7254 посетителя онлайн
4 778 22
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Тимчасово окуповані території: час рішучих дій

Ми третій рік живемо в стані війни. Але держава стидливо і чим далі, тим більш принизливо не називає війну війною, а Росію - агресором. Війна виснажує. Але не менш деморалізує людей влада, яка й далі живе подвійними стандартами.

Агресія РФ на Сході України та окупація Криму пробили нашу країну навиліт. І найжахливіше, що ми вже почали звикати до цього відчуття, внутрішньо примирилися з напівмірами, призвичаїлися до цього крижаного протягу, до того, що через ці дірки до нас увесь час вперто та планомірно проникає ворог. Але наша надмірна толерантність стримує нас у рішучих діях. А в країні війна.

Уявіть, що ви живете в будинку, у якому відсутня стіна. Уявіть, що у вашому тілі існує пробоїна розміром з футбольний м'яч.

Це нежиттєздатна ситуація.

Однак, як тільки мова заходить про необхідність залатати тимчасово рану, побудувати стіну, тобто прийняти Закон про окуповані території, одразу виникають опоненти, які з піною на губах заявляють про викривлення або навіть спотворення міжнародних принципів примирення та постконфліктного урегулювання. Про порушення прав людини, дискримінацію, ізоляцію тощо. Про те, що перекладати відповідальність за життєдіяльність окупованих територій на окупанта неправомірно та взагалі негарно, якось не по-людськи.

На берегах відзначимо, що Грузія в 2008 році законодавчо переклала на окупанта відповідальність за життєдіяльність Абхазії та Північної Осетії, і ім'я цього окупанта нам з вами добре відомо.

Так що ж нам пропонують шановні експерти та правозахисні організації? Нам обережно, зондуючи повітря, пропонують зупинитися в нашому невизначеному та вкрай вразливому статус-кво і вивчити міжнародний досвід. Прислухатися до порад, розглянути прецеденти і обрати нібито відповідні моделі - наприклад, з балканського досвіду. Використовувати діалог і амністію. Провести вибори на окупованих територіях. Легітимізувати бойовиків і сепаратистів і ввести їх в структури української влади. Таким чином, нам пропонують поширити війну на всю Україну. Відкрити шлюзи, розчистити шлях, створити всі умови для агресора. Своїми ж руками.


Мовляв, є ж закон «Про забезпечення прав и свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»! Є такий закон. Нагадаю, що він був прийнятий з метою врегулювання статусу тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та Севастополя.

І, знаєте, цей закон працює дивним і парадоксальним чином.

Він не вирішує фундаментального завдання з відновлення суверенітету та територіальної цілісності України. Він, навпаки, багато в чому спрощує державі-окупанту завдання з утримання своєї окупаційної адміністрації і навіть сприяє забезпеченню ворожого війська необхідними для його підтримання у високій бойовій готовності паливно-енергетичними ресурсами, зокрема електроенергією.

У нас досі на рівні закону не врегульовані питання правового статусу тимчасово окупованої території окремих районів, міст, селищ та сіл Донецької та Луганської області. Відсутня будь-яка правова визначеність щодо порядку визначення межі тимчасово окупованої території, режиму її перетину особами та порядку перевезення через неї товарів. Як результат, маємо масову корупцію на контрольних пунктах в'їзду-виїзду з тимчасово окупованої території, контрабанду і знецінення Збройних Сил України та інших військових формувань, котрі виконують завдання в районі бойових дій і стоять на смерть, аби до нас не пролізла якась пошесть.


Замість того, щоб формувати комплексний і уніфікований підхід до визначення основних векторів у державній політики відносно окупованих територій, наявні нормативно-правові акти суперечать національним інтересам України і створюють загрози нацбезпеці. До того ж, вони прямо суперечать громадській думці, що посилює недовіру українців до державної влади в цілому.

Нам потрібен закон, який недомовки і абстракції перетворить на юридичний факт. Закон, що чітко врегулює статус та правовий режим тимчасово окупованої території, сприятиме визволенню території України з-під окупації з боку Російської Федерації, мінімізує ризики корупції та контрабанди в районах лінії межі тимчасово окупованої території. Закон, який поставить реальні тимчасові кордони і не допустить розширення експансії країни-агресора. Нам потрібен закон, який захистить національні інтереси України. Такий, що матиме зворотну силу, тобто внормує порядок та процедуру повернення окупованих територій до України, відновлення на цих територіях української влади, українського законодавства та нормального життя.

Закон про окуповані території має комплексно регулювати питання тимчасово окупованої території, а саме:

1. Встановити дати початку тимчасової окупації та саме поняття тимчасово окупованої території. Зафіксувати, що до тимчасово окупованих території належать: територія АРК, Севастополя, окремі райони та адміністративно-територіальні одиниці Донецької та Луганської областей, внутрішні морські води, територіальне море.

2. Врегулювати питання про припинення функціонування органів державної влади, місцевого самоврядування та порядок евакуації місцевих держадміністрацій за межі тимчасово окупованої території.

3. Заборонити проведення виборів та референдумів на тимчасово окупованій території, а також визначити поетапний порядок проведення виборів на території, що звільнена від окупації.

