9 812 56

IT-фахівці цьогоріч стали менше донатити на ЗСУ. Найбільше знизилися донати від тих, хто не планує повертатися в Україну

зсу

Кількість IT-спеціалістів, які регулярно донатять на Збройні Сили України, зменшується.

Про це йдеться в дослідженні DOU, передає LIGA.net.

Так, було проведено опитування серед 12 974 IT-фахівців щодо їхньої підтримки Сил оборони України донатами. Опитування охопило тих, хто зараз в Україні (11 037 осіб), і тих, хто за кордоном (1937 осіб).

Цього року 75% опитаних повідомили про фінансову підтримку, тоді як у 2023 році цей показник становив 81%, а у 2022 році – 82%.

Найактивніші донатори – це IT-спеціалісти, які живуть за кордоном, але планують повернутися: 81% із них регулярно підтримують армію.

Серед тих, хто залишився в Україні, донатять 77% (у 2023 році було 82%). IT-фахівці за кордоном, які не планують повертатися, донатять рідше – 62% (у 2023 році було 69%).

У середньому 75% айтівців донатять на ЗСУ по $188 на місяць, що менше, ніж рік тому.

Більш досвідчені фахівці роблять внески частіше. Серед джунів підтримують армію 69%, тоді як серед фахівців рівня Lead+ – 80%.

Донати від технічних фахівців знизилися з 81% у 2023 році до 77% у 2024 році. Найменше донатять розробники – 74%.

Чоловіків, які підтримують армію фінансово, поменшало – з 80% до 74%. Серед жінок падіння незначне: зараз донатять 80% проти 82% рік тому.

Найактивнішими донаторами залишаються IT-фахівці у віці 25-35 років: 77% з них регулярно підтримують армію, порівняно з 72% серед молодших за 25 років і 74% серед старших за 35.

Середній розмір щомісячних донатів скоротився з $190 до $188. Найбільше знизилися донати від тих, хто не планує повертатися в Україну – з $225 до $183.

Більшість IT-спеціалістів донатять $100-300 щомісяця, але індивідуальні пожертви можуть суттєво відрізнятися. 15% донаторів віддають на армію до $50 на місяць, а 8% – понад $1000.

Більшість донаторів не мають чіткого бюджету для донатів. Лише 21% переказують кошти після отримання зарплати, 17% – рівномірно протягом місяця.

Більшість орієнтується на потреби військових, які виникають протягом місяця. 44% донаторів підтримують невеликі збори та ініціативи, яким важко зібрати кошти, а 38% мають перелік фондів і волонтерів, яким зазвичай допомагають.

Найбільше підтримують друзів і родичів у ЗСУ та невеликі волонтерські ініціативи.

Як повідомлялося, упродовж 2023 року українці задонатили у три найбільші фонди 18,75 млрд грн, що майже удвічі менше, ніж у 2022 році (рекордні 34,38 млрд грн).

Топ коментарі
+27
Все дуже просто: якщо держава відмовляється від підтримки своїх громадян за кордоном - громадяни відмовляються від підтримки держави. Адже за кордоном не тільки ухилянти-Тисоплавці. Багато хто виїхав до війни, багатьох вивезли їхні компанії, а також багато хто банально був у відпустці на початку війни. От від всіх цих людей держава вирішила відмовитися, постійно нагадуючи їм лише про обов'язки, але повністю забувши про їхні права. Тому нічого дивного. І чим далі - тим більше будуть скорочуватись донати.
показати весь коментар
05.08.2024 21:31 Відповісти
+19
IT-спеціалісти, точно не дурачки і мабуть не раз бачили, куди їх гроші йдуть, замість ЗСУ(приклдом є дитяча лікарня Охматдит).
показати весь коментар
05.08.2024 21:26 Відповісти
+13
Откладывают на потенциально возможные штрафы, согласно новому закону
показати весь коментар
05.08.2024 21:55 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
IT-спеціалісти, точно не дурачки і мабуть не раз бачили, куди їх гроші йдуть, замість ЗСУ(приклдом є дитяча лікарня Охматдит).
показати весь коментар
05.08.2024 21:26 Відповісти
Так не Умєрову ж донатять
показати весь коментар
05.08.2024 21:42 Відповісти
Ну я перестав донатити в якісь фонди. Доначу, коли збирають знайомі, пишуть тут на цензорі, Бутусов, чи Дикі шершні наприклад та адресно на лікування чи родичам. Але як арештують мої українські картки, то перестану, швидше за все, оскільки це буде геморно.
показати весь коментар
06.08.2024 02:07 Відповісти
Це їхні податки, якщо вони їх платять, в кишені зєльоних аферистів йдуть, а донати з державними чиновниками не пересікаються.
показати весь коментар
05.08.2024 22:27 Відповісти
А збільшилася чи зменшилася кількість донатів від наших "жирних котів"?
показати весь коментар
05.08.2024 21:30 Відповісти
"Жирні коти" не донатять, вони крадуть ті донати.

