6307 посетителей онлайн
5 936 31
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

У війні переможе не ЗСУ, а нація

нацполіція,харківщина,уди

Для того, щоб так і сталося, в тилу кожен має готуватися до війни. Саме про це зараз говорять по всій лінії фронту військові

Ейфорія від звільнення великої частини Харківської області, яку аж вихлюпують соціальні мережі, не помічаючи одиничні згадки про загиблих та поранених під час цієї операції, мене особисто трохи лякає. Бо хто замислюється над тим, що продовжують битися ті самі воїни, які вже півроку без відпочинку та відновлення захищають Україну. У них не було ні дня вихідного, ротації чи відпустки. І замінити їх, аби дати їм відпочинок, немає ким. Бо озирніться по мирних містах – хоч хтось зараз займається підготовкою, їздить на полігони, поновлює знання з тактичної медицини? Все. Війна знову відступила кудись на схід та південь. І знову це справа лише армії…

Вже вісім років ми всі з розумним виразом обличчя обговорюємо, що маємо поводитися як Ізраїль. І при цьому, як показує час, нічого для цього не робимо. Навіть зараз, коли війна з росією увійшла в настільки важку фазу, що військові, особливо досвідчені командири, офіцери з бойовим досвідом говорять про те, що у нас закінчуються люди. Не сили і засоби. А люди. Навіть озвучені командуванням приблизні дані про загиблих українських воїнів дають розуміння, як багато цінних бійців ми втратили. Але ще довгий час ми не дізнаємося, які втрати ми понесли протягом останнього тижня. Хто прийде на їхні місця?

Ми чуємо, як гинуть молоді командири рот, які випустилися у 2022 році і прийшли командувати підрозділами безпосередньо на війну, в окопи, яких часто не існує до того, як туди зайдуть бійці, на позиції, які потрібно швидко і якісно копати самим. Відео з "голими босими сонечками, яких кинули з автоматами на танки та проти артилерії" записують в тих підрозділах, де немає адекватного командира, який має міцні яйця, та може мотивувати людей, яким справді страшно. Бо на війні дуже страшно. Особливо, коли вбивають молодого командира. Хто стане на його місце?

"Коли ворог прийде в мою хату, я візьму в руки зброю", - вісім років ми чули ці розмови від киян, рівнян, львів’ян. І хоча ці люди вважають всю Україну своєю домівкою, але захищати чомусь готові лише свої квадратні метри у висотках. Всі ці сміливці, почувши вибухи вранці 24 лютого, замість того, аби виконати обіцяне, стримати слова, якими так щедро розкидалися, сіли у машини і помчали за кордон. А коли небезпека столицю оминула, повернулися з зухвалими виглядами, і знову завели пісню про те, що війна десь далеко. А не тут же. А то б вони… Ну і ще один "козир", яким вони хизуються, - вони ж донатять на ЗСУ, то ж військо має робити свою роботу. Але ж ніде не записано, що військові мають вмирати, несучи службу. А під час війни відбувається якраз найстрашніше, - кожного дня на війні гинуть бійці. І хто поновлює їх в строю?

Все літо я чула важкі розмови в різних підрозділах про те, що ті, кого присилають для відновлення, непідготовані, не мають уявлення про зброю, про обстріли, про те, що прийдеться копати окоп собі особисто. Тому люди і бояться заходити на позиції, жаліються рідним на власну безпорадність, яку видають за жорстокість командирів, пишуть рапорти та заяви, тим самим запускаючи процес розслідувань та відволікаючи людей від боїв, які не затихають ні на секунду.

