14 890 25

Досить звинувачувати погоду: чому гине озимина

Досить звинувачувати погоду: чому гине озимина

Що можна сьогодні сказати про стан озимини – ситуація абсолютно не нова і повторюється останні роки. Тому головна стратегія полягає у зміні підходів, які призводять до таких наслідків, як втрата озимої пшениці і озимого ячменю, коли навесні озимина починає просто випадати і її досить часто доводиться заміняти яровиною. Ви самі розумієте, які це витрати і яким чином це впливає на економіку кожного гектара.

У якості свіжого прикладу наведу поля Черкащини минулого тижня, де можна спостерігати загибель кореня пшениці. Тобто у ситуації, коли практично немає снігового покриву, ми бачимо листову поверхню, яка ще жива, але коли відкопуємо корінь, то у багатьох випадках корінь загинув. І це реальна заявка на загибель озимини.

Що ж у таких випадках робить більшість аграріїв? Починають живити озимину хімічними добривами. І це є стратегічною помилкою, тому що причина не у відсутності того, що "їсти". Головна проблема полягає у відсутності того, чим їсти. Тобто у рослини просто немає кореня!

Так, на перший погляд рослина на сьогоднішній день виглядає більш-менш нормально за рахунок цукрів і за рахунок фотосинтезу, який відбувається в листку. Але як тільки піде наростання температур і рослина повинна буде обмінювати ці цукри на потрібні мінерали завдяки своєму кореню, цього не відбудеться. Тому що якраз цього апарату кореневого і немає. Тоді рослині потрібна буде не пожива, яка є у ґрунті, чи яку ви ще додасте добривами, а кореневий апарат. Зверніть на це увагу: якщо у вас корінь не живий, то живити рослину немає абсолютно ніякого сенсу – це просто викинути гроші.

Якщо ж ваша озимина вже попала під втрату або є значне пошкодження кореневої системи, то це вимагає перегляду системи догляду у весняно-літній період. Якщо корінь уражений або взагалі відсутній, тоді потрібні зовсім інші операції. Необхідно переглядати живлення як таке, і кількість цього живлення, тому що не визначивши правильну стратегію, ви будете просто викидати гроші на хімічні добрива. Уражені площі вже не мають того потенціалу, на який ви розраховували при закладанні технологічних карт і бізнес-планів.

Погода така яка є

Коли у всьому починають звинувачувати погоду, то це як у тому анекдоті про танцюриста. Погода така, яка є. Ознакою сучасного сільського господарства є стабільна нестабільність – ми це спостерігаємо із року в рік. І якщо хтось закладає максимальний потенціал, скажемо, озимої пшениці чи ячменю і не враховує цю нестабільність, яка уже стала звичною, то це більше схоже не на бізнес, а на рулетку. Але це особиста справа кожного.

Основна причина, яка призводить до втрати кореня в період зимових "температурних качель" – це відсутність структури ґрунту. Що це значить? Коли ґрунт неоструктурений, він взимку стає як камінь – набравши в себе вологи і затвердівши при морозах, розширюючись рве корінь. Згадайте ще зі шкільного курсу фізики: якщо налити в мороз у пляшку води, ця вода замерзає, розширюється і розриває пляшку. При наростанні температур земля розмерзається і сохнучи – стискається. Весь цей час у зоні кореня немає повітря.

Про важливість структури ґрунту

У якості швидкої допомоги, за якою до нас досить часто звертаються щороку, треба якнайшвидше стимулювати відростання кореня, щоб при наростанні температур кореневі волоски почали відростати і давали мінерали рослині, яка у цей період починає вегетувати.

У цій ситуації важливо пам'ятати, що всі засоби, які сьогодні рекомендують, не працюють при низьких температурах. Тобто практично нічого використовувати не можна. І дуже часто аграрії стикаються з ситуацією, коли температури досягають необхідного мінімуму, коли можна щось застосовувати, то часу на відновлення кореня вже немає. Час вже втрачений.

У наших клієнтів ситуація інша, ґрунт оструктурений. А в оструктуреному ґрунті є повітря. І коефіцієнт розширення такого ґрунту при замерзанні значно менший. І корінь зберігається. А при наростанні температур починає функціонувати, і все відбувається так як має бути: фотосинтез у листі, обмін цукрами з коренем, корінь забезпечує рослину мінералами з ґрунту. Про це потрібно дбати заздалегідь, хоча б з осені, для того щоб структурувати ґрунт, міняти його структуру і таким чином збільшувати шанси перезимівлі для кореня.

