5932 посетителя онлайн
2 325 19
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Небуденні розмови про науку

наука,дійсна

Ініціативи науковців "Будні науки" та "Дійсна наука" щотижня проводять відкриті науково-освітні лекції, зустрічі, події. Отримані донати з публічних заходів надходять на допомогу бійців Сил оборони.

Спільними зусиллями у серпні був проводений великий захід "НеБуденні розмови про науку", де найкращі українські вчені протягом дня популярно розповідали про цікаві наукові теми, а також знайомили відвідувачів із роботою науковців. Ще однієї ціллю заходу була підтримка своїх колег, які перебувають у лавах Збройних сил України та збір на дрон DJI Matrice 30 Enterprise у підрозділ науковця з Інституту фізики напівпровідників НАН України Юрія Рябченка!

наука,дійсна

Наразі кошти на дрон DJI Matrice 30 дозбируються, а всі бажаючі отримали можливість переглядати лекції на Youtube, зробити донат, а також завдяки донату взяти участь у розіграші прапора, підписаного бійцями з аеророзвідки 5-ї Окремої штурмової бригади, для яких і відбувається збір на безпілотний комлекс!

Банка https://send.monobank.ua/jar/5M8WA7jTKC

Картка моно 5375 4112 1974 1001

Умови участі на сторінці Платформи БуДні Науки: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02BMXu6MnX6ud4kUomaZV8cPr2V4hKEXHAM9LoN9TGzuz56Vr75kBjqWwCrUQ9FDqkl&id=100095425427122

Анонс найближчої наукової події, лекції "Біоінформатика проти бур'янів" 14.09 о 16:00: https://www.facebook.com/events/526667406426438

Корисне відео "Атом мирний і не дуже" на каналі "Дійсна наука" https://youtu.be/mQLygU5eNsU?si=hoDBwIOEqwwSuMZL

