5253 посетителя онлайн
5 007 23
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Про ворожі БПЛА та наш РЕБ

Тисячі ланцетів! Заводи в Росії з виготовлення мільйонів БПЛА

Зараз активно почав обговорюватися РЕБ та що з ним робити, І це відбувається на фоні розмов про російські БПЛА, точніше обговорення сюжету в РосЗМІ про тисячі ланцетів. Такі розмови часом надмірно занепадницькі, та все ж таки варто визнати, що їх дійсно багато, та їх схоже дійсно змогли пустити на конвеєр в принципі всіх БПЛА, і не тільки ланцетів.

*думка звичайного солдата, який працює в цій сфері, та який бачить майже щоденно сигнатури ворожих пташок*

Тільки я не про БПЛА буду більше писати, а про РЕБ, як те що бореться з дронами.

Якщо коротко і спрощено.

РЕБ важливий. Екіпажі РЕБу садять ворожі БПЛА, або ж не дають, їм виконати задачі постійно, чим бережуть життя та техніку, його робота невидима. Він має почати займати більш важливе місце в загальній системі з точки зору, як забезпечення технікую, так і з точки зору координації. Люди, які відповідають, за нього мають бути проактивніші та пластичнішими до нового. Ну і звісно, в цій сфері необхідна підтримка держави/органів місцевого самоврядування.

Якщо довше і складніше.

Про ворожі БПЛА.

Їх дійсно багато, загалом це у 2-3 рази більше ворожих бортів у повітрі за наших. Вони пішли шляхом дешево, сердито, та ефективно рівно на стільки, щоб виконувало задачу. Борти стрибають по частотах на широких діапазонах, досить часто змінюють частоти на яких працюють по замовчуванню, експериментують з каналами телеметрії, управління та відео-сигналу. Вони вчяться боротися, з нашим подавленням, ми вчимося давити їх ефективніше.

Щось схоже на гру в квача, де треба постійно наздоганяти, і тікати.

Розвідувальні Орлан/Суперкам/Зала/Елерон/Мерлін, десь такий перелік пташок. Часом бачимо на ділянках всі одразу, часом деяких стає менше, чи взагалі починає домінувати в повітрі певний вид.

Так напевне через їх виробництво, та комплектацію їхніх підрозділів на різних напрямках різними типами дронів. Літають далеко та довго, бачать добре, вишукують нашу техніку, та корегують.

Камікадзе Ланцет. Він завжди у компанії з розвідувальним. Летить не довго, переважно тоді коли вже знає куди летіти. Вражається найбільш цінне, арта, рсзв, контербатерейки, та інша важлива техніка. Відкриті джерела пишуть, що ними уражено вже понад 300 одиниць техніки. А взагалі цю цифру побачив у Юрій Бутусов

Про наш РЕБ.

Як працює, які види, і тп звісно не писатиму. Тільки скажу, що техніки РЕБу не вистачає і він не дуже пріоритет. Виробництво в Україні є, але воно не закриває всі потреби, і там зі своїми нюансами, про які не у фейсбуках. Це дорого, місцями технологічно, тому було б правильно, що була підтримка від держави, своєчасно та згідно потреб куплялася необхідна техніка та була допомога у пошуку та забезпеченням комплектуючими для виробників. Крім того питання до побудови єдиної інфраструктури (я це про софт), відбір найкращої техніки з того, що є на ринку, і нормальне тестування того, що приходить до нас по матеріально технічній допомозі.

Так от. Про гру в квача (БПЛА та РЕБ).

Нам треба, щоб ми наздогнали, а потім бігли достатньо швидко, причому обертаючись, щоб бачити що за спиною, і одразу щоб не наздогнали, а для цього треба:

*нагадую, це думка старшого солдата, на велику експертність не претендую*

1. Взаємодія, аналіз, єдині стандарти.

Комунікація, постійний фідбек з полів, аналіз найкращого досвіду, постійні оновлення по тактиках протидії (такий собі ньюслеттер). І це все оперативно.

