6027 відвідувачів онлайн
16 651 10

"П’яна" ДТП та "цукерки" Трухіна: що у Раді думають про черговий скандал?

Автор: 

Верховна Рада найближчим часом має зібратися на позачергове засідання. Причина – оприлюднене відео з місця ДТП з участю "слуги народу" Олександра Трухіна. "Цензор.НЕТ" запитав народних депутатів, які можливі наслідки цієї історії.

***

У середу ввечері журналісти "Української правди" оприлюднили відео з місця ДТП, де головним фігурантом був народний депутат "Слуги народу" Олександр Трухін. Подія сталася ще 23 серпня. Тоді лише через тиждень у пресі з’явилася інформація, що Трухін на підпитку за кермом спричинив аварію, в якій постраждали шестеро осіб, в тому числі голова Комітету арбітрів Федерації футболу України Лучано Лучі. Згодом деякі ЗМІ видалили це повідомлення. Влада всіляко намагалася зам’яти скандал. Мовляв, треба дочекатися експертиз та відео з місця ДТП. Сам нардеп прокоментував ситуацію в інтерв’ю парламентським журналістам аж 1 вересня. Запевняв, що був тверезий, але не сказав, чи кермував автомобілем, посилаючись на таємницю слідства.

Майже пів року суспільство не могло отримати відповідь на запитання, що ж насправді сталося, а Трухін в цей час спокійно собі ходив на роботу. Поки журналісти не показали те, що не змогли зробити правоохоронці. На відео нардеп свою провину не визнає, стверджує, що за кермом був його помічник, тричі відмовляється пройти драгер, погрожує тим, що подзвонить міністру внутрішніх справ Денису Монастирському, намагається зникнути з місця події та пропонує хабар:

- Давай я сейчас тихонько в лес уйду, - каже Трухін поліцейському. - Мы потом найдемся и я тебя отблагодарю... Принеси мне сумку из багажника. Принеси. Там стоит такая обычная спортивная сумка. Давай я принесу. Там 150 тысяч... Я на всякий случай сгружу вам 150. Оставите себе просто как бонус. 150 вот - это конфет, шоколадок, бл#ть, печенек, всего, бл#ть.

За годину після виходу розслідування речниця "Слуги народу" Юлія Палійчук поширила заяву з цього приводу голови фракції Давида Арахамії:

- Мені і моїм колегам соромно за поведінку Олександра Трухіна. Це точно не те, із чим ми йшли на вибори й чого від нас чекають люди, які за нас голосували. Вважаю, що Олександру Трухіну не місце ні у фракції, ні у партії "Слуга Народу". Він має негайно вийти самостійно, але навіть якщо він цього не зробить – таке рішення однаково буде нами ухвалене, як тільки епідеміологічна ситуація дозволить нам зібрати кворум і провести результативне голосування.

У четвер зранку колишній спікер Дмитро Разумков надіслав листа голові Верховної Ради Руслану Стефанчуку з вимогою скликати позачергове засідання парламенту задля розслідування участі Трухіна у ДТП та ймовірної спроби дати хабаря поліцейському.

Так само ініціював позачергове засідання й Арахамія:

- Останнім часом до правоохоронних органів накопичилося багато питань щодо справ народних депутатів Трухіна, Кузьміних, Воронька, Дмитрука, Порошенка, Медведчука і застарілих розслідувань стосовно Юрченка та Дубневича. Жодна політична сила не повинна покривати цих людей, вони мають понести відповідальність за свої вчинки.

Паралельно голова партії "Слуги народу" Олена Шуляк прийняла рішення про виключення Трухіна з лав політичної сили. Автоматично це означає припинення його повноважень як голови Полтавської обласної організації СН. А Генпрокурор Ірина Венедіктова доручила НАБУ відкрити кримінальне провадження стосовно дій нардепа на місці аварії.

- Я не сумніваюся, що він понесе відповідальність за ДТП, - говорить "Цензор.НЕТ" один із колег Трухіна. – А от з приводу "цукерок" – навряд, адже буде складно довести, що була спроба підкупу.

Олександр Трухін – заступник голови комітету Верховної Ради з питань бюджету, де розподіляються усі кошти країни. Поза очі його називають "тіньовим бухгалтером" Володимира Зеленського. Сам президент, коментуючи аварію за участю Трухіна на пресконференції в Трускавці, сказав, що нічого страшного тут немає, адже ніхто не загинув. Але вже після виходу відео на загал дещо змінив риторику: підтримав рішення своєї фракції про виключення Трухіна з партії та пообіцяв, що винні будуть покарані.

