4246 посетителей онлайн
7 084 77
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Ветерани без роботи: як необгрунтовані бронювання провокують соціальну напругу в Україні

Інструменти, які вимірюють напругу, існують. Але жоден з них не може показати рівень напруги в суспільстві. Відповідно, буває складно оцінити, наскільки критичними для держави можуть бути настрої демотивації, обурення чи протесту людей під час війни. Але зважаючи на прогресуючу кількість безпідставних бронювань для працівників цирків, магазинів дитячого одягу, футбольних клубів або окремих департаментів МВС, стає зрозуміло, що показник напруги в країні наближається до точки біфуркації.

Сьогодні це не лише питання нестачі людей на фронті, це ще й питання відсутності піхоти. Кількість військових частин, які поповнюються ПВОшниками, операторами крил, лікарями — це проблема, яка відчувається вже зараз, коли військових просто не вистачає для виконання всіх завдань.

Але є ще одна проблема, про яку я хочу поговорити. Вона стосується не лише фронту, а й мирного життя наших ветеранів. Захисники, які повертаються до мирного життя, часто стикаються з серйозними труднощами в пошуку роботи. І наслідки такої ситуації ми ще відчуємо.

Чому ветерани не можуть знайти роботу?

Ми часто чуємо, як важливо забезпечити ветеранів робочими місцями. Адже соціалізація ветерана — це не просто отримання пенсії раз на місяць, а можливість бути корисним суспільству. Іншими словами, це робота, де людина відчуває свою значимість, де вона може заробляти гроші і відчувати свою причетність до розвитку країни. Так працює метод психологічної реабілітації після війни.

Але для значної кількості ветеранів пошук роботи перетворюється на складний квест. Тому що навіть у торговельних мережах всі місця заброньовані, а пріоритет надають здоровим чоловікам, а не людям, які втратили кінцівки чи пережили травму.

Якщо так триватиме, вже незабаром країна ризикує отримати величезну кількість безробітних ветеранів. А разом з тим і величезну кількість проблем.

Можливі наслідки: політичні ризики

Маніпулювати незадоволеними людьми просто: потрібно лише вміло тиснути на болючі точки. Знайдеться чимало політиків, які спробують використати суспільну напругу або намагатимуться заманити електорат обіцянками про пільги чи інші привілеї. Це можуть бути не тільки радикальні політики чи популісти, але й проросійські сили, які точно знають, як спекулювати на проблемах.

Ми не маємо права допустити, щоби після всіх жертв і зусиль, які заплатила Україна за свою свободу, нас чекав подібний сценарій. Щоб, замість поваги і уваги до потреб, ветерани отримували відмову в робочих місцях тільки тому, що воно заброньоване.

Як історик, я знайомий з досвідом інших країн. Наприклад, Німеччина після Першої світової війни пережила величезну економічну кризу, і багато ветеранів не могли знайти роботу. Це стало однією з причин, чому в країні зростала політична нестабільність, а радикальні ідеї знаходили підтримку серед обездолених ветеранів.

Тому ми маємо зробити все можливе, щоб уникнути соціальної катастрофи, подібної до того, що сталася в Німеччині після 1918 року. Ми маємо забезпечити ветеранів не лише пенсіями, але й реальними можливостями для роботи, соціалізації та нормального життя в мирний час. Це — не тільки честь для країни, але й необхідність для її стабільності в майбутньому.

Топ комментарии
+11
А тобі казали, куди це все йде.

Чим раніше створите артелі з обезжирювання ***********, тим хутчіш отримаєте компенсації і реабілітації.

Будете чекати виконання зеленим чмом обіцянок - тим швидше опинитеся під парканом. І все жополизство піде намарно.

Решта варіантів - бздури.
показать весь комментарий
30.12.2024 16:09 Ответить
+8
«Мы вас туда не посылали» начало ((
показать весь комментарий
30.12.2024 16:56 Ответить
+6
Он, два ветерани (хоча не люблю це слово) - Лапін і Береза. Не працюють і нормально себе чухають. Нормальний колір шкіри обличчя, життєрадісні. Тут, дивлюся, і ветерани ветеранів почали ділити на "касти", то що ж ви хочете від держави?? Бо мої побратими дивляться на Березу і теж так хочуть списатися. Не за хабар, а тому що дійсно вже здоров'я немає. А тут на відео такі нормальні ветерани. Здорові, відгодовані

А вас попереджали в 2019-му році. Зараз немає вже про що балакати
показать весь комментарий
30.12.2024 18:18 Ответить
Комментировать
Сортировать:
А тобі казали, куди це все йде.

