7726 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Хмельницької АЕС - піраміда Галущенка

Коли людина розбазарює останні гроші на всіляку непотрібну фiгню, замість того, щоб купити дітям поїсти, сплатити комуналку, а потім задонатити на військо, — ми називаємо це неадекватністю. Коли ж це відбувається в масштабах держави, — це зветься "добудова Хмельницької АЕС".

На голосування Верховної Ради вкотре намагаються штовхати законопроєкт про добудову атомних блоків на ХАЕС. Пропонують почати будувати щось велетенське, дорогуще, застаріле, і хай це триває десятиліттями. Це все одно, що розпочати будівництво нових єгипетських пірамід. Цей жалюгідний День бабака від міністра енергетики Галущенка ніяк не скінчиться. Незмінним лишається одне — ми досі не знаємо, СКІЛЬКИ атомні енергоблоки будуть коштувати. Уряд не представив ЖОДНИХ реальних розрахунків по грошах для такого гігантського проєкту.

Звісно, за пів року Кабмін та Енергоатом показали документацію на проєкт добудови 3-го та 4-го енергоблоків ХАЕС. Але, по-перше, це була документація семирічної давнини, ціни за ці роки змінилися, чи не так? По-друге, документація стосувалася не тих атомних реакторів, що хочуть купити тепер, — вони взагалі-то різні бувають.

Я розумію, страшно зізнатися, ХАЕС коштуватиме сотні мільярдів гривень, за які заплатять громадяни. Про суму мінімум з 11 нулями я кажу абсолютно свідомо. Ядерна енергетика — коштує найдорожче — близько $6 млрд за 1 ГВт, якщо будувати з нуля. На ХАЕС хочуть добудувати 2 ГВт. Навіть якщо використати вже збудовані 30 років тому конструкції (які незрозуміло, в якому стані), таке будівництво вартуватиме 250 млрд грн.

250 млрд грн потрібно звідкись брати. Енергоатом генерує самі борги, торішній збиток цих "великих господарників" — 10 млрд грн. Тож гроші або візьмуть з підняття тарифів на електроенергію для населення — до рівня 8 грн/кВт∙год мінімум. Або коштом підняття податків.

І так, бюджет України потрібно якось наповнювати. Але кілька місяців тому директора Енергоатому з контрольно-ревізійної роботи та комплаєнс-політики — СБУ спіймали на хабарі. Ще за пару місяців до того на хабарі затримали заступника міністра Галущенка. Ви готові віддавати сотні мільярдів тим, кого СБУ раз на місяць ловить на хабарях та схемах? Я вже передчуваю це "будівництво століття".

І ось десерт на цьому святі марнотратства — добудувати ХАЕС хочуть на основі технології Росатому, з їхніми реакторами ВВЕР-1000. Тобто, поки Росатом окуповує Запорізьку АЕС, ми на урядовому рівні намагаємося викупити вироблені ними реактори у Болгарії. Можна буде одразу забути про будь-які подальші санкції проти ядерної енергетики pociї.

Можливо, саме тому не існує жодного офіційного та публічного схвалення добудови атомних енергоблоків на ХАЕС — від Європи й Штатів. Ба більше — в комітет енергетики прийшли листи від делегації Єврокомісії і посольства США. Їх хвилюють маніпуляції у медіа про начебто підтримку цими інституціями добудови ХАЕС.

Але pociя продовжує знищувати наші енергетичні потужності, що ж робити? 250 млрд грн — це приблизно половина наших потреб у інвестиціях, аби розбудувати 18 ГВт децентралізованої генерації. Не 2 ГВт, як дасть ХАЕС, а 18 ГВт! Децентралізованої — тобто за визначенням менш вразливої до paкeт і дpoнiв. Якби в міністерстві енергетики менше думали про власне збагачення, давно б залучали в Україну сотні й тисячі приватних інвесторів, будуватимуть малі електростанції на газі, вітрові та сонячні електростанції, накопичувачі електроенергії, когенераційні установки.

