13 091 42

Інструмент мінімізації податків: МВФ розкритикував спрощену систему оподаткування в Україні

налоги,налог

Міжнародний валютний фонд (МВФ) розкритикував окремі аспекти спрощеної системи оподаткування на базі єдиного податку (ЄП) в Україні, оскільки вона створює можливості арбітражу між податковими групами та зниження податків замість загальноприйнятої мети зниження регуляторного тягаря для малого бізнесу.

Про це йдеться у матеріалах першого перегляду програми розширеного фінансування (EFF) МВФ для України, повідомляє Інтерфакс-Україна.

"Діагностика системи ЄП… виявила низку недоліків: множинні ставки та варіації податкової бази дозволяють здійснювати арбітраж між податковими групами", – йдеться у матеріалах МВФ.

"ЄП став інструментом зниження податків, а не полегшення тягаря дотримання законодавства для малого бізнесу. Привабливі пільги у вигляді низьких ефективних ставок надаються юридичним особам та професіоналам, які не мали б права на режим ЄП в інших країнах світу", – зазначають експерти Фонду.

Вони вказали, що платники податків на спрощеній системі оподаткування можуть стратегічно мінімізувати своє податкове навантаження, неодноразово переключаючись між сплатою податку на прибуток за загальною системою та системою ЄП.

Як вважають у МВФ, це дозволяє їм скористатися перевагами правила перенесення збитків на майбутні періоди при інвестуванні на загальній системі, переходячи на цей режим на початку року, але повертаючись назад на ЄП із низькою ставкою, коли бізнес після початкового інвестиційного періоду стає прибутковим.

На думку експертів Фонду, складні критерії віднесення до груп ЄП залишають місце для дискреції та ускладнюють правозастосування.

Окремо МВФ критикує запроваджену після початку війни 2% ставку ЄП для великого бізнесу, проте Верховна Рада вже ухвалила закон про її скасування з 1 серпня цього року.

Фонд додав, що режим ЄП також створює подвійну проблему для загальної послідовності та функціонування системи податку на прибуток. На думку його експертів, у чинному в Україні вигляді "спрощенка" стимулює найбільш прибуткових платників податків до участі в ній, знижуючи податки, спотворюючи звітність та приховуючи обороти.

З погляду оподаткування праці та неформальної зайнятості ЄП є ще більш проблематичним, враховуючи, що багато компаній та приватних осіб обирають статус самозайнятості відповідно до ЄСП замість стандартного трудового договору, що дає їм право на набагато нижчі податкові платежі, констатував МВФ.

"Необґрунтована самозайнятість, проблема багатьох країн, має першочергове значення в Україні. Вона вносить спотворення, зокрема тому, що внески на соцзабезпечення стягуються на основі мінімальної встановленої законом заробітної плати незалежно від відпрацьованого часу, що має на увазі нижчу ефективну ставку для тих, хто працює довше", – вважають у Фонді.

МВФ зазначив, що спрощену систему вперше було запроваджено в Україні у 1998 році, проте з того часу вона значно видозмінилася та розширилася порівняно з початковими цілями.

Уточнюється, що платники податків ЄП діляться на 4 групи, і за 2018-2022 роки їхня кількість зросла на 25% – до близько 2 млн, що забезпечило відносно стабільні податкові надходження у розмірі близько 0,9% ВВП протягом 2020-22 років.

Як повідомлялося, раніше заступник голови Офісу президента Ростислав Шурма заявив,https://censor.net/n3428535Джерело: https://censor.net/n3428535 тому потрібно провести податкову реформу і відмовитися від готівкових розрахунків. За його словами, із працюючих у недержавному секторі 60-70% не сплачують у повному обсязі податки.

