18328 посетителей онлайн
10 406 24
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Театр абсурду вІдпочиває

соколовський

Я вже писав у травні про величезну проблему, яка зараз може положити на лопатки всі підприємства легкої промисловості (і нажаль не тільки легкої…) які працювали з МОУ та іншими держзамовниками у минулому році і тих, хто працює з ними зараз.

Історія почалась з того, що ДАСУ провела перевірку контрактів МОУ та виявила порушень на 2,5 мільярда гривень "завданих державі збитків", оскільки виявилося, що українські компанії не мали право у своїх калькуляціях (а це невід'ємна частина контрактів) закладати прибуток! Навіть на невеличкий відсоток до 5 або 10%! А мали працювати в нуль…

При тому прибуток іноземних виробників, які постачали ту саму продукцію та жодних калькуляцій не надавали, збитків держбюджету на думку ДАСУ не завдає! Бо по законодавству вони мають право при прямих закупівлях МОУ їх не надавати.

А всі ми, хто шив в Україні, поставляв продукцію набагато дешевше турків та китайців, створював тут робочі місця, підтримував нашу економіку, платив тут зарплати та налоги (а це у кожного більш ніж 30% від отриманих від замовника коштів!) - порушники і з нас треба стягнути попередньо задекларирований (але не факт, що отриманий, бо були скачки курсу, проблеми у логістики та енергетичний локдаун) прибуток. З якого ми вже заплатили всі податки!

Ця ситуація трапилася через те, що для спрощення процедур в умовах воєнного стану КМУ 20.03.22 ухвалив відповідну постанову №335. Але ДАСУ вважає, що згідно з його положеннями українські підприємства прибутку закладати у калькуляцію не могли. І це з'ясувалося лише зараз. Хоча ніякій логіці та здоровому глузду це не піддається. Адже сенс будь-якої господарської діяльності підприємств є отримання прибутку. З якої потім сплачуються податки. Але виявляється, заклавши прибуток у затвердженій договором калькуляції, постачальники МО завдали (і продовжують завдавати!) збитків державі. І зараз МО, навіть написавши заперечення на рішення ДАСУ і почав з ними судитися, буде виставляти претензії всім своїм постачальникам.

Зрозуміло, що хтось у результаті збанкрутує. Навіть з тих, хто вижив у минулому році не зважаючи на стрибок курсу, зростання цін на сировину, постійні відключення електроенергії та купівлю генераторів, щоб все-таки виконати замовлення. Хтось не здасться і буде у відповідь судитися та намагатися щось доводити у свій захист. А це надовго…

Але кому це вигідно?

1. Іноземним постачальникам, бо ніхто з українських виробничників не може тепер працювати з МОУ.

2. Всім силовим структурам, які, маючи підтверджений формальний привід, з усіх боків та з мисливським азартом накинуться на 250 підприємств, які наважилися у найважчий 2022 рік переорієнтувати свої виробництва на пошиття військової форми та спорядження. Хоч це може торкнутися і підприємства інших галузей, працюючих з МОУ, до контрактів яких перевірки ДАСУ поки що не дійшли. Бо виявляється тільки виробникам дронів прописана норма прибутку до 25%. А інші повинні працювати в нуль! І отримані кошти повернути державі або закритися…

Цікаво, як це стикується з положенням Господарського кодексу України, який визначає господарську діяльність, як таку, що здійснюється для досягнення економічних результатів та з метою одержання прибутку? І будь яке підприємство, окрім некомерційних, створюється для отримання прибутку. І як це може комусь налазити на голову, що весь прибуток виробників = збитки державі? Але ДАСУ так вважає і є відповідний акт на МОУ, які вони хоч і намагаються оспорити, але повинні виконувати.

Нажаль незважаючи на те, що ця історія тягнеться з кінця минулого року, коли ДАСУ приступило к перевірке МОУ, ніхто так і вніс поправки к 335 постанові Кабміну в якої із-за неточностей та подвійного толкування при її змінах (та можливо банальної описки) і вийшла ця прикра несуразиця. І незважаючи на офіційні листи Укрлегпрому та спілкування між стурбованими виробниками та представниками Мінекономіки, МОУ і Мінстратегпрому ніхто з них досі так і не вніс на уряд пропозиції по внесення змін. Тільки перекладають відповідальність друг на друга, а крайнього нема… Благаю, Юлія Свириденко, Надежда Бегун, Oleksii Reznikov, Олександр Камишин, Юлія Солянік, вирішіть будь ласка це питання скоріше, бо воно стосується не тільки минулого року по якому вже є акт на 2,5 миллиарди (які будуть питаться стягнути з декілька сотен підприємств), але й поточного року. Навіщо создавати штучні проблеми, коли їх у нас і так дофіга?

