10 402 65

Міністр освіти підтримав передачу держуніверситетів в управління після пропозиції Милованова продати "Могилянку"

Милованов хоче купити "Могилянку"

Міністерство освіти і науки України готове підтримати ідею законодавчо дозволити передачу державних університети в управління, з певними застереженнями.

Про це заявив очільник міністерства Оксен Лісовий, передає Інтерфакс-України.

"Ми в принципі добре ставимося до залучення приватної ініціативи до управління закладами освіти. Така ідея озвучувалася, обговорювалася і ми готові про це говорити. При певних застереженнях, звичайно, в питаннях доброчесності використання цього інструменту, ми готові про це говорити і підтримувати", – сказав міністр.

Своєю чергою заступниця голови Офісу президента Олена Ковальська заявила, що є гарні приклади і державного, і недержавного управління університетами.

"Якщо такий підхід буде в собі акумулювати найкраще з цього досвіду, то це буде добре і держава це підтримає", – додала вона.

Водночас вона пообіцяла, що держава застосує підхід пілотування в реформах.

Раніше ексміністр економіки та колишній радник Офісу президента, президент Київської школи економіки (KSE) Тимофій Милованов заявив про намір придбати Національний університет "Києво-Могилянська академія" (НаУКМА). Він обіцяв, що KSE спрямує відповідний запит Міністерству освіти та науки. Своєю чергою у МОН наприкінці січня заявили, що не розглядають можливості приватизації НаУКМА.

Як повідомлялося, у квітні приватний вищий навчальний заклад "Київська школа економіки" (KSE) за кошти міжнародних партнерів та донорів за $18 млн (751 млн грн за поточним курсом НБУ) придбав комплекс будівель гольф-клубу на Оболонській набережній у Києві.

У KSE пообіцяли, що комплекс перетворять на університетський кампус, де готуватимуть математиків, інженерів та фахівців високих технологій. Водночас виявилося, що територія гольф-клубу на березі Дніпра має низку обмежень щодо нового будівництва.

Топ коментарі
+29
а не хоче часом мілованов побудувати підземний завод по виробництву БАЛІСТИКИ?
показати весь коментар
27.05.2025 14:58 Відповісти
+22
Цього міністра треба притягнути до відповідальності за розбазарювання державного майна !
Те що відбувається в країні, це ніяке не управління і не приватизація, це дерибан майна під красивими назвами!
показати весь коментар
27.05.2025 15:03 Відповісти
+19
Дерибанять все підряд! Навіщо передавати в управління, державf що сама управляти неможе? Після того як усе майно приватизують, тобто роздерибанять, з чого складатиметься держава, залишиться лише назва?
показати весь коментар
27.05.2025 14:59 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
а не хоче часом мілованов побудувати підземний завод по виробництву БАЛІСТИКИ?
показати весь коментар
27.05.2025 14:58 Відповісти
З плагіатщика Лісового такий же "міністр освіти" , як з одного " юриста " "президент" , що попало ,як в Україні кажуть,яке їхало таке й здибало.
показати весь коментар
27.05.2025 16:20 Відповісти
+++ Люто плюсую
показати весь коментар
28.05.2025 07:53 Відповісти
Хай цей Орест спитає про доброчесність у Зе, це в країна яка на першому місці по корупції. Чи міністр освіти читав, що Трамп зміг заборонити Гарварду навіть прийом іноземних студентів, бо заклад державний і має забезпечити високим рівнем освіти своїх! Останню кількість держ універів здаєте на поталу рашкостану? Геть з керівників!
показати весь коментар
28.05.2025 01:25 Відповісти
Заклад приватний, але має різні програми і гранти і від держави.

