9100 відвідувачів онлайн

Володимир Шередега: "Генерал їде із перевіркою до госпіталю. У всього медичного персоналу одразу "інфаркт". Поки чекають, пів дня хворих не випускають із палат"

Автор: 

Володимир Шередега з початку російсько-української війни служив у добровольчому батальйоні "Дніпро-1". Пішов за два роки, коли було прийнято рішення про припинення вогню. Мобілізувався до ЗСУ після повномасштабного вторгнення. Воював на Донбасі. Але 9 місяців тому зазнав травми коліна. Тривалий час лежав у станціонарі. Був тричі прооперований. Досі лікується.

Володимир Шередега: Генерал їде із перевіркою до госпіталю. У всього медичного персоналу одразу інфаркт. Поки чекають, пів дня хворих не випускають із палат 01

- З якими труднощами вам довелося стикнутися під час лікування?

- Найперше, на що б я звернув увагу, – порядок лікування військових. Щоб сюди потрапити, ти маєш взяти направлення зі своєї військової частини – від командира та начмеда. Часто цей процес затягується. Або це направлення не видають чи відправляють тебе не до того медичного закладу, куди ти хочеш потрапити. Наприклад, коли я дістав травму і зрозумів, що на мене очікує важка операція, хотів, щоб мене направили до столичного Інституту травматології. Але так не сталося. Не через те, що в частині хтось був поганий, а через бюрократичні питання, адже це була нова частина, яка тільки формувалася, тому виникли труднощі. Мене повезли лікувати до військового госпіталю. Там мені зробили першу операцію. Як потім виявилося, невдало, через що виникли ускладнення із коліном.

Друга проблема полягає в тому, що зараз медична система перевантажена – як військова складова, так і цивільна. Не вистачає місць. Тому пацієнтів намагаються швидко лікувати та скоріше виписувати. Навіть якщо стан здоров’я цього не дозволяє. Крім того, не достатньо медичних закладів та спеціалістів.

І третій момент стосується особливостей військової медицини – ставлення медичного персоналу до військових. Тебе вважають уклоністом. Ніби ти симулюєш хвороби, травми і намагаєшся відкосити від служби. От так ставляться до усіх пацієнтів. Потім, якщо пощастить, і кого нормально обстежать, намагаються надати необхідну допомогу. Але зазвичай на початку ось таке людське особисте ставлення, як я описав.

- Я якраз планувала запитати вас про ставлення медиків до військових. Правда, в контексті того, чи проявляють повагу, зрештою, вдячність?

- Військові лікарі зараз позиціонують себе так, що у них багато роботи. Їхнє ставлення до поранених та хворих військовослужбовців можна загалом охарактеризувати так: сприймають, як велике навантаження. Мовляв, чому вас так багато? Ми втомилися і не встигаємо. Навіщо ви хворієте?! Серед них є злі та незадоволені, що постійно мають так багато пацієнтів, яким оце все й говорять. Фактично, зривають на них зло. Це така тенденція, яку я бачив протягом багатьох місяців.

-Зараз госпіталі здебільшого в тилу. Але коли ви девять місяців тому почали лікування, ситуація була іншою – як мінімум небезпечнішою. Тоді лікарі так само поводилися чи ні?

- Приблизно так само. Я тоді у липні потрапив до вінницького госпіталю, в тилу. Так, були ракетні обстріли. Але він функціонував у нормальних умовах. Хоча туди й привозили багато поранених...

- Ми з вами говоримо про проблеми військової медицини. За вашими спостеженнями, на якому рівні вона сьогодні? Я розумію, що не на найвищому…

- На трійку за п’ятибальною шкалою. Тут зараз дуже гарне фінансування та забезпечення. Зазвичай у медичних установах хороші ремонти, є сучасне обладнання. А от професіоналізм лікарів на рівні вище за цивільну районну лікарню, але нижче за міську. По-перше, більшість із них або взагалі тут не працювали до повномасштабного вторгнення, або не мали досвіду  порівняно з колегами з міських лікарень.

По-друге, ще до 2014 року спостерігалася негативна селекція військових лікарів – класний спеціаліст не хотів іти працювати у військовий госпіталь чи армію. Це не мало ніякого сенсу. Я знаю чимало випадків, коли через лікарські помилки людей або калічили, або так оперували, що згодом доводилося все перероблювати в інших закладах. Насправді, це масове явище. Факторів, які до цього призводять, багато – непрофесіоналізм, халатність, втома лікарів, потік пацієнтів і так далі.

- Я записувала інтервю з військовим, якому під час першої операції занесли інфекцію. Тоді в Україні йому допомогти не змогли. Але знайшлися люди, які відправили його на лікування за кордон. Бачу, досі залишається сталою практика, коли волонтери допомагають пораненим військовим…

- Вони часто допомагають із оформленням на лікування, переводами у інші медичні заклади і таке інше. Якщо ти - звичайна людина, ніколи не потрапиш за кордон. Туди зазвичай відправляють або зовсім тяжких, або тих, по кому вдалося домовитися. Так відбувається, тому що, по-перше, немає місць. По-друге, в армії здебільшого усім на все наплювати. Зазвичай ніхто не хоче паритися, перенапружуватися та робити більше. Це передусім стосується тилових так званих професійних військових, зокрема медичної служби. Тому, якщо ти не маєш зв’язків, впливових друзів, волонтерів, потрапити на класне якісне лікування чи поїхати за кордон звичайній людині практично неможливо.

- Для мене це є показником того, що держава тут не справляється.

- Здебільшого держава не справляється. Там усіх влаштовує, як все зараз працює. Ніхто навіть не порушує ці питання на рівні командування, керівництва – як військового, так і політичного. Згадайте, скільки часу у нас не говорилося про ВЛК. Масі Найєм дістав поранення, пішов на комісію, побачив, що там відбувається й почав озвучувати цю проблему в публічній площині. Якби так не сталося, думаю, досі б ніхто про це не згадував. Хоча ініціатива мала б іти від того ж командування Медичних сил. Цього не було й немає.

