10996 посетителей онлайн
9 686 55
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Чому варто відмовитись від Telegram?

Чому варто відмовитись від Telegram?

Сьогодні наша команда вирішила остаточно закрити канал в Телеграмі та сконцентрувати нашу увагу на розвитку інших медійних майданчиків. Для нас це майже як постріл у ногу, адже відповідно до нашого дослідження, опублікованого у серпні 2022 року, 39% українців зараховують цю мережу до топ-2 основних джерел інформації. А відповідно до результатів дослідження ОПОРИ про медіаспоживання українських біженців у Польщі, 64% респондентів використовували його для споживання новин, а 44% назвали головним джерелом інформації. Відповідно для нас, як організації, важливо було б доносити наші повідомлення саме через цю соцмережу. Однак ми вважаємо Телеграм небезпечною для інформаційної стійкості України платформою та наполегливо радимо іншим також відмовитися від його використання.

Чому варто відмовитись від Телеграму попри його популярність в Україні?

На це є декілька причин: 

  • Телеграм, імовірно, тісно повʼязаний із російськими спецслужбами та олігархами. Засновник цього месенджера — Павло Дуров, який також створив російську соціальну мережу "ВКонтакте", — раніше тісно співпрацював з ФСБ. Також Телеграм, імовірно, отримує фінансування від низки російських олігархів (детальніше читайте тут). 
  • У 2019–2020 роках російська влада планувала заборонити Телеграм через поширення “екстремістського і терористичного контенту”. Однак у 2020 році уряд РФ відмовився від блокування та подякував Телеграму за співпрацю. До яких даних отримали доступ російські спецслужби — питання відкрите. 
  • У Телеграмі відносно легко отримати доступ до будь-якого листування. Інші месенджери (наприклад, WhatsApp чи Signal) містять вбудоване наскрізне шифрування (воно гарантує, що прочитати повідомлення можете лише Ви та відправник, а інші люди побачать їх як набір символів). У Телеграмі ця функція доступна, однак вона не діє автоматично для всіх чатів. Більшість чатів може завантажити будь-хто, використовуючи нескладні коди для аналізу API Телеграму. 
  • Телеграм зберігає Ваші дані (контакти, IP-адресу, тип пристрою, з якого ви заходите до месенджера), не анонімізує їх та може використовувати їх для стеження. 
  • Телеграм — один з основних майданчиків поширення дезінформації в Україні. На відміну від інших соціальних мереж (Facebook, Instagram, Twitter), Телеграм не має жодних політик модерування контенту. Тож навіть якщо ви продаєте на платформі зброю чи наркотики, пропагуєте ПВК Вагнера чи розміщуєте відео вбивств українських військових, — Телеграм дозволить вам все це зробити.

Зараз роботу цього месенджера не контролює ні сама компанія "Телеграм", ні, скажімо, українська влада.

Як убезпечити себе, якщо ви все ж плануєте далі використовувати Телеграм?

Перш за все подбайте про безпеку власних даних. Найлегший спосіб це зробити — налаштувати конфіденційність облікового запису.  Детальні інструкції з налаштування — у цьому дописі Національної поліції. 

Крім того, ми радимо:

  • захистити ваш Телеграм паролем; 
  • увімкнути двофакторну автентифікацію для свого облікового запису;
  • задля безпеки ІР-адреси використовувати сервіси VPN (наприклад, ClearVPN);

Під час користування Телеграмом варто памʼятати і про такі заходи безпеки:

  • не поширювати особисту інформацію, яка дозволяє легко вас ідентифікувати;
  • не публікувати фото чи відео, які можуть загрожувати національній безпеці (так, навіть у приватних повідомленнях);
  • не використовувати Телеграм на робочому місці, особливо якщо ваша робота повʼязана із державними структурами; 
  • час від часу перевіряти, чи не підключені до вашого акаунту сторонні пристрої (це можна переглянути у налаштуваннях у розділі “Активні сеанси” (на компʼютері) або “Пристрої” (у мобільній версії).