У грудні та січні в Києві по суботах активно проводили тренування людей, які готові були іти в підрозділи територіальної оборони, полігони не могли прийняти всіх бажаючих отримати знання з тактичної медицини. Саме ці люди підсилили армію 24 лютого. І пішли по всіх напрямках, куди зайшов ворог. А зараз у великих містах не знайдеш місця, де б можна було позайматися із зброєю, потренуватися на полігоні, разом з дітьми пройти курс тактичної медицини. За гроші – є. Але ж зараз людей потрібно готувати біля кожного будинку, в кожному місті, силами досвідчених військових за підтримки місцевих адміністрацій. Ми всі зараз маємо постійно тренуватися. Як сказав боєць 72-ої бригади, який півроку провів у боях по всій країні, ховав своїх друзів, бачив, кого присилають для поповнення: "По всій країні по суботах люди мають займатися саме підготовкою до війни. Весь тиждень працювати на користь держави, а у вихідний займатися справою, корисною для країни. Лише так хтось зрозуміє, що йому цікава саперна справа, хтось навчиться користуватися піхотною лопаткою, комусь сподобається водити броню. Але ці люди зможуть поновити наші втрати на війні. Якщо з ними ще й психологи попрацюють, якщо воїни з бойовим досвідом чесно розкажуть їм, що вони побачать на передовій, їм буде легше сприймати реальність, якою б вона не була".

Цей боєць погодився зі мною, що біля спаленої російської техніки на Хрещатику, якщо вже так хотілося влаштувати "парад", потрібно було поставити подібні цілі машини і інструкторів, які б показували розслабленій публіці, як у разі необхідності завести броню, щоб можна було її угнати, де у неї вразливе місце, як краще підчепити танк до трактора… Показати пушки, які, як правило, стоять на броні. Розказати все про калібри і принцип дії цього озброєння. Та виділити газон і дозволити на ньому копати дітям окопи на швидкість саперною лопаткою, заодно роз’яснюючи дорослим, що таке бліндаж в три накати. Бо зараз від всього, що робиться в країні, має бути користь армії. А це хоча б перші кроки до формування такого ж відношення і створення образу міцної армії в нашій країні. Бо ми згадуємо ізраїльську армію, а самі продовжують відмазувати дітей від служби. Та й ганебні приклади того, як намагаються проскочити за кордон чоловіки і їхні дорослі сини, викликають лють не меншу, ніж те, що відчуваю до ворогів. Більше того. Деякі великі компанії запровадили дистанційну роботу заради того, щоб на порозі офісу їхнім співробітникам… не видавали повістки! "Благородне" пояснення, що вони не хочуть втрачати співробітників, не примушує змінити навіть величезний ризик того, що при наступальних діях ворога і відсутності людей в армії досить скоро перестане існувати і сам бізнес, і сам офіс, і співробітників звільнять в один день.

"Думаєш, мені не страшно? Та звичайно страшно, - каже доброволець 2014 року, який за роки війни отримав всі три ордени "Богдан Хмельницький", а за бої за Мар’їнку – ще й звання Героя України. І продовжує битися за Донбас, хоча сам втратив майно, яке мав, в Гостомелі. – Але треба тримати себе, свої соплі і свої горіхи в кулаку. Мене весь час питають, коли все закінчиться, коли ми переможемо. Давай рахувати. В нашій армії скільки бійців? 240 тисяч. Якби кожен вбив по одному росіянину, ми б вже переламали хід подій. Але ж не кожен, хто на війні, навіть бачить ворога. Багато ж різної іншої роботи. Кожного свого солдата я мотивую дуже просто: піди убий сьогодні хоча б одного ворога. Так ми і переможемо".

"Якщо людей в тилу не почнуть готувати так, як слід, вже сьогодні, якщо кожен не зрозуміє, що має захищати країну, завтра закінчаться і ті, хто можуть навчити воювати", - додає комбат піхотного підрозділу, який вже двічі був поранений за ці півроку. А воює з 2014 року. І такого важкого погляду у нього я не бачила навіть після боїв під Авдіївкою у 2017 році.

Мабуть, найкраще все це підсумував десантник, який із своїм підрозділом пройшов 130 кілометрів по тилам противника на Харківщині, дякуючи чому вдалося так ефективно і ефектно змінити лінію фронту: "Війну виграє нація, а не ЗСУ". І якщо кожен з нас це не усвідомить, не піде вже зараз в тир, на полігон, до медиків, в тренувальний центр, завтра закінчимося всі ми. Бо наш ворог – підступний, його багато. Лінія фронту у нас – довжелезна. І хоча зараз була проведена потужна успішна військова операція, ми ще не перемогли. А значить – кожен має бути готовий стати до бою.

