7197 посетителей онлайн
28 296 73

"Рекламують, наче все працює. А насправді — не зовсім". Рекрутинг до ЗСУ — де збій і що із цим робити

Автор: Оксана Іваницька,

За понад 3 місяці з офіційного проголошення рекрутингу в Міноборони звітують: реакція в суспільстві позитивна, процес набирає обертів. До самостійного підбору людей долучились уже понад тисячу підрозділів, розмістивши на сайтах із пошуку роботи загалом понад 8,5 тисячі вакансій. Інтерес до них виявили понад сотню тисяч потенційних новобранців.

Рекрутинг
Фото: hromadske

Про це пише Оксана Іваницька у матеріалі на hromadske

Практика, до якої раніше вдавалися лише окремі підрозділи, врешті дістала визнання на рівні держави. На тлі просілої мобілізації з традиційними, подекуди радянськими методами, нова система багатьом припала до душі: змога потрапити до конкретної частини та на конкретну посаду спрацювала додатковим стимулом.

Щоправда, зі збільшенням масштабів — більшає і запитань. Система виявилася недосконалою: іноді вона спрацьовувала, а іноді — ні.

Про підводні камені рекрутингу, людський фактор у ТЦК, чому деяких рекрутів "кинули", та якими новими правилами у Генштабі хочуть врегулювати процес — читайте в матеріалі hromadske.

Що таке рекрутинг і як він має працювати

Загалом рекрутинг — це пошук працівників на певну вакансію. Військовий рекрутинг — той самий процес, тільки тут кандидатів шукають на посади до армійських підрозділів. При цьому максимально враховують цивільний досвід.

Попри переваги такої системи, поки що не йдеться про повний перехід до неї як основного методу набору до ЗСУ. Нині це додаткова профільна ланка, що працюватиме паралельно із загальною мобілізацією.

Так, потенційний рекрут має змогу напряму подаватись на вакансію, яка його зацікавила. Це можна зробити на онлайн-платформах із пошуку роботи, у центрах рекрутингу (нині Міноборони запустило один такий центр у Львові) або ж на сайтах та окремих рекрутингових центрах деяких підрозділів.

Після подачі резюме потенційний кандидат проходить співбесіду й тестування. На цьому етапі навіть можна передумати й продовжити пошуки деінде. Якщо ж усе влаштовує — доєднатися до підрозділу.

В такому разі частина виписує відношення — рекомендаційний лист встановленої форми, з яким новобранець рушає до ТЦК. Це стосується як тих, хто бажає укласти контракт, так і тих, хто ступає на службу через мобілізацію.

Після ТЦК, як і в загальному порядку, необхідно пройти військово-лікарську комісію та підготовку в навчальному центрі. Лише після цього починається власне служба.

Міноборони розпочало кампанію з рекрутингу в середині листопада 2023-го. Співпрацюють із чотирма сервісами для пошуку роботи: Lobby X, Work.ua, Robota.ua та Olx.ua, які безплатно надають свої майданчики. У найближчому ж майбутньому Міноборони планує масштабувати роботу власних рекрутингових центрів.

"Порадили шукати власні "виходи""

"Я звернувся до ТЦК уже з відношенням від частини, пройшов ВЛК. Але мені сказали, що за цим відношенням потрапити до того підрозділу, куди я хочу, і на ту посаду, куди я хочу,я не можу", — розповідає свою історію hromadske Сергій (ім’я змінене).

40-річний чоловік із двома вищими освітами, маючи досвід роботи з комп'ютерними системами й мережами, полишив керівну посаду в компанії та вирішив бути корисним армії: подався на офіцерську посаду спеціаліста захисту інформації в автоматизованих системах. 20 років тому він закінчив військову кафедру та мав первинне офіцерське звання.

Та вже в ТЦК йому дали зрозуміти: шансів потрапити на обрану посаду вкрай мало. Його направили на курси перепідготовки при одному з військових вишів.

"У ТЦК взагалі ніхто не цікавився моїм цивільним досвідом. Просто сказали, що є розпорядження відправляти всіх офіцерів на курси перепідготовки. А там уже як буде", - Сергій, рекрут

"Потім уже на курсах, у моїй навчальній групі (де нас близько 20 людей із різних регіонів України) виявилось, що більш ніж у половини така ж історія, як і в мене. Люди проходили співбесіди з військовими частинами, отримували відношення. Але його все одно не враховували.

