10720 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Ми самі погодилися

єрмак

Ми, громадянське суспільство, бачили згортання демократії, свободи слова, парламентаризму, прозорості, децентралізації.

Ми бачили зростання авторитаризму, "5-6 ефективних менеджерів" замість законних інституцій, єдиний марафон, запровадження цензури, постійне зростання порушень прав людини, закриття необхідних в час війни реєстрів, призначення намісників замість обраних місцевих лідерів тощо.

І ми погодилися, бо війна. Бо це потрібно для перемоги.

Ми розуміли, що якщо не буде перемоги, то все буде марно, всьому настане кінець, і тому ми погодилися. Погодилися мовчати. Запровадили самоцензуру. Обмежили критику, сфокусували її лише на корупції, але пробачали авторитаризм, цензуру, порушення базових конституційних прав і принципів організації влади тощо.

Ми боялися дати поживу ворожій пропаганді. Ми боялися посіяти зневіру та чвари. Ми боялися поставити під загрозу ті залишки державних інституцій, які ще примудрилися зберегтися.

Є відчуття, що в результаті ми пропустили той момент, коли у своїй деградації система перетнула червону лінію.

Немає книг, де написано, як зберегти демократію в час війни, коли потрібні єдність, централізація й жорстке управління. Але є чимало книг, як втратити власну країну, заплющивши очі на її повільне сповзання в авторитаризм і несвободу. На думку спадають "Як втратити країну" Едже Темелкуран та "Про тиранію. Двадцять уроків двадцятого сторіччя" Тімоті Снайдера.

Два роки тому, готуючись до першої конференції з відновлення у Лугано, сотні громадських організацій підписали "Луганську декларацію" (посилання, там не повний список підписів, лише перші).

Варто нині подивитися на ці принципи й червоні лінії, щоб усвідомити, де ми є й куди прямуємо.

"Вбити дракона й стати драконом" у ході форсайту в тому ж 2022 році (пізніше, восени) було визначено як найбільш ймовірний (на той момент) сценарій розвитку подій.

Дракона ми поки що не вбили, але самі вже почали перетворюватися на подібну істоту. Не вірте тим, хто скаже, що для перемоги над драконом треба стати драконом самому. Адже маленький дракон завжди поступається великому дракону. Щоб перемогти дракона, треба залишитися людиною.

У мене немає наразі відповідей, самі лише запитання. Але вже час їх собі ставити.

Громадянське суспільство під час війни втрачає вплив не лише через обмеження воєнного часу й самообмеження самоцензури. А й через те, що активна меншість йде добровольцями на фронт і віддає чимало сил волонтерству. Це залишає дуже мало ресурсу для захисту демократії та прав людини. У когось може виникати враження, що ці речі особливо нікому не потрібні.

Топ комментарии
+45
"...якщо не буде перемоги, то все буде марно..."

Якщо Зеленський і його "менеджери" залишаться при владі - не буде ніякої перемоги.
Зелена влада антиукраїнська, це москальські прихвостні; влада абсолютно непрофесійна, безвідповідальна і непорядна, очолює владу самодур і невіглас; влада краде шалено і покриває ворюг круговою порукою.
Така влада це прямий шлях до повного краху країни.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:08 Ответить
+36
І чим далі ми будемо від пропущених строків виборів - тим більше будемо провалюватись в це лайно. І тим важче буде з нього вилізти.
Це ж треба до такого трешу дожитись. Квартал95, подоляк, ермак татаров- захопили владу в Україні і будують диктатуру.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:15 Ответить
+33
"ми пропустили той момент, коли у своїй деградації система перетнула червону лінію"
Червону лінію система перетнула, коли дозволила обрати Президентом нікчему та покидька.
Червону лінію система топтала, коли у Верховну раду увірвалась зграя клонів зеленського.
Червона лінія вже давно перетворилась на велику червону пляму і ми тільки зараз розуміємо, що це кров.
Деградація суспільства совкового патерналізму до "сакральних" 73%. Порівняйте з результатами виборів путіна в рф.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:31 Ответить
Комментировать
Сортировать:
"...якщо не буде перемоги, то все буде марно..."

