6380 відвідувачів онлайн

Максим Скубенко: Українці – така нація. Ми один одного лупасимо до того моменту, як побачили москаля. Тоді все – пішли!

Автор: 

Журналіст, медійник Максим Скубенко до 24 лютого минулого року не мав жодного стосунку до військової справи. Однак повномасштабна війна це змінила і спонукала взяти до рук зброю та піти воювати. Сьогодні він на Сході.

- Ми в Бахмуті тримаємо "лінію життя", - говорить мені телефоном. - Зокрема захищаємо трасу, щоб її не захопили москалі. Наш полк, який став бригадою, супербойовий. Один із найбільш бойових підрозділів.

- Ви – молодці! Ми вам усім за це дуже вдячні!

- Щиро дякую.

Максим Скубенко: Українці – така нація. Ми один одного лупасимо до того моменту, як побачили москаля. Тоді все – пішли! 01

- Але пропоную почати нашу розмову з повномасштабного нападу 24 лютого 2022 року. У себе на Facebook з цього приводу ви написали таке: "Я мав план для всього і всіх. Але не для себе. Я не розглядав пропозицію евакуації з країни, пропозицію займатися плануванням і інформаційною стратегією в одному з бункерів в центрі Києва, сидіти в Генштабі чи одній з бригад на позиції прессекретаря або ж у зв’язках з громадскістю. Не скажу, що це було мудре рішення, але воно було моє". Як ви його ухвалили?

- Це найважче питання, на яке я не знаю повноцінної відповіді (посміхається. - О.М.). Можливо, це сталося через вплив моїх родичів та через виховання. Але скажу, що це була обдумана, а не імпульсивна історія. Я готувався до цього – займався організацією, налаштовував близьких, адже розумів: щось може статися. Знаєте, коли думка остаточно не сформована і витає в повітрі, тоді простіше. Ти на ній не зациклюєшся. У мене, принаймні, так. Із цією певною невизначеністю ти повністю зживаєшся. Вона тебе не лякає і не напружує. А коли наступає той день, то ти з ясною головою просто ухвалюєш це рішення з мінімальним впливом зовнішніх факторів.

Хоча зараз я усвідомлюю, що вже втомився. Але думаю - зараз іде війна, нам говорять: "Ви – молодці, внесли свій вклад, а у нас тут черга з інших". І от я з хорошим досвідом та навичками й знаннями їду додому, сиджу, п’ю каву, а тут хтось без досвіду переживає те, що я у перші дні повномасштабки? Навіщо?! Для мене це нонсенс! Добре, коли люди проходять таким чином підготовку, але якби вона не вартувала життів. Як кидати у це все тих, хто, може, цього й не хоче?! Навіть не знаю, як краще це пояснити…

Максим Скубенко: Українці – така нація. Ми один одного лупасимо до того моменту, як побачили москаля. Тоді все – пішли! 02

- Я розумію, про що ви – відчуття відповідальності за інших, емпатія, реальне усвідомлення того, що відбувається.

- У вас краще вийшло коротко сформулювати (посміхається. - О.М.).

- Ви сказали, що усвідомлювали: щось станеться. Звідки такі висновки? Це результат моніторингу ситуації на лінії фронту? Адже ми знали, що ворог посилює свої позиції на Сході. Чи інтуїція? Що спрацювало?

- Напевне, найбільше аналітика. У мене взагалі – величезне коло спілкування. Відповідно, можна прослідкувати різні індикатори, на основі чого зробити висновок. Його можна назвати інтуїцією, але підкріпленою чинниками, які зафіксувалися в голові. Просто деякі з них ти можеш усвідомити пізніше, як це було зі мною. Наведу приклад. У нас був великий проєкт з американцями по російській дезінформації. Вони мене питали: "Максиме, ви ж підготували план евакуації та подальших дій для працівників організації?" А ще до того слухав корпоративних топпосадовців, наближених до росіян, які говорили, що нічого не буде. І я бачив, що вони в це вірили. Їм дали достатньо доказової бази для цього. Ось тут спрацювала аналітика: москалі завжди брешуть! Якщо вони когось пробують переконати, заплутати – нападемо чи ні, то ми маємо приймати найгірший варіант. Тому що від них не варто очікувати нічого хорошого. Знаю, що за кілька днів вивезли навіть не політиків, а й важливих корпоративних працівників…

- Так і політики теж поїхали, зокрема народні депутати з "Опозиційного блоку".

