Уряд затвердив новий стандарт професійної освіти: що зміниться для студентів і коледжів

Уряд ухвалив пакет рішень для впровадження змін у системі професійної освіти. Основна мета ‒ підготовка кваліфікованих фахівців, яких потребують ринок праці та економіка країни.
Про це повідомив прем'єр-міністр України Сергій Корецький.
"Затвердили новий стандарт професійної освіти. Щонайменше 40% освітньої програми відводимо на практичну підготовку", ‒ зазначив очільник уряду.
За його словами, студенти зможуть здобувати до трьох професійних кваліфікацій, а професійні коледжі отримають більше автономії у формуванні освітніх програм. Навчання також інтегрують із європейською кредитною системою.
Фінансування професійних коледжів
Із 2027 року має запрацювати нова формула фінансування професійних коледжів. Кожен заклад отримуватиме базове фінансування, а частина коштів залежатиме від результатів його роботи.
Під час розподілу фінансування враховуватимуть:
- попит на професії в області;
- кількість студентів;
- працевлаштування випускників;
- залучення додаткових коштів.
Відповідно, кращі показники закладу дозволятимуть йому отримувати більше фінансування. Це рішення також є одним з індикаторів співпраці України зі Світовим банком.
Академічна мобільність
Крім того, розширюється академічна мобільність. Студенти зможуть навчатися та проходити стажування безпосередньо у роботодавців, а викладачі ‒ викладати й стажуватися у закладах освіти та на підприємствах.
Очікується, що це сприятиме отриманню більшого практичного досвіду та посиленню прямої співпраці професійних коледжів із роботодавцями.
Нагадаємо, цьогоріч в Україні професійну освіту розпочнуть здобувати 74 112 вступників. Із них 72 524 навчатимуться безоплатно за державним або регіональним замовленням.
Раніше заступник міністра освіти і науки України Дмитро Завгородній повідомляв, що найбільш затребуваними спеціальностями на українському ринку праці наразі є машинобудування, електрична інженерія, авіаційна та ракетно-космічна техніка.
Читайте також: Через дефіцит кадрів неповнолітнім хочуть дозволити працювати до 38 годин на тиждень