10549 посетителей онлайн
4 154 19
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Податкове пекло

Податкове пекло

Найближчими днями позитивні блогери будуть писати, що рейтинг фальшивий, що фонд 1841 був створений тільки вчора, і взагалі, не все так погано. Податки тут, як у Європі, корупція тут, як всюди. Ось тільки від цих слів податкова система не стане кращою, а так і залишиться однією з загроз національній безпеці.

Позитивні економічні журналісти та блогери, у мене до вас кілька питань:

- У якій ще країні є маски-шоу? Ні в азіатських, ні в європейських, ні в африканських країнах такого нема!
- в якій ще країні після отримання прокурором на запит документів, суддя підписує ухвалу про обшук вдома у підприємця цих самих документів?
- у якій країні податки ПДВ та НПП сплачуються авансом?
– у якій країні ПДВ можуть просто конфіскувати без суду і слідства, а роботу підприємства заблокувати?
- у якій країні після ухвали Верховного суду про незаконність відмови у реєстрації податкових накладних податкова служба продовжить їх блокувати?
- в якій країні провину встановлює податковий інспектор, де таке може відбуватися без суду і слідства?

І це лише для початку. Без подробиць адміністрування, без опису схем податківців та митників щодо контрабанди, скруток, обнала, заниження-завищення цін, повернення ПДВ по фіктивному експорту, вкидання фіктивного ПДВ до системи СЕА ПДВ. Чи вам про БЕБ ще написати?

Рейтинг пекельних податкових систем враховує не лише весь схематоз, вимагання та корупцію в податкових органах, не тільки розмір ставок, а й якість держуправління:

1) демократичні вибори та підзвітність (спробуйте відкликати Гетьманцева) або звільнити Марченка, або хоча б отримати річний звіт Прем'єр-міністра)
2) верховенство права (у вас вже з'явилося?),
3) регуляторна якість (у вас вже дерегуляція?),
4) політична стабільність (?),
5) ефективність держави (?),
6) контроль за корупцією (?).

Краще б вам промовчати.

Топ комментарии
+12
Починайте з себе. Це відповідь корупціонерів усіх рангів на будь які "цвяхи" які їм "забиває" будь хто. "Нє ми такі жисть така" . А потім у "чесних" податківців знаходять записки з побажаннями "заробити наварити 1000К$ за наступний рік.
Система держави така яка не передбачає повноцінне виконання законів. І хто ж це зробив???
показать весь комментарий
27.10.2023 08:40 Ответить
+10
Недавно ходив в податкову, щоб отримати свідоцтво резидента платника податків. Це свідоцтво дозволить не платити податки за кордонам, а заплатити їх в Україні (так, є ще і такі люди, які хочуть у нас заплатити податки).
Так от, щоб отримати це свідоцтво треба подати заяву і через 10 днів воно буде готове. Скажете -- нормально? Ні, не нормально! Це свідоцтво на одному папері A4 стандартне для будь якої фіз. особи в Україні. Туди вводиться 5 параметрів: Найменування контрольного органу, куди подається заява (нахіба це вручну вписувати, якщо для всіх це один і той же орган -- місце куди ви прийшли?!)? ПІБ, дата народження, податковий номер, країна в яку подається довідка... і місце реєстрації. Чому ці параметри не можна заповнити при мені і зразу дати мені цю довідку? Але насправді навіть не так. Я подаю заяву в одне вікно -- там мене заставили переписати її, бо я маю поганий почерк і не правильно написав куди я подаю цю заяву. Далі, після перевірки я подаю заяву в інше вікно. А довідку робить взагалі !третя людина! - податковий інспектор. Нахіба нам тримати цих нероб за наші податки?
Ви скажете, що цю довідку можна отримати онлайн (в цифровій країні!). Я пробував -- написали відказ на кілька сторінок A4, замість того, щоб її видати. Суть відказу важко зрозуміти не юристу, але на скільки я зрозумів -- я використав застарілу форму для заяви, яка подається, щоб отримати цю довідку. Ще раз пишу -- ця заява не потрібна взагалі. Я ж хочу податки заплатити країні, а вона ставить мені палки в колеса за це!!!
Мабуть система хотіла би, щоб я не заплатив податки. Потім мене піймали би і я би дав їм хабаря? Так все влаштовано? Ну тоді зрозуміло!
показать весь комментарий
27.10.2023 09:25 Ответить
+9
"- в якій ще країні після отримання прокурором на запит документів, суддя підписує ухвалу про обшук вдома у підприємця цих самих документів?"
Підозрюю це наслідок того, що частина 99% ФОПів зареєстровані за домашньою адресою. Відповідно і вилучення документів буде іти за домашньою адресою.