"НА МІСЦІ ПРАЦІВНИКІВ НАБУ Я Б ДОПИТАВ КЕРІВНИЦТВО ПАТРУЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ"

- Деякі канали вплутують в цю історію президента – знав Зеленський чи не знав, що сталося. Але він тут до чого?! – цікавиться народний депутат фракції "Слуга народу" Владлен Неклюдов, який працює в комітеті ВРУ з питань правоохоронної діяльності. – Я теж не знав. Думаю, це відео взагалі ніхто не бачив, окрім працівників патрульної поліції та, можливо, ще керівництва Патрульної служби.

П’яна ДТП та цукерки Трухіна: що у Раді думають про черговий скандал? 01

У цій ситуації виникає багато запитань. Чому відео з’явилося саме зараз, і чому поліцейський, який фігурує в розслідуванні, приховував можливий злочин? За моєю інформацією, це може бути пов’язано із Арсеном Борисовичем Аваковим, по посту якого видно: він зацікавлений у появі цього відео. Колеги повідомляють: працівники поліції, які підтримують із ним зв'язок, виклали події у вигідному для них світлі, щоб продемонструвати: міністр внутрішніх справ працює незадовільно. Але керівник МВС тут ні до чого. Такі політичні ігри: майже півроку відео приховували, а тільки зараз, коли почалися слідчі дії на підприємстві "Метінвест", оприлюднили. Мають бути перевірені й джерела, звідки воно взялося. Тобто, повторюю: тут дуже багато запитань. Зокрема і до керівництва Патрульної служби. Яким чином це відео через майже пів року опинилося у журналістів? Де воно було? Чи передавали його у ДБР? Бо там стверджують, що ні. На місці працівників НАБУ я б допитував керівництво Патрульної поліції. Коли ми отримаємо відповіді, робитимемо висновки. Зараз вони передчасні.

"ІЗ ТРУХІНИМ УСЕ ЗРОЗУМІЛО – ВІН ВІДПОВІДАТИМЕ ПЕРЕД ЗАКОНОМ"

- Якщо ситуація виглядала таким чином, як на відео, то з першої секунди потрібно було виходити та визнавати: Так, був нетверезий за кермом, спричинив ДТП, готовий відповідати за законом. Але пів року ми чули інші заяви. Тут проблема не в самій аварії, а в тому, що відбувалося після, - наголошує колега Неклюдова по фракції та комітету Максим Бужанський.

П’яна ДТП та цукерки Трухіна: що у Раді думають про черговий скандал? 02

– Чи має міністр внутрішніх справ також нести відповідальність? Я не покриваю Монастирського. Але якщо ми хочемо, щоб правоохоронна система України хоч якось працювала, нам потрібно вміти відокремлювати політичні моменти від практичних. От дамо спокій Трухіну: усе тут зрозуміло - він відповідатиме перед законом. Але загалом ми ж хочемо, щоб система була дієвою? От ви – звичайний громадянин, йдете додому після роботи. Ви ж хочете, щоб вас захищала поліція? Щоб у разі, якщо хтось спробував у вас вихопити сумку на вулиці, поліцейський не відвернувся та не зробив вигляд, що не бачив цього? Якщо ви, не дай Боже, потрапили у аварію, щоб її розслідували справедливо? Тут неважливо, який "колір" має влада – зелений, червоний чи ще якийсь. Це не повинно стосуватися роботи поліції. Тому парламент у випадку, який ми з вами обговорюємо, має розібратися в усьому, зокрема у діях поліцейських. На відео ми бачимо, що вони поводилися нормально. Якщо немає якихось інших, і ми можемо робити висновки з цього, то працівники Нацполіції були коректні, не піддалися на вмовляння та погрози. До роботи цієї ланки, на перший погляд, питань немає. Але подивімося, що було далі та зробимо висновки за результатами.

9 лютого за моєю ініціативою відбудеться засідання нашого комітету. Ми туди запросили керівництво ДБР, Нацгвардії, а також представників МВС. Розглядатимемо трагедію на "Південмаші" в Дніпрі. Звичайно, прозвучить і питання ДТП Трухіна, тому що треба розібратися: хто, кому й що показав, чи писав заяву поліцейський про те, що його намагалися підкупити? Якщо ні, то чому? Якщо так, то чому ми про це не знаємо, і де реакція та кримінальна справа? Давайте все з’ясуємо та отримаємо відповіді на ці питання.