Топ коментарі
+12
Я б з цікавістю подивився на Європу, коли б половина її бізнесу була знищена ворогом, і велика кількість людей втікала б в США, Канаду та Азію.... і чи були б вони тоді проти низького податкового навантаження та ФОП у себе (щоб люди залишалися, працювали і створювали економіку).
Зараз цей самий МВФ боїться, що Україна маючи такі податкові переваги зможе забезпечити собі зростання.
Наслкзались вже від еих, досить!
показати весь коментар
10.07.2023 13:59 Відповісти
+9
а может это сторонники капиталистического коммунизма типа гетьманцева решили уморить любой бизнес кроме монополий и корпораций??ублюдки во власти и вы хотите повторно прорваться к корыту??даже самый упоротый понял что вы по своим действиям а главное последствиям такие же как ублюдки с лишнейхромосомой!!!!!!!!
показати весь коментар
10.07.2023 14:04 Відповісти
+9
Ну давайте из этих 2 млн ФОПов сделаем 2 млн безработных по просьбе МВФ - это конечно укрепит экономику и увеличит количество собираемых налогов.
показати весь коментар
10.07.2023 14:15 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Я б з цікавістю подивився на Європу, коли б половина її бізнесу була знищена ворогом, і велика кількість людей втікала б в США, Канаду та Азію.... і чи були б вони тоді проти низького податкового навантаження та ФОП у себе (щоб люди залишалися, працювали і створювали економіку).
Зараз цей самий МВФ боїться, що Україна маючи такі податкові переваги зможе забезпечити собі зростання.
Наслкзались вже від еих, досить!
показати весь коментар
10.07.2023 13:59 Відповісти
Та ні. Тут мова йде про те, що такі як коломойський одягають на себе "овечу шкуру" щоб не платити то що їм положено платити в порівнянні з цивілізованими країнами, котрі нам фінансово допомагають в той час коли такі як ахметов та інші набивають собі кишені. Але на фоні того всьго такі метастази коломойського як гетьманцев відіграються на маломі бізнесі і всі включать дурака- а що не так????
показати весь коментар
10.07.2023 15:09 Відповісти
Наслухались вже їх, досить!
показати весь коментар
10.07.2023 14:01 Відповісти
Ух ти, який войовничий троль від ведмечука попався!
Кого там наслухася, убоге?
показати весь коментар
10.07.2023 17:17 Відповісти
а может это сторонники капиталистического коммунизма типа гетьманцева решили уморить любой бизнес кроме монополий и корпораций??ублюдки во власти и вы хотите повторно прорваться к корыту??даже самый упоротый понял что вы по своим действиям а главное последствиям такие же как ублюдки с лишнейхромосомой!!!!!!!!
показати весь коментар
10.07.2023 14:04 Відповісти
Ну нормально!.Два відсотки податок для великого бізнесу? З мільйонно-мільярдних прибутків 2%, а простий роботяга з 10-12-20 тисяч має заплатити 18% плюс ще купу всіляких податків! Знахабніли зовсім! В деяких країнах ЕС податок на великі доходи сягає 70% ! Ви ж любите кивати на ЕС коли ціни піднімаєте. Отож і зробіть прогресивну шкалу оподаткування!
показати весь коментар
10.07.2023 14:10 Відповісти
2% з мільйону це 20 тис. тобто всяко більш, ніж з 20 тис "простого роботяги" (тобто ледаря) "18% плюс купа". Це все, що потрібно знати про те, як вміють рахувати комунячи "економісти".

У ЕС та МВФ майже такі самі діячи, яки брешуть, брешуть і брешуть для того, щоб втриматись у сладеньких чіновнячих кріслах.
показати весь коментар
10.07.2023 14:53 Відповісти
ти реально не знаєшь які податки з зарплати? навіщо пишишь
показати весь коментар
10.07.2023 15:00 Відповісти
Ну давайте из этих 2 млн ФОПов сделаем 2 млн безработных по просьбе МВФ - это конечно укрепит экономику и увеличит количество собираемых налогов.
показати весь коментар
10.07.2023 14:15 Відповісти
Не перекручуй, там такого не написано.
Там є навмисна дірка у законодавству, коли майже всі великі торговельні мережі по продажу техніки, наприклад, працюють через ФОПи і уникають податків.
показати весь коментар
10.07.2023 17:19 Відповісти
Маємо: "великі торгівельні мережі працюють через фоп-ів і уникають податків".
Вирішення проблеми від ідіотів: "скасуємо інститут фоп-ів".