Чим раніше створите артелі з обезжирювання ***********, тим хутчіш отримаєте компенсації і реабілітації.

Будете чекати виконання зеленим чмом обіцянок - тим швидше опинитеся під парканом. І все жополизство піде намарно.

Решта варіантів - бздури.
показать весь комментарий
30.12.2024 16:09 Ответить
«Мы вас туда не посылали» начало ((
показать весь комментарий
30.12.2024 16:56 Ответить
Нічого страшного. Інші теж не працюють.
показать весь комментарий
30.12.2024 17:22 Ответить
Он, два ветерани (хоча не люблю це слово) - Лапін і Береза. Не працюють і нормально себе чухають. Нормальний колір шкіри обличчя, життєрадісні. Тут, дивлюся, і ветерани ветеранів почали ділити на "касти", то що ж ви хочете від держави?? Бо мої побратими дивляться на Березу і теж так хочуть списатися. Не за хабар, а тому що дійсно вже здоров'я немає. А тут на відео такі нормальні ветерани. Здорові, відгодовані

А вас попереджали в 2019-му році. Зараз немає вже про що балакати
показать весь комментарий
30.12.2024 18:18 Ответить
як би вони обісцяні на вулиці лежали тобі булоб набагато легше...
показать весь комментарий
31.12.2024 00:24 Ответить
Якщо вони (не дай бог) оберуть собі таку долю - валятися обісцяними - це буде дуже шкода, але їх вибір. Я просто констатував факт
показать весь комментарий
31.12.2024 00:46 Ответить
ви хоч були десь там де були вони щоб їх критикувати за то що вони нормально виглядають?вам надо щоб вони(ми)виглядали як бомжі?..покажить приклад на собі...
показать весь комментарий
31.12.2024 01:49 Ответить
Це Береза не був там, де був я. А я і не кажу, що хтось повинен виглядати, як бомж (дайте посилання на мої слова). Я до того, що зірковим "ветеранам" все, а звичайним ветеранам - виживання і служба без демобілізації. Це багато ветеранів не були і не будуть там, де зараз Береза (за кордоном)
показать весь комментарий
31.12.2024 03:00 Ответить
Поправлю пана - не Берёза, а Бляхер.
показать весь комментарий
31.12.2024 09:00 Ответить
8ось незрозуміло і дуже поверхово.
Кожного тижня якась істерична стаття в ЗМІ- " позабирали всіх водів вантажівок( автобусів міських, тролейбусів і всі ремонті бригади без людей).
Наступного тижня -" позабирали всіх комунальщиків( будівельників, токарів, слюсерів, енергетиків, ліфтерів, металургів, хіміків і т . І тп.)
І купи, гори коментів про " де взяти людей на пусті місця"??
показать весь комментарий
30.12.2024 21:14 Ответить
Натякаю: зарплата та графік роботи.
показать весь комментарий
30.12.2024 21:58 Ответить
Ще один " ікспєрт" виповз .
Зарплата, як у всіх, графік- як у всіх. У кого інвалідність - пільги, скороченний графік, неповний день.
Якщо тобі здається, що платьть мало- доплачуй із свого карману.
У пррватному бізнесі, хтось, за щось повинен платити. Будеш платити- ти.
показать весь комментарий
30.12.2024 22:47 Ответить
Теоретік? В реальності трохи по іншому.
показать весь комментарий
30.12.2024 23:16 Ответить
У якій ще " ріальності"?
Ти щось важче ніш кулькову ручку в руках колись тримав? Піди мультіки в телефоні поганяй, пограйся із одногодками у щось- там.
показать весь комментарий
30.12.2024 23:24 Ответить
Хамство - не аргумент. На мене не діє. Натякаю: люди не з санаторію на таксі приїхали, а вирвались з пекла - вони нажаль трохи не такі, як звичайні люди. Ім потрібен час на адаптацію, а мова іде про "тут і зараз". Зараз і тут нажаль поки не готові обидві сторони і работодавець і претендент на посаду.
показать весь комментарий
30.12.2024 23:35 Ответить
Навіщо тоді твої пусті " натяки"? Є медичний факт- гостра нестача персоналу будь- де. Все.
Хто забадає, зможе вибирати роботу як ніколи небуло в вУкраїні. Крапка.
показать весь комментарий
30.12.2024 23:55 Ответить
"...Хто забажає, зможе вибирати роботу як ніколи небуло в Україні..." - я ж кажу - теоретік.
показать весь комментарий
31.12.2024 06:42 Ответить
