5112 відвідувачів онлайн

Як Захід жорстоко помилився у своїх оцінках російської армії

Автор: Філліпс Пейсон О'Брайєн

оккупант,ворог,враг,окупант

Хороше оснащення й доктрина мало говорять про те, як армія поведеться на війні.

Про автора: Філліпс Пейсон О'Брайєн - професор стратегічних досліджень у Сент-Ендрюському університеті в Шотландії. Він є автором книги "Як була виграна війна: повітряно-морська міць та перемога союзників у Другій світовій війні".

Дозвольте мені розповісти вам історію про армію, яка була нібито однією з найкращих у світі. Ця армія мала найкращу техніку: найважчі та найсучасніші танки, літаки нового покоління та передові кораблі. Вона вкладала кошти в модернізацію та розробляла, як вважали експерти, одну з найкращих стратегій у Європі. Скажу вам більше, вона планувала війну й вчилася брати участь у війні, яку збиралася вести, до якої, здавалося, була надзвичайно добре апідготовлена, і багато хто, а можливо, і більшість, вірив, що вона переможе.

Всі ці описи можуть бути застосовні до російської армії, яка вторглася в Україну минулого місяця. Але я говорю про французьку армію 1930-х років. Цю французьку армію вважали однією з найкращих на планеті. Вінстон Черчілль думав, що це найкраща надія світу на стримування нацистської Німеччини Адольфа Гітлера. Як він сказав у 1933 році й неодноразово повторював згодом: "Слава Богу за французьку армію".

Коли ця французька армія була справді випробувана у бою, то виявилася слабкою. Німеччина завоювала Францію менш ніж за два місяці 1940 року. Вся очікувана перевага французьких військових в оснащенні та доктрині виявилася марною. Низка проблем, у тому числі погана логістика, поганий зв'язок та низький моральний дух, переслідували армію, в якій солдати та молодші офіцери скаржилися на негнучке керівництво. У 1940 році французи мали був "найкращий" танк Char B-1. Завдяки 75-мм гарматі Char B-1 він був озброєний ліпше за будь-який німецький танк, а що стосується бронезахисту — перевершував всі танки німців. Але коли почалася битва за Францію, Char B-1 продемонстрував низку серйозних недоліків, наприклад, двигун, що споживає багато бензину, та механічна ненадійність.

Наявність гарного спорядження та гарної доктрини мало що говорить про те, як армія поводитиметься на війні. Щоб передбачити це, ви повинні проаналізувати не лише її оснащення й доктрину, але і здатність проводити складні операції, її негламурні, але важливі логістичні потреби й структуру, а також готовність її солдатів битися й помирати на війні. Головним же чином ви повинні подумати про те, як ця армія буде діяти, коли сильний противник відкриє вогонь у відповідь. Красномовно колись висловився Майк Тайсон: "Кожен має план, поки йому не дадуть по пиці".

Сьогодні в Україні ми спостерігаємо результат того, що нібито великим воякам дали по пиці. Західне аналітичне та військове співтовариство, яке вважало, що росіяни захоплять Україну за лічені дні, збентежене стійкістю українського опору. Протягом багатьох років західні "експерти" міркували про дорогу високотехнологічну "модернізацію" російських збройних сил. Нам казали, що росіяни мають найкращі танки і літаки, зокрема передові винищувачі-бомбардувальники Су-34 і танки Т-90 з одними з кращих технічних характеристик у світі. Росіяни також нібито перетворили свою армію на більш професійну, переважно добровольчу силу. Вони переосмислили свою наступальну доктрину та створили батальйонні тактичні групи - гнучкі, добре броньовані формування, що мали відіграти ключову роль у придушенні українців. Власне, багато людей покладалися на гламур війни, свого роду військову порнографію, щоб передбачити результат вторгнення Росії в сусідню країну.

Ці прогнози, засновані на привабливих, але докорінно невірних критеріях, виявилися помилковими. Західні аналітики взяли основні показники (приміром, кількість і типи танків та літаків), уявили, як ці сили реалізовують російську військову доктрину, та дійшли висновку, що українці не мають шансів. Але рахувати танки й літаки та захоплено відгукуватися про їхні технічні характеристики — не найкращий спосіб аналізу сучасних збройних сил. Як стверджує Еліот Коен із The Atlantic, системи, які Захід використав для оцінки російських збройних сил, зазнали невдачі майже так само всебічно, як і ці збройні сили. Хоча аналітики та історики витратять роки на суперечки про те, чому саме довоєнні оцінки російської армії виявилися настільки хибними, вже зараз очевидними є дві причини. По-перше, західні аналітики неправильно зрозуміли здатність російських збройних сил проводити найскладніші операції та надійність їх матеріально-технічних можливостей. А по-друге, прогнозисти приділили надто мало уваги базовій мотивації та моральному духу солдатів, які мали використати нібито чудову доктрину та техніку російської армії.

