6124 посетителя онлайн
4 118 18
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Історії, які чіпляють

The Economist дало програмну статтю стосовно відносин України та Заходу.

В цілому це хороший матеріал, де вперше написано, що якщо Захід не хоче програти вісі зла — все одно доведеться брати Україну до себе і вмонтовувати її в системи безпеки.

Далі наведена цікава цифра, що наша зброярка завантажена лише на третину, на 7 мільярдів доларів, а могла би на всі 21. А ще що такі українські нові ніштяки, які трошки поколошкали військові склади на тверських болотах — могли би гарно юзати і НАТО.

Була піднята необхідність того, аби Зеленський нарешті говорив зі своїм суспільством. Бо відсутність тверезої інформації про реальну ситуацію і фрагментація суспільства точно не на користь.

Багів у цій статті було два. Там був момент, де автор загнув про "зростання націоналізму" в Україні. Та ще припустив, що російськомовні, накручені антизахідними настроями — можуть піти потім воювати за Путіна далі.

Чому трапився цей баг?

Найперше, наша країна так і не пояснила на Захід, а звідки взагалі в наших краях взялось скільки російськомовних. Що взагалі то це левова частка зросійщених українців — залишки тих сімей, які попали під каток сталінських репресій. І потім ті, хто не вмер від кулі чи під парканом з голоду розчинявся у містах, стирав ідентичність, ставав нудним міщанином з однаковими шпалерами і залізним ліжками. І на своїх діточок вʼязав галстук піонера.

Чому так трапилось?

Наші нинішні державники страшно бояться харизматичних, крутих людей, яких може побачити Захід. А саме ці персони можуть дати шикарні людські емоційні історії. Чому так? Бо ж не дай Бог — чисті штани вдягне і буде сексуальніше і привабливіше умовного Єрмака)

Із тих історій, які чіпляють і надзвичайно мені сподобались.

Видання NYT зробило великий портретний репортаж про Сергія Жадана — письменника, поета, музиканта і військослужбовця "Хартії". Це одна із найкращих робіт за останній рік про Україну у війні — респект американській редакторці і групі українських продюсерів на чолі з Олександром Чубком.

https://www.nytimes.com/.../ukraine-serhiy-zhadan-poetry...

Жадан у камуфляжі на харківському напрямку і в фірмових сірих джинсах на концерті — виглядає афігенно. Підтягнута фігура, актуальна стрижка, розкішний творчий доробок, національна позиція і вигрібання за ідею власною шкурою — це ідеальний наш пиріжок на експорт у широкі світи.

Жадан розбив одним вʼю міфи про Харків, який тільки оце сидить і жде Путіна. Він розказав про свою тітку Олександру Ковальову, яка ще 40 років тому була активною діячкою національно-визвольного руху в Харкові. Гарне пояснення, що у нас тут не розгуляй неонацистів, а історична тяглість національної свідомості. Плюс — достойний кейс про фемінізм по-українськи, де мініатюрна жінка може бути титаном духу.

Важливий штрих — автори довели західній аудиторії, що син офіцера радянської армії, народжений на прикордонні РФ, яке зараз перебуває в окупації — міг стати іконою нового національного руху, кумиром мільйонів і давати нові сенси. Це гарно розбиває стереотипи про "всі вони з СРСР" і "а що вам ділить із РФ".

Автори запостили кілька фото з концерту і написали, що його піснями заслуховується молодь.

Побратими по "Хартії" сказали, що така зірка поруч підбадьорила їх бойовий дух.

Післясмак цього інтервʼю був дуже простий. Це ж Тоні Старк із "Месників".

— Хлопець у броньованому костюмі. А скинь його, хто ти?

— Геній, мільярдер, плейбой, філантроп.

Окей, мабуть єдине, що не мільярдер, але це була хороша вилазка нашої зірки національного масштабу з пояснювальною бригадою.

Отаких меседжів бракує від нас Заходу. Чому ми, по перше, ахуєтітєльні. А по друге — живе уособлення ахуєтітєльності.

Топ комментарии
+4
"...необхідність того, аби Зеленський нарешті говорив зі своїм суспільством..."

