6739 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Злочинні накази

Хочу зробити більш відомою історію, яку в нашому подкасті "У справах військових" розповів Sergii Gorbatuk. Пан Сергій, для тих, хто може не пам‘ятати, очолював управління прокуратури, яке розслідувало злочини проти Майдану. У 2022 році він вирішив долучитися до війська, мобілізувався до 23 окремого стрілецького батальйону та за певний час став там начальником штабу. Отримав позивний. Звісно, Прокурор.

"У командирів, які віддають наказ, має зростати відповідальність, але в них чомусь зростає свавілля. Найгірше з точки зору війни – вбивається мотивація", – одна з його цитат у цьому епізоді (лінк на відео залишаю в коментарях)

Пан Сергій має приклад особистої заяви про злочинний наказ.

Як все починалося. Успішний батальйон 1,5 року виконував бойові завдання на Лиманському напрямку та просувався вперед. Звісно, батальйон мав втрати, на нього лягало величезне навантаження. Тож бійці вирішили звернутися до вищого командування з колективною заявою (її підписало 89 військовослужбовців):

"Коли ми написали про це лист без будь-яких ультиматумів, а про те, що є потреба в укомплектуванні, то замість реагування отримали наказ на переміщення в Харківську область і проведення штурмових дій. Це призвело і до загибелі, і до великої кількості поранених, і до СЗЧ. А це батальйон добровольців, які самі пішли у лютому 22-го року і які мужньо виконували свої обов‘язки, отримали сотні нагород. Фактично на цей день батальйон приведений до стану небоєздатного".

У своїй заяві пан Сергій виклав припущення, що в такому стані батальйон опинився не через наслідки військового стратегування, "а з прикриттям власних прорахунків вищого командування".

"Наш батальйон був зведений нанівець, відповідно я відреагував. Я намагався це вирішувати на рівні командування. Генералам, які приймали таке рішення, повідомив, що так не повинно бути та надав пропозиції. Замість реагування мене намагалися перевести, а потім направили у відрядження без висловлення претензій. Діючого начальника штабу батальону, який на передовій, відправили у відрядження допомагати військово-цивільному співробітництву іншій частині. Півтора місяця тримали, поки батальйон вбивали", – розповів він.

Звичайні військові бояться подавати заяви, тому що командування в таких випадках використовує нестатутні заходи впливу на військовослужбовців. А саме – переведення в інші підрозділи, переведення в бойові підрозділи, намагання поставити бойові завдання, які призведуть до смерті. Тож у військових практично нема шансів, щоб було зареєстроване кримінальне провадження. З його досвіду, за рух справи ще треба поборотися з ДБР та судами. Люди без юридичної освіти та відповідного досвіду навряд матимуть змогу цим зайнятися до кінця.

Знову повертаюся до важливої думки пана Сергія: вище військове командування має показати, що цінує своїх бійців. Вище командування має бути зацікавлене, щоб командири, які віддають злочинні накази, були покарані, а натомість вони мають мовчазну згоду на приховування своїх дій.

Військові на передовій розуміють, що можуть втратити своє життя. Бо це війна. Але вони не хочуть вмирати тільки через те, що хтось боїться доповісти про втрату якоїсь позиції.

Топ комментарии
+9
Командири,які віддають злочинні накази, мають бути покарані...

Пан Наєм точно має знати, що в Україні діє закон про бойовий імунітет, ухвалений ВР ще в березні 2022. Цим законом командири звільнені від юридичної відповідальності за свої рішення, накази, що призвели до втрат особового складу. Тому в Україні нереально покарати командира за злочинний наказ. Навіть якщо він угробить всю армію. На жаль, не видно в пості пропозиції скасувати бойовий імунітет.

З іншого боку, навіщо вищому командування цінувати життя бійця, якщо воно не має відповідальності за його смерть?
показать весь комментарий
18.03.2025 13:09
+9
Таких відповідальних зеля позвільняв
А чи не вважає Пан Масі, що в президента і його людей теж має бути відповідальність за втрати ?
Бо виходить що йому можна все, і його діяння і злодіяння поза законом.
показать весь комментарий
18.03.2025 13:18
+7
Ти хоч би свою дурість не показував!
показать весь комментарий
18.03.2025 13:31
Комментировать
Сортировать:
Ти хоч би свою дурість не показував!
показать весь комментарий
18.03.2025 13:31 Ответить
Не хами, рюзьгі!
показать весь комментарий
18.03.2025 13:40 Ответить
Ну якщо у командування стоїть завдання побільше знищити воїнів то все ок, все по плану.. ху#ла та його опричників- Ішака оманського та єрмачма!!
показать весь комментарий
18.03.2025 16:59 Ответить
Командири,які віддають злочинні накази, мають бути покарані...