Топ комментарии
+1
Я не запропонував нічого, крім реального рецепту.
Перш за все - задовільнення базового рівня піраміди Маслоу.
Пройшли часи Марії Кюрі та лабораторій на мансардах.
Зараз для бодай якогось відкриття потрібна апаратура та матеріали. Бо майже все, що можна було відкрити за допомогою відрізаних на кухні жаб'ячих лапок, вже давно відкрито.
І навіть якщо знайдуться ті, що згодні бути голодними, виробників лабораторного приладдя байками про важливість науки не нагодуєш.
ЄДИНИМИ ТОЧКАМИ РОСТУ будь-якої держави Є: НАУКА, ОСВІТА, НАРОДНА ПРОСВІТА
В ОАЕ чи то наука-освіта-народна просвіта дуже круті, чи то розвитку там з гулькін йух.
показать весь комментарий
16.09.2024 11:56 Ответить
+1
Все одно це нікому не цікаво, крім безпосередньо причетних.
Громадський контроль... А як громада, без потрібного рівня обізнаності, може вирішити, які теми потрібні, а які - ні?
Ну будемо ми займатись нанотехнологіями, наприклад. А що? Це ж круто, *******. Он русня ними займається, а ми що, гірші?
Тільки у русні при всіх її грошах і політичній волі результатів щось не видно.
показать весь комментарий
17.09.2024 16:02 Ответить
+1
Вигодить, що громадське обговорення - це не про пересічних, а про широке коло експертів.
Ну а в колах експертів є тенденція не обговорювати, а домовлятись.
показать весь комментарий
17.09.2024 17:42 Ответить
Комментировать
Сортировать:
І нуль коментарів вже котрий день.
Ну кому та наука потрібна, без нормального матеріального забезпечення та з дуже туманними перспективами?
Тут всі розумні люди в айті йдуть.
показать весь комментарий
16.09.2024 09:03 Ответить
Кожен робить, що МОЖЕ. Потрібна державна наукова програма, взаємопов'язані теми - від фундаментальних до прикладних. Потрібні пропозиції та громадське обговорення цих пропозицій. Державі критично необхідна така програма:
прозора, публічно обговорювана національною науковою спільнотою;
теми досліджень мають бути обґрунтованими, мотивованими, взаємопов'язаними, без незв'язних, ізольованих або слабопов'язаних компонентів;
програмовані результати наукових досліджень повинні бути реально досяжними, зрозумілими і передбачати як позитивний, так і негативний результат;
залучення тем у таку державну програму повинно бути прозорим та мати змагальний характер і "суддями та присяжними у цьому суді" має бути уся українська наукова спільнота ("українська" - звичайно, мається на увазі не мовно-етнічна приналежність, а громадсько-політична позиція та громадянство).
Чому нашій державі критично НЕОБХІДНА ця програма? Тому що ЄДИНИМИ ТОЧКАМИ РОСТУ будь-якої держави Є: НАУКА, ОСВІТА, НАРОДНА ПРОСВІТА. І "по ранжиру" ці галузі не розташуєш. А без цих точок росту держава - взагалі не справжня держава, а бонсай.
За посилання на "ютуб" - подяка, надзвичайно цікаво. Ці мої вислови - суцільна банальщина і тривіальність. Але що ще можна сказати тут і зараз.? Тому "нуль коментарів" і залишиться. Примітно, що пан Войцеховський нічого, крім сердитості, не запропонував.
показать весь комментарий
16.09.2024 11:49 Ответить
Я не запропонував нічого, крім реального рецепту.
Перш за все - задовільнення базового рівня піраміди Маслоу.
Пройшли часи Марії Кюрі та лабораторій на мансардах.
Зараз для бодай якогось відкриття потрібна апаратура та матеріали. Бо майже все, що можна було відкрити за допомогою відрізаних на кухні жаб'ячих лапок, вже давно відкрито.
І навіть якщо знайдуться ті, що згодні бути голодними, виробників лабораторного приладдя байками про важливість науки не нагодуєш.
