5 835 40

Рада ухвалила закон про автоматичний обмін інформацією про рахунки громадян в інших країнах

оеср

Верховна Рада підтримала у другому читанні законопроєкт, метою якого є впровадження Україною Загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки, схваленого Радою ОЕСР (Загальний стандарт звітності CRS), що передбачає щорічний міжнародний автоматичний обмін даних про фінансові рахунки.

Прийняття відповідного урядового законопроєкту №8131 у другому читанні підтримали 263 народних депутати, повідомив народний депутат від фракції "Голос", перший заступник керівника Комітету ВР з питань податкової та митної політики Ярослав Железняк у Telegram.

"Він впроваджує в Україні загальний стандарт звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки (CRS), стандарт щодо обміну інформацією за запитом (EOIR). Перший обмін інформацією з Україною планується у 2024ому році", – написав Железняк.

Раніше у Мінфіні пояснювали, що впровадження у національне законодавство вимог Загального стандарту звітності CRS забезпечить приєднання України до міжнародної системи обміну інформацією з учасниками Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (далі – Багатостороння угода CRS).

Основні зміни до Податкового кодексу України, передбачені законом, включають:

  • пряму вимогу для фінансових агентів застосовувати правила Загального стандарту звітності CRS під час здійснення належної комплексної перевірки (due diligence) фінансових рахунків та подавати до Державної податкової служби України інформацію про фінансові рахунки резидентів інших юрисдикцій, що є учасниками Багатосторонньої угоди CRS;
  • функції та повноваження контролюючих органів для забезпечення контролю за виконанням нових правил фінансовими агентами та власниками рахунків;
  • вимоги до зберігання документів;
  • права контролюючих органів щодо збору інформації та документів для виконання ними міжнародних зобов’язань щодо обміну інформацією для податкових цілей.

Мінфін зауважує, що імплементація Загального стандарту звітності CRS координується Секретаріатом ОЕСР з метою забезпечення уніфікованого підходу юрисдикцій до його тлумачення та застосування.

"Ухвалення проєкту Закону дозволить забезпечити належне виконання Україною міжнародних зобов’язань щодо обміну інформацією для податкових цілей, підвищити прозорість та надійність України як держави-партнера з обміну інформацією, а також сприятиме запобіганню ухиленню від сплати податків та підвищенню рівня дотримання вимог податкового законодавства", – зазначається у повідомленні.

Топ коментарі
+2
Простими словами, усі хто має рахунки за кордоном, то укр податкова буде знати про це.

А відповідно може надсилати будь якій фізичні особі запит про надання інформації по рахунку який відкритий за кордоном.
показати весь коментар
20.03.2023 17:04 Відповісти
+2
Нажаль всю цю гармонійну конструкцію підкошує процедура застосування. Наша податкова на підтвердження сплати податків закордоном вимагає такі підтверджуючі документи, котрі фіз.особі нерезиденту нереально отримати - типу паперову довідку за підписом особисто голови IRS США. І ось уже крадеться додаткове 18.5%+1.5% з усмішкою хижой.

Плюс питання курсової різниці в нашому законі. От мамкін інвестор купив закордоном акцію якого небудь Майкрософт за $100 і так сталось, що змушений був продати за $80. Збиток 20 баксів. Але наша податкова каже: "Секундочку! Коли ви купували по $100, то курс гривні був 20:1, а коли продавали по $80, то вже 40:1. Перераховуємо все в гривню: купівля 2000 грн, продаж 3200 грн. Так у вас не 20 доларів збитку, а 3200-2000=1200 грн прибутку! Гонітє податок".
показати весь коментар
21.03.2023 12:23 Відповісти
+2
Там ще нюанс, якщо ставка податку у країні де були сплачені ці податки нижча ( Кіпр наприклад, то в Україні потрібно доплатити різницю). Але це екзотика.
показати весь коментар
21.03.2023 12:32 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Можливо, хтось простими словами пояснить, як це вплине на життя звичайних людей.
показати весь коментар
20.03.2023 16:33 Відповісти
Простими словами, усі хто має рахунки за кордоном, то укр податкова буде знати про це.

