9191 посетитель онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Saab Nimbrix: Інноваційна ракета для протидії БПЛА

Индустрия дронов

Saab Nimbrix: Інноваційна ракета для протидії БПЛА

Шведська компанія Saab AB представила новий засіб протиповітряної оборони, розроблений спеціально для нейтралізації легких безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Основою системи є надлегка зенітна ракета Nimbrix, яка поєднує компактність із високою точністю ураження цілей.

Перший офіційний демонстраційний показ Nimbrix відбувся на виставці DSEI-2025 у Лондоні, що підтверджує прагнення Saab активно позиціонувати продукт на міжнародному ринку оборонних технологій. За повідомленнями компанії, серійне виробництво ракети планується розпочати вже наступного року, з одночасним запуском постачань замовникам.

Технологічна особливість Nimbrix полягає у її здатності ефективно знищувати малорозмірні та швидкі цілі, що традиційно ускладнюють роботу класичних протиповітряних систем. Завдяки поєднанню високоточного наведення та низької маси, ракета може використовуватися як у стаціонарних, так і в мобільних системах ППО, що робить її гнучким інструментом для сучасних бойових сценаріїв.

У цьому матеріалі ми розглянемо ключові характеристики та потенційну роль Nimbrix у сучасних системах протидії дронам.

Перспективний проєкт

Компанія Saab офіційно розкрила свій новий проект наприкінці серпня, представивши загальний вигляд перспективної ракети та деякі її технічні характеристики. Проте перші прототипи зенітної керованої ракети Nimbrix були продемонстровані лише на виставці DSEI-2025 у Лондоні, що підкреслює стратегічний характер презентації та готовність системи до міжнародного ринку.

Nimbrix розроблялася як специфічний засіб протидії легким БПЛА розвідувального та ударного призначення, що традиційно представляють унікальну загрозу через малу масу, високу маневреність та низьку помітність. Врахування цих факторів визначило ключові технічні вимоги до ракети: компактність, високу точність наведення та адаптивність до різних систем ППО.


Розробка проекту стартувала на початку 2024 року. Saab застосувала поетапний підхід. Спочатку була сформована базова конструкція виробу з урахуванням наявних технологій і ринкових вимог, потім виготовлені окремі компоненти та дослідні зразки пройшли серію льотних випробувань. Кожен цикл тестування дозволяв удосконалювати конструкцію та вирішувати технічні проблеми. До середини 2025 року компанія провела п’ять таких циклів, що дозволило вирішити більшість ключових питань щодо конструкції та функціональності ракети.

Найближчим часом Saab планує завершити залишкові роботи та визначити остаточні характеристики Nimbrix. Після цього ракета надійде у серійне виробництво та комерційне постачання. Інформація про конкретні компоненти, що ще потребують доопрацювання, наразі не розкривається, що свідчить про високий рівень технологічної та комерційної конфіденційності проекту.

Також відомо, що нова ракета вже зацікавила потенційних замовників. Наразі йдуть переговори та визначаються умови контрактів. Saab припускає, що серійне виробництво за цими договорами та постачання ракет розпочнуться наступного року. Хто може отримати вироби Nimbrix, зі зрозумілих причин не повідомляється.

Працює в ближній зоні

Проєкт Nimbrix має на меті створення зенітної керованої ракети з мінімальними габаритами та стартовою масою, здатної ефективно перехоплювати легкі та малорозмірні безпілотні літальні апарати на відстанях до кількох кілометрів. Особлива увага приділяється сумісності ракети з різними пусковими установками та платформами, що забезпечує її гнучке застосування у різних сценаріях. Одночасно розробник прагне забезпечити мінімальну вартість виробу, що дозволить розгортати систему у великих кількостях без значних фінансових витрат.

За даними компанії Saab, зовнішній вигляд ракети та ключові конструктивні рішення, ймовірно, залишатимуться стабільними у фінальній версії, хоча технічні доопрацювання окремих компонентів можливі.

Конструктивні особливості

Ракета виконана у циліндричному корпусі змінного діаметра з напівсферичним головним обтічником та кількома невеликими зовнішніми виступами, призначення яких поки що не розкрито. У центральній частині корпусу, поблизу хвоста, розташоване Х-подібне трапецієподібне крило, а за ним – кермові поверхні аналогічного компонування. Ймовірно, площини є складними для зручного транспортування та зберігання.

  • Загальна довжина ракети: до 1 м

  • Діаметр корпусу та розмах крила: офіційно не розкрито; за оцінками, площини не перевищують 150–200 мм

  • Стартова маса: до 3 кг

Двигун та дальність пуску

Nimbrix оснащуватиметься маршовим твердопаливним двигуном, при цьому не виключається застосування додаткового стартового двигуна зі схожим зарядом палива для покращення льотних характеристик. Залежно від конфігурації рухової установки, очікувана дальність пуску становить 2–5 км. На даний момент дослідні зразки ракети не демонстрували всіх розрахункових характеристик у повному обсязі.

Системи наведення

Ракета отримає голівку радіолокаційного самонаведення, ймовірно напівактивного типу. Saab також розглядає можливість інтеграції інших типів систем наведення – дистанційно-сигнальних або радіокомандних, що дозволить адаптувати виріб до різних умов застосування та цільових платформ.

