Гетманцев пояснив низькі зарплати українців невисокою продуктивністю їх роботи

Рада ухвалила закон для боротьби з підкупом у міжнародних операціях

Середня продуктивність праці в Україні приблизно в 3-5 разів нижча, ніж у країнах ЄС, і в 7-10 разів менша, ніж у Німеччині. Як результат, українські компанії витрачають більше часу на виробництво того ж самого продукту, використовують більше ресурсів для досягнення тих самих результатів і через це складніше конкурують на зовнішніх ринках.

Про це заявив голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев.

За його словами, низька продуктивність праці в Україні є не лише економічною, а й соціальною проблемою. Ця ситуація має наслідком низькі зарплати, обмежує можливості для працевлаштування вразливих груп та створює умови для майбутньої трудової міграції.

Гетманцев пояснив, що показник продуктивності праці "вимірюється співвідношенням ВВП до кількості працівників або відпрацьованих годин. Це історія не про "ледачість", а про системні чинники, що впливають найбільше саме на рівень ВВП".

На переконання Гетманцева, причинами низької продуктивності є застаріла інфраструктура, недостатні інвестиції в обладнання та автоматизацію, низький рівень управлінських практик, слабка логістика й фрагментованість бізнесу. Частина економіки працює в малих, неконкурентних компаніях, щоб знизити податки, що обмежує доступ до капіталу й технологій. Додатково на ситуацію вплинули війна, руйнування виробничих потужностей і вимушена релокація підприємств.

Проте це відставання у продуктивності – не вирок, а можливість. На думку Гетманцева, інвестиції у підвищення продуктивності праці – це ключ до того, щоб економіка могла рости, українці отримали вищі зарплати, а країна ставала конкурентнішою.

Системна автоматизація та модернізація виробництва дозволяє:

  • залучити людей з інвалідністю, адже автоматизація рутинних та фізично складних операцій усуває бар'єри;
  • розширити роль жінок, зменшивши необхідність у важкій фізичній праці;
  • зменшити потребу в трудовій міграції, оскільки залучення осіб з інвалідністю та жінок до нових ролей "скорочує штучний дефіцит кадрів, який зараз покривається за рахунок імпорту робочої сили".

Одним із варіантів системного залучення внутрішніх інвестицій є обов’язкова накопичувальна пенсійна система.

"Тож послідовно адвокатую запровадження її в Україні, оскільки це не лише пряме покращення життя людей в поважному віці (стабільне персональне накопичення), а й потужний ресурс для інвестиційного ринку, який запустить нашу економіку на вищий рівень продуктивності та розвитку", – наголосив Гетманцев.

Як повідомлялося, уряд ухвалив постанову, яка передбачає часткову компенсацію вартості майна підприємств, зруйнованого або пошкодженого через збройну агресію Росії, а також часткову компенсацію страхових премій за договорами страхування від воєнних ризиків.

Топ коментарі
+54
Ну реальний утирок.
показати весь коментар
02.12.2025 12:25 Відповісти
+38
🤡🤡🤡, хавайте 73%, кого ви собі вибрали, пришелепки 😂😂😂😂
показати весь коментар
02.12.2025 12:26 Відповісти
+35
Тварина корупційна знахабніла вкрай!
показати весь коментар
02.12.2025 12:27 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Ну реальний утирок.
показати весь коментар
02.12.2025 12:25 Відповісти
Неа, він азірівська кровосіся!
показати весь коментар
02.12.2025 12:47 Відповісти
та типовий зеленорилий ***#н , його " тлумачення" - "0" , закінчить трагічно .