- Та, але ви розумієте, на них важко зважати. Вони – частина машини, яка може навмисне діяти, щоб вас у чомусь переконати. На це, звичайно, потрібно зважати. "Опозиційний блок" виїхав – індикатор зафіксувався. Але все ж, на мою думку, їх з цього рівняння треба винести за дужки. Мені цікаво в таких випадках дивитися на показники, які до них недотичні напряму. Як-от економіка. Ринок же відчуває. Чому я говорив про корпоративних топ-посадовців? Гроші сильно чутливі. Ці усі медведчуки та інше дно накопичили кошти, але це не той масштаб. Оточили себе золотими унітазами та батонами вони вміють. Однак це не гроші у світовому вимірі, як-от корпорації, де топменеджер заробляє мільйони доларів навіть в Україні. І коли ці люди щось відчувають, на це як мінімум треба звернути увагу.

Максим Скубенко: Українці – така нація. Ми один одного лупасимо до того моменту, як побачили москаля. Тоді все – пішли! 03

- Погоджуюся, справді, це показник того, що щось може відбутися. Зрештою так і сталося 24 лютого. Пригадайте, яким для вас був цей день? Як ви дізналися про напад?

- Напередодні я, як завжди, працював допізна. Причому перед тим я ніч не спав, то десь приблизно о другій годині мене вирубило. Моя квартира знаходиться близько до центру. Я прокинувся від сирени та спроб сусідів виїхати. Хотілося сказати: "Хлопці та дівчата, якщо ви не розглянули варіант евакуації заздалегідь, то дійсно думали, що з центру міста на машині кудись виїдете?!" Практика показала, що ні. А я про це і так здогадувався, тому мої близькі виїхали до того. Я пояснював, що краще так зробити. Якщо нічого не буде, посмієтеся з мене, а якщо щось станеться – подякуєте. Зрештою ж подякували.

Так-от я прокинувся. Почалися переписки у робочих чатах. Я запустив розроблений план евакуації для працівників. Якби я був якимось Бетменом або мільярдером, то він би у мене був ідеальним. А коли такого ресурсу не маєш, то починають випливати нюанси, на які треба реагувати. Наприклад, у мене був замовлений автобус, але чувак не приїхав, тому що взяв з рук набагато більші гроші, забив на усі домовленості та поїхав. А у мене люди стояли та очікували на нього. Довелося швидко реагувати, переплановувати маршрути і погоджувати, хто може забрати. Так, був той запасний варіант, тому все пройшло більш-менш нормально. Коли я це все вирішив, випив віски (обожнюю його, хоч з того дня і не вживав) і пішов до військкомату. Найіронічніше, що не до свого (всміхається. - О.М.). Для розуміння, я тоді важив 96 кілограмів. Я подивився по карті, що до мого треба йти вгору, а до іншого – вниз. Вибір був очевидний (сміється. - О.М.).

- Що було у військкоматі?