Топ комментарии
+15
На сьогодні тільки сліпий не бачить що цілі українського суспільства і влади повністю протилежні. Суспільство хоче мати свободу вибору, свободу думки і свободу дії. Влада хоче красти і нав'язувати суспільству обов'язок цю владу захищати. І кричуще протиріччя **********. Тому що в умовах війни не можна воювати на два фронти. Коли є один загарбник зовнішній і другий - внутрішній. Цим другим загарбником і є наша влада. Без цієї влади, як без каменя на шиї, ми всі українці випливали б з омуту швидше. Ця влада себе повністю дискредитувала тим, що розмінувала Чонгар, повністю зірвала розробку і виробництво військової техніки за три роки, при цій владі навіть зараз процвітають відкриті колаборанти труханов, вілкул, втілюються усі побажання шефа слуг Коломойського. Отже влада уся прогнила наскрізь і навіть іноземна допомога не дуже вирівнює ситуацію.
показать весь комментарий
14.09.2022 18:28 Ответить
+8
Шо за прікол.
Таке саме було і у 2014 і у 2015, це проблема не зявилась 24 лютого 2022 року.
Та похрін що там кожний піде у ТРО, а Зе владі воно треба ?
Зе влада роздавала зброю кожному з ТРО і охочему захищати Україну ?
Зе влада на Півдні України роздавала зброю ?
У нас ментівська пострадянська держава де чиновники панічно бояться втратити
контроль над суспільством і цим конченим пострадянським чиновникам не
потрібні громадяни зі зброєю які можуть воювати самостійно, зрозумійте це дівчино.
показать весь комментарий
14.09.2022 16:27 Ответить
+5
пані, я звертався до однієї дууууууууже поважної установи зі ЗСУ, щоб було організовано для всіх охочих бодай якісь курси з тактичної медицини. Хіба це важко організувати? Я не медик і не маю медиків серед знайомих. Але залюбки вивчив би такий курс з ТМ. На превеликий жаль, жодної відповіди я не отримав. А можна ж було б ще й инші бодай ознайомчі курси організувати для тих, хто цього бажає. Тому Ваша апеляція, мовляв, готуйтеся є дуже вчасною. Але ж нам треба допомогти. Зараз є багато досвідчених ветеранів, що могли б це робити. Може Ви ще звернетесь не до посполитих, а до тих, хто відповідає за підготовку нації до випробовувань?
показать весь комментарий
14.09.2022 16:41 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Теж вже про це думав. От зараз, скажімо, 1 000 000 бійців ЗСУ. От вони там вже півроку. А як війна буде 3 роки? 4? 7? Це вони будуть там жити, як за царських часів - 25 років служити? Я розумію, що вони там всі вже досвідчені більш-менш і т.п., але що, якщо війна буде довше 1-2 років? І справа не у ротаціях та відпустках (тут авторка трохи пересмикує - все це є), а в тому, скільки їм служити.
показать весь комментарий
14.09.2022 15:58 Ответить
Шо за прікол.
Таке саме було і у 2014 і у 2015, це проблема не зявилась 24 лютого 2022 року.
Та похрін що там кожний піде у ТРО, а Зе владі воно треба ?
Зе влада роздавала зброю кожному з ТРО і охочему захищати Україну ?
Зе влада на Півдні України роздавала зброю ?
У нас ментівська пострадянська держава де чиновники панічно бояться втратити
контроль над суспільством і цим конченим пострадянським чиновникам не
потрібні громадяни зі зброєю які можуть воювати самостійно, зрозумійте це дівчино.
показать весь комментарий
14.09.2022 16:27 Ответить
пані, я звертався до однієї дууууууууже поважної установи зі ЗСУ, щоб було організовано для всіх охочих бодай якісь курси з тактичної медицини. Хіба це важко організувати? Я не медик і не маю медиків серед знайомих. Але залюбки вивчив би такий курс з ТМ. На превеликий жаль, жодної відповіди я не отримав. А можна ж було б ще й инші бодай ознайомчі курси організувати для тих, хто цього бажає. Тому Ваша апеляція, мовляв, готуйтеся є дуже вчасною. Але ж нам треба допомогти. Зараз є багато досвідчених ветеранів, що могли б це робити. Може Ви ще звернетесь не до посполитих, а до тих, хто відповідає за підготовку нації до випробовувань?
показать весь комментарий
14.09.2022 16:41 Ответить
Пане , такі курси є , іх проводять всім бажаючим по всій Україні , звертайтеся до ПДМШ інст . військової медицини Пирогова . У нас і в школіх провели , і в селах , в місті , бажаючих повні зали . З повагою . Курс по 3 години два рази --дуже цікаво !!
показать весь комментарий
14.09.2022 19:55 Ответить
В нас постійно в місті ці курси відбуваються)) може ви так бажаєте просто))
показать весь комментарий
14.09.2022 21:33 Ответить
Дякую.
показать весь комментарий
14.09.2022 21:58 Ответить
Є багато ресурсів онлайн, щоб самостійно опанувати основи тактичної медицини/отримати загальне уявлення. Треба тільки інтернет і вільний час.

