Проєкт Шмигаля з сонячних панелей та насосів для багатоповерхівок виявився пілотним

Автор: Ольга Прокопишина

На тлі тривалих відключень електроенергії прем’єр -міністр Денис Шмигаль анонсував держпрограму з закупівлі систем автономного енерго- і теплопостачання для багатоквартирних будинків.

сес

На минулому тижні в ефірі телемарафону керівник уряду закликав українців "підштовхувати" свої ОСББ до участі у програмі.

"У країні майже 40 тисяч ОСББ. Для них діє спеціальна програма "GreenДім", запущена Фондом енергоефективності. Уже отримали першу заявку з Дрогобича Львівської області. ОСББ встановлює сонячну електростанцію потужністю 36 кВт. Фонд енергоефективності безповоротно відшкодує 70% витрат", - говорив Шмигаль.

БізнесЦензор розбирався чи дійсно ця програма доступна для широкого кола мешканців багатоповерхівок, як вона функціонує і хто може взяти участь.

Енергодім

Перш за все, треба зазначити, що згаданий керівником уряду Денисом Шмигалем Фонд енергоефективності був створений попереднім урядом у 2018 році.

Станом на 2020 рік його уставний фонд складав 6,8 млрд грн, що мали піти на програму уряду з утеплення багатоквартирних будинків "ЕнергоДім" (заміну вікон, утеплення стін, комунікацій, встановлення теплового пункту тощо).

У 2019 році Олексій Гончарук, попередник Дениса Шмигаля на посаді, анонсував, що за один рік за програмою "ЕнергоДім" у десятьох містах утеплять тисячу багатоповерхівок.

Схема була така: спочатку за власний кошт ОСББ проводить програму з утеплення, або залучає місцеву владу, що в кооперації з банками, організовує ОСББ пільгове фінансування для старту робіт. Коли проєкт реалізований/ будинок утеплений, 70% витрачених на утеплення грошей ОСББ компенсується з Фонду енергоефективності.

Проте щось у цій схемі діяло не так, бо реальні результати урядової програми з утеплення лишаються дуже скромними.

Як зазначається у Зведеній таблиці на сайті установи, станом на сьоме червня 2024 року, тобто за роки після старту програми, повністю завершили роботи з утеплення лише 161 багатоповерхівки. Ще 484 будинки мають статус "в роботі".

GreenДім

Нова програма GreenДім, що була на днях анонсована Шмигалем, також працюватиме за аналогічною схемою пост-фінансування: вона частково компенсуватиме багатоквартирним будинкам закупівлю теплових насосів та сонячних електростанцій після введення їх в експлуатацію.

Як розповідав на конференції ОСББ та ЖБК в травні очільник Фонду енергоефективності Єгор Фаренюк, після запуску обладнання на об’єкті учасник може отримати від Фонду 70% вартості теплових насосів для опалення/водопостачання та/або сонячної електростанції (СЕС) на безоплатній та безповоротній основі. Детально про умови програми можна прочитати тут.

Загалом сума гранту для одного учасника не може бути більшою за 1 млн грн на СЕС та 2 млн грн на теплові насоси. Окремий будинок може облаштовувати одночасно у себе і теплові насоси, і СЕС. В такому випадку максимальний обсяг гранту складатиме 3 млн грн.

Фонд береться також частково погасити витрати на енергетичний аудит будинку в обсязі не більше 15 тис грн. Його треба учаснику програми провести двічі: перед поданням заявки, коли енергофахівець буде обстежувати інженерні системи будинку, з’ясовувати чи доцільно встановлювати грантове обладнання, і яке саме краще встановлювати. А також після монтажу та запуску устаткування, коли енергоаудитор має підрахувати набуту будинком енергоефективність.

"Наприклад, якщо мова йде про сонячну електростанцію, то перше, що треба дослідити це надійність вашого даху, щоб він витримав навантаження обладнання, що буде встановлено на даху. Фахівець має бути інженер-проєктант чи інженер-консультант в області опору і стійкості конструкцій", - розказував Фаренюк на конференції, - "Якщо будинок має централізоване опалення має бути встановлено ІТП" (ред. індивідуальний тепловий пункт для автоматизованого регулювання теплоспоживання, що дозволяє скоротити витрати на опалення).

Для встановлення теплових насосів вимог до будинку ще більше. Будинок обов’язково має бути обладнаний ІТП, мати гідравлічне балансування системи опалення, замінені вікна та двері в місцях загального користування, теплоізоляцію трубопроводів, що потребують від мешканців попередньо суттєвих капіталовкладень.

Наприклад, станом на 2021 рік, за розрахунками USAID Проєкт енергетичної безпеки лише вартість встановлення ІТП для будинку на 150 квартир становила близько 600 тис грн, тобто 4 тис грн з однієї квартири, що навіть в умовах мирного часу в Україні було доступно далеко не усім співвласникам.