Комусь казали, що відношення спрацює, але після навчання. А коли вже людина опиняється тут, то з'ясовується, що шанс дуже-дуже маленький. Сам виш до розподілу жодного стосунку не має. Хто в який підрозділ потрапить ми дізнаємось десь за день до випуску",— розповідає Сергій.

На якість самих курсів, що тривають 3 місяці, чоловік не скаржиться. Навпаки, завіряє, що всі інструктори — з бойовим досвідом. Він лишається на зв’язку зі своєю обраною частиною та не полишає надій таки потрапити на вже домовлену посаду.

"На курсах нам прямо сказали: "Якщо маєте власні "виходи" на Генштаб або Міноборони — будь ласка, можете вирішувати особисто для себе все, що вам під силу", - Сергій, рекрут

Утім, чоловік знає особисто декількох людей із рядового складу солдатів, які на основі відношення від частин усе ж потрапляли туди, куди хотіли. Можливо, це працює не з усіма, утім про це варто було б інформувати, — скаржиться рекрут.

"Я не вважаю себе обманутим і не впадаю в зневіру, бо моя мотивація — бути максимально корисним. Але, на мій погляд, було б доцільно, щоб при просуванні рекрутингу було максимум інформації. Якщо відношення, умовно кажучи, для офіцерського складу не працюють, — щоб люди про це знали".

Рекрутинг
Фото: hromadske

Відношення: чому десь воно працює, а десь — ні

В історії з військовим рекрутингом ситуація дійсно різниться: на противагу випадкам, коли відношення від деяких частин не спрацьовує, є і багато успішних кейсів. Поспілкувавшись із багатьма учасниками процесу, ми дійшли висновку, що до сьогодні велику роль грав "людський фактор" і налагоджені контакти частин із територіальними центрами комплектування.

Ще краще налагоджений процес у підрозділах, які мають власні рекрут-центри. Йдеться, зокрема, про Третю штурмову бригаду, що фактично першою разом з "Азовом"і задала цей тренд, а також батальйон "Вовки да Вінчі". Аби все пройшло добре, новобранців супроводжують під час усього процесу.

"У будь-якому разі всі проходять усю бюрократію в ТЦК. Просто під нашим наглядом, щоб це було простіше", — пояснює в коментарі hromadske бойовий медик Дмитро Козятинський, який нині опікується рекрутингом у "Вовках Да Вінчі".

"Є певні механізми, щоб людина одразу до нас потрапляла. Наприклад, якщо підписувати контракт. Хоча і за мобілізацією це теж у принципі працює, просто є свої нюанси. Здебільшого, все відбувається через домовленості з ТЦК або на рівні навчальних центрів".

"Оскільки відношення є листом рекомендаційного характеру, то ТЦК і навчальні центри могли на нього "забити", - Дмитро Козятинський, рекрутер "Вовків Да Вінчі"

А от на платформах із працевлаштування, що співпрацюють з Міноборони, кажуть: повсюдних проблем немає. Мовляв, якщо щось і йде не за планом — це одиничні випадки.

"У нас є підтримка всіх рекрутів — чат, телефон. Якщо виникають якісь складнощі, вони вирішуються переважно на рівні командування військової частини навіть без нашого втручання.

Якщо раптом цього недостатньо — наприклад, на рівні ТЦК чи навчального центру повпливав людський фактор і людина вже почала служити в іншому підрозділі, тоді вже можемо звернутися до Генерального штабу", — зауважує hromadske керівник і засновник рекрутингової агенції Lobby X Владислав Грезєв.

Рекрутинг

Рекрутинг на ентузіазмі бригад

У цей час інший потенційний рекрут Олексій (ім’я змінено) вже понад місяць у "підвішеному стані". Він знайшов вакансію, пройшов співбесіду в конкретній бригаді та й звільнився з роботи. Однак у ТЦК йому не змогли гарантувати, що його направлять саме на бажане місце.

"Я зараз ні там, ні сям. Поки що в бригаді сказали чекати. Я так розумію, вони ведуть комунікацію по лінії ТЦК", — ділиться чоловік.

