4780 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Що нам робити з КАБами?

аівабомби,керовані

Українським підприємцям терміново слід об’єднатися у "КАБову коаліцію" і негайно створювати свої рішення. Бо найближчим часом росіяни будуть намагатися запустити серійне виробництво удосконалених керованих аівабомб (КАБів), щоб розширити їхнє використання по всій лінії фронту. Про це вже українцям повідомляють відкритими джерелами.

Нагадаю, під час інтенсивної фази боїв за Авдіївку цифра у 100 КАБів по одному населеному пункту із околицями вважалася великою. У попередні місяці по фронту прилітало 50-70 КАБів, якщо аналізувати відкриті дані. Тепер, можливо, ця цифра зросте кратно — якщо у росіян не буде проблем із вильотами авіації, котра ці бомби скидає.

Що і як ми можемо протиставити зараз цій зброї РФ?

По-перше, слід було б щодня виробляти на добу не менше сотні легких і дешевих дронів літакового типу, котрі могли б завдавати ударів по аеродромах, звідки літає російська авіація з КАБами. Зауважу, що такі дрони у нас в Україні є розроблені, багатократно випробувані, в тому числі і проти аеродромів. Концепція їх такого застосування прописана і давно почала гуляти по кабінетах Генштабу минулого і продовжує гуляти по Генштабу нинішньому.

Чому вона реалізовується, скажімо так, не повною мірою? Тому що наразі немає єдиної структури, котра поєднувала б у собі належні повноваження визначати потреби фронту і одночасно добиватися закриття цих потреб силами українського тилу та іноземних партнерів.

Чиновники, котрі можуть це зробити, є, але вони не збиті у групу з жорсткою відповідальністю та ієрархією, відтак кожен працює автономно-анархічно. Тому слід працювати паралельно з державою, і успішний досвід такого руху вже є.

По-друге, слід за моїми оцінками, на базі уже існуючих рішень Україна здатна почати завдавати удари КАБами в тилу противника уже за місяць. Достатньо інтегрувати різні системи, які зараз розпорошені по різних відомствах. По суті, треба воля з самого верху Генштабу, і можна вже показати шокуючі для противника результати.

А вже за 3-4 місяці можна відпрацювати ті рішення, котрі дозволять вільно працювати в умовах протидії РЕБами на лінії бойового зіткнення.

Але для того, щоб це сталося, слід або створити куровану з самого верху військово-промислову робочу групу, або ж таку групу створювати неформально українському бізнесу і військовослужбовцям — вітчизняним та іноземним підприємцям, котрі працюють по забезпеченню українських військ.

Необхідна "КАБова коаліція", котра, оминаючи неспроможності та перепони бюрократії, забезпечить Україну КАБами.

Тож питання до великого бізнесу — чи готові вони влитися у цей процес?

Буду вдячний за максимально гучну постановку цього питання.

Топ комментарии
+11
Пане Ігоре, а хто Вам сказав, чи на чому базується Ваша думка, що Генштаб винен в тому, що: "пропозиція давно почала гуляти по кабінетах Генштабу минулого і продовжує гуляти по Генштабу нинішньому." Джерело:
Щось підказує, що Генштаб був не проти цього, так само, як Генштаб не проти будування укріплень та не проти 5-6-10 мільйонів снарядів... Але ж не Генштаб, нажаль, приймає остаточне рішення та не Генштаб виділяє кошти на все це. Це останні 2 роки (і думаю для Вас це не новина) робить в ручному режимі офіс реЗЕдента, без його команди не ворушився жоден Рєзніков, а зараз не ворушиться жоден Умеров з Тищенком на додачу... Тож не в Генштабі думаю затримка, а в ОП, якому поспішати екмає куди та й наша перемога, скоріш за все "офісних працівників" з Банкової дуже сильно засмутить, судячи з їхніх справ (а не пустопорожніх слів) за останні 5 років. Тому в нас не має досі ані КАБів, ані дронів, ані снарядів та ракет в достатньої кількості. Проте повно пустопорожньої балаканини, щоденних тупих відосиків для імбіцильного лохторату та самопіару ЗЕ влади, на який шалені кошти з бюджету чомусь завжди знаходяться...
показать весь комментарий
12.03.2024 15:11 Ответить
+10
Чиновники, котрі можуть це зробити, є, але вони не збиті у групу з жорсткою відповідальністю та ієрархією, відтак кожен працює автономно-анархічно.