Володимир Шередега: Генерал їде із перевіркою до госпіталю. У всього медичного персоналу одразу інфаркт. Поки чекають, пів дня хворих не випускають із палат 02

- Чому таке ставлення?

- Ніхто не хоче цим займатися. У керівництва все нормально (посміхається. - О.М.). Їм все одно, що відбувається на низах. Вони цього й не бачать. Наведу приклад. Генерал їде із перевіркою до госпіталю. У всього медичного персоналу одразу "інфаркт" (посміхається. - О.М.). Поки чекають, пів дня хворих не випускають з палат, навіть просто вийти покурити на вулицю. Змушують витягати з розеток зарядки до телефонів. І от нарешті приїжджає генерал. Дивиться – порядок, все добре. Він реальної картини й не побачить. Сам же не лікується в таких госпіталях, а на перевірках йому показують не те, що є насправді. Якщо ви розкажете комусь із Медичних сил про справжню ситуацію, вам можуть відповісти: "Так ми ж не знали!" І, можливо, не збрешуть.

- Знаєте, я трохи дотична до української медичної системи. То скажу вам з досвіду, що в цивільних лікарнях і до війни відбувалися такі показові вистави, коли були перевірки. Але розумний керівник, який хоче знати реальний стан справ, ніколи не попереджує про свій приїзд. Я такі приклади памятаю по одній з київських лікарень. Можливо, генералам теж краще було б у такий спосіб перевіряти госпіталі?

- Розумієте, тут просто сходиться два фактори. Перший – самим генералам зазвичай наплювати на реальний стан речей і якість перевірки. Роблять це для галочки. Другий – працівникам медзакладів також. Вони оце зливаються у такому взаємопорозумінні (всміхається. - О.М.).

- Справді, простіше закрити очі й робити вигляд, що все добре.

- Це такий ніби суспільний договір між усіма учасниками цього процесу. У всіх все нормально.

- Ви згадали Масі Найєма, який розказав про проблеми з ВЛК. Я теж дивилася його інтервю. Він говорив і про те, що військові змушені самостійно займатися реабілітацією. Виходить, і тут держава не приділяє належної уваги. Хоча бачу, останнім часом по Україні почали створювати реабілітаційні центри для військових. Ви були в такому закладі?

- Я був на реабілітації. Справді, існують такі певні заклади, але їх дуже мало. Їхніх потужностей не вистачає. Багато хто не може знайти місце для реабілітації. Я, наприклад, три тижні був у санаторії "Лісова поляна" в Пущі-Водиці. Там все повністю заповнено. Черги на кілька тижнів наперед. Я туди ледь потрапив. Домовлявся за два місяці, бронював місце. Тобто попасти кудись на реабілітацію – ціла історія. Далеко не усім це вдається.

У нас взагалі цьому питанню не приділяється належної уваги. У багатьох з тих, хто має поранення, травми кісток, суглобів лікування може тривати пів року й більше. Ніхто стільки часу не виділяє. Виписують або у відпустку додому за станом здоров’я на місяць, а потім повертають на службу, або направляють до військової частини. Ще варіант - самому шукати собі реабілітацію.

Володимир Шередега: Генерал їде із перевіркою до госпіталю. У всього медичного персоналу одразу інфаркт. Поки чекають, пів дня хворих не випускають із палат 03

- Але ж перед тим, як відправити військового назад на службу, він же має пройти ВЛК?

- Необов’язково. Схема така: ось вас виписують із лікарні чи госпіталю, ви їдете в свою військову частину, щоб взяти там направлення на ВЛК. Його можуть просто не дати. Але якщо ви його отримуєте, то йдете на комісію.

- Ви зараз проходите ВЛК. Які враження?

- Якраз сьогодні почав (ми говоримо 25 квітня. - О.М.). Трохи краще, аніж я очікував. Все більш-менш. За день навіть можна пройти кілька лікарів.

Але тут є ще один маразм: ви маєте побувати у абсолютно всіх лікарів – не лише профільних, незалежно від того, яка травма. Якщо поранення – потрібні травматолог, хірург. Однак доводиться йди й до інших – лора, офтальмолога, психіатра і так далі. До усіх них чималі черги. Я був сьогодні там, де вони менші.

- Скільки приблизно може тривати цей процес?

- Поняття не маю! (всміхається. - О.М.). Як повезе. Дехто проходить і по два місяці. Буває, направляють на дообстеження. Один мій знайомий перед Новим роком проходив ВЛК два з половиною місяці. А хтось, якщо пощастить, справляється за кілька днів. По-різному.

- Про ці черги до лікарів часто пишуть у пресі. Військові періодично викладають у соцмережах фото, як їм з травмами доводиться годинами вистоювати в очікуванні. Таке перезавантаження? Не справляються?

- Саме так. Не вистачає потужностей на такий потік поранених.

- Тобто це технічне питання?

- Здебільшого.

- Нещодавно уряд ухвалив постанову, яка передбачає утворення позаштатних військово-лікарських комісій, які функціонуватимуть на базі цивільних медичних закладів. Як думаєте, це змінить ситуація на краще?

- Дійсно, це потрібне рішення. Нарешті вони його "народили" через 14 місяців повномасштабної війни. Сподіваюся, що до кінця року хоч доведуть це питання до кінця. Відкриватимуться додаткові заклади, де люди проходитимуть ВЛК і таким чином технічно розвантажать цей потік.

- Є приклади проявів корупційної складової у процесі проходження ВЛК, як-от людину визнають непридатною для служби за певне, скажімо так, винагородження. Чи знаєте такі приклади?

- Не знаю. Не чув від своїх друзів чи знайомих нічого подібного. Жоден з них взагалі не списаний за станом здоров’я.

