Медичне страхування за рахунок компанії: які податки мають сплатити працівники

Роботодавець має право власним коштом оплачувати працівникам добровільне медичне страхування. Водночас порядок оподаткування таких виплат залежить від статусу роботодавця: резидент він чи нерезидент України.
Про це повідомляє пресслужба Державної податкової служби.
Як оподатковується медичне страхування, оплачене роботодавцем-резидентом
У такому випадку частина витрат на добровільне медичне страхування працівника звільняється від оподаткування.
Якщо роботодавець-резидент за власний рахунок сплачує страхові внески за договором добровільного медичного страхування працівника, сума в межах 30% нарахованої йому заробітної плати не обкладається податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) та військовим збором.
Наприклад, за місячної зарплати працівника у 30 тис. грн неоподатковувана сума страхового внеску становить 9 тис. грн.
Якщо роботодавець сплатив за страховку 8 тис. грн, податкових зобов'язань не виникає.
Якщо ж вартість медичного страхування становить 12 тис. грн, оподаткування відбувається так:
-
9 тис. грн не оподатковуються;
-
із решти 3 тис. грн утримуються ПДФО за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 5%.
Працівнику не потрібно самостійно перераховувати ці податки. Роботодавець-резидент виступає податковим агентом, тому самостійно утримує належні суми ПДФО та військового збору з оподатковуваної частини виплати й перераховує їх до бюджету.
Також працівник не зобов'язаний подавати річну декларацію лише через те, що роботодавець оплатив йому медичне страхування, якщо всі необхідні податки вже утримав податковий агент.
Якщо медичне страхування оплачує роботодавець-нерезидент
Для працівників, які є податковими резидентами України, у такому випадку діють інші правила.
Якщо іноземний роботодавець оплачує добровільне медичне страхування свого працівника ‒ резидента України, пільговий ліміт у розмірі 30% зарплати не застосовується. Тому вся вартість оплаченої страховки включається до оподатковуваного доходу.
З повної суми такого доходу працівник повинен сплатити:
-
ПДФО ‒ 18%;
-
військовий збір ‒ 5%.
Оскільки роботодавець-нерезидент не виступає податковим агентом в Україні, обов'язок щодо декларування доходу та сплати податків покладається безпосередньо на працівника.
Таким чином, податковий резидент України має самостійно включити вартість оплаченої іноземним роботодавцем страховки до річної декларації про майновий стан і доходи та сплатити відповідні суми ПДФО і військового збору. Податковий кодекс передбачає, що доходи, отримані від осіб, які не є податковими агентами, платник податків декларує самостійно.
Нагадаємо, електронний лікарняний оформлюється на підставі медичного висновку, який лікуючий лікар формує після підтвердження статусу пацієнта як застрахованої особи в відповідному реєстрі. В електронному реєстрі листок непрацездатності може перебувати в кількох статусах.
Як повідомлялося, українці зобов'язані декларувати та сплачувати податки з доходів, отриманих із закордонних джерел. Виняток становлять виплати, які звільняються від оподаткування згідно з Податковим кодексом України або міжнародними угодами.
Читайте також: Податкова пояснила, чи потрібно платити податки за безоплатну каву та чай в офісі