Пацан, я навіть тебе из нового року можу взяти на роботу із випробувальним строком, якщо ти звісно щось можеш робити руками,а не тільки язиком.
Працювати можеш?
показать весь комментарий
31.12.2024 10:43 Ответить
Я ж кажу: Ваше хамство на мене не діє. Що робити? Кім працювати?
показать весь комментарий
31.12.2024 11:05 Ответить
Виробництво побутових твердопаливних котлів Слюсарі, зварники. До сусідів можу- в'язальники арматури, каменярі- на вагу золота.
показать весь комментарий
31.12.2024 11:59 Ответить
Дякую.
показать весь комментарий
31.12.2024 14:48 Ответить
показать весь комментарий
31.12.2024 13:04 Ответить
Все прсото. ЛЮдей простримали в пі3деці три роки. Врезультаті вони втратили фах. Ще й "контужені". Ну подумайте. ви би взяли на роботу людину яка нічого не вміє, тільки через те що вона ветеран? Ідіотство якесь.
ТРеба було раніше думати. В Ізраілі чомусь такої проблеми немає. Може тому що там люди воюють не постійно, а регулярно ходять на ротації в цивільне життя? І тому не встігають втратити фах? Всьо. ТІ хто відвоював три роки - списаний матеріал. ******* знищили купу фахівців. Просто змиріться з цим. Справедливо буде прсото призначити їм пенсію і утримувати всіх їх до кінця днів. Ну або вчити наноново (знову таки за купу грошей, і має сенс лише для молодих, а не тих кому 50+)
показать весь комментарий
30.12.2024 22:20 Ответить
PS доповню, що не лише ті хто "воював", а і ті хто "відсидівся" в тилу. Все одно всі ці люди втратили фах. Якщо звичайно в цивільному житті це був не якийсь охоронець чи водій, а саме якийсь фахівець. Токарі, слюсарі, інженери, лікарі, вчителя, програмісти і т.д. - всіх цих фахівців тупо знищили як спеціалістів. Тепер вони зможуть працювати хіба що якимось сторожем.
показать весь комментарий
30.12.2024 22:27 Ответить
Досить вже твоєї доморощеної ахінеї, погуляй, займись кориснимм чимось.
показать весь комментарий
30.12.2024 22:42 Ответить
Це повна самовидумка від початку до кінця. Як можна " втратити фах" водієві, слюсарю, комбайнеру, трактористу, електрику? Ти хоч колись сам руками працював, що цю ахінею пишеш? Дядько, як був у молодості електриком, то і зараз влаштувався на півставки підробляти елекриком, хоча 30 років працював на кафедрі. Ти особисто можеш " втратити навики" водія? Балабол, блін
показать весь комментарий
30.12.2024 22:41 Ответить
фах може втратити лікар, який сидить в піхоті, бухгалтер чи програміст який також сидить у окопі,
пан думаю має відношення до програмування, а там так 3 втрачені роки це все, амба.
А руками працювати і мавпу можна навчити, але то таке.
показать весь комментарий
31.12.2024 13:48 Ответить
І багато лікарів сидять у піхоті ? Новин начитались ?
Програмерів у піхоті ще пошукати треба.
показать весь комментарий
01.01.2025 12:16 Ответить
Нічого не розумію. Одні волають, що не має кому працювати, бо одні на фронті, а інші бояться на роботу ходити, а пан Гудименко б'є на сполох, бо , звільнені, чи списані військовослужбовці масово не можуть знайти роботу.
показать весь комментарий
30.12.2024 21:57 Ответить
Вірно й те й інше.
показать весь комментарий
30.12.2024 23:06 Ответить
Роботи валом насправді, у нас купа вакансій. Заісно, зарплатня не така, як в компанії Google, але робота є і посади різні за фахом
показать весь комментарий
31.12.2024 00:57 Ответить
ветеран отримував, якщо не тилова криса, 60-80 тис на місяць, на гражданці йому пропонують 10-15, у Києві чи Львові 20-30...
А там де він хоче працювати, оборонка наприклад, немає місця бо всі броньовики...
показать весь комментарий
31.12.2024 13:52 Ответить
15-20-30 тис. - це фантастичні гроші.
показать весь комментарий
31.12.2024 14:06 Ответить
Це окремі випадки. Тут вже обставини такі (бронювання) і ринок (зарплата), який платить мінімум за який працюють.
показать весь комментарий
01.01.2025 09:33 Ответить
Блін ... Так, це називається " повернення до мирного життя". Чи пропонуєте їм до 60 років воювати за великі гроші ? Ви там вже якось визначтесь.

