7108 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

БЗВП і приватна ініціатива

БЗВП і приватна ініціатива

Нарікання на якість базової загальновійськової підготовки (БЗВП) ми чуємо постійно і повсюдно. Нарікають на зміст, на форму, на час. на їжу, на якість стрілецької/інженерної/фізичної підготовки.

Наскільки складно покращити БЗВП?

Глянемо з фінансової сторони, чи є тут потенціал. Відкриті джерела містять певні дані з приводу того, у яку суму обходиться підготовка солдата. Сухопутні війська у грудні минулого року нам повідомили, що з розрахунку на одного рекрута:

- на обмундирування виділяється майже 100 тисяч гривень;

- на боєприпаси - 75 727 гривень;

- 5 681 гривня — на продовольство.

Тут явно не все, бо не враховано:

- зарплати інструкторів та іншого персоналу;

- "розхідники" на кшталт матеріалів на такмед тощо;

- спорудження, ремонт та утримання полігонів та місць проживання;

- видатки на логістику;

- ще багато чого.

Крім того, і тут це уже моя (звісно ж!) суб’єктивна думка, що цей кошторис, уже озвучений в рамках 180 тисяч, зовсім не так тратиться, як задумано.

Як правило, значна частина заявленого не видається. Дійсно, є випадки, коли можна отримати нормальний спальник, зимову форму, наколінники-налокітники тощо. Але буває, коли це все не видається, і таких випадків багато. Нагадаю, зараз належного нагляду за дотриманням законодавства в армії немає, тож все на совісті командирів.

Більше того, якщо ці 100 тисяч віртуально дати в руки рекруту разом з можливістю самому вибирати, від якого постачальника одягу та обладнання можна брати ці товари, то виявиться, що як мінімум придбане буде якіснішим. Про це є відповідна петиція.

Але ще більшу перспективу надає сума в 75тисяч на набої. Навіть якщо брати ціни на аналогічні набої у роздрібному ринку, то це, грубо кажучи, 1800-2000 пострілів. Мені невідомі навчальні центри, де у потоку рекрутів є такий настріл. Радше мова може йти про цифри на порядок менші. На порядок — це у 10 разів, якщо хто не в курсі.

Тільки глянувши на оці статті витрат, можна побачити, що внаслідок невеликих управлінських рухів якість БЗВП може зрости значно навіть за такі самі кошти (знак оклику).

***

Але тут напівміри не потрібні. Потрібно дати можливість керованим досвідченими ветеранами приватним навчальним центрам навчати рекрутів. За принципом, який зараз реалізовано в медиціині "гроші ходять за пацієнтом" - гроші мають ходити за рекрутом.

Бо зараз ми маємо стандарту ситуацію неефективного державного менеджменту. Коли ректуртам штампують військову професію "піхотинець" без справжніх навичок стрільби, такмеду тощо. І потім у тих же напівлегальних приватних навчальних центрах, або на власній базі фронтовим частинам доводиться донавчати бійців сучасній війні. Відволікаючись від основної бойової роботи, тратячи час і ресурси. Котрі перед цим держава виділила, але не змогла як слід застосувати.

А буває ще гірше — коли командир діє формально, і посилає цих по факту недонавчених та ненатренованих людей у бій, дивлячись виключно на запис про БЗВП у військовому квитку. І хто такого командира у нас покарає на цьому світі?

На скромну думку автора цих рядків, армія теж може чудово тренувати. Але слід влаштувати конкуренцію з об’єктивним контролем як між самими центрами, де проводять БЗВП, і допустити сюди приватну ініціативу. Приватники, я впевнений, якщо покажуть хороші результати, зможуть залучити спонсорські кошти і тим самим ще покращити підготовку. І крім того, є перспектива продвати наш бойовий досвід іноземцям із союзних країн. На жаль, зараз БЗВП у його нинішній версіх це одна з найпотужніших причин для того, що іноземцям до нас не хочеться йти.

Але ніхто нам не заважає зробити цю підготовку якісною, просувати її як послугу на міжнародному ринку, тим самим здобуваючи і додаткові кошти, і престиж та вплив нас як країни. Якщо підійти до цього з розумом, Україна може стати номер 1 на світовому ринку підготовки солдатів, бо такого досвіду, як у нас, крім наших ворогів ні у кого немає.

Як завжди, розголос у таких питаннях сприяє.

Топ комментарии
+6
Прочитав. І таке у мене виникло питання до пана Луценка - а нащо ви , пане , по-факту підігруєте Путіну та Мацковії?