P.S. дятлам ,які закинули це лайно у владу , ще раз нагадквання ,що вони таки дятли.
показати весь коментар
02.12.2025 13:07 Відповісти
Якраз в цьому питанні він правий. Варто глянути і порівняти на цифри ввп на душу населення. Утирок він в тому - як бачить шляхи виходу з такої ситуації. ******** ставку не на низову приватну ініціативу і конкуренцію. А на державний капіталізм на зразок російського.
показати весь коментар
02.12.2025 13:04 Відповісти
🤡🤡🤡, хавайте 73%, кого ви собі вибрали, пришелепки 😂😂😂😂
показати весь коментар
02.12.2025 12:26 Відповісти
У країнах Європи діє механізм погодинної оплати праці, а в Україні работодавці на підприємствах усіх форм власності оплату зробили мінімальну, всі доходи ідуть по кишенях акціонерів, а далі вимиваються з України за кордон. І така херня малята діється з 90х...
Земля - багатіям ,
а наріду - Батьківщина........ ну і робота за миску юшки.
показати весь коментар
02.12.2025 15:58 Відповісти
Тварь. Просто тварь. Тобто чорти які не вкладаються у покращення виробництва, інші чорти закони пишуть як школярі, а винні ураїнці.
Хоча 73%? ....
показати весь коментар
02.12.2025 12:27 Відповісти
Тварина корупційна знахабніла вкрай!
показати весь коментар
02.12.2025 12:27 Відповісти
А яка його продуктивність? Маю на увазі роботу на користь держави, а не власної кишені.
Хіба що він себе до уваги не бере, бо не вважає себе українцем?🤔
показати весь коментар
02.12.2025 13:02 Відповісти
У русні є такий віршик (що пояснює їх нещодавні "успіхи" у космонавтиці)
Летела ракета -
Упала в болото:
Какая зарплата -
Такая работа.
показати весь коментар
02.12.2025 12:28 Відповісти
Нєт дєнєх - нєт любві
показати весь коментар
02.12.2025 12:55 Відповісти
це такий звіздьож про продуктивність праці, особливо в Німеччині. Якщо вони щось ефективніше роблять то це виключно за рахунок грамотного керування та автоматизації. Якщо взяти звичайного співробітника, то він працює навіть гірше аніж український
показати весь коментар
02.12.2025 12:28 Відповісти
Це так.
Українці - універсали в роботі
показати весь коментар
02.12.2025 12:56 Відповісти
Якщо оцінити розвиток країни то Гетьманцеву зовсім не має за що платити.
показати весь коментар
02.12.2025 12:28 Відповісти
Технологічна відсталість може й має місце, але наші "трударі" ще з часів совка дотримуються переконання "якщо я прийшов на роботу, мені вже повинні платити".
показати весь коментар
02.12.2025 12:28 Відповісти
І привів у приклад друзів Зеленского. Ті працюють самовіддано, і заробляють добре. Але хочуть ще більше.
показати весь коментар
02.12.2025 12:29 Відповісти
показати весь коментар
02.12.2025 12:36 Відповісти
Якесь диво трапляється як тільки українці перетинають кордон ЄС: їх працездатність збільшується в рази!!!
показати весь коментар
02.12.2025 12:29 Відповісти
Звичайний перетин межі між феодалізмом і капіталізмом.
показати весь коментар
02.12.2025 12:49 Відповісти
Потому вывод - проблема не в непродуктивных украинцах, а в тех, кто управляет страной, где работают украинцы
показати весь коментар
02.12.2025 13:24 Відповісти
А зарплаты бездельников виглядают так:
В Україні середня зарплата держслужбовців становить 61,6 тис. грн. А зарплати топкерівників деяких відомств сягають 200-300 тис
показати весь коментар
02.12.2025 12:33 Відповісти
...Це поясняється високою продуктивністю їх роботи. Логіка цього дибіла.
показати весь коментар
02.12.2025 12:44 Відповісти
А він, депутати, чиновники оху*ть які продуктивні...
Цих дармоїдів пора перевести на відрядну оплату праці, та позбавити усіх пільг,
Якщо приніс користь країні ідеями чи законом який покращить стан економіки чи доброту людей, заплатити, якщо ні нехай сидять і виживають на мінімалці, як багато людей!
показати весь коментар
02.12.2025 12:33 Відповісти
Це правда, українці мало працюють і тому мало заробляють. От наприклад в Польщі норма цілих 8 годин на день і 40 годин на тиждень. І мінімалка 360 гривень за годину, тобто десь 55 000 грн.