Зеленський і так розмовляє зі своїм суспільством. Після коксохімії - у суфлері.
А з українським суспільством йому Єрмак не дозволяє розмовляти - бо без папірця Зеленський ляпає таке, що дурь одразу видно.
показать весь комментарий
30.09.2024 17:37 Ответить
+1
ну звичайно, ніякий аналіз нашої ситуації, зроблений кимось із західних "ікспердів" або журналістів не буде стовідсотково співпадати з нашою дійсністю..., хоча тверезий погляд зі сторони ніколи не завадить..., але оце українські націоналісти поруч з українськими корупціонерами... це щось, яке ні на що не натягнеш, навіть на голову..., ну от звідки воно...
показать весь комментарий
30.09.2024 16:45 Ответить
+1
Констатуємо: Притулу відправили за борт. Занадто притулився.

Будуть охмуряти Жадана.
показать весь комментарий
30.09.2024 18:00 Ответить
Комментировать
Сортировать:
ну звичайно, ніякий аналіз нашої ситуації, зроблений кимось із західних "ікспердів" або журналістів не буде стовідсотково співпадати з нашою дійсністю..., хоча тверезий погляд зі сторони ніколи не завадить..., але оце українські націоналісти поруч з українськими корупціонерами... це щось, яке ні на що не натягнеш, навіть на голову..., ну от звідки воно...
показать весь комментарий
30.09.2024 16:45 Ответить
"...необхідність того, аби Зеленський нарешті говорив зі своїм суспільством..."

Зеленський і так розмовляє зі своїм суспільством. Після коксохімії - у суфлері.
А з українським суспільством йому Єрмак не дозволяє розмовляти - бо без папірця Зеленський ляпає таке, що дурь одразу видно.
показать весь комментарий
30.09.2024 17:37 Ответить
Констатуємо: Притулу відправили за борт. Занадто притулився.

Будуть охмуряти Жадана.
показать весь комментарий
30.09.2024 18:00 Ответить
Жадан набагато краще за Прилупу. По-перше він не жлоб, по-друге не клоун, по-третє його тесть не олігарх.
показать весь комментарий
01.10.2024 11:03 Ответить
Погоджуюсь.
показать весь комментарий
02.10.2024 03:36 Ответить
Без фінальної нецензурщини можна було обійтись, тим більше жінці.
показать весь комментарий
30.09.2024 21:37 Ответить
Я вчора слухав лекцію про логіку нацистського міфу, чому саме міф, чому расистський, чому саме ті елементи в його структурі, як арійці стали у німців фігурою тотальності)

І виявляється, що то була проблема ідентифікації для німців, які були розділені, роздроблені і вони запізнилися з наслідування грекам, тому що вже італійці і французи пережили Відродження і Класицизм раніше, і вже через ці феномени наслідування створили свої ідентифікацію.

Німцям, щоб залишатися оригінальними, треба було наслідувати чомусь справжньому і вони відкрили "справжню" Грецію - не лише Грецію міри, світла і філософії, а ще й діонісійську, темну, трагічну.

Так само і расистський міф це міф про кров і грунт раси, як щось особисте, а не про мову, як про універсальне. Ну а арійці, арійська раса - інший елемент структури, це сонячний культ формотворчості. От такий синтез мистецтв, через який вони створили свій тотальний суб'єкт - нацистську державу)
показать весь комментарий
30.09.2024 22:18 Ответить
Я не кажу, що маємо нацистам наслідувати, це ж безглуздо Просто натяк, що рокер Жадан це вже якийсь симулякр третього рівня, мені здається, що він не оригінальний, може, він драйвовий і спортивний, але ж... не тягне він на щось дійсно таке оригінальне)

І оці свобода, яку ми захищаємо в вільному світі, це теж наслідування вже третім наслідувачам, це вже такі затерті історії, це надважливо для дипломатів, для комунікацій зі світом, звичайно. Чи ці шаги від НБУ це теж така вже маячня якась)
показать весь комментарий
30.09.2024 22:29 Ответить
Чи поєднання країни через байдужість Зеленського, єдність через байдужість - оце в стилі Зеленського, але ж це не працює на загал - мільйони повтікали, мільйони заброньовані, мільйони - в кабалі.

