8889 посетителей онлайн
21 587 33
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Крик душі

дрон

(або з чого для мене складається важкість війни)

Сюжет 1. "ФПВ-коптер"

В квітні 2022, як тільки московські війська відійшли від столиці, я замовив знайомим любителям дронів зробити мені фпв-камікадзе. Я перекинув їм гроші, вони їх сумлінно потратили, але зробили… бомбер, тому що їм шкода було, що в першу ж місію дрон буде витрачено. Я махнув на це рукою, бо тоді була спека на Донбасі, і зосередився на технологіях виносних антен, котрі дозволили моєму розрахунку вижити в умовах тої війни, коли у росіян був без ліміт на артилерійські боєприпаси.

ФПВ-дрони стали трендом приблизно за рік по тому, весною 2023-го вони вже з’явилися практично всюди по лінії фронту.

Сюжет 2. "Нічний ФПВ-коптер" Кілька місяців тому я купив тепловізор, знайшов найбільш притомного виробника ФПВіх, запропонував йому зробити нічну версію свого дрона. Інженери цього виробника в кінці-кінців склали тепловізор і фпв-дрон, але залишилося тільки підібрати таку систему зв’язку, котра мінімізувала затримку зображення. На жаль, у мене не було безліміту часу, треба було далі виконувати свої стандартні обов’язки, тож цей проект на тому й зупинився.

Приблизно місяць тому я зауважив повідомлення, що росіяни вже використовують свої фпв-дрони вночі, встановлюючи на них відповідні камери. Тепер українці терміново конструюють вже свої дрони з нічними камерами. На щастя, за цю справу взявся один відомий волонтер, котрий спеціалізується на поставках ФПВіх в ЗСУ.

Якщо я не помиляюся, тєплік той я купив ще у вересні.

Сюжет 3. Безпілотний "автомобіль". У травні цього року я зібрав тих інженерів, котрих знав і котрі потенційно могли потягнути тему безпілотного колісного транспортного засобу. Я хотів, щоб на основі широко доступних рішень створити платформу, котра дозволяє за допомогою дистанційного керування доставляти на передові позицій боєприпаси, харчі, паливо тощо, і евакуйовувати, при потребі, поранених.

Деякий час у групі відбувалося спілкування, далі все затихло. На жаль, дотиснути інженерів на виконання цього завдання я так і не зміг – їх власного запалу забракло, я ж, як завжди, був украдений повсякденними своїми обов’язками, рутиною війни.

Не останню роль зіграв той факт, що конструюванням подібних керованих платформ займається багато хто. Але проблема в тому, що мало кому зрозуміло, що таке бій, що таке війна на передовій – тому перше, про що думають подібні конструктори, так це про автоматичну турель типу кулемета на колісній або гусеничній платформі. Тактику застосування подібного обладнання ніхто не уявляє – більше того, за залізним законом Даннінга-Крюгера, навіть не свідомий недостатності своїх знань.

А нам в першу чергу треба засоби постачання передових позицій, котрі зможуть працювати в умовах ЦІЛОДОБОВОЇ небезпеки від ФПВ – як я писав вище, у росіян уже така цілодобова блокада працює проти нас в деяких найбільш гарячих точках.

Так от, сьогодні до мене звернулися власне з таким проханням – мовляв, нас цілодобово пасуть російські ФПВіхи, порадь якийсь засіб доставки!

***

Від таких невдач інколи дуже прикро – коли хочеться вимовити ту фразу "а я ж казав!".

***

І це незначна (уже) частина прикладів. Інші я не можу викласти в силу їх специфічності.

Я точно знаю три технології, котрі можуть розвернути воєнну удачу у наш бік, або принаймні, вивести нас на паритет з агресором. Я знаю ще десяток речей, котрі слід розробити – і якщо їх розробити, то ми точно станемо достатньо сильні, щоб змусити Москву від нас відчепитися.

