8374 посетителя онлайн

Чи потрібно тримати оборону до останнього солдата?

Автор: Іван Матейко

Крайній тиждень морально підкосив мене настільки, що це відбилося на фізичному стані. І в час, коли ніби мав би відновитися, - новини з підрозділу добивають ще більше.

Цей текст написав після того, як втратив одного зі своїх бійців. Одного з тих, хто був моєю "гвардією", надійним тилом і підтримкою. На кого міг покластися в будь-якій ситуації. І коли доходило до того, що "комбат йде на нуль і, можливо, трошки на зачистку", вони йшли зі мною. Не за мною, а зі мною. Як друзі і як команда. Це був один з тих, хто був моїм особистим командирським резервом хоч і у взводі звʼязку, зі всіма скілами: розвідника, звʼязківця, водія, кулеметника, механіка, оператора БПЛа.

Причина, чому він опинився на позиціях: наказ ОТУ перевести людей з підрозділів забезпечення в піхоту. Тобто кухарів, звʼязківців, водіїв поставити на позиції "з метою підвищення ефективності ведення бойових дій".

ОТУ це така структура, яка за цифрами не бачить людей. За цією логікою - гіпертоніки-дядьки (які в більшості потрапили у втз/вмз після поранень, або через непридатність за станом здоровʼя), або вузькопрофільні спеціалісти (електрики, водії всіх категорій, звʼязківці) суперефективні піхотинці, і коли їх поставити на позиції, наша оборона стане стійкою і міцною як ніколи!

Але вернуся до початку. Поставлю питання навіть інакше.

Чи маємо ми ПРАВО воювати до останнього бійця в підрозділі?

Це табуйована тема обговорень для широкого кола, але серед військових "нормальність" підрозділу, окрім бренду і репутації командира (бригади/батальйону), визначається ще якомога меншою кількістю "обнулень". Скільки разів ваш батальйон обнулився?

Для командирської ланки в більшості оцінка дещо інша. У більшості командири авторитетних бригад (з іменем, історією) не паряться зовсім щодо відсутності особового складу. Бо "нових пришлють". А кількість людей у роті на рівні 10-15 осіб і 20-30% в батальйонах швидше привід для гордості: "от бачите, ми ж воюємо".

А "в моїх батальйонах на позиціях бійці взагалі не міняються" - говориться з такою інтонацією, що, якщо у вас не так, то ви - лохи, воювати не вмієте.

Але в цій ситуації вимушена героїчність і стійкість тих, хто місяць сидить в окопі без звʼязку, а воду і провіант отримує скидами з дрона, приписується командиру, а не тим, кого поставили в такі обставини.

То коли треба триматися до останнього? Де межа відповідальності бійця, а де межа відповідальності командирів різних рівнів?

Не буду вдаватися до статуту. Кадрові військові кичаться зазубреними нормативами і правилами, але по факту сучасна війна вносить свої корективи. І до статуту звертаються, тільки коли треба когось ви@бати і покарати.

Отже, де межа стійкості бійця на позиціях?

Є в мене друг і боєць, з яким ми цю війну почали ще з 10 бригади. Руслан "Стетхем". Хлопці про нього кажуть "справжній мужик". Людина зі сталі.

Під час оборони Нетайлового він тримав оборону в двоповерховому монолітному будинку. За цей час з ним помінялося дві групи, були загиблі, поранені, були хлопці, які не витримали інтенсивності обстрілів і відійшли. Скидами противник спалив усе. Подвірʼя перед будинком зрівняли у вертолітний майданчик, з монолітного бетону залишилося півтори стіни. Днів чотири точно противник навіть не намагався просувати в тому напрямку піхоту. І Руслан тримав цю позицію. В один момент сам. З кулемета косив до останнього. Після купи контузій і поранень.

І робив він це все, бо знав, що якщо відійде, то хлопці на сусідній позиції опиняться в оточенні і навряд чи вийдуть.

Якщо впаде одна позиція - посиплеться решта. Відійшов, вже коли загроза оточення зникла. Зараз його нагородили орденом "За мужність" і він лікується.

