4996 посетителей онлайн
2 720 35
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Піхотинцю треба вміти керувати FPV

Останнім часом я розумію, що мені не потрібен автомат як зброя, яку треба постійно тягати із собою на позицію чи до місця роботи.

Я зараз пишу про автомат Калашникова.

Якщо в мене AR-ка, то я можу спорядити 4 магазини набоями "Горошок" від дронів, але це за власний кошт.

В іншому випадку я краще, замість автомата, візьму із собою напівавтоматичну гладкоствольну рушницю типу булпап із дробовими набоями — щоб захищатися від основного джерела небезпеки — дронів. Доречі теж придбану не державою.

Не тягнутиму додаткову зайву вагу у вигляді другої "основної" зброї. При цьому залишуся мобільним і швидким.

Викину з бронежилета важкі керамічні плити й додам кевлар на кінцівки.

Я зараз не про штурми, де потрібен під час заходів якісний захист від куль, засоби збиття дронів і "основна" зброя. Я — про рутинні виїзди на "сталі" позиції.

До свого рюкзака я додам перехоплювач відеосигналу дронів на кшталт "Чуйка" або "Дзиґа" (якщо знаю місцевість і розумію, де й хто летить). Це не працює з оптоволокном і ШІ, які приходять на зміну традиційним каналам зв'язку.

"Цукорок" краще залишити в ББМ — хай збирає пил.

Також у рюкзак покладу дві FPV з боєприпасами по 1,2 кг уламкової дії. Та зроблю все, щоби в боєприпасі була вибухівка не на основі гігроскопічної селітри.

Дороблю свій FPV скидом боєприпасу, щоби зміг повернути його і відкинути боєприпас від детонатора на безпечній висоті, та посадити дрон, у випадку не виявлення цілі. Щоби можна було його знову спорядити (приєднати до детонатора) і використати ще раз. А не "вбивати п'ятий раз" труп, тільки тому, що дрон камікадз "не можливо" повернути.

Такий комплект озброєння для сучасного піхотинця може завдати більше шкоди противнику, ніж пофарбований у камуфляж Калашников.

Будь якому сучасному піхотинцю вже треба вміти управляти FPV. Цей скіл повинен бути обов'язковим.

Зрозуміло, що на "сталих" позиціях для такого піхотинця має бути налаштований якісний зв’язок і засоби, які дозволяють "завітати" до противника на дроні (ретранслятори), а також налагоджена взаємодія зі "сміжниками".

Я розумію, що війна змінюється. І треба активно створювати транспортні дрони, які можуть доставити "основну" та "спеціальну" зброю на позиції, привезти набої й спорядження.

Коли дрони закінчилися — доведеться з мисливця знову ставати звичайним "виживальником".

Усвідомлюю, що терміново треба впроваджувати надійну ідентифікацію дронів "свій-чужий".

Але в часи, коли на завдання вилітає мультикоптер-бомбер "Вампір", а його збивають власні піхотинці стрілецькою зброєю — через тупість, бо не знають, що в москалів таких дронів немає — мої розуміння та бажання залишаються фантазіями.

Будемо й далі бігати із АК як сирійські повстанці і стріляти по всьому, що зависає над головою на кілька секунд. Та кліпати очима, дивитися, як москалі запускають усе більше дронів на ШІ.