Якщо Зеленський і його "менеджери" залишаться при владі - не буде ніякої перемоги.
Зелена влада антиукраїнська, це москальські прихвостні; влада абсолютно непрофесійна, безвідповідальна і непорядна, очолює владу самодур і невіглас; влада краде шалено і покриває ворюг круговою порукою.
Така влада це прямий шлях до повного краху країни.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:08 Ответить
Немає жодного приводу, щоб вибори були не на часі. Всі обгрунтування фальшиві і брехливі, натягнуті на глобус.

Вибори. Негайно. Залужний виграє ще у першому турі
показать весь комментарий
31.05.2024 19:54 Ответить
Сам Залужний ні разу і ніколи не казав , що будє балотуватись, і ЗЕМАФІЯ виродків роду людського , вже зробила ВСЬО , щоб він ніколи не зміг Цє зробити ! І він , занадто м' який , щоб міг « построіти» ZEГНИД , генерал Сергій Кривонос розібрався б краще з СВОЛОТОЮ , яка 5 років готували « присоедіненіє к паРаші
показать весь комментарий
01.06.2024 13:43 Ответить
х**ло майже те саме зробив з росією у свій час, прийшов до влади завдяки чеченській війні, террором залякав суспільство, і закрутив гайки до абсолютної диктатури.
Опозиції і народу було "неначасі", бо "боротьба з терроризмом". А потім стало занадто пізно.
Нічого не нагадує?
показать весь комментарий
30.05.2024 22:13 Ответить
***** не сам прийшов, його, як і ЗЕ, просували на вищу державну посаду ряд осіб, маніпулюючи настроями в суспільстві. Тільки в Росії це маніпулювання носило кривавий характер із масовим вбивством людей.
показать весь комментарий
31.05.2024 11:23 Ответить
Не те , шо нагадує , а КАЛЬКА, з першого дня пришествія НАЙМЕРЗЕННІШОГО 🤢🤡🎪ЧЛЕНОГРАЯ з підручними ФСБшникам КРОТАМИ і гнидами всіх калібрів
показать весь комментарий
01.06.2024 13:46 Ответить
хйло ніколи нікого не залякував і нічого не закручував. росіяни завжди обирали собі царів щоб вони були царями, а не для того, щоб щось вирішувати самим.
показать весь комментарий
01.06.2024 17:09 Ответить
***** коли прийшлов до влади повернувся проти олігарха який його туди посадив - Березовського(єврея)
******* коли прийшло до влади повернувся проти олігарха, який його туди посадив - Коломойського(єврея).