Бойова частина

Очікувана масса бойової частини не перевищує кількасот грамів. Виріб розробляється компанією Saab, проте можливе використання компонентів сторонніх виробників. Для легких БПЛА така мала маса бойової частини не є обмеженням, оскільки цільова техніка не відрізняється високою міцністю чи стійкістю.

Транспортно-пусковий контейнер

Для зручності використання ракета буде застосовуватися у власному трубчастому транспортно-пусковому контейнері, що забезпечує її монтаж на різних типах платформ та мобільних установках. Така конструкція підвищує універсальність системи та спрощує логістику її розгортання.

Універсальне рішення

Ракета Nimbrix розробляється як самостійний виріб і не є частиною жодного конкретного зенітного комплексу. Основна концепція полягає у її інтеграції до існуючих або перспективних систем озброєння з метою підвищення бойових характеристик таких платформ. Теоретично носіями ракети можуть бути різні бойові машини ППО або універсальні бойові платформи, що дозволяє адаптувати систему до широкого спектру тактичних сценаріїв.


У рекламних матеріалах Saab демонструє один із можливих варіантів інтеграції Nimbrix. На графічному зображенні показано умовний бронеавтомобіль, оснащений бойовим модулем Saab Trackfire, що дистанційно керується. Штатне озброєння модуля включає три транспортно-пускові контейнери з ракетами RBS-70, а на бічних сторонах модуля розміщено по три контейнери з малогабаритними ракетами Nimbrix. Така конфігурація дозволяє формувати боєкомплект від 12 до 16 ракет на одному бойовому модулі, що забезпечує значну вогневу потужність при обмеженому розмірі платформи.

Транспортно-пускові контейнери Nimbrix можуть інтегруватися й на інших бойових модулях та платформах, включно з наземними машинами різного призначення. Розглядається також можливість застосування на морських носіях, що відкриває перспективи для забезпечення протидії безпілотним апаратам у прибережних та відкритих водах. При цьому поки що не згадується використання на повітряних платформах, що може свідчити про обмеження маси або аеродинамічних характеристик ракети.

Очевидно, що питання вибору носія та бойового модуля буде вирішуватися індивідуально з кожним замовником. Saab, ймовірно, планує використовувати уніфіковані технічні рішення, проте не виключає можливості адаптації ракети та супутніх систем під специфічні вимоги клієнта, що дозволяє гнучко інтегрувати Nimbrix у різні операційні середовища та тактичні конфігурації.

Відповідь на загрозу БПЛА

Безпілотні літальні апарати, особливо легкі БПЛА, набули широкого поширення та продемонстрували значний потенціал як у розвідці, так і для нанесення ударів. Ця тенденція стимулювала активний розвиток різноманітних систем протиповітряної оборони, спрямованих на нейтралізацію малих повітряних цілей та захист військ від швидких і маневрених безпілотників.

Одним із рішень цієї проблеми виступає проект шведської компанії Saab AB, яка завершує розробку зенітної керованої ракети Nimbrix, орієнтованої на перехоплення малих повітряних цілей у ближній зоні. За повідомленнями розробника, проєкт просувається до завершального етапу, а серійне виробництво та постачання замовникам планується розпочати вже наступного року.

Відомо, що Nimbrix розробляється як самостійний виріб, а не частина конкретного зенітного комплексу. Це дозволяє інтегрувати її у різні платформи та системи озброєння відповідно до потреб замовника. Такий підхід підвищує гнучкість використання та дає змогу формувати систему ППО за принципом модульності, вибираючи носії, пускові установки та боєкомплект залежно від конкретних завдань.

За заявленими характеристиками, Nimbrix поєднує просту конструкцію, високі тактико-технічні показники та низьку вартість у порівнянні з іншими сучасними малогабаритними зенітними керованими ракетами. Крім того, компактний розмір ракети дозволяє розміщувати великі боєкомплекти на одному носії, що підвищує ефективність вогневої підтримки.

До сильних сторін проекту можна віднести:

  • швидкість розробки та запуску виробництва (планується витратити близько 2–3 років);

  • універсальність у виборі платформи та конфігурації боєкомплекту;

  • оптимальне поєднання продуктивності та вартості;

  • можливість гнучкої інтеграції з існуючими або перспективними системами озброєння.

Водночас слід пам’ятати, що Nimbrix наразі перебуває на стадії розробки. Багато аспектів проекту ще не остаточно визначені, повний технічний вигляд ракети не сформований, а кінцеві випробування та підтвердження розрахункових тактико-технічних характеристик ще попереду.

Розробник запевняє, що всі необхідні роботи завершаться найближчим часом. Чи вдасться вкластися в заявлені терміни та забезпечити відповідність усім характеристикам, стане відомо протягом найближчого року-півтора.

Топ комментарии
+22
Як так вони зробили ? Без переможних відосіків та потужних незламностей ? Без рад СНБО , конференцій та обіцянок мільйона штук за рік ? Якісь вони не патріоти зовсім...
показать весь комментарий
14.09.2025 16:40 Ответить
+10
Тая я сам здивований)))
показать весь комментарий
14.09.2025 17:13 Ответить
+6
Хотів би порадіти , але ... навпаки - мені ДУЖЕ СУМНО!

Схоже , що Україна з весни 2022 року перетворена в такий собі постійно діючий полігон для випробувань та вдосконалень новітньої зброї в реальних бойових умовах ... причому цю зброю випробовують і Захід , і РашкоКитай з їхніми посіпаками ( КНДР, Іран, БульбоРайх ....).

