8847 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Реформа армії: проблема в підході

зсу

Чим більше я читаю про анонсовану реформу армії, тим більше складається враження, що її автори борються не з реальними проблемами, а з заголовками в новинах, які ще були не почуті.

Є враження, що хтось вирішив - якщо дати більше грошей піхоті, то проблема комплектування армії зникне сама собою. Але проблема ніколи не була настільки простою.

Люди не уникають піхоти лише через гроші. Люди бачать, що високі виплати існують доти, доки ти безпосередньо на позиціях. Відпустка, навчання, поранення, лікування або переведення після поранення і ти дуже швидко повертаєшся до реальності, де базове грошове забезпечення залишається вкрай низьким. І про це давно всі знають. І ВЛАСНЕ ГОЛОВНИМ ПИТАННЯМ (з чіткими термінами служби і питання "а скільки ще я маю в цьому війську бути, поки хтось від цього війська косить за гроші) - БУЛО ЦЕ.

А більш дивним виглядає сигнал, який держава посилає тим, хто вже служить роками. Виходить, що чим довше людина відкладала армію, тим кращі умови їй зрештою пропонують 🙂 А ті, хто пішов тоді, коли було найважче, хто служить з 2022 року або ще з часів ООС - вкотре залишаються десь за дужками всіх нових мотиваційних програм та промов.

Але найбільше мене дивує інше.

Армія сьогодні це не лише піхота.

Це оператори БПЛА, розвідники, сапери, екіпажі бронетехніки, водії, зв’язківці, РЕБівці, логісти, ремонтники, штабні спеціалісти та сотні інших людей, без яких не буде працювати жоден підрозділ. Саме на цих людях тримається вся система. І коли держава створює дедалі більший розрив між військовими за рівнем грошового забезпечення, вона фактично говорить, що чиясь служба цінніша за іншу.

Хоча в реальності військовий не завжди сам обирає свою посаду. Він виконує ту роботу, яку потребує армія.

Особливо важко зрозуміти логіку щодо тилових посад. Якщо вони настільки неважливі, то навіщо вони існують? Якщо ж вони необхідні для функціонування війська, то чому люди, які роками забезпечують роботу армії, мають отримувати зарплату, яка дедалі більше відстає від реалій життя?

Сьогодні багато говорять про залучення нових людей. Але майже не говорять про тих, хто вже служить. Про тих, хто випав із цивільного життя, поставив на паузу кар’єру, бізнес, навчання та власні плани. Поки одні будують кар’єру, запускають проєкти та накопичують досвід у цивільному секторі; поки вони ж будують сімʼї, спільні плани, виховують дітей де обидва батьки поряд - інші роками виконують свій обов’язок у війську. І справедлива оплата служби це не привілей. Це хоча б часткова компенсація за втрачений час і можливості.

Тому найбільшою проблемою цієї патужної

"реформи" я бачу навіть не конкретні цифри.

Я бачу проблему в підході.

Замість того щоб підвищувати цінність військової служби загалом, створювати стимули для професійного розвитку, підготовки кадрів, набуття нових спеціальностей та довгострокової кар’єри у війську, нам знову пропонують перерозподілити доплати між різними категоріями військовослужбовців.

І це більше схоже не на реформу, а на спробу швидко відреагувати на найгучніші проблеми в інформаційному просторі. Але так щоб це було ще й вигідно саме для "державників". Намагання запхати стимулом грошей на позиції побільше людей. А на тих хто вже в цій армії 5 рік наприклад - наприклад похуй. Хто роками на тилових посадах діловодить, працює на забезпечені, або інструктором - словом, наприклад на ППД - теж похуй. Але де ми шукаємо справедливості і для кого? На тих, як я казала, програних в карти?)

Армія це величезна система.

І якщо держава хоче професійне військо, то вона повинна почати з поваги до служби як такої.

Не до окремих надбавок окремим категоріям.

