9484 посетителя онлайн
7 659 90
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Найголовніша проблема України

зсу

Влітку 1966 року міністр оборони США Роберт Макнамара знизив вимоги до призовників армії США.

За рік до цього Сполучені Штати почали збільшувати присутність у В'єтнамі. Армія зіткнулася з дефіцитом солдатів – і тоді міністерство оборони знизило інтелектуальний та фізичний цензи для майбутніх військовослужбовців. Це дозволило Пентагону за наступні чотири роки додатково мобілізувати 350 тисяч осіб.

У більшості з них рівень IQ був нижчий за 85. Це були люди з бідних сімей, основна маса яких покинула навчання ще в школі. Багатьох із них доводилося вчити читати просто під час базової військової підготовки. Офіційно Пентагон стверджував, що ця програма стане соціальним ліфтом для людей з низів та дозволить їм після армії влитися в суспільство. Але насправді все виявилося зовсім інакше.

Нові курсанти не лише вимагали більшої уваги під час навчання. Сама їхня присутність тягла вниз успішність навчального взводу. Більшість із них не могли освоїти технічну спеціальність чи стати капралом. Вони частіше гинули, частіше отримували поранення та частіше нападали на своїх командирів. За статистикою, ці призовники вдвічі частіше опинялися на лаві підсудних військового трибуналу. Проєкт закрили на початку 70-х, а в американській історії він залишився відомим під назвою "McNamara's Morons" – "дебіли Макнамари".

Ми знаємо це явище за фільмом "Форрест Гамп". Головний герой потрапляє до В'єтнаму в 1966 році – коли міністр оборони США відкрив йому і таким, як він, дорогу до армії.

Ідея відправити до В'єтнаму малоосвічених та погано навчених представників соціальних низів була продиктована виборами. Якби армія США не зменшила інтелектуальний ценз для призовників, то довелося б примусово мобілізувати студентів американських коледжів. У 1968 році на країну чекали вибори, і президент США Ліндон Джонсон не хотів псувати відносини своєї партії із середнім класом країни. Щоправда, йому це все одно не допомогло – і 20 січня 1969 президентську присягу склав республіканець Річард Ніксон.

Ми згадували цю історію повертаючись із навчального центру. Ми їздили туди із взводним – обирати до себе в роту курсантів. Із 80 рекрутів змогли відібрати п'ятьох. Абсолютна більшість решти нагадує жертв експерименту, який армія США провела 60 років тому. Все одно що вода, яка надходить до трюму армійського корабля – якщо їх буде занадто багато, то корабель піде на дно.

В армію сьогодні відправляють тих, хто не встиг купити собі бронь та студентський квиток. Тих, у кого не вистачило грошей на липову інвалідність чи фейкове опікунство. Поліцейські патрулі не люблять ставати героями тік-току, а тому перевіряють документи далеко від центру. Тож на БЗВП їдуть мешканці неблагополучних кварталів.

За весь 2022 рік в українській армії у СЗЧ пішли 7 тисяч людей. У 2023 році їх було 17 тисяч. 2024 року вже 68. А за перші сім місяців 2025-го в СЗЧ пішли 110 тисяч людей. Причому, за словами військового омбудсмана Ольги Решетилової, більшість із них – це рекрути, які втікають із навчальних центрів. Усі ті, кого відправили до армії заради галочки та виконання плану. McNamara's Morons.

Офіційно влада говорить, що з мобілізацією в країні проблем немає. Що кожного місяця до армії приходить до 30 тисяч людей. Але виходить, що статистично приблизно кожен другий потім іде у СЗЧ. А ті, хто доїжджає до частин, теж не завжди стають вирішенням проблеми.

Дев'ять місяців тому до нас у роту відправили 50-річного Юру. Він не міг нормально ходити – його хребет не дозволяв йому надягати броню, і для мене залишилося загадкою, як він примудрився закінчити БЗВП. Наступного дня після прибуття в роту він ліг у лікарню, і наступні дев'ять місяців ми його не бачили. Знаємо лише, що він встиг зробити собі операцію та пройти два курси лікування за рахунок армії. Минулого місяця його від нас перевели кудись у тил. Лікар на ВЛК, який вирішив відправити Юру в армію, зробив йому велику послугу – за бюджетний кошт. Якщо у світі є граблі імені Ліндона Джонсона, то ми зараз на них.