Топ комментарии
+4
Прочитав і таке мені наснилося - зайшов в стоматологію і бачу, як прибиральниця після прибирання йде до ренген-кабінету та робить пацієнтам ренген хворих зубів післЯ чого береться за бор-машину та лікує хворі зуби у пацієнтів, а в кінці робочого дня знов прибирає робочі місця як прибиральниця. Яка КРАСА!
показать весь комментарий
30.06.2025 17:49 Ответить
+4
Це ще куйня. Ця прибиральниця після зміни ще й коменти на Цензорі строчить під мужескім ніком якогось Шпунделя. І такі саме прибиральниці диванів її лайкають 😹
показать весь комментарий
30.06.2025 21:03 Ответить
+3
Абсурд! Піхотинець, що керує дроном - це не піхотинець, а пілот дрона або дроновод.
А щоб пілоти не стиралися, пілоти повинні сидіти в тилу та керувати через ретранслятори. Тому немає сенсу вчити кожного піхотинця керувати дронами.
А зараз пілоти разом з механіками сидять біля нуля і фактично є резервною піхотою, як і сказав автор.
А щоб завжди вистачало дронів, треба на нуль відправити родичів влади та олігархів.
показать весь комментарий
30.06.2025 14:37 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Друже дорогий, все правильно. Тільки не скільки потрібний, а вміння!! Це вміння потрібне. Вміння - це те що треба, слово яке розуміє кожен. Скіл тут - абракадабра. Бо в англійській skil. і skills мають різне значення. Шануймося!
показать весь комментарий
30.06.2025 13:55 Ответить
Абсурд! Піхотинець, що керує дроном - це не піхотинець, а пілот дрона або дроновод.
А щоб пілоти не стиралися, пілоти повинні сидіти в тилу та керувати через ретранслятори. Тому немає сенсу вчити кожного піхотинця керувати дронами.
А зараз пілоти разом з механіками сидять біля нуля і фактично є резервною піхотою, як і сказав автор.
А щоб завжди вистачало дронів, треба на нуль відправити родичів влади та олігархів.
показать весь комментарий
30.06.2025 14:37 Ответить
"Тупиє" ванькі школярів вчать дронами керувати. Всіх, офіційно, федеральний підручник такий є.
показать весь комментарий
30.06.2025 16:47 Ответить
рашисти виходять з того, що пілоти дронів - це м'ясо, якому не вистачить дронів на всіх. А м'яса треба багато через його неефективність проти дронів.
Якщо пілот дрона керуватиме через ретранслятори, то втрати пілотів будуть малими і їх не треба буде багато.
показать весь комментарий
01.07.2025 02:33 Ответить
Повна діч від недалекого на рахунок пілотів і піхоти, але абсолютно в яблучко на рахунок родичів влади і можновладців крутеликів на нулю.
Автор все правильно каже, тільки піхотинцю треба оптоволокно на 3-5км, де не потрібно габаритної і складної периферії. Воно ж буде і ударне і очі водночас, і високоточний ********* і міна дистанційного підриву.
Якраз піхотинець обмежений і обділений штатною стрілецькою зброєю прямого пострілу, яка нині вкрай НЕЕФЕКТИВНА у обороні.
Нам потрібно доопрацювати алгоритми керування, щоб кожен піхотинець вмів керувати баражуючим високоточним *********ом з захватом і автодоводкою до цілі, з автоматичними режимами взльоту і підтримання висоти, з керуванням по типу мавіка. І поняття роботизованої піхоти у дуже недалекому майбутньому стане реальністю, так само як в свій час, з'явилася кавалерія коли піхота осідлала коня/слона/мамонта, потім моторизувалася, коли винайшли перший автомобіль, потім механізувалася, коли автомобіль заточили під боячку і піхоту пересадили на ББМ. Під механізовану піхоту написали Бойові Статути, розробили штатні розписи, але то все зараз НЕ ПРАЦЮЄ. То все є стрілецька архаїка, яка має безумовно залишитися після роботизації піхоти. Але концептуально необхідно піхоту РОБОТИЗУВАТИ. Тобто наступна сходинка розвитку піхоти. Це літає в повітрі, але хто перший це здійснить, той і буде мати величезну перевагу, бо збереже людей. Якщо у випадку рашки з людиськами у них проблем немає, то ми вже давно маємо концептуально так організувати нашу боячку і прописати Бойові Статути і штатні розписи, щоб піхотинець сидів у захищеному укритті, а наземна і повітряна дронова складова з елементарними керуванням, зв'язані у єдину систему бойового управління, відпрацьовували на полі бою під вогнем. Якось так.