- Всі повертаються на службу?

- Або повертаються, або лікуються та проходять реабілітацію.

- А саме таке явище – це про що? В країні війна з 2014-го. Більше року – повномасштабна. Вона б вже мала змінити свідомість громадян, змусити зробити правильні висновки. Але ми все одно наступаємо на ті самі граблі. Чому?

- Це треба запитувати у старших начальників (посміхається. - О.М.).

- Знаю, що ви лікувалися у психіатричній лікарні, де перетиналися із військовими. Зрозуміло, що окрім фізичних проблем, у них бувають й психологічні та психічні. Як держава займається цим питанням?

- Так само, як й усіма іншими. В Києві військова дурка повністю забита. У Павлівці спеціальне відділення також. Там військових відправляють і в цивільні. Я двічі був у психлікарні. Причому у цивільному відділенні, бо у військовому не було місць.

Володимир Шередега: Генерал їде із перевіркою до госпіталю. У всього медичного персоналу одразу інфаркт. Поки чекають, пів дня хворих не випускають із палат 04

Вони то лікують. Але ж, ви розумієте, психічні розлади, захворювання та травми - це велике розгалужене поле з різними нюансами. Його не можна оцінювати загалом. У когось – депресивні розлади чи загострення психічних захворювань, у інших – контузії. А в психіатрію кладуть усіх. Однак треба розглядати все окремо. У нас же немає ніякої системи лікування не якихось серйозних психічних захворювань, як-от шизофренія, а депресивно-тривожних розладів, того ж дуже популярного ПТСР. Ніхто цим не займається. На дурці часто глушать симптоми – накачують ліками, щоб ти просто спав, прокидався та їв. У них два варіанти: або тобі пишуть, що ти здоровий, або п’єш транквілізатори, щоб перетворитися на овоч. Але не проводять психологічної, психотерапевтичної роботи, підбору тих же антидепресантів, які потрібно довго й складно вибирати, розглядаючи кожен випадок окремо. У держустановах просто заглушують тим же гідазепамом гострі захворювання та відправляють на ВЛК, а потім на службу.

- А як ви взагалі опинилися в такому закладі?

- У певний момент я не зміг спати, всидіти на місці. Був такий психічний стан, який я вже сам не міг переносити. Зрозумів, що настав час звертатися по медичну допомогу. Діагноз – тривожно-депресивний розлад.

- У мене є друзі-військові, яким діагностували ПТСР, але вони в це не вірять і не приймають. Є ті, хто усвідомлюють, але воюють і говорять, що зараз не до цього – треба спочатку перемогти. Війна закінчиться, і військовослужбовці, зокрема з такими проблемами, повернуться у мирне життя. Матимемо ще проблему з їхньою адаптацією в суспільстві…

- Звісно. Це окрема широка галузь, якій потрібно приділити ретельну увагу. У нас, на жаль, досі є совковий стереотип про дурку – там можуть бути лише хворі на голову, шизофреники, а не люди із якимись тривожними розладами, неврозами, над якими можна працювати та лікувати, повернувши пацієнта до нормального життя. Багато хто не розуміє, що цього не треба соромитися і приховувати, що це звичайна медична практика, а не щось ганебне. Є в суспільстві таке ментально-соціальне сприйняття цієї теми, яке відображається на тому, що ніхто цим не займається. Ні ті, хто потребують допомоги, ні медична система.

- Військовий психолог Андрій Козінчук, з яким ми обговорювали тему ПТСР і повернення військових до мирного життя, так сказав: "Не можна говорити, що після перемоги у нас взводи ветеранів ходитимуть та штурмуватимуть ларьки з горілкою. Точно ні!". Тобто будуть ті, хто зможуть впоратися чи звернуться по допомогу. Але мені видається, що вже сьогодні державі треба було б задуматися над цими питаннями...

- Не треба узагальнювати до чогось одного. Хтось і справді штурмуватиме ларьки з горілкою, інший – тихо вдома повіситься. Будуть й ті, хто житимуть звичайним життям, але матимуть проблеми у спілкуванні, наприклад, в сім’ї – демонструватимуть озлобленність чи дратівливість. Якщо ось таке лікувати, підібрати легкі антидепресанти, подібних речей можна уникнути. Але людина може про це навіть не знати, тому що у нас не прийнято звертатися по психологічну та психіатричну допомогу.

- Якби я була при владі, провела б всеукраїнську інформаційну кампанію, де фахівці детально та доступно пояснювали, що військовим потрібно звертатися по допомогу, що це не просто не соромно, а реально необхідно.

- Я з вами згоден. Така кампанія була б дуже корисною. Потрібно доводити до військових усю необхідну їм інформацію та ламати радянські стереотипи про каральну психіатрію.

- Нещодавно ви повідомили про те, що вас вивели за штат. Цитую: "Це означає, що військовослужбовець не займає в армії ніяку посаду і отримує зарплату, як строковик, щось там приблизно в районі 700 гривень на місяць. Але при цьому, згідно з законодавчим маразмом, який виник у військовий час, у вас немає підстав для демобілізації. Тобто, в армії ви залишаєтесь і типу маєте виконувати там якісь обов'язки просто без зарплати (незрозуміло які, бо посади у вас немає). Виведені поза штат у військовий час - це такі привиди в армії, яких ніби-то і немає, але в той самий момент вони залишаються рабами і мають якось служити далі. Найсмішніше те, що я навіть ще ВЛК не пройшов. Тобто мене вивели за штат чисто за те, що я довго лікувався". Ви почали розбиратися в цій ситуації?