Давайте відверто. З усіх проблем, із якими сьогодні стикається Україна, найголовніша – це мобілізація.

Це тема номер один для військових. Втрати в армії напряму залежать від кількості солдатів: бригада, укомплектована на 80%, втрачає менше людей, ніж та, що укомплектована на 50%. Заповнений штат відкриває можливості для ротацій, відпусток та навчання. Неукомплектованість веде до зростання СЗЧ, втрат та проривів. Можна нескінченно тасувати людей, але від цього їх більше не стає.

Це тема номер один для цивільних. Повістка змінює твоє життя і стає випробуванням для сім'ї. Невідомість лякає, соцмережі тиражують паніку, і кожен незаброньований живе в атмосфері тривожності. ЗМІ пишуть лише про порушення норми, тому єдині доступні цивільному новини про мобілізацію – це кадри силової бусифікації.

Це тема номер один для держави. Для захисту країни потрібні зброя, гроші та люди. І якщо перше та друге нам можуть дати союзники, то єдині люди, здатні захистити Україну, живуть у нашій країні. Якщо в якийсь момент ворог прорве фронт, то історики майбутнього будуть писати про те, що причиною поразки України стала неготовність українців її захищати.

При цьому вирішенням найважливішої проблеми країни сьогодні займається структурний підрозділ Сухопутних військ. Не Міністерство оборони. Не Кабінет міністрів. Не Офіс президента. Питання, від якого залежить виживання України, віддано на відкуп одному з родів військ.

У цих людей немає права законодавчої ініціативи. Сухопутні війська не займаються розробкою політик та їхнім запровадженням. Тему мобілізації доручено їм лише тому, що вони у погонах і не обговорюють накази. Поки вони займаються непопулярною темою, решта може не переживати за власний рейтинг.

Координацією порятунку корабля, який отримав пробоїну, займаються матроси з нижньої палуби, тому що решта команди зайняті важливішими речами. На четвертий рік війни це не можна пояснити нічим, крім небажання брати на себе відповідальність. Політики продовжують думати про вибори, до яких країна може не дожити.

Нещодавно президент оголосив, що демобілізації не буде. Що всі служитимуть до перемоги. 2025 року ця новина вже не виглядає як одкровення. Щоб терміни служби стали реальністю, потрібно було починати готуватися заздалегідь.

Демобілізація – хай навіть тимчасова – означає, що окрім щомісячних планових 30 тисяч мобілізованих потрібно набрати ще півтори сотні – для заміни тих, хто має піти в тил. Знайти, мобілізувати, пропустити через БЗВП, розподілити по частинах, потім знову пропустити через професійне навчання, потім дати хоча б пів року, щоб вони набралися досвіду у ветеранів. Лише підготовка зміни могла розтягтися на півтора року. Почали б у 22-му – у 24-му могли виникнути умови для ротації. Але тепер надворі 25-ий.

І проблема в тому, що держава не може наважитись не лише на демобілізацію. Вона також не може зважитися на повноцінну домобілізацію. Будь-яка тема, пов'язана з повістками, стала настільки непопулярною, що політики щосили намагаються її уникнути. Партія ухилянтів стала настільки впливовою, що влада та опозиція не ризикують із нею сваритися. Питання, від яких залежить виживання країни, ніхто, крім військових, не обговорює.

Чи займатиметься хтось мобілізацією окрім військових? Чи стануть наводити лад із системою бронювання? Фейковими студентами? Липовими інвалідами та фальшивими опікунами?

Чи буде системна робота з ухилянтами? Чи наважиться хтось на посилення відповідальності? Чи СБУ прийде в гості до тих, хто в соцмережах агітує проти мобілізації?

Чи наважаться перші особи на чесну розмову з країною? Чи почне держава прицільно працювати з різними аудиторіями? Чи запропонують призовникам прозорість і передбачуваність в обмін на відповідальність? Чи приведуть до армії тих, кому не страшно довірити дрон за кілька мільйонів гривень? Чи й далі відправлятимуть до бригад людей, яким можна видати лише лопату?