Якщо ж ви використовуєте Телеграм як майданчик для отримання новин, переконайтесь, що ви слідкуєте за каналами офіційних органів влади або справжніх зареєстрованих ЗМІ, які мають певний авторитет та відповідальність перед українським законодавством. Памʼятайте, що анонімні Телеграм-канали (Труха, Инсайдер UA тощо) часто повідомляють дезінформацію та не несуть за це жодної відповідальності. Крім того, такі анонімні канали можуть насправді бути підконтрольними російським спецслужбам.

Топ комментарии
+7
Ага, відмовляйтесь від телеграму і дивіться помийку бєнямарафону, де у мразії ракет лишилося на 2, максимум 3 пуска і ми до літа забрали Крим? І бігать в сховище з барабанами кожен раз, як в саваслєйки злітає ватальот? Дякую, я пас.
показать весь комментарий
16.06.2023 09:42 Ответить
+6
Телеграм не має жодних політик модерування контенту
Саме тому і отримав широке розповсюдження.
Є такий блогер, Тарас Білка. Аналізує психоемоційні стани військових, цивільних і ІПсО русні. На адресу останньої матюків і принижень не шкодує, за що його мінімум п`ять разів забанили на YouTube, і декілька разів - у Інстаграмі. А ТГ-канал працює.
І нічого ви тут не зробите, хоч блокуйте, хоч ні. Принцип розвитку людини такий, що у небезпечному але вільному від заборон середовищі вона робить більше, ніж в убезпеченому за рахунок обмежень.
Бачив це на власні очі. Були два книжних сайти. На одному модерація драконівська, але контент якісніший, на другому - ніякої модерації і тому купа сміття. Здогадайтесь, який тихо помер першим, а другий ще довго та успішно діяв, аж поки адмін сам не знищив його з політичних міркувань?
показать весь комментарий
16.06.2023 09:40 Ответить
+4
Бо ніхто у світі окрім рашистів і нас ним не користується.
показать весь комментарий
16.06.2023 09:32 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Бо ніхто у світі окрім рашистів і нас ним не користується.
показать весь комментарий
16.06.2023 09:32 Ответить
Неправда, користуются і в інших країнах, причому кількість користувачів росте
показать весь комментарий
16.06.2023 10:05 Ответить
Росте, росте. Не відповіси, який відсоток в телеграмі наприкдад франкомовний?
показать весь комментарий
16.06.2023 11:34 Ответить
Попалилася.
показать весь комментарий
16.06.2023 10:58 Ответить
Прпалився.
показать весь комментарий
16.06.2023 11:35 Ответить
Телеграм не має жодних політик модерування контенту
Саме тому і отримав широке розповсюдження.
Є такий блогер, Тарас Білка. Аналізує психоемоційні стани військових, цивільних і ІПсО русні. На адресу останньої матюків і принижень не шкодує, за що його мінімум п`ять разів забанили на YouTube, і декілька разів - у Інстаграмі. А ТГ-канал працює.
І нічого ви тут не зробите, хоч блокуйте, хоч ні. Принцип розвитку людини такий, що у небезпечному але вільному від заборон середовищі вона робить більше, ніж в убезпеченому за рахунок обмежень.
Бачив це на власні очі. Були два книжних сайти. На одному модерація драконівська, але контент якісніший, на другому - ніякої модерації і тому купа сміття. Здогадайтесь, який тихо помер першим, а другий ще довго та успішно діяв, аж поки адмін сам не знищив його з політичних міркувань?
показать весь комментарий
16.06.2023 09:40 Ответить
Ти ще про "Стрілку" в телеграмі не розповів. І щось дуже мало написав, а де про погоду?
показать весь комментарий
16.06.2023 11:36 Ответить