- Це зараз масове явище: багатьох військових, які довго на лікарняному, виводять поза штат в особисте підпорядкування командира частини. Вони, як я казав, не займають ніякої посади, не отримують зарплату, але при цьому не мають права покидати військову частину, як і на мобілізацію – ні на що. Таких людей – тисячі. Якщо не більше. Ніхто не знає, що з ними робити. У військових частинах вони не потрібні, тому що не можуть нічого робити. Але за законом вони не можуть звільнитися з армії. Це треба терміново змінювати, врегульовувати на законодавчому рівні. Так, є військова необхідність виводити декого за штат, щоб звільняти місце для нових, яких юридично неможливо взяти на службу, коли закінчується штатний список посад. Коли не було воєнного стану, ці люди в армії не служили. Їх просто списували, ставили обмежену придатність і людина звільнялася. У військовий час виник такий юридичний маразм, що обмежено придатні залишаються на службі. Немає законодавчих підстав, щоб піти. Скоро буде півтора року, як усе це триває, але ніхто з військового керівництва навіть не порушує цю тему. Це велика проблема, на яку всім наплювати.

- Що робити? Надавати більшого розголосу цьому питанню?

- Так намагаємося. Але військовому керівництву абсолютно все одно на цей розголос та публічність. Їм не цікаво. Генерали не мають поняття, хто там що написав чи заявив на телебаченні. Вони не читають статті й не дивляться сюжети на YouTube. Навіть коли підіймається публічний скандал, ніхто за це не несе ніякої відповідальності. Для них цієї проблеми взагалі не існує. Можливо, політичне керівництво, уряд, народні депутати, для яких публічність має хоч якесь значення, звернуть увагу і дійдуть  висновку, що потрібно змінювати законодавство, і це якось спрацює.

Читайте на Цензор. НЕТ інтерв'ю з командувачкою Медичних сил ЗСУ Тетяною Остащенко: Намагаємось скоротити час проходження військово-лікарської комісії до п’яти діб

Ольга Москалюк, "Цензор.НЕТ"

Фото: Facebook Володимира Шередеги

Топ коментарі
+21
Сподіваюсь багіня медичних сил Тетяна Остащенко прочитає це інтерв'ю .Чи на своєму вона місці якщо в її конторі такий бардак і зневага до поранених військових ?
показати весь коментар
04.05.2023 08:36 Відповісти
+10
Mister , якщо лікарі такі невдоволені тим що їм не доплачують 30к , то можуть піти на передову в тактичну медицину .Риба гниє з голови , тому значить зневага до поранених воїнів є і в керівництва .
показати весь коментар
04.05.2023 08:58 Відповісти
+9
А що, автор каже за цивільні лікарні? Я лікувався як військовий, з травмою правої руки в цивільній лікарні, зробили дві операції і ще не все, ще буде треба. Лікувався в ІТО м. Київ. Лікар золотий! Людина.
а в відомчому закладі просто кололи знеболююче, не могли поставити діагноз. І коли вже рука відмовила, вирішили направити в цивільний заклад.

я не скандальна людина, просто збираю довідки в потім позов зроблю до травматолога з відомчого закладу. Хочу щоб воно чи було звільнене, чи було наказано грошима.
показати весь коментар
04.05.2023 10:09 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сподіваюсь багіня медичних сил Тетяна Остащенко прочитає це інтерв'ю .Чи на своєму вона місці якщо в її конторі такий бардак і зневага до поранених військових ?
показати весь коментар
04.05.2023 08:36 Відповісти
- Справді, простіше закрити очі й робити вигляд, що все добре.