"Поки що не хочу давати оцінок, що щось не працює. Але можу сказати так: наразі рекрутинг як такий працює здебільшого на особистому ентузіазмі бригад і на їхній співпраці з ТЦК.

Але це неправильно. Зараз щось роблять на цьому шляху, але вони розрекламували, ніби воно вже працює, а насправді — не зовсім".

"Вони говорять: "Приходьте й обирайте самі, поки не обрали за вас" — ну це трошки неправда",- Олексій, рекрут

В одному з батальйонів, що нині воює на Лиманському напрямку, кажуть: так втратили трьох потенційних рекрутів. Після навчального центру їх направили до інших бригад.

"Ми їх обрали, вони прийшли самі у військкомат, їх направили в навчальний центр. Нам обіцяли, що вони до нас потраплять, але цього не відбулося", — розповідає hromadske колишній спецпрокурор Сергій Горбатюк, який нині опікується кадрами у 23 окремому стрілецькому батальйоні.

"Я почав з’ясовувати — кругом телефонував, намагаючись їх забрати, але натомість поважний військовий посадовець мені сказав: "Той, хто обіцяв, що він до вас потрапить, вам свідомо брехав. І нічого ви не зміните".

І от у таких начальниках, яким на все наплювати, і полягає основна проблема. Бо люди намагаються потрапити в армію, а вони відбивають у них це бажання", — додає Горбатюк.

Проблема й у тому, що законодавчо рекрутинг теж не врегульований, — зазначає адвокатка адвокатського об'єднання "Актум" Оксана Доготер.

"Ми, наприклад, все одно пишемо скарги й аргументуємо це такими загальними конституційними правами. Що "от людина ж виявила бажання, мобілізувалася добровільно, ну що ж ви робите?". І в деяких випадках воно дійсно діє", —зазначає юристка.

Рекрутинг

Нові правила Генштабу

У Міноборони визнають: минуло не так багато часу, аби відточити всі деталі. А проблемні випадки списують на масштабність процесу.

"Якщо ми говоримо, що станом на сьогодні 1245 частин розмістили ці вакансії, то, відповідно, ми маємо 1245 різних центрів ухвалення цих рішень. Відповідно, і можливих нюансів у підходах, документальному оформленні тощо", — пояснює hromadske уповноважений представник Міністерства оборони з питань рекрутингу Олексій Бежевець.

Аби внормувати це питання, Генеральний штаб ЗСУ наприкінці лютого видав нову директиву: тепер людина може обрати вакансію і гарантовано потрапити до обраного підрозділу, але якщо військова частина буде у списку пріоритетного комплектування, — зауважує Бежевець. Наразі такий список затверджений: у ньому приблизно 80 частин. Проте сам список не оприлюднюють.

У Міноборони пояснюють: "Ми повинні розуміти, що саме Генеральний штаб бачить усю картину: де хто потрібен і де є пріоритет для укомплектування військових частин. Звичайно, пріоритетність комплектації стоїть саме до бойової частини на найважливіших напрямках".

"Ми не можемо просто відпустити всі ці питання на самоплин, щоб військові частини самі собі будь-кого і будь-як могли залучати на службу через рекрутинг", - Олексій Бежевець, представник Міноборони з рекрутингу

Аби контролювати ці процеси, Генштаб зрештою пішов шляхом пріоритетного комплектування частин. Тезово наводимо всі новації із цієї директиви:

  • Станом на сьогодні затверджено список військових частин пріоритетного комплектування. У ньому близько 80 підрозділів. Список переглядатимуть раз на місяць.
  • Стовідсоткова гарантія потрапити до обраної частини на обрану посаду буде лише в тому разі, якщо підрозділ буде в "пріоритетному" списку. Це стосується як укладання контракту, так і мобілізації.
  • Якщо в новобранців буде рекомендаційний лист від частини пріоритетного комплектування — у навчальних центрів та ТЦК не буде можливості для самоправства. У директиві окремо прописали, що в такому разі направляти особу до інших військових частин заборонено.
  • Водночас, якщо людина хоче мобілізуватись до частини, яка не є в "пріоритетному" списку Генштабу, — шанси туди потрапити будуть низькі — бо в такому разі рекомендаційний лист не носить обов’язкового характеру. Якщо ж це буде контрактна форма служби — шанси вищі, утім військова частина має погоджувати призначення з вищим командуванням, а те своєю чергою — із Генштабом.
  • Людина, яка бере лист-відношення, має самостійно з’ясувати (на рівні частини, ТЦК або рекрутингового центру), чи перебуває обрана нею частина у списку пріоритетного комплектування, аби їй гарантували проходження цього процесу згідно із чинними нормами.
  • Якщо ж ідеться про контрактну форму служби — шанси вищі, утім військова частина все ще має погоджувати призначення з вищим командуванням, а те своєю чергою — із Генштабом. Такий лист обов’язковий до виконання, тільки якщо призначення погодять.
  • Кандидати з рекомендаційним листом відвідують ТЦК для уточнення облікових даних, проходження ВЛК та професійного відбору. Кандидатів з досвідом служби протягом останніх 10 років (або направлених за прямою військово-обліковою спеціальністю) направляють безпосередньо до визначених частин. Без досвіду — до навчальних центрів.

"До військових частин та військкоматів ця інформація доведена на 100%. Доведено до усіх", — стверджує Бежевець.

Водночас станом на момент підготовки матеріалу про нову директиву наші співрозмовники, зокрема з "Вовків Да Вінчі" та 23 окремого стрілецького батальйону, нічого не чули.

На запитання про те, чи не вважають у Міноборони, що тепер ті, хто вважав процес рекрутингу до ЗСУ напівправдою, лише ствердяться в цій думці, Олексій Бежевець відповів:

"На мій суб'єктивний погляд як офіцера Збройних сил, напівправда трошки інша. Напівправдою є пошук підстав і виправдань, чому я ще не долучився до захисту Батьківщини.

От це є головним питанням насправді. Тобто це питання мотивації, свідомості, вибору, це питання держави, яка може себе захищати виключно тоді, коли громадяни готові захищати цю державу.

Звісно, що можуть бути якісь негаразди у процесі. Тим більше, що виклики для держави глобальні. Але ми робимо все, щоб ці проблеми розв’язати".

 Оксана Іваницька, Громадське

Топ комментарии
+25
Держава навчила не вірити жодному її слову, і навіть підписаним паперам . дякую їй за це.
показать весь комментарий
15.03.2024 19:46
+14
Зелене шобло як завжди ОШУКАЕ!
ДЕ ГАРАНТІЇ ЩО
ВИВЧАТЬ, ОЗБРОЯТЬ, ВИПЛАТЯТЬ?
показать весь комментарий
15.03.2024 20:06
+12
Щось там говорили про аудит. Цікаво, які результати. Думаю, кожен з нас може навести приклад серед знайомих якогось бравого воїна, що ніколи не був в бою, ну якось так сталось. То він в Рівному служить, то в Луцьку, а то в Київ перевівся. Або навпаки, приріс жопою до одного крісла в кабінеті. Але в соцмережах фоточка з якогось полігону є, зі зброєю в броніку, з пафосною пикою. І ніякі аудити не страшні, не можна йому близько до війни. Хай цивільні воюють.
показать весь комментарий
15.03.2024 23:46
Комментировать
Сортировать:
Держава навчила не вірити жодному її слову, і навіть підписаним паперам . дякую їй за це.
показать весь комментарий
15.03.2024 19:46 Ответить
А "держава", це інопланетяни? Ці матри про якусь окрему від нас "державу",можна повторювати, ще 300 років, нічого не зміниться, поки самі не змінимося.
показать весь комментарий
16.03.2024 12:18 Ответить
Мудрі слова
показать весь комментарий
16.03.2024 12:24 Ответить
Чим мудрі? Під час війни суддя нахер шле журналістів під час запитань про купівлю люксового авто, мільярдного злодія на озброєнні відпускають під особисті зобов'язання, уся елітка спокійно катається за кордон, а деякі села вже спорожніли від мужиків - і я маю в собі шукати причини і якось змінюватися?
показать весь комментарий
16.03.2024 18:14 Ответить
Зелене шобло як завжди ОШУКАЕ!
ДЕ ГАРАНТІЇ ЩО
ВИВЧАТЬ, ОЗБРОЯТЬ, ВИПЛАТЯТЬ?
показать весь комментарий
15.03.2024 20:06 Ответить
Ніяких, війна все зпише
показать весь комментарий
17.03.2024 18:42 Ответить
гарантії від рекрутингу по зеленськи такі
якщо ти не записався в центрі рекрутингу та пройшов повз то
за поворотом тебе запакують в авто, наб"ють пику та відвезуть в тцк
тобто, один ху... будеш рекрутований
вибір до нехочу
показать весь комментарий
18.03.2024 08:21 Ответить
В 90 був анекдот. Назвіть, на вашу думку два найнадійніших банки. Об'...банк і На...банк. Нічого не змінилось.
показать весь комментарий
15.03.2024 20:32 Ответить
"...Рекламують, наче все працює..."

