4 792 48

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой

Автор: Николай Копылов

Перепрофилирование или закрытие избыточной железнодорожной инфраструктуры – историческая неизбежность. Однако это не означает, что станции, вокзалы и даже само железнодорожное полотно при этом уходят в небытие. На их базе можно организовать вполне доходный бизнес, о чем свидетельствует опыт Великобритании.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 01

Тема малодеятельной инфраструктуры Украинской железной дороги – одна из наиболее обсуждаемых на сегодняшней день. Дискуссии вызваны тем, что предприниматели, которые пользуются услугами железной дороги, не хотят терять деньги, переходя на более затратный автомобильный транспорт.

Представители "Укрзализныци" (УЗ), в свою очередь, заявляют о значительных убытках, которые терпят, обслуживая малодеятельные линии. Так, по оценкам УЗ, оглашенных в 2019 году, почти половина (45,7%) путей являются убыточными. На них производится только 2,1% перевозок, и расходы на содержание (7,8 млрд грн) не покрывают доходы (0,5 млрд грн).

Отдельный разговор – пассажирские перевозки, которые также значительно сократились. Поэтому стоит вопрос, что делать с опустевшими вокзалами и перронами?

Украина – не первая страна в мире, которая сталкивается с подобными проблемами. Так или иначе, через это прошли практически все государства с развитой экономикой еще в 60 – 70 годах прошлого века.

Главная причина – выросшая конкуренция со стороны других видов транспорта для некогда господствующего железнодорожного сообщения. Наиболее ярко проследить судьбу малодеятельной инфраструктуры можно на примеры родины железнодорожного транспорта – Великобритании.

Сокращение по-английски

Железнодорожная отрасль Великобритании пережила одно из наиболее стремительных и драматических в мире сокращений.

Реорганизация произошла в 1960-х годах и связана с тогдашним руководителем Совета британских железных дорог Ричардом Бичингом. Он является отцом нынешней железнодорожной системы Великобритании. Отрасль не только выстояла, но и считается на сегодня одной из ведущих в мире.

Реструктуризации находящейся в то время в государственном владении железной дороги предшествовали попытки спасти отрасль, которые не дали желаемого эффекта по причине растущей конкуренции со стороны автотранспорта, а также убыточного пассажирского сообщения.

Несмотря на значительные инвестиции в план модернизации 1955 года (замену паровозов на тепловозы), железные дороги продолжали отмечать растущие убытки.

К 1962 году сложилась критическая ситуация. Поэтому была разработана новая, более эффективная, транспортная модель.

Из 29 тыс. км железной дороги Ричард Бичинг рекомендовал полностью закрыть почти третью часть. А именно, 9,7 тыс. км – преимущественно сельских и промышленных линий.

Некоторые оставшиеся ветки решено было сделать открытыми только для грузовых перевозок. В общей сложности предлагалось закрыть 2363 станции – более половины от общего числа. В основном, эти планы были реализованы.

В то же время, были определены перспективные маршруты, в развитие которых государство планировало вложить существенные инвестиции. В частности, приоритетным направлением выбрали развитие перевозок массовых грузов маршрутами.

Контейнеры во спасение

Часть станций спасло от закрытия принятое правительством в качестве стратегического направление развитие контейнерных перевозок. Несколько позже они стали спасательным кругом для ряда грузовых станций в США.

С этой целью в Великобритании была создана государственная компания-перевозчик Freightliner. На сегодня она приватизирована и является одной из ведущих логистических компаний в мире.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 02
Один из локомотивов компании Freightliner, изначально созданной для спасения части железной дороги Великобритании

Уже к концу 1960-х годов у Freightliner было 28 терминалов и 56 маршрутов. Наиболее прибыльными из них оказались те, которые обслуживали основные морские порты Великобритании. Многие из них не были предусмотрены изначальными правительственными планами.

В том числе, крупнейшая в стране на сегодня станция Феликсстоу (Felixstowe), через которую осуществляется около половины всех контейнерных перевозок Великобритании.

В 2017 году расположенный тут морской порт, принадлежащий компании Hutchison Ports, занимал 8-е место в Европе с обработанным трафиком контейнеров в 3,85 млн ДФЕ. Железнодорожная ветка, ведущая сюда, в последние годы существенно модернизирована.

К слову, в 2017 году Hutchison Ports арендовала шесть причалов в украинском порту "Черноморск" (бывший Ильичевский порт).

Наследие – на коммерческих рельсах

Большинство объектов железнодорожной инфраструктуры после "сокращения Бичинга" были перепрофилированы или отнесены к историческому наследию.

На сегодня Великобритания – мировой лидер по числу исторических железных дорог. В Соединенном Королевстве их насчитывается свыше 100.

Сохранить действующими эти участки помогли энтузиасты, инвестиции со стороны железнодорожных компаний, поддержка государства и местных властей. Некоторые дороги преобразованы в коммерческие предприятия, которые приносят доход.

Ярким примером сохранения истории и коммерческого успеха является Great Central Railway, основанная на базе некогда крупной дороги.

Сохранить ее удалось путем проведения благотворительных сборов, выпуска акций, а также при поддержке одного из муниципалитетов.

За счет туристов, организации для них ретро-рейсов, этой железной дороге удалось впервые получить прибыль в 2007 году в размере 62 тыс. фунтов стерлингов (почти 2 млн грн по нынешнему курсу, 1 фунт стерлингов = 32 грн).

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 03
Ретро-паровоз на исторической железной дороге Great Central Railway
Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 04
Локомотивное депо и станция исторической железной дороги Great Central Railway

Great Central Railway – двухпутная, протяженностью почти 30 км – организовывает ретро-перевозки между Лафборо и Лестером круглый год по выходным и праздничным дням.

Пакет услуг исторической железной дороги включает услуги питания First Class Restaurant Car Services в аутентичном вагоне-ресторане, а также в буфетах и чайных на вокзалах сохранившихся станций.

