9232 відвідувача онлайн
20 275 36

Нардеп СН Олег Дунда: "У нас мільйони громадян із російськими паспортами, а ми робимо вигляд, що все нормально. Держава офіційно не знає, хто, де і які громадянства має"

Автор: 

Нардеп фракції "Слуга народу" Олег Дунда – один із авторів законопроєкту, яким пропонується вирішити питання подвійного громадянства.

 Ми порушили цю тему в нашій розмові. Крім того, поговорили про нещодавні довибори на двох округах, скандал навколо Олександра Дубінського, а також ситуацію із будівництвом.

***

Проміжні вибори до Верховної Ради на 50-му та 87-му округах, які відбулися 28 березня, наробили чимало галасу. На Івано-Франківщині влаштували "бій ваговиків" – у прямому й переносному значенні цього слова. Тут "зчепилися" відомий силач Василь Вірастюк, який балотувався від "Слуги народу", колишній директор гірськолижного курорту "Буковель" Олександр Шевченко та "свободівець", ексзаступник голови ВРУ Руслан Кошулинський, на користь якого знялася кандидатка від "Європейської Солідарності" Маруся Звіробій. Було гучно: взаємні звинувачення, заяви про фальсифікації, вимоги перерахунку голосів, мітинги під приміщенням ОВК. Пропрезидентська партія навіть відправила на місце подій "важку артилерію" – народних депутатів на чолі із Миколою Тищенком.

У Донецькій області виборчий процес відбувся тихіше, але теж скандально: тут переміг чинний мер Добропілля Андрій Аксьонов, який організовував "місцевий референдум" в "ДНР". Подейкують, що він "тримає під подушкою" російський паспорт. Народний депутат із фракції "Слуга народу" Олег Дунда зізнався, що був неприємно здивований таким результатом виборів на 50 окрузі. В інтерв’ю "Цензор.НЕТ" він розказав, до яких дій вдався для того, щоб розібратися із "запасними" паспортами українців.

Нардеп СН Олег Дунда: У нас мільйони громадян із російськими паспортами, а ми робимо вигляд, що все нормально. Держава офіційно не знає, хто, де і які громадянства має 01

"У НАС МІЛЬЙОНИ ГРОМАДЯН ІЗ РОСІЙСЬКИМИ ПАСПОРТАМИ, А МИ РОБИМО ВИГЛЯД, ЩО ВСЕ НОРМАЛЬНО"

- Як вам результати проміжних виборів на 50 окрузі Донецької області та на 87-му Івано-Франківської?

- Почнімо із 87 округу. Звичайно, я би хотів, щоб виграв Вірастюк, бо він – від "Слуги народу" (розмова відбувається 2 квітня, коли ще не опрацьовані усі протоколи. – О.М.). Але я дивлюся на більш глобальні тенденції. Західний регіон ніби є базовим електоральним полем для "Європейської Солідарності". Але вони там вщент програли! По-перше, у них такі погані рейтинги, що вони були змушені зняти свого кандидата Звіробій на користь Кошулинського. Більше того, як виявилося, їхня агітація за нього нічого не дала. Не виключено, що й завадила. Можливо, якби вона не знялася, то у Кошулинського було б більше шансів на перемогу. Ця ситуація є таким "дзвінком" для ЄС – щось у вас там не так.

По-друге, 2019 рік у виборчому питанні був принциповим, бо Зеленський та "Слуга народу" виконали функцію, якої вимагали люди - змінили стару політичну систему. Правда, останнім часом виникало багато розмов, що партія "злилася". Але, послухайте, Шевченко у місті Надвірна – відома та поважна людина. Однак не зміг виграти, хоч вкинув на виборах чимало коштів...

- Підкуповував виборців чи вклався у передвиборчу кампанію?

- По-різному. Скажімо так: вкладався в кампанію. Це при тому, що там усі знають, що він зробив дороги на Франківщині. Але навіть це все не спрацювало! Тобто у людей досі залишилося бажання та намагання змінити політичну еліту. Думаю, повернення назад уже немає.

Нещодавно Центр Разумкова проводив цікаве дослідження й дивився, які пари можуть опинитися у другому турі президентських виборів. Звісно, Зеленський виграє - про це й не говоримо. Так от, у першому турі Дмитро Разумков набирає всього лише 2,5-3 відсотки. Але навіть при цьому у другому турі у всіх потенційних кандидатів, окрім Зеленського, він виграє. Тобто народ не хоче бачити старих політиків. Із кожним роком їхнє електоральне поле буде зменшуватися. Якщо політичні сили, які давно у політиці, не оновляться, вони будуть постійно втрачати. Це еволюція.

- А що із 50-им округом, де переміг Андрій Аксьонов? Давно відомо, що це за людина, і те, що він має російський паспорт. Ви назвали цю подію прецедентом, який неприємно здивував. Але ж на виборах 2019 року Аксьонов посів друге місце, не сильно програвши Руслану Требушкіну, який став депутатом. За нього зараз проголосувала майже та сама кількість виборців (різниця у півтори тисячі). В принципі, було прогнозовано, що він має шанс на перемогу.