Додам тільки, що при цьому, з самого створення Prozorro, виробники та постачальники безліч раз стикались з купою схем та порушень в держзакупівлях. Я багато розповідав тут в стрічці різноманітні тендерні історії про те, як прозоро крадуть наші гроші. Але жодного разу ні мені, ні комусь з моїх колег не вдавалося почути, щоб ДАСУ (або колишнє КРУ, як вони раніше називалися) вскрили якусь схему або припинили злочинну діяльність різноманітних "тендерних рішал". Хоч це головний на сьогодні орган, уповноважений на захист державних коштів. Які, нагадаю, йдуть в держбюджет від платників податків. На яких усім перевіряльникам глибоко пофіг…

І якщо ДАСУ потрібні гучні показники і буде бажання ламати схематоз і заощаджувати такі потрібні нашому захисту від ворога державні кошти, запрошуйте профільні асоціації, запрошуйте тих, кому не пофіг - з задоволенням поділимось практичними кейсами і будемо робити усе, щоб у держзакупівлях було більше справедливості. Бо інколи це треш, бомбосховищні барабани і овочерізки відпочивають…

АПД. Щоб не загружати текст юридичною інформацією переписку з ДАСУ додам в коментарях, якщо комусь цікаво…

Топ комментарии
+21
Гетьманцев виконує завдання Кремля - нищить бізнес.
показать весь комментарий
21.06.2023 19:40 Ответить
+16
Вже білше 30 - ти років Українці виживають не завдяки, а у супереч окупаційній адміністрації під назвою "Українська влада". Кожен рік злочинів окупаційної адміністрації коштував Українській нації втратою у середньому більше 300 000 людей. І де-хто таки втомився чекати "остаточного вирішення Українського питання" і вирішив застосувати радикальний метод - війна.
показать весь комментарий
21.06.2023 20:24 Ответить
+14
Нема слів,одні матюки.
Дитячий сад "Зелене сонечко" в якому
завгосп такий розумний, аж страшно.
показать весь комментарий
21.06.2023 20:09 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Мабуть і кримінальні провадження вже є?
показать весь комментарий
21.06.2023 19:26 Ответить
Гетьманцев виконує завдання Кремля - нищить бізнес.
показать весь комментарий
21.06.2023 19:40 Ответить
Вже білше 30 - ти років Українці виживають не завдяки, а у супереч окупаційній адміністрації під назвою "Українська влада". Кожен рік злочинів окупаційної адміністрації коштував Українській нації втратою у середньому більше 300 000 людей. І де-хто таки втомився чекати "остаточного вирішення Українського питання" і вирішив застосувати радикальний метод - війна.
показать весь комментарий
21.06.2023 20:24 Ответить
Залишилось іще десять років. Поведете?
показать весь комментарий
21.06.2023 23:15 Ответить
А як ти визначив, що саме десять?
показать весь комментарий
22.06.2023 14:11 Ответить
40-30 = 10
показать весь комментарий
01.07.2023 01:43 Ответить
Прибор
показать весь комментарий
02.07.2023 13:37 Ответить
Нема слів,одні матюки.
Дитячий сад "Зелене сонечко" в якому
завгосп такий розумний, аж страшно.
показать весь комментарий
21.06.2023 20:09 Ответить
Державна аудиторська служба України та її працівники (керівники, державні аудитори та фінансові інспектори) ймовірно не знають, що керуватися у своїй діяльності постановами Кабінету Міністрів України вони НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВІДПОВІДНО ДО ЧАСТИНИ ДРУГОЇ СТАТТІ 19 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ.
Зазначена норма прямої дії однозначно передбачає:
"Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України"

У цій ситуації залишається без відповіді питання:
Чому суспільство України має страждати від того, що структури силового блоку, як їх зараз називають представники влади, не розслідують діяльність з руйнування конституційного правового поля України як таку, що спрямована проти основ національної безпеки України?