Цим шляхом іде цивілізований світ, а нашій енергетиці з сусідом-pociєю, — це просто необхідно для виживання. Інакше будемо тупцювати роками на місці, перевіряючи раз на кілька місяців, у які години графіку сидітимемо без електрики. Зате Галущенко та його друзі будуть задоволені. З нетерпіння чекаю на виступи в парламенті на захист їхніх інтересів.

Топ комментарии
+4
Цей шабаш казнокрадів ніколи незакінчиться!
показать весь комментарий
18.12.2024 20:10 Ответить
+4
Тобто більшість депутатів, обраних демократично, прозоро і майже чесно, неадеквати? Може вже час відміняти загальне виборче право? Розумію, що суттєвого ефекту на початках не буде, але з чогось розумного потрібно починати.
показать весь комментарий
18.12.2024 21:42 Ответить
+4
І яку ж таку децентралізовану електроенергетику на 18 гВТ хочете розбудувати? Сонячні та вітрові електростанції? Які неможуть працювати в режимі 24/7? Чи може теплові? Що використовуватимуть донецький вуголь? А, точно - газові. А газом, як, уже забезпечені? Чи населення на дрова, а газ на електрику? І це не піднімаючи питання ціни такої електрики, яка на відміну від атомної набагато дорожча.
Є правда ще один факт - теплові, сонячні, вітрові, з превеликим задоволенням побудують за державні гроші ефективні власники. Наприклад Ахметов. А потім задорого продасть електрику аборигенам, тобто, вибачте - українцям.
Але разом з тим, атомні на основі російських реакторів від Галущенка, це повне дикунство. Єдиний правильний варіант - реактор від нормальної західної компанії, побудований нею. Під таке і довгостроковий кредит з невеликими відсотками Захід дасть. І в питаннях безпеки ********** реактор буде краще. І за рахунок масштабу - 2+ реактора, можна втиснути в закупівлю виробництво ядерного палива на території України. От тільки цьому є завада - як тут наживуться вітчизняні корупціонери, та як зароблять вітчизняні енергобізнесмени?
показать весь комментарий
19.12.2024 00:12 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Цей шабаш казнокрадів ніколи незакінчиться!
показать весь комментарий
18.12.2024 20:10 Ответить
Ішак рулить, тупо нагло під шумок війни!!
показать весь комментарий
19.12.2024 09:00 Ответить
ТАК! - атомці!
НІ - зеленій псевдоенергетиці!
показать весь комментарий
18.12.2024 20:19 Ответить
В нас зараз таке положення, що потрібне "Так!" геть всьому, починаючи з когенераційних установок, закінчуючи атомками. Але найперше слід впроваджувати те, що можна зробити швидко, а не через 10-15 років.
показать весь комментарий
18.12.2024 20:36 Ответить
"Швидко" це ремонти ТЕЦ і ГЕС. Когераційні в першу чергу, але собівартість там більша, суттєво. Пишуть.
показать весь комментарий
19.12.2024 11:59 Ответить
У нас же в парламенте есть адекватные люди, понятно их немного , но они что не могут заблокировать трибуну чтобы эти схемы галущенские похерить?
показать весь комментарий
18.12.2024 20:24 Ответить
Тобто більшість депутатів, обраних демократично, прозоро і майже чесно, неадеквати? Може вже час відміняти загальне виборче право? Розумію, що суттєвого ефекту на початках не буде, але з чогось розумного потрібно починати.
показать весь комментарий
18.12.2024 21:42 Ответить
Згоден, але не думаю, що це реально.
Депутати цього не зроблять, а громадяни на референдумі точно за це не проголосують.
показать весь комментарий
19.12.2024 13:02 Ответить
Так. Тому перспективи у всіх країн, що послуговуються загальним виборчим правом туманні і невтішні.
показать весь комментарий
19.12.2024 14:41 Ответить
Галушку слід було гнати з посади після того, як його зловили на брехні влітку, коли він божився, що на ПУАЕС " всьо харашо, прєкрасная маркіза". Міністр не має права посідати посаду, якщо бреше людям!
показать весь комментарий
18.12.2024 20:38 Ответить
а пре𝝅Зе!дент?
показать весь комментарий
19.12.2024 10:16 Ответить
Та того взагалі повісити на каштані і язик вирвати.
показать весь комментарий
19.12.2024 13:53 Ответить
Як казав Генадій Адольфович, ти - кнопка!
показать весь комментарий
18.12.2024 21:52 Ответить
Як на мене, то тільки фізична ліквідація зупинить ефективних менеджерів ЗЄ.
показать весь комментарий
19.12.2024 00:02 Ответить
І яку ж таку децентралізовану електроенергетику на 18 гВТ хочете розбудувати? Сонячні та вітрові електростанції? Які неможуть працювати в режимі 24/7? Чи може теплові? Що використовуватимуть донецький вуголь? А, точно - газові. А газом, як, уже забезпечені? Чи населення на дрова, а газ на електрику? І це не піднімаючи питання ціни такої електрики, яка на відміну від атомної набагато дорожча.
Є правда ще один факт - теплові, сонячні, вітрові, з превеликим задоволенням побудують за державні гроші ефективні власники. Наприклад Ахметов. А потім задорого продасть електрику аборигенам, тобто, вибачте - українцям.
Але разом з тим, атомні на основі російських реакторів від Галущенка, це повне дикунство. Єдиний правильний варіант - реактор від нормальної західної компанії, побудований нею. Під таке і довгостроковий кредит з невеликими відсотками Захід дасть. І в питаннях безпеки ********** реактор буде краще. І за рахунок масштабу - 2+ реактора, можна втиснути в закупівлю виробництво ядерного палива на території України. От тільки цьому є завада - як тут наживуться вітчизняні корупціонери, та як зароблять вітчизняні енергобізнесмени?
показать весь комментарий
19.12.2024 00:12 Ответить
Про корупцію усе вірно - це погано.