- Тут була дуже низька явка - 20 відсотків. Це ні про що! Я дивуюся трошки із іншого: у нас питання подвійного громадянства стоїть уже 30 років. О’кей, до 2014 року воно було не таке гостре. Але останні сім років – дуже актуальне. Ми ж розуміємо, що у Верховній Раді, виконавчій владі та місцевих органах влади, на жаль, є люди із різними, окрім українських, паспортами. Інакше б 26 лютого не з’явилося рішення РНБО про те, що цю проблему потрібно вирішувати. Більше того, Верховна Рада восьмого скликання намагалася розібратися із подвійним громадянством. Коли ми готували свій законопроєкт 4640 (про внесення змін до деяких законів України щодо правового забезпечення наявності іноземного громадянства (підданства) у громадян України. – О.М.), говорили із деякими людьми. Вони розказали, що подібний документ був тоді напрацьований, але потім надійшла вказівка із Адміністрації президента не порушувати це питання. Я розумію, чому так сталося. Бо у самій тодішній верхівці влади було чимало таких, хто мав подвійне громадянство. Вони просто тримають в кишенях інші паспорти, як "запасний аеродром", або ще для якихось функцій, але показувати офіційно їх як не хотіли, так і досі не хочуть. Якщо законодавчо буде вирішено питання подвійного громадянства, усі ці люди будуть змушені оприлюднювати те, що у них є. І тепер уявіть: виявляється, у представників патріотичного сектору є паспорти Росії, Угорщини чи Австрії. То які вони після цього патріоти?! Мені розказували, що деякі поважні політики, які "рвуть на собі сорочку" за Україну, мають три громадянства.

- Ви можете назвати прізвища тих, у кого є російське громадянство?

- Прізвище ми дізнаємося, коли змусимо їх стати на облік. Тоді всі будуть знати: наприклад, у цього пана, який керував інформполітикою, окрім українського, є ще два паспорти.

Дивіться, саме російське громадянство для нас сьогодні – проблема, бо у нас на кордоні є держава-агресор. Якщо ти – держпосадовець і маєш російський паспорт, то наш північний сусід може тиснути на тебе. Ти ж його не отримав просто так. Скоріш за все, у тебе там родичі або майно. Згадаймо сумнозвісну Липецьку фабрику. Це гачок?

- Був тривалий час.

- Думаю, і зараз є. Вона ж нікуди не поділася. А це можливість для шантажу та тиску.

Добре, поговорімо про звичайних людей, а не державних посадовців. Громадяни, які мають російське громадянство, так чи інакше прив’язані до Росії. А тут якраз спрацьовує пропаганда. Буквально кілька днів тому головний редактор радіостанції "Ехо Москви" Олексій Венедиктов заявив: "Ми розуміємо, що в ОРДЛО є чимало людей із російськими паспортами, тому хочемо їх "вкинути" в простір України, бо знаємо, як вони будуть голосувати". Ось такий тиск. Нам потрібно його позбутися. У нашому законопроєкті запропоновано цим людям не брати участь у виборчому процесі. Таким чином ми їх "знімаємо з гачка", бо тоді Росія дасть їм спокій…

- Але ж це може бути порушенням прав таких людей обиратися та бути обраними.

- Нехай позбудуться російського паспорту й обираються та голосують. Ніхто ж не заважає!

Нардеп СН Олег Дунда: У нас мільйони громадян із російськими паспортами, а ми робимо вигляд, що все нормально. Держава офіційно не знає, хто, де і які громадянства має 02

- Можуть з’явитися позови до суду.

- Розкажу на прикладі. Та ж ОПЗЖ дуже багато говорить про свободу слова, мовляв, її порушувати не можна. Але вони одну частину документу читають, іншу – ні. У Конституції України та Конвенції з прав людини є додатковий абзац: якщо свобода слова заважає нацбезпеці, вона має бути обмежена. Так само і у питанні подвійного громадянства. Ми фактично у воєнному стані. Тому маємо право забезпечувати свою національну безпеку. Якщо ти хочеш голосувати, повинен зробити так, щоб росіяни не мали змоги тиснути на тебе. Це перше.

Другий момент, чому ми хочемо вирішити питання іноземного громадянства. Коли почали дивитися законодавство, виявилося, що у нас записано: якщо державний посадовець має паспорт іншої країни, він (увага) може бути звільнений. Тобто на розсуд керівництва. Може, звільнять, а, може, й ні. Як це так?! Він обов’язково повинен бути звільнений! З іншого боку, у нас є представники діаспори (наприклад, канадської чи французької), які б хотіли брати участь у суспільному житті України. Чому ми не можемо їх залучати до роботи у депутатському корпусі? На що можуть вплинути ці дві-три людини?! Але вони здатні передати нам досвід своїх країн. Ми можемо їм дозволити обиратися й бути депутатами, але за умови, що вони повинні стати на облік та показати, які у них є паспорти. Тоді українці самі будуть думати: готові вони проголосувати за такого кандидата в депутати чи ні.

- У нас кілька років тому уже долучали іноземців до роботи у владі. Ми пам’ятаємо, чим це усе завершилося.

- Так ми ж ставимо обмеження. Там, де рішення приймається одноосібно, таким людям працювати не можна. Тут має бути тільки одне громадянство – українське.

- Голова Верховної Ради Дмитро Разумков проти легалізації подвійного громадянства. Він так пояснює свою позицію: "Коли чиновник працює на країну та народ, тоді виникає питання, на яку країну та на який народ він працює?"

- Я ці слова інтерпретую таким чином, що у пана Разумкова дуже багато роботи, і він, скоріш за все, просто не прочитав до кінця наш законопроєкт. Інакше б визначився, що там є заборона для державних посадовців мати іноземці паспорти. Тому наші пропозиції абсолютно в руслі того, про що він говорить.

- Маєте підтримку вашого законопроєкту серед колег? Де брати 300 голосів для змін до Конституції, адже 4 стаття говорить про те, що в Україні існує єдине громадянство?

- Це помилкове твердження. Україна є унітарною державою. І в Конституції йдеться про те, що в Україні не може бути декілька громадянств адміністративно-терторіальних одиниць України, - умовно кажучи, Дніпропетровщини, Київщини і так далі. І, до речі, в чинному законі про громадянство все це дуже чітко описано та конкретизовано.

- А 226 голосів у залі є?