Я точно знаю, що жодна державна структура – ні ГШ, ні МО, ні хто-небудь інший – не в змозі ці технології відпрацювати як слід, швидко. Я ходив по різних кабінетах достатньо багато, щоб винести такий вердикт.

Я не бачу іншого виходу, як українському бізнесу об’єднатися і утворити фонд фінансування іновацій.

Я вражаю це виною не тільки державних структур, але і українського великого бізнесу, що у нас до сих пір немає масового, тисячами на місяць, виробництва дронів на кшталт Шахедів чи Ланцетів. Снарядів та мін.

Я вважаю, що українському бізнесу, який уже, сподіваюся, бачить загрозу небувалого економічного і військового шторму попереду – йому слід об’єднатися і взятися за забезпечення війська технологіями і озброєнням, а саме: РОЗРОБКОЮ нових технологій та зразків, та подальшим масштабуванням ВИРОБНИЦТВА. У світі нині уже немає готових технологій, котрі нас порятують – нас порятують лише розроблені нами або для нас.

Волаю у всесвіт, як та сирена: ДО_ПО_МО_ЖІТЬ!

З повагою, ветеран-2014, нині військовослужбовець, засновник Центру підтримки аеророзвідки у 2015 році, володар ордена За мужність і подяки від Буданова, колись нардеп, активіст, журналіст, письменник і тп. і тд.

Топ комментарии
+13
Завидую тем,у кого крик души - не матерными словами!
Я вчера всю прессуху президента матюкалась
Боже, забери его к себе!!!!!
У тебя столько возможностей
Спаси Украину!!!!
показать весь комментарий
20.12.2023 22:20 Ответить
+11
Це по справі. І так, це можливо, об'єднатися. Алн це неможливо під зеленою бандою. Для того вона Москвою і поставлена.
показать весь комментарий
21.12.2023 00:56 Ответить
+9
Те воно все добре, але як тільки якийсь бізнес рипнеться щось вибухове виробляти самотужки його одразу накриє фсб.
показать весь комментарий
20.12.2023 22:41 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Завидую тем,у кого крик души - не матерными словами!
Я вчера всю прессуху президента матюкалась
Боже, забери его к себе!!!!!
У тебя столько возможностей
Спаси Украину!!!!
показать весь комментарий
20.12.2023 22:20 Ответить
показать весь комментарий
21.12.2023 18:42 Ответить
Те воно все добре, але як тільки якийсь бізнес рипнеться щось вибухове виробляти самотужки його одразу накриє фсб.
показать весь комментарий
20.12.2023 22:41 Ответить
Так. Спершу бізнес має скинутись на кулі для декого із кротів, а потім вже - за роботу. Бо волання кротів лише смішить.
показать весь комментарий
20.12.2023 22:56 Ответить
Для чого кулі ? Можна вже дроном забаранити через будь-який паркан і жодна охорона не допоможе.
показать весь комментарий
21.12.2023 11:07 Ответить
Не треба вибухове, вибухівку нехай ставлять безпосередньо на фронті. Наше завдання розробляти пристрої до тих пір, поки вони будуть залишатись цивільними. А так можна в принципі робити під стандартний *********.
показать весь комментарий
21.12.2023 05:01 Ответить
Це дуже сумно…, уявляю собі з яким розпачем ті, хто в темі слухали президента який сказав багато…, та насправді не сказав нічого цікавого окрім призову жінок…
показать весь комментарий
21.12.2023 00:00 Ответить
Це по справі. І так, це можливо, об'єднатися. Алн це неможливо під зеленою бандою. Для того вона Москвою і поставлена.
показать весь комментарий
21.12.2023 00:56 Ответить
Ігор Луценко правий у цій статті - "Крик душі".