Але ще ж грає роль час і вартість.

Амерські реактори іншої конструкції і потрібен новий персонал - довго і дорого.

У Болгарії пропонують викупити безхозні реактори - дешевше, швидше і люди навчені.
показать весь комментарий
19.12.2024 12:03 Ответить
Я звами міг би погодитись, якби не один факт - немає порівняння термінів будівництва. Все що є - роздуми на тему, а не розрахунки. Звісно може вони дуже секретні, але ймовірніше всього, точного розрахунку ніхто не проводив.
А конструкція американських реакторів не впливає на терміни - ймовірніше всього, доведеться будувати з 0 новий реакторний цех для болгарсько-російських, а за для цього теж потрібно немало часу. Того часу, що можна витратити і на виробництво реактора в США, і на навчання персоналу.
В будь-якому випадку це мінімум 4-5 років. За цей час можна встигнути багато чого.
показать весь комментарий
19.12.2024 12:37 Ответить
Читав статтю з цього приводу - економія у грошах.
показать весь комментарий
21.12.2024 16:16 Ответить
В Украинском государстве на высших постах сидят люди, для которых собственный карман намного важнее чем интересы государства и народа. Что, если заватра убрать Галущенку что то радикально изменится, нет, на его место поставят такого самого. Готового врать и красть. потому что за ним стоит бандитская система. Как ее поменять похоже никто не знает. Госпоже Совсун респект.
показать весь комментарий
19.12.2024 00:53 Ответить
Марнотратство та непотрібна фігня це сонячні панелі і зелений тариф, куди пішло вже 640 млрд грн., а електрики з них як з козла молока, вся енергосистема тримається на АЕС.
показать весь комментарий
19.12.2024 01:28 Ответить
Навіть якщо винайдуть джерело енергії вартістю в кілька гривень, яке дає по сотню мегават на годину, то тут все одно розпився на їх установці мільярд, а в підсумку вийде один іржавий дизель.
Все марно
показать весь комментарий
19.12.2024 04:59 Ответить
З зеленою енергетикою усе нормально. Але років 15 назад підписали під держ. гарантії шалені тарифи. Тому такі борги.
показать весь комментарий
19.12.2024 12:04 Ответить
https://www.facebook.com/mcfire76/posts/pfbid02woGtZbAnv6wGHHjPwe8fmvSckyYMzz2Fdd1Y88zx3Z1j2MNe9DbbG6LrBNRTmhuXl Sergiy Makogon

Що відбувається, коли політики не враховують фізику при розробці енергетичної політики.