Якщо хочете щоб ваш донат дійшов до військових то шукайте повідомлення про збір від рідних військових. Перевіряти треба завжди - дужо багато шахраїв розплодилось під крильцем зЕленої влади. але якщо захочете задонатити - знайдете.
показати весь коментар
05.08.2024 22:46 Відповісти
Я донатю тільки "Справа Громад " інших не знаю і не довіряю
показати весь коментар
05.08.2024 23:09 Відповісти
Все дуже просто: якщо держава відмовляється від підтримки своїх громадян за кордоном - громадяни відмовляються від підтримки держави. Адже за кордоном не тільки ухилянти-Тисоплавці. Багато хто виїхав до війни, багатьох вивезли їхні компанії, а також багато хто банально був у відпустці на початку війни. От від всіх цих людей держава вирішила відмовитися, постійно нагадуючи їм лише про обов'язки, але повністю забувши про їхні права. Тому нічого дивного. І чим далі - тим більше будуть скорочуватись донати.
показати весь коментар
05.08.2024 21:31 Відповісти
" ... а також багато хто банально був у відпустці на початку війни... " - це що за маячня ? То чому не повернулися з відпустки ?

Угу, і далі про права.
показати весь коментар
05.08.2024 23:14 Відповісти
Тому що багатьом з нормальних людей власне життя дорожче за будь що. І тому вони не повернуться ні за яких обставин, як би держава не ставила їм палки в колеса. А тому всі ці заходи з невидачею паспортів і обмеженням сервісів - не більше як банальне бажання "насрати в кишеню".

Але стаття не про те, а про донати. І от тут ті, хто за кордоном, продовжували донорство волонтерки і особливо дронів. Але чим далі - тим будуть донатити менше. Бо Ви і такі як Ви завжди будете незадоволені, аж до моменту поки людина не сконає десь на Донбасі під керівництвом найпотужніших лідерів.
показати весь коментар
05.08.2024 23:51 Відповісти
Так, на Донбасі сконають усі ...
показати весь коментар
06.08.2024 19:29 Відповісти
У мене тут, під Куп'янськом, просто сльози потекли. Вважаю, час розставить все на свої місця і Вас, тих хто виїхав за кордон, вважатимуть справжніми героями, а нас, дебілів що побігли в військомат чекатиме заслужений осуд.
показати весь коментар
06.08.2024 07:17 Відповісти
В мене син-програміст теж перестав донатити. Купив 4 3-Д принтери і друкує різні запчастини для дронів, практично цілодобово.
показати весь коментар
05.08.2024 21:31 Відповісти
то це інша форма участі, норм
показати весь коментар
05.08.2024 23:15 Відповісти
Откладывают на потенциально возможные штрафы, согласно новому закону
показати весь коментар
05.08.2024 21:55 Відповісти
Так, то нормально і передбачено, бо замість донатів, ці гроші мусять будуть піти на штрафи і хабарі у разі повернення до України (хоча би у наразі поховати родичів). Бюджет є бюджет. У звичайної людини що не краде він біль меньше однаковий.
показати весь коментар
05.08.2024 22:14 Відповісти
Я взагалі вважаю, що праця іт фахівців переоцінена в рази
показати весь коментар
05.08.2024 22:19 Відповісти
Розкажи це світовому ринку
показати весь коментар
05.08.2024 22:21 Відповісти
Ви думаєте такі мають поняття що таке ІТ-фахівець?
показати весь коментар
06.08.2024 08:57 Відповісти
який же ти розумнтй, як гудосий без бомажки
показати весь коментар
05.08.2024 22:27 Відповісти
Написав Іван, тримаючи в руках смартфон, в браузері, на порталі Цензор, написаному завдяки розробленому двіжку командою веб-розробників...

Але Іван-дурак, йому що програмний продукт написати, що слово "***" на паркані... От серіальчик під пивко зазиріть, чи телемарафон - ото діло, зразу видно, куди гроші йдуть, а не в це ваше нікому не потрібне і переоцінене ІТ
показати весь коментар
05.08.2024 22:43 Відповісти
Щодо важливості роботи айтішніків заперечень бути не може. Але без сантехніка айтішник обіс...я по вуха, не вилазячи з дому ?? І без електрика фіг він що напише. Хіба що педалі динамо-машини у перерві буде крутити.