В принципі я згоден з "позитивними економічними блогерами", що The 1841 Foundation - це свіжа і маловідома організація, чия методологія може викликати питання. Але одночасно з тим, я більш ніж впевнений, що українська податкова система більш ніж заслуговує на нагороду Tax Hells. Може і не 4, а 7, чи 10місце, але від того нікому не легше.
Той хто з цим не згоден, або чиновник, або якийсь вкрай далека від податкового життя людина. Всі хто стикаються з ним, погодяться зі мною на 100%. Мова не лише про заплутаність і нелогічність самого законодавства та його постійні зміни. Мова і про безконечну купу роз'яснень/постанов/листів державних органів, що часто суперечать один одному. Мова про корупцію в цих органах, мова про беззаконня там же. Мова і про головне - в ситуації платник - податківець, держоргани апріорі вважають винним платника і постійно порушують презумпцію невинуватості, адже платник має доводити свою невинуватість, а не навпаки. І Якщо він її і доведе (а з цими судами, не факт що зможе), то сама спроба цього = стати "ворогом" чиновників, які після цього "спати не можуть", аби лише "наказати дуже розумного".
показать весь комментарий
26.10.2023 22:11 Ответить
Комментировать
Сортировать:
"- в якій ще країні після отримання прокурором на запит документів, суддя підписує ухвалу про обшук вдома у підприємця цих самих документів?"
Підозрюю це наслідок того, що частина 99% ФОПів зареєстровані за домашньою адресою. Відповідно і вилучення документів буде іти за домашньою адресою.

В принципі я згоден з "позитивними економічними блогерами", що The 1841 Foundation - це свіжа і маловідома організація, чия методологія може викликати питання. Але одночасно з тим, я більш ніж впевнений, що українська податкова система більш ніж заслуговує на нагороду Tax Hells. Може і не 4, а 7, чи 10місце, але від того нікому не легше.
Той хто з цим не згоден, або чиновник, або якийсь вкрай далека від податкового життя людина. Всі хто стикаються з ним, погодяться зі мною на 100%. Мова не лише про заплутаність і нелогічність самого законодавства та його постійні зміни. Мова і про безконечну купу роз'яснень/постанов/листів державних органів, що часто суперечать один одному. Мова про корупцію в цих органах, мова про беззаконня там же. Мова і про головне - в ситуації платник - податківець, держоргани апріорі вважають винним платника і постійно порушують презумпцію невинуватості, адже платник має доводити свою невинуватість, а не навпаки. І Якщо він її і доведе (а з цими судами, не факт що зможе), то сама спроба цього = стати "ворогом" чиновників, які після цього "спати не можуть", аби лише "наказати дуже розумного".
показать весь комментарий
26.10.2023 22:11 Ответить
Пишу це постійно, хіба Азаров-Пахло міг бути ініціатором нормального Податкового Кодексу, якщо воно було і є ворогом України??? Чи Кучмо лисо-кучеряво-руде?
показать весь комментарий
27.10.2023 10:38 Ответить
Краще скажіть, шановний, скільки ФОПів у вас у наймі і як ви тим уникаєте податків.
Це тільки одна відповідь на усі дурні питання, які поставив Павло Сеьастянович.
А друге питання - у якій розвинений країні бізнесмен в першу чергу міркує по те, як змухлувати з податками та як загребти побільше державних коштів і ніхіба за них не зробити?
Починайте з себе.
показать весь комментарий
27.10.2023 05:58 Ответить
Починайте з себе. Це відповідь корупціонерів усіх рангів на будь які "цвяхи" які їм "забиває" будь хто. "Нє ми такі жисть така" . А потім у "чесних" податківців знаходять записки з побажаннями "заробити наварити 1000К$ за наступний рік.
Система держави така яка не передбачає повноцінне виконання законів. І хто ж це зробив???
показать весь комментарий
27.10.2023 08:40 Ответить
Дурню ви написали. Одразу видно, що до бізнесу не маєте ніякого відношення і з безпідставними, а часто до нереальності тупими, наїздами податкової, БЕБ і іншого г..вна не стикалися.
показать весь комментарий
27.10.2023 10:38 Ответить
До українського бізнесу не маю.
Спробував у середині 90-х - ледь здихався і перехрестився три рази.
З 97-го працюю виключно у іноземних компаніях, які - слава Богу! - не такі, як їпануті українські бузінесмєни.
Тому і сплю спокійно.
показать весь комментарий
27.10.2023 12:10 Ответить
От і я про це. "Працюю в компанії" - це дещо інше, ніж займатися бізнесом в Україні.
показать весь комментарий
27.10.2023 14:29 Ответить
А хто вам заважає?
Звісно ж, треба знати мову, треба бути кваліфікованим, треба приймати традиції та процедури цивілізованого бізнесу - але ж то важко, правда?
То ж вчитися та напружуватися треба.
То ж треба змінити менталітет - а це ж так важко....
показать весь комментарий
27.10.2023 15:42 Ответить
Ви ідіот? Чи просто під нього косите?

Бути найомним працівником - це значно простіше, ніж займатися більш-менш серйозним бізнесом в Україні.

Знати мову, бути кваліфікованим - це не важко, це базовий мінімальний рівень, тут немає особливо чим пишатися. Ви - один з тисяч чи десятків тисяч, не більше того. А от побудувати бізнес, який дасть роботу таким кваліфікованим спеціалістам - це вже значно складніше. Враховуючи, що цей бізнес після досягнення певного рівня одразу стане цікавим для різних держиморд, а тому почнуться безпідставні перевірки, наїзди, блокування.