Вирішення проблеми правильне: "приймемо закон, згідно якого великі торгівельні мережі не мають права використовувати фоп-ів, а за виявлене ухиляння таким чином від сплати податків - великі штрафи, створимо відповідний орган нагляду за великими торгівельними мережами з незалежним від держави контролем за цим органом, правом контрольних закупівель тощо".

Але ж ні - в нас працює "офіс простих рішень". ФОП-ів - геть, мільйон самозайнятих осіб, які реально "фоп-и" і ніяких мультиварок/тракторів тисячами через себе не продають - поставимо у стійло і зробимо злочинцями.
показати весь коментар
11.07.2023 09:38 Відповісти
Великі мережі - платити податки, "раз, два, три."!
Зрозуміло чому люди голосували за хлопця, який обіцяв усі їхні проблеми вирішити на раз, два, три..
показати весь коментар
11.07.2023 10:04 Відповісти
МВФ, скоріше за все, вказав про неприпустимість ЄП 2% для великого бізнесу, а Гетьманцев і Ко це видають під іншою ширмою.
показати весь коментар
10.07.2023 14:37 Відповісти
Ви помиляєтесь. Нажаль, МВФ не є добрими економістами, які піклуються про розвиток бідних країн. МВФ - це купа чиновників, яким потрібні ваші гроші, щоб сидіти у своїх кріслах. А гроші ці беруться з платників податків. З іншого боку, принципово нижчі податки переманюють частину інвестицій в Україну незважаючи на війну. І є лоббісти із багатих країн, яким це не подобається. Тому до всього, що пропонує МВФ, треба відноситись з насторогою. І якщо вони продавлять якись поступки, то будуть тиснути і далі.

2% дійсно треба відмінити але є одно але. Треба повернутись до того, з чого ФОП-и починалися. І чому податок назвали "єдиним". Тобто, до фіксованої суми на місяць. Звичайно, не до 200 гривень, а десь до середьої суми податкового навантаження на загальний системі. Тобто приблизно 10 тис. Але цього чиновники дуже бояться, бо тоді багато з них стануть зайвими. (Тих же податківців можна разів у 10 скоротити.) Тому брешуть, брешуть і брешуть....
показати весь коментар
10.07.2023 15:07 Відповісти
Зачем пишете ерунду? К чему возвращаться? Фиксированный налог итак есть у ФОП 1 и 2 группы. И 10к налога с них? Да половина единоналожников 1 и 2 группы просто закроются с таким высоким налогом.
показати весь коментар
10.07.2023 16:26 Відповісти
Вони зможуть працювати на іньший системі оподаткування. А взагалі-то податки повинні бути єдиними для всіх. Не можуть платити - досвідос. Зачиняйте бізнес, бо він не прибутковий. Навіщо стимулювати дурну працю? 10 тис то взагалі не гроші навіть для нормального продавця на базарі.
показати весь коментар
11.07.2023 10:32 Відповісти
Похоже вы такого же мнения как и МВФ - лучше больше безработных чем ФОПов с небольшими налогами. Про 10тис взагалі не гроші - то вы явно далеки от реальности простых людей.
показати весь коментар
11.07.2023 12:28 Відповісти
МВФ популісти. (Трохи приховані.) Ваш комент теж популизм. (Зовсiм не прихований.) А моя думка прямо протилежна популізму. Якщо ви не бачите цієї різниці, то ви зовсім не розумієтесь на економіці. Вибачте!