Проблеми Росії з проведенням складних операцій стали очевидні майже одразу після того, як її армія перетнула кордон з Україною. Наприклад, багато спостерігачів вважали, що численна передова російська авіація швидко запануватиме в повітрі над Україною, надавши підтримку російським сухопутним військам та серйозно обмеживши пересування українців. Натомість українці встановили набагато складнішу, ніж очікувалося, систему протиповітряної оборони, яка від початку блокувала дії російської авіації. Кинувши виклик росіянам у повітрі, українці показали, що російська армія не може ефективно проводити складні повітряні операції, необхідні, щоб перехопити у супротивника панування в повітрі. Логістична система Росії виявилося, мабуть, навіть ще гіршою. Російські вантажівки — погані в обслуговуванні, погані в керуванні та дуже нечисленні. Варто було російським військам просунутися вперед — і вони виявили, що доставка запасів, необхідних для їх просування, стає складнішою. Багато наступів просто зупинилися. Найвідоміший з них — 70-кілометрова колона техніки, що тягнулася до Києва з Білорусі.

Водночас нібито професійні російські солдати-добровольці були спантеличені тим, що вони роблять. Вони виявилися геть не готові зустріти жорсткий український опір і, судячи з фото, цілком готові кинути навіть найпередовішу російську техніку майже недоторканою. Тою мірою, як війна тривала, а втрати росіян зростали, солдати РФ ставали жертвами обмороження, відмовлялися виконувати накази і, принаймні, в одному епізоді намагалися вбити офіцерів.

Західні експерти, які вивчають російські збройні сили, могли і повинні були передбачити ці проблеми. Адже російських військових протягом щонайменше трьох десятиліть не просили проводити складні технологічні чи логістичні операції. Їхні недавні військові дії, такі як бомбардування Сирії, були досить простими операціями, в яких можна було використовувати авіацію для терору супротивника, нездатного ефективно вести вогонь у відповідь.

Щоб насправді зрозуміти ефективність збройних сил, аналітики мають досліджувати не лише те, як вони виглядають в електронній таблиці, а й те, як вони можуть функціонувати за умов хаосу та тиску на полі бою. Війна — надзвичайно важка та складна справа. Західні стратеги не можуть повернутися в минуле та змінити свої попередні оцінки. Будь-яка аналітична система, в якій поширена думка про те, що чудова й модернізована російська армія завоює Україну за лічені дні, перебуває в кризі. Ми можемо і повинні постаратися наступного разу зробити прогнози краще. Що ліпше світові лідери розуміють потенційні труднощі будь-якої війни, наприклад, у Східній Азії, то більше вони усвідомлюють, наскільки важко передбачити результат такої конфронтації. Наприклад, якби китайці спробували висадити десант на Тайвані, вони наважилися б на, можливо, найскладнішу військову операцію, яку їхні збройні сили ще ніколи не проводили. Я не можу сказати вам, що станеться, але знаю, що це піде не за планом. Війна ніколи не йде за планом.

Філліпс Пейсон О'Брайен, професор стратегічних досліджень у Сент-Ендрюському університеті в Шотландії

Топ коментарі
+53
Наверное только я следила за войной в Сирии. Ну вот вам несколько операций "второй армии" мира"

1 Как их хвалёная ПВО раз за разом профукивала атаки дронами на аэродроме в Латакии, от Джебхат ан-Нусра.

2 Как они красиво выставили свои вертолётики на аэродроме T4, и в результате атаки ИГИЛ, как эти все вертолётики и сгорели (привет Чернобаевке).

3 Несколько месяцев они, вместе с ассадитами, рубили коридор на Табку, вдоль шоссе. А потом, в результате атаки ИГИЛовцев, за один день, они эту "кишку" и потеряли. В итоге полный разгром на том направлении, и откат на 40 км за один день.

