10777 посетителей онлайн
2 808 12
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Електроскутери, самокати, моноколеса та гіроборди: що з цим усім робити?

электросамокат

Нещодавно Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроєкт №3023, завдання якого – врегулювати у правовому полі статус легкого електротранспорту.

Чому це важливо?

Уся законотворчість повинна базуватися на реаліях. Це ненормально, коли держава не бачить того, що відбувається в житті суспільства. А відбувається ось що: нашими дорогами, тротуарами і скверами їздить транспорт, який може розвивати швидкість до 80 кілометрів на годину. І водіїв цього транспорту для закону фактично немає. Тобто вони начебто є, але закон їх не бачить.

Як наслідок, у водіїв моноколес, електросамокатів, гіробордів ані жодних прав, ані жодних обов’язків. А з огляду на той факт, що наявна транспортна інфраструктура не здатна ефективно задовольнити потреби жителів за допомогою "класичних рішень", таких як власна автівка, автобус чи навіть метро, то люди дедалі більше тяжіють до сучасного "легкового" транспорту. Тим паче, що переваг у такого транспорту більше ніж достатньо, аби жителі міст і надалі хотіли ним користуватися: мобільність, дешевизна експлуатації, екологічність. Єдина проблема – безпека.

Тому перша мета, яку ми переслідуємо цим законопроєктом, – захистити всіх учасників дорожнього руху, бо, погодьтеся, водій транспорту, який здатен розвивати швидкість понад 50 кілометрів на годину, може бути і причиною серйозних ДТП, і ризикувати опинитися поза законом, якщо постане перед несправедливим ставленням до себе з боку водіїв автівок.

Тому окреслені чіткі правила допоможуть і водіям автівок розуміти, як реагувати на дорозі на легкий електричний транспорт, і зобов’яжуть водіїв електротранспорту дотримуватися встановлених правил.

Усе це – питання життя, здоров’я та безпеки людей на дорогах. Ми повинні працювати в цьому напрямку, бо статистика в нас дуже невтішна: у 2019 році на дорогах України сталося 160 тисяч 675 аварій. Серед них у 26 тисячах 52 ДТП були жертви або постраждалі. Так, за рік у ДТП загинули 3 тисячі 454 людини, ще 32 тисячі 736 були травмовані.

Між іншим, зазначу, що зі зростанням тенденції користування персональним легким електротранспортом, у деяких країнах Європи, наприклад, у ФРН і Франції станом на сьогодні вже були прийняті чіткі передбачувані правила для всіх.

Що ми змінюємо?

Ми встановлюємо нашим законопроєктом, що електротранспорт має бути справний, обладнаний світлоповертачами та, якщо це передбачено розробниками, звуковим сигналом; люди, які керують персональним електротранспортом у темну пору доби чи в умовах недостатньої видимості, зобов’язані мати увімкнену фару або ліхтар; не можна пересуватися на транспорті у стані алкогольного сп’яніння та під час руху користуватися мобільними телефонами, тримаючи їх у руці.

На мою думку, це той мінімум, із якого варто почати. Адже дотримання цих, здавалось би, мінімальних правил може врятувати не одне життя.

Тобто ми розраховуємо, що прийняття поданого проєкту закону безпосередньо підвищить безпеку користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів, пішоходів, чітко та передбачувано врегулює права й обов’язки нової категорії учасників дорожнього руху та зменшить кількість дорожньо-транспортних пригод за їх участі.

Наразі законопроєкт готується до другого читання, ми збираємо коментарі всіх авторитетних громадських організацій, активістів, користувачів легкого електричного транспорту та доопрацьовуємо наш концепт. Ми всіх чуємо, з усіма відкриті до комунікації. Ключове – робота в цьому напрямі триває і ми робимо все для того, аби наші дороги ставали безпечнішими.

