4818 посетителей онлайн
3 915 50
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Право бути батьком після своєї смерті

діти,усиновлення

На днях консультувала вдову військовослужбовця. Молодий хлопець, мріяли мати дітей. Кріоконсервували сперму перед тим як йти на фронт. Оформили всі необхідні документи — договір, довіреність на дружину, заяву щодо використання сперми для народження такої бажаної спільної дитини. Чоловік загинув.

Нагадаю — нещодавно наші законодавці так сильно переймались за фінансову складову кріоконсервації біологічного матеріалу військовослужбовців, що прийняли закон, яким… заборонили використовувати сперму військового після його загибелі (!). З березня клініки будуть зобовʼязані її утилізовувати.

От як пояснити вбитою горем жінці, яка буквально пару місяців назад оформлювала з чоловіком документи, щоб народити дитину, що поки її чоловік боронив державу і загинув, наші законотворці буквально позбавили його права бути батьком після своєї смерті?!

Вибачте, але я до цього часу не можу зрозуміти мотиви прийняття цієї заборони. Навіщо держава замість того, щоб запропонувати легальний варіант, примушує вдів шукати "обхідні шляхи", щоб мати таку бажану дитину від коханого чоловіка, який загинув, захищаючи цю саму державу?!

З текстом закону можна ознайомитися за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3496-20#Text

Топ комментарии
+7
3) у разі загибелі або визнання померлою в установленому порядку особи, репродуктивні клітини якої зберігаються, їх зберігання припиняється з подальшою утилізацією;
=======

Це як?
Приблизно як людина оформляє страховку за своєю смертю і найвищим указом після її смерті страховка автоматом анулюється?
показать весь комментарий
26.01.2024 16:32 Ответить
+4
адвокатко, порадь мамі мовчки запліднитись, а там потім якось зміниться все на краще.
окрім того, аби не платити новонародженій дитині за загинувшого батька, я другої причини не бачу. Ану, потенційна мама, лікарі, адвокати медичні признавайтеся - за кого голосували у 2019?
показать весь комментарий
26.01.2024 17:15 Ответить
+3
Дивно, чому ніхто з коментаторів не написав заклик до всіх жінок, в кого чоловіки воюють, не чекати милостей від держави, а використовувати всі можливості, поки чоловік живий.
З адвокаткою все зрозуміло, вона гроші заробляє, а коментатори мене здивували
показать весь комментарий
26.01.2024 20:57 Ответить
Комментировать
Сортировать:
3) у разі загибелі або визнання померлою в установленому порядку особи, репродуктивні клітини якої зберігаються, їх зберігання припиняється з подальшою утилізацією;
=======

Це як?
Приблизно як людина оформляє страховку за своєю смертю і найвищим указом після її смерті страховка автоматом анулюється?
показать весь комментарий
26.01.2024 16:32 Ответить
в Україні не існує постмортальної репродукції.
Цей закон про інше - це посттравматична "страховка"
показать весь комментарий
27.01.2024 14:36 Ответить
Там можна ще 20 термінів навести.
Ви поясніть навіщо ту сперму знищувати, якщо боєць загинув?
показать весь комментарий
28.01.2024 02:13 Ответить
Зеленориги разом із ху@лом знищують українців.
показать весь комментарий
26.01.2024 16:53 Ответить
Геноцид українців - що б і геном нащадків найкращих - тих, хто сміливі та захисники не залишился.