Не зрозуміли про що я ? Зараз поясню.

Який висновок після прочитання посту пана Луценка мають зробити батьки хлопчиків , які зараз навчаються в школі при цій нескінченній війні , що є головним обгрунтуванням незміняємості ЗЕвлади на чолі з Найвеличнішим?

Я так думаю , що батьки мають думати про те , як вивізти хлопчиків с ЗЕ-України до їх 18-річчя в країну, де можна мати якісь мирні перспективи у житті , а не БЗВП для того , щоб потім стати витратним матеріалом цієї диктаторської ЗЕвлади для її подальшого володарювання в цьому ЗЕконцтаборі.

А Путін саме і намагається наростити свою ДЕМОГРАФІЧНУ ПЕРЕМОГУ над Україною ... щоб молодь тікала з країни і в регіонах лишались пенсіонери та 50+.
Мало того , що своїми діями ТЦК та поліцаї фактично працюють на Путінську Демографічну Перемогу над Україною , так ще й такі пани , як Луценко своїми начеб то патріотичними постами пришвидшують втечу молоді з країни!

Нащо ви це , пане , робите ?

Поїдьте , пане , на залізничний вокзал у Львові і побачите, як с кожного прибулого поїзда жінки с підлітками йдуть на майданчик з євроавтобусами , які потім їдуть до європейських країн, де є перспективи і нема БЗВП.
І це тільки у Львові. А таке ж саме можна побачити на кожному пункту перетину кордону.

А пан Луценко про БЗВП мріє , блукаючи в "зеленому" тумані.
показать весь комментарий
12.05.2025 12:10 Ответить
+5
Якщо витрачати всі гроші на те, на що вони дійсно виділялись, то чим же вони харчєваться будуть?
показать весь комментарий
12.05.2025 11:44 Ответить
+4
По БЗВП повністю згоден. Тільки якістю підготовки та технологіями ми можемо відбитись від орди. На росії в минулому році народилось близько 1 220 000 дітей, а в Україні приблизно 177 000. Це в 7 разів. Ніяка тупа біготня з автоматами і розмін 1 на 1 не дасть шансів. Треба рятувати від піхоти залишки розумних людей, нормально платити вченим, інженерам і програмістам. Платити високі стипендії талановитим студентам. Тоді може якимось чудом не будемо поглинуті ордою. А сьогодні якісно вчити мобілізованих і безжально зачищати і переводити в піхоту рядовими всіх м'ясників та тупарів, яких серед камандірів дуже багато.
показать весь комментарий
12.05.2025 14:02 Ответить
Комментировать
Сортировать:
В останньому абзаці деякий подив викликає фраза автора "але ніхто нам не заважає".

Щодо цифр, то реалістично виглядає лише рядок про харчування, якщо йдеться про річний формат. І справді, за 16 грн можна придбати, наприклад 15 метрів харчової плівки. Звісно, це не їжа, але теж корисний ніштячок, хіба ні?
показать весь комментарий
12.05.2025 11:42 Ответить
Якщо витрачати всі гроші на те, на що вони дійсно виділялись, то чим же вони харчєваться будуть?
показать весь комментарий
12.05.2025 11:44 Ответить
126 грн в день на продовольство - як на мене, це більше схоже на голодомор, а не на бзвп.
показать весь комментарий
12.05.2025 12:05 Ответить
Прочитав. І таке у мене виникло питання до пана Луценка - а нащо ви , пане , по-факту підігруєте Путіну та Мацковії?

Не зрозуміли про що я ? Зараз поясню.

Який висновок після прочитання посту пана Луценка мають зробити батьки хлопчиків , які зараз навчаються в школі при цій нескінченній війні , що є головним обгрунтуванням незміняємості ЗЕвлади на чолі з Найвеличнішим?

Я так думаю , що батьки мають думати про те , як вивізти хлопчиків с ЗЕ-України до їх 18-річчя в країну, де можна мати якісь мирні перспективи у житті , а не БЗВП для того , щоб потім стати витратним матеріалом цієї диктаторської ЗЕвлади для її подальшого володарювання в цьому ЗЕконцтаборі.

А Путін саме і намагається наростити свою ДЕМОГРАФІЧНУ ПЕРЕМОГУ над Україною ... щоб молодь тікала з країни і в регіонах лишались пенсіонери та 50+.
Мало того , що своїми діями ТЦК та поліцаї фактично працюють на Путінську Демографічну Перемогу над Україною , так ще й такі пани , як Луценко своїми начеб то патріотичними постами пришвидшують втечу молоді з країни!

