10714 відвідувачів онлайн
5 692 17

"Я пішов кандидатом від "Слуги народу" та підтримую Віктора Євпака, щоб не дати Бондаренку висунути зручних опонентів", - кандидат у мери Черкас Віталій Ільченко

Автор: 

Кандидат у мери Черкас від "Слуги народу" Віталій Ільченко, який посів третє місце та вибув із перегонів, підтримав у другому турі Віктора Євпака від "Голосу". В інтерв'ю Цензор.НЕТ він розповідає, чому прийняв таке рішення.

- Ви відома людина у бізнесі, але раптом подались у політику та програли, обравши тільки третє місце на міських виборах, не зважаючи на підтримку партії влади. Що сталось?

- Я займаюсь розвитком сучасних агропромислових технологій, на моїх підприємствах працює 550 людей, я збудував у Черкасах науковий інститут, залучив інвестицій в Україну понад на 60 мільйонів доларів, за цей рік ми сплатили понад 300 мільйонів гривень податків, але приходить час, коли кожен має прийняти участь у змінах влади. Я усвідомив власну відповідальність за долю рідного міста, і мене турбує тільки одне – черкащанам треба об'єднати зусилля та звільнити нарешті Черкаси від угруповання Бондаренка. Насправді, я висунув свою кандидатуру вимушено. По-перше, ніякого розвитку Черкас нема – бо замість інтелекту нами правлять випадкові люди, корупція та барижнічество – це стиль влади мера Бондаренка. По-друге, якби я не пішов від Слуг народу, була загроза, що кандидатом висунуть інших людей, дуже зручних для Бондаренка, і він гарантовано переможе. В мене великий серйозний бізнес – але стояти осторонь політики в наш час нікому не можна, бо не можна розвивати якесь одне підприємство у країні та у місті, коли навколо все у злиднях і причина тих злиднів – погана стара влада.

- Наскільки великий в тебе бізнес, що ти зробив для Черкас?

- Я займаюсь розвитком аеропоніки – тобто розбудови технологій сільського господарства, які дозволяють будувати так звані вертикальні ферми на нових принципах. Ми запроваджуємо технології вирощування рослин, які максимально економлять витрати води та електрики, тобто робимо штучне освітлення, штучний полив та замкнений цикл зі збереженням випарованної води, що дозволяє збирати велику кількість врожаїв – наприклад, салат може давати на нашій фермі 20 врожаїв на рік, овочі – 3-4 врожая. Все це максимально екологічно та захищено від зовнішніх факторів, тобто досягається максимальна економічна ефективність. Наші технології користуються великим попитом за кордоном. Для їх розвитку ми створили у Черкасах кількасот робочих місць, створили науковий інститут для досліджень. Я в своє місто інвестую багато мільйонів доларів, і якщо у місті з'явиться чесна професійна влада – зможу залучити ще більше інвестицій, і так само зроблять і інші черкаські підприємці.

- Але "слугам народу" не вдалось створити конкуренцію Бондаренку, ви стали лише третім. Чому вас спіткав провал?

- Для мене поразка – це якщо Бондаренко залишиться мером. А успіх – це зміна корумпованої бездарної влади на сучасний розвиток. Я став третім, тому що в мене нема політичного досвіду, і, чесно кажучи, я майже не вкладав ніяких грошей у вибори. Але я, як патріот міста, вважаю, що вихід у другий тур разом з Бондаренком кандидата "Голосу" Віктора Євпака – це шанс на зміни. Тому я з радістю підтримую кандидатуру Євпака, і зроблю все заради його перемоги. Раз на чотири роки Черкасам випав новий шанс на справжнє оновлення, ми не маємо його прогавити. Треба бачити спільні цілі, посилювати один одного. Тому мої виборці, яким я вдячний, розчаровані не будуть, я продовжу боротьбу і зараз, і закликаю усіх підтримати Євпака. Хіба для когось секрет у Черкасах, що дозволи та підписи в Черкасах "обілечуюють" чиновники мерії?

- Але Бондаренко – на першому місці, він багато набрав, в нього є підтримка місті. Чому люди його підтримують?

- Багато людей думає так – краде, але щось робить. Ну і телевізор дивляться, а це впливає на свідомість. Люди не вірять, що у них може бути ефективна влада, вони не розуміють, що влада, яка збирає хабарі на дозволах, ніколи не може стати ефективною.

- Ви знаєте Євпака? Чому ви впевнені, що він здолає Бондаренка?

- Я знаю Віктора задовго до походу в політику. Євпак – бизнесмен, айтішник, він заробив гроші своїм інтелектом. Це людина змін, гідний мер для нашого міста. Знаю його погляди, в мене нема сумнівів, тому я, далекий від політики, переконаний, що маю його підримати.

- А що ти сам, як бізнесмен та громадянин зробив для боротьби з корупцією в Черкасах? Бо критикувати перед виборами просто

- Після революції я ввів у бізнесі залізне правило – ні копійки хабарів. Ні копійки. І так само як зараз я не ухилився від політики, я, як бізнесмен, не ухиляюсь і від боротьби з корупцією. Я чотири рази подавав заяви в правоохоронні органи про вимагання в мене хабарів держслужбовцями, і особисто приймав участь в операціях по затриманню хабарників з спецтехнікою. Я здаю усіх корупціонерів, яких бачу в свій роботі, тому саме хочу прибрати і Бондаренко. Весь бізнес у місті йому платить – по землі, по будівництву. Нажаль, навіть заяву нема кому подати в правоохоронні органи. Я платити Бондаренку відмовився, та навпаки – я особисто прийняв участь в затриманні та засудженні голови Державної архітектурно-будівельної інспекції.