Власне такими загальними заходами з утеплення та енергозбереження, якими давно вже мали б опікуватись фахівці з енергоефективності мав займатися попередня програма Фонду - "Енергодім". Проте вона з початку повномасштабного вторгнення "заморозилась". А створений зараз GreenДім не передбачає фінансування інших робіт чи обладнання, що вже мусять бути у будинку, що зважився на установку СЕС або теплових насосів. Бо програма GreenДім лише про теплонасоси та СЕС.

"Треба розуміти, що це дуже комплексне коштовне рішення (ред.установка СЕС та теплонасосів). І мова йде про ОСББ, що пройшли певні етапи, замінили систему опалення, утеплили будинок. Тоді встановити сонячну панель буде комплексним рішенням, це буде така родзинка на торті для таких ОСББ. Але якщо у вас не реконструйована система опалення, ви поставите тепловий насос, він не буде віддавати ефективність", - говорить спеціаліст з енергетики Віталій Савич.

Технічний директор Фонду енергоефективності Дмитро Сирих зізнається, що GreenДім не є повноцінною програмою, це пілотний проєкт, який "обмежений в часі, обмежений фінансово". "Запустили, щоб зрозуміти ринок, наскільки встановлення сонячних панелей на дахах багатоквартирних будинків та теплових насосів могли б використовуватись", - розказав він в ефірі одеського 7-го телеканалу.

Наразі, за його оцінками, мова може йти не більше ніж про 30-40 будинків/проєктів.

Загалом у Фонді енергоефективності налічується близько 300 будинків, які починали запроваджувати комплексні заходи з енергоефективності і теоретично могли б подаватись на програму СЕС та теплонасосів.

Варто зазначити також, що гроші на реалізацію програм з енергозбереження Фонду в Бюджеті на 2024 рік не закладались. Тому поки незрозуміло, звідки Фонд буде брати кошти для компенсації витрат за анонсованою Шмигалем програмою тим небагатьом ОСББ та ЖБК, які наважаться приймати в ній участь.

Після того як припинила діяти програма "ЕнергоДім", у 2022-23 рр Фонд енергоефективності розпочинав програму "ВідновиДім", що стосувалася житла, постраждалого від окупаційних військ у Київській області.

За останнім звітом по проєкту "ВідновиДім", впродовж цих двох років, Фонд завершив 57 об’єктів, витратив 311 млн грн.

Топ коментарі
+6
показати весь коментар
12.06.2024 13:41
+4
шмигаль видимо давно не был в пятиэтажках. ИХ СНАЧАЛА НУЖНО УТЕПЛИТЬ, а уж потом выдумывать всякие фантазии.
показати весь коментар
12.06.2024 11:35
+3
Наше ОСББ не может собрать средства на ремонт крыши а они предлагают чтоб они ставили панели. Даже 30% от стоимости выходит не малая сумма. Тем более в 5 этажках и менее этажностью вы никогда не соберете нужной суммы. В таких домах малая общая площадь.
показати весь коментар
12.06.2024 13:37
Коментувати
Сортувати:
ОСББ встановлює сонячну електростанцію потужністю 36 кВт. Джерело: https://biz.censor.net/r3493968
Якщо рахувати по 2 квт( чайник включити) на квартиру, це буде тільки 36 квартир. І це при повній віддачі СЕС. Автономного живлення звісно на весь будинок не вистачить, але знизить електронавантаження на мережу.
показати весь коментар
12.06.2024 11:13 Відповісти
36/2=18 квартир
показати весь коментар
12.06.2024 13:51 Відповісти
Електрочайник це зло.
показати весь коментар
12.06.2024 14:02 Відповісти
Самий небезпечний електроприлад на кухні, навіть обійшов холодильник з системою ''но фрост''. (кілька років тому читав що проводили тести)
показати весь коментар
12.06.2024 21:52 Відповісти
Холодильник "но фрост" нічим не відрізняється від звичайного, окрім виконання. В "но фрост" охоложуючі теплообмінники на задній стінці і вони можуть розморожуватися (скидати лід, вода з якого вітакає в ємність) і морозильна камера не замерзає і холодильник не треба розморожувати, як старі. А по факту холодильник це найбезпечніший електроприлад в житлі, бо там окрім двигуна в компресорі нічого по суті біль і нема, ну плата керування маленька з датчиками температури, як також цілком безпечна. Газ фреон для теплообміну ще по трубках бігає, який не може спричинити вибух взагалі, цілком безпечна штука.
показати весь коментар
13.06.2024 16:54 Відповісти
Ну не всі ж одночасно електрочайники вмикають.
показати весь коментар
12.06.2024 16:52 Відповісти
Не всі, але дуже багато ))) особливо вранці, коли прокидаються і чаюють і ввечері, що формує вранішній і вечірній піки.
показати весь коментар
16.06.2024 14:08 Відповісти
В мене одне питання: а як ви збираєтеся ділити і підводити енергію від СЕС в квартири. Домовлятися з РЕМ щоб він потім відмотував по лічильниках? чи кидати нові вводи на квартири? Розумієте наскільки це суттєве питання. Тут вже чайникі ділять ... ахаха
показати весь коментар
13.06.2024 16:49 Відповісти
Реверсивні лічильники існують з незапам'ятних часів.
показати весь коментар
13.06.2024 23:52 Відповісти
Реверсивний? видно що ви взагалі не в темі. Навіщо реверсивний? коли СЕС на будинку і якось треба завести енергію від своєї СЕС. Одне діло коли власний будинок і просто додати свою СЕС по входу після лічильника і лічильник не буде відмотувати при роботі СЕС, а як так зробити коли ОДНА СЕС і багато лічильників по дому і один стояк від якого всі заживлені.

