3 545 53

Українські ІТ-компанії продовжують розширюватися, але вже не в Україні, – дослідження

айти

За останні пів року в 50 найбільших ІТ-компаніях кількість фахівців скоротилася на 5 200 людей або на 5,3%. Головна причина – релокація в закордонні офіси компаній і легалізація там.

Про це свідчать результати дослідження DOU.

У дослідженні представлені 50 найбільших ІТ-компаній України за кількістю спеціалістів станом на січень 2023 року. Компанія рахувала айтівців, які перебувають в Україні, а якщо виїхали за кордон – сплачують податки в Україну.

Зазначається, що фактично українські IT-компанії продовжують активно зростати, але здебільшого вже не в Україні.

Загальна кількість спеціалістів в українському топ-50 продовжує скорочуватися, цього півріччя – на 5,3%, або 5200 фахівців. Нині у 50 найбільших IT-компаніях України працює 92,4 тисячі людей проти 100 тисяч у січні 2022 року.

Водночас це скорочення за деякими винятками не означає зменшення кількості фахівців у них. Айтівці переїхали за кордон працювати в інших офісах своїх компаній, легалізуються там і припиняють сплачувати податки в Україну.

Кількість спеціалістів у топ-25 компаній зменшилася на 4200 осіб. Нині там працює 73 тисячі фахівців.

При цьому, якщо в першому півріччі кількість технічних фахівців трималася на одному рівні, то в другому є чітка негативна динаміка: мінус 4600 спеціалістів. Вочевидь компанії почали активно легалізовувати за кордоном саме технічних спеціалістів, зазначають у DOU.

Склад "великої п’ятірки" не змінився, однак Evoplay піднялася на четверту сходинку замість Luxoft Ukraine. Evoplay єдина з "великої п’ятірки" зберегла позитивну динаміку (+253 людини за минулі пів року). Загалом же кількість спеціалістів у п’яти найбільших компаніях зменшилася на 3300 людей.

Водночас лише 14 компаній із 50 найбільших зберегли позитивну динаміку приросту в другому півріччі. П’ять компаній збільшилися на понад 100 спеціалістів.

34 компанії із топ-50 мають негативну динаміку зростання за минуле півріччя. Абсолютна більшість компаній пояснює це саме легалізацією спеціалістів в інших локаціях компаній за кордоном. Тобто компанії фактично не втрачають фахівців, а перевозять їх в інші свої офіси і продовжують наймати за межами України.

У більшості компаній до 25% команди наразі перебувають за кордоном.

У другому півріччі компанії продовжили активно відкривати нові офіси – щонайменше 27 компаній це зробили. Найпопулярнішим українським містом стала Полтава: там з’явилося п’ять нових офісів IT-компаній.

Проте все ж більше нових офісів українські IT-компанії відкрили за кордоном. Лідирують такі локації, як Польща, Румунія, Колумбія, Індія, Португалія та Іспанія.

Топ коментарі
+7
Привіт Гетьманцеву! )))