53,2 мільярда доларів розмір ендаументу (приватна заначка), Гарвардського університету у 2024 фінансовому році.
показати весь коментар
28.05.2025 02:49 Відповісти
Багато європейських країн мають переважно державні університетські системи:
Німеччина - Більшість університетів є державними закладами (власність земель), включаючи престижні інституції як Мюнхенський, Гейдельберзький та Берлінські університети.
Франція - Більшість університетів є державними закладами, включаючи систему Сорбонни та більшість grandes écoles.
Італія - Більшість великих університетів є державними закладами, включаючи Болонський, Римський Ла Сап'єнца та Міланські університети.
Іспанія - Більшість університетів є державними закладами, з лише меншим приватним сектором.
Нідерланди - Всі дослідницькі університети фінансуються державою, хоча вони працюють зі значною автономією.
Австрія - Університети переважно є державними закладами.
Швеція, Норвегія, Данія - Вища освіта майже повністю фінансується державою та управляється публічно.
Польща - Великі університети є державними закладами, хоча приватна вища освіта зросла.
Скандинавські країни, Німеччина та Франція представляють найсильніші традиції державної власності у вищій освіті, тоді як такі країни як Великобританія та Нідерланди рухалися до більш автономних державних інституцій, які зберігають державне фінансування, але працюють більш незалежно.
показати весь коментар
28.05.2025 19:48 Відповісти
Головне наперед в США 73,2% студентів усіх рівнів освіти навчаються в державних закладах, тоді як 72,6% студентів-бакалаврів вступають до державних установ. Це означає, що приблизно 3 з 4 студентів відвідують заклади, які підтримуються державою.

Ключові тенденції:

4-річний державний сектор був єдиним сектором, який показав зростання кількості закладів

За студентським населенням (осінь 2024)Загальна кількість студентів: 19,28 мільйона студентів-бакалаврів по всій країні восени 2024 року Державні заклади: 13,49 мільйона зараховано до державних коледжів
показати весь коментар
28.05.2025 19:57 Відповісти
Дерибанять все підряд! Навіщо передавати в управління, державf що сама управляти неможе? Після того як усе майно приватизують, тобто роздерибанять, з чого складатиметься держава, залишиться лише назва?
показати весь коментар
27.05.2025 14:59 Відповісти
Якщо немає нічого державного, то немає і самої держави. Заробітчани, які шляхом інформаційних технологій приходять до влади на 5 або більше років, державою не є.
показати весь коментар
27.05.2025 21:26 Відповісти
А вона є, ц держава!?
показати весь коментар
30.05.2025 13:43 Відповісти

А в статті точно фото Оксена?
показати весь коментар
27.05.2025 15:02 Відповісти
В статті фото мілованова. Чи не впізнали? )

показати весь коментар
27.05.2025 15:28 Відповісти
мабуть почявся конкурс на те хто буде наступним за **пяти дірковою портянкою.
миляваня попереду?
показати весь коментар
27.05.2025 17:54 Відповісти
Доброчесний плагіатор

.
показати весь коментар
28.05.2025 03:09 Відповісти
Цього міністра треба притягнути до відповідальності за розбазарювання державного майна !
Те що відбувається в країні, це ніяке не управління і не приватизація, це дерибан майна під красивими назвами!
показати весь коментар
27.05.2025 15:03 Відповісти
Дураки, що керують державою, залишають після себе суцільну руїну.
показати весь коментар
27.05.2025 15:17 Відповісти
Скоро Україна буде складатися лише з дірки від бублика та боргів
показати весь коментар
27.05.2025 15:23 Відповісти
А як України зовсім не буде, то "какая разніца"?
показати весь коментар
27.05.2025 15:29 Відповісти
України в економічному, політичному, індустріальному, соціальному відношенні
вже давно немає!
показати весь коментар
30.05.2025 13:45 Відповісти
https://www.tiktok.com/@ukrainenostalgia/video/7190831130168364294