Що ви будете відмотувати і як? Через ваше житло піде до сусідів і ви відмотаєте собі? чи як?

Ок, закинете окремий кабель в квартиру, то навіщо відмотувати?

У вас два джерела: одне РЕМ з лічильником, а інше СЕС на даху будинку і у кожної людини свій лічильник.

Відмотувати нічого буде, бо вам від СЕС треба якось подати енергію в житло. Накинути на мережу будинку, то лічильники будуть рахувати як від міської мережі, або накидати всі по ще одному будинковому кабелю окремо і відключати лічильник як в приватному будинку, тоді як визначити хто скільки споживає від будинкової СЕС і треба всі по ще одному лічильнику від СЕС.

От подумайте як це реалізувати і побачите що написали дурню, що ви будете відмотувати, ви ж не будете віддавати енергію від СЕС в мережу міську ...

А у вас два джерела електрики: місто і СЕС, як лічильник буде знати, що ви користуєтесь СЕС, а не мережею РЕМ, а ніяк. Або роботи два окремі вводи і перемикатися як роблять в приватних, або не писати єрунди.

Це треба договір з рем, встановлювати лічильник загальний на будинок по вводу силових кабелів, потім лічильник на СЕС, і потім в кінці місяця беруть покази будинкового лічильника, потім лічильника СЕС і потім від всіх показників лічильників житла віднімають кВт генеровані своєю СЕС, але як дізнатися, що людина брала саме від СЕС в певний час - питання.

Реверс лічильник - ну-ну. З незапам'ятних часів ))) от тільки воно не буде працювати, бо такий лічильник не зрозуміє працюєте ви від РЕМ чи СЕС.
показати весь коментар
14.06.2024 09:42 Відповісти
Подумайте головою, встановите ви реверсивний лічильник у квартиру, що це дасть? ну елементарно. Нічого не дасть, що НЕ буде відмотувати, коли ви будете брати енергію зі стояка? Бо щоб відмотував, то електрика повинна виходити з квартири. Ну логічно ж і так працює реверс лічильник, і то він не відмотує, а рахує генерацію в окрему комірку пам'яті.

Ок ви закинете окремий кабель в квартиру від СЕС, тоді смисл відмотувати, коли АВР перемикачем можна відключитися від мережі РЕМ на стояку на мережу СЕС? Смисл з відмотування.

А як порахувати скільки хто взяв від СЕС, не чіпаючи лічильник РЕМ, чи ставити всім по ще одному лічильнику.

Вам би трохи почитати як працює реверсивний лічильник ))). І ваше житло повинно генерувати енергію на стояк і тоді тільки він почне відмотувати, коли електрика потече від вас, а не до вас.

ЛОГІКА і елементарне знання енергетики...

Отакі люди як напридумують, "ну це ж просто, легко і т.д.", а по факту воно не реалізується взагалі, або дуже складно, дорого і ніхто не дозволить таке робити і не видасть дозвіл.

По простому, то буде СЕС, яка буде працювати на освітлення будинку і на тепловий насос, ліфт, що зменшить інші платіжки. А особисто ніхто з жителів не зможе до неї підключитися, от і вся історія.
показати весь коментар
14.06.2024 09:55 Відповісти
Лічильник ставиться один на будинок. До чого тут стояки? СЕС не індивідуальна же. Пропорційно зменшується оплата у кожній квартирі. Що тут складного? Якщо будинок споживає меньше енергії, чим виробляє СЕС, вона повертається в мережу.
Думати потрібно, перед тим як дурниці писати.
показати весь коментар
17.06.2024 01:56 Відповісти
Нема про що говорити з тим, хто знає енергетику на рівні вмикання чайника в розетку. Що реалізувати таке як пишете, то треба ставити на вводі в будинок спеціальний сонячний інвертор з режимом "підмішування з мереж".

А якщо увімкнути як ви написали, то буде ЗУСТРІЧНИЙ СТРУМ, і аби пожежі не було. Сотні інверторів попалили таким вмиканням, як ви написали. І сонячний інвертор з підмісом з мережі вмикається на вводі в підвалі будинку.

Але прикол, що реверсні сонячні інвертори з підмісом і можливістю генерації в мережу вартують як крило від Боінга, можете подивитися. А потужність на будинок багатоквартирний просто помножить все на нуль і в мінус. Бо таке обладнання ставлять тільки на потужні сонячні СЕС для генерації електроенергії.