Не до красивих цифр у презентаціях.

А до гідного базового грошового забезпечення кожного військовослужбовця.

Бо сьогодні проблема не в тому, що комусь платять забагато.

Проблема в тому, що багатьом платять відверто замало.

Джерело 

Топ комментарии
+10
Дивують люди, які серйозно сприймають всі ці прожекти від зеленої зграї дегенератів. В силу тотальної непрфесійності та зародкового рівня інтелектуального розвитку нічого адекватного вони розробити не в стані в принципі, але й те, до чого ці організми були в стані додуматись, все рівно не працюватиме в силу їх тотальної організаційно-розпорядчої імпотентності
показать весь комментарий
14.06.2026 14:36 Ответить
+8
7 років при кориті , забирають в ЗСУ 40 мільярдів , а пригодовані покидьки-пристосуванці ,мовчать " в упір не бачать, що саме " найвеличніший" лідор ,наказує знущатися над воїнами , підвищивши зарплатню на 3 чашки кофе ………, Тотальна імітація боротьби з рашистським окупантом , від перевертня з булавою , ідє цілеспрямована , знищення України з середени , командою , "хароших хлопців " , призначених бабою -феншуіхою , від ФСБ , під наглядом агента " козиря" в ісполнегіі " портрета" R-1
показать весь комментарий
14.06.2026 15:49 Ответить
+7
Сюр , куди зник , шановний пан Мовчан⁉️Правда очі ріжє⁉️Дє свобода слова , зеленогнійні боти ⁉️" ми ж адін народ", " дагаварімся паасередіне"день папедобесія і шашлички " , під час війни розмінування акваторій Маріуполя, Кримський. перешийок , Чонгар , знищення ракетних програм під агента ФСБ штілермана - Державна храда - довічне ст111
показать весь комментарий
14.06.2026 14:17 Ответить
Комментировать
Сортировать:
С возвращением!!!!!!!
показать весь комментарий
14.06.2026 13:34 Ответить
Сюр , куди зник , шановний пан Мовчан⁉️Правда очі ріжє⁉️Дє свобода слова , зеленогнійні боти ⁉️" ми ж адін народ", " дагаварімся паасередіне"день папедобесія і шашлички " , під час війни розмінування акваторій Маріуполя, Кримський. перешийок , Чонгар , знищення ракетних програм під агента ФСБ штілермана - Державна храда - довічне ст111
показать весь комментарий
14.06.2026 14:17 Ответить
Нікуди не зник "шановний пан"))) Зайшов знову під ніком Vika Lysenko. Не потрібно хвилюватись за нього😅
показать весь комментарий
14.06.2026 14:20 Ответить
Дивують люди, які серйозно сприймають всі ці прожекти від зеленої зграї дегенератів. В силу тотальної непрфесійності та зародкового рівня інтелектуального розвитку нічого адекватного вони розробити не в стані в принципі, але й те, до чого ці організми були в стані додуматись, все рівно не працюватиме в силу їх тотальної організаційно-розпорядчої імпотентності
показать весь комментарий
14.06.2026 14:36 Ответить
Якщо б всі з команди Зе, хто прийшов до влади, зайнявши будь яку посаду чи мандат, просто 7 років сиділи і абсолютно нічого не робили, ситуація зараз була в Україні набагато краща.
показать весь комментарий
14.06.2026 14:47 Ответить
Всі військові з якими я спілкуюсь з неприхованим розчаруванням говорять про цю недореформу армії. Це ж треба бути такими нездалими реформаторами щоб так розізлити всі ЗСУ однією недореформою!
показать весь комментарий
14.06.2026 15:23 Ответить
Все ,что мы говорим между собой и на кухнях - не имеет значения
Проблемы решаются только тогда- когда выносятся в социум