ЄДИНИМИ ТОЧКАМИ РОСТУ будь-якої держави Є: НАУКА, ОСВІТА, НАРОДНА ПРОСВІТА
В ОАЕ чи то наука-освіта-народна просвіта дуже круті, чи то розвитку там з гулькін йух.
показать весь комментарий
16.09.2024 11:56 Ответить
Стан нашої держави абсолютно точно передбачив Т.Г. Шевченко: "...як Україну злії люди присплять лукаві і в огні її, окраденою, збудять...". За наших обставин будь-яка пропозиція без ретельно облаштованого механізму її реалізації означає лише пропозицію можливості потренуватися у клептоманії. ******* наука надто тісно переплелася з технологією, щоб не пропонувати чогось утилітарного та досяжного, привабливого за поточних обставин.
Питання хоч якогось збереження фундаментальної науки - ОБОВ'ЯЗОК ДЕРЖАВИ. Без кваліфікованого громадського нагляду це - безнадійно. Але: держава повинна ПЛАТИТИ, науковці - ПРАЦЮВАТИ, а не повернутися на згарище після нашої неминучої ПЕРЕМОГИ.
ОАЕ - така ж держава, як карета Катерини Другої з вмонтованим стільником - автомобіль Ролс-Ройс Фантом другої серії. ОАЕ - "типовий" бонсай. Закінчиться "епоха нафти" - закінчиться "усяке ОАЕ". Зараз в ОАЕ - не розвиток, а споживання.
Щодо "крутості: Без фундаментальної науки держава завжди буде мати потребу в іноземних технологіях, нічим не врівноважену потребу, без освіти держава завжди буде мати потребу в кваліфікованих спеціалістах та на додачу не буде мати якісного розвитку науки. А також не буде мати учителів, тобто народної просвіти. Без народної просвіти держава не буде мати НІЧОГО.
😁Як бачите, нам немає з чого лаятись, чи навіть дискутувати. Я лише конкретизую напрямок Ваших міркувань. З усією повагою.
показать весь комментарий
16.09.2024 13:32 Ответить
Так, держава повинна платити. А вона не платить. І над чим наглядати? Над порожнім бюджетом?
А даси гроші - розпиляють. І ніякі плани та ради не допоможуть: винайдуть схему, поділяться з наглядачами.
показать весь комментарий
16.09.2024 13:39 Ответить
Якщо буде контролюватися громадою - вкрасти вони (корупціонери) зможуть лише раз. Якщо до афери приєднаються науковці - ці науковці втратять наукову репутацію.
Зверніть увагу: в науці наукова репутація - найголовніше з точки зору "місця у процесі". Справжніх науковців відрізняє знання ІМЕН провідних дослідників,. Будь-якого справжнього науковця відрізняє можливість почати розповідь про нього зі слів "це той, що...". А далі: " винайшов ..." або "чиї ...", "опублікував ...", "сказав ...". І варто "засвітитись" на якийсь дурниці, щоб до скону віку про тебе говорили "це той, що на засіданні Президії НАНУ бовкнув ...". А якщо про когось зможуть сказати "він - з ними, зі зло́діями і поцупив дещицю собі"... Той буде як науковець "живим трупом". Як прозвучало в одному старому мультфільмі-казці: "Для Ясона не було "потім".
Усе це стосується фундаментальної науки та цивільних прикладних галузей. Але взагалі професійний науковець відрізняється від "маґла" тим, що, посилаючись на когось, не поминає через раз нічийого наукового ступеня, вченого знання, якогось наукового титулу: професіонал про професіонала просто ЗНАЄ - прізвища достатньо.
Змушений звернути увагу на те, що обставини склалися так, що провідною галуззю суспільного виробництва України МАЄ бути ОБОРОНА та усе, що з нею пов'язане. Наукові дослідження, що мають військово-прикладне значення, повинні будуть отримувати УСЕ, хоча і у другу чергу. У першу чергу - задоволення РЕАЛЬНИХ і НАГАЛЬНИХ оборонних потреб. Отже, житиме Україна - серйозні науковці голодними не залишаться.

