Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Про орден Білого Орла

орден Білого Орла

Ви напевно вже це чули.

Орден Білого Орла, та сама визначна польська державна нагорода, яку у 2022 році вручили президенту України і тепер хочуть у нього забрати, бо він надав почесне звання "Героїв УПА" одному з українських бойових підрозділів — у 1923 була вручена Беніто Муссоліні.

І ніхто досі її не відкликав.

Але на відміну від наших польських сусідів, давайте будемо обʼєктивними. Насправді нічого особливо компрометуючого в цьому нагородженні немає.

У 1923 році Беніто Муссоліні був не престарілим диктатором-невдахою і головним посіпакою біснуватого фюрера, а світовою знаменитістю, засновником ідеології та режиму, яким цікавились світові інтелектуали та який наслідували європейські політики.

Серед них, наприклад, Вінстон Черчиль (дуже хотів дружити з Муссоліні свого часу, тим більше Британія та Італія — союзники у Великій війні, а там де Муссоліні вчився імперіалізму — Черчиль викладав), польська держава (у 1923 році, до речі, ще відносно демократична, до державного перевороту Пілсудського та "режиму санації" ще лишається три роки), і (о, жах) український інтелектуал Дмитро Донцов, який у 1920-х писав компліментарні статті про Муссоліні.

А чого б не писати, бо з одного боку — криваве пекло більшовизму, з іншого — системна політика полонізації українських земель з боку польської держави. А у 1919 році на той момент топовий італійський журналіст та молода політична зірка Беніто Муссоліні, який вже встиг побути соціалістом та пацифістом та навіть познайомитись з Леніним, а потім відвоював на фронті та став стрімко правішати — писав натхненні статті про українську армію, яка йде в похід проти більшовизму.

Якщо ви зараз почитаєте вислови умовного Романа Дмовського (топовий політичний діяч Польщі першої подивилися ХХ століття, памʼятник у Варшаві, вулиці його імені по всій Польщі, ікона польських правих), то порівняно з його етнічним шовінізмом трактування нації як політичної спільноти часів раннього Муссоліні викличе питання, хто ж тут справжній фашист.

Так що панове поляки — можете не забирати орден Білого Орла у Муссоліні. Але перестаньте грати святих.

Ви не святі.

Не намагайтесь бути святими, намагайтесь бути трохи розумнішіми.

І я в це досі вірю — мені не дають у цьому зневіритися два аргументи: поляк Рудий з нашого батальйону "Свобода" та поляк Опус з нашого батальйону "Свобода", який загинув у бою за вільну Україну і вільну Європу.

Топ коментарі
+8
Не згоден з вашою пропозицією "треба повернути". Яку користь принесе Україні такий демарш?
Замість емоційних, іраціональних кроків на псування стосунків з стратегічним партнером, Україні слід наполегливо і послідовно діяти на поглиблення і покращення стосунків з Польщею.
Уряди і лідери підуть, а стратегічний партнер України - народ Польщі лишатиметься з нами.
На подібні висловлювання діючих політиків Польщі нам слід коментувати зрозуміло, стримано і конструктивно. Це не вияв нашої політичної слабкості, а ознака розуму і відповідальності.
показати весь коментар
03.06.2026 14:36 Відповісти
+6
поляки в 2022 році не з примусу, а за велінням людської душі, виконали основну роботу за нашу владу з порятунку мільйонів українських жінок, дітей, пенсіонерів, і комусь це дуже не сподобалося, почали розвалювати налагодження людських відносин.
показати весь коментар
03.06.2026 15:09 Відповісти
+5
На жаль Свобода у тотальній меншості в Україні. Як в політиці так і в головах пересічних. Мовчу про держиморд. Там повний космополітизм як і серед капіталістів. Аби гроші. А те що мазури пихаті (в половині випадків) то й отримували на горіхи в усі часи. Мало їм три розподіли ойчизни, повний і блискавичний програш у війні з німцями, згодом злягання під московією то ще витягають на світ божий образи столітньої давнини. Щодо неньки то нажаль бідному й дурному всюди біда
показати весь коментар
03.06.2026 13:12 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Треба повернути той польський орден, від них нам нічого не треба, і ті два поляка ,що воюють у наших підрозділах не відображають загального ставлення поляків до українців, воно таке ж як і у росіян
показати весь коментар
03.06.2026 13:03 Відповісти
На жаль Свобода у тотальній меншості в Україні. Як в політиці так і в головах пересічних. Мовчу про держиморд. Там повний космополітизм як і серед капіталістів. Аби гроші. А те що мазури пихаті (в половині випадків) то й отримували на горіхи в усі часи. Мало їм три розподіли ойчизни, повний і блискавичний програш у війні з німцями, згодом злягання під московією то ще витягають на світ божий образи столітньої давнини. Щодо неньки то нажаль бідному й дурному всюди біда
показати весь коментар
03.06.2026 13:12 Відповісти
Керівники "Свободи" якось дивно себе поводиться під час цієї війни ... щось я нічого не чув від пана Тягнибока та й самого Андрія Іллєнко про засудження діяльності ЗЕмародерів - Міндіча, Єрмака , Умєрова, Рєзнікова, Цукермана, Шурми ... та й самого Головного ЗЕмародера !