- Там була якась така дивна ситуація. Знаєте, я взагалі від армії був далекий настільки, наскільки це можливо. Вийшло так, що я пішов у школу раніше, й коли відбувалися усі ці процедури, мені було 14 років, тому про мене у військкоматі забули. Під час АТО ми пішли усією родиною, але нікого не взяли, окрім мого дядька й дідуся, якому було під 80 років. Коли він прийшов на збори, там хтось адекватний сказав, що його не треба відправляти на фронт. А ми з батьком тоді не підійшли. Це для розуміння рівня військкоматів. Тож у мене не було навіть військового квитка. Лише звичайний папірець, де було написано "діловод", якого можна мобілізовувати тільки у разі, умовно кажучи, найстрашніших подій, гірших за повномасштабну війну. Тому я прийшов 24-го без необхідних документів. Відстояв кілька годин в черзі. Записали мої дані, відправили додому і сказали за дві години прийти на Льодовий (стадіон в Києві. - О.М.), де буде збір. Я спитав, що брати. Відповідь: "Ми самі не знаємо". Попрямував додому. Знаєте, у нас з вами може вийти гумористичне інтерв’ю (посміхається. - О.М.), але й цю історію розкажу. Почав я складатися та вдягатися. Щоб ви розуміли, я дуже не люблю спеку. Тому із зимового одягу у мене було весняно-осіннє пальто, а із взуття - кросівки Converse. Я ще раз звертаю увагу, яким тоді був: 96 кілограмів, постійно працюючий, ще й вживав енергетики. Тож взяв із собою пакет Red Bull, а в нього вклав ще один з всякою їжею, яка була в холодильнику – банку ікри, банани. Викликав таксі (увага – 24 лютого, коли війна на вулиці) та поїхав на Льодовий. Там почалося оформлення. Хтось сказав, що цю точку здали. Поруч прилетіло. Ми перебігли в інше приміщення. Пішли отримувати зброю. Знаючи, що це місце вже засвічене, й ворог про нього знає, нас виставили в чергу рядочком! Не скажу, що я такий був суперрозумний і виступив проти цього. Ні. Стояв з усіма та думав не про це. Зрештою отримав я той жахливий автомат. Ще вдалося схопити трошки патронів. Прибігли хлопці й розказали, що зараз поліція жене ДРГшку, то треба добровольці. Я побіг туди ще з двома. Можна сказати, що то вже був перший бій.

- Чому можна сказати?

- Тому що по нас у відповідь ніхто постріляти не встиг. Потім нам сказали, що на Київ ідуть танки - треба зупиняти. Не знаю, чи то була правда, чи перевірка. Але ми зайняли позиції. А я ж розумний: мені від тієї біготні стало спекотно, тож я зняв пальто й був без нього. Пішов дощ. В калюжі й багнюці, притуляючись до якогось металу, я сидів і розмірковував над своїми розумними рішеннями (всміхається. - О.М.). Реально було дуже-дуже холодно. Правда, після того бувало й ще холодніше, але то вже таке.

Тоді на Іподром прилетіло щось суттєве. Нам повідомили, що й нашу точку розкрили, тому треба звалювати. Всі порозбігалися. Почався такий гармидер, що я не розумів, що відбувається. Я, значить, 96 кілограмів, з тим пакетом з Льодового на Іподром, назад і знову ще раз туди. Там сиділи хлопці, яких залишили на всякий випадок. І тут у мене рветься цей пакет, вилітають ікра, банани і Red Bull. Кажу: "Хлопці, забирайте, що хочете, а я пішов". Я так розказую, ніби усе це зайняло багато часу, а насправді лише ніч почалася. Потім з одного боку заходила ДРГшка. Я там фізично не був. Але стрілкотня була хороша. Не знаю, що конкретно то було. Може, хтось стріляв у пустоту – щось здалося. Бо такого я теж бачив достатньо. Біля мене хтось сказав, що є готель, де ми можемо поселитися. Думаю: нічого собі – такі умови під час війни, класно! Дивлюся, а на Іподромі якраз з фур розвантажували величезні ящики. Я тоді прийняв найрозумніше чи найдурніше рішення – підійти. Там був "Айдар", а також Кот (згодом головний сержант роти), який, до речі, пізніше на Сході підірвався на двох протитанкових мінах. Теж цікава історія…

Максим Скубенко: Українці – така нація. Ми один одного лупасимо до того моменту, як побачили москаля. Тоді все – пішли! 04

- Розкажіть!

- Вони із головним сержантом 5-ї роти їхали на Mitsubishi Pajero Sport. Наскочили на ці міни. Є фото, що сталося з машиною – вона перетворилася на млинець. А у головного сержанта 5-ї роти зламана нога, у Кота – серйозніше поранення, але він вже повернувся назад воювати.

Максим Скубенко: Українці – така нація. Ми один одного лупасимо до того моменту, як побачили москаля. Тоді все – пішли! 05

- Слава Богу, що так! Я подумала, що історія страшніша.