Інший приклад. Двоє бійців терміново знімаються і йдуть займати СП (спостережний пост) на позиціях, звідки втекли суміжники. Займають їх для того, щоб противник не відрізав ще два взводні опорні пункти. Коли на другий день суміжники так і не підійшли, вони самі вийшли на радіостанцію: "ми залишимось тут, бо тоді нас обійдуть". Останнє, що від них почули: "нас оточують". Позицію вони не здавали до останнього.

Так, були критичні моменти коли довелося виводити кухарів, банщиків, заправників на позиції. Але це було контрольовано, бо знали що через кілька днів проведемо заміну. Поставили їх у другу лінію оборони готувати окопи. Поставили поруч кілька досвідчених сержантів. Тому, коли на них випадково вийшла заблукала група противника, вони прийняли бій.

І на третій день з ранковими променями сонця, після зміни, кухарі ще й гордо привели полоненого непальця.

Як думаєте, скільки фізично такі бійці можуть активно воювати? Скільки часу їм потрібно на відновлення? Чи варто їх знов і знов використовувати, щоб затикати дірки в обороні, чи краще зробити сержантами, або поставити вчити нове поповнення?

Де має бути межа стійкості на рівні рота/батальйон?

Є рубежі які просто треба тримати, інакше противник підтягне артилерію, обійде з флангу сусіда, займе панівну висоту, візьме під вогневий контроль логістику, і т.д.,  і т.п.

І часто в такій обороні ключову роль може грати якась маленька СП, або кілька позицій, втрата яких тягне за собою обвал по всій лінії.

Зазвичай, коли ти поясниш це людям - вони роблять все можливе, щоб цю оборону тримати.

А є побудова оборони по точках. Яку люблять трошки вище батальйонів і бригад.

Це коли підрозділ займає оборону на непідготованих позиціях, коли ти мусиш займати саме оцю хату, а якщо її спалили і знищили, а ти відійшов у сусідню - то це вже втрата позиції. А втрата позиції карається.

Це коли ти тримаєш крайню хату в селі тільки тому, що поки ти в хаті - село вважається нашим. І пофіг скільки там людей ляже за ту хату. Бо поки ви втримаєте крайню хату в селі Копиздичі - Копиздичі українське село. І без різниці, що та хата вже в оточенні тиждень, туди не можна довезти б/к, провізію, неможливо провести евакуацію поранених і загиблих. Ви тримаєте ту хату, бо якщо "втратимо село - буде розслідування, і когось знімуть з посади". Відновити позиції! Терміново! Хата в Копиздичах і СП в посадці важливі!

І коли ситуація патова, людей не вистачає на оборону, приймаються рішення: "в бій усіх".

Тобто мета покладених життя і здоровʼя людей - це боязнь втратити посаду, боязнь бути покараним.

На цьому моменті, наступає відповідальність командирів.

І найважливіше в цьому всьому ПРАВДА. Правда командира роти сказати, що я виставив позиції не там, бо вважаю інакше, або навіть правда сказати, що людей не стільки, як мало би бути.

Правда командира батальйону/бтгр/полку/бригади сказати, що у нас недостатньо людей. І цими силами і їхньою мужністю ми витримаємо день/два/тиждень. А далі треба приймати рішення комусь вище.

Бо командир батальйону не вміє "наростіть штурмовиків до 16" за два дні, коли піхоти всього залишилось 4.

Інакше ми воюємо до останнього бійця.

А людський ресурс у нас не безмежний.

І таких, як Стетхем, більше немає. І його потрібно берегти. А щоб хтось став хоч на краплинку таким - треба роки досвіду, сталеві нерви і найголовніше - мотивація.

——

На нашому напрямку хлопці стримують оборону вже чи не третього батальйону.

І перші два рази це був непотріб. Діди по 60 років, зеки, найманці (в тому числі згадані непальці).

Тому, коли хтось гине або отримує поранення через цей шлак, - це ще образливіше, бо противник давить мʼясом, коли ми обороняємося цвітом нації.

———

На останок згадаю цитату одного капітана армії США, який проводив колись нам навчання штурмових дій:

"Mission First, People Always".

Я сподіваюся, що десь у владних кабінетах зрозуміють, що мобілізація сама по собі не вирішить питання оборони.

Людьми треба вміти керувати.

Бо дрони, артилерію, снаряди можна дістати. А мотивованих, навчених патріотів більше немає. І "бабы нарожают" не спрацює.