Думаю, проблема в тому, що люди поза державними структурами організувалися локально з в невеликі групи, які мають сильно обмежені можливості. При цьому самоорганізація суспільства не дійшла далі - до національних організацій. Є поодинокі винятки, як наприклад, великі фонди - "Повернись живим" та деякі поменше.
АЛЕ ЧОМУСЬ НАВІТЬ ВОНИ НЕ ЗАЙМАЮТЬСЯ РОЗРОБКОЮ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ПРОДУКТІВ.

Схоже, майже ніхто із розробників НЕ ХОЧЕ ДІЛИТИСЯ своїми досягненнями в технологіях з іншими виробниками подібних видів зброї, наприклад, БПЛА чи інших. Окрім конкуренції їх стримує СЕКРЕТНІСТЬ, тобто, НЕОБХІДНІСТЬ ЗАХИСТИТИ технології від крадіжки їх ворогом.

З цих чи ще з інших причин (які ніхто не з'ясував і не усунув), схоже, майже ніхто не намагається працювати ЦЕНТРАЛІЗОВАНО - з координацією зусиль відповідних СПЕЦІАЛІСТІВ З УСІЄЇ КРАЇНИ.

Підтримую ідею автора про фонд фінансування інновацій. Однак думаю, що ТІЛЬКИ ПІСЛЯ З'ЯСУВАННЯ і УСУНЕННЯ ПРИЧИН, через які різні розробники і виробники не співпрацюють між собою, не допомагають одне одному і не діляться своїми інноваціями з колегами, справа зможе здійснитися.
показать весь комментарий
21.12.2023 05:03 Ответить
Підтримую ідею автора про фонд фінансування інновацій. Однак думаю, що ТІЛЬКИ ПІСЛЯ З'ЯСУВАННЯ і УСУНЕННЯ ПРИЧИН, через які різні розробники і виробники не співпрацюють між собою, не допомагають одне одному і не діляться своїми інноваціями з колегами, справа зможе здійснитися.
показать весь комментарий
21.12.2023 05:04 Ответить
У нас ДУЖЕ багато людей звикли, що їхня справа - віддати гроші, а там хтось інший все зробить.

- Ні, не зробить інший! Хто той інший? Як він це зробить?..

Автор правильно сформулював в кінці про те, що одного лише фінансування не достатньо, а ТРЕБА

"об'єднатися і взятися за забезпечення війська технологіями і озброєнням, а саме: РОЗРОБКОЮ нових технологій та зразків, та подальшим масштабуванням ВИРОБНИЦТВА."

Джерело:
показать весь комментарий
21.12.2023 05:10 Ответить
Кожна бригада сама займається цим за власні кошти і кошти волонтерів, яких може знайти. Нехай походить по бригадах. Подивиться, як кожен винаходить свій велосипед, який працює, до того ж..
І це поки головнокомандування фантазує на весь світ про вундервафлі.. 😁
Поки верховне.. просить подання тепер по всьому світу, зруйнувавши все у власній країні..
показать весь комментарий
21.12.2023 05:36 Ответить
Великий український бізнес - це паразити на тілі країни, як омела на дереві.
Коли це було, щоб омела об'єднувалася задля порятунку дерева. У той час, коли ЗСУ рятують країну, наш "великий бізнес" рятує бабло. Поки хтось скаче перед Київрадою щодо бюджету "не туди", Гереги купують торгівельну мережу у Польщі, Ахметов будує яхту на сотні мільйонів... Злочевський скуповує майно у Києві... Ні один маєток в Іспанії, ні одна квартира у Лондоні не були продані щоб гроші надати ЗСУ. Ні один офшорний рахунок не був переведений на ЗСУ. Включно із кровно заробленими грошенятами в офшорах нашого Президента. "Український" великий бізнес вже давно сидить по швейцаріях, італіях, іспаніях, британіях.

З України викачали сотні міль'ярдів. Програє україна - "великий український бізнес" роз'їдеться по своїх віллах, відкоркує віскі, вип'є за упокой і займеться своїми справами. А за ним потягнуться усі державні мужі з мішками, натоптаними грошима - подивіться їхні декларації.