Ага, відмовляйтесь від телеграму і дивіться помийку бєнямарафону, де у мразії ракет лишилося на 2, максимум 3 пуска і ми до літа забрали Крим? І бігать в сховище з барабанами кожен раз, як в саваслєйки злітає ватальот? Дякую, я пас.
показать весь комментарий
16.06.2023 09:42 Ответить
Основная часть раскрученых с 22го общест. каналов превратились в г+г + куча реклам казино,крипты и пр.мути, при чем все идет синхронно, как и инфа по чайнойложке так и реклама, по сути - норм. информации в телеге сейчас крайнемало, лишь на личных каналах тех или иных людей.
показать весь комментарий
16.06.2023 10:20 Ответить
телеграм, вконтаке, 1с, яндекс, вебмані та інші розробки русні - то є шпіонське та шкідливе ПЗ, хоч би як вони не виправдовувалися, хоч би яким зручними і "безпечними" вони не були, кажу як програміст та спеціаліст безпеки інформаційних управляючих систем.
показать весь комментарий
16.06.2023 10:01 Ответить
Все вірно, окрім телеги, вона не є шпигуньскою. Кажу як програміст, 10 років досвіду
показать весь комментарий
16.06.2023 10:07 Ответить
А як ви можете це стверджувати, не маючи доступу до back-end?
показать весь комментарий
16.06.2023 10:14 Ответить
Так само,як коллега вище може стверджувати протилежне. Насправді для розуміння принвципу роботи не обовязовково потрібен бекенд
показать весь комментарий
16.06.2023 10:31 Ответить
Всі дані зберігаються у БД, включно з геолокаціями, номерами телефонів, часом відправки повідомлень. БД зазвичай періодично резервують. Де гарантія, що після резервування файли бекапу не відправляються тихцем "тєм-кому-надо"? Ми добре знаємо, що у КДБ/ФСБ "бившіх нє биваєт". Те, що Дуров співпрацював з ФСБ, здогадатись легко: до 2014 року мешкав на росії, і ВК успішно працював. Не міг власник найбільшої соцмережі росії не співпрацювати зі спецслужбами, інакше мережу б давно закрили.
показать весь комментарий
16.06.2023 10:41 Ответить
І шо? В Фейбуці так само все зберігається в БД. Якщо текст зашифрований, то ніхто його не прочитає. Те шо Дуров віддав ВК ФСБ це ми і так всі знаєм. Також знаєм, що Дуров звалив у США і ймовірно співпрацює з ЦРУ якраз (це моє оціночне судження). Як працює телеграм я прекрасно бачу, ніякого шпигунства там нема, найкращий мессенджер на сьогоднішній день, створіть або знайдіть кращий, потім пропонуйте
показать весь комментарий
16.06.2023 10:55 Ответить
Можна відправляти разом з ключами.
Немає у мене довіри до того, хто колись співпрацював з ФСБ в тій чи іншій формі.
Тому і не користуюсь.
показать весь комментарий
16.06.2023 10:58 Ответить
Це Ваше право, довіряти чи ні.
показать весь комментарий
16.06.2023 10:59 Ответить
Так. Але на довірі багато що побудовано. Банки, наприклад.
Якщо банк "засвітився" у співробітництві з міжнародними терористами або фінансових аферах великого масштабу, довіра до нього падає. Люди забирають гроші, банк прогорає.
показать весь комментарий
16.06.2023 11:04 Ответить
Доречі, на Гітхабі є код Телеги (бекенд Ви просили), можна ознайомитись бо це опенсорс. І сервери які обслуговують Телегу це США, Сінгапур, Нідерланди. А одже ймовірність зливу даних на расію майже дорівнює нулю! Але, чим хочете, тим і користуйтеся, мені пофіг
показать весь комментарий
16.06.2023 11:12 Ответить
Посилання на репозиторій можна?
показать весь комментарий
16.06.2023 11:13 Ответить
https://github.com/telegramdesktop/tdesktop https://github.com/telegramdesktop/tdesktop