Найпростіший варіант - перехід на контракт і служба в ЗСУ далі. І то, бойових вже не буде. То про що тоді мова ?
показать весь комментарий
01.01.2025 12:20 Ответить
Результат *********** вибірковості. Замість воювати мають всі, зробили воюють лише вибрані "лохи". Тому якщо не зробити так щоб ветеранами стала як мінімум більшість населення, то саме так і буде. Ветерани - меншість, а тому вони будуть маргіналами. Просто прийміть цю невтішну реальність.
А взагалі - просто радуйтесь що вас відпустили з рабства і ви знову стали вільною людиною. Мільйон рабів навіть такої "розкоші" не отримали. Cарказм.
показать весь комментарий
30.12.2024 22:15 Ответить
Воювати мають військові. Виключно військові
показать весь комментарий
31.12.2024 08:37 Ответить
ТЦК реально похєр, в учцентрі також похєр. А командир в бойовій частині не знає, що робити з таким контингентом.
показать весь комментарий
01.01.2025 09:35 Ответить
йому також похер, адже за втрати особового складу він не відповідає перед законом.
показать весь комментарий
01.01.2025 10:22 Ответить
Чого це ви за усіх розписуєтесь ? У Генштабі служите ?
показать весь комментарий
01.01.2025 12:22 Ответить
єдиний хто покараний за втрати це Содоль...
показать весь комментарий
01.01.2025 13:49 Ответить
Це відомий випадок. Про інші ми не знаємо.
показать весь комментарий
01.01.2025 14:16 Ответить
Роман ef61508f

Результат *********** вибірковості. Замість воювати мають всі, зробили воюють лише вибрані "лохи". Тому якщо не зробити так щоб ветеранами стала як мінімум більшість населення, то саме так і буде. Ветерани - меншість, а тому вони будуть маргіналами.
30.12.2024 22:15

Дурня якась і проросійські пропаганда. За мобілізованими зберігаються робочі місця.
Так, навряд чи ситуація скрізь ідеальна і усі повернуться на них.
показать весь комментарий
01.01.2025 12:25 Ответить
от це реально дурня що за мобілізованим зберігаються робочі місця.
Ви бачу у країні мрій живете а не Україні. невже бюджетник на броні
показать весь комментарий
01.01.2025 13:52 Ответить
У законодавця спитайте. Я не у ВР.
По-друге, я ж написав - ситуація не ідеальна, навряд чи для усіх так буде.
показать весь комментарий
01.01.2025 14:18 Ответить
У нас на підприємстві всі мобілізовані на своїй посаді, жодного не звільнили. Звісно, якщо працювати помічником виробника шаурми то, напевно, звільнять (якщо без оформлення нормального)
показать весь комментарий
04.01.2025 06:09 Ответить
в енергетиці трохи інша ситуація, як і у бюджетній сфері, часники болт клали на збереження посад, звільнять по статті льогко, адже влада чудовий трудовий кодекс намалювала.
подивлюсь я на того самогубця відповідального за безпеку, який поновить на роботі 6-розрядника який 3 роки в окопі просидів.
показать весь комментарий
04.01.2025 11:54 Ответить
Ні, не так просто звільнити. Ми по суті теж "часна лавочка" (ПРаТ). Ну, слухайте, це вже інше питання: пройде людина інструктаж позаплановий, попрацює. Чи ви хочете сказати, як людина, маючи фах енергетика, зробить перерву в роботі на пару років (наприклад, в іншій сфері працюватиме), то її не візьмуть на роботу? Або водій, якщо за кермом не сидів 7 років, він водієм перестав бути?
показать весь комментарий
04.01.2025 12:06 Ответить
не плутайте, Ви чудово розумієте що я мав на увазі, водій це одне а от людина яка має працювати з високою напругою то інше, і інструктаж тут до сраки, якщо у людини банально може статись "флеш бек" у самий відповідальний момент, все немає тієї людини, згоріла на роботі...
показать весь комментарий
04.01.2025 12:17 Ответить
Cловник тлумачить слово "ветеран" як особу з великим досвідом роботи у певній сфері. Синонім-досвідчений працівник. Існували кліше - "ветерани праці", "ветерани підприємства", "ветерани війни". Якось так...
показать весь комментарий
31.12.2024 09:49 Ответить
Так. Але якось так ліплять це слово скрізь. Мені більше подобається "учасник бойових дій" або "учасник війни"
показать весь комментарий
31.12.2024 12:02 Ответить
Коли певна кількість воїнів повернуться з фронту і почнуть "влаштовуватися на роботу" до смердючого жлоба, котрий під час війни купив ексклюзивне авто за 500.000 долярів - нерви можуть і не витримати....
показать весь комментарий
31.12.2024 12:59 Ответить
Ничего не будет
показать весь комментарий
31.12.2024 21:02 Ответить
Окремі, досить нечасті інциденти будуть. А так покірно будуть тягнути ярмо як і зараз в армії.
показать весь комментарий
01.01.2025 09:37 Ответить
Так і є. Кріпаки є кріпаки. Свобода небезпечна для них самих.
показать весь комментарий
01.01.2025 12:18 Ответить
Нащо цю фігню розганяти ? Усі дорослі люди. Вони де до війни працювали ? Нащо вони до жлоба на роботу влаштовувались ?
Так, напряг буде і ексцеси будуть, але ж не у 100-90-80-70-60 відсотках. Може відсотків 10 від загальної кількості. Умовно і приблизно, звичайно.
показать весь комментарий
01.01.2025 12:29 Ответить
https://incident.obozrevatel.com/ukr/crime/na-vinnichchini-stavsya-vibuh-u-kabineti-kerivnika-odniei-z-kompanij-zaginuli-troe-cholovikiv.htm