4 После того как они "освободили" Пальмиру, и провели там концерт, они её опять потеряли. ИГИЛ, в количестве 500 человек, на Тойотах, с применением десятка шахидомобилей, выбили их из Пальмиры. Группировка из 4 тыс!!! свинособак и ассадитов, была отброшена опять же на несколько десятков км.

5 Вишенка на торте. Как то они полезли через реку в районе города Дейр-эз-Зор. Сделав понтонный мост, бравые вагнеровцы решили захватить заводик по переработки нефти, который находился на территории контролируемой курдами (протекторат США). Тут же налетели американские самолёты, вертолёты. В итоге сотни 200-х свиносабак.

То что армия московии не такая грозная, было понятно в войне в Сирии во всей красе.

Что у них хорошо получалось, то это бомбить госпиталя и рынки. Ну и ещё в атаку ходить своими боеспособными группами ( в основном спецназ). Но и то. В составе иранских солдат, Хезболлы, ассадитов.

Наверное аналитики за той войной не следили)))
показати весь коментар
01.04.2022 16:07 Відповісти
+21
Чёт в статье аналитики кот наплакал ...и если по-простому "Россияне обкекались и Эксперты тоже" - вот весь смысл...(
показати весь коментар
01.04.2022 15:04 Відповісти
+20
Чому, Захід так жорстоко помилився у своїх оцінках російської армії? Адже Захід не помилився у оснащені своїх армій ******** зброєю, яка, як показала ЗСУ, виявилася на порядок якіснішою від зброї армії московитів. Отож, повертаючись до питання чому Захід помилився у своїх оцінках російської армії, слід зазначити таке. ******* ведення бойовах дій, це здатність володіти ******** "військовою технологією". А "технологія" у перекладі з грецької, це - містецтво. А містецтво, у тому числі і військове, ажніяк не здатне виживати у тоталітарних нелюдських умовах, які нині сповідує "путінська росія".
показати весь коментар
01.04.2022 15:19 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Чёт в статье аналитики кот наплакал ...и если по-простому "Россияне обкекались и Эксперты тоже" - вот весь смысл...(
показати весь коментар
01.04.2022 15:04 Відповісти
Чому ж погано від того, що стаття передає шок від недолугості західної аналітики, яка виявила свою непридатність для роботодавців, ширше для урядів Заходу, в оцінці перебігу воєнних подій після нападу Московії на Україну?
Доведення цієї думки до суспільної думки Заходу для нас якраз важливе.
показати весь коментар
01.04.2022 16:42 Відповісти
Чому, Захід так жорстоко помилився у своїх оцінках російської армії? Адже Захід не помилився у оснащені своїх армій ******** зброєю, яка, як показала ЗСУ, виявилася на порядок якіснішою від зброї армії московитів. Отож, повертаючись до питання чому Захід помилився у своїх оцінках російської армії, слід зазначити таке. ******* ведення бойовах дій, це здатність володіти ******** "військовою технологією". А "технологія" у перекладі з грецької, це - містецтво. А містецтво, у тому числі і військове, ажніяк не здатне виживати у тоталітарних нелюдських умовах, які нині сповідує "путінська росія".
показати весь коментар
01.04.2022 15:19 Відповісти
Чого це технологія перекладається як містецтво?
показати весь коментар
01.04.2022 16:09 Відповісти
бо з грецького

Техноло́гия (от https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA др.-греч. τέχνη «https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%81%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE искусство , мастерство, https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5 умение » + https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%81 λόγος «https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE слово ; https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%8B%D1%81%D0%BB%D1%8C мысль , https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BC%D1%8B%D1%81%D0%BB смысл , https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BD%D1%8F%D1%82%D0%B8%D0%B5 понятие ») - совокупность https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4 методов и https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82 инструментов для достижения желаемого результатаhttps://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F#cite_note-%D0%9D%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2-1 [1] ; в широком смысле - применение https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B5_%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5 научного знания для решения практических задачhttps://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F#cite_note-%D0%9D%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2-1 [1] https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F#cite_note-Britannica_Technology-2 [2] .
показати весь коментар
01.04.2022 16:38 Відповісти
Не з грецького, а з грецької.
І пора вже знати, що є українська вікіпедія, а не кацапська.
показати весь коментар
02.04.2022 10:00 Відповісти
заспокійся, правильний
показати весь коментар
03.04.2022 00:01 Відповісти
Наверное только я следила за войной в Сирии. Ну вот вам несколько операций "второй армии" мира"

1 Как их хвалёная ПВО раз за разом профукивала атаки дронами на аэродроме в Латакии, от Джебхат ан-Нусра.