І ще доречі, те шо віджали у Дурова ВК не робить це "співпрацею", чому ж тоді він звалив з расєї, якщо така була чудова співпраця. Короче, чим хто хоче тим і користуєтся, ми всі вільні люди
показать весь комментарий
16.06.2023 11:22 Ответить
https://desktop.telegram.org/ Telegram Desktop - Official Messenger
Це код клієнта, а я мав на увазі серверну частину.
Тільки у 2014 віджали, а до того не чіпали. Як в такій країні, як рф, найбільша соцмережа з серверами на території самої рф може роками діяти поза кураторством ФСБ, коли ***** з перших років правління почав всі ЗМІ та публічну сферу заганяти під тотальний контроль?
показать весь комментарий
16.06.2023 11:26 Ответить
Так Ви праві, це фронтенд, але тим не менш, частина коду відкрита. Так отож, телега немає серверів на росії, має конфлікти з роспотрєбнадзором і тд. Тому казати про злив це голословні нічим не підтверджені слова. При бажанні дані можна вкрасти де завгодно
показать весь комментарий
16.06.2023 11:31 Ответить
"конфлікти з роспотрєбнадзором " - это для лохов, что бы показать "оппозиционность" Дурова и неуязвимость Телеграмм, которой к слову пользуются все, кто интересен российским спецслужбам: от торговцев наркотой до иностранных топ политиков и их партий. Зачем же закрывать такой классный канал информации для спецслужб ?
показать весь комментарий
16.06.2023 11:53 Ответить
Складати думку про бекенд по фронтенду - це те саме, що складати враження про армію росії, дивлячись телеканал "Звєзда". Ви, як програміст, маєте це розуміти.
казати про злив це голословні нічим не підтверджені слова
казати зворотнє - теж.
показать весь комментарий
16.06.2023 12:28 Ответить
Про бекенд можна складати думку по багатьом ознакам. Отож бо і воно, тому ця стаття, як і наш діалог - демагогія, ні про що.
показать весь комментарий
16.06.2023 13:22 Ответить
А цікаво, як по фронтенду можна "розкусити" бекенд? Наприклад, з`ясувати, використовує сервер БД SQL або NoSQL?
показать весь комментарий
16.06.2023 13:41 Ответить
Це можна зрозуміти в деяких випадках по структурі даних які ти отримуєш з бекенду. Можливості розуміти що там може бути у бекенді, залежить від того яким чином побудований звязок між ним і фронтендом і тд.
показать весь комментарий
16.06.2023 14:20 Ответить
Або ще такий простий приклад - закинути запит і отримати помилку у відповіді, із помилки ти можеш зрощуміти більш конкретно що за базячка там. Це дуже широка дискусійна тема. Або по самим API, або по тех стеку, наприклад asp значит мікрософт а отже скоріш за все це MSSQL і тд. Варіантів дуже багато
показать весь комментарий
16.06.2023 14:28 Ответить
" сервери які обслуговують Телегу " бла блабла
будть сервера хоть на Марсе....

все ваши технические аргументы бессмысленны, если предположить, что с ведома топ менеджеров, между Телеграмм и например фсб, установлен канал , по которому сливают все что надо в спецслужбу....
показать весь комментарий
16.06.2023 12:42 Ответить
Стовідсотково провладне замовлення, бо владі проукраїнські опозиційні телеграм-блоги як кістка в горлі. Як показала практика у нас дуже непримиренне, зле населення, зі своєю українською правдою та позицією, між цеглинами якої нема де леза встромити. Так що інформвійна значною мірою ведеться силами цієї спільноти, і росіяни в цьому плані відносяться до нас на ви і з повагою, коли починають розмовляти серйозно.

Все що залишається це факапи влади оприлюднення яких вона боїться. Барабани, яйця, відлов людей як звірів для мобілізації на вулицях, і таке інше, і таке інше. Це єдина причина, чому продовжуються атаки проти Телеграм.