А ЗЕвлада , так виходить, то є адміністація цього реаліті-полігону.

А ЛІДОР - то є директор полігону , який з своїм адміністративним ЗЕшмурдяком ще й пиляють частину західних грошей , що виділяє Захід на утримання цього полігону!

Недивно, що всі хто може - намагаються втікти за охороняемий паркан цього полігону ... щоб не бути спійманим ТЦКохороною та ЗЕприкордонниками цього полігону і не стати витратним матеріалом на багаторічних випробуваннях зброї.

Бідна НЕНЬКА!!!
показать весь комментарий
14.09.2025 17:17 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Страница 1 из 2
Така історична місія цієї теріторії. Бо нічого іншого вона за 30 років не спромоглась народити.
показать весь комментарий
15.09.2025 15:07 Ответить
І якось ціни не вказано. Та яка різниця, європейці ж оплатять, десь тисячу...
показать весь комментарий
14.09.2025 19:19 Ответить
...ага, о аш двічі! Вже тр допетрав, що українці з маскалями не адин нарот.

От, якби завалів би тр ЗСУ зброєю, як обіцяв, то й апетит би напроч у пу відбив движухой займатися, думав би тоді бункерний не до жиру - нових територій, а хоч би ерефія не розвалилася і не розбіглися з тюрьми народів сотня націй і народностей по своїм суверенним національним квартирам.

Мрійте москаліки далі, але все буде Україна, хоч би які підступні байки ви не накідували на вентилятор.

Слава Україні!
Героям СЛАВА!
показать весь комментарий
15.09.2025 20:17 Ответить
...чеймалан-вакзал- расєя...от там нехай бавиться зі своїми архументами!

Українці самі дадуть і дають собі раду.

Зараз питання руба цих москаліків за паребрик відправити і стіной від них отгородитися і озброїтися до зубів, щоб знов асвабаждать Україну від українців не наважилися.
показать весь комментарий
15.09.2025 20:27 Ответить
...секрет полішинеля: о то, ці кацапи, їхні військові атташе не були на виставці і не в курсі... шахеди вони швидко надибали і зробили провідним трендом, коли в Україні були тільки байрактари...

Шкода, що із-за маніакальних мрій кремленів, світ був примушений поринути у гонку озброєнь, замість того, щоб трилліони використати на добрі справи.

Це все "заслуга" пу і тіх країн, що підживлюють його кривавову м'ясорубку, не розуміючи, що ці гроши могли бути спрямовані на розбудову економік країн Азії, Африки і Індії, і Китаю і ін.

Адже, їм без західних технологій і ринків ні туди і ні сюди.
показать весь комментарий
15.09.2025 20:43 Ответить
Не існує одного універсального засобу проти всього, любої біди.

Всі ракети, дрони, гвинтівки ...всі всі потрібні і важни ще на вчора, добре, якщо хоч завтра їх буде більше різних і ефективних...в ЗСУ.

Для вирішення кожной задачи/проблеми потрібен особливий інструмент. Хорош він чи плох - це скажуть військові, які його опробували в реальному бою.
показать весь комментарий
15.09.2025 20:53 Ответить
Про те, що сьогодні-завтра-післязавтра конкретно реально зробити, щоб за паребрик асвабадителей скоріше спровадити чи побільше прикопати.

Підказати пересічному читачу, що він може зробити замість на дівані лежати і критиканством займатися.

Наприклад, обустройство убежищ в многоквартирних домах силами мешканців, а не очікування манни небесной...

Допомога сусідям, які її потребують...

Навіть, якщо маскувальні сітки люди будуть масово допомогати плести...і то краще, чим язиком трепати, все навкругі хаяти, а на себе коханого у дзеркало не глядіти.
показать весь комментарий
15.09.2025 21:09 Ответить
Тема подолання коррупції: кожен здатен зробити свій внесок, провіривши, чи прозоро витрачаються кошти в осбб, не осідають лі вони в кишенях розпорядітелей.

Всі вже замучились з передачей данних з лічильників е/енергії, води, опалення. Такого безладу ніде в світі немає. Поставщик САМ контролює і відповідає за заміну лічильників, що закладено в таріф.

За е/е встановлюється фіксована місячна плата кожному домогосподарству і коригується раз на рік, як і за воду і опалення, де в загалі стоять дешеві ефективні електронні лічильники на кодному раліаторі, які самі передають по інтернету показники постачальнику

Є багато конкретних актуальних тем...
ніж ділетантам з дивану обговорювати ефективність того чи іншого озброєння і потреби в ньому: це справа профі і військових, які компетентні і володіють інфой, базой данних.
показать весь комментарий
15.09.2025 21:45 Ответить
Рассказывать про такое несерьезно. Это только картинки.
показать весь комментарий
15.09.2025 13:48 Ответить
Ще не зробили, і дуже шкода, бо така зброя вкарай потрібна.
От коли цей виріб буде законтрактований, вироблений , поставлений на озброєння у необхідній кількості і доведе свою ефективність у бойовому застосуванні, мабуть після цього можна буде дивуватися успіху партнерів і брати за приклад. А поки що діє правило трикутника з вершинами: "дешево, швидко, якісно", і обрати можна лише довільні дві вершини з трьох.