Також треба підписати договір на генерацію, який вартує грошей і ваші навіть 20кВт мережі не треба, бо це більше проблем, ніж користі, бо в один момент є 30кВт, а сонце зайшло за хмарі і вже 3кВт.

А ще окрема проблема ставити загальний будинковий лічильник, то це ще треба юридично прокрутити, а ще величезний мінус такого рішення, це коли один буде красти, а платитимуть за нього всі, бо всі недостачі будуть ділити порівну на всіх жителів будинку.

Саме так як написали, думати треба, а не писати дурниці. Одне діло вилку в розетку вмикати чайник чи телефон, а інше розуміти енергетичні процеси і юридичні аспекти.
показати весь коментар
17.06.2024 10:27 Відповісти
В Україні тисячі СЕС, які продають енергію в мережу, в тому числі приватні.
https://www.zakarpatzbut.energy/pro-kompaniiu/novini/chi-vigidno-sogodni-vstanovliuvati-privatni-soniachni-elektrostantsiyi Скільки електроенергії генерують СЕС та чи вигідно їх встановлювати? Ці питання цікавлять багатьох. Треба розуміти, що окупність, генерація та, відповідно, вигода залежать від багатьох факторів, починаючи від року введення в експлуатацію СЕС, обладнання, особливостей конструкції електростанції, нахилу до сонця, й закінчуючи кліматичними умовами (кількістю сонячних днів) у місці будівництва електростанції тощо. Усі ці чинники вкрай важливі. Наведу приклад 30-кіловатної сонячної електростанції у Берегівському (колишньому Виноградівському) районі. Так, упродовж минулого року сонячна електростанція на будинку згенерувала понад 29 тисяч кВт⋅год, власне споживання становило майже 4 тисячі кВт⋅год. Відповідно, за «зеленим» тарифом ця родина продала 25,6 тисяч кВт⋅год та її «чистий» заробіток (уже після сплати податків, військового збору тощо) за рік сягнув 123 тисяч гривень. Певна річ, улітку генерація була кращою (наприклад, 4188 кВт⋅год у червні), узимку навіть не перекривала споживання (у грудні виробіток становив 390 кВт⋅год, споживання - майже 600). Але загалом, як кажуть на Закарпатті, за результатами року домогосподарство «вийшло в плюс» по коштах. Сонячна електростанція потужністю 30 кВт в іншому домогосподарстві в Ужгороді згенерувала 26,4 тисячі кВт⋅год, родина спожила 4,7 тисяч кВт⋅год, понад 22 тисячі кВт⋅год продала за «зеленим» тарифом. Заробіток за результатами року сягнув майже 113 тисяч гривень. Варто напевно навести ще один приклад - з електроопаленням, щоб бачити, чи вигідно встановлювати сонячну електростанцію і за такою метою. Ось кейс споживача у тому ж таки «сонячному» Берегівському районі. Він встановив СЕС з максимальною наразі дозволеною потужністю і має електрообігрів будинку (в холодну пору року споживає в місяць 3-4 тисячі кВт⋅год). Його електростанція згенерувала за рік понад 32,6 тисяч кВт⋅год, спожив він 23,5 тисячі, різниця за «зеленим» тарифом дала дохід родині на суму 81 тисяча гривень. І це вже «на руки».
Вже набридло усяким "розумним" очевидні речі роз'яснювати. Усе це давно працює без усяких проблем. Йдіть краще електротехніку вивчайте, може щось допетраєте.
показати весь коментар
17.06.2024 11:51 Відповісти
Ще 100 статей накидати треба старих як світ, коли зараз по зеленці проблеми по виплатах. Відео самі знайдете і статі, що людям не виплачують гроші по зеленому тарифу?..

І СЕС ставлять собі ПРИВАТНІ ДОМОГОСПОДАРСТВА, а не багатоквартирні будинки, дивно чому? Можливо є проблеми і юридичні костилі і не все можна?..

Подивися схему підключення СЕС і як вона працює на мережу, розуму не вистачає походу? Ну тут не спорю. Але це все відкрито.

Ще спорять люди, які і близко не знають як працюють оці приватні СЕС, які там документи і схеми.

З чого почалося, зо почали ділити від СЕС на споживачів і скільки кому треба. А якщо накреслити ЕЛЕКТРИЧНУ схему такого будинку, накреслити всіх жителів з їх лічильниками і ввод в будинок, то відразу стає ясно і ВИДНО, що оця вся єрунда написана вами стає ОЧЕВИДНОЮ.

І коли багато приватних СЕС однофазні на приватних будинках, то багатоквартирні будинки ТРИФАЗНІ, а споживачі однофазні. І це також проблема.

Отакі приходять у владу і дупля не розуміють як воно все працює, як відбувається стикування обладнання і куди його можна ставити і як це проходить юридично і що для цього треба.