Автору, пані Оксані, максимальний решпект.
Найвлучніший заголовок про всю зелену шайку Зеленського. Ні додати, ні відняти.
Рекламують що є сили, але ніхрена банда Зеленського не працює - бо і не може, і не хоче, і товариш майор з ФСБ постійно гнівається....
показать весь комментарий
15.03.2024 21:15 Ответить
Для хрінпіду головне рейтинг.
показать весь комментарий
15.03.2024 21:57 Ответить
моя жизнь в месяц стоит 100000 долларов. государство обязано обеспечит мою безопасность
показать весь комментарий
15.03.2024 22:37 Ответить
Щось там говорили про аудит. Цікаво, які результати. Думаю, кожен з нас може навести приклад серед знайомих якогось бравого воїна, що ніколи не був в бою, ну якось так сталось. То він в Рівному служить, то в Луцьку, а то в Київ перевівся. Або навпаки, приріс жопою до одного крісла в кабінеті. Але в соцмережах фоточка з якогось полігону є, зі зброєю в броніку, з пафосною пикою. І ніякі аудити не страшні, не можна йому близько до війни. Хай цивільні воюють.
показать весь комментарий
15.03.2024 23:46 Ответить
Можна поконкретніше про "цивільних"? Зараз оголошена мобілізація і "цивільні" урівняні в правах із "нецівільними".
показать весь комментарий
16.03.2024 12:24 Ответить
Конкретніше треба про військових, як і написано вище, а не про цивільних. З хера я плачу щомісячно 50+ тис. прямих податків, щоб під час війни йти воювати, а військові будуть сидіти в тилу? Особисто знаю таких професійних військових на контракті у військовій частині в Києві, які жодного разу не висувалися далі Києва. І не планують. Правда, з рік тому були на навчаннях на заході України.
Війна війною, але є багато людей, які кілька десятків років хернею страждали в армії на мої податки і далі продовжують це робити.
І таких прикладів багато хто може навести. А ті ж тцк, поліція, інші силовики... Так це не працює
показать весь комментарий
17.03.2024 00:02 Ответить
Ще раз.Після введення військового стану і з початком мобілізації в Україні не існує "військових і невійськових", контрактникуів, чи мобілізованих. Існує єдина система оплати за службу у ЗСУ.
Якщо ти знайдеш у Законі " Про мобілізацію та мобілізаційний стан" пункт, що той хто платить "50 + прямих податків", звільнюєтся кід мобілізації- можеш сидити вдома і вумнічати.
А оскільки такого пункту у Законі не існує, у тебе такі ж права як і будь- якого громадянина, що вже знаходиться у ЗСУ.
Але, якщо діючий стан речей тебе не влаштовує, можеш написати у Спортлото, чи у Спід- Інфо, не знаю чи допоможе.
показать весь комментарий
17.03.2024 00:41 Ответить
Пусті балачки. Так воно не працює. Відношення людей до "справедливої мобілізації" й так видно. І якщо кому й треба писати в спорт лото, то точно не мені).
показать весь комментарий
17.03.2024 00:55 Ответить
Як вважаєш за потрібне. Працює, не працює - російський воєнком буде визначати у такому випадку. Йому і можна буде пожалітися.
показать весь комментарий
17.03.2024 01:02 Ответить
Світ великий і Україна не настільки закрита, як хотілося б ляльководам. Тому про російського воєнкома явно зайве. Тим більше з таким підходом принципової різниці між воєнкомами вже і зараз немає, судячи з купи відео в ютубі.
Але ми зовсім вже зайшли не в той бік, та й аргументи пішли заїзджені. Дійсно, навіщо наводити порядки в країні та армії, якщо можна тупо поступово народ мобілізувати і "стирати"? Тому й маємо ту ситуацію, яка є, на жаль. Все закономірно (
показать весь комментарий
17.03.2024 01:54 Ответить
Ну от і підеш під "страння" у бурятів, тобі сподобається,
показать весь комментарий
17.03.2024 02:06 Ответить
Судячи з усього, тобі й лікування вже не допоможе
показать весь комментарий
17.03.2024 12:59 Ответить
Це все?
показать весь комментарий
17.03.2024 13:03 Ответить
Так, бойовий хом'ячок. Далі іншим свою маячню втирай
показать весь комментарий
17.03.2024 13:08 Ответить
Здувся..
показать весь комментарий
17.03.2024 13:13 Ответить
А що "відбувається", ти під віник від воєнкома сховався чи що ?
показать весь комментарий
22.03.2024 12:31 Ответить
Словоблудие и полный инфантилизм, отсутствие логического мышления. Детский сад, подготовительная группа.
показать весь комментарий
16.03.2024 01:51 Ответить
Рекрутинг то є лайно,бо система рабська в армії то залишається,знаю служив
показать весь комментарий
16.03.2024 06:15 Ответить
показать весь комментарий
16.03.2024 07:01 Ответить
Який смисл від цих рекрутингових центрів, медійки на кшталт "обирай собі посаду та підрозділ сам".