Іван Матейко

Топ комментарии
+36
В точку! Чийсь совковий маразм чи невміння коштують солдатських життів. Командири-нездари це наше прокляття.
показать весь комментарий
08.06.2024 11:00
+29
Безкарність м'ясників позбавляє державу морального права звертатись до совісті та патріотизму громадян. Сьогоднішній глухий саботаж мобілізації - це і є народна відповідь на скотське ставлення начальства до найкращих і найпатріотичніших громадян, які пішли першими на велику війну. Багато хто теж готувався, але поступово придивився уважніше і перехотів.
показать весь комментарий
08.06.2024 12:30
+25
Хороший текст. Супер-важлива тема.
Невійськовому коментувати в тему не варто.
Але. Навіть невійськовому очевидні два моменти.
Перше: кухарів, звʼязківців, водіїв поставити на позиції "з метою підвищення ефективності ведення бойових дій". Вочевидь, за таке треба командира віддавати під трибунал.
Друге: "...в цій ситуації вимушена героїчність і стійкість тих, хто місяць сидить в окопі без звʼязку, а воду і провіант отримує скидами з дрона, приписується командиру, а не тим, кого поставили в такі обставини...". До тих пір, поки командир за втрату бійців буде отримувати не розбір і суд, а орден - до тих пір ЗСУ залишаться іржавим совком, максимально далеким від стандартів НАТО. Кожне виконане бойове завдання ціною великої кількості смертей - це героїзм солдатів і ганебна дурість непрофесійних командирів.
Але що чекати від випускника Московського вищого загальновійськового командного училища народженого у селі Новинки Кіржацького району Владимирської області.
показать весь комментарий
08.06.2024 11:43
Комментировать
Сортировать:
В точку! Чийсь совковий маразм чи невміння коштують солдатських життів. Командири-нездари це наше прокляття.
показать весь комментарий
08.06.2024 11:00 Ответить
Але в цій ситуації вимушена героїчність і стійкість тих, хто місяць сидить в окопі без звʼязку, а воду і провіант отримує скидами з дрона, приписується командиру, а не тим, кого поставили в такі обставини.