Посібник від Азова, для немедиків (зрозуміло, що ніяких хірургічних втручань ніхто проводити по ньому не буде, відповідні розділи - це швидше для загального розвитку, якщо немає відповідної офлайн підготовки), але більшість матеріалу - загальна практична підготовка. Акронім алгоритму надання першої домедичної допомоги там використовується попереднього покоління, не MARCH, але суть та сама. Файл завантажується пдф.
https://shron1.chtyvo.org.ua/Rotchuk_Serhii/***************************************************************.pdf?PHPSESSID=df4jomhbfjo0mh6innnqe733i6

Каналів, лекцій і відео в ютубі чимало. Як на мене, їх краще дивитися після знайомства з 1-2 посібниками.
показать весь комментарий
14.09.2022 20:04 Ответить
пані, без практичних занять з поясненнями фахівців всі ці курси просто марне витрачання часу. Все має бути відпрацьоване на манекенах в присутності фахівця, що вкаже на помилки. Чому це не можуть організувати військкомати? З залученням ветеранів-парамедиків?
показать весь комментарий
14.09.2022 21:52 Ответить
Марне витрачання часу - це залучення цінного людського ресурсу на зачитку стандартної вводної лекції по теоретичним основам першої допомоги в умовах бойових дій. Дорослі люди мусять вміти самостійно прочитати посібник. Потім вже йти на практичний курс, задавати питання тренеру по суті пройденого. Об'єктивно, в Україні самоорганізація працює краще, ніж військкомати.

Я один такий семінар для людей без самопідготовки бачила. Відірвали від роботи втомленого лікаря, він зачитує основи, питання з аудиторії: а груди треба голити перед наклеюванням оклюзійної наліпки, щоб краще трималася? Уявляю який триповерховий матюк він подумки видав.
показать весь комментарий
14.09.2022 23:09 Ответить
пані, двічі такий курс я прослухав ще в совецкій армії + один на ВМП військової катедри інституту. Без практики та лікаря все це марне витрачання часу. Мабуть ті манекени, на яких навчаються робити штучне дихання, виготовляють просто для краси, хіба ні? Я Вам ще раз кажу, що йдеться, скажімо, не про вивчення іноземної мови де можна помилитися, а про людське життя. І лікаря необов'язково відривати. Достатньо кваліфікованого парамедика. І готувати інструкторів.
показать весь комментарий
14.09.2022 23:18 Ответить
Ваш вибір, як і кожної людини - приходити на заняття попередньо теоретично підготовленим чи ні. Витрачати цінний час на лекцію чи на практику. СЛР, наскільки знаю, не входить в прийнятий в Україні протокол ТССС (тільки в курс домедичної допомоги для цивільного населення), з радянських часів дещо змінилося. Хто, де, що викладає - залежить від ресурсів.
показать весь комментарий
14.09.2022 23:44 Ответить
"... І якщо кожен з нас це не усвідомить, не піде вже зараз в тир, на полігон, до медиків, в тренувальний центр, завтра закінчимося всі ми..."
------------------------------------------------------------------------------
А Ви цікавилися скільки з перерахованих Вами є у маленьких містечках? Не в Києві, звісно, а в умовній "Вапнярці"? Може б це варто було покласти на "військкомати". Щоб вони не лише повістки вручали, але й готували цивілів?
показать весь комментарий
14.09.2022 16:45 Ответить
Це нікому не потрібно...У першу чергу самим людям... Навіщо кудись ходити, напрягатись, повзати в багнюзі, затягувати до синців на собі турнікети? Краще посидіти в кабаку, пивка попити, на рибалку з'їздити, повтикати у смартфон...******* люди звикли до комфорту, докладаючи при цьому мінімум зусиль...Тим більше, всі будуть тикати один на одного:"От дивіться, сусід не воює або втік за кордон. А чому я повинен?"
показать весь комментарий
14.09.2022 16:54 Ответить
тут повністю згідний, дуже багато людей все ще живуть десь у іншій паралельній реальності,вони і війни не бачили по суті,і всі ті жахи що там відбуваються бачили тільки в постах телеграму і фейсбуку,сидячи десь або на заході в безпеці в кафешці за бокалом пива,або десь за кордоном, і тільки й чекають коли ЗСУ врятують їх ліниві дупи від орків,звільнять їхні міста і вони уже нарешті зможуть спокійно повернутися собі додому, вони не до кінця усвідомлюють,що для остаточної перемоги ще не близько, і ця війна хочеш не хочеш торкнеться кожного, тому що ми воюємо з величезною ордою у якої величезні фінанси, величезні запаси снарядів, і величезні запаси тупих баранів которі будуть готові подихати на українській землі заради путіна
показать весь комментарий
14.09.2022 17:39 Ответить
Повістки? Тікають за кордон? Ну Кошовий зі своєю компанією одобрює.
показать весь комментарий
14.09.2022 17:42 Ответить
Для того, щоб так і сталося, в тилу кожен має готуватися до війни. Саме про це зараз говорять по всій лінії фронту військові