Цікаво подивитися національність тих, хто цей закон просунув
показать весь комментарий
26.01.2024 20:25 Ответить
Радуцький міхаіл борісовіч "козак" із зєлєнско-шєфірівського кагалу.
показать весь комментарий
27.01.2024 08:55 Ответить
З https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/pubFile/1464643 пояснювальної записки , частина 3:
Законопроектом не передбачається запровадження державних заходів щодо
забезпечення посмертного батьківства/материнства. Порядок використання біологічних
матеріалів у разі смерті військовослужбовця, згідно норм проекту має визначатись
Кабінетом Міністрів України з урахуванням вимог законодавства про захист
персональної інформації.
Вони це і від початку не передбачали.
З https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/pubFile/1982600 порівняльної таблиці .
-75- Н.д. Радуцький М. Б. (р.к. №18) Враховано
7) У разі загибелі або визнання померлою
в установленому порядку особи,
репродуктивні клітини якої зберігаються, їх
зберігання припиняється з подальшою
утилізацією.
Обґрунтування: оскільки питання
постмортальної репродукції наразі
залишається неврегульованим національним
законодавством, пропонується передбачити,
що після припинення зберігання
репродуктивних клітин вони підлягають
утилізації
Але є ось така правка:
-74- Н.д. Радуцький М. Б. (р.к. №18) Враховано редакційно
Виключно за заявою особи, репродуктивні
клітини якої зберігалися, її репродуктивні
клітини можуть: надалі зберігатися на платній
основі; бути передані для використання у
наукових цілях в порядку, встановленому
Кабінетом Міністрів України; бути повернути
цій особі; утилізовані.
Обґрунтування: пропонується надати
право особі розпоряджатися власним
біологічним матеріалом
Ця правка надала б можливість подати заяву і викупити клітини, але... її не прийняли в остаточній редакції.
Автори остаточної редакції: Народні депутати України - члени Комітету Верховної Ради
України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів
Хто там у нас зараз у комітеті з захисту прав ветеранів? Чи не ті, стосовно яких був скандал нещодавно, яких самі ветерани наполягали викинути геть, бо тільки все псують?
показать весь комментарий
26.01.2024 17:08 Ответить
адвокатко, порадь мамі мовчки запліднитись, а там потім якось зміниться все на краще.
окрім того, аби не платити новонародженій дитині за загинувшого батька, я другої причини не бачу. Ану, потенційна мама, лікарі, адвокати медичні признавайтеся - за кого голосували у 2019?
показать весь комментарий
26.01.2024 17:15 Ответить
Ось це
оскільки питання
постмортальної репродукції наразі
залишається неврегульованим національним
законодавством, пропонується передбачити,
що після припинення зберігання
репродуктивних клітин вони підлягають
утилізації
показать весь комментарий
26.01.2024 17:17 Ответить
тобі краще знати
показать весь комментарий
26.01.2024 17:31 Ответить
Відповім за Володю Білика - як порохоботам так і зеленоботам плювати на людей. Одного поля ягоди.
показать весь комментарий
26.01.2024 19:37 Ответить
"Моральний урод" - це ТИ!!! Бо сім"ї солдат кріогенним зберіганням страхувалися саме для того щоб зберегти свій рід навіть після смерті батька А ці ідіоти позбавили людей останньої надії
показать весь комментарий
26.01.2024 21:29 Ответить
Яр , харе бухать . Цей дурачок Білик стібався з дружин воїнів , за що і отримав від мене по іпалу .Читай уважно , не тупи .
показать весь комментарий
26.01.2024 22:35 Ответить
Я і його і тебе уважно прочитав І вважаю що зробив правильний висновок стосовно тебе Робота у мене така була - вивчать юридичні ситуації А тут якраз вона і є Тим більше що автор того дуроломства яке ти непрямо підтримав - Радуцький уже завертів хвостом і мабуть цей закон буде анульований
показать весь комментарий
26.01.2024 22:42 Ответить
тобі чи приснилося, чи читати написане не вмієш. Я порадив по можливості, а можливо навіть підкупом забрати сім'я свого чоловіка і запліднитись. Тут більш знаючі люди зауважили, що вірогідність такого штучного запліднення невисока. але варто спробувати.
А тепер плюйся далі, я тебе не спамив і спамити не збираюся.
показать весь комментарий
27.01.2024 19:07 Ответить
А СМЕРТЬ не може вважаться "випадком втрати репродуктивної функції"? Я ще не бачив щоб від померлого вагітніли жінки Це більше схоже на "пробіл в законодавстві" От хай його і усувають - поки не "наламали дров"
показать весь комментарий
27.01.2024 14:48 Ответить
ні, не може.
показать весь комментарий
27.01.2024 14:50 Ответить
Чому? Головний принцип цивільного законодавства пам"ятаєш? "Дозволено все що прямо не заборонене законом"! Там "постмортальне" заборонене?
показать весь комментарий
27.01.2024 15:01 Ответить
не прикидайтеся, що не розумієте скільки з цим пов'язано питань.
Закону немає. Сперму людини після смерті наразі неможливо офіційно використати для запліднення та народження дитини. Ні для кого.
Якщо у вас є матеріал - може використовувати, якщо не заборонено. Записати дитину можна по діючим правилам. Але як від живого батька в момент зачаття батька. Поки так
показать весь комментарий
27.01.2024 15:07 Ответить
Я розумію! Але це не скасовує принципу Прямої заборони нема Оце - ГОЛОВНЕ А "пробіл в законодавстві" може буть і усунений Наприклад шляхом внесення поправок Це - звичайна технічна робота парламенту У нас є депутати-медики Безугла наприклад От хай і працює - а не висить в соцмережах!
показать весь комментарий
27.01.2024 15:14 Ответить
Ні. На такому примитивному рівні я не буду вести з Вами дискусію.
Приведу лише один простий приклад, щоб відразу було зрозуміло.
У вас батько - доларовий мільярдер. Споадкоємці - лише ви і його нова молода дружина, 50/50%
У неї є його матеріал.
Скільки ви б хотіли протягом наступних 10 років нових братів та сестричок та судових позовів на перерозпоідл вашої частки?