"ТРУХІНА ДО ОСТАННЬОГО "ВІДМАЗУВАТИМУТЬ""

Перший заступник голови правоохоронного комітету, нардеп "Голосу" Андрій Осадчук вимагатиме включення до порядку денного цього засідання питання щодо ДТП Олександра Трухіна:

П’яна ДТП та цукерки Трухіна: що у Раді думають про черговий скандал? 03

- Ситуація на "Південмаші", безумовно, важлива, але з точки зору кримінального законодавства більш-менш зрозуміла – потрібно розбиратися, як і хто допустив до служби цього хлопця та із деталями. А от по Трухіну потрібно заслухати Державне бюро розслідувань. У нас на лютий (поки точної дати немає) запланований його звіт за минулий рік. Звичайно, ситуація із Трухіним буде прекрасним матеріалом для розмови уже з головою ДБР, який, як ми знаємо, весь 2021 рік керував структурою. Ця справа "слуги народу" – його особиста відповідальність.

У ситуації із ДТП потрібно відзначити якісну роботи патрульних. Хлопці – молодці! Вони чітко виконували свої обов’язки, не піддалися на провокації, пропозиції та спроби на них впливати. Тут поліція загалом добре відпрацювала. Вони, передавши справу в ДБР за рішенням прокурора, встановили цим фактом: є підстави вважати, що слідство має вести Державне бюро розслідувань, адже тут є спеціальний суб’єкт – народний депутат. Єдиний, хто там був із парламентарів – це Трухін. Тому вся відповідальність лежить на ДБР, яке б мало за шість місяців цю справу розслідувати. Адже, як ми бачимо, нічого надскладного там немає. До речі, ви звернули увагу на цей "прекрасний" момент на відео, коли Трухін кинувся шукати свої окуляри і пішов відкривати двері водія? Зовсім не "спалився", хто був за кермом. Ще на місці подій він себе "здав".

Чи буде покараний Трухін? Із оприлюдненого відео очевидно, що є декілька складів злочину. "Слуги народу" виключили його з партії, планують виключати і з фракції. Але це ж ні про що. Ми ж знаємо, як колишні "слуги" прекрасно підголосовують монобільшості. Тобто це не покарання взагалі. Якщо він найближчим часом отримає хоча б підозру та складе мандат – інша справа. Трухін – заступник голови бюджетного комітету. Не хочу коментувати чутки про його можливу причетність до грошової мотивації депутатів фракції "Слуга народу". Але офіційно він безпосередньо впливає на формування держбюджету. Абсолютно неприйнятно, щоб люди із такою репутацією, настільки "зашкварені" мали хоч якийсь доступ до державних фінансів та до роботи Верховної Ради. Це взагалі питання честі та гідності Зеленського, який, на мою думку, про все знав і був одним із тих, хто покривав злочин. Якщо вони у нього лишилися, має забезпечити складання мандату Трухіним. Але я в цьому сумніваюся. Думаю, його до останнього "відмазуватимуть" за їхньою звичною стратегією. Скажуть: немає формальної причини для такого кроку. Але вона є – підозра та слідство. Усе, що показали на відео – це підстави для ефективного та успішного кримінального розслідування. Але тут у мене, знову ж таки, є питання до ДБР. Тому що це розслідування журналістів – те, що і так було зрозуміло по цьому нардепу. Як і підтвердження того, що незалежного Державного бюро розслідувань у нас немає. Це абсолютно "ручна" структура, яка використовується Офісом президента, як їм зручно. Така ситуація є неприйнятною. Тому потрібно так само говорити й про відповідальність ДБР.

"НАЙБІЛЬША ФРАКЦІЯ ПАРЛАМЕНТУ ПОНАБИРАЛА ЛЮДЕЙ, ЗА ЯКИХ ТЕПЕР БОЇТЬСЯ ВІДПОВІДАТИ"

Народний депутат "Батьківщини" Сергій Власенко, який входить до складу парламентського комітету з питань правової політики, погоджується, що Трухін має скласти мандат:

П’яна ДТП та цукерки Трухіна: що у Раді думають про черговий скандал? 04

- "Слуги народу" із самого початку говорили: ті, хто не виконуватиме генеральну лінію партії, складатимуть мандати. Покажіть мені хоч один такий приклад. Тут питання політичної відповідальності команди, до якої ти належиш. Якби така ситуація, не дай Боже, сталася в "Батьківщині", я б публічно й не публічно вимагав, щоб такий депутат здав мандат. А якби сталося зі мною – я б склав мандат та пішов геть. Дивіться, питання ж не в тому, що він потрапив в ДТП. Це може статися із будь-ким. Я не знаю, винен Трухін чи ні, був за кермом він чи хтось інший. Але оця спроба уникнути відповідальності – це інша історія, яка вимагає відповідних дій, про які я сказав.