Некоторый доход предприятие получает от продажи сувениров и книг. Есть эксклюзивное предложение – за сумму от 370 фунтов стерлингов можно попробовать себя в роли машиниста паровоза или тепловоза. Все прайсы можно найти на официальном сайте дороги.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 05
В историческом вагоне-ресторане

Большим интересом среди туристов в Великобритании пользуются (как, впрочем, и в других странах Европы) рейсы на историческом подвижном составе в живописных горных районах.

Некоторые дороги даже используют свой подвижной состав для обеспечения местных пассажирских и коммерческих перевозок. Хотя это большая редкость.

В основном, туристические рейсы проводятся по выходным или в летний сезон. Одновременно дороги являются и музеями, где организовывают экскурсии.

Волонтеры-энтузиасты поддерживают подвижной состав, пути и пытаются максимально воссоздать не только внешних облик строений и объектов, но и технологию работы.

В основном, на исторических дорогах используется паровозная тяга, хотя некоторые сконцентрированы и на тепловозах и, даже, электровозах.

Интересно, что объемы сохранения железнодорожного наследия в Великобритании растут. К ним уже причисляют более современные постройки, возведенные в 1960-х годах. Список постоянно пополняется.

Отдельного внимания со стороны государства удостоены памятники, которыми занимаются специальные фонды.

На сегодняшний день есть прецеденты, когда исторические железнодорожные станции вновь вводятся в эксплуатацию.

К примеру, согласно итоговому отчету Британского совета по железнодорожному и автомобильному транспорту в 2018–2019 маркетинговом году, помимо двух новых станций, на сети была реанимирована станция Замок Корфе (Corfe Castle) с существующим железнодорожным вокзалом, обслуживаемым исторической дорогой Swanage Railways. На ней вновь стали останавливаться поезда.

Экспоцентр из вокзала

Как правило, исторические железные дороги располагают небольшими сооружениями. Более крупные железнодорожные здания преобразованы в музеи, отведены под государственные или муниципальные учреждения, некоторые используются в качестве вестибюлей метро или отелей. Немалая часть строений причислены к памятникам архитектуры.

Нередко для сохранения зданий они были перепрофилированы на альтернативные виды деятельности. Как свидетельствует мировая практика, здания старинных вокзалов привлекательны для туристов и с годами ценятся все больше. В качестве примера можно привести здание центрального вокзала Буффало в США.

Интересным британским примером является Manchester Central railway station в Манчестере. Спустя 89 лет эксплуатации в качестве железнодорожного вокзала, в 1930-е годы принимавший по 400 (!) поездов в сутки, он был закрыт для пассажиров в 1969 году.

Сначала использовался в качестве автостоянки, а затем, в 1982 году был переоборудован в городской Центральный конференц-центр (Manchester Central Convention Complex).

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 06
Бывший железнодорожный вокзал в Манчестере, преобразованный в экспоцентр

Manchester Central использовался для проведения грандиозных выставок и концертов. Тут выступали такие звезды, как Status Quo, Marilyn Manson, Arctic Monkeys, Thirty Seconds to Mars и многие другие.

Проводились съемки шоу The X Factor. На реконструкцию комплекса в 2007 году было направлено 30 млн фунтов стерлингов. По некоторым данным, его также планировалось отвести под временный госпиталь для пациентов с коронавирусом.

Поддержка с выгодой

Сохранением культурного наследия железных дорог в Великобритании непосредственно занимается Фонд железнодорожного наследия (Railway Heritage Trust), поддерживаемый государственным оператором инфраструктуры Network Rail (оперирует 15,8 тыс. км путей).

Фонд был основан British Rail в 1985 году. Он следит за сохранением и техническим обслуживанием зданий и сооружений, которые принадлежат Network Rail или входят в состав исторических дорог.

Фонд делает это путем предоставления рекомендаций по сохранению и обслуживанию, а также посредством грантов. Лучшие проекты отмечаются наградой National Railway Heritage Awards.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 07
Одно из отреставрированных зданий вокзала

В 2018–2019 годах фонд выделил около 65 грантов на общую сумму 2,77 млн фунтов стерлингов. А в общем за все время существования организации выделено (инвестировано) свыше 54 млн фунтов стерлингов (1,7 млрд грн).

Средства направляются на реставрацию и ремонт зданий. Софинансирование оказывают заинтересованные в дальнейшей аренде помещений компании. По информации фонда, их вклад превышает средства грантов и равен 74 млн фунтов стерлингов.

Как правило, в отреставрированных зданиях открывают кафе, рестораны, мастерские, магазины, отели или офисы.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 08
Действующее кафе в здании старинного вокзала

Платформа "имени Гарри Поттера"

Стоит отметить, что Network Rail проводит значительную работу по максимально эффективному использованию объектов исторического наследия, которые эксплуатируются в настоящее время, но располагают свободными площадями.

Этим занимаются специальные структуры компании – Network Rail Property.

Пример такого использования – организация на коммерческой основе фотосессий, съемок телепередач, документальных и художественных фильмов.

Яркий пример – картины из сериала "Гарри Поттер", на которых поезд в мистический Хогвартс отправляется с реально существующего перрона лондонской станции Кингс Кросс (King’s Cross).

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 09
Платформа станции Кингс Кросс – одно из любимых мест туристов

Широко известен фильм "Паддингтон", часть съемок которого проходила в помещении одноименного вокзала столицы Объединенного Королевства.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 10
Медведь Паддингтон на одноименном вокзале в Лондоне

Организацией съемок занимается специальное подразделение. Арендовать небольшой исторический вокзал можно за 300 – 500 фунтов стерлингов в час. При этом предлагаются даже заброшенные пути, туннели, виадуки и другие интересные объекты. Некоторые земельные участки выставлены на продажу.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 11
Этот туннель в Глазго – часть коммерческого предложения для киносъемок

Кроме того, Network Rail предлагает в аренду помещения на крупных вокзалах для организации торговых точек и заведений общественного питания, а также склады и т.д.

В активе компании свыше 2 тыс. объектов. Это одно из наибольших предложений в стране. Компания выпускает посвященный этому историческому фонду печатный журнал.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 12
Торговые ряды на вокзале станции Сент-Панкрас (Лондон)

В целом деятельность Network Rail Property генерирует свыше 200 млн фунтов стерлингов доходов каждый год, которые реинвестируются обратно в железную дорогу.