- Це такий ніби суспільний договір між усіма учасниками цього процесу. У всіх все нормально. Джерело:
Істина десь тут...
показати весь коментар
04.05.2023 10:17 Відповісти
в совку такий суспільний договір існував - це одна з причин чого совок розвалився. Всім було на все начхати, як тут не розвалитися.
показати весь коментар
08.05.2023 00:40 Відповісти
Mister , якщо лікарі такі невдоволені тим що їм не доплачують 30к , то можуть піти на передову в тактичну медицину .Риба гниє з голови , тому значить зневага до поранених воїнів є і в керівництва .
показати весь коментар
04.05.2023 08:58 Відповісти
Mister , не бреши , хірурги отримують 25к + .
показати весь коментар
04.05.2023 10:48 Відповісти
Льоня, моя жінка хирург вищої категорії, стаж 30+ років, оперує з ранку до вечора, ще й по ночах дежурить - зарплатня 8900 чистими.
Ти мені будеш ті казочки розповідати?
показати весь коментар
04.05.2023 11:23 Відповісти
Я анестезіолог вищої категорії. Стаж 15 років. 8500 на руки. Ми самі винні: за такі гроші відповідати за чиєсь життя - неповага до себе.
показати весь коментар
04.05.2023 14:26 Відповісти
Юра , шкода що влада так ставиться до оплати праці лікарів .
показати весь коментар
04.05.2023 14:59 Відповісти
Прозрєл? )))))
показати весь коментар
04.05.2023 15:03 Відповісти
то чому лікарі не страйкують, певно мають інші статті доходу
показати весь коментар
04.05.2023 18:53 Відповісти
Така традиція. Пам'ятаю з дитинства 1983р, жіночка платила за операцію по видаленні нирки 100 рублів. Безкоштовна совєцка медицина.
показати весь коментар
05.05.2023 12:01 Відповісти
Мають, овець пасуть.
Такий розмір зарплатні має нескінечна кількість людей, особливо ті, що проживають не в мегаполісах плюс пенсіонерів 11 млн.. Це для таких як ти може не гроші, а для більшості -заробіток.
показати весь коментар
06.05.2023 14:34 Відповісти
А чому ти не підеш? Тиж також "невдоволений"? Пусті б пенсіонерські балачки.
Інших лікарів у країні немає, як і іншого населення. Сходи до ЖЄКУ, чи у райорнну поліклініку, чи будь куди, де з тебе неповінні брати гороші. Буде одне і те саме відношення.
Єдине, що реально потрібно робити- збільшити витрати на додаткові лікарні, ВЛК та лікарів. А людей пеперобити, то вже стосується нашого менталітету.
показати весь коментар
04.05.2023 15:33 Відповісти
Єдине, відмічу, з гарними лікарями в нас не дуже... Так же, як з гарними поліцейськими, вчителями, сама медична/правоохоронна/освітня система сформувались в такому вигляді, що або видавлюють з себе нормальних людей, або спричиняють на них шалений тиск, що теж призводить врешті-решт, до їх озлобленості.
показати весь коментар
04.05.2023 09:09 Відповісти
"Міста надо знать" (С)
показати весь коментар
04.05.2023 09:31 Відповісти
"Створення позаштатних військово-лікарських комісій", - це не новаторство. Це ті самі комісії, які так само називалися, але знаходилися у військкоматах. А потім їх перенесли на бази лікарень, а документи, звісно ж, через 2 роки переписують під нові назви.
І лікарі злі, тому що, дійсно, окрім цивільного навантаження, яке ніхто не відміняв, додаються багаточисленні військові огляди с описуванням актів.
Це совкова система, її допоки ще ніхто не відмінив.
показати весь коментар
04.05.2023 09:12 Відповісти
Совок як він є. Це зневага до людського життя та здоров'я. І це не справа тільки про лікарів, це державне відношення. Проходження ВЛК - це просто знущання, коли ти проходиш його не на мобілізацію, а на звільнення чи на відпустку. Чомусь так виходить, що коли беруть, то ВЛК робиться за 5 хвилин, а коли ти вже непотрібен, то два тижні… і то треба ще довести. Це сором. Маємо, що заслужили.
показати весь коментар
04.05.2023 09:47 Відповісти
Їм все одно. Поки йде війна - вони недоторкані, а після війни ніхто про це не буде думати. Аж поки це не почнеться знов. Це було вже далеко не один раз. Місце таке, гниле.
показати весь коментар
04.05.2023 09:51 Відповісти
Мочи їх, пан Шаміль!
показати весь коментар
04.05.2023 09:54 Відповісти
Шередега, побувавши в певній кількості мед.закладів після травми коліна, на підставі того, що йому не сподобалось ставлення персоналу саме цих закладів, робить узагальнюючий висновок, що "всюди так погано".
Натомість скажу, що за свій досвід лікування травми в цивільній лікарні, бачив, як наші рідненькі "захисники", "котики", "янголи світла" (потрібне підкреслити), що злягли з бойовими пораненнями, доводили зазвичай спокійних, врівноважених, чуйних лікарів своєю поведінкою до сказу, до крику, і влаштовували скандал за скандалом. То що тепер після цього, мені робити висновок, що всі захисники і захисниці України - одні суцільні довбойоби, скандалісти, яким немає що робити, лиш вимотувати нерви медперсоналу?
показати весь коментар
04.05.2023 09:57 Відповісти
А що, автор каже за цивільні лікарні? Я лікувався як військовий, з травмою правої руки в цивільній лікарні, зробили дві операції і ще не все, ще буде треба. Лікувався в ІТО м. Київ. Лікар золотий! Людина.
а в відомчому закладі просто кололи знеболююче, не могли поставити діагноз. І коли вже рука відмовила, вирішили направити в цивільний заклад.

я не скандальна людина, просто збираю довідки в потім позов зроблю до травматолога з відомчого закладу. Хочу щоб воно чи було звільнене, чи було наказано грошима.
показати весь коментар
04.05.2023 10:09 Відповісти
У відомчому закладі, очевидно, окрім рентгена кисті в 2х проекціях, про такі ******* методи діагностики, як КТ чи МРТ, не чули і не знають.
показати весь коментар
04.05.2023 10:26 Відповісти
Бо хто зна скільки людей воно скалічило.
показати весь коментар
04.05.2023 10:10 Відповісти
як і всюди потрібні гарні менеджери, які аналізують, виявляють проблеми та пропонують їх рішення, а потім є хтось, хто це втілює в життя..., в нас цього немає від слова зовсім..., нікому нічого не потрібно, ніхто нічого не вирішує та ніхто за не несе ніякої відповідальності..., дуже зручна форма соціальних відносин між державою, її функціонерами та суспільством, зручна для тих, хто при владі та посадах..., але навіщо нам така форма держави, вона шкідлива для життя...
показати весь коментар
04.05.2023 10:12 Відповісти
Лікарів по лікарнях, справді, не вистачає. При чому, всіх спеціальностей.
Величезна кількість лікарів виіхала за кордон.
показати весь коментар
04.05.2023 10:22 Відповісти
совок у головах заважає
народ не розуміє що можна і потрібно не плазувати
показати весь коментар
04.05.2023 13:55 Відповісти
Просто треба платити нормальні гроші, адекватні сьогоденню. А, якщо останні 70 років в медицині ніфіга не хотіли робити, трохи спробувала п. Супрун, і у що це вилилось для неї?
показати весь коментар
04.05.2023 14:38 Відповісти
Супрун більше нашкодила, ніж допомогла.
Але можливо, що вона таки хотіла добра. Але 2ґв ситуації, коли на всю медицину в бюджеті закладають меньше, ніж на ВР - то як не крути, кулі з гімна не зліпиш.

Був такий анекдот (вибачте - російською)
К тов. Сталину пришел тов. Калинин и спрашивает:
- Тов. Сталин, вот есть предложение повысить зарплату врачам и учителям. Какое будет мнение?
Тов. Сталин походил, подумал и отвечает:
- Учителям, я думаю, нужно повысить. А врачей народ и сам прокормит...