Якщо все одно під час служби прийде телега з командування з вимогою виділити Х-кількість людей в рандомну частину на рандомну посаду, хоче цього боєць або не хоче, всім начхати.
показать весь комментарий
16.03.2024 07:07 Ответить
нужно быть полным критином, чтобы во время войны заниматься подобной хренью. офисные клоуны 👎👎👎
показать весь комментарий
16.03.2024 08:18 Ответить
У меня иногда впечатление, что ТЦК системно и комплексно занимаются саботажем, систематически нарушают Закон и Конституцию при этом совершенно никакой ответственности не несут за свои поступки-это больше похоже на подрыв обороноспособности,причём с ведома либо Главкомов,либо МО. Иначе райодделы полиции вместе с прокурором уже бы давно поразрывали райвоенкоматы. А тут как будто замазаные все. Заговор.
показать весь комментарий
16.03.2024 08:34 Ответить
Це боротьба за владу, кругова порука.
показать весь комментарий
16.03.2024 11:15 Ответить
«Никогда не приписывайте злому умыслу то, что вполне можно объяснить глупостью» (с)
показать весь комментарий
16.03.2024 18:08 Ответить
Дешеве словоблудіє
показать весь комментарий
16.03.2024 09:24 Ответить
І сенс у такому рекрутингу? Людина вчилася на інженера, працювала все життя інженером. А ій кажуть перенавчайся на командира взвода штурмовиків. Державі посрать, щоб людина принесла найбільше користі. Ну і пошли вони нахер
показать весь комментарий
16.03.2024 11:14 Ответить
Який сенс такого рекрутінгу?Да все просто.В очередний раз н@епать,створити ілюзію вибіру.Головне-заманити у рекрути.У прошлому році заманювали під гаслами «пора повертати своє!» у загони под гучними назвами «Лють»,»Кара-Даг».А коли люди перестали йти,придумали ось цей рекрутінг.
показать весь комментарий
22.03.2024 12:32 Ответить
Поки не буде мотивації то усе СЛОВОБЛУДСТВО ! Нічого дивного в тому, що ментів та інших тиловиків-ухилянтів ( які прийняли присягу і обіцяли захищати свій нарід ) бронюватимуть від військової служби. Ці особи мають служити і захищати господаря від народу...
показать весь комментарий
16.03.2024 11:55 Ответить
Проблема в тому, що немає механізмів переводу, відношення не працюють
IT досвід 12+ років з легкістю перетворюється у кулеметника
показать весь комментарий
16.03.2024 12:43 Ответить
Походу клоуны решили воевать мясом, а не технологиями. Иначе спрос на инженеров, которые умеют перепрограммировать дроны или совершенствовать ракеты был бы выше, чем на штурмовиков с саперными лопатками и винтовками Мосина.
показать весь комментарий
16.03.2024 17:23 Ответить
А если нету технологий? Вон история когда чел был оператором дронов, а потом его отправили в штурм где он тут же погиб. Так что не правы были что направили? Нет, правы, дронов небыло, а штурм был. Военный не может сказать "А пусть штурмовики пойдут, а я месяц-второй дронов и всяких технологий тут подожду...". Так не работает.