А очолить цю групу -Верховний гавнокомандувач з Єрмаком ? В результаті - "наказаніє нєвіновних , та награждєніє нєпрічасних ". Залужних будуть звільняти , Червінських садити . Блабланови пиндіти , Тимошконки - красти ....
показать весь комментарий
12.03.2024 12:26 Ответить
+8
Ну, є низка проблем.
1. Після декількох прильотів по аеродромам русня побудує бетонні ангари, на кшталт тих, що зараз захищають наші літаки-носії КР від ударів з повітря. Легкі БПЛА проти бетонних арок безсилі.
2. Русня вдосконалює КАБ, ставить двигуни. Тобто дальність пуску буде поза зоною ураження будь-яким ЗРК.
3. Носіїв КАБ у нас дуже мало, пілотів - ще менше. Якщо навіть ми час від часу збиваємо русню, уявіть собі, якою буде протидія при можливостях, що в десятки разів перевищують наші.
4. Політичної волі на оголошені вами рішення немає.
показать весь комментарий
12.03.2024 11:58 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Ну, є низка проблем.
1. Після декількох прильотів по аеродромам русня побудує бетонні ангари, на кшталт тих, що зараз захищають наші літаки-носії КР від ударів з повітря. Легкі БПЛА проти бетонних арок безсилі.
2. Русня вдосконалює КАБ, ставить двигуни. Тобто дальність пуску буде поза зоною ураження будь-яким ЗРК.
3. Носіїв КАБ у нас дуже мало, пілотів - ще менше. Якщо навіть ми час від часу збиваємо русню, уявіть собі, якою буде протидія при можливостях, що в десятки разів перевищують наші.
4. Політичної волі на оголошені вами рішення немає.
показать весь комментарий
12.03.2024 11:58 Ответить
Хто хоче - шукає можливість. Хто не хоче - шукає причину.
показать весь комментарий
12.03.2024 13:50 Ответить
Вони - не хочуть. Їм асфальт миліший. І накази д'Єрьмака.
Хотіли б - давно б відкрутили голову басалаєвой.
показать весь комментарий
12.03.2024 13:51 Ответить
А ми хочемо, щоб вони хотіли? Бо коли хочемо - то шукаємо можливість.
показать весь комментарий
12.03.2024 14:58 Ответить
Ну і яку ви можливість бачите примусити їх робити те, що вони мають робити? Замість того, що вони роблять, хоча права робити не мають.
показать весь комментарий
12.03.2024 15:06 Ответить
Бачу можливість хоча б об"єднатися навколо одної патріотичної сили. а не розвозити соплі між трьома (десятьма) гетьманами.

Або бачу можливість нехай не у Києві, а у містечках та невеликих місцях впливати на зажравшихся шахраїв у владі.
показать весь комментарий
12.03.2024 17:30 Ответить
Або тоді не варто скиглити "чому у раші люди не протестують?".
А чому в Україні не протестують проти ворогів у владі?
показать весь комментарий
12.03.2024 17:31 Ответить
1. Вже є ЄС, та щось не дуже довкола неї об'єднуються.
2. Протестують, https://odessa-life.od.ua/uk/news-uk/skandalnijj-dogovir-na-remont-sudu-v-odesi-rozirvano-ale-protesti-u-merii-ne-pripinyayutsya іноді допомагає .
показать весь комментарий
12.03.2024 17:38 Ответить
1. а якщо буде багато прильотів, і не по ангарах, а по злітних смугах? так, москалі будуть їх ремонтувати, але ті затримки - то нам на руку
2. то все подовжує виробництво, і робить його більш коштовним, то теж нам на руку

Так, зараз ми можемо їх тільки тривожити та дратувати, але воно дає нам і нашим союзникам час на пошук протидії
показать весь комментарий
12.03.2024 15:20 Ответить
1) не будують чомусь, хоча їх воєнкори ниють вже другий рік - після прильотів по Енгельсу. Та й пробивається бетон кумулятивом непогано. Шахеди он пробивають товсті бетонні перекриття над складами

2) з двигуном це вже по суті ракета, тобто набагато дорожче і гарячіше, буде сенс збивати самі КАБи, а не тільки носії. Траекторія в них зручна для збивання, легше, ніж балістику, або звичайну КР. Хоча найправильніше - бити по їх виробництву та авіазаводах.