Більшисть людей нажаль такі. Тому подушний податок наврядчи буде колись введено, бо це занадто радікально для більшості.
показати весь коментар
11.07.2023 12:56 Відповісти
В чем мой популизм? В том, что я считаю что пусть мелкий предприниматель лучше платит минимальные налоги, чем пополняет армию безработных?
И на каком основании вы называете бизнес не прибыльным, если он приносит пусть не большой но все же доход примерно на уровне средней зарплаты? Вы ничего не путаете? Не прибыльный - это если прибыли нет.
Кстати многие крупные и даже очень крупные мировые компании годами работают без прибыли и почему то никто не призывает их закрывать.
показати весь коментар
11.07.2023 13:40 Відповісти
Кожна людина отримує від держави якись послуги, за що сплачує податки. Якщо людина (або бізнес) сплачує замалі податки, а послуги отримає на більшу суму, то це і є збитковий бізнес. На пепері він прибутковий через те, що отримуе дотації від держави. (Тобто від інших платників податків.)
показати весь коментар
11.07.2023 14:29 Відповісти
И какие такие бесплатные услуги и дотации ФОПы получают от государства, которые не получают другие жители страны?
показати весь коментар
11.07.2023 14:42 Відповісти
Податків платять менше, чим отримуют послуг! Якщо не помиляюсь, ФОП 1 групи платить десь 1742 грн, що десь у 5-10 разів менше, ніж отримуют тих самих державних послуг.
показати весь коментар
11.07.2023 16:07 Відповісти
Это какие такие услуги получают фопы от государства на 17000 грн в месяц?
показати весь коментар
11.07.2023 16:57 Відповісти
Наприклад, військовий захист від нападу росії
показати весь коментар
11.07.2023 17:15 Відповісти
Если считать деньги идущие на войну, то у нас все государство убыточное, а не только фоп. Поскольку половина бюджета в военное время - это дотации от западных стран. И никаким чудом, никакими увеличениями налогов этот дефицит не покрыть. И почему вы все сваливаете на фопов? Они хоть что то платят в бюджет. Что платят безработные и те миллионы трудоспособных граждан, что выехали в европу и сидят там на пособиях?
показати весь коментар
11.07.2023 17:33 Відповісти
Я на ФОПів нічого не "звалював". Я написав, що не може бути прибутковим підприємство при доході нижче приблизно 10 тис грн. Що у цьому разі податки замість нього платять дійсно прибуткові підриємства. Я вам цілу лекцію з основ економіки виклав, а ви так нічого і не розуміли. Я був дуже терплячий, але, будь ласка, досить вже тупити!
показати весь коментар
11.07.2023 20:43 Відповісти
Это вы тупите, да еще и передергиваете свои же слова. Сначала пишете, что предприниматели должны налог платить 10к, теперь пишете, что доход должен быть не меньше 10к. Про оплату налогов "вместо" это вообще ваши фантазии. Все, что вы пишете страшно оторвано от реальностей. Вы совершенно не понимаете ни как работает экономика, ни как работает государство. Но при этом строите из себя эксперта. Больше я вам отвечать не буду - бесполезно. Живите и дальше в своем придуманном мире.
показати весь коментар
12.07.2023 09:40 Відповісти
Не тримайте у собі - розповідайте, як працює економіка!
показати весь коментар
12.07.2023 11:55 Відповісти
Навіщо?ти ж не зрозумієш)))
показати весь коментар
19.08.2023 08:31 Відповісти
Яке ти дурне)
показати весь коментар
19.08.2023 08:30 Відповісти
Не знайшла такого матеріалу на Інтерфаксі. Не здивуюся, якщо нам брешуть від Гетманцева, аби ощипати підприємців по самі гланди, щоб і самі позакривалися і онуків навчили, що вести бізнес в Україні - безнадійна справа
показати весь коментар
10.07.2023 16:24 Відповісти
факт , такого там немає
Найблище , що знаходиться - https://interfax.com.ua/news/economic/921538.html Програму EFF із МВФ доповнено 4 маяками про Бюджетний кодекс, "5-7-9", ОГТСУ, Держподаткову і Держмитслужбу - меморандум

показати весь коментар
10.07.2023 16:48 Відповісти
Один робітник з офіційної зарплати сплачує однакові по сумі податки як і хитрозроблений фопівець з мільйонними обігами. Останні навчилися плакати і симулювати свою бідність, але їм ніхто вже не вірить, бачуть, як вони живуть на широку ногу.
показати весь коментар
10.07.2023 16:54 Відповісти
Як говорив наставник нашого президента Ігор Валерйович - Податки платять тільки лохи....

А чого вас не цікавить що у нас всі обленерго, облгази, нафтотрейдери все кіпрські компанії....