- 226 голосів буде. Я в цьому впевнений. Ми розмовляли із діаспорами, із народними депутатами. Є розуміння того, що це питання треба вирішувати. Насамперед, для того, щоб ми викрили усіх представників влади, які мають подвійне громадянство. Ті, у кого є паспорти інших країн, окрім держави-агресора, повинні просто під камери вийти й чесно про це сказати. Ми будемо знати цю інформацію. Тоді на виборах нехай люди вирішують, чи підтримувати таку людину. А от із паспортами Росії буде більш цікава ситуація. Тут уже йдеться про так званих "агентів впливу". Хоча навіть уже зараз, ще не проголосувавши цей законопроєкт, потрібно порушувати це питання через РНБО та СБУ. Вони ж знають, у кого що є. Тому нехай би розказали, у кого із наших депутатів - російські паспорти. Вам буде цікаво?

- Звичайно.

- Багато кому це цікаво (посміхається. – О.М.). Судячи із того, як під час розмови представники СБУ відповідали на деякі питання, я зрозумів, що усе вони знають.

- Ви зараз проводили дослідження, як до питання подвійного громадянства ставляться українці? Бо раніше була майже однакова кількість прихильників та противників.

- Десь так на рівні 50х50 і залишилося. Потрібно проводити відповідну медійну кампанію і пояснювати, що цим законопроєктом пропонується вирішити більшість проблем, на які зараз "заплющують очі". А то у нас в цьому питанні позиція, як у страуса. У нас мільйони громадян із російськими паспортами, а ми робимо вигляд, що все нормально. Це ж, дійсно, проблема! Держава офіційно не знає, хто, де і які громадянства має.

- Але як переконувати людей із ОРДЛО, у яких є російські паспорти, повернутися в Україну, коли навіть депутати вашої фракції вважають, що треба "валити з цієї країни", як висловилася ваша колега Анна Колісник?

- Я вас прошу, усі ми робимо дурниці! Особливо, коли ми віком до 30 років (посміхається. – О.М.). Я думаю, вона це написала під впливом виступу Хомчака – або її сильно зачепило, або жартома висловилася. Усі ми – живі люди.

- Мені здається, вже всі народні депутати прекрасно знають: фотографи знімають те, що відбувається у сесійній залі. Переписки в телефонах теж. У минулому скликанні нардеп із "Самопомочі" був змушений скласти мандат, бо "засвітили", як він замовляв тур на Мальдіви. Навіть члени вашої фракції неодноразово потрапляли у скандали через подібні публікації у пресі.

- Це ж психологічні моменти. Одного-двох викрили, усі почали ховатися. Минає час - розслабляються. Моя позиція така: не хочеш, щоб на тебе був подібний компромат, просто взагалі в телефоні нічого подібного не пиши. Навіщо воно тобі треба?! У тебе що, немає роботи? Займися справами – напиши законопроєкт.

- Раз ми знову говоримо про "Слугу народу", то завершимо із довиборами на 50 окрузі. За кандидата від вашої партії Андрія Бондаренка проголосувало 922 виборці. Він отримав п’яте місце. Кажуть, передвиборчу кампанію фактично не вів. Чому? Виходить, округ віддали без боротьби. Може взагалі виникнути підозра, що його просто "злили".

- Відповідь буде у реакції на російське громадянство Аксьонова. Ми звернулися до президента, Ради національної безпеки та оборони, Служби безпеки України. Ми вчора (1 квітня. – О.М.) обговорювали це питання із СБУ. Наш лист прийняли в роботу. Як вони сказали: щось ми раніше не допрацювали. Але цю проблему треба вирішувати. Логіка тут проста: є рішення РНБО про те, що у владі не повинно бути громадян із паспортами іншої держави, яке потрібно виконувати.

- Із Аксьоновим зрозуміло. Так чому Бодаренко не вів кампанію?

- Це уже питання до Бондаренка.

- Але це ж представник "Слуги народу"! Ви, як мажоритарник, прекрасно знаєте, наскільки важливо пройтися на окрузі, як кажуть, "від дверей до дверей", а також мати підтримку своєї партії. Могли ж ваші народні депутати поїхати туди, як це зазвичай робиться. Ви, наприклад.

- Чекайте, тут ідеться про партійну ієрархію. Як відбувалася організація процесу - це, скоріше, питання до Олександра Корнієнка. Для мене, повторюся, "лакмусовим папірцем" буде реакція на рішення РНБО.

- Коли вона може з’явитися?

- За необхідності, це питання можна вирішити досить швидко.

Нардеп СН Олег Дунда: У нас мільйони громадян із російськими паспортами, а ми робимо вигляд, що все нормально. Держава офіційно не знає, хто, де і які громадянства має 03

"ЯКИЙСЬ ВПЛИВ У ДУБІНСЬКОГО В КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ЗАЛИШИВСЯ. АЛЕ ВІН ЗВУЖУЄТЬСЯ"

- Ви обиралися до Верховної Ради у Київській області. У березні було ухвалено рішення про заміну керівника київської обласної організації "Слуги народу". Замість Олесандра Дубінського тепер керує Андрій Мотовиловець. Чому не ви?

- Тут питання в тому, або я займаюся законодавчими ініціативами (по подвійному громадянству, по НАЗК і таке інше), як зараз, або суто Київською областю. Вона – одна із найважчих у країні. Бо поруч із столицею і є дуже різнорідною. На неї треба багато часу. У мене є ідеї, які я хочу реалізувати через законопроєкти. Плюс, мій округ, якому я приділяю увагу. Не так багато, як хотілося б. Але час не безмежний.

- Яким керівником облорганізації був Дубінський? Ви особисто були задоволені його роботою?

- Ми якось із ним не перетиналися. Він займався своїми питаннями, я – своїми. У нас не було точок перетину інтересів. Я б навіть сказав, що ми жили у різних світах.

- Чи залишився у нього вплив у області?

- Якийсь вплив залишився. Але, наскільки я бачу, він весь час звужується.