Конференції про "відбудову" та "інвестиції" можуть претендувати на політичну увагу. Тоді як мобілізація йде за принципом "за соломинку вхопиться той, хто топиться". Вона стала настільки непопулярною темою, що її остаточно віддали на відкуп тим, кого не шкода. Тобто військовим. У результаті до армійських трюмів й надалі надходить вода.

Ми опинилися в ситуації, коли головним дефіцитом став дефіцит справедливості. Коли виживання країни залежить від людей, на яких поклали більше обов'язків, аніж дали прав. Коли політики переймаються думками тих, від кого доля війни ніяк не залежить. Коли одні думають про виживання, інші про вибори. Коли ніхто не хоче помічати, що бусифікація – це реакція на неготовність людей приходити по повістки. Якщо завтра до парламенту внесуть законопроєкт щодо посилення мобілізації – голосування за нього стане головним тестом на здоровий глузд. Є підозра, що більшість депутатів його не складуть.

Сполучені Штати могли дозволити собі експерименти з мобілізацією під час війни у ​​В'єтнамі – тому що від цієї війни не залежало виживання Сполучених Штатів.

Ми можемо їм лише позаздрити.

Топ комментарии
+32
Насправді я бачу три найголовніші проблеми в країні - і мобілізація не входить в цей перелік , бо є наслідком цих трьох.

Перша проблема - це тотальна БРЕХНЯ ТА ЛИЦЕМІРСТВО ,якІ викривляють РЕАЛЬНІСТЬ - і не даю бачити речі такими ,як вони є . А отже приймати правильні рішення для виправлення ситуації.

Друга проблема - це ПОВІЇ . Громадські лідОри думок ,валаньтори ,медійні барбершопвоїни та депутати-камандіри - тобто всі ці зелені політруки -які за недорого продають свою честь та совість вилизуючи від гівна владу , породжуючи ПРОБЛЕМУ НОМЕР 1 . І Казарін - одна з таких елітних валютних ексортниць ,яка обслуговує нашу недоеліту .

І третя проблема - це дебіли та корисні ідіоти . Які слухають шльондр лярв ,лахудр та інших публічно -політичних шльондр ,які видають своїх сутенерів за благодійників нації і -і підтримують цей цирковий балаган.