Естественно, это далеко не основной источник доходов компании, а всего чуть более 3% от необходимых средств. Государственные вложения в Network Rail составили 5,9 млрд фунтов стерлингов по итогам 2017 – 2018 маркетингового года.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 13
Складские помещения железнодорожной компании, предлагаемые в аренду

Велодорожки вместо рельсов

Предприимчивые англичане смогли извлечь пользу даже из заброшенных железнодорожных путей. Нижнее строение железнодорожного полотна (насыпь) многих линий была использована для создания Национальной сети велосипедных маршрутов (National Cycle Network, NCN) и туристических троп.

Первой частью NCN стало открытие в 1984 году 24-километровой трассы на месте бывшей железнодорожной ветки из Бристоля в Бат.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 14
Велодорожка на месте железнодорожного полотна

В настоящее время данная сеть опутывает всю страну. К 2017 году ее протяженность составляла 26,6 тыс. км, а количество поездок и пешеходных прогулок превышало 700 млн.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 15
Карта основных трасс NCN – Национальной сети велосипедных маршрутов Великобритании

Специалисты организации Sustrans, которая занимается поддержкой проекта NCN, подсчитали экономическую выгоду от создания сети – 2,5 млрд фунтов стерлингов потрачены в 2017–2018 финансовом году на услуги местных предпринимателей отдыхающими и туристами, а также 88 млн фунтов стерлингов сохранено за счет снижения уровня заторов за автодорогах.

Вместо вывода

В Украине, процессы сохранения исторического железнодорожного наследия, как и получения дополнительных доходов от мало эксплуатируемой инфраструктуры, находятся в начальной стадии. В то же время, на отечественной железной дороге есть немало объектов, достойных внимания.

В Укрзализныце несколько лет назад создан отдел исторического наследия. Заявлено о перспективах организации музеев на базах локомотивных депо Сновск (Щорс) и Цветково. Во втором проекте принимает участие общественная организация "Ассоциация сохранения истории железных дорог Украины".

Кроме того, интерес в качестве туристических маршрутов представляют сохранившиеся узкоколейки (Боржавская, Гайворонская и линия Антоновка – Заречное), а также некоторые малодеятельные ширококолейные линии на Западной Украине, которые относятся к региональному филиалу "Львовская железная дорога" АО "Укрзализныця".

На узкоколейках даже организовывались отдельные поездки для иностранных любителей железных дорог. Однако на регулярной основе туристические поезда не курсируют.

Исключение составляет "Карпатский трамвайчик", который с 2005 года проводит регулярные экскурсионные туры. Он создан на базе частной узкоколейки, эксплуатируемой для лесозаготовки. По информации компании-оператора, за 2019 год тут приняли свыше 20 тыс. туристов.

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой 16
Туристическая узкоколейка "Карпатский трамвайчик"

Несколько лет назад в "Укрзализныце" рассматривался вопрос организации специального маршрута от Рахова до границы с Румынией, в котором в качестве транспортного средства для передвижения по рельсам можно использовать велодрезину.

Кроме того, есть проект по созданию совместно с местным муниципалитетом музейного комплекса на территории бывшего вокзала Луцка. По замыслу организаторов из числа местных активистов, тут планируется также размещение тематического кафе и кинозала.

Что касается получения выгоды от эксплуатируемых объектов, то только год назад железнодорожники получили право сдавать в аренду крупные объекты.

С лета 2019 года предложения размещаются в системе электронных торгов "ProZorro.Продажі". С ними можно ознакомиться и на официальном сайте национальной компании.

Планируется создание специализированной "Вокзальной компании". Речь о возможности продажи объектов пока не идет.