- Просто уже почали говорити про можливий розкол у "Слузі народу" Київської облради. Наскільки це відповідає дійсності?

- Є помилкова думка вважати депутатів, яких обрали до Верховної Ради чи облради, якимись іграшками та нерозумними людьми. Повірте, кожен думає про своє майбутнє. Тому, якщо обралися від "Слуги народу", будуть прислуховуватися до партії та йти в межах її лінії. Навіть ті, хто ніби наближений до Дубінського. Іншого не буде, як би не складалася ситуація із ним чи ще кимось.

- Ви голосували за виключення Дубінського із фракції?

- Так. Це правильна позиція. По-перше, я не думаю, що Дубінський – шпигун, як про це говорили. Але якщо уже склалася така ситуація, то потрібно згадати, що Америка – це наш стратегічний партнер. Тому треба думати не про себе, а про відносини між нашими країнами. Якщо ти став у них на заваді, то повинен самостійно зробити крок назад. Вийти із фракції, сказавши: "Це питання важливе для України, а я не готовий ставити власні інтереси вище державних, тому відступаю". Оце була б позиція державного діяча. Не треба було робити, умовно кажучи, "мильну оперу". Із облорганізацією та сама ситуація – хіба було незрозуміло, чим усе закінчиться? Очевидно ж! Треба завжди думати, який ти матимеш вигляд.

- Можливо, він розраховував на бунт в осередку?

- Те, що там відбулося, було абсолютно прогнозованим. Іншого шляху там не могло бути.

Нардеп СН Олег Дунда: У нас мільйони громадян із російськими паспортами, а ми робимо вигляд, що все нормально. Держава офіційно не знає, хто, де і які громадянства має 04

"НА ВСЕ ЖИТТЯ ЗАПАМЯТАВ ВИСЛІВ ПОКІЙНОГО КІРПИ: "БУДУВАТИ ПОТРІБНО ДУЖЕ ШВИДКО, ЩОБ НЕ ВСТИГЛИ ВКРАСТИ""

- Ви – колишній забудовник. 2019-го з’явилася президентська програма "Велике будівництво", яку зараз не просто критикують, а навіть відверто із неї "стібуться", називаючи "Великим крадівництвом" та придумуючи різні меми…

- (перебиває. – О.М.) Петро Олексійович полюбляє таке.

- Яку оцінку ви дали б тому, як рухається процес?

- Я наведу приклад: коли я балотувався і їздив на округ, був дуже вражений частиною дороги (близько 30 кілометрів) по трасі Київ-Одеса. Вона була абсолютно розбита! Проїхати було неможливо. Коли я виграв, за пропозицією місцевих депутатів ми внесли цю дорогу у програму "Велике будівництво". Її зробили. Зараз вона ідеальна. Місцеві мені казали про те, що за 20 років у них такої якісної траси не було. Хіба можна таке не підтримувати?!

Але правоохоронні органи все одно мають бути насторожі. Бо там, де великі гроші, завжди будуть знаходитися якісь люди, які будуть намагатися хоч трошки собі "відгризти". Така вже людська природа. Я на все життя запам’ятав вислів покійного Георгія Кірпи (міністр транспорту часів президентства Леоніда Кучми. – О.М.), який мені переказали наші із ним спільні знайомі: "Будувати потрібно дуже швидко, щоб не встигли вкрасти". Тільки починаєш повільно будувати, набігають різні люди, у них з’являється час на те, щоб придумати, як вкрасти, і на те, щоб реалізувати свої бажання та плани. Тому я теж підтримую логіку того, що будувати потрібно швидко.

- Із дорогами ситуація більш-менш зрозуміла. Їх роблять. А що із об’єктами інфраструктури? Наприклад, в столиці будуються цілі житлові комплекси, але часто без школи, садочка чи лікарні. І це стає проблемою.

- По-перше, з 2010 року кожен забудовник повинен вкласти угоди на пайову участь і сплатити певні кошти у бюджет місцевого самоврядування. А далі уже міська влада будує садочки, школи та лікарні.

По-друге, давайте чесно подивимося на ситуацію в тому ж Києві. Чи є тут самочинне будівництво? Так. Причому не маленьких будинків, а 25-поверхових, як у Войцеховського (скандальний забудовник, який з 2005 року здійснив понад 40 незаконних забудов у столиці. – О.М.). Хіба органи місцевого самоврядування про це не знають?! Я особисто в це не вірю. Чому ж не реагують, якщо повинні були б?! Якщо спитати депутатів Київради чи Віталія Володимировича, вони знайдуть багато причин, щоб звинуватити центральну владу, поліцію чи забудовника, але тільки не себе. Я подав законопроєкт про докорінну зміну взаємовідносин у будівництві. Якраз там записано, що самочинне будівництво – це відповідальність місцевої влади. Я взагалі вважаю, що вони мають робити аеро- та космозйомки, щоб моніторити ситуацію по місту.

- Вони генплан міста не можуть затвердити, а ви хочете, щоб робили космозйомки.

- Питань багато. Треба подавати законопроєкти та змінювати ситуацію. Скоріш за все, з травня приступимо до проблем містобудів.

- Ви спілкуєтеся зараз зі своїми колишніми колегами-забудовниками? Що вони вам розказують?

- Кажуть, що бардак.

Нардеп СН Олег Дунда: У нас мільйони громадян із російськими паспортами, а ми робимо вигляд, що все нормально. Держава офіційно не знає, хто, де і які громадянства має 05

- Чи вимагають у них хабарі?

- Говорять, що так. Я ж входжу до ТСК, яка займається розслідуваннями фактів корупції в органах державного архітектурно-будівельного нагляду і контролю. З огляду на інформацію, які об’єкти приймаються в експлуатацію (наприклад, без ліфта чи вікон), інакше, як наявністю корупційних схем, пояснити неможливо. І навпаки – ті, які відповідають усім нормам і мають усі необхідні документи, не приймають. Скоріш за все, через те, що не дали хабар.

