4210 посетителей онлайн
8 341 48
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Як Захід намагається уникнути Третьої світової

нато

Останні два роки Захід відчайдушно намагається уникнути Третьої світової.

Обмежує використання своєї зброю для ударів по Росії. Навіть не намагається збивати ракети, які пролітають над його територією. Жахається від ідеї відправити інструкторів на українські полігони. Раз по раз твердить про необхідність "уникнути ескалації".

У всьому, що відбувається, ввижається спроба втримати війну у двосторонніх межах. Утримати у просторі та географії. Захід відчайдушно намагається зберегти себе в тій логіці, в якій жив останні десятиліття. І нашу війну сприймає як головну перешкоду.

Дуже мило, але це не спрацює.

Історія не повторюється — вона лише римується. Та коли вже шукати у ХХ столітті аналогію, яка могла б підійти Україні, — це передвоєнна Чехословаччина. З тією лише різницею, що в нашій версії історії Чехословаччину не покинули на самоті, а навпаки — допомагають їй грошима та зброєю. І в цьому сенсі надворі такий собі 1940 рік, тільки Вермахт досі не вторгся в Польщу, не окупував Францію, не бомбить британські міста — бо, як і раніше, стирає свої військові зуби об армію Чехословаччини.

У цьому й особливість ситуації. Наші партнери поводяться так, немов ми ведемо свою власну війну. Не беручи до уваги, що лише наш опір дозволяє їм, як і раніше, перебувати в ситуації миру.

Усією своєю стабільністю Європа зобов’язана Україні. Це ми виграємо їм час для переозброєння. Це ми даємо їм шанс наростити військові бюджети. Це наш досвід дає їм можливість адаптуватися до сучасної війни. Європейцям випала нагода дізнатися, який вигляд має війна двох кадрових армій, бо раніше весь їхній воєнний досвід зводився до протистояння партизанським рухам.

Коли вони розмірковують про наслідки війни — лякаються російської поразки. Їм ввижається в цьому загроза ядерного удару. Загроза неконтрольованого розпаду імперії. Другий фронт у країнах Балтії та диверсії у центрі Європи. Але їм не завадило б запитати себе про те, що буде в разі поразки України.

Мільйони біженців. Концтабори і репресії. Десятки нових Маріуполів і сотні нових Буч. Гуманітарна катастрофа та російські танки біля кордонів Альянсу. А головне — переконаність Москви в тому, що вона зуміла виграти перший акт війни з Північноатлантичним альянсом.

Захід може не сприймати себе стороною конфлікту, але набагато важливіше те, що його вважає стороною конфлікту Москва. Росія живе у своїй власній логіці, і в її описі реальності вона вже два роки бореться не з незалежною державою, а з авангардом ворожої імперії. Програш України Москва розцінить лише як свідчення чужої слабкості. І може вирішити, що успіх треба розвивати.

Кремль встиг попрощатися зі старою епохою — на відміну від наших партнерів. Тому Німеччина відмовляє Україні в постачанні ракет Taurus. Тому США просять не бомбити російську нафтопереробку. Тому Польща закликає обмежити український експорт до Європи. На їхньому тлі Франція, яка обіцяє віддавати Україні списану військову техніку замість того, щоб відправляти її на брухт, виглядає зразком рішучості.

Але особливість у тому, що Україні випало бути дамбою. Тією самою дамбою, що бере на себе удар стихії. Тією, що захищає Європу від глобальної війни. Тією самою дамбою, в разі руйнування якої всім решта доведеться не загравати зі своїми фермерами, а підбирати їм військову форму і відправляти в окопи.

Наша війна залишається двосторонньою і локалізованою тільки тому, що ми ще тримаємося. Щойно в нас зникнуть для цього ресурси — війна добереться до решти. В імперії немає кордонів — у неї є тільки горизонти. І якщо російський президент вважає ідеальним той світ, у якому він виріс, то можете зазирнути в карти Європи 70‑х років.

Усе, в чому ми живемо, — це не девіація. Не випадкове спотворення, не помилка історії і не примха диктатора. Це реальність, яка була уготована всім, але на шляху якої випало опинитися нашій краї­ні. Якщо ми програємо, ті, хто виживуть, завжди зможуть вимовити сакраментальне "ми попереджали". Головне, аби було кому.