Нащо ви це , пане , робите ?

Поїдьте , пане , на залізничний вокзал у Львові і побачите, як с кожного прибулого поїзда жінки с підлітками йдуть на майданчик з євроавтобусами , які потім їдуть до європейських країн, де є перспективи і нема БЗВП.
І це тільки у Львові. А таке ж саме можна побачити на кожному пункту перетину кордону.

А пан Луценко про БЗВП мріє , блукаючи в "зеленому" тумані.
показать весь комментарий
12.05.2025 12:10 Ответить
https://t.me/lachentyt/51083 Лачен пише
Тим часом у русні масові заходи по роботі з молоддю, створюють табори для патріотичного виховання і як поводитись зі зброєю.
Там це прям стратегічний масштаб.
Через 3-5 років буде нове покоління росіян, яке буде ще більш хотіти нас вбивати.

Кремль офіційно запустив "Юнармію" на окупованій Донеччині, - Центр нацспротиву

Але у нас ніззя. Бо пуціннападьот.
показать весь комментарий
12.05.2025 12:28 Ответить
войцеховський, ти пишеш будь де та будь коли. судячі зі всього ти або пенсіонер, або дитинка. середнього віку для тебе немає. але більше всього ти дитинка
у русні такі заходи були з часів срср, навіть я особисто навчився стріляти з калаша та карабіна саме в срср в школі. а в рад.армії вже "допрацьовував".
в Україні наразі теж шось робиться. та краще зроби щось корисне бо пишеш маячню про яку всі знають
показать весь комментарий
12.05.2025 12:38 Ответить
Зараз вони на безпрецедентному рівні. Разом з "рожальной істєрікой".
На відміну від тут, вони мислять стратегічно, і населення не боїться марної смерті, бо навіяли йому, що смерті не буде, ми іх там всєх одной лєвой.
показать весь комментарий
12.05.2025 12:42 Ответить
Не вийде, щоправда, геть нічого. Населення старе та втомлене, завезення "іноземних спеціалістів" всі ці роки ПМ-війни скорочується, і так далі, і так далі.

Але попилять на тому добре і в хлистівських танцях покорчаться, звісно - принаймні є розвага.
показать весь комментарий
12.05.2025 12:55 Ответить
Якщо росія зайде, все вийде, аж бігом, попри втому та старість та все інше.
показать весь комментарий
12.05.2025 13:03 Ответить
Я про Росію. Нам-то що з того.
показать весь комментарий
12.05.2025 13:20 Ответить
На росії активно молодь залучають. Населення у них тепер рази в чотири більше нашого, і відсоток темної глубінки набагато вище.
показать весь комментарий
12.05.2025 13:25 Ответить
Ну так і у нас хай залучають. І залучили б, якби не крали й брехали, причому і те, й те - безбожно. А це не припиниться без оптимізації давнього та спадкового вже класа-паразита: чиновництва.

А цієї оптимізації не буде, тому що це зрада. А зрада це тому, що ультрапатріотичне селфі-воїнство успішно кооптується в цей клас, а кооптується воно так успішно, бо всралося разом із Валєрою Слухняним і з тих пір стало політично нулячим, остаточно програвши країну мусорам, передовому загонові класа-паразита.

Коло замкнулося.
показать весь комментарий
12.05.2025 14:56 Ответить
""...безпрецедентному рівні....""" - ти і є дитинка не старше 16 років. в срср було на кожному кроці та на кожному розі. все старе, як світ. нічого нового.
показать весь комментарий
12.05.2025 13:13 Ответить
І реклама контракту теж?
показать весь комментарий
12.05.2025 13:16 Ответить
Ви вчасно розкрили цю непересічну змову!

ШІ-асистент уже дописує коректне повідомлення куди треба від доброзичливця, який діє під оперативним псевдонимом "К.Ільченко", яке було обране через стійкість цього діяча і намір наслідувати його незламному прикладу в боротьбі зі зрадою.

🤳
показать весь комментарий
12.05.2025 12:48 Ответить
якби в ТЦК давали людям можливість згорнути всі справи та придбати те що потрібно то було б гарно. а так шо? спакували вдень і на ранок наступного дня людина вже десь
показать весь комментарий
12.05.2025 12:35 Ответить
ТЦК є відчайдушною та найсміливішою, Потужною Гвардією Плану Перемоги, незламною підвалиною нашої квітнучої в космічних промінях Зеленої Імперії!