Что бы таких случаев не было, надо что бы все прошли базовую подготовку. Все гражданские включая женщин. Что бы как ту "винтовку Мосина" держать и знать азы тактической медецины. Все абсолютно. Что тут не правильно?
показать весь комментарий
23.03.2024 08:11 Ответить
Оператор дронов погиб потому что дронов не было? Доны закупают волонтеры на деньги огромного количества граждан Украины и других стран, президент обещал миллион дронов, и если бы было реальное желание воевать эффективно, а не по-советски, то этот человек не был бы отправлен туда и сегодня принес бы огромную пользу ВСУ. Если так рассуждать, как вы, то можно и пилота F16 после подготовки в течение 2х лет стоимостью несколько миллионов долларов отправить с винтовкой Мосина на передок, но так мы точно проиграем войну. И чтоб такого не больше не случалось, те, кто отправил человека, обученного убивать рашистов десятками, в качестве необученного штурмовика, где он тут же погиб, должны быть отданы под трибунал, а, возможно, и расстреляны по законам военного времени. Вот тогда быстро и дроны научатся находить и людей грамотно использовать.
показать весь комментарий
28.03.2024 04:12 Ответить
- товаришу, майоре. я ж подавав заявку на посаду інженера-програміста, чому мене в штурмовий загін визначили? ((
- там в блиндажi є комп'ютер - зможеш там своєю х***єю і позайматися
показать весь комментарий
16.03.2024 18:05 Ответить
А тобі аби попиз.діти, товариш майор))). Конституцію згадало)) Там багато чого хорошого написано, але якось нікого не гребло стільки років, що майже все не виконується. Набір лозунгів
показать весь комментарий
17.03.2024 13:06 Ответить
А тебе не приходило в голову, что отправка на передок тех, кто своими мозгами может ускорить утилизацию кацапских орков в десятки раз - инженеров, айтишников, ученых - это и есть предательство Украины? К этому можно добавить резервирование тыловых должностей для родственников, кумовьев и тех, кто хорошо заплатил, независимо от их способностей - и так Украина катится в карман путлеру. Вот ты кричишь капсом про ухилянтов, а откуда нам знать, что ты сам не работаешь на врага?
показать весь комментарий
18.03.2024 04:13 Ответить
Э, да у вас, судя по всему, запущенный случай. Рассказывать вам что-либо о РЭБ, АФАР, диаграммах направленности антенн, шифровании каналов связи ассимметричной криптографией, автоматах захвата и сопровождения цели, машинном зрении, нейросетевых алгоритмах роя дронов, расчетах баллистики и прочности корпусов ракет, как и прочих технических аспектах - бессмысленно. Хотя, видя какой ущерб наносят те же КАБы и работу FPV-дронов вы могли бы начать смутно догадываться о том, что сегодня технологии движутся быстрее пули, никто уже шашками и мушкетами не воюет, и все чаще побеждает более технологически развитая цивилизация, а не та, у которой тупо больше мяса.
И прекратите писать "болдом"- это все равно, что орать в библиотеке.
показать весь комментарий
18.03.2024 23:05 Ответить
Работает. Например, Черноморский флот загнали под шконку именно интеллектуальными дронами, а не мушкетами. И пулеметы не помогли. Чем-чем сбивают дроны? Вы сами-то попробуйте сбить FPV дрон вручную, вот просто возьмите и постреляте из чего угодно по нему -хоть из дробовика, может после не будете нести чушь про сбивание доронов "пулеметами Максим". Вам видео мало, где орки раскидывают мозгами после попадания FPV дронов, отчаянно пытаясь его сбить хоть чем-нибудь?
Дроны были разработаны и усовершеностваны инженерами, и то, с чего вы пишите и на чем - тоже.
А насчет того, почему херачат по Одессе и Харькову - так все просто - там как раз нет достаточного количества высокотехнолоничного ПВО, как в Киеве, куда стреляют большим количеством ракет, а попадают реже.
И у нас есть собственные уникальные разработки тех самых инженеров, о которых недалекие люди, вроде вас, говорят всякие глупости. И если бы 73% таких как вы не избрали некомпетентного инфантильного мальчика президентом, который позакрывал массу программ вооружений в пользу асфальта, то сегодня собственного выскокотехнолооничного оружия было бы у Украины на порядок больше.