Не стоїть питання про те, чи буде європейська зброя воювати. Питання в тому, хто саме буде нею воювати. Може, Україна — і тоді наші сусіди зможуть зберегти для себе комфортну роль тилу, гаманця і ремонтної майстерні. А може, сама Європа — якщо її виборці "втомляться від війни" та вирішать, що Україна має оборонятися самостійно.

Якби Чехословаччину не залишили на самоті, доля Другої світової могла опинитися під питанням. А Третя світова не починається лише тому, що Україна досі воює.

Топ комментарии
+14
Не полізуть кацапи на країни НАТО, бо вони нападають виключно на тих, кого вважають слабкими. Якщо досягнуть успіху в Україні - далі буде Молдова, Білорусь, Грузія і т.п. в межах колишнього "совка" до зони впливу Китаю. Вони б і в Україну поки що не лізли, якби знали, що так сильно зав'язнуть, а не пройдуть парадним маршем "в Кієв за трі дня" і якби довбні не обрали коміка з його прорашистською командою, то і досі тривали б позиційні зіткнення на Донбасі і не відбулося б широкомасштабного вторгнення.
показать весь комментарий
19.06.2024 13:17 Ответить
+11
Дописувач, обравши цікаву тему, помилився у головному питанні: чому Захід так нерішуче допомагає Україні здолати на полі бою окупаційну армію рашистської пітьми?
А справа в тому, що викладені у даному дописі загрози не сприймаються а ні США, а ні країнами Європи, не кажучи про інших, як такими. І на це є багато причин.
Основна з них - це економічна.
Глобальний ринок фінансів, енергоносіїв, промислових виробництв та розподілу праці не сигналить про наближення Всесвітньої катастрофи у вигляді масштабної чи навіть локальної ядерної війни. І в цьому - весь сенс. Бо всі ризикоорієнтовані показники, що пов'язані із війною між Україною та пітьмою, вже другий рік поспіль закладаються в корпоративні бюджети, діючі економічні моделі і фінансові програмні алгоритми господарюючих суб'єктів провідних економік Світу. І вони там "перетравлюються".
Іншими словами, Світова економіка підлаштувалась під цей виклик і сприймає його як черговий регіональнмй конфлікт, на кшталт Близькосхідного або як війну в Афганістані чи між Іраком й Іраном.
До речі, серед політиків зі США є досить поширеною думка, що повторне вторгнення в Ірак американсько-британської коаліції, після якого було повністю розбито іракську армію й ув'язнено і страчено Саддама Хусейна, було явним "перебором". Бо цей крок ліквідував регіональну силу, що протистояла Ірану. А це призвело не лише до різкого посилення іранського впливу в регіоні, але в додачу ще й породило ІДІЛ з усіма негативними наслідками.
Тому й таке відношення до ідеї розгрому армії пітьми і ліквідації режиму *****.
Тож, доки йде війна в Україні так, як вона йде, всіх все влаштовує.
Звісно, окрім українців.
показать весь комментарий
19.06.2024 14:04 Ответить
+6
Европа может спокойно жить, не потому что Украина воюет с казластаном, а потому, что на ее территории расположены войска США, которым не надо 'перевооружаться' и 'наращивать военный бюджет '. Все остальное - понятные эмоции
показать весь комментарий
19.06.2024 11:59 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Не має права скаржитися той, хто два роки свідомо знищував українську потугу, готуючись приймати ворога в позі зю зі зпущеними зеленими штанями.

Український Народ всі плани покруча плани зламав!

Паша, ти гарний журналіст і патріот, але пр припиняй лизати дупу Верховного Правителя Єрмака А.Б. Розумію, що дід Піня наказав, але Вона й так блищить.
показать весь комментарий
19.06.2024 11:32 Ответить
"припиняй лизати дупу Верховного Правителя Єрмака"

продовжуй дуже дякувати за 20 пілотів для літачків 40+ років на третьому році війни.