===============

А командир у цей час у ТВ-студії востроженным дівчатам інтерв'ю роздає. У новій відпрасованій формі, чисті, ситі з модельною бородою з барбершопа.
показать весь комментарий
08.06.2024 22:19 Ответить
Дедавщіна і матєрщіна - два столпа, на каторих зіждєтса СА" (не плутати з "Sturmabteilung").
показать весь комментарий
09.06.2024 14:09 Ответить
Коли почалася війна, то вони бігом прийняли закон 2124 про бойовий імунитет, який звільняє командирів від будь -якої відповідальності за будь-які втрати людей. Тому вони так себе поводять. Відчувають безкарність.
показать весь комментарий
15.06.2024 13:33 Ответить
Хороший текст. Супер-важлива тема.
Невійськовому коментувати в тему не варто.
Але. Навіть невійськовому очевидні два моменти.
Перше: кухарів, звʼязківців, водіїв поставити на позиції "з метою підвищення ефективності ведення бойових дій". Вочевидь, за таке треба командира віддавати під трибунал.
Друге: "...в цій ситуації вимушена героїчність і стійкість тих, хто місяць сидить в окопі без звʼязку, а воду і провіант отримує скидами з дрона, приписується командиру, а не тим, кого поставили в такі обставини...". До тих пір, поки командир за втрату бійців буде отримувати не розбір і суд, а орден - до тих пір ЗСУ залишаться іржавим совком, максимально далеким від стандартів НАТО. Кожне виконане бойове завдання ціною великої кількості смертей - це героїзм солдатів і ганебна дурість непрофесійних командирів.
Але що чекати від випускника Московського вищого загальновійськового командного училища народженого у селі Новинки Кіржацького району Владимирської області.
показать весь комментарий
08.06.2024 11:43 Ответить
кухарів, звʼязківців, водіїв поставити на позиції "з метою підвищення ефективності ведення бойових дій - чи не ви орали де наша мільйьона армія, чого всі в тилу - получили, тепер не нийте, всі воюють...
показать весь комментарий
09.06.2024 01:42 Ответить
Ні - я такого не "орав". Чесно....
показать весь комментарий
09.06.2024 08:40 Ответить
"Орати" - это в украинском немного не то, что в русском)
показать весь комментарий
10.06.2024 11:58 Ответить
Коли почалася війна, то вони бігом прийняли закон 2124 про бойовий імунитет, Який звільняє командирів від будь -якої відповідальності за будь-які втрати людей.
показать весь комментарий
15.06.2024 13:31 Ответить
Найперше мова йде не про відповідальність саму по собі. На війні військові гинуть. Але. Будь-які випадки втрат особового складу, особливо - потрапляння у полон, мають обов'язково бути розслідувані - війна є війна, інколи це було неминуче. Але коли обов'язкове незалежне розслідування приходить до висновку, що командир допустив помилку - тоді його необхідно карати. І вже точно не давати орденки, коли командир "героїчно" поклав весь особовий склад.
показать весь комментарий
15.06.2024 14:12 Ответить
Так я про те і кажу, цей закон 2124 треба відмінити і такому вигляді. Бо він надає командирам автоматично бойовий імунитет на втрати людей. А потрібно після незалежного розслідування вирішувати індувідуально. Щоб командири отримували нагороди і покарання не лише за стрілочки на карті. А і за збереження або втрати особового складу.
показать весь комментарий
15.06.2024 14:45 Ответить
Сумна правда яку не покажуть у телеЛохоФоні єдиному! За таке навіть може й ДБР завітати......
показать весь комментарий
08.06.2024 12:07 Ответить
Безкарність м'ясників позбавляє державу морального права звертатись до совісті та патріотизму громадян. Сьогоднішній глухий саботаж мобілізації - це і є народна відповідь на скотське ставлення начальства до найкращих і найпатріотичніших громадян, які пішли першими на велику війну. Багато хто теж готувався, але поступово придивився уважніше і перехотів.
показать весь комментарий
08.06.2024 12:30 Ответить
Ага, ждите , когда вместо мясников придут другие, настоящие. А пока саботируйте, хай той державе грэць! Только не удивляйтесь если вдруг вам выломают дверь буряты и потянут ваших женщин на кровать, а вас к стенке
показать весь комментарий
10.06.2024 23:14 Ответить
а зараз це рідне ТЦК робить, то в чому ж тоді різниця?!
десятки знайомих готові йти добровольцями, знають куди, і ким. Єдине що стримує - що як в статті - підеш оператором ПК, а станеш оператором АК, і без права заперечити.. бо є такий закон. а командир собі чергову медальку до тупого лоба прибє, бо збільшив чисельність піхоти.