Наружу,на поверхность
показать весь комментарий
14.06.2026 15:35 Ответить
подоляцьке ( брат герой рф) 🦠🐏,
показать весь комментарий
14.06.2026 15:39 Ответить
наружу вийде небажання військовозобов'язаних підписувати ці контракти
показать весь комментарий
14.06.2026 15:44 Ответить
7 років при кориті , забирають в ЗСУ 40 мільярдів , а пригодовані покидьки-пристосуванці ,мовчать " в упір не бачать, що саме " найвеличніший" лідор ,наказує знущатися над воїнами , підвищивши зарплатню на 3 чашки кофе ………, Тотальна імітація боротьби з рашистським окупантом , від перевертня з булавою , ідє цілеспрямована , знищення України з середени , командою , "хароших хлопців " , призначених бабою -феншуіхою , від ФСБ , під наглядом агента " козиря" в ісполнегіі " портрета" R-1
показать весь комментарий
14.06.2026 15:49 Ответить
Так это прекрасно !
Когда вслух скажут о проблеме !!!!
Скажут тысячи людей
Рядовых и офицеров!!!!!!
Скажут громко ,а не шепотом....
показать весь комментарий
14.06.2026 15:50 Ответить
Чому не можна залучити 150-200 тис. легіонерів-професіоналів для штурмових військ: на річний контракт, наприклад, в 120 тис. дол. неважко буде знайти топових людей за кордоном. Де взяти до 24 млрд. дол. на таку програму ? Зрозуміло, що екс- та актуальні представники владно-чиновницької ієрархії та олігархічна еліта країни, які вкрали з держави за роки незалежності декілька трлн. дол., - за це не заплатять. Але ще є мобрезерв із близько 2 млн. громадян України мобвіку, які зараз за кордоном і не беруть ніякої участі в захисті своїх родин, друзів, знайомих та майна в Україні. Якщо кожен із таких зарубіжних громадян України добровільно або недобровільно (наприклад, за допомогою виконавчої служби, що накладе арешт на їх майно та майно їх родин в Україні) буде долучений до фінансування програми залучення легіонерів-профі для фронту - хоча б в разовій сумі 10-15 тис. дол., то можна спокійно отримати грошовий фонд на рівні 20-30 млрд. долі і таким чином - на річний період отримати потужну військову силу для фронту.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:54 Ответить
який піп , такий прихід !Ваш зе , спеціально , призначав саме таких , покидьків, ( у всіх паспорти Ізраїля рф ) , штілермана, Шефіри, Цукермани, Шурми, Тимошенко кирилко" , ермак, татаров вбивця майданівців, а не чеченців , якім Україна не потрібна , а "какая разніца" , " рф просто двігает граніци немножечко вперед" , " молодці повстанці" ……… скумбрія , закликала здавати пересування ЗСУ ………
показать весь комментарий
14.06.2026 15:57 Ответить
Так задумано Заходом: Україна повинна відступати щоб мотивувати рашку воювати!
Коли б Заходу потрібна насправді була б заморозка війни, то вони б просто дали б достатньо зброї та грошей на збою. рашка НІКОЛИ не захоче миру, поки захоплює нові території щодня.
Але Заходу потрібне вічне військове ослаблення рашки, тому рашка повинна хотіти воювати, тому Україна повинна виглядати слабкою. Тому Захід штучно обмежує Україну, але українська влада намагається компенсувати ці обмеження піхотою. А у випадку загрози обвалу фронту Захід просто дасть достатньо зброї та грошей на зброю. А безкоштовно виловлена на вулицях піхота - це лише економія на дорогій західній зброї.