2 Как они красиво выставили свои вертолётики на аэродроме T4, и в результате атаки ИГИЛ, как эти все вертолётики и сгорели (привет Чернобаевке).

3 Несколько месяцев они, вместе с ассадитами, рубили коридор на Табку, вдоль шоссе. А потом, в результате атаки ИГИЛовцев, за один день, они эту "кишку" и потеряли. В итоге полный разгром на том направлении, и откат на 40 км за один день.

4 После того как они "освободили" Пальмиру, и провели там концерт, они её опять потеряли. ИГИЛ, в количестве 500 человек, на Тойотах, с применением десятка шахидомобилей, выбили их из Пальмиры. Группировка из 4 тыс!!! свинособак и ассадитов, была отброшена опять же на несколько десятков км.

5 Вишенка на торте. Как то они полезли через реку в районе города Дейр-эз-Зор. Сделав понтонный мост, бравые вагнеровцы решили захватить заводик по переработки нефти, который находился на территории контролируемой курдами (протекторат США). Тут же налетели американские самолёты, вертолёты. В итоге сотни 200-х свиносабак.

То что армия московии не такая грозная, было понятно в войне в Сирии во всей красе.

Что у них хорошо получалось, то это бомбить госпиталя и рынки. Ну и ещё в атаку ходить своими боеспособными группами ( в основном спецназ). Но и то. В составе иранских солдат, Хезболлы, ассадитов.

Наверное аналитики за той войной не следили)))
показати весь коментар
01.04.2022 16:07 Відповісти
все вірно - у технологічному противостиянні із НАТО - читай США та Брітіш, не враховуючи ядерного стратегічного , кацапія була б прибита до землі на протязі 48 годин ...
показати весь коментар
01.04.2022 20:16 Відповісти
алe ж Асад,зрeштоюaйже всю Сирiю взяв пiд контроль
показати весь коментар
02.04.2022 08:20 Відповісти
Не Асад. За Асада всю работу делал Иран. Он нагнал туда около 120-150 тыс своих военных и наёмников + Хезбола. Кацапия в основном авиацией работала.

Добрая половина Сирии под курдами + США. Вся нефть.

Ещё часть Сирии под умеренной оппозицией + турками.

Стоит Ирану выйти из Сирии, и режим Асада опять посыпется.
показати весь коментар
02.04.2022 09:01 Відповісти
Артикл взагалі то досить узагальнений але позатим судячи з коментарів, ніхто не зауважив суттєву деталь - оцінка Західних розвідок мокшанської армії проводиться у співставлені зі станом ЗСУ і політичної ситуації в Україні напередодні війни.
З огляду на скорочення ЗСУ, відмова фінансувати переозброєння армії, замороження розробок ******** систем озброєнь, політично мотивовані арешти війскових офіцерів, заміна керівників критичних для безпеки України інституцій своїми наближеними і взагалі потенційно гебіськими кадрами, настрої "уставшей ат вайни" значної частини суспільства, які посилено доносилися через ЗМІ провладними журналістами і політологами і багато інших здавалося б незначних дрібниць - закономірно все це вплинуло на кінцеву оцінку.
Натомість виявилось що це радше була не переоцінка мокшанських сил, а недооцінка ЗСУ і пасивної до початку війни патріотичної частини суспільства.
7 років співпраці ЗСУ з НАТО, підготовка командирів до ведення бойових дій новими методами, відпрацьованими США у війскових операціях за останні 20 років, армія успішно вживає сьогодні.
Все свідчить що довіра до армії України відновлюється дуже швидко. Підозру і недовіру у США викликають не військові політично-урядові/виконавчі структури, що аж ніяк не сприяє постачанню армії ******** високотехнологічних і дорогих озброєнь.
Як приклад не слід забувати що Туреччина, член НАТО, тільки через купівлю С-400 втратила доступ до F-35 і зіштовхнулася з проблемами отримання комплектуючих для власних озброєнь, виробництво яких вже налагоджене. При тім що ніхто не підозрює Ердогана і вище керівництво країни у праці на фсб.
Тож прблема не у військовій площині а у суспільстві України, спроможного у часи кризи перемогти але абсолютно нездатного утримати і розвинути цю перемогу у пост-кризовому часі, як це вже було у 1990 (Революція на граніті), 2004 (Помаранчева революція), 2014 (Революція гідності і війна на сході).
показати весь коментар
02.04.2022 20:05 Відповісти
Можливо, не мені судити, але здається, причина ще й в тому, що західна розвідка свою роботу по кацапській армії повністю провалила.
На відміну від розвідки кацапів.
показати весь коментар
01.04.2022 16:51 Відповісти
Розвідка це не публічна організація, все що озвучує на те дане добро когось зверху. Війна спланована і це не кацапський сценарій. Це не відміняє того що нам треба своє робити тобто утилізувати рашку. Це нажаль наша роль .
показати весь коментар
02.04.2022 01:09 Відповісти
показати весь коментар
01.04.2022 16:55 Відповісти
Коли ми говоримо про нацистське коріння рашизму, теперішнього російського фашизму, я би дуже радив звернути увагу на Олександра Дугіна, такого собі фашиста-містика, сина офіцера КДБ, який мав доступ до архівів "Третього Рейху", захопився нацистськими культами. Все це він намагався продати ще Єльцину у якості ідеологічного наративу. Єльцину було не до того, Дугін пішов у маргінали.