Ви напевно не знали, що будуть нові вимоги і будуть ставити автомати і диспетчер буде вмикати СЕС коли треба мережі, а не коли є сонце, також буде договір на гарантований об'єм генерації і якщо СЕС його не згенерує, то буде штраф для власника СЕС, а не скільки було сонце, то стільки і є і т.д. Це все можна почитати, але кому то треба.

Добре, що отакі писаки рівня "вмикання чайника в розетку" не будуть впливати на ці процеси, бо спочатку робиться ПРОЕКТ (не дешевий), в якому все буде написано чорним по білому що можна, а що ні у відповідності з вимогами і нормами електроенергетики і обладнання.
показати весь коментар
17.06.2024 12:14 Відповісти
До речі -



Сонячний мережевий інвертор LP KTL-S 33kW Код: 21838

Готово до відправки

73 456 ₴

Контакти продавця

Купити

https://prom.ua/ua/c3856256-logicteplo.html Продавець LogicTeplo

100%

Цей товар у інших продавців

73 456 - 73 856 ₴

від 20 продавців

Яке ще крило Боїнгу?
показати весь коментар
17.06.2024 12:09 Відповісти
А подзвонити спитати, чи може цей інвертор працювати без мережі 380В стабо? і чи зможете ви взяти з нього енергію у випадку відсутності мережі? ... ну я кажу, рівень "увімкнути чайник"

https://solar-tech.com.ua/ua/kak-********-setevaya-solnechnaya-stanciya-2018-11-18.html

Мережева сонячна станція фізично пов'язана із загальною лінією електроживлення і не може функціонувати, якщо у мережі пропадає електроенергія, тобто її не можна розглядати як єдине джерело енергії.

Тобто якщо не буде мережі, вся оця On-Grid система НЕ ПРАЦЮЄ без мережі. Отак воно працює.

Тобто коли блекаут, то будете ви в обнімку з СЕС такою на такому інверторі сидіти і чекати появи електроенергії мережі. ))))

Багато людей були в шоці, що мають СЕС для продаже по зеленому тарифі і при цьому вони не можуть буди незалежними і автономними, бо так це не працює і є обмеження обладнання.

Статті є про це, просто треба відкрити очі і почитати.
показати весь коментар
17.06.2024 12:25 Відповісти
Задрав вже своєю тупістю. Де я писав, що 36 квт може забезпечити багатоквартирний будинок? Я писав що може знизити споживання, а якщо буде надлишок - повернути у мережу. Усе.
показати весь коментар
17.06.2024 12:54 Відповісти
Нарешті дійшло? Бувайте.
показати весь коментар
17.06.2024 13:00 Відповісти
"Якщо рахувати по 2 квт( чайник включити) на квартиру, це буде тільки 36 квартир. І це при повній віддачі СЕС. Автономного живлення звісно на весь будинок не вистачить, але знизить електронавантаження на мережу."

Повторюю для недалекого, якщо в такій системі, не буде електрики мережі, то всі будуть сидіти без електрики. А це нікому не цікаво. Тим паче, що зараз проблеми із зеленими виплатами.

А договір на генерацію підписується і погоджується ОблЕнерго, яки запросто його не підпише, бо генерації від такої система в багатоквартирному будинку не буде, або буде мізер, що не вигідно ОблЕнерго оці краплі.

А ще треба організувати відрахування в кожного абонента, а хто скільки взяв від СЕС це взагалі питання, бо віддаватися буде надлишок чи надлишку не буде, а просто буде менше споживання з мережі, а лічильник не вміє розрізняти енергію від СЕС чи мережі, він їх буде рахувати разом і їх не розділити. І при роботі СЕС один увімкне чайник, а інший лампу 10Вт, а от звідки вони взяли - ви не доведете, бо енергія змішана буде. Ось про це я.

Утопія коротше кажучи.
показати весь коментар
17.06.2024 13:10 Відповісти
Як раз для тупого!

Мережева сонячна станція фізично пов'язана із загальною лінією електроживлення і не може функціонувати, якщо у мережі пропадає електроенергія, тобто її не можна розглядати як єдине джерело енергії.

Тобто ніякої автономності така СЕС не дає. Ще мене обзиває ))). Тобто коли не буде електрикі від мережі, то вона тупо буде не працювати. А це відразу будуть крики і вой, бо СЕС така не дає ніякої автономності, яка може віддавати в мережу електрику надлишкову.

Не розумію, чому люди лізуть туди, де вони не розуміють навіть мінімально. Ну показав тупість і що профан в темі ...
показати весь коментар
17.06.2024 13:02 Відповісти
Для особливо розумних повторюю - Де я писав, що 36 квт може забезпечити багатоквартирний будинок? Я писав що може знизити споживання, а якщо буде надлишок - повернути у мережу.
Не бачу сенсу сперечатися, якщо написане чорним по білому українською мовою незрозуміло.
показати весь коментар
17.06.2024 13:06 Відповісти
"Автономного живлення звісно на весь будинок не вистачить, але знизить електронавантаження на мережу." - ваші слова? чорним по білому

1. про автономне і мови нема, бо без мережі така система не працює.
2. не знизить споживання по факту, бо не буде можливості дізнатися скільки споживає кожна квартири використовує електрики від СЕС, бо сонячна електростанція підмішує електрику від СЕС і електромережі в мережу будинку (посилання я кидав), ключове слово ПІДМІШУЄ, тобто зливає в одне і лічильники в домі у людей будуть рахувати всю електрику, яка зайшла в житло, відрізняти її в приниципі не можливо.