Топ коментарі
+3
Вот интересно получается.В последнее время грабеж еще дышащих отраслей экономики "эффективными частными собственниками" АО,ООО и пр "Рогами с копытами"и свою опилкоголовость ,рукозадость и паразитизм вместе с "наблюдательными советами" за процессом уничтожения, стали прикрывать "опытом Великобритании". Развал энергетики,закрытие шахт,добывающих "кровь и хлеб" экономики-уголь,"курицы,несущей золотые яйца"-прикрывается "опытом Великобритании".,При этом в мировом энергобалансе уголь составляет 41 %,это ценнейшее сырье для энергетики, металлургии,химической промышленности . Теперь оказывается АО "Укрзализница" , поняла,что грабить уже нечего ,а "харчеваться" хочется - а как? Опять "опыт Великобритании" помог. Понятно что надо продать "непрофильные активы" -санатории,дома отдыха,земельные участки в общем остатки некогда процветающей отрасли находящейся под государственным управлением. Еще надо подумать как организовать "вполне доходный бизнес" ,сохранив для приличия "станции, вокзалы и даже само железнодорожное полотно". На их базе можно организовать вполне доходный бизнес- например одеть железнодорожников(проводников,кассиров,машинистов,диспетчеров и членов правления АО) в защитные костюмы и возить туристов с ЕС .Можно часть рельсов ,"устаревшие"локомотивы сдать на металлолом-тоже "вполне доходный бизнес". А вот почему вместо мифического "опыта Великобритании" не использовать наш опыт руководителя ж/д Г.Кирпы,который избавившись от паразитического балласта(АО,ООО) и перенаправив денежные потоки на развитие отрасли в короткое время смог модернизировать инфраструктуру,реконструировать вокзалы,выделить деньги на строительство нашего первого "автобана" Киев-Одесса и многое другое? "Разруха не в клозетах-а в головах" и если вместо развития отрасли (финансируя внутреннее производство локомотивов,вагонов и пр) мы будем уничтожать ее остатки-никакой "опыт" нам не поможет.Всем добра.Источник: https://biz.censor.net/r3197422
показати весь коментар
27.05.2020 11:21 Відповісти
+2
Горе-"оптимізатори" підбираються до українських залізниць. Замість системної інфраструктурної політики нам пропонують дерибан майна, примітивізацію транспортних комунікацій та гіпертрофовану автомобілізацію. Досвід Великобританії - це досвід деіндустріялізації, що перетворив колишню "майстерню Європи/світу" на відносно депресивну країну з сумнівними перспективами. Метрополітени також геть збиткові. Теж позакриваємо? Уявіть Київ без метро. Так, збитків від нього більше не буде. Але місто просто стане у пробках. Що одразу дуже шкідливо вплине і на екологію міста, і на комфорт мешканців, і на усю економіку від малих магазинчиків до промисловості: буде менше продаж, менше споживання, менше доходів. І менше надходжень до бюджету. Коло замкнеться. Отже, і міський бюджет, і усі мешканці, і торгівля з промисловістю насправді зацікавлені, щоб з їх податків був профінансований метрополітен, аби вони могли більше і зручніше споживати та купувати, виробляти та продавати, а місто з усього цього мало більше доходів. Так само і з залізницями. Це зрозуміли навіть у супер-ринкових США і з 1970-х років надають федеральну дотацію державній пасажирській залізниці "AMTRAK". Перерозподіл національного доходу через державний бюджет, державне фінансування суспільно-важливих галузей людство винайшло не випадково. Не все може відрегулювати "невидима рука" дикого ринку. Тягнути економіку 21 століття у часи "дикого капіталізму" епохи 18-19 століть - то є величезна помилка. Яка приведе не до процвітання, а до африканізації країни. Там, до речі, також залізниці розбирають...
показати весь коментар
28.05.2020 14:17 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Вот интересно получается.В последнее время грабеж еще дышащих отраслей экономики "эффективными частными собственниками" АО,ООО и пр "Рогами с копытами"и свою опилкоголовость ,рукозадость и паразитизм вместе с "наблюдательными советами" за процессом уничтожения, стали прикрывать "опытом Великобритании". Развал энергетики,закрытие шахт,добывающих "кровь и хлеб" экономики-уголь,"курицы,несущей золотые яйца"-прикрывается "опытом Великобритании".,При этом в мировом энергобалансе уголь составляет 41 %,это ценнейшее сырье для энергетики, металлургии,химической промышленности . Теперь оказывается АО "Укрзализница" , поняла,что грабить уже нечего ,а "харчеваться" хочется - а как? Опять "опыт Великобритании" помог. Понятно что надо продать "непрофильные активы" -санатории,дома отдыха,земельные участки в общем остатки некогда процветающей отрасли находящейся под государственным управлением. Еще надо подумать как организовать "вполне доходный бизнес" ,сохранив для приличия "станции, вокзалы и даже само железнодорожное полотно". На их базе можно организовать вполне доходный бизнес- например одеть железнодорожников(проводников,кассиров,машинистов,диспетчеров и членов правления АО) в защитные костюмы и возить туристов с ЕС .Можно часть рельсов ,"устаревшие"локомотивы сдать на металлолом-тоже "вполне доходный бизнес". А вот почему вместо мифического "опыта Великобритании" не использовать наш опыт руководителя ж/д Г.Кирпы,который избавившись от паразитического балласта(АО,ООО) и перенаправив денежные потоки на развитие отрасли в короткое время смог модернизировать инфраструктуру,реконструировать вокзалы,выделить деньги на строительство нашего первого "автобана" Киев-Одесса и многое другое? "Разруха не в клозетах-а в головах" и если вместо развития отрасли (финансируя внутреннее производство локомотивов,вагонов и пр) мы будем уничтожать ее остатки-никакой "опыт" нам не поможет.Всем добра.Источник: https://biz.censor.net/r3197422
показати весь коментар
27.05.2020 11:21 Відповісти
Т.зв. "автобан" "крєпкого хазяйственніка" Кирпи і досі не докінчений, десятки мостів стоять недобудовані, а на ремонт цієї супер-пупер дороги зараз планується взяти кредит десь 200 млн. євро = 6 млрд. грн.
Вкладення грошей у вокзали - це найгірша інвестиція, яка могла бути, бо вони тільки споживають гроші, не приносячи доходу. Дохід залізниці приносять локомотиви і вагони, але Кирпа чомусь їх не купував, бо основне його завдання полягало у виведенні грошей за кордон, і найпростіше це зробити на грандіозній будові, де можна безконтрольно (а хто тоді це контролював) оплачувати приватним фірмам за виконані роботи, а вони перекачували гроші на рахунки Кирпи через фірму його сина у Словаччині.