Пан Наєм точно має знати, що в Україні діє закон про бойовий імунітет, ухвалений ВР ще в березні 2022. Цим законом командири звільнені від юридичної відповідальності за свої рішення, накази, що призвели до втрат особового складу. Тому в Україні нереально покарати командира за злочинний наказ. Навіть якщо він угробить всю армію. На жаль, не видно в пості пропозиції скасувати бойовий імунітет.

З іншого боку, навіщо вищому командування цінувати життя бійця, якщо воно не має відповідальності за його смерть?
показать весь комментарий
18.03.2025 13:09 Ответить
... а бійців на вулиці нових наловлять: чого їх жаліти... От техніка - техніка, то інша справа: там багато папірців писати треба (не всі офіцери ще і грамотно писати вміють)
показать весь комментарий
18.03.2025 13:44 Ответить
А за тє , що ЗЕЛЕНСЬКИЙ ВИРОДОК , приховував НАПАД ТЕРРОРИСТИЧНОІ паРаші і не готував суспільство , брешучи про « все харашо прекрасная маркіза» , паралельно виводячи награбовані мільярдих , своїх рідних !( діє бойовий імунітет ) ,зелайно кинуло за грати найкращих генералів : Галущенко , ……
показать весь комментарий
19.03.2025 11:47 Ответить
Таких відповідальних зеля позвільняв
А чи не вважає Пан Масі, що в президента і його людей теж має бути відповідальність за втрати ?
Бо виходить що йому можна все, і його діяння і злодіяння поза законом.
показать весь комментарий
18.03.2025 13:18 Ответить
Впевнений, що все це - наклеп. Вірю в геній Верховного Головнокомадувача.
показать весь комментарий
18.03.2025 13:21 Ответить
Ти з якої планети? Найшашличніший геній? Не знав...
показать весь комментарий
19.03.2025 16:39 Ответить
Про сарказм чув?
показать весь комментарий
22.03.2025 09:43 Ответить
Ну це як дівка під час сватання піч колупала. Наче якісь дії і відбуваються - але печі то до сраки.
Колупайте далі. Може поможе.
показать весь комментарий
18.03.2025 13:38 Ответить
бійці вирішили звернутися до вищого командування
Важливо знати - до кого зверталися бійці маючи на увазі "вище командування"? Самодур і невіглас Зеленський зі своїм налядачем від рашистів Єрмаком удвох намагаються щосили робити вигляд що "керують" ЗСУ. На головнокомандувача поставили Сирського - його професійні якості дискусійні, але відрізняє його одна риса - він на все "чего ізволітє". Такого ж жополиза і ворюгу поставили на МО. Для задоволення своєй безмежної дурості Зеленський постійно видає бздури, які йому нашіптує у тому числи і Єрмак з подачі кремля. Отак виглядає "вище командування". Ясно, що по всій вертикалі швидко понатикали багато відповідних держиморд. Звертатись до такого "вищого командування" - це точно не конструктивно, це небезпечно і це дарма витрачати час. Тож і маємо, що маємо - дерев'яну морду "верховного головнокомандувача" у телевізорі, який з однаковою фізією може говорити що завгодно - бо не дуже запам'ятовує тексти з суфлера і шоблу зелених гнид, яка складається із агентів рашки чи ворюг "звичайних".
Зараз вже очевидно, що формула "переможемо, потім розберемося" - це російське ІПСО, яке дозволило зеленим спокійно і зі смаком розвалити Україну.
показать весь комментарий
18.03.2025 14:17 Ответить
"Вище командування" обіцяло "легко" "сойтись посередине" с Путіним, а якщо щось піде не так, то вмерти з автоматом у руках десь на кордоні з Кримом.
В результаті:
1) "легко" домовитись не вийшло, бо цього бути не могло;
2) кордон з Кримом до оборони ніхто не готував;
3) обіцяльник ні за що відповідальності нести не збирається, як і Наполеон Бонапарт.
показать весь комментарий
18.03.2025 23:06 Ответить
Все так. Єдине, що можна "уточнити" - як розподіляється відповідальність між начальником, який видав ідіотський або злочинний наказ і підлеглим, який його виконав? Зеленський не бігав полями і не розміновував Чонгар; бригада, яка прикривала Гостомель, слухняно пішла; військові на фронті практично мовчки їдять неякісні продукти... Є така думка, що підлеглий, який ВИКОНАВ злочинний наказ, несе рівну відповідальність із начальником, який цей наказ дав. Якщо цілу країну можна загнати, як худобу, у загін; якщо на очах усієї країни можна безкарно красти; якщо агенти рашистів і кримінальні ворюги плюють на людей - то чия то характеритика? - державних ворюг чи "населення" країни... Я - не знаю. Останнім часом більше вибішують не стільки ворюги і зрадники, а безмовне "населення", з якого безкарно знущаються зелені гниди.
показать весь комментарий
19.03.2025 07:49 Ответить
Саме оця холопська безмовність і терплячість є тим грунтом, на якому вільно виростають і жирують різнокольорові смердючі паразити. Паразитів лаяти - то повітря ганяти - паразит інакше не здатен. Доки люди не витравлять З СЕБЕ мовчазних терплячих холопів - доти толку не буде. Може війна дасть Україні когорту НЕхолопів.
показать весь комментарий
19.03.2025 07:58 Ответить
Але свідоме знищення своїх солдат - це не злочин, злочин це коли солдат бачить таке відношення й те, що неможливо знайти правди, щоб дарма не загинути, йде в СЗЧ. А потім, коли він все таки повертається на службу, то попадає на полігон, де черговий видатний командир влаштовує шикування під ракетний обстріл. Судячи з того, що ця історія затихла, то нікого не буде покарано й за це.
показать весь комментарий
18.03.2025 15:02 Ответить
йдіть нах...й всі хто привів зеленську шоблу до влади...це ваша провина у війні з 2022р , це ви хто топив за "новіє ліца" та виборці 🤡..винні в перестати стреляти , та здачі майже пів України кремлю , це вас лежить відповідальність цієї кривавої війни , аби тільки на Порошенко , потвори , живіть з цим !!!
показать весь комментарий
18.03.2025 16:23 Ответить
Зеленський та воєначальники не несуть юридичної відповідальності