Що робити, коли ґрунт на ваших полях неоструктурений

Всі аграрії прекрасно знають, скільки озимини просто-напросто гине. Причому ці цифри дуже часто не озвучуються. Це великі витрати часу та грошей, які вже не повернути. Тож відновлення кореневої системи – це перша задача.

Що робити сьогодні. Ми рекомендуємо тим, хто звертається і хто ще не втратив часу: обробіток ЯРОСом при температурі від +5 вдень, навіть якщо вночі температура падає нижче. Працювати по листу і ґрунту.

Виходьте на ваші поля, дивіться що з коренем.

Топ коментарі
+6
Ніхто не забороняє перегній використовувати. А він у вас є у потрібній кількості та відповідної якості???
показати весь коментар
15.01.2025 21:31 Відповісти
+6
Яросом користуюсь декілька років. Нарікань немає. Хотілось би ціну нижче, але ж маємо що маємо. Ті хто пишуть що це не працює чи ще щось - купляють на базарі або бозна де , де він роками стоїть на морозі, то він вже в принципі працювати не зможе. В нього термін дії - рік і при певних умовах зберігання. А іноді під видом яросу справжній гуаш розливають, то просто беріть у виробника і все. Тут теж варто задуматись - всяку чуш би не підроблювали, значить є у тому сенс для шахраїв.
А про навоз згоден - попалите все на полі їм, то як розуму нема - то в самий раз, буде наука. Ще пометом куриним притрусить зверху.
Ну а перегною якісного немає у потрібному об'ємі. Якщо хто знає де взяти - то пишіть, я з радістю.
показати весь коментар
16.01.2025 11:42 Відповісти
+5
Почитав коментарі, посміявся ))))))))) Дякую дуже посмішили!
У сусудів озимина вже вимерзла, кореня як і написано немає. Вони ще на щось надіються, але вже ясно шо діла там не буде.
Ну а в мене що? З яросом третій рік то прорвемось. Я і радив людям, та в кожного своя голова на плечах. Тому кожен нехай як хоче.
одне скажу. Ви всі тут понаписували всякого, а те що хімкомбінати вже давно захопили ринок і втюхівають вам свою логіку - того не бачите. Це все правильно по вашому. Ну що ж. То нехай кожен рятує свою озимину як знає. Бо і в цьому році і у наступних роках погода точно не буде як була раніше, клімат змінився. Хоча впевнений, найдуться і такі що і тут будуть не згодні)))))))))))))) впертість - це наша національна риса!
показати весь коментар
16.01.2025 12:42 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Оце і є наслідки "хімізації"грунту. . Навоз та перегній на полях в більший частині захистив би озимі. Але кому це казати.... Лийте я рос "1 літр ЯРОСу замінює тонну перегною за ефективністю"
показати весь коментар
15.01.2025 20:05 Відповісти
Ніхто не забороняє перегній використовувати. А він у вас є у потрібній кількості та відповідної якості???
показати весь коментар
15.01.2025 21:31 Відповісти
Гроші не пахнуть. Та й команду редакторів треба утримувати - вони не святим духом годуються.
показати весь коментар
16.01.2025 11:45 Відповісти
Коли була безотвальна обробка - *******,що забули плуг,тепер це передова технологія.
показати весь коментар
15.01.2025 21:30 Відповісти
Колись розумні люди приказку чудову придумали : "Застав дурня молитися , то він лоба розіб'є" . Так колись було і з "безвідвальним " Моргуном , якого комуністи зробили суперарграрієм , як свого часу Стаханова супершахтарем , Ангеліну -супертрактористкою і т. д. (( Немає ідеальної системи обробітку грунту для різних його типів , саме тому то за одне хапаються , то за інше і при цьому у багатьох випадках отримують негативний результат, бо в одних умовах це приживається , а в інших - зась .
показати весь коментар
16.01.2025 00:51 Відповісти
Яросом користуюсь декілька років. Нарікань немає. Хотілось би ціну нижче, але ж маємо що маємо. Ті хто пишуть що це не працює чи ще щось - купляють на базарі або бозна де , де він роками стоїть на морозі, то він вже в принципі працювати не зможе. В нього термін дії - рік і при певних умовах зберігання. А іноді під видом яросу справжній гуаш розливають, то просто беріть у виробника і все. Тут теж варто задуматись - всяку чуш би не підроблювали, значить є у тому сенс для шахраїв.
А про навоз згоден - попалите все на полі їм, то як розуму нема - то в самий раз, буде наука. Ще пометом куриним притрусить зверху.
Ну а перегною якісного немає у потрібному об'ємі. Якщо хто знає де взяти - то пишіть, я з радістю.
показати весь коментар
16.01.2025 11:42 Відповісти
Ви плутаєте наслідки з причинами.