Звичайно, є й такі "бізнеси", про які ви написали - робота через купу фопів (хоча це, знову ж таки, законно), фіктивне відшкодування ПДВ (завжди у зв'язці з податковою). Але це не бізнес, це схеми. Нормальний (український в тому числі) про мухлювання з податками думає в останню чергу.

Але що я вам розказую. Працюйте кваліфіковано й надалі.
показать весь комментарий
30.10.2023 10:50 Ответить
З іншого боку ми кращі за Венесуелу.
показать весь комментарий
27.10.2023 09:19 Ответить
Недавно ходив в податкову, щоб отримати свідоцтво резидента платника податків. Це свідоцтво дозволить не платити податки за кордонам, а заплатити їх в Україні (так, є ще і такі люди, які хочуть у нас заплатити податки).
Так от, щоб отримати це свідоцтво треба подати заяву і через 10 днів воно буде готове. Скажете -- нормально? Ні, не нормально! Це свідоцтво на одному папері A4 стандартне для будь якої фіз. особи в Україні. Туди вводиться 5 параметрів: Найменування контрольного органу, куди подається заява (нахіба це вручну вписувати, якщо для всіх це один і той же орган -- місце куди ви прийшли?!)? ПІБ, дата народження, податковий номер, країна в яку подається довідка... і місце реєстрації. Чому ці параметри не можна заповнити при мені і зразу дати мені цю довідку? Але насправді навіть не так. Я подаю заяву в одне вікно -- там мене заставили переписати її, бо я маю поганий почерк і не правильно написав куди я подаю цю заяву. Далі, після перевірки я подаю заяву в інше вікно. А довідку робить взагалі !третя людина! - податковий інспектор. Нахіба нам тримати цих нероб за наші податки?
Ви скажете, що цю довідку можна отримати онлайн (в цифровій країні!). Я пробував -- написали відказ на кілька сторінок A4, замість того, щоб її видати. Суть відказу важко зрозуміти не юристу, але на скільки я зрозумів -- я використав застарілу форму для заяви, яка подається, щоб отримати цю довідку. Ще раз пишу -- ця заява не потрібна взагалі. Я ж хочу податки заплатити країні, а вона ставить мені палки в колеса за це!!!
Мабуть система хотіла би, щоб я не заплатив податки. Потім мене піймали би і я би дав їм хабаря? Так все влаштовано? Ну тоді зрозуміло!
показать весь комментарий
27.10.2023 09:25 Ответить
Управляти країною в ручному режимі - одне задоволення. Але ж потрібно мати хоча б умілі руки, а до них ще й розумну голову. Втім процес вже давно вийшов з під контролю, країна просто некерована.
показать весь комментарий
27.10.2023 10:33 Ответить
но если не давать забронированной от сложностей жизни армии мародёров-налоговиков возможность кошмарить всех украинцев, а не только бизнес, то этим дармоедам придётся искать честную работу и (о ужОс!) на ней работать...
- "але ж не для цього зеля квіточку ростила?!"
- https://www.youtube.com/watch?v=vBhWsig0ELA "я на 16 аршинах здесь сижу и буду сидеть "
показать весь комментарий
27.10.2023 10:42 Ответить
Податкова система складається з двох елементів: умови оподаткування (ставки, прозорість, зрозумілість, стабільність, передбачуваність) та адміністрування (політика перевірок, порядок оскаржень, доказова база під час перевірок). Якщо відійти від заангажованості, і порівнюючи відповідні норми оподаткування з США та ЄС, можна зробити цілком грунтовний висновок:

1. умови оподаткування в Україні досить ліберальні.
2. адміністрування здійснюється за принципами тоталітрної корупційної держави.

Відповідно, проблема не в ставках податків, а в політиці їх застосування та справляння (адміністрування податків).

За таких умов можна поставити, хоч 1% податку від обороту, але принципи тоталітарної корупційної держави все одно будуть породжувати маски-щоу, неправомірне нарахування, тощо.

На підставі судової практики є ще висновки, досить неприємні для суспільства:
1. в 30-60% справ, в залежності від типу податків, податкова на законних підставах здійснює донарахування.
2. корупційна складова в адмініструванні (хабарі) генеруються підприємцями. Тобто, умови у своїй більшості, створюються податковою, але рішення про надання хабаря - цілком особисте, яке приймається суб'єктом господарювання.
показать весь комментарий
27.10.2023 10:52 Ответить
Ви ще забули спитати ,-У який країні дібіли вибирають дібіла?
показать весь комментарий
27.10.2023 12:02 Ответить
Ви ще забули спитати ,-У який країні дібіли вибирають дібіла? Як вже все це дістало
показать весь комментарий
27.10.2023 12:11 Ответить
За скоро 5-річне панування зеленої банди рівень розвитку України застряг між Аргентиною і Венесуелою. Все абсолютно логічно.
показать весь комментарий
27.10.2023 13:00 Ответить
Сенс у цьому всьому може бути тільки таким - розікрасти як в останній раз і звалити.
показать весь комментарий
27.10.2023 15:34 Ответить