А в Україні мінімалка 8 000 грн. Значить, українці в Україні працюють в 7 разів менше, ніж в Польщі. Тобто десь по годині в день.
показати весь коментар
02.12.2025 12:35 Відповісти
Що ми вимірюємо, коли говоримо про «продуктивність праці»?ПП часто вимірюють як співвідношення річного ВВП (або доданої вартості) до кількості працівників або - краще - до фактично відпрацьованих годин. Така міра дає уявлення, скільки економічної цінності виробляє середньостатистичний працівник за годину чи за рік, незалежно від зарплати чи тривалості робочого часу
показати весь коментар
02.12.2025 18:53 Відповісти
Це вже тягне на мем
показати весь коментар
02.12.2025 12:35 Відповісти
Чому цей дебіл досі на посаді?
показати весь коментар
02.12.2025 12:35 Відповісти
бо корисна Гнида для Zельоних Гнид
показати весь коментар
02.12.2025 12:36 Відповісти
Потому что он дебил.
показати весь коментар
02.12.2025 13:48 Відповісти
В у чінуш і депутатів акуєна продуктивність?
показати весь коментар
02.12.2025 12:40 Відповісти
Это результат, в первую очередь слабой институциональной системы,недостаток профессионального аппарата, политическая фрагментация
показати весь коментар
02.12.2025 18:55 Відповісти
Згоден на всі 100% з вами, професор!
показати весь коментар
02.12.2025 19:09 Відповісти
Той випадок, коли після сімох років потужного царювання ЗЕ-шобли вже неможливо звинуватити Порошенка - буде винний мудрий народ.
показати весь коментар
02.12.2025 12:41 Відповісти
хватіть скігліті
показати весь коментар
02.12.2025 12:41 Відповісти
Ага беріть лопати, бо капуста ураділа.
Азаров на болотах воє від задоволення коли чує свого учня гнідьманцева.
показати весь коментар
02.12.2025 12:50 Відповісти
Этому дауну до Азарова как до луны раком.
показати весь коментар
02.12.2025 13:49 Відповісти
Ну теперь все ясно кто дает советы вислюку.
Возьмем в пример самый простой вариант.
Немец убирает улицу, моет посуду, водит автомобиль........
Делает он это в 4-5 раз продуктивнее, чем ту же работу сделал бы гетманцев.
показати весь коментар
02.12.2025 12:42 Відповісти
Твоєї продуктивності взагалі не має,а ти сволота не тільки в парламенті отримуєш.,в конвертах від Єрмака теж було?Признайся!
показати весь коментар
02.12.2025 12:42 Відповісти
Нє вінаватиє мі!
показати весь коментар
02.12.2025 12:43 Відповісти
ах ти ж **** піdар
показати весь коментар
02.12.2025 12:43 Відповісти
водій в ірландії продуктивно їде за місяць 5-6 тис км за 4000 фунтів
в Україні тіж самі 5-6 тис водії їдуть за 1500 фунтів, але нікуя не продуктивно...
ось така вона, логіка уїїбнів.
а ще цим уїїбням здалося що криві, горбаті, кончені, яких призивають, будуть в ЗСУ
продуктивніші ніж молоді, здорові бики яким ціж самі уїїбани дали бронь
логіка залізна...
буде так як вирішили уїїбани...
показати весь коментар
02.12.2025 12:44 Відповісти
23 лют. 2022 р. - Торгівля України з РФ: Гетманцев запропонував обрати не патріотизм, а математику Україна має відповідати на агресивні дії Росії не на шкоду собі"
показати весь коментар
02.12.2025 12:46 Відповісти
гетманцев , не кукурікай ...НАБУ скоро і про тебе розкаже ...мудило ...
показати весь коментар
02.12.2025 12:49 Відповісти
Он надеется, что успеет выехать до того момента. В принципе, не безосновательно надеется
показати весь коментар
02.12.2025 13:22 Відповісти
Мало хто викликає у українців таку огиду, несприйняття та ненависть, як пан гетьманцев.
показати весь коментар
02.12.2025 12:49 Відповісти
Який він пан? Шушера сівковича
показати весь коментар
02.12.2025 15:10 Відповісти
Незабаром гетманцев :
показати весь коментар
02.12.2025 12:53 Відповісти
Справа в тому що в країні есправедлива оплата праці,нарахування податків!
Ніхто не працює більше ніж 24 години на добу, але одна праці оплачується добре а інша мало, хоча всі профксії однаково потрібні.
Ще потрібно підняти податки за надприбутки та різним блогерам, артистам, пєвцам ротом,
бо воно одну пісню запише, а потім все життя має відсотки з прокрутки, або артист зніметься у кіно а потім увсе життя має відсотки з показу, але інші професії чомусь так не оплачуються, наприклад стоматолог поставив пломбу, а оплата за роботу одноразова, а не поки її використовуєш,
чи кравець, пошив річ, а оплату отримав одноразову, а не відсотки за весь час користування,
чи двірник, прибрав, купа народу ходить безкоштовно, а йому заплатили мінімалку.
Отож оплата праці потребує перегляду, а категорії типо артисти, пєвци, блогери та ін повинні сплачувати підвищені податки.
показати весь коментар
02.12.2025 12:54 Відповісти
бред дурника 5 клас економіки стати дворником може кожен, навіть ТИ, але блогером і артистом потрібен не тільки талант і щоденна праця без ЗП. Фу ***** , тобі 5 років???
показати весь коментар
02.12.2025 13:15 Відповісти
Дурень не имеющий профильного экономического образования в очередной раз решил поразглагольствовать об экономических процессах,когда уже агентуру сивковича рассадят по камерам.
показати весь коментар
02.12.2025 12:59 Відповісти
Хай пан Гетьманцев говорить повну правду а не знову як він любить маніпулює цифрами. Якщо в Україні низька продуктивність праці робітників то також низька продуктивність та інтелектуальна обмеженість українських керівників, управлінців та начальників які не здатні адекватино спланувати робочий процес щоб їх працівники показували кращий результат. А то всі думають що саме вони таки розумні а інші ні. Так не буває.
показати весь коментар
02.12.2025 13:01 Відповісти
Одні депутати в УКРАЇНІ
Працюють ;денно і ношно
показати весь коментар
02.12.2025 13:02 Відповісти
Інвалідами та жінками позатикає ринок праці, який впав і нічим не підніметься?