Боюсь тільки коли наші вожді роздупляться, щоб вже не було пізно, бо ворог зробить це першим, з нашими вялікими мудрими керовніками і бетонним зашкарублим як гівно мамонта бюрократичним апаратом, які знають все набагато краще, ніж будь хто у цілому світі.
показать весь комментарий
30.06.2025 19:26 Ответить
Ні, наземні дрони програють авіа дронам з тої самої причини, чому зараз не використовуються танки: вони дуже повільні і їх легко знищити авіадронам.
показать весь комментарий
01.07.2025 02:30 Ответить
Так-так
Друже, от ви любите ділити все і оцінювати на кшталт: літак сила, а вертоліт гівно...
Так не буває. Грамотно організована боячка, то грамотно організована взаємодія всіх сил та засобів. Мова не про те, що швидше...
Понятно, що народженне повзати літати не повинно якби... Все має застосовуватися в комплексі і перекривати свою нішу по застосуванню, тобто застосування на певну глибину бойового порядку і під певну гарно сплановану задачу, а не збухти-барахти, в режимі камікадзе гатити всім що їде і летить бо там ціль вилізла і топає. Так, звісно ФПВ долетить швидше, а РНК можливо і не доїде зовсім, але то різні задачі і я говорю, що концептуально воно все має бути зв'язано в єдину систему з аналізом бойової обстановки від численної кількості датчиків, мати просте керування для піхотинця і чим масовіше застосування, тим краще. Я кажу що роботизована піхота - це стратегія виживання для неї, а не випадковість, як сказала дівчина ДаВінчі)
показать весь комментарий
01.07.2025 16:24 Ответить
Ми не маємо права принижувати і обділяти піхоту у засобах ураження. Ми не маємо права пілота відносити в розряд богів, які на своєму оболочкові небесному, десь приблизно в Києві з домашнього дівана керують дроном, а піхотинцю, який найбільше хапає горя і жре гівно війни, дали трахтомат і бімбу: йди мабута чіпляй бімбу до нашого небесного дрона і перенос його з місця на місце під вогнем ворога, бо ти не доріс до керування ним із свого елітного пілотського шезлонгу з коктейлем ,,секс он зе біч'' через трубочку.
За мабуту не бийте будь ласка, мене теж так називали і я ненавидів тих довбограїв за їх невігластво. Взагалі, ті хто піхоту не поважають і ставлять нижче когось, є апріорі латентними хомосапієнсами, але мова не про те. Мова про бойову спроможність підрозділів і вміння простих людей масово застосовувати високоточку. От тоді Роботизована Піхота стане геймченджером на полі бою. Коли кожен піхотинець у своєму власному штатному озброєнні буде мати фібердрони з простим інтуїтивно зрозумілим керуванням. Тоді люди, самий найдорожчий скарб, сини нашої Нації будуть збережені. Тоді буде збережена наша Україна
показать весь комментарий
01.07.2025 16:48 Ответить
Це не образа піхоти, а банальна констатація факту. Піхота проти дронів - це все одно що кіннота проти кулеметів. Її час давно пройшов.
Страждання піхоти не є доказом її ефективності.
Існують багаторазові логістичні дрони, що можуть переносити дрони по полю бою. Якщо хочеш робити це вручну, то сам шуруй в окоп замість дрона!
Роботизована піхота програє авіа дронам з тої самої причини, чому зараз не використовуються танки: вони дуже повільні і їх легко знищити авіадронам.
показать весь комментарий
01.07.2025 17:10 Ответить
Авіадрони, які переносяться наземними, і керуються піхотою - це і є роботизована піхота.
показать весь комментарий
02.07.2025 09:10 Ответить
Авіадрони - це піхота. Дивись, вкраїнчик, не переплутай!
показать весь комментарий
02.07.2025 11:11 Ответить
Так, вже переплутали до Вас
Значить терміново треба вилучити гранатомети у піхоти, бо тож реактивна артилерія і не дай Боже щоб піхотинець їх міг застосовувати... Треба кликати артилериста)))
Відкрию вам велику таємницю, що нині пілоти дронів майже нічим не відрізняються від піхоти, крім того, що мають нормальні засоби для ураження, а піхота їх не має... От вся і проблема. Мавікісти, фпвішніки і інші зовнішні пілоти, так само риють собі позиції, як і піхота, так само сидять під землею, так само мають позиції відносно недалеко від ЛБЗ по обстановці і буває вступають у стрілецькі бої.
показать весь комментарий
03.07.2025 11:25 Ответить
Так у цьому і проблема, що пілоти дронів замість керування з тилу через ретранслятори, сидять в окопах замість піхоти. І битва перетворилася в змагання, хто знищить пілотів дронів ворога. А потім говнокомандування ниє, що не вистачає гарних пілотів. Ви ж самі їх відправили в окопи!