І обох ****** звати Вованами.
показать весь комментарий
01.06.2024 17:50 Ответить
І чим далі ми будемо від пропущених строків виборів - тим більше будемо провалюватись в це лайно. І тим важче буде з нього вилізти.
Це ж треба до такого трешу дожитись. Квартал95, подоляк, ермак татаров- захопили владу в Україні і будують диктатуру.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:15 Ответить
Ну а чого, ви думаєте, закон про мобілізацію запустили саме таким чином, щоб він вступив в силу наприкінці травня? Щоб народ навіть пернути боявся, а не те щоб вийти на вулиці та висловити своє невдоволення.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:25 Ответить
ні. не квартал 95 захопив владу.
все набагато гірше.
медведчук портнов захопили владу.
тотальний реванш антимайдану!
показать весь комментарий
31.05.2024 08:03 Ответить
Боже, які познячі... Притомні люди вже як мінімум рік про це просто волають, поки ви тут граєте в слухняних хлопчиків та дівчаток. Ну, краще пізніше, чим ніколи... Хоча понта вже з того.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:21 Ответить
Рік тому, коли виїжджав, казав друзям, буде ***** в Україні (при чому не військова, а від своїх же гнид). Дивилися як на дурника. Ну, в принципі, ті ж люди і так само дивилися на мене коли сім'ю на Закарпаття перед самою війною вивозив і їм пропонував. А зараз в шоці там.
показать весь комментарий
31.05.2024 07:27 Ответить
Оце "не на часі" і заколисало країну.
А бубочці і його 5-6 менеджерам тільки того і треба.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:31 Ответить
"не на часі" і заколисало країну - заколисало не країну, а дегенератів.
показать весь комментарий
01.06.2024 14:03 Ответить
"ми пропустили той момент, коли у своїй деградації система перетнула червону лінію"
Червону лінію система перетнула, коли дозволила обрати Президентом нікчему та покидька.
Червону лінію система топтала, коли у Верховну раду увірвалась зграя клонів зеленського.
Червона лінія вже давно перетворилась на велику червону пляму і ми тільки зараз розуміємо, що це кров.
Деградація суспільства совкового патерналізму до "сакральних" 73%. Порівняйте з результатами виборів путіна в рф.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:31 Ответить
Дякую, пане Валерій, згоден на всі 100%. Неможна перемогти росію, зруйнувавши демократичні принципи та інститути всередині української держави, знищивши свободу слова, зробивши парламент не місцем для дискусій, а покірним офісним принтером для штампування узгоджених офісом президента рішень. Напревеликий жах все це вже зроблено в Україні за останні 2 роки, підло прикриваючись страшною війною, під облудним лозунгом "не на часі". Тобто вибудовувати систему взаємовідносин між суспільством і владою, змавповану офісом президента з російської путінської моделі "на часі", а дотримуватися принципів демократії, дотримуватися Конституції України та клятви президента (де він гарантував бути гарантом Конституції, прав та свобод) - "не на часі"... Досі все це ковтати та робити вигляд що "так і треба". Ми з 2014 воюємо з москалями не лише за наші окуповані землі, а передусім за право не бути "рашкою 2.0", де немає свободи думки, свободи слова, де немає демократичного політичного життя та поваги до громадянина. Поки український народ бореться з окупацією зовнішньою, цинічні аморальні покидьки при владі вирішили влаштувати внутрішню окупацію, узурпувавши владу, плюючи на демократію, закони та Конституцію.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:36 Ответить
Хвороба діагностована , а от яке лікування?? Без операції з видалення пухлини не обійтись!
показать весь комментарий
30.05.2024 22:43 Ответить
Пан Пекар зазвичай дуже аналітичний і прискіпливий, а тут вдався в якусь лірику "мі самі погоділіся" - така вдавана наївність навіть не смішна, це просто брехня)

Це все було неминуче і ознаки узурпації влади були задовго до війни, коли відключали телеканали с ефірної мережи, коли почали притягувати активістів до відповідальності, коли Байдену претензії кидали і потайки домовлялися з Путіним і Козаком про розведення, правовий статус Донбасу, коли зірвали операцію по Вагнеру, коли повчали весь світ і навіть Ізраіль, на що там навіть відповіли, що Зеленський останній, хто може їх повчати. Зеленський висловлювався завжди виключно в категоріях монополії і збереження влади, його найвищий пріоритет це збереження ось цієї корумпованої авторитарної влади)