почитайте краще
https://pravo.ua/pravovi-ta-etychni-problemy-postmortalnoi-reproduktsii-v-umovakh-voiennoho-stanu/
показать весь комментарий
27.01.2024 15:21 Ответить
Репродуктивні клітини українських захисників у випадку загибелі - не утилізуватимуть. До 23 березня Верховна Рада ухвалить зміни до Цивільного кодексу, які враховуватимуть інтереси сімей загиблих воїнів.

Про це голова Комітету Верховної Ради з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло
показать весь комментарий
27.01.2024 15:22 Ответить
Так, добре.
Але це повністю підтверджує те, що я написав.
Може, для загиблих воїнів зроблять спеціальний закон.
показать весь комментарий
27.01.2024 15:24 Ответить
"Особливий" закон не потрібен - достатньо внести зміну та доповнення
(стаття 11):
безоплатне отримання медичної послуги, пов'язаної із забезпеченням реалізації їхнього права на біологічне батьківство (материнство), зокрема на здійснення забору, кріоконсервації та зберігання їхніх репродуктивних клітин на випадок втрати репродуктивної функції при виконанні обов'язків із оборони держави
Тобто ми вже маємо у базовому законі права "спеціального суб"єкта" - оборонця держави Достатньо лише їх "розширить" їх перелік - додать до "інвалідів" і "загиблих
А хто там "більш правий" - це як дивиться "Два юристи - три думки"
показать весь комментарий
27.01.2024 15:38 Ответить
ні, не достатньо. Потрібно вирішити багато інших питань, які приблизно окреслені в статті що я давав посилання, сподіваюсь, Ви відкривали. Або хоча перелік питань у висновку там подивіться.
показать весь комментарий
27.01.2024 15:43 Ответить
ви пропонуєте ввести принципово новий інститут про постмортальну репродукцію внесенням змін в статтю закону, що передбачає пільгу з безкоштовного зберігання клітин.
Це саме той рівень дискусії, на який я не погоджуюся
показать весь комментарий
27.01.2024 15:48 Ответить
Медична юриспруденція - ціла галузь законодавства Там взагалі потрібен цілий пакет законів І він є - хоч і неповний та недосконалий Однак на даний момент достатньо і такого пункту Я майже медичним аспектом юриспруденції не цікавився - більше кримінальним спадковим мисливсько-рибальським та дорожно-транспортним Тому не збираюся "рубаться" Просто є таке поняття - основи законодавства
Щодо спадкового права та законодавства про шлюб і сім"ю - туди також треба в зв"язку з цим передбачить зміни Коротше кажучи - це дійсно цілий ПЛАСТ юриспруденції Але в даному випадку питання збереження репродуктивних клітин стоїть на першому місці Бо невідкладне І варто почать продумувать державну допомогу (чи пенсію) цим сім"ям (чи дітям) - "в зв"язку з втратою годувальника" А це питання рано чи пізно постане!
показать весь комментарий
27.01.2024 16:08 Ответить
невдалий приклад, доларовий мільярдер не може передбачити наслідки шлюбу із молодою дружиною? ну якщо він хоче якимось чином нашкодити сину від першого шлюбу, то він просто позбавить його спадку повністю чи частково.
І з якою метою цей по-вашому тупий мільярдер здасть своє сім'я у кріобанк?
показать весь комментарий
27.01.2024 18:52 Ответить
Ви ж писали що у "робота у мене така була - вивчать юридичні ситуації"
відкрийте ж посилання на закон
там виключно про посттравтичне йдеться.