Різницю побачить тільки тільки реверсивний лічильник на вводі будинку. А скільки кому КОНКРЕТНО пішло по різниці - ніхто знати не буде.

Ви праві, не бачу сенсу сперечатися з людино, яка по енергетиці на рівні простого споживача.

Будете МОЖЕ робити колись такий проект, то все зрозумієте і чи можливі ваші придумки.
показати весь коментар
17.06.2024 14:14 Відповісти
А є сонячні інвертори для АВТОНОМНИХ СЕС з можливістю підключення панелей, акумуляторів, можливістю підмішування з мережі і вони забезпечують повну автономність і запас енергії, але є проблема, що вони НЕ ВМІЮТЬ генерувати електрику в мережу, вони можуть тільки брати недостачу з мережі при роботі від СЕС, коли сонця не достатньо по потужності.

Може вже щось придумали універсальне, але що є на ринку, то поки два варіанти: або ви автономні і у вас є своя міні електростанція сонячна для власних потреб, або генеруєте і залежите від мережі і коли нема мережі, то ви сидите зі своїм зеленим тарифом без електрики.

Статей по цьому просто гори, але кому то треба, краще написати щось, що неможливе в реальному світу. Або можливе, але це буде так дорого, що краще відмовитися і шукати інші економічно обгрунтовані варіанти.

Тобто "і рибку з'їсти і сковорідку не помити" тут не вийде. Тут або одне, або друге. І як раз для такого роблять технічне завдання і постім роблять проект, за кругленьку суму грошей і дивляться що вигідніше і чи можливе виконання конкретної задумки-придумки.
показати весь коментар
17.06.2024 12:50 Відповісти
шмигаль видимо давно не был в пятиэтажках. ИХ СНАЧАЛА НУЖНО УТЕПЛИТЬ, а уж потом выдумывать всякие фантазии.
показати весь коментар
12.06.2024 11:35 Відповісти
Посада прем"єр міністра є дуже потужним трампліном щоб звідтам заплигнути в крісло президента.Кучма,Ющенко,Янукович пересіли в крісло преза з крісла прем"єра і з того часу прем"єрами у нас абсолютні нулі.Проросійський "госпідар" Азаров при Януковощі,при Зєлі спочатку якийсь катався на роліках там,а тепер Шмигаль,безбарвна істота з девізом "чєво ізволітє?"...Сумно...
показати весь коментар
12.06.2024 13:10 Відповісти
Наше ОСББ не может собрать средства на ремонт крыши а они предлагают чтоб они ставили панели. Даже 30% от стоимости выходит не малая сумма. Тем более в 5 этажках и менее этажностью вы никогда не соберете нужной суммы. В таких домах малая общая площадь.
показати весь коментар
12.06.2024 13:37 Відповісти
показати весь коментар
12.06.2024 13:41 Відповісти
Наверное это и не плохо солнечные батареи на каждый дом,но с нашими ЖЭКами и государственными структурами нет уверенности,в качестве и финансировании.Нужна программа и смета,,но не +/- лапать.Пока выглядит прожуктом.
показати весь коментар
12.06.2024 15:05 Відповісти
А гроші в бюджеті на це передбачені, соромлюсь спитати?
показати весь коментар
12.06.2024 16:47 Відповісти
Им долба..ам стоит посмотреть как подобные истории работают в других странах мира , к примеру в Германии . Уже всё давно придумано и работает. Рост солнечной энергетики в прошлом году в Германии составил 85% . и составил около 14 гигаватт (ГВт).Это означает, что в Германии на крышах всевозможных зданий, на полях и вдоль автобанов всего за год вошли в строй солнечные батареи, которые способны производить столько же электроэнергии, что 12-14 энергоблоков АЭС . А зелёные долбаё..бы предлагаю достраивать энергоблок , закупая российские реакторы в Болгарии.
показати весь коментар
12.06.2024 23:47 Відповісти
Зараз набіжать місцеві електрики і розкажуть вам що ніфіга такого в європах нема, розкажуть про стрибки напруги і що на курсах "сіменс" ім розказували шо таке неможливо
показати весь коментар
13.06.2024 14:44 Відповісти
Прикол знаєте? електрика треба зазвичай тоді, коли сонця нема. Ввечері, ніч, вранці, зимою. Нема проблем натикати панелі, як зберегти вироблену енергію дешево? напишіть, дуже цікаво ... Електрика не газ, в проводах вона не стоїть + треба балансувати. Ніхто не пише де німці беруть електрику, коли нема сонця ... )))
показати весь коментар
13.06.2024 17:02 Відповісти
Это что-то новое. Первый раз слышу что когда есть солнце , электрика не нужна. Судя по статистики в жаркие дни , очень большое потребление электрики. Когда нет солнца , тогда есть ветер , и следовательно есть ветровая генерация . У нас ситуация особенная . Построить большую ТЭЦ аля СССР , это долго , и нет никаких гарантий что после её открытия её НЕ вынесут на вотрой день после запуска.
показати весь коментар
13.06.2024 17:11 Відповісти
Красиво ушли от вопроса. Днем люди потребляют меньше, чем утром или вечером, понятно почему, просто многих днем нет дома, а точнее большинство и далеко не все сидят в офисах. Есть графики нагрузок по Украине, но ладно, лето и работают кондиционеры днем. А вечером или утром или зимой вы генерацию видели? В Украине промышленные ветра только юг. Во сейчас Киев и штиль полный. Вы написали, но почитайте где немцы берут электричество зимой, или они в спячку падают походу, когда солнечная генерация может упасть до 90% зимой.