Але просунуту тусовку, яка чомусь лише себе вважає охоронцями і експертами демократії, а насправді просто найманці, це все влаштовувало і УП писала чарівно-закохані статті про Зеленського, та і зараз пише, бо він щось корисне робив для господарів демократії
показать весь комментарий
30.05.2024 22:50 Ответить
Так, згідно закону циклічної спіралі істрії і Евгению Шварцу переможець дракона сам становиться драконом, принаймні минулого разу зі Сталіним так і відбулось.
показать весь комментарий
30.05.2024 22:56 Ответить
Ого як вас поперло з мацуки. А до того все було нормас? Аби грошики капали?
показать весь комментарий
30.05.2024 23:00 Ответить
Вибори в довоєнному вигляді який можуть мати сенс ? Від чого панацеєю стануть ? Вже якось треба тверезо дивитись на життя , а не бути в полоні сумнівних гасел, і раз за разом белькотіти про "мудрий нарід", надаючи цим словам негативного значення. Словом, мрії про вибори на основі загального(нічим не заслуженого) виборчого права- то інфантилізм...злочинний.
показать весь комментарий
30.05.2024 23:18 Ответить
Коли війна почалася?
показать весь комментарий
01.06.2024 15:02 Ответить
Дати жилетку? Якби не посли Сімки всі сиділи би давно, або приєдналися до "десанту на Горлівку", у бусиках на парашутах. І всі це знають.
показать весь комментарий
30.05.2024 23:43 Ответить
'І ми погодилися" (с) Шановний пане! А оці " ми"-це хто? Бо особисто я,наприклад ні з чим не погоджувався.
показать весь комментарий
31.05.2024 07:05 Ответить
І що далі?
показать весь комментарий
31.05.2024 07:51 Ответить
насправді, все набагато гірше.
україна в тупику.
штики, або в середину, або в кацапів. вибір очевидний, в кацапів.
а, де наша опозиція? полум'яні промови та імітація бурхливої діяльності.
вся моя надія, на дорослих дядєй і тьоть з вашингтону і брюсселю.
показать весь комментарий
31.05.2024 08:08 Ответить
Посуті ви праві, в нас своєрідний цуцванг, і будь яка дія призведе до гіршої позиції (це якщо стосовно кацапні), але врахуйте, що в нас людей через корупцію і діяльність жОПи гине приблизно стільки ж скільки і через рашиські кулі..... І тому я б не був настільки каьегоричним з тим в чию сторону штики, принаймі можна спробувати в обидві...
Нажаль для вас думаю це буде очевидним приблизно через місяць чи два, коди наша економіка остаточно гавкне в останній раз!!!
П.С - щодо зовнішнього управління, то це практично нереальні дії збоку демократичних держав бо це буде втручання в суверенну державу, хотб і нарівмертву
показать весь комментарий
31.05.2024 10:41 Ответить
не втручання! інвестування.
фрн і ндр. південна і північна кореї.
показать весь комментарий
31.05.2024 11:27 Ответить
можна, але не при теперішніх ригах при владі, бо ніодин свідомий інвестор не вкладе гроші в корумповану помийку на яку перетворили Україну
показать весь комментарий
31.05.2024 12:33 Ответить
Ми обрали до влади команду «артістов разгаворнава жанра», які то цього просто ржали і кривлялися на сцені, а потім одразу стали монопольною владою. Вони не мали і досі не мають поняття про устрій демократичної держави і управління , тому відтворили у владі модель управління своїм 95-кварталом. Те що ми отримали обравши їх - «шашлики», аплодисменти, потім війну, хаос, руїни, смерті і втрату територій, коррупцію , авторитаризм дилетантів це розплата за бездумний вибір суспільства емоціями, а не розумом.
показать весь комментарий
31.05.2024 09:50 Ответить
А тепер зупиніться, видихніть і погляньте назад. Невже війна стала причиною? Чи вона лише прискорила ті процеси, що почались в 2019, що стали досить помітні в 2020 і стали масштабно рости в 2021? Проблеми з демократією почались до війни, вона лише стала каталізатором для більш швидкого росту авторитаризму.
І насправді це серйозне уточнення, аже якщо обмеження демократії спричинене війною, то воно є досить зрозумілим і вірогідно тимчасовим. Але якщо це спланований і послідовний процес, що йде з інавгурації..... то в мене для Вас погані прогнози.
показать весь комментарий
31.05.2024 10:44 Ответить
Ещё когда зе-клоун поехал в 2019 в Париж, встречаться с глав-гэбистом и подписывать "фомулу Штайнмаера" - следовало всю зе-команду вышвыривать из власти, на нары.