Ось і зараз пан Андрій згадав і Орден Білого Орла, і Муссоліні, і Черчиля , і Пілсудського , і Донцова ... замість того , щоб висловити свою думку щодо танців на кістках Провідника ОУН Мельника та його дружини, заради чого ЗЕмародери розірвали цілісне поховання Провідника, його дружини , матері його дружини та його дочки в Люксембурзі.
показати весь коментар
03.06.2026 15:44 Відповісти
"розірвали.... .... Провідника". Для Зеленського і Ко - Провідника вшановують за боротьбу з антисемітизмом. Було розстріляно українців які мали іншу думку на діяльність єврейської політики, а дружина, теща, донька, то другорядне, Головне кооператив " Династія" і "бізнес" міндіча.
показати весь коментар
03.06.2026 16:54 Відповісти
Щодо " танців на кістках....." може би хтось інший висловився замість п. Андрія. А заодно обговорити тему перепоховання з Умані єврейського провідника Цадика /якщо помилився поправте/. А то виглядає не полюдськи - українці плачуть за вбитими родичами, а євреї в той час веселяться і танцюють в українському місті.
показати весь коментар
03.06.2026 17:08 Відповісти
По-перше, цадик Нахман був похований, в Умані, задовго до утворення незалежної української держави. Похований за його заповітом. А волю мертвих треба поважать - навіть якщо вона - воля людини іншої віри.
По-друге, ніякою "антиукраїнською" діяльністю Нахман не займався - просто проповідував систему своїх поглядів, на юдаїзм...
ПО -третє, рішення про перенесення праху померлого (якщо воно можливе), повинні приймать самі хасиди .
По-четверте, Конституція України проголошує свободу віросповідання, без виключення, для всіх релігій та конфесій.
По-п'яте, а той "прах", взагалі існує, в природі? Те надгроб'я, що стоїть в Умані - КЕНОТАФ. Тобто, "символічне поховання". Де саме знаходиться саме поховання, не знає ніхто. Є припущення, що воно знаходиться на дні заводського ставка. Але чи правда це, чи ні, ніхто не знає.
Тоді про що ведеться мова? Щоб "гімно в ночвах поколотить"?...
показати весь коментар
04.06.2026 09:48 Відповісти
А ви про це читали?------------------''Військовий статут: Статут внутрішньої служби чітко регламентує субординацію, а критика дій чи наказів вищого командування розглядається як дисциплінарне порушення, за яке передбачені стягнення (аж до доган).''--------а всі керівники ''СВОБОЛИ'' є військовослужбовцями тому і не мають права відкрито критикувати Верховного Головнокомандувача (Президента),----------а про його друзів він казав і не один раз.
показати весь коментар
04.06.2026 07:16 Відповісти
А коли та де пан Тягнибок щось казав про Міндіча, Чернишова, Умєрова, Цукермана , Тимошенка ( Кирила ), Шурму , Єрмака? Прошу нагадати!