Так видайте зброю, нехай люди тренуються, для чого ці пусті балачки? А з приводу скандалів з терообороною - то це не люди невмотивовані, а різну мерзоту їм надсилають в якості командирів.
показать весь комментарий
14.09.2022 17:58 Ответить
ТреМи вже прогавили. Нас, тих, Хто боронить
Тре уже вчора створювати партію військових і волонтеріа.
показать весь комментарий
14.09.2022 18:27 Ответить
Так. Ви праві. Ставлять якогось бувшого керівника або чиновника командиром і він продовжує все те що робив на робочомі місці : бере хабарі , краде , вважає себе дуже крутим стратегом . А солдати мовчать - дисципліна. Я уже не один раз казав що краще призначити сержанта з досвідом командувати ротою ніж отаке . Я не знаю з свого досвіду - в армії я не потрібний так мені сказали , але в мене багато друзів на війні і вони розказують.
показать весь комментарий
15.09.2022 07:00 Ответить
На сьогодні тільки сліпий не бачить що цілі українського суспільства і влади повністю протилежні. Суспільство хоче мати свободу вибору, свободу думки і свободу дії. Влада хоче красти і нав'язувати суспільству обов'язок цю владу захищати. І кричуще протиріччя **********. Тому що в умовах війни не можна воювати на два фронти. Коли є один загарбник зовнішній і другий - внутрішній. Цим другим загарбником і є наша влада. Без цієї влади, як без каменя на шиї, ми всі українці випливали б з омуту швидше. Ця влада себе повністю дискредитувала тим, що розмінувала Чонгар, повністю зірвала розробку і виробництво військової техніки за три роки, при цій владі навіть зараз процвітають відкриті колаборанти труханов, вілкул, втілюються усі побажання шефа слуг Коломойського. Отже влада уся прогнила наскрізь і навіть іноземна допомога не дуже вирівнює ситуацію.
показать весь комментарий
14.09.2022 18:28 Ответить
я тебе розчарую коли скажу напевно що ця влада до нас з марсу не прилетіла,а з народу і вийшла,народилися ці люди в українському суспільстві, і якщо б у нас суспільство було б ідеальне то влада ніяк не могла бути б іншою,а по факту то люди у нас наряду з владою не проти подеребанити її в власних інтересах, та просто потрібно згадати де у нас народ ходив голосувати за кого їм скажуть за 200грн і пакет харчових продуктів,скільки ходило за 150грн на різні проплачені мітинги і так далі,а про різні схеми щодо мінімізації чи ухилення від податків,скільки схем по призначенні собі липових інвалідностей і пенсій навіть не варто напевно і говорити, люди у нас також уже не можуть наприклад по совісті і по закону піти позбирати якісь документи чи справки, їм легше заплатити взятку якомусь знайомому який цим займається чи десь відповідно працює і не стояти в чергах і тратити свій час, і таке у нас у всьому, і розказувати,що народ у нас святий і якщо б не влада то ми б прямо по рівню життя і своєму розвитку злетіли б до небес смішно просто, таке враження що ви живете в Україні але на вулиці не виходите і не бачите що люди живуть і поступають відповідно владі
показать весь комментарий
15.09.2022 09:45 Ответить
плюс сказаному, але щодо Вілкула ви не праві. Так він бувший регіонал, але з початку війни на своєму місці і все робить для захисту міста і області, яким би він раніше не був - зараз все інакше
показать весь комментарий
15.09.2022 11:57 Ответить
Но прежде всего ВСУ.
показать весь комментарий
14.09.2022 18:41 Ответить
Щодо основ тактичної медицини. В нас є достатньо ресурсів, щоб кожна людина з доступом до інтернету самостійно опанувала теорію онлайн. Щоб потім на практичному занятті не витрачати часу на теорію, відпрацювати навички/відкорегувати спірні уявлення.