На постмортальне у батька не було прав і раніше, і не важливо чи на війні він.
Дивно, що адвокатка побоялася пояснити це дружині.
показать весь комментарий
27.01.2024 14:53 Ответить
якщо вони страхувалися на випадок "після смерті", то їм неправильно пояснили суть послуги (що навряд, бо вони брали участь в процедурі). Скоріше неправильно зрозуміли масове суспілььство та коментувачі.
Закон називається (стаття 11):
безоплатне отримання медичної послуги, пов'язаної із забезпеченням реалізації їхнього права на біологічне батьківство (материнство), зокрема на здійснення забору, кріоконсервації та зберігання їхніх репродуктивних клітин на випадок втрати репродуктивної функції при виконанні обов'язків із оборони держави
Постмортальної репродукції в Україні поки немає ні для кого.
показать весь комментарий
27.01.2024 14:45 Ответить
Весь Світ уроди, тільки зєбіли святі та правильні!
Тищенко коля, він же коля-оболонський, він же коля-каклєта ти чому змінив своє ім'я? Тебе зразу ж можна вирахувати по твоїй дебільній риториці
показать весь комментарий
27.01.2024 09:05 Ответить
Ахахах! Впізнаю, впізнаю колю-каклєту. Нічого не міняється в цьому Світі.
Дякую тобі коля, "гумор" в тебе, як був, так і залишився неперевершений😂🤣🤣
показать весь комментарий
27.01.2024 10:06 Ответить
інша причина - постмортальної репродукції в Україні поки не існує, ні для кого, і за жодних умов,
і цей Закон передбачає саме посттравматичну репродукцію
показать весь комментарий
27.01.2024 14:38 Ответить
Дивно, чому ніхто з коментаторів не написав заклик до всіх жінок, в кого чоловіки воюють, не чекати милостей від держави, а використовувати всі можливості, поки чоловік живий.
З адвокаткою все зрозуміло, вона гроші заробляє, а коментатори мене здивували
показать весь комментарий
26.01.2024 20:57 Ответить
Чомусь я навіть не сумнівався, що ця, пардон, ***** не обійшлася без участі кРадуцького.
показать весь комментарий
26.01.2024 22:15 Ответить
Я взагалі не розумію в чому кіпеш.
Простий пошук у гугелі на запит "кріобанк" дає купу контор, які надають такі послуги.
І усі вони - приватні. Тобто зберігання відбувається за гроші.
Тобто це їх особиста справа - зберігати чи ні. Якщо гроші від клієнта надходять, то кого їпе - загинув донор чи ні?
Друге питання - що заважає дівчині узяти у термоконтейнер оту біомасу та відвезти у ту ж Польщу і там помістити у такий ж кріобанк?
То зрозуміло, що медичній адвакатині (мля, вперше чую про таку "спеціалізацію"!) така ситуація як божий дар з неба, рубай бабло поки є змога, але ж , люди добрі, давайте ще клепку в голові мати.
Ви що - перший дебільний закон від тих манікюрш та весільних фотографів бачите? Наплюйте на нього та робіть собі як треба, не витрачайте сили на дебілів.
показать весь комментарий
27.01.2024 07:03 Ответить
Та не наплюйте...І чого б це шукати обхідні шляхи? А адвокатиня правильно робить, звертаючи увагу на недолугість даного закону. Розголос уже пішов. Рада вже дає задню. Тож сподіваємось на відміну такого блюзнірського закону.
показать весь комментарий
27.01.2024 08:57 Ответить
Це все залежить від того, які цілі вона (не адвокатиня ж, звісно) собі ставить - зберегти матеріал або "наказать мерзавцев".
Я розумію, "по молодости" у дівчат ще багато ілюзій, але я з віком вже давно від того вилікувався. І вже давно не намагаюсь витрачати час на пошуки "справедливости".
Як на мене тут питання в ефективності методу досягнення результату.
І найефективнішим методом (тобто найшвидше та найкраще досягнення результату при найменших витратах ресурсів) і є як раз не витрачати час (до речі - єдиний ресурс, якій не відновлюється), гроші та сили на буцання з довбнями, а забрати матеріал та перевезти його туди, де довбні не такі дурні.
І ще - коли оті кріобанки почнуть втрачати дуже немаленькі гроші, вони перші піднімуть гвалт проти тієї дурні.
показать весь комментарий
27.01.2024 09:11 Ответить
підозрюю, що дружині той матеріал вже не видадуть. Бо отримувати повинен той, хто здавав.
показать весь комментарий
27.01.2024 18:55 Ответить
в мене навіть слів нема - от нема і *******...
небагато жінок знайдеться мати дітей від загиблого солдата,
але ті які хочуть? - може і справді на світі є любов?
показать весь комментарий
27.01.2024 09:00 Ответить
Середня ефективність екстракорпорального запліднення (те, що в народі називають "штучним") 25-33% в залежності від багатьох факторів.
От і думайте - любов то або щось іньше.
показать весь комментарий
27.01.2024 09:18 Ответить
шанс від коханого мати дитину не треба відбирати - не по людські це...
показать весь комментарий
27.01.2024 09:22 Ответить
Я не заперечую, що відбирати шанс то несправедливо.
Питання в тому, чому той шанс не був використован ДО того, як коханий загинув.
На жаль, до людей дуже довго доходить давня істина "лучше перебдеть, чем недобдеть".
Звісно ж, всього не передбачиш, але голова людині дана не тільки для того, що мастирити на ній зачіску.
показать весь комментарий
27.01.2024 09:38 Ответить
питання, як завджи скатуєтся до простого...
а чому клована відклковунярили?
кловани сперму не здають - їм загибель не світить,
вони "old fashion" трахаються...
показать весь комментарий
27.01.2024 09:53 Ответить
Я можу пояснити.