Додам ще. Ніякі статути вермахту не завадили полковнику Фон Штауфенбергу та деяким адекватним та патріотичним генералам вермахту спробувати покінчити у липні 1944 року з бісноватим Фюрером. На жаль, не спрацювало , але ж вони хоч намагались зробити ДОСТОЙНИЙ ВЧИНОК заради порятунку Німеччини!
показати весь коментар
04.06.2026 08:07 Відповісти
Як же добре спихнути все на Статут. Та свободівці і до 2022 року мовчи сиділи під плінтусом і мовчали про клоуна
показати весь коментар
04.06.2026 08:11 Відповісти
читайте-----------''ЗЕдиктатура і Зеленоросія''--грудень 2019.---------''"Почало підгорати": Тягнибок відповів на істерику Зеленського через протести місцевих рад''------------''Кумівство, загравання з Путіним і ексрегіонал Богдан: Тягнибок про 100 днів президентства Зеленського''---читайте.--------Більше шукати немає часу. ---------Ви пропонуєте свободівцям читати про міндіча, чернишова........................... а хто ж тоді буде воювати?---------------і ще---як щось робити---та де ж ті свободівці. А як голосувати? Кого ви привели до влади?
показати весь коментар
04.06.2026 10:08 Відповісти
Elmira, як це "...хто ж тоді буде воювати?" Без десяти свободівців фронт посиплеться? Бо на Покровському напрямку я жодного не зустрів
показати весь коментар
04.06.2026 12:12 Відповісти
Он Касьянов незважаючи на Статут постійно скиглить. І нічого
показати весь коментар
04.06.2026 12:15 Відповісти
Керівники "Свободи" на фронті, на відміну від тебе. А військовослужбовці, по-перше не мають права брати участь у політичній боротьбі, а по-друге, ти знаєш долю Дмитра Штанька?
показати весь коментар
04.06.2026 09:42 Відповісти
Громов, кому ти пишеш?
показати весь коментар
04.06.2026 12:21 Відповісти
Перш за все, усім. А цей мовчан на путін знає якому місці.
показати весь коментар
05.06.2026 09:04 Відповісти
Так а хто , пане Yuri Gromov , по-факту утилізував Дмитра Штанька - викривача брата Єрмака , торговця посадами? Назвіть прізвища та посади причетних ... звісно , якщо в пана руки та ноги не тремтять від переляку?!
показати весь коментар
04.06.2026 14:06 Відповісти
Замовник - Андрій Єрмак. А виконавці - то діло десяте. Тобі руки й ноги показати?
показати весь коментар
05.06.2026 09:00 Відповісти
Все вірно, але ще крім того з нагороджених:

Японська імперія

Імператор Хірохіто (Сьова) - монарх Японії, під чиїм ім'ям країна вела війну.
Принц Канін Котохіто - начальник Генерального штабу Імператорської армії Японії.

Королівство Румунія (союзник Осі)

Кароль II - король Румунії, чий режим зближувався з Німеччиною.
Міхай I - наступний король Румунії (у 1944 році перейшов на бік Антигітлерівської коаліції).

Королівство Угорщина (союзник Осі)