то чим це краще рашки?
показать весь комментарий
11.06.2024 16:01 Ответить
Як два солдата в сп канавці з калашами можуть стримати масований наступ ворога?
Ви б сирнику запропонували повоювати в сп, показати приклад на пару з залужним як з одним калашом і парою гранат стримувати наступ десятків сотень осіб ворожого ос нескінченним потоком.
Зі сторони цих довбо.обців, хто то організував, це мало б виглядати як запрошення до захоплення ще більших територій України.
показать весь комментарий
08.06.2024 13:26 Ответить
Дуже сильний текст.Жінки то народять.Але 25 років кацапи не чекатимуть
показать весь комментарий
08.06.2024 13:28 Ответить
Гарний демотивуючий текст.
показать весь комментарий
08.06.2024 13:46 Ответить
В чому демотивація?!Більшість цивільних які підпадають під мобілізацію приблизно уявляють стан речей на фронті,бо практично у всіх ,особливо в невеликих містах,за села вже й казати нічого,є знайомі, які воюють,чи нажаль загинули.Тому,демотивувати нічим.А Воїну велика дяка за правду та громадянську мужність.
показать весь комментарий
08.06.2024 14:14 Ответить
Може у тому, що з кожногої праски несеться: ви можете обрати підрозділ та посаду, а потім людину, яка пішла на умовного механіка кидають в окоп умовним кулеметником, тому що в ОТУ видніше де і ким йому служити?
Хоча ні, яка тут демотивація.
показать весь комментарий
08.06.2024 14:47 Ответить
Отож, воевать будешь тем, кем командир назначит. Для него ты расходник, типа мусорного пакета. Закончишься - сменят.
показать весь комментарий
08.06.2024 22:51 Ответить
Якось дивно скаржитись на владні кабінети і одночасно воювати за них.
показать весь комментарий
08.06.2024 15:28 Ответить
Воюють не за владні кабінети і тих , хто в них сидить ,
а воюють за свою краіну - Украіну , за своїх дітей та іх майбутнє ,
І звісно за свою рідну землю🙁
показать весь комментарий
08.06.2024 17:55 Ответить
А чому ж тоді владні кабінети вирішують хто піде воювати ? Та ще й придумують за це покарання. Чи то може вони і є та справжня Україна ?
показать весь комментарий
08.06.2024 19:28 Ответить
І за скільки зараз 1 га рідної землі йде,поки одни вмирають захищаючи її,а інші її скуповують ?Це в цьому міститься майбутнє дітей ?
показать весь комментарий
08.06.2024 20:04 Ответить
за 2,5 роки зеля більше продав гектар землі чим захопив путін.думайте.
показать весь комментарий
08.06.2024 22:12 Ответить
Стісняюсь спитать: а як покупці землі уявляють реалізацію свого "права на землю" в умовах окупації? "Аформят па расійскаму заканадатєльству"?
показать весь комментарий
09.06.2024 14:06 Ответить
так вони заодно - покупці і путін.змодельована і керована ситуація.
показать весь комментарий
10.06.2024 15:56 Ответить
Ви не відповіли на головне. Хто розпоряджається вашим життям? Чому ви поводитесь як раб? Отже раби жодного разу в історії людства не перемагали. І поки існує " життя ніщо,а держава по над усе" , а по іншому - совок, то ніякого НАТО не буде і ніяка НАТівська зброя не допоможе.
показать весь комментарий
09.06.2024 23:17 Ответить
не зустрічав жодного військового який би воював за чинуш. так само можна заявити що ти їм персонально податки платиш
показать весь комментарий
08.06.2024 18:20 Ответить
Якраз податки я плачу. Куди воні діваються то інше питання.
показать весь комментарий
08.06.2024 19:24 Ответить
Так навіщо ти їм податки платиш коли ти на них скаржишся?
показать весь комментарий
09.06.2024 10:20 Ответить
А хто ж їм платить? Може,зеля з єрмаком?
показать весь комментарий
08.06.2024 20:06 Ответить
Мало платил.
показать весь комментарий
10.06.2024 21:45 Ответить
Они воюют за твой диван, а не за владни кабинеты. за то, что б тебя чечены не зарезали как барана
показать весь комментарий
10.06.2024 23:17 Ответить
А тцка шники тогда за шо ловлять ?
показать весь комментарий
11.06.2024 09:45 Ответить
От вам і повна і розгорнута відповідь , чому ніхто не хоче мобілізуватись! І усі ці реклами - шукай свою посаду у війську , до сраки , бо буде так як написано! І тепер залишилось тільки одне питання - хто у нас ворог у тилу? Завдяки кому така ситуація?Усі ці звернення до влади , до командування , усе це марно , треба діло робити , а це - усувати таких командирів фізично знизу до верху , до самого гівнокомандувача!
показать весь комментарий
08.06.2024 18:00 Ответить
"треба діло робити , а це - усувати таких командирів фізично знизу до верху , до самого гівнокомандувача! "