Промышленную СЭС немецкую или ветряк 120 метров высотой вынесут точно так же, даже быстрее, одна ракета и СЭС нет или ветряка, их очень видно. А сброд из сотен мини СЭС никто не сможет управлять и тем более собрать это всё в одну систему.

Сейчас у немцы на подсосе у атомки Франции, и если что, то они там покупают, если не знали, не все там так круто как пишут, но у немцев есть деньги и они много чего могут себе позволить. А вообще немцы планировали газовые большие ТЭС, и под это дело два газовых потока из рф делалось, типа газ экологично и дешево, но что то пошло не так и немцев кинули через одно место. И сейчас если что, то Франция помоги. Это открытая информация и можно почитать.
показати весь коментар
13.06.2024 17:30 Відповісти
Так я и НЕ писал ,что отказаться от всего, и переходить только на солнечную или ветровую энергию. Сейчас в Украине реально НИ хватает генерации , и любая солнечная электростанция которая закроет потребление одного приватного дома , это уже плюс. Так атомка на данный момен даёт больше всего , и так будет и дальше. Но в нашем случае ждать строительство одного блока порядка 8 -10 лет , как то не очень . Есть газовые станции , которыми можно перекрывать пики потребления .
показати весь коментар
13.06.2024 18:05 Відповісти
Сейчас пожалуй лучший и простой вариант, это у кого есть деньги и дом свой, то переходят на свои домашние СЭС с акумуляторами, и тем самым разгружают общую энергосистему.

А собирать сотни мини СЭС в одну большую систему - это если кратко, то крайне сложно, никто не сможет таких франкенштейном управлять. Потому как без управления одна часть СЭС легко может получить локальную перегрузку и мини СЕС уйдут в защиту, а вторая часть будет недогружена и потом резко перегружена и тоже в защиту, хорошо если пожара не будет. А потом как это поднять, вопрос ... потому как потом после останова толкнуть и запитать потребителей тяжело, большой пусковой ток никто не отменял. Тот же холодильник когда стартует, то свет немного притухает в доме, особенно это видно в селе или если линия длинная и есть падение напряжения.

Это не так просто и диспетчера сидят для этого 24 7 и огромное количество энергетиков дополнительно. Есть видео в ютуб как управляют энергосистемой, советую посмотреть и много вопросов уйдет.
показати весь коментар
13.06.2024 18:37 Відповісти
Именно так , ключевой вопрос сейчас разрузить общую сеть , что возможно позволит избежать отключения света , хотя-бы в те месяцы , когда солнечная активность это позваляет.Если бы была нормально организована система NET-BILLING , то тогда было бы намного проще. Куча домашеих СЭЗ обеспечивают только своё потребление , а могли бы излишки сбрасывать в сеть.
показати весь коментар
13.06.2024 19:27 Відповісти
Есть проблема, энергосистема не басейн и сбросить лишнее можно только, тогда, когда это нужно сети, когда напряжение в сети проседает и именно для поддержания напряжения должны включатся эти все мини СЭС, по кнопке диспетчера, а не когда есть солнце и удобно хозяину СЭС. Если энергии в сети хватает, то излишек может поднять напряжение выше нужного и это будет только вред, давление есть эквивалент напряжения и чтобы закачать энергию в сеть, то инвертор немного поднимает напряжение и если энергии будет с избытком, то можно дотянуть так, что всё сгорит или энергия потечет обратно в инвертор - тоже свои приколы.

Раньше были маневровые и когда СЭС начинали гнать больше, то диспетчера гасили выработку например ТЭС, ГЭС, ГАЭС и т.д., чтобы держать напряжение на допустимом уровне. Опять же это всё есть в интернете.