Гуси чомусь виявились проти скубання, і потрохи відлітають у теплі краї. Де менше дятлів.
показати весь коментар
06.03.2023 20:01 Відповісти
+3
Тому у нас вже ніколи не буде ані науки, ані виробництва. Всі розумні та здатні самонавчатись підуть в ІТ.
показати весь коментар
06.03.2023 15:43 Відповісти
+3
Тому що у нас IT це стрімкий соціальний ліфт, туди пруть усі стадом, я був на одних курсах,кого я там тільки не бачив: домохазяйки,їх діти,сантехніки,електрики,поварі,вчителі і так далі Якщо в цивілізованому світі люди можуть робити сантехніком чи електриком і досить пристойно собі получати і ні в чому собі не відмовляти та й ще подорожувати,то в Україні більшість професій обезцінена, за них платят копійки, і коли вам з кожного кутка верещить реклама "ідіть в IT будете получати відразу від 1000$ а потім до 5 тисяч" то всі беруть останні гроші і біжать вчитися на програмістів А на рахунок виробництва,то скоро виробництво буде автоматизовано, років за 20-30 робітників які виконують монотонну роботу повністю замінять машин і програми,це набагато продуктивніше і дешевше,уже зараз на великих підприємствах дуже багато автоматизації. І ця тенденція буде тільки рости. А на рахунок науковців то я думаю вони давно уже десь в США,Європі,Австралії, є навіть такі які дравно в кацапщину переїхали котрих заманили великими зарплатами,у нас всю історію незалежності науковцям копійки платили, залишилися напевно самі жорсткі альтруїсти які готові за безцінь працювати по суті,а більшість давно мігрувало, коли хорошому спецу,а таких в Україні біло достатньо на початку 90х років пропонували від 10 тисяч доларів, то він мало сумнівався
показати весь коментар
06.03.2023 19:44 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Нормальному айтишнику завсегда везде ништяк.
показати весь коментар
06.03.2023 15:33 Відповісти
Тому у нас вже ніколи не буде ані науки, ані виробництва. Всі розумні та здатні самонавчатись підуть в ІТ.
показати весь коментар
06.03.2023 15:43 Відповісти
Тому що у нас IT це стрімкий соціальний ліфт, туди пруть усі стадом, я був на одних курсах,кого я там тільки не бачив: домохазяйки,їх діти,сантехніки,електрики,поварі,вчителі і так далі Якщо в цивілізованому світі люди можуть робити сантехніком чи електриком і досить пристойно собі получати і ні в чому собі не відмовляти та й ще подорожувати,то в Україні більшість професій обезцінена, за них платят копійки, і коли вам з кожного кутка верещить реклама "ідіть в IT будете получати відразу від 1000$ а потім до 5 тисяч" то всі беруть останні гроші і біжать вчитися на програмістів А на рахунок виробництва,то скоро виробництво буде автоматизовано, років за 20-30 робітників які виконують монотонну роботу повністю замінять машин і програми,це набагато продуктивніше і дешевше,уже зараз на великих підприємствах дуже багато автоматизації. І ця тенденція буде тільки рости. А на рахунок науковців то я думаю вони давно уже десь в США,Європі,Австралії, є навіть такі які дравно в кацапщину переїхали котрих заманили великими зарплатами,у нас всю історію незалежності науковцям копійки платили, залишилися напевно самі жорсткі альтруїсти які готові за безцінь працювати по суті,а більшість давно мігрувало, коли хорошому спецу,а таких в Україні біло достатньо на початку 90х років пропонували від 10 тисяч доларів, то він мало сумнівався
показати весь коментар
06.03.2023 19:44 Відповісти
Люди , які вміють працювати руками , заробляють що і айтішникам не снилось.
Врешті не так багато їх вже і треба. Ай ті, ай ті.. ніби інших професій вже не треба. Без науки не буде прогресу.
показати весь коментар
06.03.2023 20:54 Відповісти
IT в майбутньому буде потрібно безумовно,тому що увесь бізнес, всі речі, включаючи від годинника, закінчуючи космічними ракетами потребують програмістів,програм і програмування,і в майбутньому така потреба буде тільки рости,а ле справа в тому,що потрібні будуть люди дійсно які в цьому щось розуміють, зараз же тенденція така,що купу різних курсів хайпують так сказати на цьому і заробляють величезні гроші,заманюючи людей гаслами "приходи в IT, заробляй від 1000$ через 6 місяців навчання, програмістом може стати кожен" і люди йдуть,платять гроші і щось там їх вчать, але справа в тому що після такого навчання спеціалістами вони не стануть, треба мати математичний склад розуму,якусь логіку і так далі, 80% тих хто закінчують такі курси взагалі дуже мало що розуміють,для цього потрібно закінчувати профільну освіту як мінімум,а ці курси це тільки викачення грошей з наївних людей, таких "програмістів" зараз як гною, в Україні щомісяця ці усі школи близько 4 тисяч випускають, але більшість із них поняття не мають що таке програмування,вони думають,що якщо вони можуть вставити картинку на сайт, зробити якийсь абзац тексту і одне посилання то це уже велике діло ,я також колись спочатку думав,що це просто,але потім почав поглиблюватися і мені здається,що навіть медицина в сто раз легша ніж програмування, а медиком щоб нормальним стати потрібно як мінімум 5 років відпахати конкретно, а тут люди за 6 місяців хочуть програмістами стати
показати весь коментар
06.03.2023 21:51 Відповісти
А ну розкажи шо ти там такого складного надибав ІТ? а ми поржом!
Бажано з конкретним прикладом, навіть з куском коду
показати весь коментар
07.03.2023 02:06 Відповісти
@https://biz.censor.net/user/551653

>А ну розкажи шо ти там такого складного надибав ІТ? а ми поржом

Ви, мабуть, не згідні з оцим твердженням дописувача https://biz.censor.net/user/532990о для програміста «треба мати математичний склад розуму,якусь логіку і так далі».