показати весь коментар
27.05.2025 20:32 Відповісти
ПРидурковатний поплавський в без приватизаціі привласнив собі "кульок", ще і землю інститутську на Печерську під забудову.
показати весь коментар
27.05.2025 15:28 Відповісти
Так молодець! Повчіться, як деребанити! А Ви всі, не заздріть!!!
показати весь коментар
30.05.2025 13:47 Відповісти
Ще б міністра продати, але за нього й ламаного шага не дадуть. Козел, ....ять
показати весь коментар
27.05.2025 15:32 Відповісти
Аде ж цей паразит, якого "ніколи не цікавила Україна" так збагатився, що готовий скуповувати навчальні заклади? На трускавецьких курсах для слуг? Його взагалі б не підпускати до будь-якої освіти.
показати весь коментар
27.05.2025 15:36 Відповісти
Що означає " передати в Управління"? Це як із Академією Наук?
Держава її фінансує, а " сєдиє акадєміки" у цей час торгують " академічною землею і академічними площам" ?
Ну Мілованов, ну жулік..
показати весь коментар
27.05.2025 15:38 Відповісти
Абсолютно вірно. Плюс ще "сєдиє акадєміки" будуть отримувати і зарплатню від держави та плату за навчання від студентів.
показати весь коментар
27.05.2025 16:01 Відповісти
Це означає - у концесію!
Як казав Остап Суліман ібн Бендер, ми - концесіонери!
показати весь коментар
30.05.2025 13:48 Відповісти
Милованов себе називав дибілом.По-друге,а де він наварив "капусти",що хоче придбати"Могилянку"?
показати весь коментар
27.05.2025 15:51 Відповісти
"соросятники" і залишки української освіти знищуть .Таких .безпринципних і антиукраїнських "лісових " "соросятники" за "мале пиво " скуповують пачками...
показати весь коментар
27.05.2025 15:52 Відповісти
Статтю неправильно назвали, назва має бути такою "Ліквідатор залишків освіти в Україні, підтримав пропозицію роздеребанити виші"
показати весь коментар
27.05.2025 16:02 Відповісти
Я цьому піарасу написав про його гольф клуб то він мене заблокував у себе на фейсбуці
показати весь коментар
27.05.2025 16:27 Відповісти
Істоти нікчемні!!!!
показати весь коментар
27.05.2025 17:11 Відповісти
Університети на заході, в переважній більшості, це суб'єкти недержавної форми власності.
Вони мають статут, наглядову раду, бюджет і визначені способи його наповнення, мають самоврядування і т.д.
Університети отримують фінансові надходження за рахунок плати за навчання, ґранти від роботодавців, зацікавлених в певних фахівцях та надходження за проведення науково-дослідних робіт від замовників.
Але, універстети не виникали на ґрунті - передати з державної власності...
Хочете заснувати універстет - будь ласка, купляйте інфрастуктуру, вкладайтесь у все що для цього потрібно і вперед.
Але наші недолугі олігархи (практично ніхто з них) не починали бізнес з нуля (створив ідею чи зразок, взяв кредит, купив чи орендував приміщення, наняв персонал...). Ні! Тільки за рахунок державної власності. При чому, обов'язково, з корупційною складовою.
Так, особисто я прихильник того, щоб держава не мала засобів виробництва. Держава повинна творити закони, контролювати їх виконання і створювати умови для бізнесу.
Держава не може бути ефективним менеджером в бізнесі. А тримати купу старих пердунів які вже давно не займаються наукою, але брязчать медалями ще з совка і мають державні пенсії це нерентабельно і не потрібно. Та і не тільки наука і освіта. Візміть, до прикладу, "годівничку" - Укрзалізниця"??!! Чи Укрпошта? Вони що? потрібні в державній власності? Щоб Сірожу Лєщенко годувати на посаді радника?
показати весь коментар
27.05.2025 17:12 Відповісти
HAHAHAHAHHAHAHA
Багато європейських країн мають переважно державні університетські системи:
Німеччина - Більшість університетів є державними закладами (власність земель), включаючи престижні інституції як Мюнхенський, Гейдельберзький та Берлінські університети.
Франція - Більшість університетів є державними закладами, включаючи систему Сорбонни та більшість grandes écoles.
Італія - Більшість великих університетів є державними закладами, включаючи Болонський, Римський Ла Сап'єнца та Міланські університети.
Іспанія - Більшість університетів є державними закладами, з лише меншим приватним сектором.
Нідерланди - Всі дослідницькі університети фінансуються державою, хоча вони працюють зі значною автономією.
Австрія - Університети переважно є державними закладами.
Швеція, Норвегія, Данія - Вища освіта майже повністю фінансується державою та управляється публічно.
Польща - Великі університети є державними закладами, хоча приватна вища освіта зросла.
Скандинавські країни, Німеччина та Франція представляють найсильніші традиції державної власності у вищій освіті, тоді як такі країни як Великобританія та Нідерланди рухалися до більш автономних державних інституцій, які зберігають державне фінансування, але працюють більш незалежно.
показати весь коментар
27.05.2025 22:11 Відповісти
Не путатйте, ділову й праову Європу, й ******* феодальну Україну! Тут все по іншому!
Одним словом, старт продажів ЗВО та коледжів відкрито!
показати весь коментар
30.05.2025 13:51 Відповісти
Цей дурбело здатний тільки бригадою в колгоспі керувати по своєму розвитку, але бюджетні гроші освоювати навчився. А ще Богуслаєва кришував, як той двигуни на рашку продавав. Чому справа не відкрита?
показати весь коментар
27.05.2025 17:18 Відповісти
Милованов буде за грубі гроші роздавати корочки дипломів, на звороті буде сяяти "Я дебіл!"
показати весь коментар
27.05.2025 17:19 Відповісти
На скількі відомо в Україні є, як приватні та і державні унівеситети, тому у українців є вибір, а коли університети влада дасть в управління собі, саросятам,корупціонерам,- колобарантам, різним дебілам і мерзотникам, таким як Миловановим то вибору не буде, як і конкуренції на ринку, томість ці покидькі кажуть що в нас "ринку" немає, типу давайте його створювати, хоча вони цей ринок під себе і гроблять,монополізуючи адмінресурсом, щоб люди без вибору несли їм кошти а в замін отримували не якісну освіту , дороги, ліки, харчі , озброєння для армії то-що, це з одного богу, а з іншого ці награбовані кошти відмивають через офшори і скуповують українські активи під час війни коли нарід ці активи захищає від ворога , - це по перше,а по друге якщо ти дійсно хочеш чимось управляти, так створи це, а вони на це не здатні тому крадуть у народу так легше, тай щей під час війни- мародерять по іншому не назвеш.
показати весь коментар
27.05.2025 17:39 Відповісти
Слідами Трампа. Той почав із Гарварда. Слуги вирішили прихопити оптом. Усе. Незважаючи на війну. Незважаючи на Конституцію. Причому озвучку поклали на абсолютно неосвічену людину.
показати весь коментар
27.05.2025 18:58 Відповісти
Від їхніх реформ вже просто тіпає. Повісити замок на раду - країна відпочине.
показати весь коментар
27.05.2025 20:17 Відповісти
Це для того щоб Україна не могла виховати еліту яка б діяла в інтересах держави.Їм хочеться щоб еліта виховувалась в їхніх інтересах,тому вони хочуть захопити такий знаковий для україни ВИШ.Їм потрібно плодити таких як Мілованов,Свириденко,Маркарова,Гончарук.Їм не потрібні Чорновіл,Хмара,Світличний,Глузман.
показати весь коментар
27.05.2025 20:31 Відповісти
Так. Він очолить ТОП-продажів дипломів в Україні, а під це діло підгрибе інші ЗВО!
І буде все супер-пупер!
показати весь коментар
30.05.2025 13:53 Відповісти
Руки геть від Могилянки!!! Могилянка має бути завжди острівком Незалежності... Янек зекуза хотів прибрати на короткий повідок Могилянку. але обломалися разом з табачніком
показати весь коментар
27.05.2025 20:33 Відповісти
показати весь коментар
27.05.2025 20:34 Відповісти
Купи-продай для паразитів продовжується.