Що стосується безпеки, то ніщо не заважає (і сподіваюсь більшість так і робить) тролити рашистів в телеграм, читати там новини, питати у друзів чим скінчилась поїздка до тещі, а серйозні розмови за потреби проводити в Bitmessage, XMPP, Wire, та інших.
показать весь комментарий
16.06.2023 10:30 Ответить
На підтвердження слів про провладне замовлення статті свідчить ця теза, що видається авторами як недолік Телеграма: "Зараз роботу цього месенджера не контролює ні сама компанія "Телеграм", ні, скажімо, українська влада".
показать весь комментарий
16.06.2023 12:08 Ответить
Половина тексту статті це субьєктивні оціночні судження. Мало того рекомендувати Фейсбук та Інстаграм та Вотсап, це повний капець. Інста та Фейсбук як раз не секюрні, ваші дані легко можут вкрасти, всі ваші повідомлення можуть прочитати адміни. Телегою треба вміти користуватися. Ще у Інсті та Фейсі та Вотсапі нема такої елементарної фічі як редагування власних повідомлень, це просто донні з огляду на фукціонал та безпеку аплікухи. І доречі Фейс, Інста, Вотсап так само зчитують ваші контакти і тд. Фейсбук був замішан у скандалах по зливу персональних даних і багато іншого. Дуров звалив у США після того як у нього ФСБ віджали ВК. Альтернатив Телезі нажаль нема, на сьогодні. Головне з розумом користуватись от і все
показать весь комментарий
16.06.2023 10:37 Ответить
а вы не думали, почему Дурову дали возможность уехать с деньгами на Запад и в короткие сроки создать и раскрутить Телеграмм, в т.ч. в рф? Или почему , например, Ростехнадзор так и не смогла заблокировать Телеграмм на территории рф ?
показать весь комментарий
16.06.2023 11:48 Ответить
Вашу ОПОРУ не читають ніде, в Телеграмі теж, тому начхати на вас, на вашу думку і те що вас там був канал.
''Згідно зі звітом МФВ, найбільші гранти минулого року (2011, від Соросу) отримали "Фонд розвитку Карпатського єврорегіону" (2,4 млн грн), громадські організації "Лабораторія законодавчих ініціатив" (1,14 млн грн), "Фонд медичного права і біоетики України" (991 тис. грн), "Інтерньюс-Україна" (929 тис. грн), Центр економічних і політичних досліджень ім. Олександра Разумкова (563 тис. грн), фонд "Демократичні ініціативи" (770 тис. грн) і громадська мережа "Опора" (293 тис. грн).
показать весь комментарий
16.06.2023 11:05 Ответить
Зі статтєю повністью згідний але наразі всі популярні додатки і мережі то повне г яке тільки що й робить це збирає про вас інформацію. В рекламних цілях? Не впевнений. Раз на кілька років тільки і лунають новини що хакери утянули бекап бази такої мережі чи такої. Досить, давно вже відмовився від смартфону, тільки звичайний тупий кнопковий телефон, отримання новин тільки у ноутбуці через старий дідовський спосіб RSS. Нікого не агітую ні до чого кожен їсть свій кактус. )
показать весь комментарий
16.06.2023 11:21 Ответить
Блін. На тему налетіло 90 відсотків тролів із завданням забалакати тему. Між собою дискусії розігруть..
показать весь комментарий
16.06.2023 11:41 Ответить
В it тусовке давно ходят слухи что Дуров активно сотрудничает с рашисткими спецслужбами. Есть целый ряд косвенных доказательств. Есть даже версия, что Телеграмм создан по заказу спецслужб рф. Так что , думайте что хотите ....