показать весь комментарий
14.06.2026 16:16 Ответить
Мовчан психопат, ти палишся стилем написання своєї шизофазії🤣🤣
показать весь комментарий
14.06.2026 16:26 Ответить
Ви я бачу гігант мислі. Сидіти і накилуіати під час війни на вище військове керівництво це по вашому розумно. Ще тут розповідає про якись рівень інтелекту.
показать весь комментарий
14.06.2026 17:06 Ответить
Не зовсім погоджуюсь з тим, що влада посилає поганий сигнал тим, хто служить найдовше. Навпаки. Існуючі серйозні проблеми не вирішуються моментельно. І для того, щоб демобилізувати ветеранів, потрібно залучити більше людей у військо. Що якраз і намагаються зробити. Тим більше, що це ще не вся реформа, а лише перший етап.
Друге. Влада могла б зробити дієвий крок - доопрацювати і внести зміни в нормативно-правові акти по отриманню земельних ділянок. Якщо людина воювала за цю землю, чому цього немає? Адже багато земель залишилось за Україною завдяки службі військовослужбовців. Зараз це виглядає як лукавство, коли можливість така наче і є, але вона поставлена на паузу, і по факту, її немає. Це як з переведенням в Армії+. Начебто і можна, але комбат не підпише. Неможливість отримати земельну ділянку до закінчення війни можна прибрати хоча б для тих, хто відслужив від 7 років наприклад, родинам нагороджених героїв. Можна внести правки стосовно розмірів ділянки в залежності від кількості років служби.
показать весь комментарий
14.06.2026 17:26 Ответить
Розказували.
У селі вже уся земля роздана. Хіба що хтось помер без нащадків. Але треба дати ще землі потрібним людям, бо їх с/г підприємства податки платять.
От така карусєль.
показать весь комментарий
14.06.2026 20:26 Ответить
Це біда, коли система працює тільки на корито, а чогось добитись можна тільки через розголос і то далеко не завжди.
показать весь комментарий
14.06.2026 20:40 Ответить
А якщо це військове керівництво корупціонери, а можливо, і зрадники?
показать весь комментарий
14.06.2026 20:41 Ответить
Моментально? 5-й рік - то моментально? А треба всього лише виконувати 17 статтю Конституції, а не робити все навпаки - не мобілізовувати поліцію, охорону,поліцію охорони, кадрових військових офіцерів, молодих відставників і т.д., блатних биків записувати в воїни на папері чи в тилові частини, а чатувати на хворих в лікарнях, психушках, наркоманських центрах, хапати хворих, займатись рекетом, катувати людей, тримати в підвалах наркоманів, продаючи їм дозу наркотика за тисячі гривень, відправляти нездатних воювати на смерть, катувати людей в ТЦК, вбивати людей в ТЦК, он знову на Закарпатті закатували людину до смерті:
https://antikor.info/articles/844337-tragedija_na_zakarpatje_posle_zaderhanija_i_prebyvanija_v_tk_v_reanimatsii_umer_29-letnij_muhchina
показать весь комментарий
14.06.2026 20:45 Ответить
То закрий. Але твоє розуміння, що з тобою щось не те, означає, що можливо з тобою, ще не все втрачено, чорний писок))
показать весь комментарий
14.06.2026 21:27 Ответить
Проблема НЕ в борделі - а в бандерші
показать весь комментарий
14.06.2026 22:00 Ответить
Ну, таке собі "возвращение" ... тільки дав свій перший комент після 3-х діб вимушеного "простоя", так його вже прибрали ... добре хоч тільки комент , хоча я вже так обережно прокоментував та не згадав жодного прізвища ЗЕвлади.