Ніколи і ніде ніякий "бізнес" не рятува країну у час війни.
Ці паразити інакше влаштовані. Догризуть країну і розбіжаться.
показать весь комментарий
21.12.2023 07:48 Ответить
У них не буде другої України, щоб гризти. На відсотки з вкладів широко не проживеш, а організм вимагає.
показать весь комментарий
21.12.2023 09:32 Ответить
Так.
Певна частка паразитів за кордоном збанкрутіють досить швидко.
Але.
Більшість громадян України будуть вражені, якби їм надати розгорнуту інформацію про те, скільки усього було скуплено на заході на гроші, здерті з українців. Заводи, шахти, готелі, мережі заправок, нерухомість. Ті ж Гереги, якщо втратять Епіцентри - будуть жити за рахунок бізнесу у Польщі. Інвестиції Ахметова по усьому світі важко навіть порахувати. Коломойський накупив у США на мільярди. З України кожен рік здирали більше річного бюджету країни.

Зараз усі трусяться за гроші рашки за кордоном - віддати Україні. Але захід прекрасно знає, що грошей, вкрадених саме в Україні, на заході мільярди і мільярди. І нікому навіть на думку не спадає щось там повернути в Україну.

Ба, навіть зараз Україну обдирає купа прокладок на державних закупівлях.
показать весь комментарий
21.12.2023 10:41 Ответить
Не кожний щур наскирдував на бізнес за кордоном.
Ну а стара звичка до розпилів та корупції себе ще покаже, як у Паніковського.
Нормально платити людям та конкурувати зі справжніми європейцями вони не вміють, рилом нє вишлі.
А там відношення до "схем" інше, є реальна можливість присісти на цугундер.
показать весь комментарий
21.12.2023 10:54 Ответить
На відгуки на ваше волання у всесвіт обов'язково зверне увагу Басалаєва.
показать весь комментарий
21.12.2023 09:37 Ответить
Я знаю теж технологію , яка може змінити хід війни. Якщо коротко , то гинути повинні не солдати ,а залізяки , і це вже сьогодні можна зробити!Але Боневтіку треба поразка з винищенням громадян!Це його завдання , тому замість потратити на залізяку 200-300-700 $ , держава хапає діда 50 років , вкладає гроші в його форму , трохи в те щоб навчити стріляти , може ще зарплату 30 тис платить , потім кидає його в м'ясорубку і отримує або героя у пакеті, або каліку і більше не він ні його сім'я нікому не потрібні! От і усе!
показать весь комментарий
21.12.2023 09:39 Ответить
100% правду кажете. Єдине не впевнений , що Ваш виріб змінить одразу хід війни. Ядерну бомбу вже створили , якщо що. Без образ.
показать весь комментарий
21.12.2023 19:40 Ответить
Це не ядерна бомба! Це набагато простіше !
показать весь комментарий
21.12.2023 20:53 Ответить
До но лук ап в реале (
показать весь комментарий
21.12.2023 09:47 Ответить
"Акуратніше на поворотах.

Новина:
Porsche на київських номерах, у кольорах українського прапора і українським гербом на даху, полетів у річку в Голландії. Водій у реанімації.

Давайте розберемося трохи глибше:

Перша думка, яка спадає на думку - чому такий патріот розбився не в окопі, а в суперкарі, в Голландії?

Але це ще не все...

Водій - голова Всеукраїнської федерації власників безпілотників Тарас Трояк, дистриб'ютор DJI в Україні.

Але це ще не все...

За словами очевидців, безпосередньо перед аварією в машині стався вибух. У західних ЗМІ пишуть, що водій сам себе облив бензином і підпалив.

Але і це ще не все...