"а маглі і нічєво нє дать, самівінавати"

ніякий Порошенко, Ярош чи хоч Залужний на чолі держави не врятував би нас тепер від необхідності допомоги Заходу.
показать весь комментарий
19.06.2024 11:57 Ответить
Так не благодарите, откажитесь, гордо.
показать весь комментарий
19.06.2024 12:01 Ответить
Правильно, бо війни б і не було.

Бояться давати, бо тут вори на чолі та через своє крадійство - завербовані гебнею.
показать весь комментарий
19.06.2024 15:48 Ответить
«Правильно, бо війни б і не було» - дитячий садок….
показать весь комментарий
20.06.2024 07:57 Ответить
Дитячий садок в мізках зефілітіків - какая разніца готуватись до війни чи займатись асфальтівництвом
показать весь комментарий
20.06.2024 09:08 Ответить
Скільки вже Хаймарсів покрали? А Абрамсів?
Наші зелені крадуни це просто дуже зручна відмазка для того щоб не давати нам достатньо зброї.
показать весь комментарий
24.06.2024 16:15 Ответить
За досвідом Другої світової: чим більше намагаєшся уникнути світової війни, тим швидше вона почнеться.
Війна ж ця світова не тому, що якісь там країни щось там не поділили.
Війна ця - за спосіб життя.
Або демократія та лібералізм, або диктатура та ідеологічно-релігійний терор.
І "та сторона" має від'ємну толерантність. Хто не ми - той проти нас.
показать весь комментарий
19.06.2024 11:35 Ответить
Европа может спокойно жить, не потому что Украина воюет с казластаном, а потому, что на ее территории расположены войска США, которым не надо 'перевооружаться' и 'наращивать военный бюджет '. Все остальное - понятные эмоции
показать весь комментарий
19.06.2024 11:59 Ответить
Не просто розташовані. Війська США, озбоєні найпотужнішою у світі ядерною зброєю стримування.
Субмарини ВМФ флоту США сьогодні мають на борту нові тактичні ядерні боєголовки 1-5 Кт для протидії ТЯЗ РФ.
Стосовно конвенційної зброї, кремль визнає, що НАТО має перевагу.
показать весь комментарий
19.06.2024 12:39 Ответить
Розкажи це Польщі з країнами Балтії, а то вони тебе розумного не читають, а бігають зброю скупляють що дурні і укріпрайони будують.
показать весь комментарий
19.06.2024 12:58 Ответить
Вони не дурні і не скуповують застарілий мотлох, термін використання якого закінчився ще у минулому тисячоріччі.
Вони виконують і перевиконують свої зобовʼязання витрачати на оборону не менше 2% бюджету. Нашій владі мабуть все ще є чому повчитися у поляків у розвитку оборонній галузі з урахуванням відомих загроз. Можна бути впевненими, що поляки вивчають бойовий досвід ЗСУ і враховують його для оборонних завдань Польщі.
показать весь комментарий
19.06.2024 13:14 Ответить
И дэ воны ту зброю скупляють? То Мозамбик им Ф35 продае? Или можэ Украина?
показать весь комментарий
20.06.2024 14:42 Ответить
Так а нахіба їм зброя - вони ж під ядерною парасолькою... чи не всьо так адназначна?
показать весь комментарий
24.06.2024 16:13 Ответить
ти зелена журнашлюха! ти жив і живеш як тобі зручно! чому ти заговорив? совість замучила? скажу ні! тому що тобі так зручно!
показать весь комментарий
19.06.2024 12:51 Ответить
Не полізуть кацапи на країни НАТО, бо вони нападають виключно на тих, кого вважають слабкими. Якщо досягнуть успіху в Україні - далі буде Молдова, Білорусь, Грузія і т.п. в межах колишнього "совка" до зони впливу Китаю. Вони б і в Україну поки що не лізли, якби знали, що так сильно зав'язнуть, а не пройдуть парадним маршем "в Кієв за трі дня" і якби довбні не обрали коміка з його прорашистською командою, то і досі тривали б позиційні зіткнення на Донбасі і не відбулося б широкомасштабного вторгнення.
показать весь комментарий
19.06.2024 13:17 Ответить
Ну, якщо розглянути сценарій повного захоплення України, то треба памятати і про економічні і людські ресурси, які доплюсуються до імперії зла. З такими ресурсами можна спокійно дійти до Ліссабону, враховуючи економічну слабкість і відсталість західного ВПК ( поштучні вондервафлі погоди не зроблять, тільки массове виробництво дешевих ракет і снарядів). Всі чомусь кивають в сторону західної авіації і всяких b-52,f-35 - мовляв вони головна потуга. Нічого подібного - вони ніколи в житті не стикалися з ******** ППО з необмеженим запасом ракет, а тільки з бедуїнами на верблюдах у пустелі - і схоже ніхто цього не розуміє
показать весь комментарий
19.06.2024 18:59 Ответить
До Лиссабону? Угу, щас. За 28 месяцев они дошли аж до Авдеевки Донецкой области, а как заполучат развалины Южмаша, так сразу и Лиссабон, да. .
показать весь комментарий
20.06.2024 14:46 Ответить
ви всі в Україні недооцінюєте ступінь внутрішнього розколу, і в США, і в Європі !
зброї НАТО має багато - а бажання воювати не має !
і так само було й в 1939-40 роках !