Ми сміялися з Жириновського, який був рупором цих ідей, він був таким Геббельсом. А цей такий, я би сказав, Гіммлер. Він дрібненький, так: яка країна, такий і рейх. Але він будує не просто мракобісся, а все це позалюдське, інфернальне намагається впхати в російський наратив. Ядерний попіл, глибинний народ, для якого здорово і нормально закопуватися в нори, землянки. Тваринний такий підхід.

Я би звернув увагу на це добровільне позбавлення людяності, щоб зрозуміти, що відбувається. Ми маємо справу з не дуже людьми. І це не жарт, не метафора. - О. Покальчук https://www.pravda.com.ua/articles/2022/04/1/7335935/
показати весь коментар
01.04.2022 17:10 Відповісти
При усій повазі до Покальчука вислів "не дуже люди" якийсь сирий, чи що. "Не зовсім люди" теж не те. Як би зрозуміло про що він каже, але ...

- Тобто Путін - не батько нації, а її дитина? Супер !

Як не дивно це звучить, путінський режим страшніший за гітлерівський. Він універсально не людський. В Другій світовій у противника були люди без правил та з правилами. Путін зробив індульгенцію від совісті для всього населення Росії. В цьому принципова різниця.
показати весь коментар
01.04.2022 19:02 Відповісти
ну, казати "недолюдки" в інтерв'ю людині з академічною освітою наче не зовсім коректно, хоч це й визначення Т.Г. нашого Шевченка
так само і з хлом:
"пуцін - не батько нації, а її викидень"
показати весь коментар
01.04.2022 19:05 Відповісти
"Нелюди" ... Теж не підходить. "Недолюди" ... може й так, дійсно ...
Ущербні у своїх імперських, нацистських фантазіях.

Викидні не живуть, а тут 20 років керує. Дитя нації ... Мабуть таки мессія, поводир, бо один у двох епостасях - дитя-батько нації. Карочє ... з глузду можна поїхати. Мабуть тому Покальчук ще не сформулював до кінця.

Пошук термінів продовжується ...
показати весь коментар
01.04.2022 19:27 Відповісти
Какие бы передовые чудеса техники они бы не имели воевать они всегда будут навалом, так делать заставляет их рабское нутро. Шапкозакидательство, цинизм и зверства вот три кита ,на которых стоит Московия ещё со времён Рюрика.
А все эти западные "эксперты" в услужении тех, кто не хреново получает с москальского распила.
показати весь коментар
01.04.2022 17:17 Відповісти
Совершенно согласен.
Добавлю, я это писал десятки раз здесь еще до войны:
1 Украинские военные научились за последние годы воевать гибко и маневрено, креативно избегая неудачных приказов и идей из "верхних" штабов

2 . Кацапы никуда не отошли от тактики прямых лобовых атак, помноженных на рабское подчинению идиотским приказам высшего командования ( *****)
3. Все национально- освободительные и антиколоониальные войны всегда заканчиваются победой над Метрополией.