у всьому винен солдат і тим більше, сержант!
бо, офіцер сів в уазіка і уїхав. у лєтьохі папа, полковник, совкова штабна криса.
лєтьоха за звьоздами, медальками та убд приїхав, а не голову класти!
показать весь комментарий
18.03.2025 16:52 Ответить
НЕМА СЛІВ. Від членограя і до "ЛІЧНОПРЄДАННИХ"((
показать весь комментарий
18.03.2025 18:47 Ответить
коли ж цю соросятську шоблу з наємами нах.....погонять звідси? Наєми -до рідної афганшини !
показать весь комментарий
18.03.2025 21:36 Ответить
Так, потрібно негайно відміняти дію цього закону про "бойовий імунітет", ініціатором якого був Залужний, до речі. Якого всі вихваляють аж до небес. І в цьому він мало відрізняється від Сирського.
показать весь комментарий
18.03.2025 21:42 Ответить
Правильно: потрібний розголос, щоби подібних непридатних командирів замінити на придатних.
показать весь комментарий
19.03.2025 02:05 Ответить
Не здивуюсь, коли командирів будуть вибирати голосуванням, але через деякий час вони знову когось не задовільнять
А потім вже ніхто не захоче бути командиром
Армія перетвориться у циганський табір.

показать весь комментарий
19.03.2025 05:02 Ответить
Знову Порошенко накосячив?
показать весь комментарий
19.03.2025 06:10 Ответить
З одного боку відповідальність командирів, З іншого - особовицй склад що складається з алкашей та нерпидатних (непридатних взагалі, чи просто непридатних до займаних посад)
Приклад - бат звязку в якому більше 50% якихось слюсарів, сантехніків і прочих дідів які комп бачили лише ізделєка. Як виконувати якесь завдання, коли в мене зі ста чоловік лише мала частина здатна хочаб зрозуміти (ну, тобто навчитися) як перепрошивати радєйку чи ійпі телефон. Половина - місце хіба що плац підмітати (бо навіть окопи рити не всі придатні). Начальник кібербезпеки (!!!) - бувший замполіт, який не вміє навіть вінду ставити (старається, розбирається потроху, за це зачьот, але ж з нуля і це ж звіздєц). І командир сюди звичайно не добровільно прийшов, а його призначили. І от скажіть счому він має відповідати за те що його ПРИЗНАЧИЛИ, примусово! в цей гадюшник? Вся армія це суцільна некомпетентність і **********. Якби на гражданці на підприємстівах так само призначали робітників і директорів то всі би здохли з голоду і потонули в гівні. А в армії чомусь це норма.
показать весь комментарий
19.03.2025 09:45 Ответить
Перетворили солдат в кріпаків,куди силою тягнуть тих в кого немає блатів та грошей. Країну перетворили в концтабір по тому ж принципу. Всю цю гнилу брехню приховують патріотичними гаслами та лякалками про бурятів.
Замість реальних преференцій та можливостей - брехня,примус та знущання.
І зміна кількох командирів не змінить ситуацію. Потрібно міняти всю систему з гнилими недоелітами.
показать весь комментарий
19.03.2025 10:24 Ответить
4369 мінометка, то само.
В чому причина - недалеким полковникам треба подобні до них лейтенанти. Це називається виконавча дисципліна (в народі - кругова порука). Морально убогі лейтенанти ростуть по військовим сходинкам, покриваючи алкоголізм і особистий розвиток - росте і СЗЧ, йде поповнення, живі незгодні переходять... війна продовжується...
показать весь комментарий
19.03.2025 12:10 Ответить
Йшов четвертий рік великої війни ... Бардак.
показать весь комментарий
20.03.2025 14:08 Ответить