3) не в десятки. якщо наші КАБ теж будуть далекобійні з двигуном, то без А-50 русня погано бачитиме носії на дистанції. Але можливо нам класичні КАБ і не дуже треба, краще за той же бюджет щось інше.

4) на фпв-дрони теж довго не було політичної волі, наприклад, але танки згорали від них
показать весь комментарий
12.03.2024 15:21 Ответить
Подивимось. Все можна подолати, але щось зєлєні зацікавленості не виявляють, на одних волонтерах не витягнути.
показать весь комментарий
12.03.2024 15:26 Ответить
Погоджуюсь з вами, тільки пункт четвертий треба поміняти на перший.
показать весь комментарий
12.03.2024 12:04 Ответить
"У меня гениальная идея. В КАБах орков стоит модуль "Комета", который принимает сигнал GPS и ГЛОНАСС. GPS американцы если нужно могут отключать. А Глонасс можно и спуфить и джаммить." https://twitter.com/ALFOO7/status/1766567205607535087?t=YLurOpTQMJzLrJ6-d-x3_g&s=19 @
показать весь комментарий
12.03.2024 12:08 Ответить
А как хаймарс и остальное будет тогда работать?
показать весь комментарий
13.03.2024 09:18 Ответить
Справа в тому, що західне озброєння користується військовим джіпіесом армії США, тобто окремими сигналами супутників, які відмінні від сигналів загально-цивільної навігації GPS. Це добавляє точність прицілювання в рази.
А рашистська вандервафля використовує загальний навігаційний простір і доступу до військового немає.
Тому глушіння ворожих КАБів з технічної точки зору є можливим і прийнятним.
показать весь комментарий
13.03.2024 10:55 Ответить
Чиновники, котрі можуть це зробити, є, але вони не збиті у групу з жорсткою відповідальністю та ієрархією, відтак кожен працює автономно-анархічно.

А очолить цю групу -Верховний гавнокомандувач з Єрмаком ? В результаті - "наказаніє нєвіновних , та награждєніє нєпрічасних ". Залужних будуть звільняти , Червінських садити . Блабланови пиндіти , Тимошконки - красти ....
показать весь комментарий
12.03.2024 12:26 Ответить
Пока не будет массированных ударов по мааацквабаду, война будет продолжаться. Надо уничтожать их столичных свинособак опережающими темпами по сравнению с остальными парашными свинособаками.
показать весь комментарий
12.03.2024 13:00 Ответить
Почекаєм Ф-16 до липня. Тим часом перекладем плиточку на Липківського.
показать весь комментарий
12.03.2024 13:12 Ответить
Золоті слова! Ну і квіточки, квіточки висадити рядочками щоб все гарно було.
показать весь комментарий
12.03.2024 15:14 Ответить
Росіяни почали засовувати авіабомбу у трубу 300 мм і стріляти із Смерчів. Щось подібне для нас було б єфективним, враховуючи різність у кількості літаків.
показать весь комментарий
12.03.2024 13:24 Ответить
дуже сподіваюсь, що хоч хтось переймається цим питанням окрім колишнього нардепа та теперішнього військового..., криза управління це дуже серйозна криза, коли МО, замість перейматися проблемами у війську переймається проблемами колишнього зама в ОП та дає йому прихисток, щоб він уникнув мобілізації...
показать весь комментарий
12.03.2024 13:27 Ответить
тут 300 мільйярдів заморожених російських активів можна буде скоро розпилити