Бутусова "аналитикам " надо было читать в его статьях нынешняя война и проигрыш рф четко считывались
показати весь коментар
01.04.2022 17:37 Відповісти
Етот "аналитик" во все горло орал, что если что и будет, то через территорию Донбасса, - мол там и войска и логистика и все.
Замечания, что до Киева оттуда 800км, а с белоруссии через Житомирщині и черниговщину пара сотень, етот "аналитик" игнорировал.
Да и вообще как у вас язьік поворачивается назьівать военньім аналитиком и експертом того, кто ни дня не служил в армии?
показати весь коментар
02.04.2022 10:04 Відповісти
Последняя фраза - вообще бред. Получается, что пьяница или продажный армейский снабженец (Халимон) имеет право судить, а теоретик, проштудировавший лучших военных экспертов в зачет не идет.
А первые две как раз подтвеждаются сейчас действиями московитов.
показати весь коментар
02.04.2022 20:54 Відповісти
"Теория суха, мой друг, а древо жизни пьішно зеленеет"(Гете).
О чем судить?
Давать оценку да, указанньім товаришам доверия больше. И что значит "проштудироваших лучших военньіх експертов"? "Штудируя" експертов сам експертом не станешь. Експертом становятся приобретя какой-то практический опьіт или "проштудироваши" военное искусство, победьі и причиньі поражений разньіх армий в разньіе периодьі времени.
У вказаного товариша подобньій багаж за плечами есть?
Насколько мне известно, то в декабре 20-го сей товариш шел в МО на співбесіду на БУДЬ ЯКУ посаду в міністерство оборони по результату якої став позаштатним радником міністра оборони.
Внештатньім. Ето значит что без ЗП и с оценкой его знаний "два" по пятибальной системе.
И оценки ситуации етого "експерта" у военньіх вьізьівают ульібку и недоумение одновременно.
Ето просто нарцисс, причем нарцисс психически неуравновешен, которьій делает себе имя войне, армии для доверчивьіх людей.
А все его "експертньіе" оценки сводятся к пересказу своими словами пресс-релизов МО на следующий день
показати весь коментар
03.04.2022 08:47 Відповісти
Непонятно кто у вас и о чем орал, какие то субьективные эмоции. Если даже и "орал" то дураки кацапы, что не послушались Бутусова и поперли с неперспективных направлений через болотистое Полесье. Результат налицо за месяц провалили компанию, сейчас уже и малые цели их под вопросом. А служил не служил - это советская бредятина, Бутусов классный военный журналист, отлично работает с информацией это важней в современном мире, чем навык наматывания портянок. Он в отличие от многих на передовой и обладает реальной информацией и главное способен достатчно обьективно ее доносить .
показати весь коментар
03.04.2022 19:24 Відповісти
Орал Бутусов про то, что если и что-то будет, то через Донбасс: мол там все у врага налажено.
Такие вещи как спроба взять Киев в клещи через житомирщину и черниговщину с территории РБ учитьівая наличие там кацаповойск, его аналитических способностей не хватило

Что касается служил/не служил, то не соглашусь: чтобьі расссуждать о качестве портянок и правильності их наматьівания надо сначала научиться их наматьівать, узнать каков материал какого качества, а уже потом рассуждать. Поетому никакого уважения к типу, что возможно от армии откосил в свое время.
Что касается "на передовой"... он там показьівается(уже в тьілу на самом деле) через несколько дней после собьітий, делает селфи, пиарясь на етом и все. До следующего громкого собьітия. Информацией етот "классньій журналист" не обладает никакой: не делятся военньіе лично с ним информацией. Черпает он ее из брифингов и пресс-релизов как все. Да, еще он в январе заявлял что пойдет или в тероборону, если что, или в добробат на специально зарезервированное для него место если ситуация ухудшится. Ето что надо иметь в голове, чтобьі думать что специально из-за него будут держать пустую вакансию? Не желаете расспросить у "классного журналиста" в каком полку он служит и не достаточно ли ухудшилась ситуация? Или он только Ахметову служит?
Задайте ему неудобньіе вопросьі, а не в рот заглядьівайте
показати весь коментар
03.04.2022 20:24 Відповісти
Західні аналітики помилились бо самі не приймали участі(частково в дсв)в війні проти оснащеної,вишколеної армії як ЗСУ.Цапки теж само ,дійсно міркували що їх тут хтось чекає як визволителів а решта чомусь боїться.Спроба атакувати Україну 200 тис.угрупуванням,а області центри 2 бригадами неминуче повинна закінчитись нищівною поразкою.Тому нинішні їх перегрупування не дуже то і добре,краще гинули б окремо по самими наритих траншейках.
показати весь коментар
01.04.2022 17:21 Відповісти
Главное оружие в любом военном противостоянии это люди.
Всё остальное пусть и важные, но всего лишь дополняющие факторы.
Происходящее в Украине тому свидетельство...
показати весь коментар
01.04.2022 17:48 Відповісти
Пустая статья ни о чем. Большинство западных аналитиков абсолютные лохи в своих оценках боеспособности кацапов и боеготовности ВСУ. Западные "иксперды" больше не являются авторитетными в сфере опк. Они такие же обоссавшиеся от страха перед мокселями овцы как и блок НАТО в целом.
Учитесь у нас - Украинцев как надо воевать и берите с нас пример и слушайте наших военных, аналитиков и экспертов.
показати весь коментар
01.04.2022 17:54 Відповісти
Вони обпіклись уже кілька разів