Якщо не розслідується діяльність, яка суперечить нормі частини другої статті 19 Конституції України, то така діяльність спрямована на повалення конституційного ладу набуває насильницького характеру.
показать весь комментарий
21.06.2023 20:24 Ответить
Думаю, в дописах кожного такого «владєльца групи компаній» має бути фраза «коли я голосував на виборах за Зеленського та нових ліц, я думав, що…»
Але зараз таку фразу хрен де побачиш.
Кожного разу, читаючи подібне, хочеться спитати: голосував?
Так #**********?!
Досить жалітись, робіть із цим щось!
показать весь комментарий
21.06.2023 21:23 Ответить
Щось? А ЩО саме? Хоч декілька варіантів для ситуації, коли країна у війні, коли воєнний стан.
показать весь комментарий
22.06.2023 10:33 Ответить
Зараз існує механізм звернення до правоохонців США за фактами корупції та порушення закону. Може, ним скористатись?
Хоча, ви впевнені, що варіанти їм маю пропонувати саме я?
Якщо їх бізнес страждає, нехай збираються і думають.
А ні-нехай платять і не ниють.
показать весь комментарий
22.06.2023 12:14 Ответить
й іноземні постачальники обов'язково замінять вітчизняні!! обов'язково!! я навіть вам можу уже сказати з яких країн будуть ці постачальники - китай та туреччина. обидві країни - це великі надії зелених ублюдків на побудову диктатури у післявоєнній країні...
показать весь комментарий
21.06.2023 21:44 Ответить
До войны ДАСУ не считало криминалом прибыли государственных предприятий при заключении контактов с МОУ, а теперь во время войны вдруг приняло другое решение, что это уже нарушение закона! Это ДАСУ заплатили из Кремля, чтобы оно гробило украинскую промышленность? А где недремлющее око СБУ, с их 31 тыс, сотрудников? Почему они не вмешаются и не возмут ДАСУ за одно место?
показать весь комментарий
21.06.2023 22:28 Ответить
На перший погляд ситуація виглядає як прикра помилка. Але якщо глибше дослідити, то з"ясуємо, що: головним розробником постанови № 335 є Міноборони;
проект опрацьовувався і погоджувався Мінекономіки, Мінстратегпромом, Мінфіном, Мін"юстом і Секретаріатом КМУ (фахова і юридична експертиза). Уявити собі, що кілька десятків фахівців, які здійснювали експертизу проекта і завізували його, - профнепридатні, неможливо. Схоже, що вказівка була зверху.
показать весь комментарий
21.06.2023 23:07 Ответить
Оце і є повна профнепридатність: на будь-яку забаганку начальства відповідати не задумуючись: "Так, мій пане". Навіть якщо це "начальство" відкрито і нахабно порушує Конституцію, плює на закнодавство, діє всупереч інтересам держави на користь ворога і власної кишені.
Головна біда України: в своїй більшості народ не хоче думати головою.
показать весь комментарий
22.06.2023 10:43 Ответить
Дещо спрощене уявлення про те, як працює державний апарат. Кабінет Міністрів - колегіальний орган у якому за формування і реалізацію державної політики у сфері оборонного планування, оборонних закупівель, економіки, фінансів, юстиції тощо несуть відповідальність відповідні Міністри. Інша справа, коли в державний апарат імплементована агентура ворога для здійснення підривної діяльності.
показать весь комментарий
22.06.2023 15:10 Ответить
Можна трохи конкретики, що і по якій ціні шили?
показать весь комментарий
22.06.2023 00:29 Ответить
Повністю підтримую заяви, висновки і прохання, які написав Олександр Соколовський у статті "Театр абсурду вІдпочиває" !

Це НЕОБХІДНО НЕГАЙНО ВИПРАВИТИ !
показать весь комментарий
22.06.2023 02:05 Ответить
Практично ЗАВЖДИ маємо подібний АБСУРД, коли держава встановлює РІЗНІ УМОВИ для українських і іноземних компаній!

Під маскою брехні про "залучення іноземних інвестицій або виробників" ховаються офшори, олігополії і монополії і т.п. "рівніші за інших" пільгові паразити.

Іноді стає дивно, як після такої дикості Україна ще живе.
показать весь комментарий
22.06.2023 02:12 Ответить
Що за фігня?А як без прибутку?Нехай арахамця повипускає бєзпілотники без прибутку а ми подивимось.
показать весь комментарий
22.06.2023 08:20 Ответить
пана Олександра треба вчити працювати: заклади прибуток у вартість тканини / фурнітури, встанови вищу вартість пошиття, "купи" обладнання та напиши його амортизацію. Оформи оренду приміщення "в себе самого". Або візьми нормального управлінця в команду.

Тим більше ви найбільший імпортер тканин в Україні.

Ще є радикальніший варіант: домовтеся з іншими виробниками (через Укрлегпром, чи як воно у вас зветься?!), та не віддавайте відкати жлобам. Хай вони вирішують ці питання.

Ще потім чекайте перевірок через декілька років після цих договорів. Піде послід за "корупцією".
Одні набили дивани доларами, а інші теж жерти хочуть!

"Зробимо їх ще раз"?! чи вже, досить, наробили?! так, пане Соколовський?!
показать весь комментарий
22.06.2023 09:07 Ответить
"..****, та шо ж це воно таке робиться ?"
показать весь комментарий
23.06.2023 10:29 Ответить
Зелений гнілник працює на повну, а гуменючка не побачила злочину у одеського воєнкому ,усі свої зех@йловці грьобані
показать весь комментарий
23.06.2023 15:13 Ответить