А відповідно може надсилати будь якій фізичні особі запит про надання інформації по рахунку який відкритий за кордоном.
показати весь коментар
20.03.2023 17:04 Відповісти
Якщо людина якийсь час працювала за кордоном та має там рахунки, то як це стосується нашої податкової? Чи має вона право контролювати доходи зароблені за кордоном?
показати весь коментар
20.03.2023 17:22 Відповісти
звісно що права не має, але буде
показати весь коментар
20.03.2023 17:47 Відповісти
Дякую, але моє питання не було троллінгом податкової.
Хотів отримати пояснення простими словами. Якщо податкова не має такого права, то навіщо їй така інформація? Це ж тоді сміттєва інформація, яка тільки заважає.
показати весь коментар
20.03.2023 18:00 Відповісти
Это только сейчас эти вопросы стали касаться граждан Украины. А все граждане стран ОЕСР уже давным давно разруливают вопросы двойного налогообложения.
Глобально все будет упираться в налоговою резиденцию.
Если ты гражданин Украины, налоговая Украины априори будет считать тебя налоговым резидентом Украины, где бы не были открыти счета и получались доходы.Твоя задача, будет доказать, что ты не налоговый резидент той или иной страны.
Рай для налоговых консультантов и адвокатов. Как в Европе или США

П.С Когда у нас верещали про " податки душать:", люди понятия не имели, что в развитых странах налоги по сравнению с Украиной- ДРАКОНОВСКИЕ. Теперь мы приближаемся..
показати весь коментар
20.03.2023 19:06 Відповісти
Дякую.
показати весь коментар
20.03.2023 19:29 Відповісти
має право. не слухай довбнів.
показати весь коментар
20.03.2023 19:56 Відповісти
Якщо у громадянина України виявили закордоном кошти на рахунку, податкова може поцікавитися чи заплатив він там податки, в разі чого змусять платити в Україні. Закон про запобігання подвійного оподаткування якраз для цього існує. Громадянин ввіз в Україну кошти, представив у відповідні контролюючі органи довідку, що сплатив з цієї суми закордоном всі податки і має повне право витрачати без обмеження.
показати весь коментар
20.03.2023 21:50 Відповісти
Рабство
показати весь коментар
21.03.2023 11:48 Відповісти
Нажаль всю цю гармонійну конструкцію підкошує процедура застосування. Наша податкова на підтвердження сплати податків закордоном вимагає такі підтверджуючі документи, котрі фіз.особі нерезиденту нереально отримати - типу паперову довідку за підписом особисто голови IRS США. І ось уже крадеться додаткове 18.5%+1.5% з усмішкою хижой.

Плюс питання курсової різниці в нашому законі. От мамкін інвестор купив закордоном акцію якого небудь Майкрософт за $100 і так сталось, що змушений був продати за $80. Збиток 20 баксів. Але наша податкова каже: "Секундочку! Коли ви купували по $100, то курс гривні був 20:1, а коли продавали по $80, то вже 40:1. Перераховуємо все в гривню: купівля 2000 грн, продаж 3200 грн. Так у вас не 20 доларів збитку, а 3200-2000=1200 грн прибутку! Гонітє податок".
показати весь коментар
21.03.2023 12:23 Відповісти
Можливо так і буде, просто поки не існує практики застосування. Але головняку із такими прикладами як у вас буде достатньо.
показати весь коментар
21.03.2023 12:34 Відповісти
Так я описую це з практики. З 2019-го року займаюсь інвестуванням і декларую отримані доходи. Спочатку податкова взагалі вважала прибутком не різницю між ціною купівлі і продажу, а повну вартість акції на момент продажу. Тобто ви купили за 100, продали за 110 і податкова хоче податок не з 10, а з 110. Хвала Богові, десь півтора роки тому вийшло роз'яснення так не робити. Але курсова різниця залишилась.

Довести, що вже сплатив податки закордоном, формально неможливо. При кожному декларуванні цей процес більше схожий на "убалтування" конкретного клєрка з української податкової. Показуєш йому українські закони, перекладаєш підтверджуючі документи з англійської на українську і врешті отримуєш: "Я щось нічого не розумію, от вам податкова вимога на повну котушку". Іноді самі кажуть: "Нащо ви взагалі декларуєте? Сидіть собі тихенько - і нам і вам менше головного болю".
показати весь коментар
21.03.2023 12:45 Відповісти
Так саме про це я і написав. Що не існує єдиного алгоритму застосування оподаткування не тільки таких інструментів, а взагалі починаючи із суб'єктів оподаткування, хто повинен спллачувати податки?. Проблеми і судові також виникнуть із визначення податкової резидентності. У податковому законодавстві це взагалі виписано лірично.
Громадянин України вже 20 років процює в Німеччині, але сім'я в Україні. Податкова, згідно із законом буде вважати цю людину резидентом і вимагати сплатити податки мінімум за три роки до виявлення німецьких доходів у цієї людини. А про акції я взагі мовчу.
показати весь коментар
21.03.2023 12:57 Відповісти
Так, згоден з вами
показати весь коментар
21.03.2023 13:30 Відповісти
Я, до речі, думаю, що нормально і зручно побудована система чи портал звітування про закордонні доходи плюс прибирання колізій з законодавства України залучили б більше добровільних податків, ніж примусове порпання по закордонних юрисдикціях. Принаймні якщо говорити про фіз.осіб з середніми статками або яких-небудь сезонних заробітчан, котрі взагалі то якщо щось порушують, то не через свою уроджену злочинність.