Зброю давали, в результаті її захоплювали вороги.
показати весь коментар
01.04.2022 20:21 Відповісти
Так і хто їм винен? Вони ж експерти і мусили знати - кому і що вони дають. Обісрались в Афгані, віддали марно купу техніки а зараз підтримують нас партизанськім набіром. Ось тобі і аналітика. Людина вверху все вірно написала.
показати весь коментар
02.04.2022 09:14 Відповісти
"найкращий" танк Char B-1. Завдяки 75-мм гарматі Char B-1 він був озброєний ліпше за будь-який німецький танк, а що стосується бронезахисту - перевершував всі танки німців. Але коли почалася битва за Францію, Char B-1 продемонстрував низку серйозних недоліків, наприклад, двигун, що споживає багато бензину, та механічна ненадійність.
Експерт ... Правильно взяв у лапки, танк ніяк найкращим не може бути.
показати весь коментар
01.04.2022 17:59 Відповісти
Автор статті підняв надзвичайно цікаву проблему - яким чином науково обгрунтувати військовий потенціал війська у війні з конкретним суперником ? Існуючи методики виявили свою абсолютну непридатність. Внаслідок неправильної оцінки витрачаються скажені суми грошей з бюджету (сотні мільярдів баксів !!!) і приймаються неправильні рішення президентами та маршалами. Готовий долучитись до розробки такої методики, хоча,... знаю відповідь - На такі речі немає коштів.
показати весь коментар
01.04.2022 19:05 Відповісти
"Нам казали, що росіяни мають найкращі танки і літаки, зокрема передові винищувачі-бомбардувальники Су-34 і танки Т-90 з одними з кращих технічних характеристик у світі"

Політика мокшандії, включаючи міжнародну, завжди була, є і буде блефом.
Всі їхні вундервафлі, з великою помпою демонстровані роками світу по суті або звичайні напівфабрикатні прототипи або і взагалі анімація.
Досконалість озброєнь у першу чергу обумовлюється високотехнічністю відповідної індустрії і фінансового забезпечення виробництва.

Видатки на армію США 738 billion $
Видатки мокшів 61,7 billion $

Це лиш 8% у співсавлені до того, що отримав минулого року Пентагон для забезпечення Армії, ВМС, ВПС, на фінансування і виробництво нових видів озброєнь і т.і.

Підтвердженням блефу також є багаточисельні ПіАр кампанії власних вундервафел, як це практикують мокшандія і КНР. Натомість жодної такої кампанії ви не побачите від Пентагону чи уряду США. Найбільше це підтвердження або спростування чуток у ЗМІ або скромний анонс про проведені тестування.

Стратегія і тактика:
Вже понад два сторіччя США не ведуть війн з метою збільшення власних територій. Для США мета війни - ліквідація авторитарних/диктаторських режимів і створення умов для становлення
демократії, спроможної до кооперації з цивілізованим вільним світом.

КНР і мокша бачуть війну як збільшення власних територій з насильницькою імплементацією власної ідеології у суспільстві захопленої держави.

Тактично США надають перевагу веденню економічного типу війни як менш затратній з погляду людських і матеріальних втрат і більш ефективну у кінцевому результаті. І будучи безперечним лідером у царині новітніх війскових і цивільних технологій і їхнього виробництва та лідером фінансової світової структури, вони ці можливості намагаються вживати першочергово.
Якщо прямих війскових дій уникнути неможливо - перевага надається веденю бойових дій дистанційно засобами "розумних" високотехнологічних озброєнь, *********** ракет і артилерії, авіації і флоту з мінімалізацією власних втрат живої сили.
Вирішення тактичних завдань покладається на добре вишколені і забезпечіні усим необхідним швидкі маневрові мобільні угрупування, без необхідности розгортання широких фронтів з залученням великої кількості живої сили і тяжких озброєнь.
Як приклад можна привести US Marine Corps який вже два роки як відмовився від закупівлі танків, як таких, що у нових умовах ведення війни менш ефективні у порівнянні з новими типами озброєнь.