Топ комментарии
+4
"електротранспорт має бути справний"
А какое ваше дело? Что, закладка на будущее для техосмотра и вымогательств?
показать весь комментарий
29.09.2020 14:55 Ответить
+4
Я постоянно езжу на работу электровелосипедом, а это 25 км. Если требования указанные выше верны и ни каких подвохов по дополнительному обдиранию людей нет, то я полностью с этим согласен. Ну, а если будут подвохи очередного лоббиста - я категорически против. У нас заведено благими намерениями протолкнуть чьи то интересы. А сделать поворотники, фонари - это не сложно и не дорого. Я и без этого закона установил себе поворотники, габаритные огни, фонари, стопсигнал и даже звуковой пневмосигнал! Есть шлем, светоотражающая куртка. Все знакомые водители только одобряют, ведь меня видно из далека, потому-что иногда приходится ездить и ночью! Некоторые скажут - езди автобусом, а я встречно спрошу, а как ездить автобусом, если берут по сидячим местам. В былые времена еле влазил в автобус, чтоб доехать на работу и домой, а теперь...
показать весь комментарий
29.09.2020 16:01 Ответить
+3
А шолом наколінники та страховка їм часом не потрібні, ні? точно точно не потрібні? А знання правил їм теж по барабану? Що так теж можна?
То, може тоді і ми усі (автолюбителі) небудемо страховку купувати, пристібатися пасками принаймні у місті, крісла для малечі купувати? Тим паче, до речі ви бачили десь шкільний автобус з кріслами для малечі? Ні не бачили? Так якого хріна ви тоді від нас вимагаєте?
показать весь комментарий
29.09.2020 14:36 Ответить
Комментировать
Сортировать:
А шолом наколінники та страховка їм часом не потрібні, ні? точно точно не потрібні? А знання правил їм теж по барабану? Що так теж можна?
То, може тоді і ми усі (автолюбителі) небудемо страховку купувати, пристібатися пасками принаймні у місті, крісла для малечі купувати? Тим паче, до речі ви бачили десь шкільний автобус з кріслами для малечі? Ні не бачили? Так якого хріна ви тоді від нас вимагаєте?
показать весь комментарий
29.09.2020 14:36 Ответить
автобус важить кілька тон + малеча сидить вище більшості автівок. Автобус не переживе тільки зіткнення з вантажівкою чи таким самим автобусом.
Легковик не на стільки безпечний особливо для малечі
показать весь комментарий
29.09.2020 20:56 Ответить
"електротранспорт має бути справний"
А какое ваше дело? Что, закладка на будущее для техосмотра и вымогательств?
показать весь комментарий
29.09.2020 14:55 Ответить
Я постоянно езжу на работу электровелосипедом, а это 25 км. Если требования указанные выше верны и ни каких подвохов по дополнительному обдиранию людей нет, то я полностью с этим согласен. Ну, а если будут подвохи очередного лоббиста - я категорически против. У нас заведено благими намерениями протолкнуть чьи то интересы. А сделать поворотники, фонари - это не сложно и не дорого. Я и без этого закона установил себе поворотники, габаритные огни, фонари, стопсигнал и даже звуковой пневмосигнал! Есть шлем, светоотражающая куртка. Все знакомые водители только одобряют, ведь меня видно из далека, потому-что иногда приходится ездить и ночью! Некоторые скажут - езди автобусом, а я встречно спрошу, а как ездить автобусом, если берут по сидячим местам. В былые времена еле влазил в автобус, чтоб доехать на работу и домой, а теперь...
показать весь комментарий
29.09.2020 16:01 Ответить
"Если требования указанные выше верны и ни каких подвохов по дополнительному обдиранию людей нет"

Ну ты что, не в Украине живёшь, что ли Или не знаешь, что ответ на этот вопрос однозначный и что "У нас заведено благими намерениями протолкнуть чьи то интересы"?
показать весь комментарий
30.09.2020 12:27 Ответить
під час руху користуватися мобільними телефонамиИсточник:https://censor.net/ru/b3221786

Часто бачу одного поца на гіроскутері, який увесь час у телефоні коперсається. А їде добре!
показать весь комментарий
29.09.2020 19:03 Ответить
значит не долго ему осталось)
показать весь комментарий
29.09.2020 22:24 Ответить
Як мінімум то має бути шолом та жилет з світловідбивною стрічкою обов'язково. І вдень та особливо вночі. Освітлювальні прилади та катофоти також. Щоб було видно добре тих хто рухається на велосипедах та електро привідній техніці. Відносно справного стану- то не поїдеш на не справному засобі- доведеться тягти по тротуару )). Правила -включити їх як повноправних учасників руху. Можна лімітувати лінію руху (1метер від обочини)
показать весь комментарий
29.09.2020 19:29 Ответить
Часто бачу як люди на моноколесі їдуть біля обочиниі кожен раз гадаю чи не впаде вона з нього на черговій ямі і прямо мені під колеса


А вночі їх ще і не видно!
показать весь комментарий
29.09.2020 20:59 Ответить
Для початку нехай приведуть у відповідність з міжнародними договорами правила дорожнього руху(Віденська конвенція про дорожній рух додаток 6 та директиви ЄС: директива 2006/126/ЄС про посвідчення водія та Директива Ради N 91/439/ЄЕС "Про посвідчення водія"), а то держава навмисно не виконує зобов'язання https://petition.president.gov.ua/petition/104332 петиція
показать весь комментарий
29.09.2020 23:41 Ответить
очередной ублюдок из отбросов под названием "слуги народа"
желает вывернуть карманы лохов голосовавших за подонка зеленского и его шоблу
показать весь комментарий
30.09.2020 00:54 Ответить
Что с этим всем делать и так понятно. Нужно выделять для них место, где они вместе с велосипедистами могли бы ездить. Запретите ставить мафы у дороги и начинайте уже разрабатывать новые решения, соответствующие времени.
показать весь комментарий
30.09.2020 07:25 Ответить