На вокзалах, збудованих Кирпою, зараз пустота: в Ужгороді збудували цілий комплекс з вагонним депо, а там проїзджає за добу до 5 пасажирських поїздів, а вантажних взагалі немає; у Цвітково (як пише автор) взагалі хочуть зробити музей і т.д.
В ринковій економіці кожна ділянка залізниці має бути на самоокуповуванні. Якщо вона збиткова, її слід безжально закривати, бо не може хтось заробляти гроші, а інший - їх витрачати, не заробляючи навіть на своє утримання. Нічого особистого, тільки бізнес.
показати весь коментар
28.05.2020 11:45 Відповісти
а чого тільки велодрезину з рахова в бік румунії...а відновити і добудувати повноцінну залізницю і до румунії і закільцювати закарпаття, щоби тамтешні русини відчули себе більш потрібними україні
показати весь коментар
27.05.2020 16:02 Відповісти
Если сдать в металлолом все рельсы и вагоны УЖД, то денег хватит на несколько поколений украинцев.
показати весь коментар
28.05.2020 12:47 Відповісти
Знаючи порядки в нашій країні то швидше за все - на одинь день Ахметову.
показати весь коментар
30.05.2020 19:39 Відповісти
Горе-"оптимізатори" підбираються до українських залізниць. Замість системної інфраструктурної політики нам пропонують дерибан майна, примітивізацію транспортних комунікацій та гіпертрофовану автомобілізацію. Досвід Великобританії - це досвід деіндустріялізації, що перетворив колишню "майстерню Європи/світу" на відносно депресивну країну з сумнівними перспективами. Метрополітени також геть збиткові. Теж позакриваємо? Уявіть Київ без метро. Так, збитків від нього більше не буде. Але місто просто стане у пробках. Що одразу дуже шкідливо вплине і на екологію міста, і на комфорт мешканців, і на усю економіку від малих магазинчиків до промисловості: буде менше продаж, менше споживання, менше доходів. І менше надходжень до бюджету. Коло замкнеться. Отже, і міський бюджет, і усі мешканці, і торгівля з промисловістю насправді зацікавлені, щоб з їх податків був профінансований метрополітен, аби вони могли більше і зручніше споживати та купувати, виробляти та продавати, а місто з усього цього мало більше доходів. Так само і з залізницями. Це зрозуміли навіть у супер-ринкових США і з 1970-х років надають федеральну дотацію державній пасажирській залізниці "AMTRAK". Перерозподіл національного доходу через державний бюджет, державне фінансування суспільно-важливих галузей людство винайшло не випадково. Не все може відрегулювати "невидима рука" дикого ринку. Тягнути економіку 21 століття у часи "дикого капіталізму" епохи 18-19 століть - то є величезна помилка. Яка приведе не до процвітання, а до африканізації країни. Там, до речі, також залізниці розбирають...
показати весь коментар
28.05.2020 14:17 Відповісти
Британія - депресивна країна? За рівнем ВВП на душу населення посідає 20-те місце у світі з 200-сот. А у "супер-ринкових" США довжина залізниць за 30 років скоротилася на https://biz.censor.net/resonance/3190852/uroki_jeleznyh_dorog_ssha_dlya_ukrainy
показати весь коментар
29.05.2020 15:38 Відповісти
Так Великобританя - це країна одного міста. Лондона. Усе інше захолустя.
показати весь коментар
30.05.2020 19:14 Відповісти
Автомобільну промисловість англійці дуже процідили. А те що залишилось вижило лише завдяки іноземним власникам. Авіаційна, колись різноманітна, промисловість майже вщент зруйнована. Тіж самі поїзди - закуповуються за кордоном. Зброярство (англійці цеглами ришниці не прочищають) - англійці так й не змогли довести до ладу свій автомат SA80 й звернулися до німців, щоб ті його модернізували!
Великобританія поступово перетворюється на торговця давніх звичаїв та на орендодавця торгових місь у Лондоні. Ну й футбол (що теж можна віднести до звичаїв.)
показати весь коментар
30.05.2020 19:55 Відповісти
Ви неадекватно розумієте економічний розвиток - Британія заробляє не на важкій промисловості, а у першу чергу на фінансових послугах (10% світового експорту). Частка Лондона у ВВП велика, але не домінуюча - десь 17%, тому решта країни - ніяк не захолустя. Захолустям є Шотландія і Вельс, оскільки Англія у ВВП посідає аж 80%. В той же час з 500 найбільших компаній світу 80 - британські. І ніяк не залізниця визначає ******** розвиток економіки, вона якраз у значній мірі - тягар, який оплачують ефективніші галузі своїм коштом.
показати весь коментар
30.05.2020 20:23 Відповісти
Так нема чого їздити. Ходіть пішки. До біржі в Лондон. Як не буде чого їсти, будемо харчуватися облігаціями.
Великобританія не найкращий приклад. Так, нам би так зростати, як вони "падають". Але то такий наш низький рівень. Так, вцілому Брити зводять баланс. Але все одно краще брати приклад з інших. Особливо у залізниці. В Германії залізниця вдівчі більша ніж в Україні, й вони не чули, що залізниця "пройдений етап".
показати весь коментар
30.05.2020 20:30 Відповісти
Не знаю, чому ви так вихваляєте Німеччину - у неї структура економіки практично така сама, як і у Британії: 75% - послуги, 25% - промисловість. Класичні постіндустріальні країни. І Німеччина так само у 70-х скоротила значну частину своєї залізниці, як і Британія - до 2000 станцій, у зв'язку з конкуренцією інших видів транспорту і змінами у структурі економіки. Для чого возити вугілля і руду з рентабельністю 5%,якщо можна заробляти на кредитах і біржах 50%? Зараз і ми проходимо цей етап. Це неминуче, не розумно чіплятися за минуле, воно вмирає
показати весь коментар
30.05.2020 23:06 Відповісти
Що вмирає? Потреба в пересуванні? Вже винайшли телепорт?
Я перш за все хвалю німецьку залізницю: при майже вдвічі меньших розмірах країни вони мають майже вдвічі більшу протяжність рейок. Непогане вмирання. При чому пассажирів возять, аж гай шумить.
Те що терба для малоавтомобілізованої України.
показати весь коментар
30.05.2020 23:11 Відповісти
2018 год