Хотя, первый звонок было до этого - когда произошло изнасилование конституционными судьями Конституции Украины, с роспуском действующего парламента.

Хотя, люди с мозгами в голове - ещё до выборов 2019 отлично понимали, что зе-клоунада ни до чего хорошего Украину не доведёт.

Если бы укро-жители сделали Майдан против рыгов сразу после выборов 2010 (как это проделали в 2004), а не тянули с ним 4 года - не было бы последующих бед с 2014-го.

Если бы укро-жители сделали Майдан против зе-клоунов сразу после выборов 2019 - не было бы последующих бед с 2022.

И теперь укро-население (особенно, укро-военные) - тянут с вышвыриванием зе-клоунов из власти снова. Ну что же, чем дольше тянут - тем больше будут потери. Териториальные, имущества, жизней.
показать весь комментарий
31.05.2024 10:52 Ответить
Хто погодився? Я не погодився.

я двічі голосував проти цієї влади в 2019 році.
я чесно 5 років терпів цю владу і дотримувався законів весь їх термін в 5 років.
але з 20 травня вони не пішли, не оголосили вибори, ні навіть не сказали коли вони будуть, а просто узурпували владу.

Більше немає ніяких відносин між мною і цим режимом, я нічого вам не винен.
показать весь комментарий
31.05.2024 15:23 Ответить
У мене дві мрії зараз щоб закінчилась війна і канула в історію епоха правління боневтіка, обидва ці явища катастрофічні за характером впливу на Україну і взаємопов'язанні.. якже я ненавиджу цього яНеЛоха
показать весь комментарий
31.05.2024 15:57 Ответить
Всё идёт по плану, по графику...Спросите а по какому такому плану? По плану величайшого лидора и его найпотужнучего менеджера...План берėт начало скорей всего в Омане, дальше его пытались пропихнуть 27 квитня 22 року в Стамбуле, но что то пошло не так, толи Джонсонюк помешал, толи Арестович сказал не на часе...Так что надо потерпеть чуть чуть, а сейчас появилась надежда что наконец то удастся план протолкнуть в Швейцарии....Всё по класике...сначала надо путлера заманить в ловушку к в Омане а потом...бах и в дамки...Сначала путлеру предложили 12 пунктов договора о мире, но он не клюнул и стал ломаться....тогда марьяна безмозгла вернулась с фронта и предложила сыграть как Остап Бендер в шахматы...первый ход А2А4...а дальше как будет Богу угодно...короче пошли ва банк...Взяли и сократили договор до 3 пунктов...оставивши самые важные из них ( ето пипец ето просто гениально)...Перше...енергетическая безопасность...( пофиг что основные объекты разбомблены, дальше их ******* ...и на территории Запорожской АЕС тусуются ахмат сила с градами...), Друге... свободное плавание в Чёрном море, ето штобы Одесса и Николаев открыли наконез то курортный сезон...( пофиг что ГУР с СБУ довели российский так называмемый чёрноморский флот, то есть то что от него осталось, до того что они готовы пойти хоть в Арктику лиш бы быть в безопасности) и третий пункт...обмен пленными...шах и мат...И коню понятно что путлер переживает за каждого куска своего пушечного мяса, которые по ошибке остались в живых и сейчас томятся в застенках биндеровцев, там над ними издеваются не по человечески ( куда только смотрит главный так сказать орган... мировой политики организация озабоченных наций) их заставляют кушать 3 раза в день (фактически все после таких условий набирает веса, как говорят в народе репа начинает трескатся...), также под дулами автомата их ведут к телефону и заставляют звонить родным, прекрасно зная что етим роковым и подлым звонком разобьют хрупкую мечту близких о белой ладе...