Не буде ніяких перемох та навіть нормальної мобілізації до тих пір доки ці три проблеми не вирішаться. А з цією владою - вони не вирішаться ,оскільки вона імпотента ...
показать весь комментарий
23.09.2025 13:46 Ответить
+24
Якщо в США дебілів писали у рядові, то в Украіні вони на комадних должностях, знизу і догори.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:18 Ответить
+24
В країні щороку зростає дефіцит справедливості. А за несправедливу державу пересічні не бажають класти життя. Коло замкнулося. Тепер або повна справедливість або повна капітуляція. Влада про справедливість для роботяг чути не хоче. Висновок про недалеке майбутнє країни очевидний.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:30 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Зараз почнеться...
Але по суті все розумно. Я би ще додав, що "дебіли Макнамари" - це чи не головна причина поразки США у В'єтнамі. Бо "проект 100000" - це не тільки низький IQ рекрутів, а і не дуже задовільний фізичний стан (як у нас, можливо, колись це назовуть "каліки Zєленського"). Як буде воювати такий солдат, ми побачили (але вже забули). І це при великої технологічної і фінансової перевазі США, чого у нас і близько немає. Результат буде той же самий або гірше.
Місце для ярликів ("зрадо*об", "17 блів" ітд) ->
показать весь комментарий
23.09.2025 13:01 Ответить
А, і ще додам не про солдат. Серед американсього генералітету досить великий відсоток людей з вищою освітою (переважно технічною). Зустрічаються навіть "доценти", які закінчили аспірантуру, зазвичай такі є супервайзерами від держави в наукових проектах "подвійного призначення". Я працював з деякими, і впевнено заявляю - про таких не скажеш, що "у нього одна ізвіліна, і та від фуражки". Невійськова вища освіта (реальна, не куплена) - це дуже добре для командного складу (сподіваюсь, не треба пояснювати, чому). Може і нам перейняти такий досвід? Бо щось "одноізвілинні" не дуже ефективно працюють.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:23 Ответить
Казарін, найголовніша проблема України це не путін, не зеленський, не Кім Чен Ин з його снарядами. Найголовніша проблема України це мільйони тупих, безвідповідальних безпринципних ідіотів, озброєних правом голосувати та обирати собі подібних та приводити їх до влади...
Насправді мова йде не про солдат. Мова йде про те, що навесні 2019 мудрий нарід знизив вимоги до кандидата в президенти України та наобирав на пост керівника, воюючої вже тоді, української держави, примітивного чувака з рівенем IQ значно нижчий за 85, який нічого не знав ані про історію України, ані про економіку України, ані про державне управління Україною, бо все що він вмів, це кривлятися та подобатися таким самим неукам, як він сам. І завдяки кількісній перевазі ідіотів над розумними він виграв, скориставшися принципом демократії, коли більшість обирає собі керівника на демократичних виборах. Пройшло якихось 6,5 років і що ми бачимо? Державне управління розвалено, переведено в ручний режим, державні інституції де-факто знищені, парламент перетворений в обслугу офісу так званого "преЗЕдента", Конституція в стопітсотий раз згвалтована в прямому ефірі під оплески бидла, яке навряд чи дасть двідповідь на просте питання: "чим відрізняється демократія від демагогії", бо більшість з опитуваних навіть не дослухають до кінця саме питання, бо воно занадто тривале для них в порівнянні з відосами Тіктока.
показать весь комментарий
24.09.2025 00:01 Ответить
Насправді мова повинна йти про так звану українську політичну еліту, яка себе дуже дискредитувала і олігархат, який забезпечив пропагандистськи, фінансово та організаційно умови для приходу до влади політичного авантюриста Зеленського та його так званої партії Слуга народа, партії тих, хто більше заплатить. Ви пиреплутали причини і наслідки, тобто у вас не все гаразд з логікою. Ви такими заявами уводите в тінь вину української еліти і олігархату, можливо несвідомо обілюючи їх, на їх радість звинувачуєте не них а нещасний український народ.
показать весь комментарий
24.09.2025 07:32 Ответить
А хто ж постійно голосує за так звану політичну єліту, яку фінансує олігархат? Давайте подивимось Конституцію, хоча зараз це і непопулярно: "...єдиним джерелом влади в Україні є народ." (стаття 5). Це має на увазі і відповідальність за свій вибір і його наслідки. Хто заважав народу обирати кращі (а вони були!) варіанти? Хто заважав розвиватись, (само)освічуватись, вчитись критичному мисленню і контролю примітивних емоцій замість ржання під зелений квартал? Але це ж складно і потребує зусиль. От і отримали те, на що заслуговують. Свідомо йти "шляхом ідіота" - це не виправдання. Це вирок, як сказав один сумнозвісний персонаж.
Розвиток технологій, покращення рівня життя (в історичному масштабі), псевдодемократія, соціальні програми і так далі, дали ідіотам шанс "обдурити еволюцію". Але вони їм не скористались. Хто ж в цьому винуватий? Невже еліта з олігархами?
показать весь комментарий
24.09.2025 09:09 Ответить
Це все так, але зараз почнуть захищати бідний обдурений нарід. Насправді, розподілення ідіотів в світі приблизно рівномірно для країн з більш-менш співставним рівнем розвитку (а якщо відкинути освіту - то і глобально). Десь по Парето (80/20), якщо ділити на чорне і біле. Навіть в США не все так добре, як ми зараз бачимо. Але там хоч дурні розподілені між партіями. А у нас довбойолопи побачили свого, такого ж, як вони - і з жартами та піснями його обрали. Результат (те, що маємо на сьогодні) був передбачуваний ще до виборів 2019. Якщо ми якимось дивом (бо ніяких передумов для цього немає) це переживемо, треба буде переглянути електоральний процес, переписати (так простіше) Конституцію і більшість законів і зробити ще багато чого. Решти світу це теж стосується ( тією чи іншою мірою). Бо Idiocracy (фільм) здасться ще непоганим варіантом.
показать весь комментарий
24.09.2025 08:38 Ответить
Додам ше, пане.