Перевезено пассажиров, млн пас

Укрзализныця 151,1
Deutsche Bahn 2581
показати весь коментар
30.05.2020 23:27 Відповісти
Вмирає зайва інфраструктура залізниці по всьому світу. Виживе те, що не просто комусь потрібно, а за що готові платити клієнти. Ваші цифри пасажиропотоків теж показують, що у нас немає потреби у такій кількості колій, як у Німеччині, тому зайва відімре (або буде закрита зверху, або розвалиться сама без грошей на обслуговування і ремонт).
показати весь коментар
31.05.2020 15:48 Відповісти
Типова логіка відчизняної пики-чинуші. Спочатку довести своїми бездарністю та бездіяльністю усе до межі виживання. Щоб не можливо було користуватися. А потім пітім приводом: "Так цим же ніхто не користується" закрити "збитковий" проект.
Причудова логіка. Навчитись працювати та зводити баланс? То для дурнів. Закрити та забути - ось наш вибір.
Задаю пряме питання: чи зникла потреба в пересуванні у громадян малоавтомобілізоаної країни? Що, нема попиту? НЕМА ПОТРЕБИ?
Відмирають КВОЛІ. Те що в Африці закривають залізницю, бо не спроможні експлуатувати, ви використовуєте як аргумент? Пропонуєте не прямувати в бік Германіїї, а стати Африкою?
показати весь коментар
31.05.2020 16:47 Відповісти
Хамство не заміняє аргументів
Моя логіка проста: будь-яке підприємство існує доти, доки є прибутковим. Якщо ви вважаєте напр. що гілка Львів-Самбір-Ужгород є економічно доцільною- беріть її в оренду у залізниці, експлуатуйте, заробляйте і утримуйте за ці гроші. Можете таке реалізувати? Якщо ні, то її чекає неминуче закриття. Нічого особистого, це економіка.
показати весь коментар
31.05.2020 17:56 Відповісти
У дупорука усе стане збитковим. Для початку, щоб знизити рівень збитковості використання рейок потрібно відмінити та забути податок на землю для УЗ. Такого нема в жодній країні. Його штучно декілька разів піднимали. З ним рейки збиткові! Полотно лежить, за малий проміжок не зношується, а приносить збиток. Бо за нього потрібно вже податок вносити. Й не малий. Вцілому підхід держави до залізниці потрібно повнісю міняти. Те що пики-чинуші нічого не хочуть робити, це не аргумент. Вони так усе закриють. Бо не змогли звести баланс не вигідно.
При збитковості є два варіанти: переробити щоб працювало файно. Інший - закрити. Ви без альтернатив обираєте другий варіант. В бік Африки, а не Німеччини.
показати весь коментар
31.05.2020 18:11 Відповісти
Інших чинуш у нас немає, є тільки такі, як є.
Але надіятися на те, що будь-який чинуша зробить диво, і колія, якою їздять 4 напівпорожні електрички на день, раптом стане прибутковою, може тільки недосвідчений школяр.
Тому вихід один - хто вважає, що якась колія ще може попрацювати, хай бере її на свій баланс і експлуатує. Таку можливість треба надати. В іншому випадку варіантів не залишається.
показати весь коментар
01.06.2020 10:21 Відповісти
Так, будемо не міняти менеджмент, а закривати усе.
Пожежні. Вони НЕ ВИГІДНІ - кошти витрачаються, а прибутку ніякого.
Лікарні. НЕ ВИГІДНО. Тільки збитки.
Освіта. Де прибуток? НЕ ВИГІДНО. Закриваємо.
Наука. Що це? Де віддача? НЕ ВИГІДНО.
Мистецтво. Тілки мінус. НЕ ВИГІДНО
Усе це керується відчизняними бездарними управлінцями. Але ж в нас інших нема. Тому за запропонованою методикою будемо не управлінців міняти, а усе закривати. НЕ ВИГІДНО. Вперед до Африки.
показати весь коментар
01.06.2020 10:35 Відповісти
Порівняння некоректні. Залізниця - не бюджетна установа (як перераховані вами) і не благодійний фонд, а підприємство (повна назва - приватне акціонерне товариство), тому повинно заробляти на всіх своїх активах, а не просити грошей з бюджету. І пільг з оподаткування теж не повинно просити, бо є монополістом з великим оборотом, а не фірмочкою, в якій працюють інваліди. Має купу активів - вони мають приносити дохід. Що не приносить - ліквідовується.

Можливо вам варта пройти якісь курси менеджменту, щоб зрозуміти ази бізнесу?
показати весь коментар
01.06.2020 10:52 Відповісти
УЗ державна компанія. Яка не буде вивіска, це сенсу не міняє. Робить дослівно усе що наказує держава. Й в розвинених странах рівно те саме. Й там не кричать що залізниця повинна приносити прибуток. Вона повинна задовільняти потреби людей. Як й інші державні установи: лікарні, поліція, тощо. Чи давайте до усього будемо підходити з позиціїї НЕ ВИГІДНО.
Яки ази бізнесу ви тут нам розкрили, шановний? Перша ж перепона й усе, все закриваємо та розходимось? У світі жодного бізнесу не залишилося б. Уся Європа їздить на поїздах що доказує що це МОЖЛИВО.
показати весь коментар
01.06.2020 11:09 Відповісти
Повертаємось до того, з чого почали. У розвинутих країнах держава володіє лише рейками, а їздять ними ті, хто має бажання і потребу, платячи за кожний проїзд рейковій компанії. Якщо по якійсь рейці немає бажаючих їздити, вона закривається. Тому у так любій вам Німеччині за післявоєнний час закрили 2000 залізничних станцій, в США скоротили 40 тис. миль колій, а у Британії - 10 тис. км. І ми нікуди від цього не дінемось, бо ці рейки були потрібні тоді, коли не було автомобілів і асфальтованих доріг, а зараз ними немає що возити. Кому це не подобається. - може написати петицію Зеленському. Це буде хоч якоюсь сатисфакцією.
показати весь коментар
01.06.2020 11:21 Відповісти
Звісно повертаємося. Бо ви не бажаєти сприймати факти, що не відповідають вашій мети - закрити та забути. Усі українці їздять в Європу та з розкритими ртами кажуть як там класно. А в нас так не можуть. Скопіювати реально працюючу, в не одній розвиненій країні, систему? Щоб в нас було так само? Ні. Усе закриваємо. Будем й далі їздити по закордонню з розкритими ртами.
показати весь коментар
01.06.2020 11:28 Відповісти
Я вам приводжу факти, а ви розказуєте про розкриті роти
Прочитайте ще раз, скільки залізниць вони позакривали, щоб вийти на сьогоднішній стан прибутковості. Далі немає про що дискутувати.
показати весь коментар
01.06.2020 11:34 Відповісти
Ось факти
2018 год
Перевезено пассажиров, млн пас
Укрзализныця 151,1
Deutsche Bahn 2581