4. Визначити правовий статус лінії кордону тимчасово окупованої території та встановити порядок її перетину.

5. Впровадити систему обмежень відносно переміщення товарів через лінію кордону, гарантуючи при цьому пропуск посилок, товарів першої необхідності та вантажів гуманітарної допомоги.

6. Створити передумови для виведення виробничих потужностей на іншу територію України.

7. Визначити порядок та підстави визнання території звільненою від тимчасової окупації.

8. Створити систему оцінки матеріального та морального збитку, спричиненого збройною агресією Росії проти України, та гарантувати надання людям юридичної допомоги для звернення в міжнародні судові інстанції з позовами про відшкодування таких збитків.

І до речі, щоб вже поставити крапку в неоднозначному питанні світової практики. Балканський досвід примирення є важливим і показовим, але РФ не здійснювала військової агресії відносно колишньої Югославії. А ось Грузія, хоч час від часу і вносить якісь незначні пом'якшуючі поправки в свій «Закон про окуповані території», перед усім світом визнала Росію державою-агресором і пильно слідкує, аби кордони з Абхазією та Північною Осетією були на замку.

Час вимагає від нас рішучості та чіткої позиції. Назвати війну війною та назвати ім'я ворога, проявити політичну волю й дати тверезу оцінку ситуації перед усім світом та насамперед перед народом України - це і є крок до відновлення цілісності країни і повернення наших земель.

Топ комментарии
+6
Час вимагає від нас рішучості та чіткої позиції. Назвати війну війною та назвати ім'я ворога, проявити політичну волю й дати тверезу оцінку ситуації перед усім світом та насамперед перед народом України - це і є крок до відновлення цілісності країни і повернення наших земель.

=======================================================================

Все вірно, але Порошенко цього НІКОЛИ не зробить. Для нас це війна а для нього- бізнес та можливість продовжити своє нікчемне президенство ще на 5 років. Ми 100% програємо якщо не виженемо Порошенко. І програємо вже в цьому році.
показать весь комментарий
26.01.2017 12:47 Ответить
+5
Це все зрозуміло, Семенуха. І ви вірите, що це все буде робити Жирна Барига???
Але Самопоміч сором,язливо досі жодного разу не вимовила слова "імпічмент"... Чого вартують після цього усі ваші інші дії і слова???
показать весь комментарий
26.01.2017 12:43 Ответить
+4
https://censor.net/user/311031 если бы ты обещал закончить войну за две недели и навести порядок в Украине, то спрос был бы с тебя, а так - с главного шоколадного сказочника.
показать весь комментарий
26.01.2017 16:22 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Це все зрозуміло, Семенуха. І ви вірите, що це все буде робити Жирна Барига???
Але Самопоміч сором,язливо досі жодного разу не вимовила слова "імпічмент"... Чого вартують після цього усі ваші інші дії і слова???
показать весь комментарий
26.01.2017 12:43 Ответить
не-не, они даже против досрочных выборов, бо ж закону нового нема. А кто примет такой закон, Рада контроллируемая барыгой будет рубать *****, на котором сидит?
тупичок и молчок.
показать весь комментарий
26.01.2017 20:06 Ответить
Час вимагає від нас рішучості та чіткої позиції. Назвати війну війною та назвати ім'я ворога, проявити політичну волю й дати тверезу оцінку ситуації перед усім світом та насамперед перед народом України - це і є крок до відновлення цілісності країни і повернення наших земель.