ну то йди і усувай, якщо не вистачає клепки допетрати що командири так роблять бо мають право, а мають його через те що статути армії досі списані з совкових норм де при необхідності кожен кухар мав іти в окоп
показать весь комментарий
08.06.2024 18:23 Ответить
Статут не може бути вищий за збереження держави. Маленька радянська армія ніколи не переможе велику радянську армію. Деякі наші вищі офіцери використовують людський ресурс так недбало, як наче в нас кількість людей співразмірна з рашкою. Значить треба більше разголосу і коректувати статут під стандарти НАТО.
показать весь комментарий
15.06.2024 13:47 Ответить
Это система. Дадут другого командира такого же. Тебя посадят. Менять нужно полностью отношение командира к солдату, от сержанта до генерала. Это годы, очень долго.
показать весь комментарий
08.06.2024 22:48 Ответить
А питання в тому ,як міняти відношення? Посадять? А що краще , загинути на бойні як баран , чи усунути командира і сісти ? Що краще для людини? Сидіти , чи загинути задарма? А що краще для України? Може фізичне усунення такого командира принесе більше користі , ніж дурна смерть? Може це збереже життя купи людей , яких той же командир міг занапастити ! А може це буде наука іншим і вони почнуть по іншому ставитись до людей? Хто є той боєць , що знищив командира , який є м'ясником? Герой , чи злочинець? Самий головний злочин у світі ,це БЕЗВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ! Безвідповідальність за свої злочини , за крадівництво , за корупцію , за зараду , за усе ,що є неприйнятне з людської точки зору! Ми усі возвеличуємо народних героїв , що боролись з несправедливістю , вважаєио , що їх вчинки зі знищення злодіїв є подвигами , чому ж ми думаємо , що знищення покидька , що вважає солдат м'ясом є злочином? Ти кажеш довго , але в нас нема часу , поки пройде це довго , Україна впаде! Тому зараз є тільки швидкі та радикальні методи!
показать весь комментарий
08.06.2024 23:17 Ответить
Ну вы ж знаете ответ. За убийство командира будете изменником. Никаким героем не станете, может только среди нескольких сослуживцев. Позор для родных. Пройдут годы пока вас, возможно, станут считать героем. Ну и главное - ничего не измените, это война, где морали нет. Можно не выполнить приказ, но от таких быстро избавятся.
показать весь комментарий
09.06.2024 12:47 Ответить
Зрадником для кого? Для влади? А ті хто робили революції, хто Людовіку 16 голову відтяв теж зрадник? Чи герой? Все у цьому світі відносно . Можна плисти як гівно за течією , героїчно загинути як каже Боневтік і виконти частину плану ФСБ по знищенню України, а можна зробити інакше і звільнити світ від покидька , який допомагає виконувати план ФСБ!
показать весь комментарий
09.06.2024 16:14 Ответить
100%
показать весь комментарий
15.06.2024 13:34 Ответить
Мне непонятно: вот дали командиру новую задачу, а он уже своим бездарным командованием угробил большую часть солдат. Значит задачу он не выполнит, накажут. Так почему у командира нет мотивации максимально сохранять солдат, чтобы хватило долго и эффективно воевать? Ему ж тогда и награды и премии, а не *********.
показать весь комментарий
08.06.2024 22:54 Ответить
Так им проще, думать не надо, когда людей не считаешь...
показать весь комментарий
15.06.2024 13:35 Ответить
Стаття Івана Матейко "Чи потрібно тримати оборону до останнього солдата?" - Джерело: https://censor.net/ua/r3493582

НАДЗВИЧАЙНО ВАЖЛИВА - це одна з найважливіших тем.

І тут є не тільки опис проблем, але і ВКАЗАНІ СПОСОБИ, ЯК РОЗВ'ЯЗАТИ ЦІ ЗАДАЧІ !
показать весь комментарий
09.06.2024 03:38 Ответить
Якесь питання їб....уте - до якого останього солдата - до останього солдата Росії - так. Але презедент України Дерьмак проти такого - він, разом з клоуном, знищує останніх добровольців України.
показать весь комментарий
09.06.2024 11:38 Ответить
"мета покладених життя і здоровʼя людей - це боязнь втратити посаду, боязнь бути покараним." - золоті слова. Це совкове раболєпіє перед начальством на всіх рівнях само по собі не зникне. Його треба викорінювати системно, "з гори". А для цього потрібно розуміння перш за все топ керівників, чому це невигідно. Армія це напевне остання інституція в державі де законсервувалась совєтська/російська система управління. Багато говорилось про стандарти НАТО, але на практиці воно мало де працює. Жодна успішна ******* корпорація (а армія це теж корпорація) не може дозволити собі такі архаїчні правила як "начальник завжди правий" або "ініціатива наказуєма".
показать весь комментарий
09.06.2024 12:13 Ответить
Перепрошую, але пан має хибне уявлення про "******* успішні корпорації"...
показать весь комментарий
09.06.2024 13:54 Ответить
Можливо. Але в чому "хибність"?
показать весь комментарий
09.06.2024 13:58 Ответить
Щодо "начальник завжди правий" та "ініціатива наказуєма".
показать весь комментарий
09.06.2024 14:01 Ответить
Ви про корпорацію Ахметова? Там дійсно так. Але корпорації в США та Канаді основані ,як у них називають - на "мітингах".Де всі висловлють свою думку. Але дійсно розумний керівник приймає найкраще рішення,бо їх цьому навчають.Там професійна людина - найважливіша цінність,бо вона приносить прибуток. У нас це не цінується, бо совок має інші пріоритети.
показать весь комментарий
10.06.2024 00:06 Ответить
Изменить подход к руководству может учеба военных за рубежом, или у нас их инструкторами. Но это же огромное время, инструкторов должны быть тясячи, и учиться там где безопасно. Брать бойцов, учить, возвращать на войну. Только сейчас Франция решила отправить инстукторов нам. Другие страны готовятся. Весь могучий запад ссался отправлять своих военных нам с начала войны. Для них критично важна безопасность, а значит Пво. И то видимо учить будут гдет на западе страны, где спокойно. А радикально поменять отношение командиров к бойцам - это годы учебы и смена устава на прогрессивный.
показать весь комментарий
09.06.2024 12:58 Ответить
Учитывая дикое количество ухилянтов в Украине, наверное не стоит вам волать здесь, что Запад 'ссался'.
показать весь комментарий
10.06.2024 23:20 Ответить
Не поможет, высшие офицеры то те же останутся. Уже 100 раз было. Приезжает весь такой наученный сержант или лейтенант из Европы, а совковый полковник говорит, забудь все, чему там тебя учили.
показать весь комментарий
15.06.2024 13:43 Ответить
Поки при владі теперішні недоумки та злодії - ніяких позитивних змін не буде .Ніколи .