12 грудня між 17:00 та 18:00 на балансуючому ринку електричної енергії була зафіксована максимальна ціна €936 за МВТч. Основні причини - погодні умови: похмура та безвітряна погода не дозволяють сонячним та вітряним станціям працювати на повну потужність.

Такі значні коливання цін вже спонукало Норвегію почати думати про відключення ліній електропередачи до Німеччини.

Без достатньої власної базової генерації Німеччина страждає від залежності від якості вітру та сонячного випромінювання, імпортуючи значні обсяги електрики (атомної) зі Франції.

При цьому Німеччина має власні атомні станції, які були закриті через тиск "зелених". Я особисто думаю, що за цими "зеленими" стояв Кремль, який успішно при допомозі Меркель присадив Німеччину на газову гілку рф.

Маю надію, що їм таки вистачить розуму перезапустити існуючі станції.

--/допис з LI:

Норвезькі політики починають кампанію з демонтажу підводних електрокабелів з материковою Європою після того, як рішення Німеччини скасувати свої атомні електростанції спричинило стрибок цін на електроенергію в південній Норвегії.

Ланки Skagerrak 1 і 2 (500 МВт) були введені в експлуатацію в 1976 і 1977 роках відповідно і досягнуть кінця свого технічного терміну служби в 2026 і 2027 роках.

Норвезькі регіональні політики з усього проходу тепер закликають уряд не відновлювати два найстаріших джерела електроенергії в країні з Данією та Німеччиною, намагаючись знизити місцеві ціни на електроенергію.

Зараз Норвегія має 9 ГВт потужностей обміну з сусідніми країнами, з яких 5,1 ГВт припадає на Данію, Німеччину, Нідерланди та Великобританію.

Міністр енергетики Тер'є Асланд каже, що розуміє гнів людей як «це жахлива ситуація»

Погодні умови в Німеччині вчора спричинили «Dunkelflaute» (холодна погода без вітру та сонячного світла), що унеможливлює отримання енергії від вітру та сонця протягом холодного та темного дня з великим попитом.

Оскільки після демонтажу всіх атомних електростанцій у Німеччини залишилося дуже мало електроенергії базового навантаження, країна натомість повертається до імпорту енергії з інших країн відповідно до правил ЄС, що підвищує там ціни.

Віце-прем'єр-міністр і міністр енергетики Швеції заявила, що вона "розлючена на німців".

Завдяки рішенням Меркель і Шольца припинити ядерну енергетику Німеччини жителі південної Швеції та південної Норвегії тепер мають платити 5 євро за 10-хвилинний душ.

Під час вчорашнього піку ціни становили 700-900 євро за 1 мегават-годину в деяких частинах Скандинавії.

показать весь комментарий
19.12.2024 09:56 Ответить
Інна Совсун- піраміда грантів
показать весь комментарий
19.12.2024 10:07 Ответить
Висновок який? Галущенко з подільникам - слідство, суд, Сибір (по нашому-колонія строгого режиму)...
показать весь комментарий
19.12.2024 11:50 Ответить
Читайте не тільки Совсун. І на Цензорі і на Хвилі були різні статті.
Усе не так однозначно. Об"єктивно, без жартів.
Вище написав.
показать весь комментарий
19.12.2024 12:07 Ответить
А шо є сумніви скільки коштів буде відмито і переведено в офшори ..
показать весь комментарий
19.12.2024 12:37 Ответить
В тексте сравнение автобуса с роликовыми коньками, если угодно. Отсутствует анализ стоимости генерации и доставки. Вывод о "меньшей уязвимости распределенной генерации" ничем не подкреплен, кроме говорения через рот - при наличии серийного производства ударных дронов, насколько я понимаю, нет проблем и по распределенной доставке средств поражения распределенной генерации, а вот удастся ли рассредоточенную по территории генерацию прикрывать ПВО?
Кто такая "распределенная генерация" - если она газовая, то массово уязвима и к ударам по газопроводам. И т.п.

Кто научил их принимать решения через "рот закрыл-рабочее место убрано"??
показать весь комментарий
19.12.2024 15:52 Ответить