=======================================================================

Все вірно, але Порошенко цього НІКОЛИ не зробить. Для нас це війна а для нього- бізнес та можливість продовжити своє нікчемне президенство ще на 5 років. Ми 100% програємо якщо не виженемо Порошенко. І програємо вже в цьому році.
показать весь комментарий
26.01.2017 12:47 Ответить
Поки керує Порошенко, цього не буде.
показать весь комментарий
26.01.2017 12:49 Ответить
Яка зворушлива єдність коментаторів! І проти кого? Звичайно, проти Поршенко!
Це він захопив Крим, Донбас та ще й одержав мільйони за це. А ми ні до чого, від нас не залежить, нас не питали, ми ідеальні...
показать весь комментарий
26.01.2017 14:41 Ответить
Хамів, утриманців зрадників та російських тролів ігноруємо.
показать весь комментарий
26.01.2017 18:44 Ответить
https://censor.net/user/311031 если бы ты обещал закончить войну за две недели и навести порядок в Украине, то спрос был бы с тебя, а так - с главного шоколадного сказочника.
показать весь комментарий
26.01.2017 16:22 Ответить
Тарас Бульба: он обещал сделать то, что от него зависело - в тот момент и в тех конкретных условиях. И он сделал, что мог, подписав Минские соглашения и тем сохранив жизни тысяч украинцев. Выхода тогда не было: украинская армия разрушена до него, агрессор подл, нагл, лжив, силён.
Минские соглашения - я его вины не вижу - в принципе не выполнимы (нельзя отказаться от суверенитета Украины) и юридической силы не имеют (не ратифицированы Верховной Радой).
Порядок наводится, но это не может быть достигнуто за 2 - 3 года, тем более при раздрае между политиками и при не совсем дружной поддержке населения и СМИ. Россия тратит миллиарды, чтобы разрушить Украину, оторвать её от европейского пути.
показать весь комментарий
26.01.2017 18:57 Ответить
Яке ж ти або йолопувате чи-бо мерзенне. Чи-то гидко чи-то шкода...
показать весь комментарий
26.01.2017 21:28 Ответить
Міцно підтримую. Але як примусити політиків зробити це? Вони ж розуміють тільки палаючи шини...
показать весь комментарий
26.01.2017 15:18 Ответить
Ні, вони вже навчились прислухатись до громадської думки. Ось цю думку висловлює, на жаль, незначна кількість населення.
показать весь комментарий
26.01.2017 17:41 Ответить
Пан Семенуха, ви маєте рацію, все вірно. Але нагадаю, що Рада вже давно прийняла постанову, що визнає Росію агресором. А президент Порошенко в кожному виступі називає речи своїм ім'ям: російський агресор, російський окупант Криму та частини Донбасу. От і позавчора в речи з приводу дня Соборности повторив те ж саме: спочатку припинення вогню, вивід російських військ, український контроль за кордоном. Ніяких змін до конституції, ніяких амністій вбивцям.
Навіщо ж люди клепають на президента, якого ж самі обрали? Багатий? Ну і слава Богу! Він же нічого не приховував! Соромно вам, люди!
показать весь комментарий
26.01.2017 20:39 Ответить
От ще якби наш пан президент перейшов від слів до дій, то ціни б йому не було. Говорить він справді гарно, але чинить навпаки.
показать весь комментарий
26.01.2017 22:00 Ответить
Конкретно, будь ласка, що саме навпаки?
показать весь комментарий
26.01.2017 23:15 Ответить
Мовчить пані Аліна, бо відповісти їй нема чого...
показать весь комментарий
28.01.2017 19:34 Ответить
нам не потрібен закон -нам потрібен УКРАЇНСЬКИЙ ПРЕЗИДЕНТ!!!
показать весь комментарий
26.01.2017 20:44 Ответить
Пане депутате Семенуха, звертаю вашу увагу на те, що в українській мові і культурі ніде не значиться країна на північний схід під назвою "Росія" (бо Росія - це басейн ріки Рось). Країна-нападник має назву Московщина, місцевий люд - московити, мова їхня - московська. Крім того, в Русі-Україні ніколи не було ніякого "по батькові"; є світлини паспортів часів УНР, вони покладені в Мережіу (див., ниприклад, http://ua-antivisa.livejournal.com/174336.html ). В тих паспортах чітко видно - лише ім'я і прізвище особи. А якщо хто хоче згадати про батька, то кажуть так: Волдмири, син Василя. Чому ви, депутати, ще й досі не прибрали від нас це комуно-москальське нашарування??? 26-й рік самостійності!! Прибалтійські країни це зробили в перші пару років самостіцності - поміняли паспорти на власні без всіляких "по батькові". Отже, виходить, що в нас немає справжньої самостійності, живемо за підмосковними законами! Це підтверджує також і та сталінська українська мова, яка є нині державною; саме суржик затверджений деражавною мовою, але аж ніяк не не українська!!! І тим суржиком шльопають всі закони в ВР, пишуть суржиком журналісти, суржиком навчають в школах! От вам приклади "сталінки": приймати закон (правильно: ухвалювати закон); аеродром (правильно: летовище); льотчик (правильно: летун); пилесос (правильно: пилесмок); молодіжний (правильно: молодечний); вершник (правильно: верховець); зарубіжна література (павильно: світова література) і т.д. СКІЛЬКИ ВИ ЩЕ БУДЕТЕ ГНІТИТИ НАС ТИМ ПОМОСКАЛЕННЯМ???
показать весь комментарий
26.01.2017 22:33 Ответить
Пилесмок - неправильно, Гыта. Правильно будет порохотяг.
показать весь комментарий
26.01.2017 22:57 Ответить
То есть надо объявить мацковии войну ? Иначе никак не получается, потому как касапы отказываются признавать своё присутствие на Донбассе.То есть МИД Украины делает заявление, что мацковия оккупировала часть Донбасса. Вот этого карлик уже 2,5 года ждёт. Он мечтает об этом. Поэтому ведутся обстрелы, чтобы мы психанули и пошли вперёд, нарушив Минские договорённости. А касапы скажут, вот видите, укры хотят русских убивать . И пойдут открытой войной. А ведь вы, " патриоты диванные" спрячетесь за спинами добробатов , а не пойдёте в окопы защищать Украины. Кто вы, подстрекатели ? Вы предатели Украины, пиарщики на крови.
показать весь комментарий
26.01.2017 23:07 Ответить
Вы правы. Ведь эти "герои" ничего не говорят определённо, чётко. Чего им надо? Танковых армий в Киеве под предлогом защиты русских? Как они себе представляют объявление войны? Негодяи...
показать весь комментарий
26.01.2017 23:18 Ответить