показать весь комментарий
03.07.2025 13:06 Ответить
Проблема лиш в тому, що навички керування роботизованими наземними і авіакомплексами не мають бути настільки важконабуваємими, що доступні тільки 1%
від всіх вояк, бо вони такі талановиті генії.
Роботизація піхоти якраз і заключається в тому, щоб шляхом спрощення алгоритмів керування дронами (в тому числі більшість режимів може бути автоматичними) зробити використання дронів доступним для умовного вусатого піхотинця років 55, в режимі контрстрайка із захищеної позиції буде літати/їздити оптоволоконним пі%аршутером і виносити мізки виродкам від роду людського, максимально не наражаючи себе на небезпеку бути ураженим вогневими засобами ворога. Коли ви всі зрозумієте, що щільність вогню це не один-два дрони, які вилітають за 3-5 км від мегакрутих пілотів бо ніхто більше так не вміє. А щоб вміти, треба попасти в той 1%обдарованих і пройти три стейджа навчання прокачки і підтримувати моторику щоденними тренуваннями. Я кажу що просте керування і закриті оптоволоконні лінки дають змогу масово використовувати високоточний баражуючий ********* за 3 копійки. Таким чином буде досягнуто максимально можливої щільності високоточного вогню. От тоді ми будемо нараз виносити на той світ усе що шевелиться в напрямку наших позицій максимально далеко від наших позицій. Таким чином збільшиться сіра/буферна зона. Таким чином піхота буде максимально ВИЖИВАЄМА. Тобто на папіросі, в режимі комп'ютерної гри буде виконувати надскладні задачі з мінімально можливим ризиком бути ураженими ворогом. От що має досягнути роботизація піхоти. Збереження життів усіх наших воїнів. Бо у війську кращі сини нації. Якщо їх фундаментально не зберегти, хто буде продовжувати нашу націю?
показать весь комментарий
03.07.2025 15:44 Ответить
Неможливо навчити будь-кого бути гарним пілотом, оскільки це технічно складно і треба враховувати дуже багато факторів. Жодній країні у світі це не вдалося.
Тому заяви переучимо піхоту на пілотів дронів - це абсурд.
Тому потрібно керувати дронами з тилу через ретранслятори.
показать весь комментарий
03.07.2025 16:24 Ответить
Ви про мавік і керування ним коли небудь щось чули? Про айнав і різні прошивки для використання автоматичних режимів пілотування чули? Якщо ні і хочете бути в темі, подивіться в інеті багато інфи є.
П.с. Я особисто, в рамках військово цивільного співробітництва за 5 хвилин навчав 99% школярів з потоку від 7 по 11 клас базовому керуванню Мавіком 3. І той вогонь в очах дітей, у яких получалося 3-5 хвилин політати без помилок, вже нічим і ніким не потушити. Бо у них все получалося! Вчіть матчасть, з повагою)
показать весь комментарий
03.07.2025 17:49 Ответить
Якщо ви навчили людину керувати велосипедом, то це не значить, що людина зможе вигравати перегони на боліді в Формулі 1.
показать весь комментарий
03.07.2025 18:36 Ответить
А артилеристи повинні вміти пілотувати F-16?
показать весь комментарий
30.06.2025 17:41 Ответить
А ви коли зі своїх диванів пишете про те як мобіків треба готувати не 2 місяці а півроку в краще як аспіранта медицинського вишу - ви певне думаєте що його мають навчити з 40-річного калашмати білці в ліве яйце попадати за кілометр, а саперною лопатою викопувати бліндаж в три надати за ніч?
Чи накуя по-вашому людей стільки часу навчати і чому на кожній позиції може лежати енлав за десятки тисяч у.о. чи як мінімум якийсь ат4 за півторачку. А дрон за 400 баксів не може, хоча їх в нас вже хоч сракою їж.
показать весь комментарий
30.06.2025 21:12 Ответить
Так написав, ніби комусь твоя думка цікава
показать весь комментарий
01.07.2025 10:15 Ответить
Його думка цікава, бо вона має сенс,
а Ваше шопопало про Арту і F16, це низькоякісна маячня з дитячого садка
показать весь комментарий
01.07.2025 16:53 Ответить
Ніколи, ніде і ні в якій галузі не існує універсальних працівників - як і не існує універсальних солдатів. Не дарма піхота - це одне, артилерія - інше, танкові війська - ще третє, а розвідка й інженерні підрозділи - зовсім окрема пісня. Військова справа проходила століття еволюції, тисячі війн і мільйони життів, щоб дійти до поділу функцій і спеціалізацій.