Я, можливо, теж не зовсім погоджуюсь з тезою про важливість просунутості саме в математиці. Я бачив і хіміків, і теплотехніків, які ставали добрими програмістами. Але щодо логіки - тут в мене заперечень нема, хоча це лише наслідок. Бо першооснова - це непересічний IQ, з якого виводиться і логіка і все інше.

Щодо прикладу, прошу дуже - задача з реального інтерв'ю, яку потрібно вирішити (з демонстрацією коду) за 30 хв.

Вам дається матриця 5 х 5, наповнена буквами. Запропонуйте алгоритм з кодом на мові за вашим вибором, що визначає, чи ця матриця містить певне задане вам слово. Рухатись можна вліво-вправо, донизу-догори і жодної комірки не вживати двічі.
показати весь коментар
07.03.2023 02:34 Відповісти
Просто. Загнати в один масив [string] всі слова в 5 символів з усіх стовпчиків та рядків(конкатинацією наприклад) , додати туди ж його reverse копію, прогнати регуляркою всі включення одним проходом. І все.
показати весь коментар
07.03.2023 04:39 Відповісти
Або фільтром, що ще швидше.
показати весь коментар
07.03.2023 04:42 Відповісти
@https://biz.censor.net/user/556987

>Просто. Загнати в один масив [string] всі слова в 5 символів

Я не писав, що довжина слова завжди буде 5 знаків. Але, мабуть, моя умова була неповною. Слово може утворюватися «зигзагами»: 1-n літер по горизонталі/вертикалі, потім зміна напрямку і 1-n знаків у інший бік і навіть у реверс і т.д.

Лише діагональний рух виключений.

Наприклад, як тут:

П ЕН
ОРОШК
О

До того ж, у матриці можуть бути і фальшиві слова, типу ПОРОШ і без закінчення, або ПОРОХ…

Все ще просто?
показати весь коментар
07.03.2023 05:18 Відповісти
А, ну тоді так. Все залежить від точності умов)
Ну, шукаєш координаты першої буквы слова, пушеш координати у буфер. . потім навкруги шукаєш іншу з індексом плюс мінус один. Перевіряєш чи використані координати. Якщо так то пропускаєш. І так далі. Для варіанта коли можуть бути кілька гілок у разі тупіка, повертається на останнє значення з буферу. Ді так допоки не знайдеш всі, або не скінчаться буквы навколо. Трохи складніше, більше проходів.
показати весь коментар
07.03.2023 06:11 Відповісти
Можна і з діагоналлю)
показати весь коментар
07.03.2023 06:12 Відповісти
ИТ - это не только говнокодинг говносайтов и говноигр на говносмартфонах.

Алгоритм визуального захвата цели и удержания ее в фокусе (хотя бы используя OpenCV) - продумаешь ? За управление сервоприводами газодинамических рулей в жестком реалтайме (ага, цель движется, а мы летим со скоростью в 700 м\с) - поговорим позже, когда ржать закончим.

В медицине то же самое.

Погромирование - это не только ваяние кода, а еще и связывание его с внешним миром, а тут уже без алгебры с геометрией никуда.

Хотя даже в инженерию можно не углубляться - 90% быдлокодеров банально не могут написать сайт-визитку, чтобы он хостился на 1гб\1core, и открывался за полсекунды.
показати весь коментар
07.03.2023 05:10 Відповісти
@ https://biz.censor.net/user/560960
>Погромирование - это не только ваяние кода

ПОГРОМированіе?
показати весь коментар
07.03.2023 05:21 Відповісти
Да. Когда для вывода одного Hello World на белом фоне, используется 10 мегабайт года, два фреймворка и MySQL, иначе как погромированием - это не назовешь И да, ты теперь вынужден покупать телефоны\ноуты\компы с десятками гигов оперативы, кучей процессорных ядер и сотнями гигов высокоскоростных дисков именно из-за таких вот "погромистов"
показати весь коментар
07.03.2023 05:43 Відповісти
@ https://biz.censor.net/user/560960

> ПОГРОМированіе?