- Це було диво! Так от там біля фур я познайомився з ним, а також з іншими хлопцями. Ми збилися докупи – у взвод. Наш перший виїзд був на Горенку. Тоді для нас був і перший Град, який по нас ввалив. Ми їхали в "Газелі". Були такі веселі, бо ті, хто без досвіду, не розуміли, що відбувається. Добряче гепнуло. У нас – дірки в машині. А ми ж сміємося. Потім виліз посивілий водій, який бачив, що і як летіло. Виявилося, що нам реально пощастило. Далі нас крили усю дорогу. А ми відосіки знімали…

- Це так спрацьовували захисні механізми психіки?

- Не скажу за всіх, але у мене це був адреналін і неповне усвідомлення того, що відбувається. Я ж не знав, що це таке! Ми на тому виїзді стали на чергування з Лешим, який мав досвід АТО. Він мені сказав: "Я тебе зараз навчу, як слухати". Розказав, як летить міна, які звуки, коли боятися, а коли – ні. У мене так було: бачу – Леший падає, то я теж. Якщо ні, то і я стою. А крили постійно. У них тоді арта була безмежна. Ти йдеш – прильот-прильот-прильот. Накривали сильно й усюди. Тому доводилося добре копати. У мене пальці досі потріскані від цього – не заживають, хоч я їх і змащую кремом. Так от йдемо ми з ним. Каже мені: "Зараз покажу тобі, що роблять міни". Там був величезний сталевий паркан – прошитий просто наскрізь. Таке від уламку. Це вже зараз я знаю, що робить Торнадо, С-300 і таке інше. А тоді я від цього всього був далекий. Ти повністю не усвідомлюєш небезпеку, поки не обпечешся. Мені в бронік двічі прилітало. Ну і якісь контузії – то таке, не рахується. Однак у той час я ще нічого такого не бачив.

Десь так там усе і почалося – перший виїзд, другий і так далі. Ми просувалися вперед. І тікали. Це неприємна частина, але реальна. Ми без досвіду, а вони нападали. Пам’ятаю була дамба, де з нами ще стояла "72-ка" (бригада. - О.М.). Був мінометний обстріл, і у них одного хлопця контузило, іншого – поранило, то ми їх витягували. Нам кажуть: "Все, йдемо в наступ". А потім: "Ні, відміняється, бо у них там стільки техніки, що нам – п@здець. Копаємо. От вам одна на усіх бензопилка – робіть бліндажі". А ми навіть не знали, що це таке! Почали копати, щось робити. І тут почали працювати танки. Ну його нах@р! Нам командир взводу говорить: "Ми йдемо назад". Так і зробили. Але згодом знову повернулися. Так підготували комусь позиції (посміхається. - О.М.).

Були й веселі історії. Наприклад, СБУ без попередження на нас гнало ДРГ. Не знаю, як це адекватно розрулилося, але то був треш. Ще один випадок: якось ледь не сталася перестрілка між нами, військкоматом і поліцією. Бо пішла недостовірна інформація. Ми базувалися. Ті приїхали й наставили зброю один на одного. Хтось вистрелив. Тут ми вже підриваємося. Думаємо: провтикали наступ! Знову ж таки – гармидер. Але вирішилося.

Максим Скубенко: Українці – така нація. Ми один одного лупасимо до того моменту, як побачили москаля. Тоді все – пішли! 06

- А на Схід ви як потрапили?

- Спочатку нас спитали: "Пацани, хочете бути у складі новоствореного 5-го окремого штурмового полку?". Наше ядро, хто досі тут, погодилися. Нас тривалий час "маринували" в Києві. І от у липні ми нарешті виїхали на Схід.

- Якими були ваші перші враження, коли ви туди приїхали? Адже ситуація на Київщині та на Сході різнилася.