Сенс дій шаїраїв - нажитися на розпіареному за чужий кошт "продукті". Властивості "продукту" для шархая не важливі взагалі - працює він чи не працює - шахраю на це абсолютно начхати.

Навіть якщо хтось завтра почнете ввалювати купу грошей в абсолютно шкідливу і недіючу хрінь - шахраї будуть бодяжити "гуаш" і продавати лопухам типу вас "справжнє, працююче, бо якби не працювало - стільки б не коштувало і його б не рекламували".

Так було, наприклад, з "фрактальними захисниками від випромінювання моніторів". Або з "ультразвуковими пральними машинами". Або з "чудо-ліками Терафлю". Хтось ввалював в рекламу лайна. Шахраї наповнювали "ринок" підробками. А лохи типу вас, в яких спрацював "ефект плацебо" на підфарбовану водичку від шахрая - підхоплювали пропаганду і розповідали херню всім охочим.

Факт в тому - що ніяких реальних наукових досліджень та підтверджень ефективності хоч в чомусь, окрім факту поливу рідиною рослин, щодо "Яроса" - не існує в природі. Є тільки матеріали маркетингу "виробника" та когорти шахраїв-підробників та наслідувачів.
показати весь коментар
16.01.2025 11:54 Відповісти
??? Всі дослідження є.
Нашого менталітету біда в тому, що хтось один ляпнув і понеслось.
Тут дослідження за декілька років https://iaros.com.ua/dokumentacziya-iaros/
Розберіться перед тим, як робити висновки. Напишіть їм за потреби.
Висновки робляться на основі фактів, а не пліток.
показати весь коментар
16.01.2025 12:14 Відповісти
Реклама? 5 літрів - 1000 гр.
Колись бродячі цілителі продавали секретні настої які лікували від всіх хвороб.
Пишуть - 1 л цього добра замінює 1 т перегною.
Ні що інше як настій на тому самому перегної.
Добрий бізнес.
показати весь коментар
16.01.2025 11:56 Відповісти
"Основна причина, яка призводить до втрати кореня в період зимових "температурних качель" - це відсутність структури ґрунту. Що це значить? Коли ґрунт неоструктурений, він взимку стає як камінь - набравши в себе вологи і затвердівши при морозах, розширюючись рве корінь."
пише автор. І тут же пропонує замість структурувати грунт - поливати його тими ж самими хімічними елементами, які ніяк не структурують грунт.
Структурують грунт рештки рослин - гній, перегній, торф, солома, листя та інше, які поступово перегнивають, віддаючи рослинам поживні речовини, розпушують грунт, роблять його пухким та родючим.
показати весь коментар
16.01.2025 12:17 Відповісти
Почитав коментарі, посміявся ))))))))) Дякую дуже посмішили!
У сусудів озимина вже вимерзла, кореня як і написано немає. Вони ще на щось надіються, але вже ясно шо діла там не буде.
Ну а в мене що? З яросом третій рік то прорвемось. Я і радив людям, та в кожного своя голова на плечах. Тому кожен нехай як хоче.
одне скажу. Ви всі тут понаписували всякого, а те що хімкомбінати вже давно захопили ринок і втюхівають вам свою логіку - того не бачите. Це все правильно по вашому. Ну що ж. То нехай кожен рятує свою озимину як знає. Бо і в цьому році і у наступних роках погода точно не буде як була раніше, клімат змінився. Хоча впевнений, найдуться і такі що і тут будуть не згодні)))))))))))))) впертість - це наша національна риса!
показати весь коментар
16.01.2025 12:42 Відповісти
Дякую цензору за актуалочку. Війна війною а кушать всім хочеться. Подивимось що воно буде навесні. Кожен рік те саме - все пропало, ціни ростут, але поки живимо.
показати весь коментар
16.01.2025 13:25 Відповісти
Як біолог за освітою підтверджую, щоб без сформованого кореня рослині не вижити.
показати весь коментар
16.01.2025 14:13 Відповісти
Якщо вже бути до кінця чесним, скажу що я використовую для того щоб у рослини виріс корінь пірамідку Гордона. Колись купив, закинув, думав що то покидачка. Але помітив що там де вона валялась, на городі, на купі гнилого соняшника- з бадилини почав рости корінь.
І оце по цей день - вкорінюю тільки так.
показати весь коментар
16.01.2025 16:52 Відповісти
І сонях відразу вродив насіння смажене в пачках і олію в пляшках!!!!
показати весь коментар
28.01.2025 06:34 Відповісти
Гавноярос- в прямому та переносному. І шайка ботів.
показати весь коментар
20.01.2025 23:08 Відповісти