Вплив попередніх 7-ми років співпраці ЗСУ з армією США і НАТО очевидний. Навіть з тим мізером ******** західних озброєнь, армія України продемонструвала переваги нових методів війни над застарілою совєцкою практикою застосування масованих "стальних кулаков". Метод "шапкамі забрасаєм" у нових умовах показав свою провальність а для створення ******** армії немає ані технологій, ані ресурсів.
показати весь коментар
01.04.2022 19:16 Відповісти
я думаю, что Запад не рассматривал всерьез тотальную войну на уничтожение. Запад считал русню более-менее европейцами и потому не могли подумать что будут стирать города с лица земли. Жабоеды сдались бы за неделю и продавали бы оккупантам кофе с круассанами на Елисейских полях. И нас они меряли той же меркой.
показати весь коментар
02.04.2022 00:49 Відповісти
Во-первых не судите строго облажавшихся экспертов. Большинство читателей Цензора тоже свято верило что 73% населения будут встречать кацапов с цветами, а президент приползет к @уйлу на коленях.
Во-вторых, хочу заметить, что эти чудовищно-ошибочные экспертные оценки до сих пор изпользуются при решенни о передаче (вернее не передаче) Украине наступательных вооружений.
показати весь коментар
02.04.2022 01:04 Відповісти
Запад не просто " ошибся", он подтолкнул пуйла своими каждодневными заявлениями, что нато при любых раскладах никогда невмешается. А потом дозированно начали помогать, чтоб нашими руками нанести побольше урон рашистской армии.Сейчас, вроде, как уже более серьёзное оружие подходит. Походу так нато решило сильно ослабить рашу, жертвуя жизнями украинцев и нашим уровнем жизни. В итоге пуйлу очень долго восстанавливаться, про его армию стало всё всем ясно, нато на коне, а нам десятилетиями отстраиваться. Да ещё и на переговорах подталкивают к сдаче части территории не думая про остающихся там и нехотящих этого, наших людей. Итог: нато прекрасно понимало какая жопа здесь ждёт пуйла и останавливать его небыло в их планах, ну а тупе пуйло, конечно, попало и отгребёт по полной, у нас назад дороги нет .
показати весь коментар
02.04.2022 09:37 Відповісти
Ну сдаваться не НАТО собирается, а наш великий, обосравшийся.
показати весь коментар
02.04.2022 17:30 Відповісти
Меркель добре і натхненно працювала на посилення московії та розбудову її армії. Разом із державним зрадником Шрьодером
показати весь коментар
02.04.2022 11:27 Відповісти
Пока в Росси не перестанут врать с телевизоров, детских садах,школах, чиновникии, политики, гиниралы, Лавровы Путин и.тд .....
Только тогда когда они поминяют минтальность и гинотическое наследство брать взятки врать и думать как больше других им наврать ограбить и много выпить
Когда им придет (мало верится,но есть надежда)осознания покояние и в конце концов купят себе зерколо и выключат телевизор где одна пропоганда (тошно смотреть!!! ) от малого до большого все зомбирвоны
Не чего хорошого не ждите это страна пролита на несколько поколений
Профессор во всем выше сказоной статье очень прав!!!
показати весь коментар
02.04.2022 12:09 Відповісти
С другой стороны, если бы западная разведка более точно спрогнозировала, то рашка бы лучше подготовилась. В данном случае Запад нам помог.
показати весь коментар
03.04.2022 15:35 Відповісти
Насправді вони помилились 2 рази:

1й і основний - кричуща недооцінка наших ЗСУ;
А вже 2й, переоцінка армії рфії.
показати весь коментар
04.04.2022 02:02 Відповісти
показати весь коментар
17.10.2022 06:21 Відповісти
Сцарёк усея паРаши,

т.е.ботоксная карла путятишна из питерской подворотни, знатно таки обосралась ))

бЯги, ********* убогая, а то не донесешь )


показати весь коментар
17.10.2022 06:25 Відповісти