- Ми тримали оборону вп’ятеро більшу, аніж належить батальйону. Більше того, робили такий невеликий контрнаступ – відбили позиції. Крім того, підсилювали інші підрозділи – в Майорську, Бахмуті та ще на кількох точках. Коли ми перейшли вже на Бахмут, наше місце зайняла інша бригада (не казатиму, яка), яка проїб@ла позиції, що здобувалися кров’ю. Тому я б сказав, що це оманлива картинка: де просто, а де – складно. Мені особисто в Києві було страшніше. Неочікувано. Вперше. З одного боку – драйвово. Але до того моменту, поки ти в лісі не побачиш, що ті й@бані москалі зробили з людьми. Я про це навіть не говорю. А у нас були такі герої, що робили фоточки. Нах@ра?! Що вам це дає?! Підтвердження, що ті тварюки таке натворили?! Я такі дії присікав.

Знаєте, взагалі є такі питання, які публічно не обговорюються. А мені інколи хочеться це зробити. Наприклад, про наших військових. У мене пару місяців тому був випадок, коли я їхав після авіаобстрілу - мене викликали на командний пункт. Я був дуже втомлений. Це десь друга година ночі. На дорозі нікого немає. Я їду по місту, де жили люди. Виїжджаю на зустрічку, щоб повернути – там три метри. Тут вилітає машина з військовими. У мене включене світло. Вони мене бачать. Я рукою показую, що зараз здаю назад. Знаєте, що вони роблять у відповідь?

- Що?

- Газують і намагаються зіштовхнути мене бочиною! І це ж вони бачили, що я – військовий, що я показував, що здаю назад. А тепер уявимо на секунду, що вони так побачили цивільного, що б вони зробили?! Я от не знаю… А це ж, повторюся, наші військові. Тобто українські, а не конкретно з нашої бригади. Я тоді перевіряв – підняв на вуха усіх і з’ясував: не наші. Отака об’єктивна реальність та правда. Розумієте, частина людей, зокрема в армії – тварі й виродки…

- Як ви жорстко.

- Треба прийняти той факт, що захищають країну й такі от люди. Не всі військові, як співається в одній пісні, з мудрими очима. Усі дуже різні. Є ті, хто після поранення одразу ж повертаються, бо потрібно воювати й до своїх. Але є й такі, про яких я сказав. Чи треба шанувати українських військових? Так. Підтримувати їх? Обов’язково! Порушив закон, і це доведено? Тоді все чітко й зрозуміло. Нині не той час, щоб змінювати армію. Реформи добре проводити до і після війни. Але не сьогодні. Я працював з реформами. Знаю, що це. У мене складається таке враження: якщо зараз до чогось доторкнешся, повалиться все! Тут все функціонує всупереч. Сюди прийшли люди, які щось роблять, взяли на себе відповідальність та не бояться в певний момент зробити вибір, за рахунок чого рухаються вперед. Дивіться, я так сказав, ви це напишете, хтось прочитає, не зрозуміє, що я намагався донести, і кидатиме в мене камінцями. Я це приймаю…

- Я, наприклад, розумію, про що ви говорите. Не усі військові, скажімо так, ідеальні. Це живі люди з різними характерами, досвідом і так далі. Такий зріз суспільства, яке не є однорідним. Хоча, звичайно, ми - цивільні, шануємо і любимо ЗСУ…

- (перебиває. - О.М.) А я не люблю. Можу собі дозволити. Коли я виїжджаю в цивілізацію, то думаю: немає нікого гірше, аніж військові й таксисти (посміхається. - О.М.). Це такий жарт. Хоч і наполовину. Насправді, мені боляче від цього. Так, ви правильно говорите: люди різні. Хтось сюди потрапив добровільно, а хтось – ні. Я знаю тих, хто не хотів, боявся, але потім робив геройські вчинки. Але було й навпаки – герої чинили інакше. Ми це все можемо згладжувати до того моменту, коли закінчимо війну. Зараз ми можемо закрити очі та вдягнути "рожеві окуляри". Але ж потім ці люди прийдуть в мирне життя. Виникне проблема, що повернуться психологічно та фізично травмовані, морально виснажені. Дехто буде агресивним через те, наскільки втомлений. Але прийдуть і ті, хто нічого в своєму житті ніколи не робив, потрапив у армію, заробив певні кошти (причому для декого космічні), а тут їм немає шани-слави. Думаю, таке вже є й зараз - ходить по Києву й розказує: "Я воював, тому мені всі винні!". Може, й винні. Не може, а точно! Але якщо дійсно воював. На тих, хто справді був на фронті прийде чимало й інших. Я намагаюся це проговорити не у критичному ключі. Хочу показати суспільству, до чого воно має бути готовим. Це стане серйозним викликом. Багато хто пройшов і проходить "м’ясорубку". Однак на одного такого реального прийде три якихось махінатора. Страшно уявити, що буде… Але в той же час, я вірю у військове братерство. Думаю, воно якось сбалансує ситуацію. Чи хоча б спробує це зробити. Я говорю про людей з цінностями, які готові до будь-якого розвитку подій.