Це начебто є, але водночас щось не дуже.

2. Цифровізація.

Спеціалізований єдиний софт, дистанційне керування обладнанням.

3. Підтримка та допомога виробникам.

🤷‍♂️ зробити так, щоб техніки вироблялося більше, мита, кредити, довгострокові контракти, дипломатичні канали, і т.д. Для органів місцевого самоврядування, це можливо гранти, оренда приміщень, та виділення землі під виробництво, може ще щось.

4. Навчання новоспечених РЕБівців.

Загальній теорії в учебці, так запровадження стажування у екіпажах, де вже є техніка на якій вони вчилися. І тільки після цього, самостійно в поля працювати.

5. Виділення РЕБ в одну структуру, і яка має оперувати всією +/- значимою технікою, а на рівні бригад створювати РЕБ для тактичних цілей, прикриття/пеленг невеликого радіусу.

Якщо що, можу пояснити чому так думаю.

Словом цікавлять ваші думки.

І менше паніки, проблему треба вирішувати, а не розповідати, як все погано.

Топ комментарии
+8
Рашка цілеспрямовано піднімає оборонну промисловість і заточує під ******* війну, в Україні керує державою шапіто-2019 і заточує все під відкати, а країна продовжує іти шляхом обраним у 2019 році, тобто в сраку, бо героїзму ЗСУ, підтримки бізнесом армії на фоні загальноукраїнської апатії сформованої бенямарафоном не достатньо. рашисти скоро почнуть своїми шахедами тероризувати всю Україну, а держава і далі буде фінансувати телеканали олігархів на яких фінансово комфортно за бюджетні кошти прилаштувалися квартал-95, бо «какая разніца» хто платить, головне всі в профіті.
показать весь комментарий
19.07.2023 11:02 Ответить
+5
та вже писано-переписано, але, кому потрібно те життя солдата, щоб його берегти..., дрони маленькі, їх можна виробляти вдома, але це не цікаво, не можна буде їздити за кордон, згасне весь піар на танчиках, на літаках, на ще чомусь великому та дороговартісному..., а техніка, яку з великими зусиллями ми випросили в союзників буде весело горіти від копійчаних дронів, які наш міністр оборони назвав весільними..., а власні виробники, стикнувшись з дикими перешкодами на шляху власного виробництва, в кращому випадку підуть у суміжні галузі, а в гіршому - заб'ють болт...
показать весь комментарий
19.07.2023 09:10 Ответить
+3
"Пересічним" що робити? Тим, хто в електроніці, механіці та т.п. не петрає? Залишається тільки донатити? Бо ж влада жодного заводу зі збірки БПЛА не відкрила, а туди можна було б влаштувати безробітних, яких зараз побільшало.
показать весь комментарий
19.07.2023 09:29 Ответить
Комментировать
Сортировать:
та вже писано-переписано, але, кому потрібно те життя солдата, щоб його берегти..., дрони маленькі, їх можна виробляти вдома, але це не цікаво, не можна буде їздити за кордон, згасне весь піар на танчиках, на літаках, на ще чомусь великому та дороговартісному..., а техніка, яку з великими зусиллями ми випросили в союзників буде весело горіти від копійчаних дронів, які наш міністр оборони назвав весільними..., а власні виробники, стикнувшись з дикими перешкодами на шляху власного виробництва, в кращому випадку підуть у суміжні галузі, а в гіршому - заб'ють болт...
показать весь комментарий
19.07.2023 09:10 Ответить
"Пересічним" що робити? Тим, хто в електроніці, механіці та т.п. не петрає? Залишається тільки донатити? Бо ж влада жодного заводу зі збірки БПЛА не відкрила, а туди можна було б влаштувати безробітних, яких зараз побільшало.
показать весь комментарий
19.07.2023 09:29 Ответить
Наробимо заводів, по яких потім прилетить? Заводи мають бути мобільними.
показать весь комментарий
19.07.2023 13:26 Ответить
Можна було б за кордоном, і влаштувати біженців на гроші, трохи більші ніж грошова допомога.
показать весь комментарий
19.07.2023 14:11 Ответить
Або захищеними кількома десятками метрів земної поверхні....
До речі, в Західній Україні дофіга та й більше залишених копалин та штолень де раніше добували як шо не вугілля то сіль.
показать весь комментарий
19.07.2023 14:28 Ответить
можна розмістити окремі виробництва по різних містах а складати їх можна пристосувати підвальні приміщення, в кожному місті їх вдосталь. Але ж проблема не в цьому. Проблема "Зверху"
показать весь комментарий
19.07.2023 15:00 Ответить
за радянських часів було зроблено досить захищених приміщень, щоб на даному етапі не відчувати їх нестачу. А відмовки завжди знайти можна.
А побудувати те захищене приміщення не так вже і важко (звісно для того, хто робить, а не шукає відмовки - тоді буває(та шо буває - зараз воно є!): куди не кинь - всюди клин)
показать весь комментарий
19.07.2023 15:16 Ответить
Виробництва існують, невеликі, але їх авіаударами накриває ворог. Недопрацьовують наші спецпідрозділи які мають виявляти шпигунів.
показать весь комментарий
19.07.2023 16:53 Ответить
Рашка цілеспрямовано піднімає оборонну промисловість і заточує під ******* війну, в Україні керує державою шапіто-2019 і заточує все під відкати, а країна продовжує іти шляхом обраним у 2019 році, тобто в сраку, бо героїзму ЗСУ, підтримки бізнесом армії на фоні загальноукраїнської апатії сформованої бенямарафоном не достатньо. рашисти скоро почнуть своїми шахедами тероризувати всю Україну, а держава і далі буде фінансувати телеканали олігархів на яких фінансово комфортно за бюджетні кошти прилаштувалися квартал-95, бо «какая разніца» хто платить, головне всі в профіті.
показать весь комментарий
19.07.2023 11:02 Ответить
І знову підтримка держави якої нема
А десь щось держава підтримує, я
Ніразу не бачив. Барабани не згадувати нах
показать весь комментарий
19.07.2023 11:49 Ответить
вони зараз підтримують занепадаючу будівельну галузь в Києві.
(я сам в шоці що це реальність, а не якийсь анекдот)
показать весь комментарий
19.07.2023 15:18 Ответить
це, їхню маму, настільки неосяжно шокуюче, що навіть не сприймається у всій повноті
показать весь комментарий
19.07.2023 15:20 Ответить
пора на Майдан.((
показать весь комментарий
19.07.2023 11:58 Ответить
Згоден. Тільки Майдан допоможе отямитись цій крадійскій владі, або знесе її.
показать весь комментарий
19.07.2023 14:23 Ответить
платіть гроші за ідеї. але не так як "чмути" а за саму голу ідею.