Позно, Даня, піть баржомі!
показати весь коментар
02.12.2025 13:04 Відповісти
Цікаво. То виходить, що у тих самих украївців в Європі, судячи з їх зарплати, ефиктивність їх роботи висока.
Що за парадокс?
Чи Гетманцеву аби язиком ляпнути?
показати весь коментар
02.12.2025 13:05 Відповісти
Поки на дядю робиш - непродуктивний.
А як на себе чи в Європу з...бешся - все попіднімалося.
Що воно таке з цими українцями?
показати весь коментар
02.12.2025 13:07 Відповісти
Не, чисто теоретически то так оно и есть - там украинцы производят более дорогой продукт. Только чья ж вина, что у нас такую продукцию не производят? Этих самых Гетманцевых
показати весь коментар
02.12.2025 13:21 Відповісти
спасибо тебе, отец родной! низкие зарплаты у украинцев это ничего. главное шобы у тебя, голубя сизава, зарплата была в порядке
показати весь коментар
02.12.2025 13:07 Відповісти
Гандон не більше ніж меньше
показати весь коментар
02.12.2025 13:08 Відповісти
а яка продуктивність у пдораса гетьманцева? гетьманцев, іди к йбєнєй матєрі.
показати весь коментар
02.12.2025 13:10 Відповісти
Может Гетманцеву перестать что-то объяснять? А то каждый раз ну просто офигеть как плохо получается. А его зарплата это результат его продуктивности или коррупции?
показати весь коментар
02.12.2025 13:19 Відповісти
Якесь не співпадіння,ті у кого непродуктивна праця ********** податки на мінімалці 23 чи 24% .Чиновники ,судді ,прокурори,з цих податків роблять собі таку продуктивну оплату їхньої праці що дай Бог кожному українцю.Поглянеш залу Верховної Ради,в вона пуста,а ще розмовляють,докладчика не слухають,шниряють по залі,так і хочеться кожного під зад копняка взуттям з металевим носком і цього продуктивного Гетманцева з двух ніг.
показати весь коментар
02.12.2025 13:29 Відповісти
А чому ж в макдональдсі України та Германії при однаковій продуктивності мін. з.п. в 6 раз вища, при зміні вартості бігмака в 2 рази. Може мутне неконкурентне середовище винне, в якому олігархи безперервно заробляють свої статки, а "влада та суди" лише прислужують їм...
показати весь коментар
02.12.2025 13:40 Відповісти
Тобто сама висока продуктивність праці у працівників державних підприємств, Нацбанку, суддів? Який ідіотизм! От через таких депутатів мы так живемо!
показати весь коментар
02.12.2025 13:43 Відповісти
Робочий тиждень у Європі