- Дуже незвично чути про бізнесмена, який сам особисто здає хабарників. Розкажіть ваші випадки боротьби з корупцією, як це було?

- Перший такий випадок стався у 2015-му році. Підполковник СБУ звернувся до мене з вимогою давати велику суму грошей для фінансування його структури. Я сказав, що ми надаємо велику підтримку армії, і якщо йому треба бронежилети, рації, тепловізори, інші речі – ми все це йому доставимо. Але йому були потрібні гроші для себе та для керівництва. Тоді я написав заяву, була порушена справа, я зайшов до нього на зустріч зі встановленою технікою для фіксації злочину, і під час передачі грошей підполковника затримали. У результаті розслідування засудили підполковника та звільнили, також звільнили і кілька і його керівників. Після того силовики в мене гроші не просять.

Другий випадок – хабар вимагав заступник міністра екології Настасенко. У нас закінчилась ліцензія в Черкасах, і ми подали на продовження. Без хабарів, бо вірили. Настасенко був від партії "Свобода". Спочатку нам дали завдання підготувати усі документи. Виявилось, що на продовження ліцензії треба подати понад 1 тонну паперових документів усіх видів. Клянусь, понад 1 тонну, я не перебільшую, ми порахували! Потім до цієї гори почали давати ще зауваження. А потім я прийшов на прийом і Настасенко, і дивлячись мені в очі сказав: "25 тисяч доларів, і ліцензія буде у вас одразу. Якщо не заплатите – ви її не отримаєте ніколи". Я знову звернувся до правоохоронців, і готувався записати дачу хабаря замміністра. Але напередодні операції Настасенко затримали по іншій справі.

В третій раз, хабар в мене вимагав чиновник Львівського філіалу "Укрзализіниці". Я подав заяву, мені знову дали техніку для запису, при передачі хабаря чиновника затримали. Вимагав хабаря прямо по телефону. Ну я його запросив на зустріч, все записали, передали, і його затримало СБУ.

Четвертий випадок корупції – це вже було безпосередньо у Черкасах в 2018-му році. Ми відкрили науковий інститут здоров'я рослин. А начальник Державної архітектурно-будівельної інспекції Д'яченко сказав мені, що якщо ми не заплатимо хабаря за введення в експлуатацію, то він прийде з пожежниками, і ми ніколи не почнемо працювати. Прямим текстом. Я звернувся до правоохоронних органів, і Д'яченко було затримано, я знов все зробив сам, записали його, зняли, він отримав вирок - 6 років позбавлення волі. Це був мій безпосередній конфлікт з міською владою, ми по різні сторони закону живемо. Ака влада владою бути не може.

Топ коментарі
+14
такой "честный" , а пошел от партии взяточников и крахоборов. Не верю (Станиславский)
показати весь коментар
21.11.2020 12:14
+11
Йти від " слуг народу" це - зашквар . Пішов би самовисуванцем , або від іншої партіїї , можливо і став би мером . .
показати весь коментар
21.11.2020 09:32
+11
З якого дива ? Слуги це вже можна сказати - минуле . Від них люди вже шарахаються . . Ще рік тому їхня візитівка ще діяла .
показати весь коментар
21.11.2020 14:11
Коментувати
Сортувати:
Йти від " слуг народу" це - зашквар . Пішов би самовисуванцем , або від іншої партіїї , можливо і став би мером . .
показати весь коментар
21.11.2020 09:32 Відповісти
Не став би і, навіть, третім, не був. Візитка слуг, дала йому рейтинг і відтягнула голоси від Бондаренка.
показати весь коментар
21.11.2020 14:06 Відповісти
З якого дива ? Слуги це вже можна сказати - минуле . Від них люди вже шарахаються . . Ще рік тому їхня візитівка ще діяла .
показати весь коментар
21.11.2020 14:11 Відповісти
слуга урода, як й жопо-блок - це тавро на все життя приналежності до блазнів, мародьорів та проросійскої наволочі...
показати весь коментар
22.11.2020 21:39 Відповісти
такой "честный" , а пошел от партии взяточников и крахоборов. Не верю (Станиславский)
показати весь коментар
21.11.2020 12:14 Відповісти
Він пішов, щоб обрати іншого мера, більш чесного і відповідального.Він про це говорив, ось Євпак і є цей інший. Його підтримала ЄС і сам Порох.Тому вважаю, що достойна кандидатура.
показати весь коментар
21.11.2020 14:03 Відповісти
можливо, думав, що логотип "Зе" автоматично додасть до рейтингу процентів двадцять/тридцять? Як було минулого року... Але цього року не проканало... Напевне, лише 5% "Зе" накинуло.
https://www.cvk.gov.ua/pls/vm2020/pvm048pt001f01=695pt005f01=0pid102=7772pf7691=63774rej=0.html
показати весь коментар
21.11.2020 14:06 Відповісти
Будуватимеш сміттєпереробний завод у Черкасах чи ні?
показати весь коментар
21.11.2020 12:52 Відповісти
Краще було б, якби ти пішов з Черкас.
показати весь коментар
21.11.2020 16:36 Відповісти
жив би в Черкасах - голосував би за Євпака
показати весь коментар
22.11.2020 11:45 Відповісти
Дивина на місцях твориться. У нас в обласному центрі ЄС підтримує діючого мера-"свободівця", тоді як в райцентрі - місцевого "самовисуванця" з кримінальним шлейфом, якому протистоїть кандидат від "Свободи", якого підтримують "зелені". Отакі повороти в межах однієї області...
показати весь коментар
22.11.2020 14:39 Відповісти