Ось у такій парадигмі з тих часів та медицина і існує.
показати весь коментар
04.05.2023 15:11 Відповісти
Нажаль, вони не стануть краще працювати отримуючи більше
показати весь коментар
04.05.2023 16:26 Відповісти
І я виїхала давно закорлон,через бидлотне ставлення системи та пацієнтів, та ЗП з якої смішно було. І ще більше профі виїде,а як ви думали в систему вкладати нуль, а вимагати як з інституту Meyo Clinic.Хочеш,щось поміняти, так тоді на тебе з гімном і палками, ще й зі всіх сторін, а потім ще й прокуратура бігає, з пожежною і санслужбою. А ще я "дуже люблю",коли люди без профідьної освіти,визначають кваліфікацію. Зі всіх сторін обсирають лікарів, і потім дивуються, а чого вони такі с..ки виїжджають, останні так років 20?! Скоро медсестер не буде в стаціонарах. А ще після другої хвилі скорочень медичних закладів і персоналу, чекайте ще більного виїзду. Бо навіть мої колеги,які були фанатами справи, вже вкурвлює,коли їх собак викинути хочуть. Пологових будинків забагато для МОЗ.
показати весь коментар
04.05.2023 15:11 Відповісти
Жіночко, Meyo Clinic - то лікарня, яка спеціалізується не на лікуванні хворих, а на проведенні клінічних досліджень.
В рік там одночасно проводять близько 1500 досліджень.
Тобто задача не вилікувати хворих, а отримати результати досліджень. В немає різниці - позитивних або негативних.
Звісно, там і хворих лікують, але не краще і не гірше, ніж у інших лікарнях США.
Для порівняння - найбільша кількість міжнародних клінічних досліджень, які проводять одночасно в одній лікарні в Україні десь приблизно 40. Ця лікарня в Дніпрі. Називати я її не буду - то питання етики та конфіденційності.
показати весь коментар
04.05.2023 15:26 Відповісти
Ні, ні досліддення не роблять, щоб покращити лікування хворих, а просто, щоб потратити гроші... Особливо в країнах де кожен цент рахується на що він потрачений. І купа організацій, які тебе перевіряють. І ця манера обісрати, як я занею не сумую.
показати весь коментар
04.05.2023 15:46 Відповісти
Я працюю у сфері міжнародник КД останні 20 років.
Так що не розповідайте мені про країни з кожним центом.
КД - це ДУЖЕ вигідний бізнес, лікарні і лікарі заробляють на порядки більше, ніж лікуючи звичайних хворих.
І перевіряюча організація лише одна - FDA.
Вчить матчасть, в інтернетах написано тільки те, що там хочуть написати, а не правда.
показати весь коментар
04.05.2023 18:48 Відповісти
https://www.mayoclinic.org/about-mayo-clinic/quality/rankings https://www.mayoclinic.org/about-mayo-clinic/quality/rankings

показати весь коментар
04.05.2023 16:05 Відповісти
типичная а атблагадарить врачиню
показати весь коментар
08.05.2023 12:39 Відповісти
Можичок.. От манера написаного, говорить сама за себе.
показати весь коментар
04.05.2023 15:43 Відповісти
Головний висновок що в армії всім на поранених та контужених насрати.
Якщо ти не можеш тримати гвинтівку то іди в сраку....але й піти те ж не можна.
Піздець якийсь.
показати весь коментар
04.05.2023 16:06 Відповісти
Я думаю, що не насрати всім. Але кошти йдуть в асфальт. Нерацвональне використання коштів. Вже у Львові хотіла ж оікарня купити готель, щоб було місце для перебуванея при реабілітації. Міськрада продала,якимсь бугаям.Ні, пости в ФБ,ні громадськість,нічого не вплинуло. В цивільнтх лікарнях, ми шукали спонсорів, бо від МОЗ добитичя грошкй,на то й чач було важко. А як військова лікарня шукатиме спонсорів? Ти,якщо розголосиш стан,чи й фотт зробиш, так ще й посадити можуть. А писульки по вертикалі до сраки. Хіба волонтери виручають,але вони не можуть замінити систему з б'юджетом.
показати весь коментар
04.05.2023 16:24 Відповісти
Все ж таки насрати.
показати весь коментар
04.05.2023 16:27 Відповісти
В мене працює подруга анестезіолог, друга лінія Херсонський напрямок. Там п..ць. Якби не волонтери,то була хана. Але в неї те що від неї залежить,і які в неї є знвйомі так вона пробує дістати забезпечення. Рапорт написав, і все в тебе руки обмежені. А по-друге в такому потоці пацієнтів,в неї намає сил. Це щей документацію всю потрібно заповнити. Це наслідок,похуїстичного ставлення системи. Ви думаєте, чого нерви здають,а тому що тебе з одеієї сторони пресує система, а з другої пацієнти, і ти як в лищатах. А якщо в тебе ще неадекватний начмед і головний, то можна вішатися, а перевестися не так просто.
показати весь коментар
04.05.2023 16:33 Відповісти
От вона рапорт напише, мовляв, "немає миючих засобів, виділить", а наволоч-командир - тим рапортом підітреться і буде у вічі казати "а мені на бензин для мерсу не вистачає, а ви - ідіть і просіть у волонтерів". А рапорт на командира-злочинця вона ніколи в житті не напише.

Вже неодноразово стикався з тим, що насправді в системі багато чого є, але з'являється воно тільки тоді, коли волонтер приходить до лікаря і каже "мені поступив запит на таку-то річ, якою ви не можете забепечити пораненого, я з'ясовую всі деталі, буду публікувати цю історію і просити гроші на бандає/пластину/катетер тощо - скажіть вашу фамілію". І О ДИВО - ВСЕ ЗНАХОДИТЬСЯ!!!
показати весь коментар
04.05.2023 17:06 Відповісти
Ви, Володимир, не праві, коли вважаєте, що у військових шпиталях поранених вважають "уклоністами". Все значно простіше і банальніше: "військовим лікарям" на вас просто повністю і безсумнівно начхати. З одного боку - це професійна деформація (бо більшості лікарів у всій системі, включаючи цивільних, на всіх хворих і поранених - начхати), а з іншого боку, власне щодо "військові лікарі" ЗАВЖДИ були під тиском "негативного відбору" - малі зарплатні, армійщина тощо призвели до того, що більшість працівників в системі - відверті наволочі, корупціонери і крадії.