кстати, недавно сбу делала смс- рассылку и там указан их телеграмм-бот для обратной связи... вот такой прикол.
показать весь комментарий
16.06.2023 11:43 Ответить
Ніколи ним користувався і не буду (соціальними мережами також) - не бачу потреби марнувати свій час на щось подібне. Статтю треба почитати редакторам Цензор.нет, які ********** вставляти відео з Телеграму на сайт, попри те, що їх вже не один рік просять цього не робити.
показать весь комментарий
16.06.2023 11:55 Ответить
У Дурова вимагали дані активістів Євромайдану, і він відмовлявся надавати їх і втратив Вк. Щодо Телеграму, якщо увімкнена двофакторна автентифікація, пароль на програму, спецслужби не зможуть отримати доступ до вашого аккаунту шляхом перехоплення смс коду авторизації (у них така можливість є) і так ломають Вайбер і Ватсапп.
На сьогодні Телеграм це майданчик , де абсолютно відсутня цензура, де за слово на букву Н вас не забанять (прівєт фейсбук)
І зрозуміло, що завжди хочеться тотального контролю над ЗМІ, але з телеграмом так не виходить.
Телеграм не подобався США, росії і в нас теж були балачки блокувати його , але просто ніхера не вийде, то звісно можна назвати його рупором русні, щоб наївні українці повірили і побігли у вигрібну яму, під назвою фейсбук. Signal доречі ламали . Якщо прям так сильно боїтесь за свою анонімність, користуйтесь Ricochet
показать весь комментарий
16.06.2023 12:25 Ответить
боже які казочки про святого непорочного Дурова.....
Він міг втратити Вк як той же Литвиненко, але ні хто ж буде свого кгбешного "ілона маска цукерберговича" зливати. Просто розіграли спектакль з його опозиційностю, але бутерброд, і все навіть вкраїнчики готові глотки рвати за телеграм..
показать весь комментарий
16.06.2023 13:51 Ответить
У Телеграмі немає цензури і це його величезна перевага. Наскрізне шифрування там присутнє, якщо використовувати його. Але для того щоб надіслати конспект чи книгу, аудіо чи відеоурок мені воно не потрібне. Файли можна надсилати більше ніж 1гб. , тепер ще з'явились групові відеодзвінки (допобачення Zoom) купа переваг, і на початку війни всі сповіщення про повітряні тривоги були через телеграм, бо не було іншого варіанту.
Якщо боїтесь що вашу за вами слідкують, чи отримають доступ до переписок, то вам потрібно відмовитись не від Телеграму, на користь того Вайбера )варто починати з iOS / Android на користь Ubuntu touch , про Windows і macOS теж треба забути.