Сильні світу цього мають зубатих корпоративних юристів - у них там все рівно інший світ і взаємовідносини з державою.
показати весь коментар
21.03.2023 13:41 Відповісти
Там ще нюанс, якщо ставка податку у країні де були сплачені ці податки нижча ( Кіпр наприклад, то в Україні потрібно доплатити різницю). Але це екзотика.
показати весь коментар
21.03.2023 12:32 Відповісти
Це, до речі, не екзотика. За нашим законодавством платник має окрім ПДФО сплачувати ще 1,5% військового збору. Так от ВЗ не підпадає під дію угод про подвійне неоподаткування і має бути сплачений в Україні незалежно ні від яких платежів закордоном.
показати весь коментар
21.03.2023 12:55 Відповісти
все так
показати весь коментар
20.03.2023 18:36 Відповісти
это на сегодня общепринятая норма в развитых странах,следующим должно быть решение вопроса о двойном гражданстве,простыми словами если ВЫ являетесь гражданином и резидентом Украины ,то это вопрос налогов .Просто приводят все к европейским нормам,
показати весь коментар
20.03.2023 18:22 Відповісти
Гражданство и налоговая резиденция это не одно и тоже.
показати весь коментар
20.03.2023 19:08 Відповісти
ВЫ можете работать за границей ,и даже открыть там счет ,но платить налоги будете по резиденству,а вообще привыкайте .что налоговая будет о вас знать больше чем мама и жена
показати весь коментар
20.03.2023 18:25 Відповісти
К сожалению вопрос об однозначных признаках резиденства не унифицирован между странами. Каждая из стран, считающих вас своим резидентом, просто выставит полные налоговые требования к вашим доходам, опираясь на мощь своей государственной махины, и вы встанете перед нелегким выбором платить налоги дважды или платить консультантам/адвокатам по международному налоговому законодательству.
показати весь коментар
21.03.2023 12:35 Відповісти
если все примут,то произойдет автоматический обмен данными и налоговая попросит гражданина (своей страны) обьяснить законность денег на счету.сначалои пойдет крупнная рыба ,потом все остальные ,но если доход офицальный и налоги уплачены ,то проблем нет.Будет еще вопрос где и кому платить,но это уже другая песня(двойное налогообложнение,резеденство и т.п
показати весь коментар
20.03.2023 18:34 Відповісти
Готівка форева
показати весь коментар
20.03.2023 19:02 Відповісти
Спробуй за готівку придбати житло на первинному ринку.
показати весь коментар
20.03.2023 19:28 Відповісти
Готівку завжди можна перевести в безготівку
показати весь коментар
20.03.2023 19:53 Відповісти
Як два пальця об асфальт. Тільки ПДВ і податок на прибуток сплати при цьому.😁
показати весь коментар
20.03.2023 21:03 Відповісти
Не пиши муйню Приходиш в банк і кладеш на рахунок. Яке нах ПДВ і податок на прибуток?
показати весь коментар
21.03.2023 11:50 Відповісти
Новая трилогия(налоговая):
1. Возвращение резидента
2. Ошибка резидента
3. Судьба резидента
показати весь коментар
20.03.2023 20:27 Відповісти
Оман, Арабські Емірати та інші чорні дири, які ********** відвідувати наші зубажілі держиморди, напевно ж, не будуть брати участь в цьому обміні інформацією про рахунки з мільйонами та мільярдами.
показати весь коментар
21.03.2023 08:57 Відповісти
Ні, поки небудуть.
показати весь коментар
21.03.2023 12:35 Відповісти
І США також не буде брати участь
показати весь коментар
21.03.2023 16:30 Відповісти
В США наші злодії і не будуть тримати вкрадені, брудні гроші.
А в Оманах, Еміратах ховають.
показати весь коментар
21.03.2023 16:34 Відповісти
Можливо ви і праві. Хоча сьогун Коломото виведені з Привату кошти припаркував саме в США. У нього арештовували там якісь бізнес-центри і іншу нерухомість. Лазаренко ще із таких знакових персонажів. To name but a few...
показати весь коментар
21.03.2023 16:44 Відповісти
От саме приклади із ними і змінили схеми приховування награбованого.
показати весь коментар
21.03.2023 16:52 Відповісти
Ясно, значить Оман так Оман.
показати весь коментар
22.03.2023 11:18 Відповісти