Скажіть, будь ласка, навіщо збирається позачергове засідання Верховної Ради? Щоб заслухати звіт із конкретних справ щодо деяких народних депутатів? Так є ж рішення Конституційного Суду, згідно з яким народні депутати не мають права втручатися у хід конкретного досудового розслідування та конкретної судової справи. Тобто можна заслуховувати звіт генпрокурора в цілому щодо діяльності прокуратури, але втручатися в конкретні кримінальні провадження, повторюся, заборонено законом. А яке рішення має бути в результаті цього засідання? В нормальному режимі, якщо Верховна Рада вважає, що хтось із чиновників (чи міністр внутрішніх справ, чи генпрокурор) не виконує свої обов’язки, то у неї є способи реагування. Але воно здійснюється за конкретною процедурою. Якщо йдеться про міністра внутрішніх справ, то парламент може висловити йому недовіру, звільнити. Однак те, що відбувається – це не фахова та професійна робота держави, а знову "відосіки". Я не говорю зараз конкретно про Монастирського чи Венедіктову, але, може, потрібно призначати таких керівників правоохоронних органів, які налагодять роботу системи, щоб вона нормально працювала, і не треба було збирати позачергові засідання парламенту для заслуховування ситуації по ДТП? Я не розумію, навіщо збирати парламент задля одного цього питання. Я розумію, щоб його зібрати задля збільшення фінансування армії, коли у нас три місяці відбувається ескалація на кордоні з Росією, задля вирішення питання ФОПів чи зниження тарифів. Звичайно, якщо зберуть позачергове засідання, ми на нього прийдемо. Я поки не знаю позицію нашої фракції. Але переконуватиму колег, що Верховна Рада в такі складні часи повинна займатися не окремими ДТП, а серйозними речами. Я бачу, що найбільша фракція парламенту понабирала людей, за яких тепер боїться відповідати. У них, що не тиждень – якийсь новий скандал. Не знають, що робити, тому роблять вигляд, що типу їх карають. Але треба визнати: їх обрали виборці. Причому з тієї причини, що ці люди нічого не знали й не розумілися на державних справах. Якщо виборцям подобається, що відбувається, це питання до них. Але нехай потім не жаліються, що живуть погано. Нехай дивляться у дзеркало (я теж це робитиму) й ставлять собі питання: "Я правильно проголосував на виборах чи ні?". Якщо визнаєш, що був неправий, то шукай, кого готовий підтримати з інших політиків, хто не збиратиме Верховну Раду заради ДТП, а призначить міністра внутрішніх справ та генпрокурора, які забезпечать роботу правоохоронної системи.

"МІНІСТР ВНУТРІШНІХ СПРАВ МІГ БИ ПОКЛАСТИ НА СТІЛ ЗАЯВУ ПРО ЗВІЛЬНЕННЯ. ТАК САМО, ЯК І КЕРІВНИК ДБР"

Фракція "Європейська Солідарність" прийде на позачергове засідання Верховної Ради, де мають обговорити ДТП за участі Олександра Трухіна, запевняє нардеп Микола Величкович:

П’яна ДТП та цукерки Трухіна: що у Раді думають про черговий скандал? 05

- Ми також ініціюємо скликання такого засідання. Тому що парламент взагалі під приводом того, що народні депутати хворіють, не може не збиратися два тижні після того, як більше місяця не працював у пленарному режимі. Це неприпустимо в нинішніх умовах. Також ми хочемо почути відповідь на питання по ДТП Трухіна. Чому ця інформація, яку ми побачили на відео, досі не була публічною? Чому її не оприлюднили правоохоронні органи? Чому суспільство майже пів року не могло отримати відповідь, хто винуватий в ДТП? Сьогодні ми повинні знати, хто "приховував" це відео стільки часу.

Зверніть увагу: коли минулого тижня один із "нацгвардійців" розстріляв кількох осіб, командувач "Нацгвардії" Микола Балан одразу написав заяву про відставку. Це моральна відповідальність людини в погонах, яка знає, що таке честь. У нинішній ситуації із Трухіним міністр внутрішніх справ міг би покласти на стіл заяву про звільнення та піти з посади. Так само, як і керівник ДБР. Але вони це можуть зробити лише під впливом суспільства, журналістів та усвідомлення невідворотності покарання за покривання таких злочинів.