І да, знаю історії, коли русня отримувала доступ до переписок вайбера, а з телеграмом не вийшло, через двофакторну автентифікацію
показать весь комментарий
16.06.2023 14:49 Ответить
Хай буде довіряйте чесному кацапу Дурову та користуйтесь продуктом Фсб.
показать весь комментарий
16.06.2023 15:08 Ответить
Вся проблема України в тому,що у нас увесь час свого нічого не розробляли,кацапи на базі Хрома свій яндекс зробили, зробили свої односрасники, в контакті, у них є мелй ру, різні там яндекс таксі, свої доставки і так далі, все це у них давно уже є і цим вони займалися дуже давно, хоча це все злизано з заходу. Україномовний інтернет і українські розробки взагалі не розвивалися, а для чого думали собі у нас,коли усі у нас розуміють "язык", та ще й при тому,що якщо ти будеш щось робити українською то обсяг потенціальних споживачів твого продукту,а відповідно і прибуток буде в рази менший,а якщо ти будеш на кацапському робити то охопиш увесь ринок колишнього совка. Так само і з телеграмом, це кацапський продукт,хоч як би вони себе би не позиціонвуали,що безпека конфіденційних даних їх користувачів перш за все, там все одно дуже ймовірно можуть стирчати фсбшні вуха. До Фейсбука також є багато претензій,де видаляється багато наших проукраїнських постів котрі по суті ніякі їхні правила і не порушують. Тобто, треба мати щось своє, де українці зможуть без якихось проблем,обмежень і побоювань спілкуватися і популяризувати все українське. Кацапи такі можливості мають,а у нас немає,тому що наші малороси усе хотіли побільше відірвати собі грошенят і заробляти також і на російському ринку і на інших де є російськомовні, і взагалі себе вважали ледве не "єдіним наротом".
показать весь комментарий
16.06.2023 12:36 Ответить
Все Ви написали правильно. Але ліпше осліпнути та оглухнути, ніж користуватися кацапськими ресурсами.
показать весь комментарий
16.06.2023 16:09 Ответить
Більшості людей все одно,коли вони заходять в інтернет щось шукати для себе,чи шукають якийсь мессенджер який їм буде зручний, їм все одно що той ресурс кацапський чи мессенджер кацапський,беруть і користуютьсяі навіть не задумуються, бо українських альтернатив 0,якщо б було щось українське то можливо б думали чи варто на кацапських сидіти,а поки не має,то вибирають кацапські бо далеко не усі англійську знають,щоб якісь західні альтернативи шукати,а по кацапськи усі розуміють,українським продуктом,хоч і плагіатом і копіпастом треба було займатися з початку незалежності.усім було плювати,як державі,так і бізнесу.
показать весь комментарий
16.06.2023 17:12 Ответить
Розумієте, хохляцтву дай хоч на 500% альтернативу українською, а воно все одно вештатиметься кацапськими помийницями. Через те зара і війна. Бо хохли.
показать весь комментарий
16.06.2023 17:58 Ответить
Відмовився від телеграму після того як визначив що хтось аж у брюселі користується моїм акаунтом. Вам цього треба? Ви думаєте що кацапні на всіх не вистачить? Ви вважаєте що альтернативою до телеграму може бути тільки засмальцьований марафон? Що ви тоді робите на цензорі або на українській правді?
показать весь комментарий
16.06.2023 13:06 Ответить
Для того, щоб відмовитися від Телеграм треба спочатку погодитись на Телеграм, "а у нас дєнєг нєт"
показать весь комментарий
16.06.2023 14:08 Ответить
Разом з тік-током.
показать весь комментарий
16.06.2023 14:57 Ответить
xоxлам, як не "однокласнікі", то " тЄлЄґрам". Аби хч пів дулі від кацапії. І це під час найжорстокішої війни. Тьху!
показать весь комментарий
16.06.2023 16:07 Ответить
Написали б прямо: смотрите Единый телемарафон и Арестовича. Зачем нам от кого то прятатся чтото шифровать? мы что шпионы? или у нас есть инфа секретная ? почему простой человек должен прятатся от кого то? И получать инфу с откуда вам выгодно. Почему цензор тоже ходит по тех же телеграм каналах и что ему нужно то выкладует сюда?
показать весь комментарий
16.06.2023 17:09 Ответить
Чому я должен смотреть официальные телеграм каналы державные. Почему вы не советуете смотреть наших военных с передовой? или у них нет такого авторитета как в Киева или офиса президента?
показать весь комментарий
16.06.2023 17:11 Ответить
Громадянська мережа опора хто ваш власник?
показать весь комментарий
16.06.2023 17:12 Ответить
Бозецьки, яка страшная штука этот телеграм! Уже которую ночь не могу уснуть от этой информации.
Только даже если допустить самое страшное - и телеграм это информационное оружие и даже шпионский сервис - то какая мне с того угроза? Я не военный, не госслужащий. Я его даже не использую как мессенджер. А просто подписан на каналы и почитываю. Какой вред это может нанести?
Ложь, ипсо, вражеская пропаганда? Так этого везде можно нахвататься, на любом сервисе. Даже на самом гипер-патриотическом врут в 3 раза больше, только в выгодную сторону.
показать весь комментарий
16.06.2023 21:40 Ответить