Але от приходить якийсь ноунейм військовослужбовець і, спираючись на ноунейм-досвід з коментарів, заявляє: "Та ні, це все зайве, ми тут самі краще знаємо, як воно має бути. Давайте назад у первісну армію, де кожен і командир, і кулеметник, і сапер, і оператор дронів одночасно." Ну логічно ж, правда?

То чому б не дати піхотинцю не лише автомат, а ще й дрон, рацію, станок для міномета, аптечку медика, ноутбук для кібератак і принагідно - ключі від танка? Навіщо десятки спеціалізацій, логістика, координація й структура, якщо можна просто "одного на все"? І потім ще дивуються, чому це в реальності не працює.

Спеціалізація - це не ознака слабкості. Це ознака системного підходу й ефективності. Саме тому армія - не стихійне військо, а структурована машина. І нехай вона й далі працює як машина, а не як шоу "вгадай, хто сьогодні командир, сапер і кухар в одній особі".
показать весь комментарий
01.07.2025 16:59 Ответить
Ні, зовсім нелогічно
І не правда
По перше не ноунейм, а пишу під своїм повним ім'ям. На відміну від Вас.
По друге, якщо Ви розумна людина і патріот і Ви можете хоч чимось реально допомогти Силам Оборони України, не тільки фінансово-матеріальним ресурсом (наприклад алюмінієвими трубами для виготовлення мачт для антенно фідерного устаткування, або банально пластиком для зd принтерів)
Також цінним буде інтелектуальний ресурс, якщо Ви інженер і маєте своє бачення і гарні інженерні рішення. Любі пропозиції про допомогу вітаються, бо ми наразі не в кращому становищі, все у великому дефіциті і внесок кожного, навіть мінімальний, і особливо важливий інтелектуальний внесок, але реально корисний, то дуууже вітається. Тож запрошую Вас, долучайтеся, будь ласка, по змозі)
А якщо не можете допомогти, тоді не заважайте, проходьте повз. В інакшому випадку ви працюєте на ворога(бо заважаєте), можливо навіть, не усвідомлюючи це,
а можливо, усвідомлюючи.
показать весь комментарий
03.07.2025 18:53 Ответить
Дякую за запрошення. Але мушу відповісти прямо.
Я вже допоміг. І не лише я - тисячі інженерів, IT-фахівців, підприємців, робітників і медиків давно допомагають, бо саме їхні податки утримують всю вертикаль держави - від зарплат військових до закупівель БК, техніки, пального, зв'язку, зброї.