Ольга Москалюк, "Цензор.НЕТ"

Топ коментарі
+7
народний депутат фракції "Слуга народу" Владлен Неклюдов, який працює в комітеті ВРУ з питань правоохоронної діяльності: "Деякі канали вплутують в цю історію президента - знав Зеленський чи не знав, що сталося. Але він тут до чого?! Я теж не знав"

А морда така чесна-чесна, бо він ніколи не брав в Трухіна конвертів по програмі "20-30-50"
показати весь коментар
02.02.2022 17:53 Відповісти
+5
Честно говоря, я думаю в реальности с этим корешем Зели есть только 2 варианта -- отмазать или прикопать. Информация в голове этого "кошелька" по откатам нала на "большом воровстве" не совместима с дальнейшей жизнью. Как у Полякова, Кирпы, Кравченка, Семенюк-Самсоненко или Чечетова. Я бы на месте Трухина стал сильно переживать.
показати весь коментар
02.02.2022 18:50 Відповісти
+3
Ну, тоді йому потрібно диктувати мемуари в прямому ефірі. Тюрми не уникне, але спасеться, ще проживе.
показати весь коментар
02.02.2022 19:10 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
народний депутат фракції "Слуга народу" Владлен Неклюдов, який працює в комітеті ВРУ з питань правоохоронної діяльності: "Деякі канали вплутують в цю історію президента - знав Зеленський чи не знав, що сталося. Але він тут до чого?! Я теж не знав"

А морда така чесна-чесна, бо він ніколи не брав в Трухіна конвертів по програмі "20-30-50"
показати весь коментар
02.02.2022 17:53 Відповісти
Цікаво, в раді думають чи виберть в наступний раз цих шлюх? Не забагато ОКРИМИХ рот каломойші (див нарідні свинарники Куницький Олександр Олегович та ніші жиди).
Чи був кастинг на "слуг уродів" коли набирали таких даунів як юрченко? насильників!!!! Це як. Ви там всерйоз подумали, що ви там "боги"? Може досить % дебілів: Може вже пора якось щось робити, а не шлятись ?
З останнього трухін. Це Як? ви цього ви..дка мали давно вигнати нахрін, а не "кришувати". Чи ви знову-таки думаєте люди-дебіли. В нас не підораша, вас тварин тупих терпіти не будуть, разом з вашими ригоублюдками (чи нема у шлюх ригоаналів?). свинорилий також думав, що він та його команда європутан - вічні.
показати весь коментар
02.02.2022 18:30 Відповісти
Честно говоря, я думаю в реальности с этим корешем Зели есть только 2 варианта -- отмазать или прикопать. Информация в голове этого "кошелька" по откатам нала на "большом воровстве" не совместима с дальнейшей жизнью. Как у Полякова, Кирпы, Кравченка, Семенюк-Самсоненко или Чечетова. Я бы на месте Трухина стал сильно переживать.
показати весь коментар
02.02.2022 18:50 Відповісти
Ну, тоді йому потрібно диктувати мемуари в прямому ефірі. Тюрми не уникне, але спасеться, ще проживе.
показати весь коментар
02.02.2022 19:10 Відповісти
Скільки зараз пафосу та гніву від Зе…

https://apostrophe.ua/ua/article/politics/government/2021-12-07/nepodsudnyiy-truhin-kakovyi-kumovskie-poryadki-ofisa-prezidenta/43280

показати весь коментар
02.02.2022 19:27 Відповісти
Я офігіваю, скільки пройшло часу пройшло після ДТП "Обтрухоного" і тільки зараз у зегарантіка оченята відкрились От що Блінкен і Джонсон життятворящі роблять.
Маю надію, що "всенароднеобраний" стане людиною, яка підтримує загальнолюдські цінності Хоча Свій офшор ближче до тіла
А беньку і ********* на куй, бо вони "поцовата гебня!
показати весь коментар
02.02.2022 20:41 Відповісти
****, зла не хвата. Обдолбане чмо влаштувало ДТП-і півроку йде якесь розлідування за рахунок платників податків. Немаленькі зарплати слідчих та експертів, поїзки на службових авто, преміїї - все це з наших кишень... Там роботи на місяць максимум, суд, вирок-і з прівєтом Клава!!! Нє, включили дурку і з нас дураків роблять. ******** шапіто, коли вже воно закінчиться?
показати весь коментар
03.02.2022 10:20 Відповісти