Дюла Гьомбош - прем'єр-міністр Угорщини (1932-1936), який узяв курс на союз із Гітлером.
показати весь коментар
03.06.2026 13:21 Відповісти
Згоден з коментаторами - треба повернути. З власної ініціативи і не чекаючи що там вирішить їх бюрократія.
І непогано було б справді перерахувати всіх інших "почесних" кавалерів цього ордену і дати зрозуміти полякам що не з їх свинячим рилом в пуху вчити українців історії та етикету.
показати весь коментар
03.06.2026 13:49 Відповісти
Не згоден з вашою пропозицією "треба повернути". Яку користь принесе Україні такий демарш?
Замість емоційних, іраціональних кроків на псування стосунків з стратегічним партнером, Україні слід наполегливо і послідовно діяти на поглиблення і покращення стосунків з Польщею.
Уряди і лідери підуть, а стратегічний партнер України - народ Польщі лишатиметься з нами.
На подібні висловлювання діючих політиків Польщі нам слід коментувати зрозуміло, стримано і конструктивно. Це не вияв нашої політичної слабкості, а ознака розуму і відповідальності.
показати весь коментар
03.06.2026 14:36 Відповісти
Користь буде дуже конкретна - пшеки мають зрозуміти що нам від них нічого не потрібно окрім того щоб не вставляли палки в колеса.
Хочуть співпрацювати для загального блага - ми дуже раді. Не хочуть - обійдемось без них. А вчити нас життю не потрібно - в нас школа життя була і є набагато жорсткіша.
показати весь коментар
03.06.2026 21:48 Відповісти
Кому це "вам" нічого не потрібно?
А от сотням тисяч українських жінок і дітей, яким поляки надали прихист і матеріальну допомогу, дуже потрібно, і вони вдячні Польщі, польському народу та іншим країнам ЄС.
показати весь коментар
04.06.2026 01:30 Відповісти
Поляки вже пред'явили рахунок своєї "бєзвозмєзної" допомоги .На кожному кроці у всіх медіа ресурсах пинають українців,мовляв ми їм так багато допомогли,а українці їм мало дякують.З кожної праски Волинська різня і про ексгумацію осадніків.Коли стати в позу як ви ,що поляк завжди правий,то це шлях в нікуди.Терпілу будуть булити до кінця.
показати весь коментар
04.06.2026 02:56 Відповісти
Не пиши дурниці... "Осадники" - це колоністи 30-х років ХХ ст, заселені польською владою, на Волинь. Їх, практично, поголовно виселили звідти, НКВСівці, після 1939-го. Переважно, в Казахстан... На Волині вбивали польських селян, предки яких проживали там ще в часи Речі Посполитої, до її розділу між Росією, Австрією, та Прусією.
показати весь коментар
04.06.2026 09:54 Відповісти
Ти мені будеш розказувати ,що тут у нас на Волині відбувалося!?Перші совіти тут недовго правили,бо прийшли німці.На Сибір масово почали вивозити саме українців куркулів.До жовтневого перевороту Волинь була у складі кацапської імперії,тому викладання у школах велось на кацапській.Поляки жили і жиди жили в основному в містечках,по селах в основному в колоніях розпорошені по всій Волині.А саме масовий заїзд ляхів відбувся після Брестського миру,коли Волинь знову відійшла під протекторат Польщі.О тут колоніальна політика Пілсудського і пацифікація проявилася у всій красі.Коли мій дід повернувся з евакуації з Кубані,тоді кацапи під час першої світової переселяли українців на схід .Дід був на Кубані,а баба була в Самарі.Отже коли повернувся,на його землі вже хазяйнував поляк,в хаті де жили вони до війни жид оселився,відкрив Табачну лавку.Пішов дід вже до польського старости,каже що мені робити,хату відібрали,землю теж.Та питань нема,приймаєш польське громадянство,переходиш з православної віри на католицьку,завтра вже землю і хату отримаєш назад.Дальше не розкажу поневіряння мого діда.Жида з хати якось впровадив,бо почав стріху розбирати,ніби для ремонту.Жид забрався нахрен.Тільки як кажуть вселилися в свою хату,ляхи вночі почали вікна вибивати,провокувати...Мусили зібрати знову все майно,і переїхати східніше від свого села на кілометрів п'ятдесят до родичів,де ще не налізло поляків осадніків.
показати весь коментар
04.06.2026 22:28 Відповісти
Ти нормальний? Ти бачив, яку цифру я написав, вказуючи початкову дату ВИСЕЛЕННЯ "осадників"?
показати весь коментар
05.06.2026 04:53 Відповісти
Якщо по твоєму всіх поголовно осадніків виселили,то де взялися банди АК і батальйони хлопські які орудували на Волині під час другої світової!?
показати весь коментар
05.06.2026 07:26 Відповісти
"Поголовно", і "практично поголовно" - дві великі різниці. І хто тобі сказав, що АК та БХ формувалися виключно, з "осадників"? А їх діти, що служили у війську польському, та не потрапили в полон до німців та "совітів", куди поділися? А діти польських селян, з Волині, які підтримували ідею "Великої Польщі"? "БХ" тому так і називалися, бо формувалися з груп сільської самооборони...
показати весь коментар
05.06.2026 08:10 Відповісти
Вони також можуть піти на ще більш серйозні кроки, як повне закриття кордонів, а також портів та аеродромів для зброї, яка йде країні. Якщо далі будемо фанатично ескалювати. Завжди треба дивитися з потенційно найгіршої позиції
показати весь коментар
04.06.2026 09:08 Відповісти