- Це Державна архітектурно-будівельна інспекція так "працює"? Ваша колега Олена Шуляк називає її розсадником корупції.

- Будь-який бізнес працює на тих умовах, які встановлює держава. Не навпаки. Відповідно, усі проблеми криються в державній політиці.

- ДАБІ перебуває в процесі ліквідації. Утворюють нову структуру - Державну інспекцію архітектури та містобудування…

- Що це дасть?! Від того, що переставлять літери, хіба зміниться політика?!

- Якраз і хочу вас запитати, навіщо робити такі зміни?

- Я можу помилятися, але дивлячись на те, як взагалі працюють державні органи, бачу: дуже часто реформування певної структури відбувається, щоб зачистити кадровий склад. Тобто треба звільнити певну кількість людей та поміняти на своїх, але це ж державні посадовці. Єдиний простий механізм – ліквідувати один орган, утворити інший і не взяти їх на роботу. Така ситуація не лише у будівництві, а у будь-якій сфері. Які б літери ти не підібрав, правила ж не змінюються. А от систему якраз і треба міняти. Тому президент і запропонував провести процес демонополізації. Умовно: забрати у чиновника право одноосібно приймати рішення, яким він зловживає. Ти сюди признач хоч "янгола", з часом він робитиме те ж, що і його попередники. Бо спокуса дуже велика. Тому потрібно демонополізувати та передати на приватний ринок. Але є один нюанс: просто так це зробити не можна, бо інакше у нас утвориться Wild Wild West – повний бардак, коли великі забудовники будуть створювати свої організації нагляду та контролю й взагалі чинитимуть, що захочуть. Отже паралельно такій передачі потрібно утворити систему балансів, противаг та стримування – запровадити велику відповідальність, причому персональну. Потрібно збільшувати адміністративні штрафи до таких розмірів, щоб недоброчесний забудовник, сплативши їх, не отримав із об’єкту жодного прибутку. Тобто щоб стало економічно невигідно. Постає ще одне питання: як забезпечити виконання цих штрафів? Єдиний варіант, який я сьогодні бачу – система страхування. Коли ти порушуєш, то спитають із страхової, яка нікуди не подінеться і сплатить твій штраф. Але тебе більше страхувати не будуть, і ти втратиш доступ до ринку. Сюди зайти важко і дорого, а втратити тут місце – дуже легко. Потрібно, щоб хабарі перейшли у легальне поле і їх у вигляді сплати за реально виконану роботу та податків отримали архітектори, технічний нагляд. Вони будуть поважними людьми, але й нестимуть відповідальність, щоб розуміти, що вони підписують, і як. Якщо ми це зробимо, державний орган робитиме лише нагляд за ринком. Більше нічого.

Ольга Москалюк, "Цензор.НЕТ"

Фото: Наталія Шаромова, "Цензор.НЕТ

Топ коментарі
+13
Скільки таких, з російськими паспортами, в його партії "слуг" ?
показати весь коментар
07.04.2021 12:57 Відповісти
+5
когда коломойскому сказали, что лицам с двойным гражданством запрещено занимать гос посты(а он тогда был большим начальником). коломойский ответил: а у меня тройное гражданство - и ЗАРЖАЛ
всё понятно?
для рабов - штрафы и репрессии.. а паханы срали на законы.. которые они же и сами писали
почти все депутаты ВРУ имеют двойное гражданство и т.д.
показати весь коментар
07.04.2021 14:42 Відповісти
+4
Да-а-а, с людьми у нас проблема:
https://gorlis-gorsky.livejournal.com/3517824.html Хто повірить ублюдку, у якого сім п"ятниць на тижні?

Вчера Владимир Сцаныч озвучил два, без преувеличения, эпохальных месседжа.

* Во-первых, он заявил, что членство в НАТО - единственный путь к окончанию войны на Донбассе.
* Во-вторых, гарант заверил, что он ЛИЧНО договорился о поставке в Украину 10 млн доз вакцины Pfizer.

Браво! Наконец! Ура! Хочется бросать вверх чепчики и давить из себя слезу радости. Но, нет... Давлю только скептическую улыбку.

Читая в детстве "Письма к сыну" лорда Честерфилда, запомнил одну его фразу: "Джентльмен не должен разбрасываться словами - кивок его головы должен быть прочнее ста подписанных договоров."

Ещё вспомнились недавние слова польского министра здравохранения.
Он сказал, что объявит о количестве и качестве имеющихся в стране вакцин только тогда, когда их получат, пересчитают, определят места для хранения и проверят качество.

Шестой президент позавчера говорил, что в Альянсе нас никто не ждёт, и называл Украину "женщиной лёгкого поведения".
Вчера - искал мир в глазах Путина.
А сегодня - ему уже срочно нужно в НАТО, вынь да выложь.

Позавчера, Украина была "чемпионом мира по борьбе с коронавирусом" (слова презедента).
Вчера - каких только прививок нам не было обещано - китайских, потом индийских, потом снова китайских, потом британских, потом...
Сегодня - новые обещания. А в это время, Украина прочно обосновалась среди мировых лидеров - как по количеству заболевших, так и по полному провалу вакцинирования. Она действительно чемпион, только со знаком минус. Зато пиар-машина опять запущена по полной!

* Власть, которая так долго кричит "Волки!", что перестаёшь оглядываться на крик.
* Власть, у которой третий год во всём виноват предыдущий президент, но сама она продолжает жить исключительно на его достижениях.
* Власть, для которой слово - пустой звук: сегодня дал, завтра взял, послезавтра забыл.
* Власть, которая является коллективным Арестовичем - никаких убеждений, никаких принципов. Сегодня у них всё белое, завтра - чёрное, послезавтра - кто больше заплатит, такое и будет.