Сценарії три :

1, Зеленський добровільно зі своєю зеленою шоблою йде у відставку - і владу бере у руки умовний новий уряд порятунку .

2, Захід домволяється і гарантує пермир'я - і в Україні проводяться вибори - приходить нова адекватна влада .

3, Все залишається як є . Україна зникає з мапи світу . Зелена шобла знищивши дебільним керуванням півнаселення - тікає за кордон з криками - во всьом віноват захід та ухилянти ...
показать весь комментарий
09.06.2024 13:38 Ответить
3, ...з криками - во всьом віноват Парашенко, (далі за текстом).
показать весь комментарий
09.06.2024 13:59 Ответить
Перші два варіанти нереальні. Бо владу так простот не віддадуть. А у разі виборів серед кандидатів будуть найспритніші покидьки, такі ж як і зараз.
показать весь комментарий
09.06.2024 16:12 Ответить
Бо дрони, артилерію, снаряди можна дістати. А мотивованих, навчених патріотів більше немає. І "бабы нарожают" не спрацює.

Бо з'явилася своя достойна відповідь у вигляді "Герої не вмирають", а раз не вмирають, то чому їх жаліти?
показать весь комментарий
09.06.2024 14:26 Ответить
Не можна ставити на оборону важливої позиції лише два солдати з автоматами, це зумисне здання позиції
показать весь комментарий
09.06.2024 20:36 Ответить
Як (поки ще) діючи командир піхотного батальйону - повністю Вас підтримую! Що ми можемо з цим зробити?
показать весь комментарий
09.06.2024 21:28 Ответить
Вадим, не отправляйте людей на бессмысленные и провальные задания. Не используйте бойцов в качестве одноразовой затычки - смертника. Если нет оружия, патронов, то боец бесполезно погибнет. Помните что люди не роботы, им нужны отдых, лечение, еда. Прежде чем послать на задание, подумайте что вы бы сделали на его месте. Относитесь к бойцам как к себе.
показать весь комментарий
11.06.2024 15:05 Ответить
Набирають дідів 55+ , а де молодші поділись?
показать весь комментарий
09.06.2024 22:30 Ответить
Вчаться, мають троїх дітей ,мають броню,або менти чи прокурори.
показать весь комментарий
10.06.2024 00:24 Ответить
діди 55+ усі 30 років вибирали лайно та так і не спромоглися побудувати Державу....це відплата
показать весь комментарий
10.06.2024 07:35 Ответить
Вот не надо обобщать. Среди 50-летних процент проголосовавших за клоуна был ниже, чем среди 25-летних.
показать весь комментарий
10.06.2024 12:09 Ответить
а скільки до того голосували по приколу (бо я так счітаю)? симоненко, мороз, вітренко, тимошенко, ляшко, яценюк, янукович... всі так чи інакше були проти українців.
показать весь комментарий
14.06.2024 20:37 Ответить
Напомнить, сколько миллионов голосов набрал Ющенко?
показать весь комментарий
15.06.2024 01:23 Ответить
З чого ти вирішив, що ти маєш рацію?) Мені поки не 55, але я голосував за тих, хто був кращий завжди, наприклад, у 2004 за Ющенка, 2014 за ПС, у 2019 за Порошенка. Із двох зол. Нехай за Зе воюють ті, хто вибрав його і слуг народу.
показать весь комментарий
15.06.2024 13:41 Ответить
Що значить "банщик", "повар"? Ви ще денщиків, ординарців, носіїв шаблі, тапчих (хто тапки подає), ловчих (хто комарів відганяє), чухальщиків спини придумайте. Вони ж такі "надійні, "з перших днів" чухають.
показать весь комментарий
10.06.2024 09:53 Ответить