Є онлайн коротка і зрозуміла методичка Азова, написана для немедиків. Є інші посібники. Є багато відео, як з 2014-15 років, так і після 24.02, про основи тактичної медицини, аптечки, турнікети, накладання пов'язок. Є відео для цивільних (наприклад, раніше не знала, що до травмованого цивільного можна наближатися з будь-якого боку, до військового чи потенційно озброєної людини - з боку голову). Ці безкоштовні відео майже ніхто не дивиться!!! Було б бажання, ресурси є.
показать весь комментарий
14.09.2022 19:47 Ответить
Ну да.. Президент думає що це він переможе, власне він під себе все і підгортає. Герой нашого часу.
показать весь комментарий
14.09.2022 19:48 Ответить
а сказати їм треба "стули писок і роби те що потрібно ЗСУ".
показать весь комментарий
15.09.2022 04:37 Ответить
Зараз Україна має унікальний момент створення професійної армії (виходячи з того що маємо беспрецедентну підтримку найрозвинутіших країн - навіть навчання можна пройти закордоном в найкращих тренувальних таборах, вчитися працювати із ******** західною зброєю) - і якщо цього не буде зроблено навіть зараз, то тоді нема про що розмовляти.
показать весь комментарий
14.09.2022 21:02 Ответить
з усих моїх знайомих, тільки син бувшої співробітниці отримавши ще в березні повістку, пішов до війська. всю амуніцію йому купляла, як звичайно, рідня. з жінчиних знайомих - теж тільки один пішов отримавши повістку. знову ж всю амуніцію купляла рідня. він загинув в севєродонецьку через місяць після призову. йому було 57 років. у решти її знайомих - за кордон в перші тижні війни повиїзжали жінки - або дочки, або невістки, з онуками. через пару місяців вони поосвоїлись і за останні пару місяців до них поприєднувались їх чоловіки. середній вік - 36-37 років. на цей момент таких шестеро. америка, німеччина, данія, естонія (як транзит). без додаткових питань її занайомі кажуть: "не знаю як вони там це порішали. я в діла молодих не вмішуюсь".
показать весь комментарий
15.09.2022 10:39 Ответить
"...Відео з "голими босими сонечками, яких кинули з автоматами на танки та проти артилерії" записують в тих підрозділах, де немає адекватного командира, який має міцні яйця, та може мотивувати людей, яким справді страшно..."

Ні! Такі відео справді записують там, де підрозділи справді кинуті без відповідного озброєння на танки. Особисто знаю приклад роти Київської ТРО, яка з одними автоматами тримала позиції під Бахмутом.

Пані журналіст, Ви, мабуть, танка особисто не бачили. Тоді уявіть себе з кухонним ножем проти бульдозеру. Тут мотивація і "міцні яйця" до пі**ди!. Особливо, якщо цей танк гасить по вас с 2000 метрів, а ви можете тіки ховатись в окопі більше схожим на канаву бо його вирити не можливо в твердому грунті.

Стаття правильна, але не пищить про те чого не уявляєте взагалі.
показать весь комментарий
15.09.2022 16:15 Ответить