Легко порівняти де держава ставить мету прибуток, а де потреби громадян.
показати весь коментар
01.06.2020 11:36 Відповісти
Спочатку закрили тисячі кілометрів зайвих залізниць, а тепер експлуатують те, що залишилося. Коли ми це зробимо, тоді можна буде продовжувати розмову про якийсь розвиток.
Крім того, порівняння з Німеччиною некоректне - це набагато більша країна зі значно більшою кількістю великих міст-мільйонників, які розташовані близько один до одного, тому там зручно їздити поїздами. Густота населення там - 232 люд/км2, а у нас лише 73 людини/км2. У нас міст-мільйонників всього пару штук, а між ними - величезні малозаселені території, тому швидкісний рух як у Німеччині неможливо організувати.
Україну можна порівнювати хіба що з Польщею, де густота 123 люд/км2 (хоча це теж на 70% більше, ніж у нас). Їхній досвід можна брати за основу - за останній час вони скоротили 4 тис. км колій, створили державну рейкову компанію, вантажну і пасажирські. Працює багато приватних перевізників. Вперед.
показати весь коментар
01.06.2020 11:50 Відповісти
Де закрили ТИСЯЧІ кілометрів? В Японії (втричи менша за Україну) стількиж рейок як у нас зараз. У Франціїї стільки ж я к в Україні. В Німеччині більше. Де хто закривав?
Чому в нас така ж схема (зараз) залізниці, як в Європі - державний залізничний монополіст, але в них усе гарно працює, а в нас усе хочуть закривати? Тому що там держава поставила мету не отримувати прибуток з залізниці, а задовільняти потреби громадян. Вцілому залізниці в Європі на нулі. Й прибутку нема і ніхто не кричить не вигідно, пора закривати.
Нуль не так погано. Так держава нічого не отримує (але й не витрачає). Отримають громадяни. Адже держава для громадян існує?
показати весь коментар
01.06.2020 11:59 Відповісти
https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_kolei_na_ziemiach_polskich#1971%E2%80%931980 W pierwszej dekadzie nowego wieku Polska sieć kolejowa skrócona została z 23 000 km do 19 000 km linii kolejowych.
https://biz.censor.net/resonance/3190852/uroki_jeleznyh_dorog_ssha_dlya_ukrainy
Про Британію читайте у тексті.
У нас теж десь 20 000 км залізниць (як у Польщі), так що як мінімум 4 тис. доведеться ліквідувати. А може і більше у зв'язку з більшою територією і відповідно меншою рентабельністю на 1 км колії.
показати весь коментар
01.06.2020 12:09 Відповісти
Британія це найгірший приклад з развитих країн. Вони повнісю пустили під гору свою залізницю. Це розуміють пересічні англійці. Все так погано, що проїзд на до Лондона вартує ВТРИЧІ більше ніж тотожній проїз до Парижу https://www.youtube.com/watch?v=***********&feature=youtu.be&t=51
Про відношення Великобританії до своєї промисловості я вже писав вище. Огляніться довкола, знайдете в себе хоч одну британську річ? Окрім Ягуару та Ленд Роверу, які живі лише завдяки іноземним власникам. Бо ще Форд їх хтів закрити, та на щастя продав. А коли вони були суто британські, наприкінці 80-х, то ходив жарт, що треба мати два ягуари: поки один ремонтується, на іншому їздиш.
І порівняйте це з Германією. Теж як ви зазначили з високою часткою невиробничих доходів в економиці. Автомобілі: тут просто без кометарів. Фольксваген, Мерседес, БМВ, Опель. Зброя - Хеклер кох стає чи не монополістом в світі. Якщо бували на виробничіх підприємствах то знаєте що таке роботи КУКА. Електрика - Сименс. Цим усе сказано. Ну ще шнайдер. Потяги - той самий Сименс. Навіть не зважаючи на те що німецька продукція чи не найдорожча в світі (зате якісна), але має попит усюди. Навіть в Україні.
Ви не на тих рівняєтесь. Рівнятись треба на Німеччину, а не на Африку.
показати весь коментар
01.06.2020 12:30 Відповісти
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82_%D0%B2_%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B8#%D0%9F%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BE%D0%B4 В 1960-х железнодорожный транспорт Германии столкнулся с серьёзной конкуренцией со стороны автомобильного транспорта в связи с активно развернувшимся автодорожным строительством, а также растущей доступностью автомобиля. Помимо пассажиропотока сократились объёмы перевозок сыпучих грузов. В 1960-70-х годах из-за убыточности было закрыто большое количество железнодорожных линий (около 2000 станций и остановочных пунктов).
показати весь коментар
01.06.2020 12:13 Відповісти
Про Японські залізниці:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Japan On November 19, 2016, JR Hokkaido's President announced plans to further rationalise its network by up to 1,237 km, or ~50% of the current network,[8] including closure of the remaining section of the Rumoi Main Line (the Rumoi - Mashike section closed on December 4, 2016), the Shin-****** - ****** section of the Sekisho Line, the non-electrified section of the Sassho Line and the Nemuro Line between Furano and Kami-Ochiai Junction. Other lines including the Sekihoku Main Line, Senmo Main Line, the Nayoro - Wakkanai section of the Soya Line and Kushiro - Nemuro section of the Nemuro Line are proposed for conversion to Third Sector operation, but if local governments are not agreeable, such sections will also face closure.
Якщо не читаєте англійською - одна із залізничних компаній хоче скоротити 1237 км колій.