поляки в 2022 році не з примусу, а за велінням людської душі, виконали основну роботу за нашу владу з порятунку мільйонів українських жінок, дітей, пенсіонерів, і комусь це дуже не сподобалося, почали розвалювати налагодження людських відносин.
показати весь коментар
03.06.2026 15:09 Відповісти
Це все правда. На Цензорі зібралась компанія, яка (Лука Лукіч, Hrysha Hliba і тд), яка хвалила нетаньяху і поливала лайном інших; поляків так само. Наші їх ставили на місце; останнім часом їх не видно, але з'явились інші.
показати весь коментар
03.06.2026 15:42 Відповісти
Порятунок додаткової робочої для власної економіки сили за гроші ЄС - найвигідніший поляцький бізнес ever
показати весь коментар
03.06.2026 21:50 Відповісти
якщо це так вигідно, то чому наша влада цим не займалася і не займається? може тому, що це вигідно людям, а не владі?
показати весь коментар
03.06.2026 22:34 Відповісти
А я вже не вірю в адекватність польського суспільства
показати весь коментар
03.06.2026 15:11 Відповісти
спілкуємось з поляками постійно, прекрасно вони все розуміють, хто такі орки і на що вони здатні, але, як і всі прості люди, легко ведуться на безвідповідальних крикунів, цим вони нічим не відрізняються від українців 2019 року.
показати весь коментар
03.06.2026 15:13 Відповісти
вибачте, але писати,що поляки шляхетна нація, а українці бидло бандерівське-то мабуть ,що відрізняються
показати весь коментар
03.06.2026 15:22 Відповісти
поляки наші союзники в цей час, тому всі вороги України і конкретно кожного українця намагаються це зруйнувати, тому я, памятаючи лютий-березень 2022 року, коли поляки прийняли українців, як рідних, буду дотримуватись думки, що поляки адекватні і не вестись на провокативні заклики і дії моїх ворогів.
показати весь коментар
03.06.2026 20:46 Відповісти
Підтверджую кожне слово. У березні 2022 Перемишль був забитий біженками. Волонтери давали щось перекусити, ловили попутні автівки і відправляли наших по усій Польщі. В дорозі водії думали, куди їх пристроїти, де є вільне житло. Поселяли в будинках, власники яких на заробітках на Заході. Потім підшукували іншу країну, відвозили в аеропорт і давали якісь гроші на дорогу.
показати весь коментар
03.06.2026 23:06 Відповісти
Розуміють, але кожен по-своєму. Знаю різних поляків: серед них бувають дуже притомні й позитивні, але маса така, як скрізь, і значна її ведеться на маніпулятивні виверти.
показати весь коментар
03.06.2026 15:45 Відповісти
Орден Белого Орла. Звучит как филиал ку-клукс-клана.
показати весь коментар
03.06.2026 15:38 Відповісти
А чим він гірший від "золотого Тризуба"? "Білий орел" - кількасотрічний символ Польщі...
показати весь коментар
04.06.2026 09:56 Відповісти
Білий орел білим орлом, але от просто цікаво... Без емоціональних оцінок, ідеології і таке інше.
А навіщо саме зараз надавати почесне звання "Героїв УПА" одному з українських бойових підрозділів? Просто от с прагматичної точки зору.
Підняти бойовий дух підрозділу? Так є безліч ******** героїв, які тут і зараз, і безліч значно дієвіших засобів підняти бойовий дух.
Була задумка якась відносно поляків? Тема суперечлива, а від поляків Україна зараз залежна. Якщо президент мав стратегію подратувати поляків, щось їм довести, якось зіграти на суперчностях - ну то зрозуміло, немає проблем, все правильно. Якщо не мав такої стратегії - то навіщо назвав?
Хотів попіаритись (власне, як і завжди)? То якою ціною?
Тобто, в чому сенс надавати почесне звання "Героїв УПА"? Щоби що?
показати весь коментар
03.06.2026 16:14 Відповісти
Якщо не зараз, під час війни, то коли?
Ваша відповідь зрозуміла - ніколи.
Тобто, ви пропонуєте відмовитися українцям від героїв УПА, бо ті боролися проти всіх поневолювачів, за вільну Україну.
Боролися навіть тоді, коли знали, що надії на перемогу немає.
Відмова від них, від їх боротьби, фактично, це означає - відмова від боротьби з поневолювачами як такими - на рівні принципу.
Відмовитися - бо ж комусь це не подобається - поневолювачам (на болотах, і не тільки), та їх підспівувачам. - Це є відмова, в принципі - від будь-якої боротьби: проти утисків, несправедливості, геноциду - на догоду катів, поневолювачів та вбивць.
показати весь коментар
03.06.2026 21:23 Відповісти
Так ніхто не проти, що "боролися проти всіх...", ніхто не проти що герої, ніхто не проти що відмовитися - це припинити боротися.
Але, нажаль, все це не дає відповіді на питання "навіщо називати підрозділ?" Яка стратегія? Не пиха, не пафос, не піар, не зухвалість, не всратий синдром вічної української жертви. Стратегія. Продовжіть за президента: " Я назвав підрозділ іменем Героїв УПА щоби... ".
показати весь коментар
04.06.2026 14:24 Відповісти
ця влада почала ворушити старі трупи з вказівки кремля - то Мельника чи Бандери чи ще когось.срач це харч для маніпуляторів.
показати весь коментар
03.06.2026 16:31 Відповісти
Орден Білого Орла запровадив король Польщі, німець Август II Міцний, який для цього перейшов з лютеранства в католицизм (його дружина так і не перейшла, і залишилась жити в Дрездені). Як це його поляки схизматиком не називали, і навіть королем зробили?