И да - еще один пост болдом и придется обратиться к модератору.
показать весь комментарий
19.03.2024 00:02 Ответить
Наташа, в Ізраїлі уклоністів дофігіща, тобі варто було б трохи вивчити питання. Тамтешні ортодокси ************ норму, яка звільнятиме від призову всяких професійних читачів тори.
показать весь комментарий
18.03.2024 22:34 Ответить
І безсмертні!
показать весь комментарий
17.03.2024 18:49 Ответить
Современной армии нужны умные. И не на передке, а там, откуда можно делать оружие, крошащее орков на расстоянии.
показать весь комментарий
18.03.2024 04:14 Ответить
Наташа, вы готовы на эксперимент - отправить вашего мужа или отца с одними мощными кулаками,против физически более слабого, но очень опытного и коварного солдата, вооруженного снайперской винтовкой с оптикой, тепловизором и несколькими FPV дронами? Если да, то премия Дарвина ваша.
показать весь комментарий
19.03.2024 00:08 Ответить
ніяк ця ****** не працює. подавав 4 заявки за вакансіями черед лоббі Х. ні ху ху
показать весь комментарий
17.03.2024 17:02 Ответить
Да это очередная профанация, вроде миллиона деревтев и такого же количества дронов. Послал же бог 73%, проголосовавших за этого инфантила. Теперь всей Украиной выгребаем последтсвия ошибок подготовки к вторжению.
показать весь комментарий
18.03.2024 04:16 Ответить
Пів біди коли воно просто тупе. Набагато гірше коли це дибільне створіння - кончена мразь наділена владою послати тебе в яку завгодно жопу, включаючи на смерть. І закон захищає його а не тебе. І воин не схаменуться. Там кругова порука, і кончені мразі тому і кончені бо знають що з ними нічого не буде. Чмобіків відправляють в бойові бригади, а мазані контрачі впевнено сидять на теплому місці бо у нього звязки серед начальства і всі одне оного кришують. І хто цій мразі не сосе і не лиже той відправляється у бойові.
показать весь комментарий
19.03.2024 00:25 Ответить
Вся проблема в тому що в нашій конченій совковій армії на посади не вибирають а призначають.
показать весь комментарий
19.03.2024 00:27 Ответить
Державу потрібно захищати. Проте, прийнятий закон 8271 про відповідальність рядових - ганьба. Відповідальність командирів - нема. Слова про захист наших солдат - досить часто пусті фрази. В кого кровна рідня воює, знає про що мова. Людина, яка стала до лав ЗСУ повинна бути впевнена, що її родина і вона буде захищена. Не просто пройшов базову підготовку, а й забезпечений всім неохідним, від шкарпеток, до якісної форми, не благати про авто, мавіка, чи якісну аптечку. Чи викреслять зі списку загиблих, чи заднім числом напишуть що дезертир. Згадайте хоча б військових виведених поза штат, чи військового ШУМЕР, із травмою голови, про що забажали висвітлити журналісти. Нас просто фізично менше, якщо хтось забув. А пдрація набагато краще одягає та озброює солдат, про що не скажуть на єдиному марафоні, ВПК працює на повну катушку, і це при санкціях.
Якщо говорять як в Ізраілі, то й треба робити як в Ізраілі соціальний ліфт - людина яка воює чи воювала, чи має кровну рідню яка воює може займати посаду в органах влади, а особливо на керівні. В нас зараз йде війна для пересічних громадян. Коли "еліта" буде мати безпосереднє відношення в участі в бойових діях, не буде поставати питання - що необхідно робити для забезпечення військових а не "бруківки".
https://www.youtube.com/watch?v=Ma5Mac_sxk8&lc=UgyQ4Ff4EORvh9g7M_N4AaABAg
показать весь комментарий
19.03.2024 11:53 Ответить
Поки кровні родичі "Еліти" не на полі бою, то це не війна а бізнес.
показать весь комментарий
19.03.2024 11:55 Ответить