А чого вас не цікавить що у фопів немає мінімізації податків через липові накладні як у юросіб, і фопи мають працівників з офіційною зарплатою....
показати весь коментар
11.07.2023 00:54 Відповісти
Путинский интерфакс мутит воду,в МВФ говорят про маскировку крупного прибыльного бизнеса под малый,а наши агенты сивковича с упоением душат малый протому что это,якобы,требование МВФ.Нужно просто менять экономические законы,пять десятков видов налогов и безпредельные права у проверяющих на фоне зависимости судей от мнения начальства - это дичь дичайшая.
показати весь коментар
10.07.2023 17:26 Відповісти
Якщо всі магазини Гереги - Епіцентр сидять у ФОПах, то все вірно говорять.
показати весь коментар
10.07.2023 20:07 Відповісти
Магазини Гереги завозять товар без сплати ПДВ за 6% через офіс великих плаників податків, тому їм пох... чи будуть фопи чи ні вони тоді повернуться до кіпрського співласника і будуть виводити по офшорах...
показати весь коментар
11.07.2023 00:57 Відповісти
Гнуснейшая манипуляция со стороны власти!
Рассчитана на большинство, которое НИКОГДА не занималось бизнесом!
Большинство бизнесменов вам подтвердят, что 20% рентабельности бизнеса - это очень хорошо!
Далее - простая математика:
у предприятия берут 18% от ДОХОДА (который можно ЛЕГАЛЬНО уменьшить разными способами):
У ФОПа берут 5% (или 3%+НДС ) с ОБОРОТА! Т.е. аренда, з/плата и налоги с нее, коммунальные, реклама, расходы на топливо и т.д. - ВСЕ ЭТО ЗА СЧЕТ ФОПа!!!
Идем дальше:
сумма налогов с дохода у ФОПа на 5% = сумме налогов с дохода у предприятия, с почти 28% рентабельности!!! Да таких - единицы!!!

сумма налогов с дохода у ФОПа на 3% (+НДС)= сумме налогов с дохода у предприятия, с почти 17% рентабельности!!! Да, таких больше, но это ж не "небо и земля" по налогам, как пытается сбрехать гетьманцев!!!!
Почему не все тогда открывают фирмы, а идут в ФОПы, по возможности? Исключительно из-за специально, "через жеппу", написанных законов, любой из которых можно развернуть против предприятия! С ФОПами такой номер не совсем проходит, т.к. там все просто: сколько денег получил, умножь на ставку и заплати!
Все вышесказанное касается ФОПов - единоналожников. За общую систему я уж молчу - в БОЛЬШИНСТВЕ случаев, необходимо быть имбицилом, что б ее использовать Чего стоит только разъяснение налоговой, что для грузоперевозчиков (основная делятельность), нельзя относить на затраты з/части, аккумуляторы и т.д.
показати весь коментар
10.07.2023 21:37 Відповісти
Тільки є один нюанс це одна із богатьх вимог. Причому не сама критична. Вимоги реформ в тому числі судової, податкової, зменшення видатків це не вигідно самій владі тому вона педаллює саме це а не основні вимоги МВФ.
показати весь коментар
11.07.2023 07:41 Відповісти
В них одна мета,знищити промисловість України,безробітні вимушені будуть шукати кращої долі в західних країнах як некваліфіковані працівники,а з нашої території вони будуть вивозити дешеву сировину і продукти харчування
показати весь коментар
11.07.2023 09:56 Відповісти
Україна таким чином перетвориться на 100% колонію
показати весь коментар
11.07.2023 09:57 Відповісти
Поки ви бігаєте за фопами, скільки людей не працевлаштованих працює.
Я фоп з 99 року, постійно як можу плачу, хоть якось підтримую державу.
Ще зауваження. Подивіться на будівлю Черкаської податкової, воно може вмістити Європарламент, коридорами можна на автомобілі їздити.
Якщо європа хоче іншу систему оподаткування давайте зробим як у них, тільки ви будите шоковані скільки податків повертається назад підприємцю, не зважаючи на великі ставки оподаткування.
У мене багато знайомих працює без фоп провиртають більше ніж я, роками не сплачуючи не копійки.
Трусить треба тих хто працює не легально!!!!!
показати весь коментар
11.07.2023 15:47 Відповісти