Мы продолжаем жить и делать своё. Но трудно делать своё, когда наверху - пустозвоны и трепачи.

Сегодня Подоляк заявит, что Порошенко провёл тайные переговоры с Байденом о том, чтобы Украину назло Зеленскому никогда не приняли в НАТО; Мендель в очередной раз скажет, что её босс - лучший президент Галактики, а Степанов поведает, что тучи транспортных самолётов Индонезии уже везут нам лучшую в мире вакцину от местных целителей. Помните знаменитую песню Далиды: "Paroles et paroles et paroles..." - слова, слова, слова...

А тем временем, на фронте - ещё двое погибших, а в стране - более 15 тыс заболевших. Жги, Вова, дальше.

* "Досягнення": в Київській області за чотири дні не зробили жодного щеплення.
В регіоні нікого не вакцинують з 3 квітня.
Про це свідчать дані, які публікує "міністр охорони здоров'я" Максим Степанов.
Sharp`s
показати весь коментар
07.04.2021 14:01 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Скільки таких, з російськими паспортами, в його партії "слуг" ?
показати весь коментар
07.04.2021 12:57 Відповісти
Да ладно, среди порохоботов тоже поскрести хорошо - у кого-то паспорт, у кого-то бизнес, у кого-то недвижимость...
показати весь коментар
07.04.2021 14:35 Відповісти
Мова йде про членів партії.
Назвіть прізвища депутатів БПП чи НФ, які були такими ж українофобами, як бужанський, дубинський, дмитрук чи євген шевченко.
За які чесноти їх взяли в партію слуг?
показати весь коментар
07.04.2021 14:46 Відповісти
Взяли, щоб були голоси південно-східного електорату. А щодо ідейних позицій депутатів - не смішіть. Їх ідея - це гроші і неважливо, вишиванку він на людях носить, чи ватник.
показати весь коментар
07.04.2021 15:21 Відповісти
В 2019 зазомбоване населення проголосувало б за будь-кого, хто йшов від партії Зеленського.
Прикладів нікому не відомих особин, яких туди напхали папіки, в списку партії повно.
Але Зеленський взяв в партію саме таких, навіжених українофобів.
І зараз не має до них претензій, навіть після багатьох скандалів з ними.
Дісталось одному дубинському, бо вже поплутав береги до того, що вліз з ногами у справи США.
А прізвища українофобів з БПП та НФ ви так і не змогли навести.
показати весь коментар
07.04.2021 15:30 Відповісти
До речі, Аваков з НФ - українофоб? Так, чисто цікаво.
Тепер про Бужанського. Він - мажоритарник, тобто той, за кого люди голосували особисто, а не за партію. І якщо ви забули, то Зе намагався уникати відверто націоналістичних гасел у передвиборчій програмі, та будував її на обіцянках скінчити війну, тому що розумів: "армія, мова, віра" набирають лише 25%.
показати весь коментар
07.04.2021 15:35 Відповісти
Товариш Аваков заявляє, що він укранський націоналіст.
Мене влаштовувало, що депутати від НФ голосували за проукраїнські закони, не робили українофобських заяв.
Названі ж "слуги" і говорять, і роблять антиукраїнські вчинки.

Приклад з виборів на Одещині, яка не менш ватна, ніж Дніпроперовська область.
Пройшов же від СН ніби не українофоб.

"На Одещині приватний підприємець Степан Чернявський від "Слуги народу" зміг виграти вибори на окрузі, де кілька разів поспіль до цього успішно балотувався ексрегіонал Іван Фурсін.
Мільйонер Фурсін - бізнес-партнер олігарха Дмитра Фірташа і його колишній компаньйон у скандальновідомому газовому посереднику "Росукренерго". Рух "Чесно" приписує Фурсіну "засівання гречкою" на окрузі, що однак не врятувало його від нищівної поразки - ексдепутат цього разу фінішував лише четвертим."
показати весь коментар
07.04.2021 15:51 Відповісти
сейчас 21 век на дворе. Куча людей имеют два и три гражданства Закрывать нм это глаза - тупо.
Нужно сделать как во всех цивилизованных странах - чиновники должны иметь только 1 гражданство, все остальные - уведомлять о других гражданствах, те кто с российскими аусвайсами - лишаются избирательного права.
показати весь коментар
07.04.2021 20:05 Відповісти
світ зараз такий.
показати весь коментар
08.04.2021 11:44 Відповісти
тільки не Держава не знає... а привладні зелені знати нічого не бажають...
коли вже про укараинский-руцкий изык загутарили...то це вже про щось каже???
показати весь коментар
07.04.2021 13:11 Відповісти
а щe під мільоn із румуncькими та мадярськими....
показати весь коментар
07.04.2021 13:22 Відповісти
иностранные паспорта это настоящий подарок для государства.

Одно неверное "движение" собирается комиссия потом
решение суда и высылка на историческую родину.
показати весь коментар
07.04.2021 13:31 Відповісти
тоже вариант правда я бы "подвесил" такой закон в ВР с небольшой нехваткой голосов.....
показати весь коментар
08.04.2021 12:15 Відповісти
Дякую за державницьку позицію , пан Олеже!!! Ми всі сподіваємось , що ваши законопроекти проголошуються у залі ВР! Сил вам і натхнення!!!
показати весь коментар
07.04.2021 13:32 Відповісти
Да-а-а, с людьми у нас проблема:
https://gorlis-gorsky.livejournal.com/3517824.html Хто повірить ублюдку, у якого сім п"ятниць на тижні?

Вчера Владимир Сцаныч озвучил два, без преувеличения, эпохальных месседжа.