Мало того насильно оказывают медицинскую помощь и творят с ними другие страшные вещи..... Когда в тоже время украинские военно пленные проживают в домах отдыха и пансионатах, а также гостиницах где всё включено и заключено...ну вы поняли...В ленинских комнатах смотрят фильмы и сериалы на украинском языке, например сваты, няня и т.д и т.п. Я уверен стопудово путлер перед таким предложением точно не устоит....Западные так сказать партнёры, те самые которые озабоченые после ударов ЗСУ по оркостану... апплодируют стоя...Занавес опускается...Прав был наивеличайшый *идор...главное перестать стрелять...Вечная Слава Героям Слава Нации Смерть Ворогам (и не только внешним...)
показать весь комментарий
31.05.2024 17:16 Ответить
Досить скиглити. Вибори
показать весь комментарий
31.05.2024 19:55 Ответить
Бабу Йулю - на гілляку!
показать весь комментарий
31.05.2024 20:04 Ответить
І Йулю, і зебіляку - всіх на гілляку, каштанів на Хращатику на всіх вистачить
показать весь комментарий
31.05.2024 22:28 Ответить
А тролів продажних куди? Гебельс застреливсь.
показать весь комментарий
01.06.2024 08:11 Ответить
Я вам дам парабеллум, Шура
показать весь комментарий
01.06.2024 08:15 Ответить
Співчуваю, але я совість не продавав))
показать весь комментарий
01.06.2024 10:11 Ответить
Пане автор ніхто не погоджувався. Є стадо, яке раніше підтримувало ПП, а тепер Зе. Ні я не несу нісенітницю. Просто є люди, які всередині лоялісти, якщо влада умовно проукраїнська, вони будуть її підтримувати і толерувати будь-який злочин. Зписуючи це на необхідність стабільності, війну, взагалі будь на що. А опір та критика виключно зі сторони тих, хто типу Ростислава Шапошнікова критикував і Порошенко, і Яника, і не ділив владу на "своїх" та "не своїх". Тому є два великих класи: лоялісти та бунтарі. То коли ви кажете "ми", ви кажете виключно про лоялістів. А бунтарі з перших днів війни, та і взагалі правління Зе стояли на варті демократії та свободи слова. От і все. Влада змінюється, люди ні.
показать весь комментарий
01.06.2024 08:06 Ответить
Кому досі не зрозуміло, що до влади повернулась партія регіонів? Зеленський її завжди підтримував і повернув у владу. Подивіться, хто сидить у його Офісі. Зараз Єрмак, який фактично перебрав на себе всю владу - це той самий Янукович. І прибрати цих "крєпкіх хозяйствєнніков" під час війни - проблема. Ніякої демократії з цими пройдисвітами не буде. А наші західні партнери, як завжди, мовчки спостерігають.
показать весь комментарий
01.06.2024 11:52 Ответить
Згоден з кожним словом автора. Додам, що з перших днів війни президент мав згуртувати суспільство створивши уряд народної довіри з технократів у тому числі опозиційних представників.
Натомість маємо гру в політику на тлі бойових дій. Це нонсенс. Це злочин проти народу в т.ч. власного виборця (до якого я не належу).
показать весь комментарий
01.06.2024 13:33 Ответить
В цілому згодний. Тільки ріже це "ми". Саме "Ми допустили". Це як звинувачувати Касандру в падінні Трої. Все ж була правда в гаслі "Зробимо їх разом" - зробили. Всіх разом. Тільки це зробила безмозка і аморфна більшість. А "ми" (та спільність, до якої я себе відношу) не змогли завадити, достукатись до людей, коли їх думка ще мала вагу - тут моя вина. Але це не надовго. Логіка подій така, що незабаром такі пости будуть зникати і інфопростір буде монополізовуватись. Через зачистку. Яскравий приклад, мобілізація журналіста Укрінформа - і це не перший дзвіночок.
показать весь комментарий
01.06.2024 14:03 Ответить
ХТО ті МИ? Валєра, ти довбень?
показать весь комментарий
01.06.2024 20:51 Ответить