Поліз в Розділ Другий Конституції України і знайшов там таке -

Стаття 34. Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань.
Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Ну-ну ... сумно !
показать весь комментарий
14.06.2026 22:19 Ответить
На жменю шекелів товаріщ Edward вже заробив !
показать весь комментарий
14.06.2026 22:22 Ответить
Ау , пацієнте Edward, я не в Іспанії , а в Україні ! І нащо в божевільнях увімкнули Інтернет ?!
показать весь комментарий
14.06.2026 22:26 Ответить
Пан Александр , у вас явно появился ПРЕСЛЕДОВАТЕЛЬ
Который просто отправил в СПАМ ваш коммент
Со мной так было неоднократно
Это очень неприятно - с одной стороны
А с другой - дает вам понимание, что ваша позиция кого- то сильно пугает
И этот человек ,или ,возможно ,несколько людей
Осознают влияние вашей точки зрения
Как правило, эти люди не задерживаются долго на сайте
В любом случае - это прекратится
Не переживайте и берегите себя
Там уже в воздух поднялись ТУШКИ и летят на пусковые рубежи
Сейчас для вас важнее ваша безопасность
А все остальное - мы переборем....
показать весь комментарий
14.06.2026 22:39 Ответить
" ... Там уже в воздух поднялись ТУШКИ и летят на пусковые рубежи ..."

Можливо , бо напевно ЦАР вже чкурнув на Самміт Сімки до ФРАНЦІЇ, а Путло Погане дуже ******** гатити по Неньці коли ЦАРЯ немає в країні ... щоб випадково не влучити в джерело ЗЕлафи , що супроводжує Путла під час цієї війни .
показать весь комментарий
14.06.2026 22:52 Ответить
В Киеве прямо сейчас происходят разборки с ТЦК
Дело приняло серьезный оборот
Против толпы применили газ
Странно ,что этой н новости нет на Цензоре
показать весь комментарий
14.06.2026 23:20 Ответить
З вашого боку присутня маніпуляція, оскільки на початку 2022 року не було таких проблем та свавілля з мобілізацією, як зараз. Не було таких проблем і в 2023р. Запропонована реформа якраз покликана змінити ситуацію, щоб хоч половини з того, що ви перелічили, не було. І такі дії МО треба вітати, а не поливати брудом, бо альтернатива - залишити і посилити бусифікацію, але тоді точно було б все погано.
P.S. Викривлювати реальний стан речей також не треба. Кадрові військові офіцери, поліція, і навіть депутати міських та селищних рад також у нас служать на фронті, і не тільки на посаді кухарів. Інша справа що далеко не всі, з цим згоден.
показать весь комментарий
15.06.2026 00:06 Ответить
Люди бачать, що високі виплати існують доти, доки ти безпосередньо на позиціях. Відпустка, навчання, поранення, лікування або переведення після поранення і ти дуже швидко повертаєшся до реальності, де базове грошове забезпечення залишається вкрай низьким. І про це давно всі знають.

Люди знають, якщо тобі десь пропонують багато грошей та/або обіцяють золоті гори, то хрін ти до них доживеш. Словами класика "дожить смогут ні толька ліш всє, мало кто сможет ето здєлать". І краще б ці гроші вклали у навчання, організацію взаємодії та ситуаційну обізнаність солдата на полі бою, аніж скинули на картку і кинули в нору терпіти.
показать весь комментарий
15.06.2026 00:45 Ответить
Та хоч 200 тис. морських котиків дай, командувати ж всеодно буде Сирський і ко, тому ефективності тут очікувати не доводиться.
показать весь комментарий
15.06.2026 00:48 Ответить
Покажіть мені де саме в цій "реформі" зеленого жижиталізатора ви вичитали щось про припинення бустфікації? Чи у вас магічне мислення - от зараз дадуть купу грошей і всі як побіжкть на той контракт... Не побіжуть, я вас запевняю. Бо з точки зору суто грошового вау-ефеуту він ще більш недолугий ніж та минулорічна замануха для 24-річних мільйонерів.
Роздавати гроші на такі акція треба одразу після підписання як це роблять москалі а не брехати про те як буде "в середньому 300 тисяч, але якщо половину часу між виходами, ще час в госпіталі, на відновленні, на залагодженні і у відпустці - то ну тисяч 100 в кращому разі".
Тобто ніякої хвилі добровольців все одно не станеться а оскільки ніяких змін до процесу мобілізації не анонсувалось то ловитумуть і далі тих хто погано тікає чи не має грошей відкупитись.
показать весь комментарий
15.06.2026 00:52 Ответить