- До речі, про військове братерство. Ви також писали у себе на Facebook: "З 24.02.2022 по 24.02.2023 я знайшов вірних друзів". То можна сказати, як би це дивно не звучало, що у війні можна віднайти й відносний позитив?

- Так, для декого це може видаватися дивним, але я отримав від неї позитив у саморозвитку, скинув вагу і привів себе до ладу, знайшов в собі талант до снайперських гвинтівок, зробив невелику кар’єру в армії, не бажаючи цього і опираючись на кожному кроці, але допоміг своєму полку, майже відкрив онліфанс, отримав медаль, зробив Тікток, став героєм документального фільму, знайшов у собі багато доброти і терпимості.

Але договорю про братерство: люди, знову ж, дуже різні. У окопі я сидів із чуваком, який підтримував Януковича. Але під час війни прийшов добровольцем захищати свою землю від москалів. Як вам таке?! У мене це не вкладалося в голові! Хотілося рвати й метати! Ми сварилися, сперечалися. Однак у всіх різні погляди. Цей зріз суспільства просто шалений! Чому на початку "слуги народу" були достатньо успішними, як політична сила? Тому ще це був зріз суспільства. Всі сміялися, що в Раду обрали фотографа. Так а фотографам за кого було голосувати?! Тут теж є цей зріз суспільства. Коли ти з цим стикаєшся, то є два варіанти: або ти це приймаєш, або повністю випадаєш з цього організму. А так не можна. Адже ти маєш знати, як реагує твій напарник на все. Тому що від цього залежить не тільки твоє життя! Хоча скажу чесно: це було актуальнішим під час дуже активних бойових дій. Чим спокійніше стає, тим більше люди про це забувають і починаються чвари через якусь банальщину. Мене це радує. Українці – така нація. Ми один одного лупасимо до того моменту, як побачили москаля. Тоді все – пішли! Тобто у той момент, коли перед нами з’являється цей ворог, ми об’єднуємося.

- Чи думаєте ви про те, коли цей ворог від нас відчепиться? Коли ми його переможемо?

- Ми не зможемо усіх перебити – їх занадто багато. Для того, щоб це кодло від нас відстало, потрібно йти іншим шляхом. От що таке все російське? Такого поняття не існує! Їхня ж музика - українська. Це діалектизм. Письменники мають українські корені. Немає нічого російського! У них треба забрати усе, чим вони так типу пишаються, щоб повністю відчули, що знаходяться в болоті. Бо так же і є! Однак із думкою про щось велике російське. У нас кажуть: давайте позбудемося усього російського. Але ми їх цим підкріплюємо: мовляв, такі вони величні, що від цього не можна відмовитися. Це треба забрати, вирвати!

- Як?

- Тим шляхом, про який я говорю! Немає великих російських поетів! росії, як такої, не існує! Хтось їх називає татаро-монгольським ігом. Я б так татарів не ображав. Це кодло, об’єднане якось типу величчю. Однак реально ж сидять у болоті. У світі розвиток шалений, а воно все там же. Але моральний стан піднесений, тому що вважають себе вєлікіми. Оце треба забирати - тобто те, що їх живить зсередини, бо більше у них нічого немає. Тоді вже можна різне робити…

Ольга Москалюк, "Цензор.НЕТ"