>Да.

Розумію ваш frustration.

У до-виндозну еру (десь так у 1988) я міг зкомпілювати драйвер клавіатури на асемблері у 2К байт і на С (не С++) у 20К.

Але тоді програмування було мистецтвом, а тепер - ремеслом.
І я вас «заспокою»: далі буде тільки гірше.

АІ-погроміст буде синтезувати код замість вас, мене і індусів, і «говносмартфони» продаватимуться з терабайтною памяттю.
показати весь коментар
07.03.2023 07:11 Відповісти
Зря обесцениваете разные сферы отрасли. Вы описываете по сути работу ИИ, и её воплощение в железе и сравниваете с написанием сайта визитки. Это как сравнивать хаймарс и печать прапора где-нить в каптерке. И то и то нужно. Но для разных задач.
В целом при желании выучить работу и программирование микроконтролёров не сложно, рассматривая его в целом как кусок кода, который имеет что-то на входе и должен выдавать что-то на выходе. Благо литературы, микросхем и схем программаторов полно. Нужные алгоритмы или их основы ищутся в интернете. Сейчас не девяностые и не двухтысячные. Всё шагнул далеко вперёд.

Бизнесу куда важнее иметь свое воплощение в вебе, это золотая жила, потому сайты, екомерц никуда не уйдёт. И никакой ИИ типа chatGPT это не заменит по крайней мере ещё лет 30.. В то время как разработки под железо разовые хоть и хорошо оплачиваемые.
Сравнение тёплого с мягким)
показати весь коментар
07.03.2023 06:29 Відповісти
А писать код на военную тематику дело подсудное. Кому лишние маски шоу и липовые дела нужны) их и так хватало.
показати весь коментар
07.03.2023 06:59 Відповісти
И кстати openCV пишут кацапы, для наших разработок я бы его не использовал.. Кто знает что они туда в библиотеку положат.
показати весь коментар
07.03.2023 07:32 Відповісти
OpenCV поэтому и open, что открыт, да и пишет его в основном Штеуд.

А по поводу кода на военную тематику - первый раз такое слышу
показати весь коментар
07.03.2023 09:15 Відповісти
Ще скажіть про маскі шоу в компаніях не чули жодного разу.
показати весь коментар
07.03.2023 17:15 Відповісти
"А ну розкажи шо ти там такого складного надибав ІТ? а ми поржом! " --- а ти великий програміст щоб ти міг оцінку давати складне програмування чи ні? Скільки років ти в IT? Якого рівня досягнув? Що вивчив за цей час? Я тобі можу кусок коду на ассемблері закинути в обласі криптографії чи математичних розрахунків, з циклами і переходами, що ти зможеш мені сказати на такий код? по твоїй "геніальній" логіці в програмуванні нічого складного немає,але 99% людей в такому коді нічого не зрозуміє від слова зовсім, хоча ти можеш скопіювати цей код піти в той же Chat CPT який також створили програмісти до речі для таких як ти котрі ні в чому не розбираються і попросити його щоб він тобі його розшифрував і пояснив Тому не спіши ржать,хоча ржать можешь,це твоє діло, але я впевнений що навіть по словах що "у програмуванні нічого складного немає" кожен хто більш менш зіштовхувався з програмуваннямвідразу зрозуміє що ти дуже далекий від цього самого програмування, тому йди розмальовуй кнопки на сайті і виводи в консоль "hello world", на цьому напевно і закінчується твоє уявлення що таке програмування
показати весь коментар
07.03.2023 08:58 Відповісти
@ https://biz.censor.net/user/523705

>Тому у нас вже ніколи не буде ані науки, ані виробництва. Всі розумні >та здатні самонавчатись підуть в ІТ

Вас почитати, то можна подумати, що інформаційні технології - це просто кіллер якийсь для науки і виробництва.

Насправді, ані перше, ані друге без ІТ тепер неможливе. Жоден науковий експеримент, включно з плануванням і аналізом, не обходиться без компьютерів.