А что, повар не нужен? Пусть те, кого с нуля немного назад на передышку оттянули. сами себе готовят?
показать весь комментарий
10.06.2024 12:11 Ответить
це все ланки одного ланцюжку, який на жаль змикається((. Недолугі командири наша біда, це правда. Мотивація недостатня для того, щоб люди йшли у військо, тому недоукомплектовані геть усі підрозділи. От на мою особисту думку контракт чи навіть мобілізація, пов"язані з перебуванням безпосередньо на нулі МАЮТЬ І ПОВИННІ БУТИ З КОНКРЕТНИМИ ТЕРМІНАМИ! На рік, або на півроку, людина має бути впевнена, що вона провоює рік і має повне парво або звільнитися, або продовжити воювати, але вирішувати повинна людина, яка укладає з державою контракт, а не якийсь х..й з бугра. І ще вважаю мотивацією не 100 тисяч бойових, а хоч приблизно 200. На нулі ж не всі воїни перебувають, а лише частина. Ще мотиваційним моментом вважаю гарантоване СВОЄЧАСНЕ безоплатне лікування пораненого бійця, а в нас виходить так - хлопці лікуються за свої, держава їм виплачує, але не одразу боєць отримує гроші (ми з таким випадком зіткнулися), та тільки ж чекати захисник не може, бо поранення не передбачає відтермінування лікування, - бюрократія у владних кабінетах, і в армії так само, як і всюди. Про деяких командирів навіть згадувати як про чорта не хочеться(((..
показать весь комментарий
10.06.2024 13:22 Ответить
Підрозділи мають недокомплект, і про це вже не раз тут писали, з тієї причини, що наплодили дуже багато підрозділів. І це не дивно. Бо на кожну бригаду має бути свій штаб, свої посади із забезпечення, вся "штатка" - на котру виділяються з бюджету гроші, і куди можна "пристроїти своїх". І при тому, багато людей, числяться там тільки номінально - зарплатню передають командирам, а самі "десь".
показать весь комментарий
18.06.2024 09:25 Ответить
доки не будуть садити комбатів і комбригів за пройоби, ситуація не змінтиться.
показать весь комментарий
10.06.2024 16:39 Ответить
Вони на початку широкомасшабки прийняли 2 людожерських закони. Один 8471, що завжди кримінально винен підлеглий, солдат. Другий 2124, що з командирів знимається будь-яка відповідальність за людські трати.
показать весь комментарий
15.06.2024 13:52 Ответить
Войны комфортной никогда не было и не будет.если такие мысли то надо было жить без войны как Беларусь.
показать весь комментарий
10.06.2024 21:41 Ответить
Война должна быть умной, без самодурства начальства. Потому что иначе сначала положат бойцов, потом командиров. И дальше на фронте большая дыра. Это обычная логика.
показать весь комментарий
11.06.2024 15:07 Ответить
Но проблема что в командирах вчерашние селяне, и им охота побыть "полководцами". Власть меняет быстро, особенно туповатых и жадных до власти с деньгами.
показать весь комментарий
11.06.2024 15:10 Ответить
і найбільшмий селянин - зеленський з єрмаком... почав ти добре за здравіє, а звів на гімно за упокой. недаорма ти іванофф
показать весь комментарий
14.06.2024 20:40 Ответить
не військовому-страшно навіть читати...
показать весь комментарий
11.06.2024 19:36 Ответить
Ну що тут скажеш, дебіли "рулять"


https://t.me/black_list_odessa/37524
показать весь комментарий
11.06.2024 23:40 Ответить