росія веде в Україні колоніальну війну, але всі західні професори-славістіки і решта корисних ідіотів на зразок ноама хомського, а також всі "ікони" літератури, мистецтва, соціології, філософії та журналістики, які виросли з "студентських протестів 1968 року" і досі не збагнули що ними маніпулювали терористи, - стверджують що це США колонізувало росію в 1991-2022 роках !

війна починається не тоді, коли сильний нападає на слабкого, а тоді коли один здурів і втратив орієнтири, а інший дочекався свого шансу : пару тисяч монголів захопили сто тисяч татар і сто тисяч угрів, і погнали їх на Київ в XIII ст, а самі були "заград-отрядом", нічого з тих пір не змінилося - ті ж самі татарські та угорські прізвища в русскіх воєнних
показать весь комментарий
20.06.2024 01:24 Ответить
Все так .. Перший раз згоден з автором - повністю .
показать весь комментарий
19.06.2024 13:21 Ответить
Звідки береться ця маячня шо кацапи полізуть у Европу.
показать весь комментарий
19.06.2024 13:23 Ответить
звідки ця маячня, що росія претендуватиме на Крим (2008)
показать весь комментарий
19.06.2024 14:12 Ответить
А їх хтось вигнав з Криму, після розвалу совка, взагалі ?
показать весь комментарий
19.06.2024 15:35 Ответить
Слушне зауваження.
показать весь комментарий
19.06.2024 16:36 Ответить
з пересмикнутим згоден.
перефразую:
звідки ця маячня, що росія військовим шляхом може окупувати Крим? (2008)
показать весь комментарий
19.06.2024 18:54 Ответить
Дописувач, обравши цікаву тему, помилився у головному питанні: чому Захід так нерішуче допомагає Україні здолати на полі бою окупаційну армію рашистської пітьми?
А справа в тому, що викладені у даному дописі загрози не сприймаються а ні США, а ні країнами Європи, не кажучи про інших, як такими. І на це є багато причин.
Основна з них - це економічна.
Глобальний ринок фінансів, енергоносіїв, промислових виробництв та розподілу праці не сигналить про наближення Всесвітньої катастрофи у вигляді масштабної чи навіть локальної ядерної війни. І в цьому - весь сенс. Бо всі ризикоорієнтовані показники, що пов'язані із війною між Україною та пітьмою, вже другий рік поспіль закладаються в корпоративні бюджети, діючі економічні моделі і фінансові програмні алгоритми господарюючих суб'єктів провідних економік Світу. І вони там "перетравлюються".
Іншими словами, Світова економіка підлаштувалась під цей виклик і сприймає його як черговий регіональнмй конфлікт, на кшталт Близькосхідного або як війну в Афганістані чи між Іраком й Іраном.
До речі, серед політиків зі США є досить поширеною думка, що повторне вторгнення в Ірак американсько-британської коаліції, після якого було повністю розбито іракську армію й ув'язнено і страчено Саддама Хусейна, було явним "перебором". Бо цей крок ліквідував регіональну силу, що протистояла Ірану. А це призвело не лише до різкого посилення іранського впливу в регіоні, але в додачу ще й породило ІДІЛ з усіма негативними наслідками.
Тому й таке відношення до ідеї розгрому армії пітьми і ліквідації режиму *****.
Тож, доки йде війна в Україні так, як вона йде, всіх все влаштовує.
Звісно, окрім українців.
показать весь комментарий
19.06.2024 14:04 Ответить
Все так, только для большинства здешний комментаторов это слишком сложно. Люди охотно верят в глупости от малообразованных блохеров делающий заявления вселенского масштаба.
показать весь комментарий
20.06.2024 14:53 Ответить
Західні партнери роблять все щоб показати що вони слабкі, так можна і Сувалський коридор втратити.
показать весь комментарий
19.06.2024 14:57 Ответить
Це якщо ********* звідсиля вийде і піде на тер. Білорусі погрожувати Польщі і Балтії.