Фото: Facebook Максима Скубенка

Топ коментарі
+7
Одне одного лупасимо, бо ідіотів повно.
І їх досвід нічому не вчить, аналітичного мислення нуль. А потім в країні війна, винищення.
показати весь коментар
14.04.2023 13:54 Відповісти
+6
Нас нищать корупціонери і гандони яки обкрадають свій же ж народ (а може й не свій я ж не володію інформацією чи вважає той же каломийський ахметов фірташ розенблат та інші українців «своїм народом»???).
показати весь коментар
14.04.2023 13:52 Відповісти
+5
Полякам проще, вони монолітна нація. А у нас різнобарв'я, одні "малороси" чого вартують, у них ненависть до "бандерів" на рівні ДНК.
показати весь коментар
14.04.2023 17:38 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Ми знищеємо один одного весь час. Та ще і держава любить рабів. Життя ту нема і напевно не буде.
показати весь коментар
14.04.2023 12:21 Відповісти
Нас нищать корупціонери і гандони яки обкрадають свій же ж народ (а може й не свій я ж не володію інформацією чи вважає той же каломийський ахметов фірташ розенблат та інші українців «своїм народом»???).
показати весь коментар
14.04.2023 13:52 Відповісти
Україна заможня країна... це правда...

але Є багато "АЛЕ"... і осбливо "щурі, які прогризають нам дно...."(К. Скрябін) на кшталт арахамій, шуфричів, бужанскіх, мазурашів, дубінскіх, добкіних, вілкулів, КАЛамойських, навінскіх, гетьманцевих, татаравих, єрмачків, шефірів....та інших адептів руSSкого міра...
показати весь коментар
15.04.2023 11:38 Відповісти
Одне одного лупасимо, бо ідіотів повно.
І їх досвід нічому не вчить, аналітичного мислення нуль. А потім в країні війна, винищення.
показати весь коментар
14.04.2023 13:54 Відповісти
Поляки вон построили нормальное государство, вступили в ЕС и НАТО и т.д., а мы вместо этого лупасили друг друга 30 лет, вот и результат
показати весь коментар
14.04.2023 14:19 Відповісти
Полякам проще, вони монолітна нація. А у нас різнобарв'я, одні "малороси" чого вартують, у них ненависть до "бандерів" на рівні ДНК.
показати весь коментар
14.04.2023 17:38 Відповісти
Малоросы с Кривого Рога? )
показати весь коментар
14.04.2023 18:53 Відповісти
причем они этих "бандерив" даже в глаза никогда не видели, слышали где то краем уха по телевизору.
показати весь коментар
14.04.2023 20:18 Відповісти
Ви так пишете, бо поляків не знаєте.
показати весь коментар
16.04.2023 14:47 Відповісти
поляки торгували та працювали а більшість українців смоктали державну цицьку та кляли бариг
тяжка радянська спадщина дається взнаки
показати весь коментар
16.04.2023 18:51 Відповісти
"Ось тут спрацювала аналітика: москалі завжди брешуть!" 100%!

я вже як 20-років повторюю:
яка це лживa і підла продажна мерзота цей руSSкій мір і його адепти! і що руZZкому міру повірити - себе обманути!
показати весь коментар
15.04.2023 11:37 Відповісти
А не треба лупасити один одного. Тим більше що це ми робимо, бо нас розділили на групи й натравлюють одне на одного. А оті що це роблять зовсім не свої. Діють по принципу розділяй і владарюй.

Натравлюють одне на одного хазяї телеканалів. А народ роти повідкривали й бездумно дивляться.
Я років 12 телебачення взагалі не дивлюсь.
показати весь коментар
15.04.2023 15:06 Відповісти
В моєму оточенні ніхто нікого не дубасить. І в оточеннях інших моїх знайомих. Бо ми українці і мирні люди, які поважають одне одного.

А ті хто влаштовує дубасення вони не українці. Бо вони громадяни двох, або й декількох країн.
Необхідно різко зменшити права людей які мають ще якісь громадянства. Наприклад, заборонити їм мати ЗМІ і робити замовлення в ЗМІ. Заборонити фінансування партій і виборів.
показати весь коментар
16.04.2023 13:53 Відповісти
І ще. Заборонити будь кому наймати ботоферми й приймати в них участь. Аж до кримінальної відповідальності. І строк не умовний, а реальний.
показати весь коментар
16.04.2023 13:58 Відповісти