Чи ці реформи для створення ліберальної країни призвели, що держави майже немає, вона недієздатна, а реформи не мають вихлопу.

Чи ці революції... вони ж були несправжні, бо ніхто вже їх не памятає і немає жодного ефекту, вони скасовані або кенсельовані, таке модне слово є.

Чи ці борцуни з корупцією... вони як зброд якийсь і не створюють ніякої визначної якості, щоб їх відрізнити від корупціонерів.
показать весь комментарий
30.09.2024 22:38 Ответить
Може, ми дійсно вже не існуємо, як казав Трамп?)
показать весь комментарий
30.09.2024 22:40 Ответить
Мабуть, він хотів сказати, що ми країна-треш, але через політкоректність ось так сказав
показать весь комментарий
30.09.2024 23:39 Ответить
А от що таке справжнє зараз в світі є? Це коли Ізраіль запхав в батарейки вибухівку і перепрограмував пейджери, і тепер кожен девайс під підозрою, бо там можуть буть невиявляємі елементи прослуховування, безпрецедентного втручання в приватність)

Чи скидання 60-80 тон вибухівки на бункер Хезболи під час Генасамблеї ООН. Був такий філософ Бєньямін, він вважав, що коло правостворюючого і правопідтримуючого насильства, які панують в історію, може розірвати лише насильство божественне, потім його цю ідею перетворили в сакральне насильство, яке призупиняє насильство. В ********* світі сакрального вже немає, але є час і простір, коли лідери людства збираються для узгодження позицій, це Генасамблея ООН. І от Ізраіль використав саме цей час навмисно, щоб підірвати лідерів Хезболи)

Оце справжнє, але це не наше
показать весь комментарий
01.10.2024 00:01 Ответить
Розйоб і приниження другої армії світу - куди більш справжній та масштабний акт ніж ці єврейські знущання над погоничами верблюдів.
Ну але наші люди краще шукатимуть в сраці меду, а істини у нікому не потрібних західних лівачків, чиї твори забуваються швидше ніж чергові випускники інституту гендерних штудій закінчать курс навчання щоб поповнити собою армію безробітних.
показать весь комментарий
01.10.2024 11:12 Ответить
" ...російськомовні... левова частка це зросійщені українці". Не все так однозначно. Моє містечко до революції було волосне село 6 тисяч і все на російській. Потім в 20-х був такий термін "українізація", він торкався і переселених з росії керівників державних і партійних структур. На донбас після 43-го було переселено дуже багато людей з усього союзу.
Рівень патріотичності першої столиці показали події 2014 і 2022 років , коли на захист міста стало не дуже багато його жителів. Доводилося слухати цих "патріотів" у потягах.
показать весь комментарий
30.09.2024 22:58 Ответить
а по-твоєму до революції зросійщення не було а русня була якась нормальна чи шо? Київ якраз в 19 сторіччі і зросійщився.
показать весь комментарий
01.10.2024 11:31 Ответить
Я ж зрозуміло написав що все було російською (особливо після указу Алєксандра другого) тому що була російська імперія. Мій прапрадід був вахмістром в кавалерії, звісно мова була російська для всіх. З 1920 року ,наприклад, книги РАЦСів велися українською мовою тому що була усср. А Київ був в імперії з 1645 року і цей процес почався задовго до 19 ст.
показать весь комментарий
01.10.2024 13:10 Ответить
Я подумав що фраза "і все на російській" стосується мови населення а не мови офіційних записів.
Щодо Києва то як я і написав - саме в 19 сторіччі процес зросійщення і став масовим тому що більша кількість людей взаємодіяла із офіційною владою - наприклад бізнес, навіть дрібний в тому числі, стало більше преси, більше людей отримували освіту (російською) і т.п.
показать весь комментарий
03.10.2024 11:59 Ответить
Все на російській означає все. Освіта була на російській. З середини 17 віку в місцевості де я живу були засновані москвою полки для захисту від татар. Переселенці були з Правобережжя і з московії. Всі командири були московитами, звісно і їх мова в цих полкових містечках і сотенних селах.
показать весь комментарий
03.10.2024 15:16 Ответить