бо волонтери беруться лише за привабливі красиві цяцьки під які можна назбирати мільйони а під все инше вони не ризикуватимуть збирати гроші.

тому саме держава і повинна реалізовувати ті ідеї які корисні але непривабливі.

і тоді все буде, і протидія ворожому реб і протидія ланцетам, усе.
показать весь комментарий
19.07.2023 12:46 Ответить
Ворог занепокоєний втратами від влучних ударів наших fpv-*********** по бронетехніці:

"В сети в геометрической прогрессии растёт количество видео с поражением бронехники. Многие "коробочки" подлавливают на марше, а затем добивают сбросом (иногда попадают в открытые люки). В итоге дорогущая броня начисто проигрывает "птичкам" с Али Экспресс. Сейчас мы находимся в тупике, но такое положение вещей неизбежно приведёт к тому, что на бронетехнику начнут ставить комплексы рэб, которые обеспечат защиту от коптеров на расстоянии в несколько сотен метров. Без таких систем уже сейчас использование бронетехники нецелесообразно...Если в основном угроза атаки роя дронов была купирована с помощью массового окопного РЭБ (это к слову, для чего и была необходима передышка весной, насыщали войска тактическим РЭБом), то теперь важнейшая задача сделать системы подавления каналов связи фпв дронов, на всей технике..."