Пінчук з Миловановим хочуть мати для себе університет - нехай створюють з нуля.
показати весь коментар
27.05.2025 20:56 Відповісти
Окрім того, що вони просто хочуть вкрасти, прихапати собі ВНЗ, вони, також, хочуть, щоби вища освіта для громадян просто була недоступною.
Це не приватний університет, який ти будуєш з нуля, вкладаєшься, розвиваєш, конкуруєш з тими ж державними закладами, з іншими приватними, ні - це просто прийдуть хапуги, які своїм "керуванням" знищать те, що є, а те, що залишиться - буде сумнівної якості та/або за захмарними цінами. То ж, в підсумку, дешевше (та якісніше) буде їхати вчитися закордон (де, власне, й навчаються "елітні дітки" ).
Отже, освіта буде знищена та недоступна переважній більшості громадян, і молодь буде просто виїжджати звідси, хто хоч щось в голові має.
Це просто системне та систематичне знищення України.
П.с. якісна, доступна, конкурентна медицина знищується так само, все робиться, щоби її не було.
показати весь коментар
28.05.2025 09:44 Відповісти
Ганьба! Рівень освіти і так нижче немає вже куди і можна купувати будь який екзамен.. Роздерибанили все що можна. Як немає нічого державного, то немає і самої держави.
показати весь коментар
27.05.2025 21:14 Відповісти
Європейські країни з великою державною вищою освітою:

Багато європейських країн мають переважно державні університетські системи:

Німеччина - Більшість університетів є державними закладами (власність земель), включаючи престижні інституції як Мюнхенський, Гейдельберзький та Берлінські університети.

Франція - Більшість університетів є державними закладами, включаючи систему Сорбонни та більшість grandes écoles.

Італія - Більшість великих університетів є державними закладами, включаючи Болонський, Римський Ла Сап'єнца та Міланські університети.

Іспанія - Більшість університетів є державними закладами, з лише меншим приватним сектором.

Нідерланди - Всі дослідницькі університети фінансуються державою, хоча вони працюють зі значною автономією.

Австрія - Університети переважно є державними закладами.

Швеція, Норвегія, Данія - Вища освіта майже повністю фінансується державою та управляється публічно.

Польща - Великі університети є державними закладами, хоча приватна вища освіта зросла.

Скандинавські країни, Німеччина та Франція представляють найсильніші традиції державної власності у вищій освіті, тоді як такі країни як Великобританія та Нідерланди рухалися до більш автономних державних інституцій, які зберігають державне фінансування, але працюють більш незалежно.
показати весь коментар
27.05.2025 22:09 Відповісти
Усі приватні університети займаються виключно торгівлею дипломами. Мілованов хоче парочку "жирних" державних універів підім'яти під себе, щоб виключно "рубати капусту" і більше нічого, причому не лише продажем дипломів і зароблянням на студентах за здачу сесій, а більшою мірою на продажі університетського майна і земель, які будуть визнані зайвими і непотрібними.
показати весь коментар
27.05.2025 22:21 Відповісти
КШЕ запустила програму із ШІ. Красиво розмальовано. Тільки в переліку дисциплін, які мають вивчати майбутні фахівців, немає логіки. Тобто вивчатимуть ШІ, який має моделювати людське мислення, але без логіки, яка пояснює людське мислення. Геніально! Правда, може щось пропустили. Але ж там такі академічні супервайзери! Словом, бЕндери на нащій землі не перевелися.
показати весь коментар
27.05.2025 23:13 Відповісти
"Могилянка" ще не сказала свого ОСТАННЬОГО слова.
Ні, не "професорсько-викладацький склад", а студенти. Як найбільш прогресивна та максималістська частина суспільства.
показати весь коментар
28.05.2025 06:04 Відповісти
Студенти - "прогресивна"?
Боюся, що, більше, як виходити на акції, інспіровані на соросовські "гранти" - вони просто не здатні.
показати весь коментар
28.05.2025 09:49 Відповісти
Госпідари, однако !
показати весь коментар
28.05.2025 07:56 Відповісти
Хоче універи собі всі державні забрати, забули як він з Богуслаєвим продавали гвинтокрильні двигуни з Мотор Січ
показати весь коментар
28.05.2025 08:24 Відповісти
ОКСЕНЕ ЛІСОВИЙ, ВИ - СУПЕР!!!
ПІДТРИМУЄМО НА ВСІ 100%!
ПРИВАТНА ОСВІТА - МІЦНА УКРАЇНА!
Україні не потрібно стільки державних ЗВО!