На Вінниччині стався вибух у кабінеті керівника однієї з компаній: загинули троє чоловіків

Але із статті неясно у чому був конфлікт.
показать весь комментарий
01.01.2025 12:46 Ответить
Нічого страшного. В інших роботи нема і ви потерпите.
показать весь комментарий
31.12.2024 13:14 Ответить
хоспаді ...

Маю такого родича роботи немає. То він на шиї у дружини сидить і шукає не менше 40 тис.
показать весь комментарий
01.01.2025 12:32 Ответить
Я був би згодний навіть на мінімалку.
показать весь комментарий
06.01.2025 08:26 Ответить
Тут неясно. Вакансій скрізь повно. Мій родич каже - у селі роботи повно.
показать весь комментарий
06.01.2025 14:02 Ответить
так, робота є. і в селі і в місті. але є і ньюанс.
показать весь комментарий
06.01.2025 17:15 Ответить
1. ГОтовність приймати на роботу ветеранів лише декларується. HR лише ставить галочку при розміщенні вакансії на ворк.юа
Ще ********** піарити свої компанії. Типу, ми за ветеранів тельніки порвемо! Наприклад, МХП. Насправді ні. Цивільні бояться ветеранів з бойовим досвідом.
2. Ми. Нам неприємно співпрацювати з ухилянтами. У нас своя власна атмосфера. І це наше спільне - не зрозуміє жоден цивільний.
3. Щодо кастовості. Є різниця між бійцем, що три роки без ротацій відбув на нулі і колишнім військовослужбовцем, що десь в Хмельницькій області будував дачу комбрига.
показать весь комментарий
31.12.2024 17:58 Ответить


показать весь комментарий
01.01.2025 01:08 Ответить
Ааааа. Шапіто відкриває двері)
показать весь комментарий
01.01.2025 12:17 Ответить
Шо за брєд про "... бійцем, що три роки без ротацій відбув на нулі ..."

п. 2 незрозумілий; це до вас на роботу, наче бригада з УБД повернеться ?

п. 3 - спекуляція; це що, 250 тис. сиділи у тилу і комбригам дачі будували ??
показать весь комментарий
01.01.2025 12:37 Ответить
250К це оптимістично. Хоча реально будують тисяч 10, а іншп шаройобить, показуха, наряди, розучування промов Брехла, тощо.
показать весь комментарий
02.01.2025 11:51 Ответить
Ну, такоє ... Можна і далі у гротеску змагатися.
показать весь комментарий
02.01.2025 21:19 Ответить
Якось працюю. І ніхто мене не боїться. Я не кусаюся. І сам вже цивільний. Навіщо це тавро?
показать весь комментарий
02.01.2025 13:08 Ответить
Так ухилянтів в країні декілька десятків - справу доведено до суду, є рішення суду, яке вступило в силу. Все інше - це ваша суб'єктивна нікому не потрібна думка. Ну, будете собі створювати штучні перепони - будете сидіти без роботи
показать весь комментарий
04.01.2025 06:14 Ответить
пішов ти... вища раса знайшлася тут...
показать весь комментарий
06.01.2025 17:13 Ответить