а ви про якісь КАБ-коаліції

теперішній уряд України буде очікувати коли оті 300 мільйярдів надійдуть - а ви там воюйте як умієте
показать весь комментарий
12.03.2024 14:25 Ответить
Пане Ігоре, а хто Вам сказав, чи на чому базується Ваша думка, що Генштаб винен в тому, що: "пропозиція давно почала гуляти по кабінетах Генштабу минулого і продовжує гуляти по Генштабу нинішньому." Джерело:
Щось підказує, що Генштаб був не проти цього, так само, як Генштаб не проти будування укріплень та не проти 5-6-10 мільйонів снарядів... Але ж не Генштаб, нажаль, приймає остаточне рішення та не Генштаб виділяє кошти на все це. Це останні 2 роки (і думаю для Вас це не новина) робить в ручному режимі офіс реЗЕдента, без його команди не ворушився жоден Рєзніков, а зараз не ворушиться жоден Умеров з Тищенком на додачу... Тож не в Генштабі думаю затримка, а в ОП, якому поспішати екмає куди та й наша перемога, скоріш за все "офісних працівників" з Банкової дуже сильно засмутить, судячи з їхніх справ (а не пустопорожніх слів) за останні 5 років. Тому в нас не має досі ані КАБів, ані дронів, ані снарядів та ракет в достатньої кількості. Проте повно пустопорожньої балаканини, щоденних тупих відосиків для імбіцильного лохторату та самопіару ЗЕ влади, на який шалені кошти з бюджету чомусь завжди знаходяться...
показать весь комментарий
12.03.2024 15:11 Ответить
Ударимо по ним "гумористичним наступом " !
показать весь комментарий
12.03.2024 15:13 Ответить
Спорная статья.
1) Что касается БПЛА, способных наносить удары по аэродромам: следует сосредоточиться не на них, как таковых, а на создании боеприпаса, подобного JP233 (благо, бомбе без малого 50 лет), для блокирования аэродромов ближней (тактической) зоны.
2) Украине следует приобрести (или получить гарантии использования, с территории Румынии, например) хотя бы один самолет АВАКС (любой) для разведки, наблюдения, радиоподавления, наведения и целеуказания своих самолетов.
3) При получении Ф-16 и номенклатуры авиационных боеприпасов к ним, следует спланировать и провести комбинированную операцию по завоеванию господства в оперативной зоне (так, как это делали американцы в 1-й Иракской войне).
А до этого, пехоте придется терпеть, а ПВО использовать паллиативные методы борьбы.
показать весь комментарий
12.03.2024 15:22 Ответить
Нікому воно нафіг не треба. Ситуація коли "бійці нє могут, чини нє хотят". Всім в керівництві нормально живеться, навіть більше. Можна і далі ніфуя не робити, пиляти бабло сидячи в теплих кабінетах і т.д. і т.п. А солдати в окопах без снарядів ще років 10 посидять, нічо з ними не станеться, справляться. Волонтери дрони поставляють і на том спасібо. Тож чим довше буде війна тим навіть краще. Тому треба тягнути з мобілізацією, максимально тормозити військове виробництво і максималньо ставити палки в колеса тим хто хоче (і може) щось зробити. Бажано цих спеціалістів під шумок мобілізувати і якщо не в окопи, то штабною ху%ньою всякою загрузити. А якщо будуть возмущатися то в окопи. Головне щоб нічого нормального не придумували і не робили.
показать весь комментарий
12.03.2024 21:12 Ответить
РФ втратила багато бомбардувальників Су-34. Цей літак призначений для завдання ракетно-бомбових ударів по наземних і повітряних цілях противника. Він озброєний авіаційними бомбами, в тому числі КАБ 1500 і КАБ 500.
Pосійські літаки Україна збиває за допомогою ракет "земля повітря" для американського комплексу PATRIOT. Американське видання Forbes повідомило, що українці використовують не лише PATRIOT, але й норвезькі зенітно-ракетні комплекси NASAMS.
Більша кількість російських літаків, які збили нещодавно, свідчить про те, що Україна стала більш агресивна, ризикуючи пусковими установками PATRIOT поблизу лінії фронту, щоб завдати шкоди російським літакам.

ФАБ-1500 (1500кг)
показать весь комментарий
13.03.2024 01:09 Ответить
ПОВНІСТЮ підтримую, що написав Ігор Луценко у статті "Що нам робити з КАБами?" !!!

Думаю, ця тема - про КАБи - це найважливіша тема / проблема / задача зараз. Бо зараз КАБи - це ВИРІШАЛЬНИЙ ФАКТОР.
показать весь комментарий
13.03.2024 02:02 Ответить
Против Кабов есть один ответ:Ф 16 самой последней модификации с самым дальнобойным радаром и ракетами воздух-воздух на 120-160 км. И никакой российский самолет не подлетит ближе чем 80 -100 км к линии фрона. А на таком расстоянии КАБ сбросить невозможно. Преимущество Ф 16 перед Петриотом или Насамсом в том что при тех-же ракетах ПВО очень сильно увеличивается дальность поражения самолетов противника этими-же ракетами. Кроме тогот летящий Ф16 намного сложнее уничтожить чем стационарные Петриоты,Насамсы или Сампт-Т. Ну и за один заход Ф16 может своих пару КАБов сбросить одновременно. Ф 16 в количестве не менее 50 штук качественно изменят ход войны
показать весь комментарий
13.03.2024 10:09 Ответить