Всі за конкуренцію! Хай кожен ЗВО доведе право на існування та набір здобувачів освіти!
Давно вже треба було приватизувати заклади освіти!
показати весь коментар
28.05.2025 08:31 Відповісти
Краще, щоб ОКСЕН ЛІСОВИЙ і далі працював в будинку піонерів і не ліз не в своє діло.
показати весь коментар
28.05.2025 08:46 Відповісти
Це, на жать, по життєвий міністр.
показати весь коментар
28.05.2025 09:01 Відповісти
Хм, не потрібно Україні??! Але потрібно Сполученим Штатам, Німеччині, Франції, Італії та Голландії!!!
Головне наперед в США
73,2% студентів усіх рівнів освіти навчаються в державних закладах, тоді як 72,6% студентів-бакалаврів вступають до державних установ. Це означає, що приблизно 3 з 4 студентів відвідують заклади, які підтримуються державою.
Ключові тенденції:
4-річний державний сектор був єдиним сектором, який показав зростання кількості закладів
За студентським населенням (осінь 2024)Загальна кількість студентів: 19,28 мільйона студентів-бакалаврів по всій країні восени 2024 року Державні заклади: 13,49 мільйона зараховано до державних коледжів
показати весь коментар
28.05.2025 19:59 Відповісти
А тепер, подивимось демографічну ситуацію в Україні!
За офіційними даними Міграційної служби України, тільки за період з 01.01.2025 року по 01.05.2025 року Україну залишило 120 000 наелення!
Тоді питання, а хто буде куди вступати, й навіщо це робити?!
Чи може цей диплом зараз щось гарантує?!
Рівним рахунком - нічого! Це просто викидання грошей на вітер!
Тому, нафіг професорів, доцентів, магістрів, бакалаврів!
Це все немає попиту, так як без диплома зараз влаштовуються краще, ніж з дипломом!
Професорів та докторів наук в Україні без роботи, хоч греблю гати!
показати весь коментар
30.05.2025 13:42 Відповісти
HAHAHAHAHHAHAHA
Багато європейських країн мають переважно державні університетські системи:
Німеччина - Більшість університетів є державними закладами (власність земель), включаючи престижні інституції як Мюнхенський, Гейдельберзький та Берлінські університети.
Франція - Більшість університетів є державними закладами, включаючи систему Сорбонни та більшість grandes écoles.
Італія - Більшість великих університетів є державними закладами, включаючи Болонський, Римський Ла Сап'єнца та Міланські університети.
Іспанія - Більшість університетів є державними закладами, з лише меншим приватним сектором.
Нідерланди - Всі дослідницькі університети фінансуються державою, хоча вони працюють зі значною автономією.
Австрія - Університети переважно є державними закладами.
Швеція, Норвегія, Данія - Вища освіта майже повністю фінансується державою та управляється публічно.
показати весь коментар
28.05.2025 20:00 Відповісти
А в Україні, не в приклад всім цивілізованим країнам, буде надновітня практика.
А хоча чому дивуватись, система освти вже давно такою не є, навчання відбувається суто формально, дипломи тиражуються массово, на цьому можне й треба заробляти.
Всі обмеження вже давно зняті!
Заробляйте гроші на освіті панове й панянки!
Приватизації закладів освіти - повний в перед!
показати весь коментар
30.05.2025 13:34 Відповісти
який з лісоРуба може бути міністр ?
плагіаторщики при освіті
показати весь коментар
28.05.2025 11:03 Відповісти