"Невдала операція"? Та будьте певні - що з високою вірогідністю "лікар" навіть не парився вдалістю операції на вашому коліні. Якщо взагалі був тверезий. А кругова професійна порука ні при яких обставинах не дозволить вам довести, що це лікарська помилка.
показати весь коментар
04.05.2023 16:40 Відповісти
Генерал приїхав у госпіталь кажете. Коли я вчився в школі, пам'ятаю керівник з управління освіти мав приїхати, теж чекали пів дня, що вишикувані на вулиці діти аж свідомість втрачали від спеки. Ідіотизм в Україні на всіх рівнях і галузях міцно сидить з совка.
показати весь коментар
04.05.2023 17:00 Відповісти
Не перебільшуйте роль власне совка... "населення" дресирували пана "правильно зустрічати" завжди. Просто останні 350 років цим займалась на наших теренах кацапська імперія з різними назвами.
показати весь коментар
04.05.2023 17:11 Відповісти
Совок голімий, який був, такий і залишився. Витирають ноги об служивих, а потім коли війна, шукають, де ті професійні військові?! І знов воюють, комбайнери, вчителі, будівельники...
показати весь коментар
04.05.2023 17:53 Відповісти
Торік професійні військові реально відпрацювали своїми життями по повній. Тут ви не праві. А система військової медицини, особливо в шпиталях - реально совок галімий, переповнений відвертими наволочами.
показати весь коментар
04.05.2023 20:12 Відповісти
Як би в нас була ******* армія, то не було б війни, ніхто не поліз би ніколи. А те що відбились з останніх сил, то не е добре.
показати весь коментар
04.05.2023 21:15 Відповісти
Армію, вимушено, почали будувати тільки за пороха. Пересічні українці, в масі своїй, ще в січні того року хєр клали на ЗСУ і проголосували за хєрограя, який чхав на армію та висміював її. Тож з якого дива магічним чином з'явиться професійна армія та професійна якісна медицина, якщо у виборця не було на це запиту? От на пожерти та поржати - запит був. Результат закономірний.
показати весь коментар
06.05.2023 14:47 Відповісти
Хер клали в 90х, роздавали ЯО, ракети, літаки, офіцерів молодих голодом морили, без грошей, без житла, під зад пинали, в 2000 теж саме, а потім хер оказався в роті у всіеі держави. Дурнями жити дуже тяжко..
показати весь коментар
06.05.2023 21:03 Відповісти
Та це ж сам пан Шаміль з твітеру, разом з дружбаном м(ихалич) топовий прихильник Володимира Олександровича. То може не треба скиглити(С), а звертатись до свого куміра, бо він же, знамо, не в курсі.
показати весь коментар
04.05.2023 18:24 Відповісти
Шукаємо кандидатів на протезування

Друзі,

я до вас з проханням максимально поширити мій пост. Дуже коротко (ну як в мене вийде вже) суть.

Зараз працюю з проєктом націленим на протезування наших героїв і цивільних (лише верхні кінцівки поки що) Regenerate Ukrainians.

Головна перевага в тому що:

1. Протези будуть надаватися безкоштовно (загалом їх вартість від 290 до 380 тис грн) фондом Допомогатор (більше про нього тут https://dopomogator.org/?fbclid=IwAR0kEYKfHTzoM_JB-fyPaUny0_rtlrunDOntmjwnBlkhSrrhrcY3-WE0Geg https://dopomogator.org/ )

2. Їх виготовлення, встановлення і сервіс буде відбуватися в Україні (тобто витрачати додаткові кошти на переліт кудись не треба чи відправку протезу на сервіс не треба))

Головне - зараз шукаємо кандидатів на протезування. Якщо, на жаль, знаєте таких - я буду дуже вдячна якщо розкажете про Regenerate Ukrainians і дасте контакт куди вони можуть написати і подати заявку на протезування

Форма для подачі заявки

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fforms.gle%2FJKdBbBBHPbokQbAs8%3Ffbclid%3DIwAR0lZbKq-P_ZFrkRDiE9x5UZWzQq2bKFvIMSy0Nxxxpg0TA-SwLB5WOYnXE&h=AT051xtT-BMoS5zDJ-KS8VJ3LVwh5xfMWdfagmGJU89gUs3gSuF0U7gZDkxGe9J-OBCJnGhxXwHHZG9qd0aQ-r78-1******************************************&__tn__=-UK-y-R&c[0]=AT3iO_6YcWpjGQihHJOJqpgH0aWlI4Ktsv3PsD5GQ532Al86qWgQy0LAbW_HPq_vnPH_xy96rTizCgr42Dv_NrO6N3aVEVizOYxh8ujSO-DgXMzN9DmkXI1FupLhiADuvSY0R-nSHJqgXgNAtlXA_QJSxNH8_-rVYjtlrWJArDB0WS0olLaC1WN64XJoXmMChl3pD7eMvflzDe6p5Baf5YEAEs707hPDcsSOH4Q2qY2iPsI https://forms.gle/JKdBbBBHPbokQbAs8

або на емейл - [email protected]