Але всерівно, Європа вже навчена. Там 300 тис. контингент тренують.
показать весь комментарий
19.06.2024 15:37 Ответить
300 000 клоунів. Чим вони збираються воювати? Північна Корея ліпить снарядів більше ніж вся європа разом взята, росія клепає снарядів в місяць скільки сша в рік, а ще не забуваєм про китай! А ППО??? Скільки ліплять ракет до с-300, с-400 - а скільки до петріота і т.п.? Різниця в кількості - в десятки раз! Прицьому ракета до с-400 в раз десять дешевша ніж до петріота ( там від 3млн стартує ціна для найкоротшої по дальності), в той час як той самий кінжал коштує менше ляма. Німці в другу світову клепали найкращі танки Пантери і Тигри, і найкращі літаки - але т-34 клепали в десять раз більше , як і фанерних літкаків
показать весь комментарий
19.06.2024 19:09 Ответить
Шо Ви за теє НАТО так переживаєте ? Чомусь же ********* вирішила на нас напасти, а перед цим Грузія, Молдова тощо, а не на Балтію чи Польщу.
показать весь комментарий
19.06.2024 22:12 Ответить
Некомпетентный мыкола.рашу закидают ракетами с воздуха и флота.никто арт дуели как в первую мировую устраивать не будет это отсталые аборигены аля мы и кацапы допотопно воюем.так что те снаряды можно будет нах выкинуть
показать весь комментарий
20.06.2024 08:28 Ответить
Спочатку агітували за членограя з кацапським паспортом.
Потім крали гумдопомогу, продукти, зброю і гроші.
Далі сцяли в очі партнерам прикрившись своїм " героїзмом" у бункері.
Тепер вимагають гроші бо путін нападе на європу.

Вніманіє вапрос: автор, ти справді вважаєш своїх читачів дебілами? Чи просто настав час платити за домік у кабо-верде?
показать весь комментарий
19.06.2024 15:21 Ответить
У Чехословаччині станом на 1938 рік ВПК був - будь здоров! Випускали практично усі види озброєнь і БК.
показать весь комментарий
19.06.2024 16:30 Ответить
Все! Все! Від А до Я - 💯%! Тільки москальськи танки будуть не біля їх кордонів, а у Бердліні і Відні, про що москальня вже прямо говорить! Не кажучи вже про країни ,, варшавського договіру"! Дуже шкода, що в нас немає можливості створити для кацапні до них ,, коридор", але повз нас!
показать весь комментарий
19.06.2024 18:03 Ответить
Коридор у них є -Білорусь. Та чогось не йдуть.
показать весь комментарий
19.06.2024 18:11 Ответить
Шкодливо? ТП, тебе бы хотелось кацапские танки в Берлине и Вене?
показать весь комментарий
20.06.2024 14:56 Ответить
Трохи дивна стаття - старі лозунги в час після саміту - можливо була написана 2 роки тому. і тепер публікується.