Щодо виробництва - легше пояснити на прикладах. Є така штука: фрезерні станки з ЧПУ (CNC milling machine). В Україні їх виробництво припинене (був колись завод у Львові). Проте безліч ******** деталей для літаків виготовляється на станках з ЧПУ:
- Місця для сидіння з алюмінію та інших легких металів
- Вали для передачі потужності в аерокосмічних додатках з використанням термостійких матеріалів
- Компоненти генерації кисню
- Компоненти клапанів
- Електричні роз'єми
- Корпуси складних повітряних і рідинних корпусів фільтрів зі складною геометрією
і багато чого іншого.

Виробництво деталей на станку з ЧПУ у свою чергу вимагає розробки моделей у системах CAD (наприклад, Solid Works чи AutoCad) з елементами програмування.

Як бачимо, ІТ стало невід'ємною частиною і виробництва також. ********* виробництва, звичайно. Не того, де копанки копають.
Тож не потрібно з ІТ робити якийсь жупел і лякати ним малих дітей виборців Зе!.😎
показати весь коментар
07.03.2023 03:03 Відповісти
Добре, по-вашому, ІТ - всьому голова. Отже, голова нам потрібна, а все інше - вже ні. Хай хоч згниє.
ІТ - це як оптичний приціл до гвинтівки. Нащо він, якщо самої гвинтівки немає?
Всі галузі, які ви перерахували, є виробничими. Тобто крім комп'ютерів потрібні ще станки, технологічні лінії, і люди, які вміють зі всім цим працювати. А ось цих людей якраз вже майже немає, і стає все менше з часом.
Суджу по своїй галузі. Всі більш-менш талановиті спеці з'їхали з країни ще задовго до війни.
Всі розумні студенти - на інформаційних факультетах. На мою спеціальність йдуть за принципом "не потрапив до ІТ - ну хоч тут прилаштуюсь".
Нові люди, які приходять, майже не навчені, більше того, навчатись особливо не збираються. Хто може сам навчатись (рідко траплялись такі) - здогадайтесь, куди пішли і де тепер є?
Та і наше ІТ - це аутсорс: здавання робітників в оренду за кордон для виконання простих задач.
Є така фірма Luxsoft. Робить ПЗ для автомобілів. Коли розпитав представника, з'ясувалось, що вони розробляють інтерфейси для бортових комп'ютерів. Але в систему керування двигуном ніхто їх не пускає. Тому що там треба фізику і теорію роботи ДВЗ добре знати. Цим німці та американці займаються. Наші тільки формочки та менюшки роблять. Але грошей у цьому разів у п'ять більше, ніж у наших професорів зарплата.
показати весь коментар
07.03.2023 09:28 Відповісти
Скільки там потрібно тих розробників на систему керування двигуном, щоб їх ще й на аутсорсі наймати?
Там одного відділу на весь автоконцерн - як то кажуть "за глаза".
Навіть не на один завод, а на всі заводи одного виробника, бо двигуни розробляються в одному місці.
А з урахуванням того, що зараз однакові двигуни стоять в купі різних авто різних виробників, і мало хто з нуля займається розробкою ECU, скоріш беруть готові, від Bosch чи GM, то виходить, що такіх спеців на весь світ всього мабудь кілька десятків.
показати весь коментар
07.03.2023 10:42 Відповісти
Скільки б не було потрібно, нам таку роботу ніколи не віддадуть.
Якщо якимось дивом з'явиться людина, здатна добре писати такі програми, її заберуть з України. Сюди віддають тільки "пиляти формочки".
показати весь коментар
07.03.2023 10:58 Відповісти
І такі люди є. Особисто знаю одного чувака, який ще в нульових поїхав у Порше чи БМВ працювати, правда не над двигунами, а розробляти якісь тулзи для моделювання.
Я кажу за те, що в такі місця не беруть на ремоут не тільки українців, а взагалі нікого. І кваліфікація наших айтівців тут ні до чого.
показати весь коментар
07.03.2023 11:18 Відповісти
А я про те, що ІТ в нашій державі - це "інтелектуальні чорноробочі", які ніколи не отримають дійсно технологічно важливих завдань, тобто не піднімуться до майстрів. Ті ж, хто самопідніметься, обов'язково поїде за кордон.
Самі програмісти, посміхаючись, кажуть: "риночок вирішує". Ринок вирішив, що Україна - то джерело "збиральників полуниці". Скільки в Україні продуктових компаній, хоча б рівня ABBYY або JetBarins (виникли в росії, потім переїхали до Європи і США) або Яндекса?
показати весь коментар
07.03.2023 11:27 Відповісти
JetBarins - зачот!
показати весь коментар
07.03.2023 11:30 Відповісти
Зрозуміли, значить. В Україні продуктових майже немає, тому що "риночку" немає. Snapchat майже одразу після розкрутки продався США, GitLab - трохи згодом. Розумні йдуть в ІТ, щоб "пиляти формочки" для закордонних замовників, з часом поїхати з України зовсім. Не одну таку людину знаю.
показати весь коментар
07.03.2023 11:34 Відповісти
Все тут поставлене з ніг на голову.