В Україні немає і не було постмотральної репродукції, ні для кого.

Закон від самого початку був призначений для забезпечення
прав учасників війни на біологічне посттравматичне батьківство/материнство.
Це назва закону, і це його зміст.

ось фраза Порівняльної таблиці другого читання:

3) у разі загибелі або визнання померлою в установленому порядку особи,
репродуктивні клітини якої зберігаються, їх зберігання припиняється з подальшою утилізацією;
-76- Н.д. Радуцький М. Б. (р.к. №18)

Обґрунтування: оскільки питання постмортальної репродукції наразі
залишається неврегульованим національним законодавством, пропонується передбачити,
що після припинення зберігання репродуктивних клітин вони підлягають утилізації.

Справедливості заради той же Радуцький запрпонував для безвісно зниклих осіб зберігати
безоплатно зберігати матеріал протягом періоду воєнного стану та 10 років після його завершення.

Обґрунтування: пропонується подовжити термін зберігання репродуктивних клітин для
безвісно відсутніхь осіб, оскільки вони можуть перебувати в полоні і повернутися
після завершення встановленого законо п'ятирічного періоду гарантованого зберігання їх біологічного матеріалу
44 -73- Н.д. Радуцький М. Б. (р.к. №18) В
показать весь комментарий
27.01.2024 14:35 Ответить
ну це ми вже зрозуміли. але певно ж воїнам погано пояснили все те на стадії здачі. І вірогідність запліднення доволі низька. можливо краще взагалі тоді не створювати тих кріобанків.
показать весь комментарий
27.01.2024 18:59 Ответить
слідкую і сподіваюсь на немовлятко яке і буде найкращою нагородою загиблому, саме за це, СОЛДАТУ!
показать весь комментарий
27.01.2024 19:10 Ответить