"Водночас слід пам'ятати, що Nimbrix наразі перебуває на стадії розробки. Багато аспектів проекту ще не остаточно визначені, повний технічний вигляд ракети не сформований, а кінцеві випробування та підтвердження розрахункових тактико-технічних характеристик ще попереду." Джерело: https://censor.net/ua/b3574019
показать весь комментарий
15.09.2025 00:00 Ответить
Існують наближені оцінки, які вказують, що у комбінованій повітряній атаці в умовах протидії ППО, РЕБ, 100 бортів "Герань-2" еквівалентні 5-10 крилатим ракет (Kalibr чи Х-101) або 3-7 АБР (Кинджал) за комбінованою ефективністю в повітряній атаці.
показать весь комментарий
15.09.2025 00:24 Ответить
Дрони - мопеди, зокрема Герань-2, і далі матимуть свою нішу у бойовому застосуванні, бо отримують модернізовані засоби навігації та наведення, ухилення від атак "перехоплювачів, а також бортовий ШІ. Цей тип БПаК стає платформою із значним ресурс для посиленя бойових можливостей і навряд чи піде в музей через рік-два.
Реактивна Герань-3 має іншу нішу застосування та інші ТТХ, які не перекривають Герань-2.
показать весь комментарий
15.09.2025 00:43 Ответить
Нашу перемогу неможливо відмінити. Її можна або здобути, або втратити.
показать весь комментарий
15.09.2025 09:43 Ответить
5-10% можна вважати досить непоганою ефективністю в умовах РЕБ та можливостей цілей ефективно виконувати маневри ухилення. Поступається лише дронам на оптоволокні (не для ППО).
Дрони - перехоплювачі, як відомо, застосовуються не лише проти Герань-2.
Допоки платформа БпАК Герань-2 (мопед) застосовуватиметься для повітряних атак, ППО мабуть продовжить застосувати БпАК (дрон-перехоплювач Гераней-2), як складову ефективних засобів ППО. Збільшення кількості застосувань реактивних Гераней -3 не впливає на інтенсивність застосування Герань-2 (мопедів), бо це принципово різні класи зброї за ТТХ і тактикою застосування.
Герань-3 це вже не дрон, а різновид КР. Їхня питома вага у застосуваннях не повʼязана з тим, що реактивні Герані-3 здатні ефективно замінити Герань-2 (мопеди). БпАК дронів -перехоплювачів необхідно вдосконалювати за ТТХ і тактикою застосуваня, в музей їх здавати я б не поспішав. ЗРК все ще менш ефективні з ціною одного пуску по мопеду у порівнянні з дронами - перехоплювачами.
показать весь комментарий
15.09.2025 10:23 Ответить
"Головне за любої нагоди згадувати ШІ та ще кілька страшних слів - пенси та школоло будуть в шоці..." (с) Юрій Світлик
******* технології, ШІ
показать весь комментарий
15.09.2025 10:28 Ответить
показать весь комментарий
15.09.2025 10:55 Ответить
Підтверджую, це ви не писали коментар: "Головне за любої нагоди згадувати ШІ та ще кілька страшних слів - пенси та школоло будуть в шоці..."
Знак(с) в моєму коментарі стосується лише заголовку вашого блогу. Кожний ваш пост у заголовку блогу містить абревіатуру "ШІ", яка на думку автора цитати (Микола Ріднік) є "страшним словом", яке "шокуватиме пенсів та школоло"
показать весь комментарий
15.09.2025 11:12 Ответить
Так, ви одразу правильно зрозуміли, я звернув увагу на дві групи потрійних смайликів у вашому попередньому коментарі
IMHO, крім згадування того, яка галузь цікавить автора, вважаю цілком нормальною практикою, коли поряд із своїм імʼям (автора) вказувати ще й "ШІ", як співавтора, у випадках, коли суттєву частину тексту, особливо цікаві нові ідеї запозичено в чаті з ШІ.
Поки не вирішив остаточно, чи доцільно розкривати абревіатуру "ШІ" більш детально, вказуючи версію LLM, агента, тощо
Цей мій коментар адресований не тільки вам, адже, як відомо, створювати пости, коментарі науково-технічних блогів, та й не тільки, зараз швидше і якісніше виходить із залученням ШІ, як інструмент - помічник, що підсилює інтелект природній
показать весь комментарий
15.09.2025 11:55 Ответить
Змушує, насамперед, загроза бути ураженим атакуючим дроном-перехоплювачем, або іншим засобом ППО. Мета - вийти маневром по курсу, висоті із зони ураження, атаки, зменшити імовірність ураження.
Якщо дрон керується бортовим ШІ, або людиною-оператором, і вони "побачать" атакуючий дрон, зокрема через відеокамеру "заднього виду" (виду у напрямі, звідки відбувається атака чи є її загроза), то швидко реагують командою дрону виконати один іх запрограмованих маневрів ухилення або безпосереднім відповідним пілотуванням оператора.
На цензорі публікувались відео, де розвідувальний дрон з камерою "заднього виду" автоматично виконав маневр ухилення по висоті і курсу і вийшов з під атаки нашого атакуючого дрону. Природньо, що рішення про виконання маневру ухилення може бути прийняти не лише на підставі відео, але і за даними інших бортових сенсорів, які доступні оператору або ШІ. Ухил може буте потрібним також для запобігання зіткненню бортів при польоті у складі зграї або рою дронів, та в деяких інших випадках.
показать весь комментарий
15.09.2025 12:20 Ответить
"Дрон- перехоплювач актуальний на відсоткв10- 5 сьогодні" (Наталья Істоміна).
Я це зрозумів, як оцінку ефективності, а не "долю у чисельності застосованих", про яку ви пишете у свому коментарі.
Автор коментаря не заперечив саме такого мого розуміння і відмітив мій коментар "вподобайкою"
показать весь комментарий
15.09.2025 12:28 Ответить
Так, ви правильно розумієте тренди еволюції дронів у боротьюі за "виживання" у все більш складних умовах, коли кількість і якість (номенклатура, небезпечність) загроз постійно зростає.
Загальними трендами мабуть є "інтелектуалізація" та "сенсоризація" з обгрунтованою мінімізацією вартості. Користуючись вашою метафорою, мабуть йдемо до Т-34/85 з купою сенсорів і розвинутим бортовим (або он-лайн) інтелектом на кшалт агента LLM -трасформера, навченої на "танкових датасетах".
показать весь комментарий
15.09.2025 13:11 Ответить
трансформера
показать весь комментарий
15.09.2025 13:17 Ответить
Ми навіть уявити не встигнемо, як зміниться світ з появою AGI та "чорної діри" технологічної сінгулярності, і які "дрони" або щось зовсім "інше" створить і застосує AGI в фемтосекундному масштабі реального часу.
показать весь комментарий
15.09.2025 14:19 Ответить
Мені взагалі здається, що в цій справі реклямні оголошення (якщо вже їх робити) мали б радше збивати з пантелику чи вже конкурентів, чи антагоністів. Це було б мудро.