Не люди винні, що окрім ІТ не бачать іншої можливості заробити на життя.
У нормальній державі гармонійно розвиваються і виробничі, і технологічні галузі, і сервісні.

У СРСР було перевиробництво інженерів. Та професія стала непрестижною, на відміну від лікарів, продавців і чиновників.
Результат ми знаємо: Союз загнувся. Потім вияснилось, що підготовка наших інженерів була не така вже й зла. Десятки або й сотні тисяч інженерів без проблем влаштувались за кордоном у ІТ.

А от науковці виявились нікому не потрібні. Відірвані від життя дисертації були наповнені водою і цінність від таких спеців дорівнювала зеро.

Тому навіть ті програмісти, що на аутсорсінгу «клепають формочки» (хоч це не є на 100% факт), є цінними і для своїх сімей, і для держави. Крім того, формочки чи ні, а досвід вони набувають.

Єдиний спосіб утримати людей від еміграції - це забезпечити умови заробляти достойні гроші на прожиття. Цим повинна займатися держава, бо це водночас і вирішення наповнення бюджету.

Як тільки держава повернеться до режиму сприяння бізнесам, які створюють робочі місця і наповнюють бюджет податками, ІТ-шники перестануть дивитися на Захід.
показати весь коментар
07.03.2023 22:13 Відповісти
Факт залишається фактом: науки вже немає, інженерія майже відсутня, залишки більш-менш технологічних підприємств добивають зараз.
Грошей і політичної волі на відновлення всього цього немає і ніколи не буде.
Коли відкриють кордон, більш-менш досвідчені "клепачі формочок" масово ринуться звідси хоч куди, тому що ризик повторної війни плюс політика зелені не залишає жодних шансів адекватній людині на самореалізацію.
показати весь коментар
08.03.2023 11:54 Відповісти
З вами повністю згоден бо напевно написав цю ахінєю то й же айтішник, не звертайте на них багато уваги вони здебільшого крім свого айті в усьому всьому лузери то ж хай займаються монетизацією порносайтів і розказують про свою значимість ))
показати весь коментар
07.03.2023 10:08 Відповісти
Щоб заплатити податки в Україні, треба завести все зароблене до українського банку, а хто зараз із притомних буде це робити, особливо з тих, хто вже рік за бугром?
Витрачати гроші тут ніде, зберігати - великий ризик та дурість. Якщо живеш за бугром, вивести їх туди без великих втрат неможливо.
показати весь коментар
06.03.2023 18:56 Відповісти
"Витрачати гроші тут ніде" - шо ти маєш на увазі? Поділися передовим досвідом
показати весь коментар
07.03.2023 02:08 Відповісти
Відповідаю - заробляєш ти $6К, наприклад, на життя на місяць тобі потрібно десь $1К, в нерухомість вкладатися зараз сенсу немає, автівку нову брати теж, відпочивати не на часі, нема де, а за кордон зась.
Ось і виходить, що заробляєш 6, заводиш 1, і податків з цієї 1-ї платиш 700 з копійками гривень. А 5 залишається десь у недосяжності для форс-мажорів та зелених пройдисвітів, мало що їм у голову завтра прийде.
Ну донати на армію ще можна додати.