Нідерланди: близько 32 годин на тиждень
Данія: 32,5 години на тиждень
Німеччина: близько 33,5-34 годин на тиждень
Австрія: близько 33,5-34 годин на тиждень
Франція: 35,5 годин на тиждень
Фінляндія: 33,8 годин на тиждень
показати весь коментар
02.12.2025 13:46 Відповісти
Mart
У ці години входить ще й обідня перерва - 30 хв. В Україні - на жаль!
показати весь коментар
02.12.2025 15:01 Відповісти
******** зелений! Тіштесь імбіцили секти 73%
показати весь коментар
02.12.2025 13:54 Відповісти
В переводе на нормальный и коротко. Для повышения продуктивности, нужны инвестиции в так как к вашим липким пальцам прилипает все что только можно, то инвестиций не будет.
показати весь коментар
02.12.2025 13:59 Відповісти
Це якби українці не працювали в країнах ЄС то звичайно ця локшина могла б і проконати
показати весь коментар
02.12.2025 14:03 Відповісти
То яка продуктивність праці у чиновника вищого рівня ,якщо у нього з/п втричі -вчетверо більша ніж середня по країні?
показати весь коментар
02.12.2025 14:10 Відповісти
А яка продуктивність праці пейсатих євреїв у офісі президента чи верховній раді? Продуктивно гроші красти та язиками ляпати вони вони вміють більше нічого. Потвора гетьманцев учить гоїв продуктивності, дожились.
показати весь коментар
02.12.2025 14:32 Відповісти
Великий кфілосов геть'манцев, на земній кулі усі люди однакові, але чомусь в одних країнах живуть, а в деяких, тільки існують? Може подивишся на свою мафію, що ти зробив для покращання життя Українців? За що ми тобі платимо великі гроші? За велике крадівництво? Чи за то, щоб злодій не повертав крадене? Який сенс від вашого правління?
показати весь коментар
02.12.2025 14:36 Відповісти
Гетьманцев, нажаль, правий про ефективність праці, тут не про лінощі, а про автоматизацію та технології, він сказав все, як в економічній теорії.

Наприклад, якщо в нас фармацевтична галузь будується на хімічній галузі, то у світі фармацевтика на біологічній галузі (хімічна нижче). Тому, суто на практиці, умовний німець чи француз працює продуктивніше де галузі розвиненіші, тут не про лінощі повторюсь.

На цензорі читав колись статтю одного економіста тут, то пропонувалось саме розивати галузі...
показати весь коментар
02.12.2025 14:59 Відповісти
Все ''правильно'' говорить азарівська кровосіся Гетьманцев - Українці-Гої не надто продуктивно працюють на кошерну Банду Зеленського-Гетьманцева.
показати весь коментар
02.12.2025 15:05 Відповісти
якщо з кожної заробленої одиниці продукту мІнімум 15-20% йде, різними каналами, рєшалам та баригам у владі, а до справ допускаються не реальні профі, а кончені дебіли-ледарі, зато свої хвойди-кріпаки (не треба далеко й ходити - Гетьманцев, наочний приклад), то дивно, взагалі, що Україна ще щось виробляє і навіть розвивалася дО війни..
показати весь коментар
02.12.2025 15:11 Відповісти
А тендери на мільйони....
показати весь коментар
02.12.2025 15:33 Відповісти
******* ти ішак.
показати весь коментар
02.12.2025 15:38 Відповісти
Економіст хрєнов,в Європі податки платять всі і не крадуть так нагло, як ви,пліснява зелена. Це результат твоєї,персональної " роботи" по знищенню української економіки
показати весь коментар
02.12.2025 15:47 Відповісти
Неправда! Основна причина малих зарплат українців в тому що ви ,,госпі@ари,, не можете відірватись від корита!!! Тому ні на який розвиток не остаються гроші.Основні гроші ,,втікають,, з ,,Міндичами,, різних рангів до Ізраїлю і до Лондона.
показати весь коментар
02.12.2025 15:57 Відповісти
происходит так, работодатели анализируют зарплатные предложения конкурентов, чтобы определить конкурентоспособный диапазон, который позволит привлечь квалифицированных специалистов, не превышая при этом бюджет компании...
показати весь коментар
02.12.2025 18:48 Відповісти
Треба терміново скопіпастити пуйловську ідею: ввести НДС для ФОП і підняти податки всім. Тоді продуктивність точно взлетить вище ракети фламінги і швидше, чим міндіч на історичну батьківщину чкурнув.
показати весь коментар
02.12.2025 16:03 Відповісти
Коли люди виїджають на заробітки, їх продуктивність праці різко зростає, треба відкрити кордони.