Саме так робить наш неперевершений Зєльонкін. "Довгий «Нептун»" анонсовано - й інтриґа триває дотепер. (Хоч тут можна було здогадатися: «Нептун» довгий, тож і робити його довго).

Тепер ось-ось уже буде те рожеве «Фламінго». І знову ворог сіпається від невизачености: коли ж?..
показать весь комментарий
15.09.2025 08:52 Ответить
обмежуйте в раціоні бобові, горох і арахіс...
показать весь комментарий
15.09.2025 19:49 Ответить
таке саме КБ Луч спроектували ще до війни і в 2019 були готові виготовити експериментальні зразки для бойових випробувань, треба було якісь 150 млн грн. Програму як відомо потужно закрили як і Нептуни, Вільху і багато чого іншого
показать весь комментарий
14.09.2025 21:25 Ответить
Поки та Saab заробить на цьому перший мільйон, наша риго-зелень розпиляє багато євромільярдів з виділеної допомоги. Тому в нас нічого подібного за майже три роки з того часу, як з'явились перші шахеди, навіть не думали розробити. А навіщо, коли можна "золоті" яйця постачати, міни, які не вибухають, або просто зробити стовідсоткову оплату снарядів закордонній фірмі, яка їх не виробляє, а потім просто зникає. Зараз гарно прокачують гроші через Міндіча на "золоті" дрони FP-1, ефективність яких ніхто не бачив.
показать весь комментарий
14.09.2025 21:50 Ответить
Остаточне слово успішності тієї чи іншої моделі БПЛА і перехоплювачів (та й у всьому іншому) ставить сувора практика реального військового застосування.
Так, скажімо, на початку війни шуміло і тріскотіло про "непереможні" Байратари. Де вони зараз?
А ось Герань-Шахед випробування пройшла успішно і в своєму сегменті за класифікацією "ціна-якість" конкурентів не має (я говорю тільки про технічні характеристики, упускаючи хто і до кого ці дрони запускає)
показать весь комментарий
14.09.2025 19:40 Ответить
Ваня Лахтінскій
Тільки з поваги до автора блогу я не посилаю тебе туди, де твоє місце, тобто в сраку. Тому, ще раз, Ваня, не йди в сраку, ти вже там.
Зі щирим привітом від юдея до мокшанця
показать весь комментарий
15.09.2025 12:15 Ответить
Що означає "зливаєшся"?
А я що починав з тобою?
АДМІН.
Все ж зверніть увагу на лахтинського провокатора. Надто вже вільно почувається "товаріщ із солнєчной Лахти" на вашому ресурсі. Якщо хтось сторонній зайде, то вирішить, що його думка - це ваша думка. А я певен, що це не так. Майте повагу і до ваших користувачів і до самих себе. Лайно треба прибирати вчасно, щоб не смерділо
показать весь комментарий
15.09.2025 13:26 Ответить
АДМІН.
Все ж зверніть увагу на лахтинського провокатора. Надто вже вільно почувається "товаріщ із солнєчной Лахти" на вашому ресурсі. Якщо хтось сторонній зайде, то вирішить, що його думка - це ваша думка. А я певен, що це не так. Майте повагу і до ваших користувачів і до самих себе. Лайно треба прибирати вчасно, щоб не смерділо
показать весь комментарий
15.09.2025 15:34 Ответить
Звертаючись до адміна, я вас і мав на увазі.
Ваш блог, ви й господар
Тільки "непонятка".
Хто поводиться непристойно і кому останнє попередження?
показать весь комментарий
15.09.2025 16:46 Ответить
Дякую, логічно я зрозумів, що "останнє попередження" ви адресуєте йому, але написали ви все ж таки мені, тому і "непонятки"
показать весь комментарий
15.09.2025 17:54 Ответить
..це разовий комплекс, потребуе перезаряджання та подальшого переприц1лювання..( -коли у напрямку йде р1й б\п, його ефективн1сть = 3-5%..(
натом1сть один н1мбр1кс касетний (до 16 б\г., та ще+) дасть можлив1сть довести в1дсоток влучень на напрямку до 50-60))
показать весь комментарий
14.09.2025 21:30 Ответить
1рон1ю спрямовуй точн1с1с1нько саабу..- от там тебе, нит1ка в1чного, беззаперечно й зрозум1ють, й все пояснять..)
показать весь комментарий
14.09.2025 21:36 Ответить
Перемога відміняється?
показать весь комментарий
15.09.2025 07:47 Ответить
Хотів би порадіти , але ... навпаки - мені ДУЖЕ СУМНО!