* Во-первых, он заявил, что членство в НАТО - единственный путь к окончанию войны на Донбассе.
* Во-вторых, гарант заверил, что он ЛИЧНО договорился о поставке в Украину 10 млн доз вакцины Pfizer.

Браво! Наконец! Ура! Хочется бросать вверх чепчики и давить из себя слезу радости. Но, нет... Давлю только скептическую улыбку.

Читая в детстве "Письма к сыну" лорда Честерфилда, запомнил одну его фразу: "Джентльмен не должен разбрасываться словами - кивок его головы должен быть прочнее ста подписанных договоров."

Ещё вспомнились недавние слова польского министра здравохранения.
Он сказал, что объявит о количестве и качестве имеющихся в стране вакцин только тогда, когда их получат, пересчитают, определят места для хранения и проверят качество.

Шестой президент позавчера говорил, что в Альянсе нас никто не ждёт, и называл Украину "женщиной лёгкого поведения".
Вчера - искал мир в глазах Путина.
А сегодня - ему уже срочно нужно в НАТО, вынь да выложь.

Позавчера, Украина была "чемпионом мира по борьбе с коронавирусом" (слова презедента).
Вчера - каких только прививок нам не было обещано - китайских, потом индийских, потом снова китайских, потом британских, потом...
Сегодня - новые обещания. А в это время, Украина прочно обосновалась среди мировых лидеров - как по количеству заболевших, так и по полному провалу вакцинирования. Она действительно чемпион, только со знаком минус. Зато пиар-машина опять запущена по полной!

* Власть, которая так долго кричит "Волки!", что перестаёшь оглядываться на крик.
* Власть, у которой третий год во всём виноват предыдущий президент, но сама она продолжает жить исключительно на его достижениях.
* Власть, для которой слово - пустой звук: сегодня дал, завтра взял, послезавтра забыл.
* Власть, которая является коллективным Арестовичем - никаких убеждений, никаких принципов. Сегодня у них всё белое, завтра - чёрное, послезавтра - кто больше заплатит, такое и будет.

Мы продолжаем жить и делать своё. Но трудно делать своё, когда наверху - пустозвоны и трепачи.

Сегодня Подоляк заявит, что Порошенко провёл тайные переговоры с Байденом о том, чтобы Украину назло Зеленскому никогда не приняли в НАТО; Мендель в очередной раз скажет, что её босс - лучший президент Галактики, а Степанов поведает, что тучи транспортных самолётов Индонезии уже везут нам лучшую в мире вакцину от местных целителей. Помните знаменитую песню Далиды: "Paroles et paroles et paroles..." - слова, слова, слова...

А тем временем, на фронте - ещё двое погибших, а в стране - более 15 тыс заболевших. Жги, Вова, дальше.

* "Досягнення": в Київській області за чотири дні не зробили жодного щеплення.
В регіоні нікого не вакцинують з 3 квітня.
Про це свідчать дані, які публікує "міністр охорони здоров'я" Максим Степанов.
Sharp`s
показати весь коментар
07.04.2021 14:01 Відповісти
когда коломойскому сказали, что лицам с двойным гражданством запрещено занимать гос посты(а он тогда был большим начальником). коломойский ответил: а у меня тройное гражданство - и ЗАРЖАЛ
всё понятно?
для рабов - штрафы и репрессии.. а паханы срали на законы.. которые они же и сами писали
почти все депутаты ВРУ имеют двойное гражданство и т.д.
показати весь коментар
07.04.2021 14:42 Відповісти
я бы пошла дальше -и обнародовала данные о двойном гражданстве (особенно, если второе - рашки) в сбу, нацполиции, прокуратуре, судах, свр, гбр и набу, было бы очень интересно...
показати весь коментар
07.04.2021 15:32 Відповісти
Партия слуга народа - это сборище моральных идиотов, для которых Украина - это только место "прибарахлится", а потом "свалить из этой страны". Это интервью - яркое тому подтверждение
показати весь коментар
07.04.2021 16:31 Відповісти
Треба ухвалити закон про автоматичну втрату Українського громадянства тими, хто отримав паспорт будь-якої іншої держави. Слуги хочуть ввести подвійне громадянство, щоб безперешкодно розпродати землю іноземцям, які за безцінь куплять Українські паспорти. А патріотам хочуть кинути кісточку, мовляв "з державою-агресором" подвійного не можна. Та ні з ким не можна! Треба, щоб громадянами України були ті, кому Україна не байдужа, а не хитруни, котрі хочуть всидіти на кількох стільцях.
показати весь коментар
07.04.2021 16:42 Відповісти
ты дурак?
показати весь коментар
07.04.2021 20:07 Відповісти
очень многие понаделали европаспортов с простой целью свободно ездить на заработки это
основная категория тех самых "миллионов" (думаю на самом деле их меньше ну сотни тысяч)
они никакой угрозы не представляют но тем не менее бардак нужно закрывать потому шо да-
же эту тему ордынская гэбня использует на все 100.
показати весь коментар
08.04.2021 12:11 Відповісти
Все эти пляски с легализацией двойного гражданства нужны пархатым мародерам из слуг еврейского народа для дерибана нашей ЗЕМЛИ, напрямую они пока не смогли протянуть продажу земли иностранцам, а когда протянут двойное гражданство, то тут то и начнется дерибан по полной. Ну и простой вопрос - если сейчас венгрия раздает свои паспорта на Закарпатье, то что им помешает потом захватить эту территорию и стать агрессором? То же самое касается и румынии, польши и прочих наших "друзей".
показати весь коментар
07.04.2021 16:59 Відповісти
В https://www.youtube.com/watch?v=P8OBR9yjgFA&t=2679s интервью журналисту Дмитрию Гордону 25 декабря 2018 года Владимир Зеленский сказал, что в Москве действительно функционировал офис одной из его компаний, но он прекратил деятельность в 2014 году. «Компания по производству коммерческого кино и телесериалов. Эта компания работала, у нас был офис в Москве. Это все было до 2014 года. Мы закрыли бизнес, который приносил очень много», - сказал Зеленский. «Схемы» отмечают, что речь идет о российском филиале «Квартала» - «Квартал Синема», эта компания действительно в процессе ликвидации.
В то же время журналисты выяснили, что в России функционируют три компании, которые занимаются производством кино-, видеофильмов и телевизионных программ, и принадлежат Зеленскому и его партнерам. Речь идет о компании «Вайсберг Пикчерс», «Платинумфильм» и «Грин Филмс» - кипрская компания Green Family LTD является основателем всех трех.
Кроме того, Green Family LTD - соучредитель ООО «Квартал 95» в Украине. Конечными бенефициарами кипрской компании указаны Владимир Зеленский, его бизнес-партнеры Андрей Яковлев, Борис и Сергей Шефиры и соратник олигарха Игоря Коломойского - Тимур Миндич.
показати весь коментар
07.04.2021 17:24 Відповісти
Сдается мне, такие дунды в рядах зеленых призваны привлечь внимание думающей аудитории, мол, не все там тупорылые ватники, не стоит выплескивать ребенка вместе с водой, стоит дать им шанс измениться.
Думаю, ни на что эти дунды не влияют, к принятию решений отношения не имеют, к их мнению никто в рядах монобольшинства не прислушивается.
показати весь коментар
07.04.2021 17:42 Відповісти
Дочитав до ствердження, що єдине громадянство - це не одне громадянство і все з цим депутаном тсало ясно. Ця брехня розрахована на людей, що погано володіють українською мовою, як нерідною. Коли хлопець дівчині: ти у мене єдина і більше нікого крім тебе не кохаю, то це значить, що других у нього немає (навожу як приклад). А гівнюки завжди будуть перекручувати поняття.
показати весь коментар
07.04.2021 19:34 Відповісти
З мене вистачило лише заголовка ..