Ворог екстрено готує нові технічні засоби РЕБ, які монтуються безпосередньо на бронетехніку. Вони складаються з аналізатора випромінювання , блока управління з елементами ШІ, який за даними аналізатора у реальному часі розпізнає атаку дрону, та вмикає генератори активних перешкод для подавлення знайдених каналів зв'язку fpv-*********** на їх робочих частотах за напрямами атаки.
Know Your Enemy!
показать весь комментарий
19.07.2023 13:11 Ответить
на все потрібно гроші. якщо заборонити усі сторонні видатки по усім державним рахункам і місцевого самоврядування також, тоді буде можливість закупити вже готові дрони і засоби РЕБ провідних виробників наших країн-партнерів, а паралельно налагодити власне виробництво чи збирання за ліцензією чи патентом, тобто навіщо придумувати велосипед, коли дрони потрібно негайно і реб так само!!
показать весь комментарий
19.07.2023 13:47 Ответить
Підслухано із ворожого стану:
1. Протидронові рушниці на передовій в районі Бахмуту втрачають свою ефективність через застосування супротивником (тобто ЗСУ) змінних частот для комерційних коптерів, а також масовим застосуванням на бпла бустерів.
Майбутнє антидронових рушниць - це виявлення БПЛА і спрямоване придушення але зі стаціонарного стану наземного комплексу.
2. Наголос треба робити на фізичному збитті дронів супротивника власними дронами-винищувачами.
Тобто, озброєних М3 і М3Т, які наводитимуться з землі, "Мастеркою", злітатимуть у бік попередньо виявленого ворожого дрона з піднятою вгору (десь до 35° від горизонту) камерою для чіткої ідентифікації і захоплення дрону супротивника на фоні неба з наступним заходом ззаду-згори для відламування пропелерів таранним ударом.
3. Потрібно створити спец-гпупи розрахунки - винищувачів дронів, що оснащені всіма необхідними засобами. Це нівелює перевагу супротивника у змаганні засобів РЕБ та засобів передачі сигналу з БПЛА.

показать весь комментарий
19.07.2023 15:18 Ответить
к сожалению сейчас все в ЗСУ как в зоопарке разных мастей часть совковое часть ииностранного по этому 1 пункт не выполним сейчас,
2. цифровизация совкового РЭБ нереальна - это практически спроектировать станцию заново,
3. станция РЭБ похожа на станцию ПВО только без быстродействующего компа который расчитывает траекторию полета объекта в реальном маштабе времени, т.е. комплекс ПВО Пэтриот на коленке или в гараже не соберешь, должны быть сильные производители типа Антонов, Моторсич, Южмаш и т.п. у которых есть соответствующее оборудование, т.е. в военное время ПВО и РЭБ или государство производит/нанимает производство или покупает станции за границей волонтеры "в гаражике" не осилят.
4. Смысл в куче РЭБовцев если нет станций? такая же ситуация с призывом по ВОС ПВОшников, и связистами их тупо сейчас переучивают в танкисты и пехоту - все эти высокотехнологичные спецы как и РЭБ не востребованы в ЗСУ.
5. зачем выделять в отдельную структуру создавать админ аппарат если просто можно придавать станции в нужное подразделение для усиления как танки передают?
показать весь комментарий
19.07.2023 19:07 Ответить
Тандем дронів:
1-й навідник з лазеним вказівником
2-й каміказдзе, що йде по лазенній підсвітці.
Отримуємо дистанцію для уникнення РЕБ
показать весь комментарий
19.07.2023 19:42 Ответить
"Стугна" у повітрі
показать весь комментарий
19.07.2023 19:44 Ответить
Дуже слабо на всіх напрямках, крім телемедійного, вписується держава.
показать весь комментарий
19.07.2023 20:05 Ответить