Схоже , що Україна з весни 2022 року перетворена в такий собі постійно діючий полігон для випробувань та вдосконалень новітньої зброї в реальних бойових умовах ... причому цю зброю випробовують і Захід , і РашкоКитай з їхніми посіпаками ( КНДР, Іран, БульбоРайх ....).

А ЗЕвлада , так виходить, то є адміністація цього реаліті-полігону.

А ЛІДОР - то є директор полігону , який з своїм адміністративним ЗЕшмурдяком ще й пиляють частину західних грошей , що виділяє Захід на утримання цього полігону!

Недивно, що всі хто може - намагаються втікти за охороняемий паркан цього полігону ... щоб не бути спійманим ТЦКохороною та ЗЕприкордонниками цього полігону і не стати витратним матеріалом на багаторічних випробуваннях зброї.

Бідна НЕНЬКА!!!
показать весь комментарий
14.09.2025 17:17 Ответить
Де твій окоп , хаме, в якому ти обходишся без шмарклів та слюнявого роту ? Розкрий свою бойову локацію. Чи може ти заброньований та заприсяжений ухилянт - ТЦКун чи поліціянт ?
показать весь комментарий
15.09.2025 17:22 Ответить
Такий примітивний пан ... та ще й з очами в пана негаразд - трусики навкруги бачить.
показать весь комментарий
15.09.2025 17:24 Ответить
Не можна не погодитися з вами, бо все це шито білими нитками - зелики працюють на рашу.
показать весь комментарий
15.09.2025 08:11 Ответить
Блог дуже цікавий.
Теоретичні ТТХ ракети і весь опис вражають.
Але... Але... Але...
Хотілось би побачити результати масштабних випробувань в реальних бойових умовах.
Якщо практика підтвердить теорію - це буде доволі сильний аргумент проти москальських дальніх безпілотників.
Принаймні - бренд Saab вселяє надію.
показать весь комментарий
14.09.2025 18:24 Ответить
Очікуємо на великі масштабні випробовування.
показать весь комментарий
14.09.2025 19:58 Ответить
Там нижче в нашу дискусію влізло якесь москальське одоробло та ще й під американським прапорцем - напевно проситься в спам і в бан.
показать весь комментарий
14.09.2025 20:05 Ответить
Цікаво, чи протримається Україна ці 2-3 роки, щоб вони встигли довести проект?...
показать весь комментарий
14.09.2025 21:50 Ответить
В статті вказані строки у 2-3 роки 🤷
показать весь комментарий
14.09.2025 22:04 Ответить
Starstreak набагато дорожчий і не такий. Старт однієї ракети потім ділиться на три.
показать весь комментарий
14.09.2025 21:50 Ответить
Скільки коштує дрон-перехоплювач ?
35-60-100 тис. грн на
https://market-brave1.delta.mil.gov.ua/perekhopliuvach/filter/page=3/

1-1,5-2,5 тис. долярів
показать весь комментарий
14.09.2025 21:55 Ответить
5-10% можна вважати досить непоганою ефективністю