Трояк публікував пости в соцмережах, де писав:
"Я вважаю, що за мною ведеться стеження.... Якщо зі мною щось трапиться, прошу заарештувати: Давид Арахамія, Михайло Федоров... і начальника відділу БПЛА в Генштабі - Дяченка"."
показать весь комментарий
21.12.2023 15:38 Ответить
показать весь комментарий
21.12.2023 15:39 Ответить
Бізнес в спарці з владою. А люди як завжди в срраці.
показать весь комментарий
21.12.2023 20:13 Ответить
Куясє...
показать весь комментарий
21.12.2023 21:57 Ответить
Ігорю.
1.В сюжеті 1 любителі дивились на крок далі ніж всі хто зараз марять про камікадзе. Ваша ж стаття це тільки підтверджує. Уявіть, в нас нескінченний запас камікадзе. Чи допоможе це виграти війну? Якщо вам вдасться це осмислити, то рано чи пізно прийдете до висновку що ні. Без підказки звісно не обійтись: порахуйте кількість будь-якого озброєння у нас і у них. Щоб подолати мамонта не потрібно бути мамонтом.
2.Про притомних.
Немає виробників які мають притомне замовлення, а без замовлення вони просто не можуть займатися самодіяльністю.
Немає структур які можуть зробити притомне замовлення в межах своїх повноважень. Окрім як будувати якийсь завод з вчора актуальними байрактарами, чи ще якимись невідомими кластерами, зрозумілими тільки корупціонерам.
3.Про бізнес. Важко знайти компроміс між їхнім професіоналізмом і необхідністю вкладати власні кошти. Вони і заробити хочуть і орієнтуються лише на загальний, як правило, хибний тренд.

Симетричні відповіді це не шлях до перемоги.
показать весь комментарий
21.12.2023 15:59 Ответить
По своїй до пенсійній праці на пілприємствах СРСР, можу з впевненісттю стверджувати, що все задумане проривне затопчуть на корені або коли щось піде на початку не так в момент обсеруть!
показать весь комментарий
21.12.2023 16:28 Ответить
Проблема в тому, що все що не робиться у нас, робиться заради вигоди можновладців , якщо на цьому , чиновникам неможливо заробити проект не піде в роботу. Нічого не робиться заради людей, все проти людей починаючи від дитячого садочка закінчуючи економікою. Зараз я не можу застосувати свої знання в електроніці та автоматиці тому що це владі не потрібно, хоча і маю досвід збирання РЕБ. І розробки різних автоматичних девайсів. Простіше загрібати людей які не можуть , чи не хочуть воювати і кидати їх на м'ясо. А потім ще стравлювати людей під соусом , що це ж вони винні , що ваші чоловіки чи сини тут на передку без відпустки вже майже 2 роки . якщо з початку ніхто не думав і не боявся ні танка ні кацапа, стояли в черзі в воєнкомати і просили зброю(її теж видали через 3 тиждні)то зараз люди бояться бути під командуванням якогось довбойоба(ще повезе якщо командир нормальний), бо людське життя на цінеться і чиновникам пох. і вони тільки раді дати героя посмертно та сказати душороздираючі слова.
показать весь комментарий
21.12.2023 20:09 Ответить
арачмоніЯ, хведоров і безпілотник ГШ- це та шобла, що відмиває МІЛЬЯРДИ гроші на БПЛА, не поставляючи останніх в ЗСУ
показать весь комментарий
21.12.2023 20:48 Ответить
Ви на стільки наївний?!
Бізнесу обʼєднатись -це панацея?!
Обєднатись треба, щоб валити тих, хто заважає перемозі!
І не у бізнесу зброя в руках.
показать весь комментарий
21.12.2023 21:03 Ответить
Шановний пане Ігорю Луценко, відкривайте банку, я б залюбки донатила в такі інноваційні фонди. Чим більше людей фінансово буде підтримувати такі фонди к тим швидше війна скінчитьсЯ
показать весь комментарий
21.12.2023 21:59 Ответить