100 % - спочатку з"явилися у Світі електрики і сантехніки. Айтішніки їх онуки і правнуки.
показати весь коментар
05.08.2024 23:21 Відповісти
Хммм... Дивні твердження. Я 16 років працюю в ІТ. При цьому у власному приватному будинку всю сантехніку ремонтував сам: міняв крани, зробив власноруч автоматичний полив, розвів три точки подачі води ділянкою, ремонтував таймери, тощо. Також власноруч розвів проводку в гаражі і освітлення ділянки. Зварювальним апаратом зробив всі перила в будинку і стійки для плетучих рослин. Так що айтішнік без сантехника чи електрика проживе - на крайняк загуглить, що і як робити. Але в ********* світі сантехники і електрики без айтішників навряд чи впораються. От така от фігня
показати весь коментар
05.08.2024 23:34 Відповісти
уважуха Вам. А я знаю айтішніка, - нічого сам не вміє. І шо ?
показати весь коментар
05.08.2024 23:40 Відповісти
І нішо. Замість того, щоб критикувати життя інших - краще б витратили час на вивчення якоїсь нової навички. Може навіть зі сфери ІТ. Бо по Ваших коментах бачу, що Вас просто гризе жаба за те, що хтось свої роки навчання в універах і на курсах вдало конвертував в тверду іалюту, а Вам Ваша бурса забезпечила хіба що безлімітний запас жовчі, аби бризкати нею тут в коментах
показати весь коментар
05.08.2024 23:42 Відповісти
Мої коменти у 3 рази коротші за Ваші. То жовчі у Вас точно більше.
показати весь коментар
06.08.2024 19:16 Відповісти
Все, що в нашому світі існує - побудовано інженерами. Айтішники - теж представники інженерної професії. І в них теж, як і у інших інженерів, працюючий мозок і прямі руки, інакше з професії швидко викидають на мороз.

Коли мені приперло, я зробив і сантехніку, і воду, і автономну електрику в одну харю. А коли у сантехніка відмовить в черговий раз комп'ютер - він ніхєра з цим не зробить і прибіжить до мене, бо не вміє і вчитися нездатний.
показати весь коментар
05.08.2024 23:47 Відповісти
надрукував Ваня користуючі програмний інтерфейс пристрою з ОС розробленной іт-шниками за допомогою мережі інтернет на веб порталі який теж розробили переоцінені фахівці....
показати весь коментар
05.08.2024 22:51 Відповісти
і що ж голодний айтішнік напише, якщо пекар його не нагодує. Дайте вгадаю ... в духовці теж є ШІ.
показати весь коментар
05.08.2024 23:22 Відповісти
ну я айтишник але хліб пеку сам, бо то лайно що продають пекарі хай самі їдять. Та в загалі немає нічого простішого за приготування їжі - звісно якщо руки не з дупи під кутом в 90 бо щоб там не робив той кухар або пекар на виході, тобто кінцевий результат - гівно і прогресу за тисячу років - нуль! А ось щоб ви робили зараз без інтернету? Сиділи б марафон дивились і тихесенько на кухні владу матюкали. А так-то у вас нескінченний логічний цикл але вирваний десь з середини, бо якщо хлібороб не засіїть поле то голодний пекарь з'їсть айтишника разом з клоунами з цирку яким бронь надали
показати весь коментар
06.08.2024 00:22 Відповісти
Що ви як дитина. Питання не в потрібності чи важливості - от якби двірників та сміттярів не було, ми би давно повиздихали від чуми, які щури б розносили - так малому і казав, коли він меншим був і питав про важливі професії. А питання тут в тому, скільки навичок, знань, інтелекту треба щоб займатися тією чи іншою професією. Якщо взяти на вулиці 100 випадкових людей. Скільки з них зможуть бути двірниками? 95? А скільки інженерами-програмістами? 10? Скільки треба вчитися на двірника? Тиждень-два? А на програміста? Тому і різна оплата. Не через важливість.
показати весь коментар
06.08.2024 01:58 Відповісти
Хороший ІТішник ніколи голодним не буде!
показати весь коментар
06.08.2024 08:58 Відповісти
Бозє бозє ... Айтішніків образили ! Набігли своїх захищати. Вгамуйтесь !
показати весь коментар
06.08.2024 19:19 Відповісти
А інші фахівці? Щось мені підказує, що теж перестають. Це проблема соціально-політична.
показати весь коментар
05.08.2024 22:30 Відповісти
наша семья стала меньше донатить, намного....

Я работаю в гос компании, жена в декрете, на руках наши родители-пенсионеры с нищенской пенсией.

Цены растут, з/п подняли на фигню, обрезаны все доплаты.

Вопрос сейчас - как прокормиться и обеспечить ребенка необходимым при таких ценах.....

Да, донат сократити....., сейчас по возможности - если нашел подработку....
показати весь коментар
06.08.2024 07:23 Відповісти
Добавлю

и коммуналка прет - подняли непонятные абонентские платы за отопление, хол и гор воду, повышена цена на электрику, в хрущевке, за неработающий полотенцесушитель Киевэнерго во главе с мистером Биндером берет сейчас 290 грн. (раньше было 25-35 грн.)
показати весь коментар
06.08.2024 07:28 Відповісти
dd13

Якщо не функціонують рушникосушарки у всьому будинку - напишіть заяву до ЦКС, зберіть кілька підписів мешканців будинку - і все. В чому проблема?
показати весь коментар
06.08.2024 08:52 Відповісти
не так все просто.