Там йшлося не про ефективність, а долю у чисельності застосованих.
показать весь комментарий
15.09.2025 11:58 Ответить
Байрактари зайняти тим, для чого в першу чергу і призначалися - тихою роботою - відосики знимають.
показать весь комментарий
15.09.2025 08:28 Ответить
Головне за любої нагоди згадувати ШІ та ще кілька страшних слів - пенси та школоло будуть в шоці...
показать весь комментарий
15.09.2025 08:34 Ответить
Маю питання: що змушує дрон робити маневр ухілення?
показать весь комментарий
15.09.2025 11:31 Ответить
Тобто потрібна як мінімум одна тепловізійна камера з певними характеристиками, якщо розраховувати тільки на атаки із задньої полусфери, або дві камери, якщо будуть атакувати "в лоб", або комплекс інших сенсорів, обчислювальні потужності, алгоритм розпозновання "свій-чужий", декілька варіантів ухилення, з урахуванням потужності двигуна та міцності планера, Все це перетворює "массовий та доступний" Т-34 або Шерман в безумовно чудовий, але дорогий та майже "штучний" Тигр ІІ (королевський Тигр)
показать весь комментарий
15.09.2025 12:39 Ответить
Достатня та працююча в реальних умовах сенсоризація не буте дешевою. Ускладнення системи або автономної, або в складі "матка" - робочи бджоли, робить її менш надійною та більш вразливою (бджола може з "гульок" "триппер" принести до дому). Також система стає дорожчою, менш доступною та відповідно співвідношення вартості "меча та щита" вирівнюється (ну наближається до того). І ракети ППО вже відносно не такі дорогі... В "бій" вступають економики сторін...
показать весь комментарий
15.09.2025 13:28 Ответить
Так вже є подібна ракета. Starstreak. Британська. Дальність 5000 м, висота ураження- 5000 м.
Але щодо кількості і вартості інформації небагато.
Так, що попереду у СААБА ще довгий шлях. Чи буде ракета ефективна?
показать весь комментарий
14.09.2025 19:59 Ответить
Цифри є?
показать весь комментарий
14.09.2025 22:34 Ответить
Там є модифікації на базі бронєавто із декількома пусковими. І з автоматизацію визначення, супроводження , наведення. На ціль
показать весь комментарий
14.09.2025 22:37 Ответить
І головне у боротьбі із массою дронів- массовість засобів ППО. Starstreak явно не масовий, і нові ракети СААБ також такими не стануть.
показать весь комментарий
14.09.2025 22:39 Ответить
Із СААБОМ буде те ж саме. Головний критерій єфективності- массоване застосування. А цього не станеться.
показать весь комментарий
14.09.2025 22:41 Ответить
Дрон- перехоплювач актуальний на відсоткв10- 5 сьогодні. Через рік, із ростом питомої ваги реактивних дроніі дальньої дії, " перехоплювачі" підуть у музей.
показать весь комментарий
14.09.2025 22:46 Ответить
"Дрон- перехоплювач актуальний на відсоткв10- 5 сьогодні. Через рік, із ростом питомої ваги реактивних дроніі дальньої дії, " перехоплювачі" підуть у музей.
Не Герані підуть, а дрони- перехоплювачі.
Хоча питома вага саме рективних дронів через рік буде більше половини.
показать весь комментарий
15.09.2025 01:04 Ответить
Тут мова не про це.
Є комплекс питань. Всі вони зводяться до питання ціна- ефективність і кількість.. АІМ 120- супер ефективна, ціна захмарна.Безпілотник перехватчик- ефективність проти шахєд 136- 10 відсотків, проти реактивної Гєрані - навідома.
Тепер Шведська ракета.эфективність і ціна, і можливості серійного виробництва- нічого невідомо. Тому це просто озайомлення із демозразком.
показать весь комментарий
16.09.2025 01:00 Ответить
Як так вони зробили ? Без переможних відосіків та потужних незламностей ? Без рад СНБО , конференцій та обіцянок мільйона штук за рік ? Якісь вони не патріоти зовсім...
показать весь комментарий
14.09.2025 16:40 Ответить
Плач ярославни в трусіках
показать весь комментарий
15.09.2025 14:46 Ответить
Тая я сам здивований)))
показать весь комментарий
14.09.2025 17:13 Ответить
Ракети офіційно показали тільки 10 вересня на виставці в Лондоні. Даних про випробування нема. Про ціну теж. Але з огляду на невеликий розмір ракети, її ціна теж буде невелика. Чи будуть вони в Україні? Чомусь я в цьому впевнений. Saab і Швеція нас підтримують з першого дня
показать весь комментарий
14.09.2025 19:22 Ответить
Я писав про цю ракету ще в березні 2022 року. Її давали ЗСУ, але в дуже малих об'ємах. Наші хлопці й зараз користуються цим ПЗРК. Ось більш детально можете про це почитати, якщо цікаво) https://root-nation.com/ua/articles-ua/weapons-ua/ua-oglyad-pzrk-starstreak/
показать весь комментарий
14.09.2025 20:28 Ответить
Дякую. Я забанив його
показать весь комментарий
14.09.2025 20:33 Ответить
Тобто, я і мої читати мають читати якусь маячню?
показать весь комментарий
14.09.2025 20:55 Ответить
Тому й кажу, що Starstreak не зовсім теж саме.
показать весь комментарий
14.09.2025 21:37 Ответить
у нас багато було і є проєктів. Деякі з них злочинно закрили, деякі доопрацьовані і запущені в серію
показать весь комментарий
14.09.2025 21:39 Ответить
Ви випадково не Арестович)) 2-3 тижні, 2-3 роки))) Жартую. Я чогось впевнений, що випробування вже йдуть. Можливо, навіть в Україні. Але про це нам ніхто не скаже. Таке часто буває.
показать весь комментарий
14.09.2025 22:00 Ответить