телефон +380973275252
показати весь коментар
04.05.2023 23:34 Відповісти
Вітаю шановне панство! Друзі, прошу допомоги, вже мовчати не можу, так як ситуація вже критична! Допоможіть знайти адвоката який на безкоштовній основі зможе надати послуги, або після отримання виплат можна буде розрахуватись, так як фінансова сторона себе вже повністю вичерпала, потрібно зробити багато аналізів, щоб зрозуміти що саме лікувати бо як виявилось ускладнення пішли такі що стосується щитовидки, судин, ураження периферичних нервів, а моє звільнення продовжують затягувати, у направленні до військових лікарів відмовляють, через висновок ВЛК про списання медична служба частини дала відповідь, що це вже не в їх підпорядкуванні. І в той же час я ще й досі військовий, та змушений дотримуватись статуту та правил проходження єтапів звільнення і виявляється що поав в мене немає , а є лише обов'язки , так як моі права були порушені, зневажені не просто завуальовано а навіть на пряму . Шахрайські діі з боку діловода, яка взялася допомогти і написати рапорт за мене вказала що я претензій не маю і не вказала в рапорті про жодні виплати, прохання та запити до командира частини, натомість під цим же приводом допомогти взяла мій військовий квиток не надавши мені ні розписку про це, ні тимчасове посвідчення , свідомо та заздалегідь знаючи що це протизаконно і порушує моі права, на питання повернення мені військового квитка отримав відповідь у грубій, хамській та зневажливій формі. Коли я запитав як мені пересуватися без військових документів, мені запропонували порушувати закон, переодягтися в цивільний одяг і пересуватися так. Тепер я не можу ні отримати лікування ні у госпіталі ні у звичайній лікарні , лишились приватні заклади і поки була змога я робив аналізи, дослідження та купував ліки , та всі витрати виключно за власний кошт, зараз вже і це неможливо, вдалося передати цю інформацію замКомбрига і він взяв це на контроль але стало зрозуміло що таку зневагу проявляють не тільки до мене, бо с того часу почали саботувати та ігнорувати ще більше, лікар роти сказав що він не лікар роти і не допоможе , наступний раз що це не його справи, а останній раз щоб я вирішував це питання так як я до цього вирішував ,« вирішуй як вирішував до цього чеоез головних командирів» .Процес звільнення саботували ще з 10-15 чисел березня , тоді я випадково дізнався що мене перевели в резервну роту де командир на той час був мій єкс командир батареї якого за дорученням командира я особисто відвозив на сімейному авто, в іншу область ,пізно ввечері та комендантську годину п'яного та з зарядженою не зданою зброєю, що періодично викликало труднощі у перевезенні, при зверненні до нього що мені робити як саме пройти процес звільненя і які документи потрібні він сказав що не знає і у них в розташуванні навіть немає лікаря, щоб я лікувався якщо потрібно в Києві , та потім якось розберемся інші мої дзвінки дійшли до того що в центральному ВСП мені почали допомагати але почули відповідь «я пяний і допомогти не можу» де вони і з'ясували номер ПАВЛО ПАВЛОВИЧА- він допоможе навче він зам замполіта частини під час цієї допомоги і сталося зустріч з Діловодом «Пані Наталя». Після ВСП команди сказав що він не коаедир в тепер командир Тарас,знайшовши контакт Тараса і подзвонивши він сказав що не командир , командир Майор якій казав що він не командир вже, потім дав номер іншої собі наче що він вже командир ,він підняв слухавку один раз пвд час поїздки в стройову сказав що зайнятий та передзвонить, на сої дзвінки не відповідав а через тиждень написав що він у відпустку пвшов. Надав номер ще нового командира, потім знову мене всі спрби коммунікаціі привели до Тараса. І так в разних видах саботування проходило весь час.Як выявилось що це робилось навмисно бо бінзін, час, та сили витрачати на мене їм не хочеться, а після того як інформацію передали зам комбригу через місяць поневірянь та умовлянь бещпосеоедніх командирів , почали заганяти ще більше , хоча знаючи що я фізично обмежений, маю необхідність в лікуванні пропонувати мені закрити обхідний ( проїхати 500км до ППД та стільки ж по області зоб зібрати підписи , зараз цим наче займається людина яка є по місцю і вже тиждень а зробити це не вдалося , пле мене змушували це робити в моєму стані , а нещодавно був дзвінок зі строєвоі де залякували що б пришвидшився а щр не можу то моі проблеми і є дружина хай вона і возить. Це дже демотивує навіть жити, так як декларувалось при вступі в батальйон зовсім інше.в статуті зовсім інше,Президент та інші поважні особи кажуть що життя та здоров'я солдата найвеличніша цінність.Я у відчаї і не знаю що робити.
показати весь коментар
05.05.2023 03:32 Відповісти
Вкотре переконуюсь, що реальність така, що ти потрібний державі поки ти здоровий, на жаль...
показати весь коментар
06.05.2023 12:15 Відповісти
Головна мораль - всім на все насрати. Бо відповідальність несуть тільки низи - цивільні та солдати.
показати весь коментар
05.05.2023 14:23 Відповісти
Дійсно винна вся система! Починаючи з ВУЗів, де оцінки можна купити тому і низька кваліфікація лікарів; відсутня якісна база для практики; лікарські припарати повинні купляти тільки в прив"язаних до медзакладу аптеках. а вони як правило належать ведучім лікарям; ну і звичайно зарплата, але навіщо її платити високу , коли відсутнє все вищесказане... А навіщо робити якісну медреформу, якщо вся влада і бізнес лікуються за кордоном. А взагалі у нас хоч одна реформа в країні дала якісний результат? Що не реформа то нові схеми наживи....
показати весь коментар
06.05.2023 22:05 Відповісти
За це відповідають усі привладні, особисто стефанчук-зеленський та весь Уряд, зокрема персонально, шмигаль-та отой в очочках, яйценосний!!!
Але ж таран уже був відповідальний впродовж довгого часу.
Захисники України та Тероронці належно та «на собі відчули» результати його саботажу, під патронатом яйцеликого чотириразового…
ДБР з Генпрокуратурою дивно мовчать…за цю ОЦІНКУ тарану та його шлеперам з Міноборони !!!
Мабуть, привладні спонукають Українців своєю неспроможністю боротися з цим злом, до ЛІХТАРНОЇ люстрації…
Втілюють в життя накази Сашка Білого та інших загиблих Захисників України!!,
показати весь коментар
07.05.2023 17:55 Відповісти