показать весь комментарий
17.09.2024 15:12 Ответить
Справжнього науковця від несправжнього відрізняє потяг до досліджень. Справжньому дай трохи грошей, аби якось більш-менш нормально жити, але все необхідне обладнання та витратні матеріали - і він працюватиме. Несправжній на такі умови не погодиться.
показать весь комментарий
17.09.2024 15:16 Ответить
Згоден. Але знову таки Ваші думки моїх спостережень не спростовують. Просто Ви дивитесь "у корінь", а я перелічую "симптоми".😁
показать весь комментарий
17.09.2024 15:58 Ответить
Все одно це нікому не цікаво, крім безпосередньо причетних.
Громадський контроль... А як громада, без потрібного рівня обізнаності, може вирішити, які теми потрібні, а які - ні?
Ну будемо ми займатись нанотехнологіями, наприклад. А що? Це ж круто, *******. Он русня ними займається, а ми що, гірші?
Тільки у русні при всіх її грошах і політичній волі результатів щось не видно.
показать весь комментарий
17.09.2024 16:02 Ответить
Перепрошую. Затримався з попередньою відповіддю. Так обговорення має бути кваліфікованим. Професіонали у прсутності обізннаих добродіїв, що "володіють темою", спілкуючись, висвітлюють перспективи, визначають цілі, осяжні строки та реальний зміст результатів. Результатів, які поза визначеним терміном можна перевірити практитчно і явно. Форма такого обговорення - хоча б цей наш блог, але з "відкритими забралами", не анонімно. Нанотехнології - це "пальцем у небо", Конкретно: що, як, для чого, хто таке вже робив, не робили - чому, якщо не займатися - що втрачаємо. З посиланнями на статті та монографії. Іраціональні та беззмістовні претензії знавці "винесуть" геть. Впевнений, що принаймі у Києві по три-п'ять компетентних науковців для обговорення усякої серйозної наукової теми знайдеться.
показать весь комментарий
17.09.2024 16:34 Ответить
А громадський контроль тільки буде сидіти і хлопати вухами, і переможе той, у кого кращі артистичні здібності, а не більш переконливі аргументи (які громадський контроль просто не сприйме, бо не в темі).
показать весь комментарий
17.09.2024 16:41 Ответить
Не "громадський контроль", а компетентні науковці - тобто люди, які працюють у тому ж напрямку або у чомусь дотичному. І НЕОБХІДНОЮ УМОВОЮ того, щоб пропозиція наукового дослідження бралася до розгляду, мають бути абсолютно зрозумілі та легкі для перевірки критерії виконання етапу досліджень та терміни такого виконання. Якщо хтось понаписує нікому не зрозумілі слова і запропонує "загальне благоденство через п'ять хвилин" - цей шмекер зі своєю шмекерією буде просто висіти у блозі без усякого обговорення, але як посміховисько. Жодного "громадського контролю", жодних "весільних генералів"! Лише науковці, які знають, що можуть помінятися місцями з "пошуковувачами", та самі собі написати тему для роботи, зарплати , наступного вченого звання та наукового ступеню. Або втратити значну частину можливостей для цього, якщо помилиться. Ніхто тут безвідповідально розводитися не буде. Аферистів і інтриганів залишимо в "добі "істєрічєского матєріалізма"
показать весь комментарий
17.09.2024 17:18 Ответить
З першого вашого допису.
Потрібні пропозиції та громадське обговорення цих пропозицій.
А тепер
Жодного "громадського контролю", жодних "весільних генералів"! Лише науковці
Щось змінилось?
показать весь комментарий
17.09.2024 17:21 Ответить
Громадське обговорення - обговорення компетентне, некомпетентне обговорення - прояв охлократії. Вперше в писаній історії нашої цивілізації громадське обговорення, як і громадянське суспільство, виникло в Древній Греції. І у громадському обговоренні приймали участь аж ніяк не геть усі..Але тоді було легше з відбором "експертів": в обговореннях приймали участь лише вільні людські істоти чоловічої статі, які мали бороди. В ОБГОВОРЮВАНОМУ ВИПАДКУ бороду та чоловічу стать заміняють зареєстровані наукові публікації на релевантні теми та вчений ступінь у відповідній галузі.
показать весь комментарий
17.09.2024 17:39 Ответить
Вигодить, що громадське обговорення - це не про пересічних, а про широке коло експертів.
Ну а в колах експертів є тенденція не обговорювати, а домовлятись.
показать весь комментарий
17.09.2024 17:42 Ответить
Тому "автоматично" не буде братися до розгляду жодна пропозиція наукової теми без мережевого план-графіка робіт з готовими бланками актів на перевірку виконання кожної роботи з місцями для відповідних підписів. Якщо люди беруться за роботу серйозно, то корінні питання уже розв'язано (принаймі, для самих винахідників), тобто схеми структур ієрархії побудовано, як і загальну мережу Петрі. Тобто скласти відповідні папери - не подвиг Геракла. І якщо хтось на запитання про такі речі кривиться, як немовля на горщику - значить, серйозно до роботи він ще не готовий. А підписи у таких "папірцях" еквівалентні явці з повинною. Тут на до змови. Конкретно експерти після таких підписів мають "сушити сухарі", як казали у часи моїх батьків. Домовитись, щоб вляпатись і щоб більше на такі справи не запрошували (якщо не посадять взагалі)? Якось сумнівно.
показать весь комментарий
17.09.2024 18:15 Ответить
Без нормального матзабезпечення процесу все одно не спрацює.
показать весь комментарий
17.09.2024 18:17 Ответить
Чухатися тим рогом, котрим дістаєш - запускати реальні теми на обмежені ресурси. "Спокушати" іноземних "буратін" на консорціуми. Пропонувати до обговорення перспективні теми, сміливі гіпотези. Допустити для обговорення англійську мову - зробити його міжнародним.
показать весь комментарий
17.09.2024 18:53 Ответить
PS Чи не жодний дослідник ЗДАЛЕКУ пройдисвітом виглядіти не захоче. Хоча я за свою таку-сяку наукову кар'єру ("30+" років) двох таких спостерігав. Зблизька.
показать весь комментарий
17.09.2024 16:07 Ответить