Одним з носіїв ордену був Францішек Салезій Потоцкій, який володів 2/3 тогочасних українських земель і успішно експлуатував українських кріпосних

Ну а Йозеф Галлер фон Налленбург, той що відмовився визнавати брест-литовський мир і продовжував воювати в Україні, намагаючись навернути її під польську владу: спочатку воював в астро-угорській армії проти русскіх, потім воював проти німців під Каневом, потім втік до Москви, потім на чолі "блакитної армії" (озброєної у Франції) воював проти українських військ в Галичині, а заодно займався єврейськими погромами?

Короче, нашо здався цей орден будь-кому з українців?
показати весь коментар
03.06.2026 18:06 Відповісти
провокаторами, які розбурхують ворожнечу з нашими найкращими союзниками, мають займатися спецслужби. і розібратися хто цим керує.
показати весь коментар
04.06.2026 01:26 Відповісти
Тих провокаторів ціла масонська мережа. Ще зимою я написав одному (Лука Лукіч) відповідь за його безпідставну образу іншої людини. Я на 3 дні був заблокований, а провокатор працював далі.
показати весь коментар
04.06.2026 08:08 Відповісти
Шановні політики! Будь ласка - стриманіше вживайте узагальнюючі терміни! Як наприклад українці, поляки. У кожного випадку є імя - Микола, Ян, Кароль, Вовочка чи Дональд.
Кожне політичне гівно повинно мати свою етикетку.
І якщо вже хочете, щоб ніхто вам не казав кого і як називати то на кажіть іншим що ї давати, а що забирати. Тобто у цій ******** грьобаній дипломатії діє старе правило - не кажіть мені що робить і я не скажу куди вам іти. І ще - заважайте батьку робити вам братика своїми вказівками!
А оте дурне, якому ми віддали здуру булаву ще не зрозуміло, що воно ляпнуло в черговий раз своїм язиком...
показати весь коментар
04.06.2026 09:37 Відповісти
Будь-які конфлікти між поляками та українцями = перемога русні.
показати весь коментар
04.06.2026 10:53 Відповісти