Мій внесок сплачено щомісячно у вигляді ЄСВ, ПДФО, ПДВ, військового збору. І, на відміну від деяких схем, ці гроші на фронті реальні. Саме завдяки їм працює тил і рухається економіка.

А тепер щодо "інженерного внеску".
У реальності інженерів, айтішників, дронщиків - мобілізують у піхоту. Туди, де їхні знання не мають жодного значення. Там вони носять БК, копають, стріляють і... гинуть.
24 січня цього року журналіст Юрій Бутусов повідомив: двоє видатних операторів дронів 74-го розвідувального батальйону, які мали критичний для фронту досвід, були кинуті на штурм з автоматами - обидва загинули. Це не одиничний випадок, це системне марнотратство інтелектуальних ресурсів.
Державна машина або не вміє, або не хоче ефективно розпоряджатись тим, що має. Тому не звинувачуйте в бездіяльності тих, хто продовжує працювати тут, створює продукт, сплачує податки і утримує цю країну в тилу. Бо вони ще й думають - замість тих, хто мав би це робити.

І найголовніше.
Я не зупинюсь із незручними запитаннями. Не тому що "заважаю", а тому що хочу жити в державі, де цінують людське життя, ефективність і розум.
І якщо хтось бачить у цьому "руку кремля", то, вибачте, проблема не в мені, а у сприйнятті критики взагалі.

Бо від правильних рішень, чесних запитань і тверезих оцінок залежить не тільки моя безпека - а життя моїх рідних і нашої країни.
показать весь комментарий
04.07.2025 07:12 Ответить
Прочитав і таке мені наснилося - зайшов в стоматологію і бачу, як прибиральниця після прибирання йде до ренген-кабінету та робить пацієнтам ренген хворих зубів післЯ чого береться за бор-машину та лікує хворі зуби у пацієнтів, а в кінці робочого дня знов прибирає робочі місця як прибиральниця. Яка КРАСА!
показать весь комментарий
30.06.2025 17:49 Ответить
Це ще куйня. Ця прибиральниця після зміни ще й коменти на Цензорі строчить під мужескім ніком якогось Шпунделя. І такі саме прибиральниці диванів її лайкають 😹
показать весь комментарий
30.06.2025 21:03 Ответить
Нащо дядько на Цензор заходить ... коментувати коментаторів?
А пост прокоментувати?
показать весь комментарий
30.06.2025 21:47 Ответить
І це все бусифікований має вміти після бзвп у місяць, третину якого колов дрова, бо вночі зимно.
показать весь комментарий
30.06.2025 21:11 Ответить
Я на турніку ні разу не підтягнуся, з мене і штурмовик ніякий
показать весь комментарий
30.06.2025 21:12 Ответить
Там плітка скользкая в басейні
показать весь комментарий
30.06.2025 21:33 Ответить
Якщо вмієш самостійно ходити та маєш кінцівки, то ти - придатний штурмовик. А дарованому коню в зуби не дивляться. Головне - це те, що ти готовий безкоштовно померти за рейтинг влади.
показать весь комментарий
01.07.2025 02:44 Ответить
Я на турніку ні разу не підтягнуся.
Ну так,якщо сидіти цілими днями в інтернеті,звідки сила з'явиться для турніка...
показать весь комментарий
01.07.2025 08:27 Ответить
А я як і влада. Влада забила на виробництво ракет, то мені і тот турнік і нафіг не нуж0н
показать весь комментарий
01.07.2025 09:05 Ответить