І це при тому, що в Японії величезна щільність населення (336 чол/км2) і багато великих міст-мільйонників.
показати весь коментар
01.06.2020 12:26 Відповісти
Саме так. Ми дурепи-чинуші не маємо хисту нормально розвивати галузь. Так закриваємо. Й збитків не буде. Чудова логіка.
показати весь коментар
30.05.2020 19:17 Відповісти
На залізниці корупція, ще з часів срср ... В першу чергу скоротити 50 % керівників усіх рангів ! Повиганяти старих партократів ! Що стосується працівників, то їх на 25 % забагато, ніж того потрібно ! Ітого, вже скільки на зп зекономили. Перевезення... По вантажних перевезеннях - забезпечити цілістність і своєчасність доставки вантажів, мінімізувати максимально розкрадання вантажів ! Пасажирські... Стягувати із сіл/сільських громад плату (у сіл тепер свої місцеві бюджети) через які проходять приміські потяги і не перекладати усі дотації на державу . На пасажирські потяги встановити рентабельні ціни !
показати весь коментар
28.05.2020 22:36 Відповісти
Бездарних керівників звісно не жалко. А от працівників... Забагато? Звідки інформація? Якщо співставити УЗ з однотипними за розмірами Дойчебан та хвранцузькою залізницею то кількість працівників тотожня. Якщо подивитись на офіційному сайті УЗ то можна виявити безлічь вакансій простих робітників в усіх регіонах. Й одвічна проблема УЗ - нестача кваліфікованих кадрів, в першу чергу машиністів. Яке там скорочення? Яка економія? На НАШИХ зарплатах?
Перекладання дотацій з однієї кишені (бюджету) до іншої проблеми не вирішить. Як не покривали пільговиків, так і не будуть. Яка різниця з якого бюджету? Потрібно зробити по іншому. Для УЗ відмінити пільговиків й запускати усіх по стандартним квиткам. А ось місцевому чи іншому бюджету викупати квитки та роздавати пільговикам при потребі. Не викупив - усі притензії до держчиновників, а не до УЗ як зараз.
Встановлення захмарних цін теж не вихід. Сутність поїзда - "гуртове" перевезення як пасажирів, так і вантажів. Якщо ціна за проїзд буде вищою ніж в автобусі, то який сенс? А якщо баланс не збігається, то потрібно підходити з іншого боку й як в усіх розвинутих країнах держава повинна йти не зустріч залізниці: відміняти податки. Зараз усе навпаки, держслужбовці голову зломали який ще додатковий податок ввести для УЗ. Зокрема горезвісний податок для УЗ потрібно відминити та забути як страшний сон.
показати весь коментар
30.05.2020 19:38 Відповісти
Податок на землю, звісно, для УЗ потрібно відміняти.
показати весь коментар
31.05.2020 08:44 Відповісти
Звідки інформація ? Відповідаю, я сам особисто відпрацював на залізниці 12 років + 4 роки залізничного технікуму, сам з родини залізничників, які не один десяток років віддали галузі . І зараз підтримую контакт з десятками своїх колишніх колег, так що ситуацією володію в повній мірі. Що заваджає залізниці, може коштів не має, ні коштів вдосталь не має мізків, щоб раціонально ними розпоряджатись, а ще корупція і бажання наживитись і урвати якомога більше . Машиністи. Машиністи завжди були окремою кастою, чия з.п. була на порядок вище від інших професій. А кого і скільки скорочувати, потрібен жорсткий і справедливий аудит.
показати весь коментар
11.06.2020 13:51 Відповісти
Те що машиністи для вас "окрема каста" то це не усуває їх нагайну потребу. Керуючий склад дійсно не жалко прорідити. А то виходить як в арміїї до 2014 року: питома кількість офіцерів завелика. А ось інших працівників, як запропонував вище користувач, не дивлячись зменшити на 25%. Й усе запрацює. Без плану. Скинув баласт й поплило. Й це при тому що при порівнянні УЗ з тотожніми за розмірами залізницями Європи, кількість працівників теж тотожня. А зарплати не порівняти. Й у Європі не скорочують та все працює. А в нас пора.
показати весь коментар
13.06.2020 08:44 Відповісти
Досвід великобританії? Ось він
https://youtu.be/***********?t=51

Проїзд втричі дорожчий ніж у Хвранції на однотипових маршрутах. Треба орієнтуватися на інші країни. Наприклад, Германія майже вдвічі менша за Україну, а протяжність залізниці навпаки - вдвічі більша. Й уся інфраструктура при праці.
Просто в нас держава не може домовитись зі своєю ж компанією. Верніше нема волі розробити план розвитку та перестати забирати кошти з УЗ усі до копійки.
показати весь коментар
30.05.2020 19:12 Відповісти
Правильно разбить на сектора,весь сервис отдать в частные руки.
показати весь коментар
30.05.2020 19:53 Відповісти
Майже в усіх розвинених країнах залізниця такого самого типу як наша Укрзалізниця - державний монополіст. Й усе працює. По іншому теж пробували. Не вийшло.
Якщо в тебе увесь час ломається атомобіль, то не завжди справа в машині. Може ти поганий власник та водій? А наші держслужбовці аж ніяк не тягнуть на геніїв управління.
Діюча схема (державний монополіст) нормальна, як у людей. А ось "танцьористи" погані.
показати весь коментар
30.05.2020 20:07 Відповісти
Майже в усіх розвинених країнах залізниця такого самого типу як наша Укрзалізниця - державний монополіст. Й усе працює

ЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮЮ
Так и у нас оно работает,но мы не они и нечего смотреть на них.
Зачем раздувать штат,зачем тянуть на себе весь сервис,только в случае если он дотационный,и то это это можно решить отдав в 0 аренду,и доплачивая. государством.
Где прибыль видят все,отдайте дотационные структуры, их содержат как "чёрные дыры" и перегоняют через них бюджетные деньги.
показати весь коментар
30.05.2020 21:26 Відповісти
Так, так вони не ми. Це аргумент такий? В них усе працює, а наші держслужбовці звісно заслуговують на довіру. Вони ж стільки вдалих рехформ зробили. З останніх - аж перейменували міліцію на поліцію зі старим змістом. На що розраховувати коли міняти працюючу схему незна на що?
показати весь коментар
30.05.2020 21:41 Відповісти
Да,аргумент.Они столетиями выстраивали свои государство.
показати весь коментар
30.05.2020 22:44 Відповісти
Й тому ми повинні відкинути працюючі схеми та сторонній досвід й власноруч набити гулі у тих місцях, де вже до нас били?
показати весь коментар
30.05.2020 22:56 Відповісти
Монополист руководит дорогой, подвижным составом и сопутствующей этой работе инфраструктурой,усё.
показати весь коментар
30.05.2020 21:30 Відповісти
Заберіть горезвісний податок на землю для УЗ, який ще й підвищується щоразу (ексклюзивно для УЗ). З ним уся залізниця буде "невігідною".
показати весь коментар
31.05.2020 12:10 Відповісти
Чем центральный вокзал хуже?

Что делать с малодеятельной железнодорожной инфраструктурой - Цензор.НЕТ 866
показати весь коментар
01.06.2020 12:37 Відповісти