То есть выход ставить аккумуляторы и хранить пока диспетчер не разрешит отдавать в сеть, что уже делают и заставляют делать в Европе - короче не так всё просто и не все на такое согласятся, чтобы не убить свое оборудование, мощность сети то огромна и если что не так, то уложить инвертор домашний вообще не сложно. Одно дело, когда большая СЭС и там сидят люди и видят что и как, и другая, когда домашняя СЭС и там нет смотрящего постоянно.
показати весь коментар
13.06.2024 20:52 Відповісти
Так и домашняя СЭС без акумов это деньги на ветер. При недостаточной солнечной выроботке , с акума будут добирать недостающее. Знакомые у себя на фирме , поставили станцию на 40кВт , естественно ,с литиево-железо-фосфатным аккумулятором. Для себя они вопрос с электрикой закрыли .Цены на солнечные батареи , и оборудование крепко упали , и тенденция к падению сохраняется. Так что люди будут ставить СЭС , как минимум для свого бизнеса и бытового потребления . Да и без света сидеть, не особо весело .
показати весь коментар
13.06.2024 22:50 Відповісти
Ціни впали, бо в світі ринок вже насичений таким. І прикол, що той же Екофлоу в Європі посуті нікому не треба, але на Україні ця компанія озолотилася.

Західні і навіть російські блогери пробували рекламувати зарядні станції типа Екофлоу, то там їх засміяли і на тому все. Коментарі там дуже смішно почитати, як люди хейтять, бо в них з електрикою нема проблем.
показати весь коментар
15.06.2024 14:25 Відповісти
Реклама не делает людей идиотами , она просто изначально на них расчитана.
показати весь коментар
15.06.2024 14:52 Відповісти
Как раз реклама как и сми могут сделать людей идиотами очень легко, раша тому пример. Особенно когда идиотскую рекламу и нужные нарративы крутят 100500 раз.

Если не знали, то реклама в первую очередь проходит консультацию по психологическому воздействию на людей, желательно на прям очень нужных (целевая аудитория), а потом уже остальное. Это любой маркетолог подтвердит. Ну и это должна разрешить гос служба для показа. Вот последняя и решает что лучше, стадо или умные.

Оскотиниванние русских сделали успешно за годы.

И реклама есть разная, есть например реклама солнечных инверторов, где показано как подключать и как подобрать железо и оборудование и такая реклама больше как обучающее видео с подмесом реклами. И как раз такой вид рекламы сейчас самый эффективный, а не просто тупо показать железку и жрите, такое уже не интересно.

Просто в развитых странах это всё власть берет на контроль и делает из людей умных или стадо баранов. Потому как только власть имеет безграничное влияние на СМИ и другие сети, написали закон и всё. Никто другой такой монополии и силы не имеет даже рядом. На сигареты рекламу ввели запрет на ТВ и всё, она исчезла, всего одним документом. Вот и монополия власти.

Так вот как раз государство решает нужно им умные люди или безмозглое управляемое стадо. Но в случае второго варианта нет и не будет прорывных идей и разработок для страны, потому как люди для технологических прорывов в неволе не водятся. Не просто так ссср имел огромную агентурную сеть, чтобы воровать или покупать идеи запада. А после Второй Мировой совок перевез к себе из Германии около 250 000 инженеров с семьями, которые разработали для совка всю электронику, промышленность, космическую програму (Гагарин полетел по сути на ФАУ2) и т.д.
показати весь коментар
16.06.2024 14:05 Відповісти
Ви праві. Я працював в обленерго. Ці сес - гемор ще той. Власникам потрібні євроценти і вони вже очікують прибутки. А в мережі - 250 вольт, і решта населення радіє. ДТЕК зробив колись набагато простіше, технічні умови - під'єднання до мережі 10кВ. ))
показати весь коментар
15.06.2024 09:23 Відповісти
Працював також і освіта є вища енергетична. І дуже смішно читати коментарі людей, які думають що електрику в мережу можна залити як газ у мережу труб, чи як воду у водопровідну систему.

Але навіть з газом коли всі почнуть вдувати газ, то труби рано чи пізно лопнутьвід надмірного тиску, як і крани і обладнання у людей і споживачів. Тобто навіть в газових чи водяних мережах є блоки контролю ТИСКУ, а у порівнянні з електрикою як раз напруга є еквівалентом тиску.

І якщо генерації не достатньо, то напруга падає, а якщо надлишок, то напруга росте. І це балансують. Аналогічно вода і газ, але з цим простіше і просто є насоси і датчики тиску, а з електрикою складніше, бо піднажати можна тільки на стороні генерації або відключати споживачів, щоб зменшити навантаження.
показати весь коментар
15.06.2024 11:55 Відповісти
Так,і уряд пілотний!
показати весь коментар
13.06.2024 16:34 Відповісти
Вони живуть у якомусь паралельному світі. Всі ці фонди утворюються лише для розкрадання бюджету, бо технічно навіть фахівцю буде важко реалізувати всі умови, що вже казати про звичайних мешканців. Крадії. Навіть гидко ці всі проджекти спостерігати.
показати весь коментар
15.06.2024 09:16 Відповісти