А стосовно світової війни, то воно так: по мікрону, але людство видирається вгору від звіра в собі, в 21 ст. маси людей вже не рвуться воювати. В розвинутих країнах ці маси досить активні, а ще там є вибори - коли влада буде за війну, то цю владу знімуть. В нерозвинутих країнах маси людей голосують проти війни ногами, всім втекти не вдається, але тенденція чітка.

Саміт якраз і підтвердив все це, там навіть чути не хотіли прямі слова про війну, не кажучи вже про хрестовий похід. І формула миру влізла туди лише 3 скромними пунктами, про хліб, полонених, електрику. Китай прямо говорить: масла у вогонь війни ми підливати не будемо. США говорять інше, але на практиці спускають все на тормозах.

І ще, можливо західняки мало думають, не розуміють загрози? Досить піти в Х - котрий хлопець Макс купив, щоб не було цензури - піти і почитати, що пишуть західняки під словами того хлопця "кого ви більше ненавидите, путіна чи байдена?" Все вони бачать.
показать весь комментарий
19.06.2024 18:37 Ответить
Ага бачать, як наш піськограй - мир в очкє у путіна
показать весь комментарий
20.06.2024 09:15 Ответить
Казарін, ваш спонсор Фурса десь з місяць тому писав, що ми воюємо лише за власне існування і захід до нас ніяким боком не стосується, ми не маємо апелювати до заходу взагалі, бо це лише наша і тільки наша війна. Що це у вас за прозріння чи претензії до наших вельми-шановних партнерів? Дивно)

Ми єдині, хто готовий воювати, тобто класти власне життя за символічні і дискурсивні речі. І якщо ми впадемо, то потім Росія, ЄС, США домовляться, вони і зараз залишають коридори для домовленостей, торгують газом, нафтою, іншими копалинами. І наші життя для них лише елементики в грі.

Якщо ми програємо, то не загинемо фізично, а перестанемо існувати в деяких дискурсах і символізмах, наприклад, не буде прав чи це будуть інші права, буде інший режим ідентифікацій, от і все. Ніякої трагедії не відбудеться, тому цинічний захід, який більше не вірить ні в які цінності, так себе поводить - знає, як краще, але діє як гірше. Цей феномен ********* дифузного цинізму досліджував Слотердайк.
показать весь комментарий
19.06.2024 19:09 Ответить
Цинізм західного світу, звичайно, трохи дивує пострадянську людину - думалось, що коли захід проти брехні і насильства комуняків, то він за правду і свободу - варіант, що він проти конкурентів комуняків якось не розглядався - хоча навіть одна підтримка Дювальє могла б розкрити очі. А таких голочок правди були тисячі, наприклад, розмови Клінтона із Кравчуком - коли не віддасте ядерку, то ми обявимо вам країною терористом; не договір, а меморандум, договір треба через конгрес, це довго, у мене нема часу...
показать весь комментарий
19.06.2024 20:25 Ответить
Стосовно Клінтона і Кравчука, ти під столом сиділа, заробляла на снікерс?
показать весь комментарий
20.06.2024 09:20 Ответить
Да, Запад за свободу и правду. Для себя. А другие свою свободу и правду должны сами защищать. И Запад готов таким помочь, но воевать за чужую свободу он не хочет и не будет.
показать весь комментарий
20.06.2024 15:01 Ответить
но воевать за чужую свободу он не хочет и не будет... - ну да, это инопланетяне в о вьетнамах поливали напалмом, потом они же в афганах 20 лет с летающих блюдец отстреливали, еще были ирак, и до ирака, и после ирака... - проклятые инопланетяне, они видят нарушения своей свободы и своей правды по всему миру!!!
показать весь комментарий
20.06.2024 18:42 Ответить
В деякий дискурсах - це як в Бусі, чи Маріуполі? У тебе нік щ помилкою, правильно - *****
показать весь комментарий
20.06.2024 09:18 Ответить
Военкори русні так і говорять - росія у концтаборах перевиховує українців та навчить їх уму-розуму і ми будемо разом завойовувати богату і рознежену Європу.
Вибор невеликий: чи зараз воювати в ЗСУ, чи - у російській в якості піхоти у м*ясних штурмах
показать весь комментарий
20.06.2024 15:07 Ответить