Тому я здивований, звідки всі ці "рекордні надходження до бюджету" від ІТ за минулий рік.
показати весь коментар
07.03.2023 10:27 Відповісти
Привіт Гетьманцеву! )))

Гуси чомусь виявились проти скубання, і потрохи відлітають у теплі краї. Де менше дятлів.
показати весь коментар
06.03.2023 20:01 Відповісти
А також дія сіті.
показати весь коментар
07.03.2023 04:45 Відповісти
А хто ж їх випустив за межі України під час ВС???
показати весь коментар
07.03.2023 08:25 Відповісти
На кордоні стоять такі дядьки в формі, погранцями звуть. З кишенів торчать пачки баксів а на жінок та дітей будиночки в 3 поверхи та мерси з лєксусами оформлені.
показати весь коментар
07.03.2023 10:05 Відповісти
Памятаю були популярні банкіри, менеджери, економісти. А ось зараз айтішники всіх сортів. Та тільки працювать на станках в полі, в цехах нема кому. На ремонтних заводах одні мужики за 50 та 60 років. Ці дибільні перекоси вже нас завели в дупу а ми все далі айтішників плодимо ....
показати весь коментар
07.03.2023 10:02 Відповісти
Що ви пропонуєте? Всіх батогом на завод?
показати весь коментар
07.03.2023 10:28 Відповісти
В Україні до 5 млн безробітних неофіційно. В службах зайнятості пропонують, двірника, вчителя, лікаря (значно рідше). Не пропонують перепрофілюватися на робітничо-військові професії які б могли допомагати війську. Пропоную без всякої демократії брати всіх особ чоловічого роду і які зараз не в лавах ЗСУ і формувати військові підрозділи і проходити хоча б поверхневе навчання тиждень або півтора на місяць (думаю не треба пояснювати для чого). Ті що втікли за кордон і тікають (синочки які вивозили батьків "інвалідів" а самі шуганули по Європі без так званих інвалідів) заведення кримінальних справ із конфіскацією майна. Скажу так зараз військові воюють за свої сімї не яких "браттів" українців не існує. Бо невже ті мажори, айтішні сцикливі щури, пристосуванці і інші двуногі організми заслуговують жити а бійці вмерти ?
показати весь коментар
07.03.2023 16:14 Відповісти
Угу, тхне совком та північною Кореєю.
Фанат сталінщини, розстрілів, трійок, закону на кшталт трьох колосків доносів і ворогів народа? Чекісти вирішили перебазуватися в Україну з рашки?
показати весь коментар
07.03.2023 17:13 Відповісти
Шаріков особистою персоною.
показати весь коментар
07.03.2023 17:30 Відповісти
Навіщо тоді чипати айтішників, тобі 5 млн безробітних не вистачає?
Зараз мене ***** обкладеш, але я все рівно напишу:
Взагалі - людина має право обирати де жити, та за що помирати.
Хто пішов воювати за родину - мабудь йому чогось здалося, що це буде простіше, ніж вивезти родину за кордон. Нічого поганого не хочу в їх бік сказати, ідейні люди, герої.
Але ж купу народу тупо зловили та кинули у пекло. Цім тільки співчуття. І так, чим заслуговують вмерти ті, хто прийде після них?
Все інше ідеологія. Я сумніваюся, що навіть після перемоги мені стане краще тут жити, ніж десь у Штатах, чи навіть у Польщі.
Ніяких передумов до цього немає, на наступних виборах вибір буде між шмарклею та абдристовичем.
Так за що вмирати? За квартиру в Харкові, яка впала вдвічі в цені? Так я стільки за півроку заробляю, для цього не треба сидіти в багнюці.
Спитаеш, чого сидів тут, "насолоджувався життям", та не звалив до війни?
Відповідаю - з 2019-го займався цим питанням, але потім ковід та все стало набагато важче, а зважаючи на те, що ти з України, то мабудь втричі важче.
Ну а потім "шашлики" і все таке інше, хоча я особисто в мантри зе-покідькив не вірив.
показати весь коментар
07.03.2023 17:25 Відповісти
Взагалі ти сцикло але вибір ти зробив маю надію більше в Україну не повернишся. Ми будемо воювати і працювати на перемогу. Історію ти не знаєш, чоловічої гідності нема і ховаєш свою ницість за зелених шмарклів,абдристовичів. Як казав ще один покидьок сава шустрий "я человек мира"
показати весь коментар
07.03.2023 18:27 Відповісти
Ти обізнався, нікуди я не виїжджав, тому і жалкую.
показати весь коментар
07.03.2023 18:37 Відповісти