Критика дій ТЦК - це фактично державна зрада!
показать весь комментарий
12.05.2025 12:52 Ответить
не смішно. На початку війни в ТЦК вимагали хабарі від трьохсот доларів аби людина записалася в ТрО. Навмисно відмовляли буцім то не має місць. Але я не знаю випадків аби хтось платив.
показать весь комментарий
12.05.2025 13:10 Ответить
А я й не жартую. Всі жарти скінчилися 6 років тому.
показать весь комментарий
12.05.2025 13:22 Ответить
я, шоб ви розуміли не віддавав голос навіть в 2014 за того хто програв на щастя вибори в 2019
показать весь комментарий
12.05.2025 15:02 Ответить
Щастя ми тепер бачимо повсюди навколо себе.

Тепер зрозуміло, кому мусимо за це дякувати.
показать весь комментарий
12.05.2025 15:15 Ответить
дивно, що я зрозумів ще в 2014, а ви три хвилини як
показать весь комментарий
12.05.2025 15:20 Ответить
Але ніхто нам не заважає зробити цю підготовку якісною Джерело: https://censor.net/ua/b3551702

Ніхто не заважає)))) ??? Серйозно ? Думаю народ в коментах скаже свою думку з цього приводу
показать весь комментарий
12.05.2025 12:38 Ответить
Луценко візьме виділені 100к на обмундирування, 75к на патрони і буде особисто все правильно закуповувати, як отут описує. Тільки є один нюанс: ніхто йому цих грошей не дасть.
показать весь комментарий
12.05.2025 13:59 Ответить
- на обмундирування виділяється майже 100 тисяч гривень;...

Оце вже ворують - від душі. Які там 100.000 гривень? Це ж грубо 2000 евро? НА ОДЯГ?
Жесть.

Як правило, значна частина заявленого не видається...

Та хтоб сумнівався!
Ворюга на ворюгі і ворюгою поганяє - бідна обідрана і обкрадена Україна...
показать весь комментарий
12.05.2025 12:46 Ответить
100 тисяч гривень на обмундирування то напевно по корупційним цінам. То як яйця по 17 гривень.
показать весь комментарий
13.05.2025 12:50 Ответить
Починати треба з МО, а там одні татари та кацапи.
показать весь комментарий
12.05.2025 13:39 Ответить
По БЗВП повністю згоден. Тільки якістю підготовки та технологіями ми можемо відбитись від орди. На росії в минулому році народилось близько 1 220 000 дітей, а в Україні приблизно 177 000. Це в 7 разів. Ніяка тупа біготня з автоматами і розмін 1 на 1 не дасть шансів. Треба рятувати від піхоти залишки розумних людей, нормально платити вченим, інженерам і програмістам. Платити високі стипендії талановитим студентам. Тоді може якимось чудом не будемо поглинуті ордою. А сьогодні якісно вчити мобілізованих і безжально зачищати і переводити в піхоту рядовими всіх м'ясників та тупарів, яких серед камандірів дуже багато.
показать весь комментарий
12.05.2025 14:02 Ответить
Це ж прийдеться командування міняти, яке звикло людей в посадках на медальки міняти. А вони як кліщі. Та і криша чудова.
показать весь комментарий
12.05.2025 19:10 Ответить
Пану Ігорю Луценко (якщо ви звісно прочитаєте) передавайте вітання пану Мамаю, ви знаєте хто це. Від побратима. Пан Мамай тримав удар в Ірпіні на початку війни
показать весь комментарий
12.05.2025 15:04 Ответить
на обмундирування виділяється майже 100 тисяч гривень;

Це ще що за куєта? Не буду навіть обговорювати скільки воно коштує (може там з тієїж опери що яйця по 17) але головне що у нас наприклад ВСІ їдуть на БЗВП з уже своїм, отриманим в частині обмундируванням. В якому потім до кінця своїх днів воюють. Тобто це обмундирування не для БЗВП а взагалі на солдата. Чи ви про яке обмундирування? Я про бронік-спальнік-і т.д.
показать весь комментарий
12.05.2025 18:12 Ответить
Вивчайте досвід нормальних НЦ. Таких, як 151-й НЦ.
показать весь комментарий
12.05.2025 23:58 Ответить
100 тисяч гривень на обмундирування то напевно по корупційним цінам. То як яйця по 17 гривень.
показать весь комментарий
13.05.2025 08:17 Ответить