В одном парадном не работают, в другом работают.

Там где не работают - в 80-е они потекли, ЖЭК перекрыл воду, а жильцы тупо пообрезали их.

Суд Киевэнерго проигран - т.к. не имели права вносить изменения в проектные коммуникации - т.е. обрезать, надо было согласовывать изменения.

А Киевэнерго не отказывается от шаровых денег за неработающие сушители. Плюс не отвечают на запросы, почему плата возросла в 10 раз.....

А руководители Киевэнерго на служебном транспорте ездят с работы, на работы, на дачи.
показати весь коментар
06.08.2024 09:27 Відповісти
Та невже, а що сталося? Як ви до людей, так люди до вас. Коли ви вже це зрозумієте.
показати весь коментар
05.08.2024 22:42 Відповісти
А що сталося ? Їм Батьківщина нагадала, що її захищати треба. І тут айтішніки образились !
показати весь коментар
05.08.2024 23:24 Відповісти
А захист - то тільки з автоматом посадку штурмувати? Чи може все ж таки він різний буває? І я зараз не про "економічний фронт" чи ще щось. Багато хто з ІТ в перші дні війни став на захист, також більшість волонтерських фондів і організацій були створені ІТшниками. І донати в ті фонди - це такий самий важливий фактор

А тепер скажіть мені, кому з вас стане легше, якщо всі ІТшники просто повернуться в країну і сядуть по своїх домівках, збільшуючи навантаження на електромережі і наражаючи себе і свої родини на небезпеку. Адже зараз на фронті далеко не всі чоловіки: от Ви наприклад точно не з-під Торецька пишете. Тому краще слідкувати за собою і своїм життям, а не давати поради іншим
показати весь коментар
05.08.2024 23:39 Відповісти
Ви статтю уважно читали ?

Опитування охопило тих, хто зараз в Україні (11 037 осіб), і тих, хто за кордоном (1937 осіб).
показати весь коментар
05.08.2024 23:42 Відповісти
Достатньо уважно, щоб чітко побачити, що акцент зроблено саме на тих, хто за кордоном і не збирається повертатись. Адже ті, хто в Україні, на Вашу думку, і так мають добровільно прийти в ТЦК, взяти автомат і поїхати в посадку на Донбасі. Я правильно розумію?
показати весь коментар
05.08.2024 23:46 Відповісти
хех ... Уважно ?? Яке співвідношення ?
показати весь коментар
06.08.2024 19:21 Відповісти
Вони своїми донатами допомогли більше ніж нафронтики з купленими справками.

Хай вони краще нагадають, де ця батьківщина була 30 років і які обов'язки перед громадянами вона виконувала за 30 років.
показати весь коментар
06.08.2024 00:18 Відповісти
Схоже Ваша "батьківщина" має ім"я конкретної людини
показати весь коментар
06.08.2024 19:27 Відповісти
Посмотрите пенсии судей-пенсионеров, мгновенно пропадет желание донатить.
показати весь коментар
05.08.2024 23:29 Відповісти
Суддя що виніс в 1989 році останній смертний вирок Воїну УПА Івану Гончаруку, зараз отримує пенсію 210 тис.грн
показати весь коментар
06.08.2024 02:58 Відповісти
Це дуже добре, враховуючи інформацію про недобросовісних Притулу і Стерненка
показати весь коментар
06.08.2024 00:43 Відповісти
Як мінімум ще до повномаштабної закордонні інвестиції почали зменшуватись бо зелене кодло тільки краде, рейдерить і збільшує податки. А після вторгнення всі релакувались у Польшу і Болгарію, хто до цього ще не встиг на Кіпр переоформитись. Потім тим хто ще мав контракт- почали не продовжувати його бо проблеми зі світлом, а потім ще й тцк. Фірмі краще без ризику нацняти ту саму дєвочку українку у Вроцлаві ніж мальчіка у Києві
показати весь коментар
06.08.2024 03:02 Відповісти
та да ... "усі релакувались ..." от прям всі ...
показати весь коментар
06.08.2024 19:26 Відповісти
це якийсь сюр які донати на третій рік війни сша дає нас 60 млрд дол. всі донати ледве 1 млрд
показати весь коментар
06.08.2024 11:02 Відповісти
Пояснювали неодноразово - немає тих 60 лярдів. Від сили 7-8. Усе інше це вклади у військову промисловість США. Потім, опосередковано, може будуть.
показати весь коментар
06.08.2024 19:25 Відповісти