Гетманцев має піти на місяць у шахту, нехай подає приклад.
показати весь коментар
02.12.2025 18:03 Відповісти
Що воно меле, я зараз працюю в Чехії, продуктивність праці у нас вища, а зарплата у нас нижча в три рази.
показати весь коментар
02.12.2025 18:38 Відповісти
зарплаты формируются рынком, в первую очередь через спрос и предложение на рабочую силу в конкретной отрасли и регионе
показати весь коментар
02.12.2025 18:45 Відповісти
Ви кажете,що Гетьманцев тварь.Але її обрали 73%.Значить їм нравицця
показати весь коментар
02.12.2025 18:54 Відповісти
Щоб корова менше їла і більше давала молока, її треба менше годувати і більше доїти!...

показати весь коментар
02.12.2025 20:11 Відповісти
У суддів України зарплати більші за німецьких суддів і хабарі по 2, 5 мільйони доларів хабаря за справу у дивані. Така "продуктивність"
показати весь коментар
02.12.2025 20:41 Відповісти
У всіх можновладців України зарплати більші за американські і хабарі як у трампа: по 300 мільярдів доларів заморожених ка*апських активів у фонди свого зятя! Ну, звісно, українці на таку "продуктивність" не здатні!!! Тут, гетьманцев має рацію
показати весь коментар
02.12.2025 20:52 Відповісти
а высокие доходы олигархов он не объяснил ?! ну так я объясню , украинцы получают в 5-7 раз меньше за то что продается по мировым ценам и такие уроды как гетьманцев это знают
показати весь коментар
02.12.2025 21:33 Відповісти
О , от як воно виявляється . А я гадав що прибиральниця в школі яка вік після таких телепнів як оцей, прибирала , спину вік гнула , що тепер вона болить ,а зарплата така що навіть на ліки не вистачає . Тому так мало заробляє . Бо оце о чудо в лаптях сказало що типу непродуктивно працювала весь свій вік . Дивно взагалі що ще є такі люди . Бо я певен що оцей Ось розумник , наврятчи пішов би туди працювати за ті копійки які платять . Да і хотілося поглянути на скільки воно саме продуктивне ? На тій роботі було . А ле ви пане телепню помиляєтесь . Причини насправді дві . Перша що непродуктивно саме ви працюєте .А не Українці . Адже якби було інакше то Українці моглиб заробляти набагато більше . По-друге , чомусь я гадаю що якби отаких ось дармоїдів було трохи менше , то і можливостей для решти людей заробити було більше . І по-третє через отаких продажних як оцей індивідуум , у тих хто насправді горба гне на благо держави шанси заробляти більше дуже малі . Адже скільки живу скільки себе пам'ятаю . То переважна більшість тих людей які трудилися насправді навіть до пенсії не доживали . А от оце ось чудо в лаптях навіть за холодну воду ні разу не взялося і пенсія в нього буде набагато більша ніж в тої прибиральниці , яка все здоров'я і час відала , заради того щоб оцей от телепень міг вчитись в чистоті . І не тільки вона . Тому добре подумай що мелеш . Бо інакше доведеться тобі самому на ділі довести свою продуктивність , вилупок .
показати весь коментар
03.12.2025 02:57 Відповісти
Що знову підтверджує що він дебіл
показати весь коментар
03.12.2025 07:34 Відповісти
Коммунизм победит тогда и тілько тогда, когда достигнет наивысшей производительности труда В И. Ленин Похоже в USA давно коммунизм
показати весь коментар
03.12.2025 07:53 Відповісти
Що він меле.Був у Польщі,Німеччині,знаю як в Чехії.Українці на їхньому фоні просто живчики.
показати весь коментар
03.12.2025 08:37 Відповісти