Цей слуга дешевий маніпулятор , тут навіть інших варіантів і немає .
показати весь коментар
07.04.2021 22:49 Відповісти
а вы начинайте с этим бороться как обычно - с низов . желательно с пенсионеров.
показати весь коментар
07.04.2021 19:39 Відповісти
Громадянин іншої держави має бути позбавлений виборчого права в Україні.
показати весь коментар
07.04.2021 19:56 Відповісти
У нас мільйони громадян ссуть в ліфтах.
Давайте дозволимо ссать в ліфтах всім?
показати весь коментар
08.04.2021 00:17 Відповісти
В государстве существуют куча ТВАРЕЙ,получающих зарплату за то что бы это не только ЗНАТЬ но и СПРАШИВАТЬ ПОЧЕМУ такие паспорта есть( это же нарушение закона) Введите конфискацию имущества за нарушение закона и все .Кто мешает? Те у кого паспорта других государств и при этом они пользуются правами граждан Украины должны определиться чьи они граждане? Если чужой страны,хорошо. Только тогда НИКАКИХ прав на собственность на землю,госимущество,госдолжности... Кто мешает? Мешает,ТВАРИ,то что вы ВСЕ с двойными и тройными паспортами! Что ж вы сук пилить НЕ будете на котором сидите. Легче задавать тупейшие вопросы. Государство МОЖЕТ и ДОЛЖНО решать ЛЮБОЙ сложности вопросы. А этот самый простой из сложных,просто нашей феодально- бандитской касте его решать не хочется. Зачем? Воруй В НАГЛУЮ,затем даже когда случится "страшное" и возьмут с поличным "купить" следака,прокурора,судью- выйти под залог и "на кровно украденные" перемешать в другой стране. И после этого "восстановится" по суду( опять судья в шоколаде" ) получить компенсацию ОТ НАШЕГО БЮДЖЕТА за "вынужденное безробиття" ( обычно несколько миллионов гривень) и те продолжать грабить. Ну в крайнем случае по кругу. Ибн Халдун назвал это загнивание элиты. В Украине это просто гниль и мерзость на всех уровнях( ибо элиты просто нет). А так как нет элитного слоя то и нет понимания опасности отсутствия самоочищения. Воровать должны ЕДИНИЦЫ а НЕ пять миллионов чинуш. Никакой страны не хватит дятлы тупорылые. В другой стране вы никто и зовут вас никак даже с золотыми батонами. Вы просто золотой КОРМ,когда же вы долб₽*** это поймёте? Постройте нормальную страну,комфортную для проживания. Вы же свои" сараи "(бизнес)капитализируете в разы или мозгов есть только на распилить?
показати весь коментар
08.04.2021 00:47 Відповісти
Підтримую. Расіяне не можуть бути українцями. Отмав паспорт, суд скасовує українське громадянство.
показати весь коментар
08.04.2021 02:26 Відповісти
У нас с законами,как с детьми китайца из анекдота.Или эти соблюдать - или новых наделать.НЕТ В УКРАИНЕ ДВОЙНОГО ГРАЖДАНСТВА!ПРИНЯТЬ ЗАКОН ОБ АВТОМАТИЧЕСКОМ АНУЛИРОВАНИИ УКРАИНСКОГО ГРАЖДАНСТВА И ПАСПОРТА ПРИ УСТАНОВЛЕНИИ ФАКТА ДВОЙНОГО.Это единственное,что нам нужно и быстрее.
показати весь коментар
08.04.2021 06:14 Відповісти
ответьте умники на такой вопрос - если между государствами серьёзный конфликт или даже
просто война настоящая открытая, что делать с людьми у которых оба эти гражданства или у
членов их семей и родственников ?????????????????
показати весь коментар
08.04.2021 12:18 Відповісти
Скільки паспортів у Дунди?
показати весь коментар
09.04.2021 16:57 Відповісти