Зрозумів. Так, Saab заявляв, що на протязі 2-3 років ракета має пройти шлях від розробки до серійного виробництва. Враховуючи, що розробки почалися на початку 2024 року, то зараз якраз йде період випробувань. Після чого ракета перейде в серійне виробництво.
показать весь комментарий
14.09.2025 22:19 Ответить
Я такого ніколи не говорив))) Не приписуйте мені )))
показать весь комментарий
15.09.2025 10:40 Ответить
та я зрозумів. Ну так, я добре розуміюсь на ШІ. Хоча мені й 55))) Лякати ним кого не хочу)))
показать весь комментарий
15.09.2025 11:21 Ответить
Я бачу все. Останнє попередження. Прохання вести себе пристойно
показать весь комментарий
15.09.2025 16:36 Ответить
Порадьте, про що серйозне розказати?
показать весь комментарий
15.09.2025 16:37 Ответить
я ніколи нге влізаю в срачі. Просто намагаюсь об'єктивно оцінювати ситуацію. Людина дійсно не має права вести себе по-хамськи і пропагувати проросійські наративи. Принаймні під моїми статтями. Висловлювати свої думки? Та нема питань. Доказувати свою правоту? Та нехай.
показать весь комментарий
15.09.2025 17:44 Ответить
Останнє зауваження людині з ніком "Злий добродій", бо він поводиться дещо по-хамськи. Я приймаю спілкування, обговорення, спори, але не хамство.
показать весь комментарий
15.09.2025 17:46 Ответить
Тепер про якусь рекламу і об'єктивність. Я ніде не писав, що завжди правий. Я написав статтю про нову ракету. Ніде її не хвалив, просто написав, що цікава і ******* розробка. Я НІКОЛИ не ставлю себе вище своїх читачів. У мене ВЕЛИЧЕЗНИЙ досвід срачів на сайтах про технології, але я завжди за достойну поведінку, докази своєї думки, не хамську поведінку. Я б міг не відповідати і не спілкуватись у своєму блозі, як це робить більшість авторів, але мені цікаве живе спілкування, обговорення і суперечки. Суперечки АДЕКВАТНІ і аргументовані
показать весь комментарий
15.09.2025 17:52 Ответить
У Вас якесь дивне поняття про рекламу. Це цікава новинка. Новинка, яка має всі шанси потрапити в Україну. Я про неї написав. Тепер про якісь заводські випробування. НІКОЛИ компанія повністю не розкриває свої розробки. Якщо нема відео та інформації про випробування, це не означає, що вони за майже 2 роки не проводились. Тепер про "давлять масою". Дивно, чомусь від наших хлопчиків, які на Харківському напрямку, я таке не чув. Вони досить успішно збивають дрони. Також успішно кожен день кошмарять москалів. А не займаються всепропальництвом. Прийшли на срач? Вам не до мене. Роботи повно.
показать весь комментарий
15.09.2025 18:14 Ответить
Я ніякі секрети SAAB для русні не розкрив. У них навіть прес реліз про цю ракету є. https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2025/saab-reveals-new-counter-uas-missile-nimbrix?fbclid=IwdGRleAMc1WJjbGNrAxzVYGV4dG4DYWVtAjExAAEeNRkhcgdsdGLGTfL9Y7CHdxyWbiMUXIsdwJE01vLIigdHAdQggA59aEds_5s_aem_uip3XhazK2lo9NIy4YcgYQ
показать весь комментарий
15.09.2025 19:53 Ответить
так напишіть, хто заважає? Я із задоволенням почитаю)
показать весь комментарий
15.09.2025 20:40 Ответить
От-от... Ти танк Т-14, "Армата", на полі бою бачив? ... А он е-есть!!!...
показать весь комментарий
15.09.2025 17:20 Ответить
"Мечты, мечты... Как сладки ваши грёзы...". Я вліз сюди, лише завдяки "срачу", який затіяли дописувачі, і туди вліз сам блогер... Згоден - блогер сам вирішує, хто має право обговорювать ЙОГО тему, а хто - ні... Але питання: А сам блогер - ОБ"ЄКТИВНИЙ? Адже його стаття - лише РЕКЛАМА... Як кажуть в Україні, "Телятко ще не вродилося - а вони вже з довбнею біжать...". Тут - те саме... От, коли ракета злетить, вразить реальну ціль - тоді лише можна писать "похвальони"... На даний час ми такого не бачили...
показать весь комментарий
15.09.2025 17:30 Ответить
Я вибачаюся - чисто ради "культури спілкування". На мою думку - в статті чисто "рекламний" рух. Ракета себе НІЧИМ не зарекомендувала - але навкруги піднялась "тріскотня"... Арьє" вам сказав правильно, щодо "шахєдів, але опонент сприйняв це "в штики"... Але роботу "шахєдів" я бачу (хоча раніше до них відносивя скептично). Вони, просто, "давлять масою". А де видно роботу рекламованого Вами продукту?... Немає... Він, навіть, з заводських випробувань, не вийшов... То про що може вестись, мова? ...
показать весь комментарий
15.09.2025 18:02 Ответить
Я прийшов не на "срач"... Я, часто, "давлю в собі", багато речей, які міг-би, (для отримання "лайків", та "авторитету") отримать від дописувачів... Однак я військовий у відставці, тому чітко "фільтрую базар"... Ніщо ефективне, не повинно буть отримане противником!.... А ти "роздзвонив " про напрямок роботи компанії, ще до закінчення її розробок... Тобто, ти вказав кацапам, напрямок роботи компанії, і її успіхи, на цьому напрямку... І вони почали готуваться, до протстояння!
Тепер питання: В ЧОМУ Я "неправий"?!!!
показать весь комментарий
15.09.2025 18:33 Ответить
Тоді цікаво - а публікація статті - це просто рекламна публікація? НУ, так і варто викладать... А то, "У нас фсё парядак, фсех пабеждаем...".
Я можу натягать купу таких "рекламних проспектів", зображать з себе "експерта", і "надувать щоки"... Але де РЕЗУЛЬТАТ???!!!
показать весь комментарий
15.09.2025 20:10 Ответить
Так я ж про що й написав! Що в статті РЕКЛАМА! Реклама того, що "МОЖЕ" буть реальністю!!!
А нам СЬОГОДНІ воювать, треба...
показать весь комментарий
15.09.2025 20:14 Ответить
Страница 1 из 2