Ось цей "голос Пінчука" - Паша Казарін коли пише про 60-ті роки в США , то сміливо називає прізвище Президента США - Джонсон та прізвище міністра оборони США - Макнамара.

А коли описує ту саму ситуацію в Україні , то його язик кудись худко сховався , бо такі прізвища як - Зеленський та Умєров чомусь в цьому пості не згадувались.

Який він дивний цей пан Паша Казарін ... дуже м'яко кажучі.
показать весь комментарий
23.09.2025 15:41 Ответить
Зрозумійте і пробачте. Бо до вуаєриста Бігуса ніхто не хоче.
А якщо серйозно, я трохи обізнан про пана Казаріна, але подібних на іноземний [ні-ні, це не натяк, бобе упасі] легіон вистачить. Тому і не дуже звертаю увагу на прізвище автора, бо дуже часто немає великої різниці. Трохи сподівався почути хоча би натяк, а хто ж в усій цій дупи винний? Але як в тому анекдоті про кцпів - та ні, ***ня.
показать весь комментарий
23.09.2025 17:05 Ответить
Ну так ... щоб не розхитувати човен - раССєя веде війну проти нас.
показать весь комментарий
23.09.2025 18:54 Ответить
те ж саме про дефіцит справедливості...жінки можуть замінити не лише екскаваторщиків чи водіів фур, вони можуть і чиновників замінити і багатьох поліцаїв...
та й самим жінкам нашили пікселів і каблуків наладнали до бєрців, захищайте побачене в серіалах і обране в 19 році..хто ж за вас це має робити?
показать весь комментарий
24.09.2025 06:45 Ответить
Заповнений штат відкриває можливості для ротацій, відпусток та навчання.

Правда, але дещо пропущено.
Заповнений штат також відкриває можливості для контратак замість утримання позицій. Як тільки зменшується дефіцит особового складу - одразу починаються штурми, відбиття позицій, повернення СПшок, кількість особового складу зменшується, виникає його дефіцит - і так по колу.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:06 Ответить
Кардін 1991 сам себе не поверне
показать весь комментарий
23.09.2025 21:28 Ответить
Якщо в США дебілів писали у рядові, то в Украіні вони на комадних должностях, знизу і догори.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:18 Ответить
Трохи перебільшено - "знизу і догори"! Дебіли і виродки - більше
"догори"! https://youtu.be/xedXduXSAj8
показать весь комментарий
23.09.2025 14:55 Ответить
Звідки взята інформація про те, що треба набрати сто п'ятдесят тисяч (окрім 30 тисяч щомісячно)???
І чому саме 150 тисяч, а не 160 тисяч, 350 чи 50 тисяч? Відчуття, що цифра просто взята зі стелі і не підтверджена жодними розрахунками так само як і пропускною спроможністю навчальних центрів та фінансовим ресурсом для такої кількості людей. В принципі, це не вперше у цього автора. Чи приведе це до ротацій, чітких термінів і т.д.? Ні, оскільки більше людського ресурсу це більше штурмів на відновлення позицій, нові контрнаступи і т.д. - штурмові війська формуються точно не для оборони. Ну і - який нєжданчик (насправді ні)- жодного слова про посилення відповідальності командування, це просто потужне табу для пана Казаріна.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:20 Ответить
Звісно, зі стелі. Але. Це має розрахувати Генштаб, бо тільки вони мають повну інформацію про реальний стан речей. Як і про все інше. Рада має прийняти потрібні закони та-або зміни до існуючих. Головкокомандувач - все це підписати. Це якщо є держава, а не етнічне ОЗУ.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:34 Ответить
Саме так, це має бути цифра розрахована Генштабом і вона має бути засекречена, а не висмоктані з пальця і кинута в медійний простір.
показать весь комментарий
23.09.2025 16:09 Ответить
Сама ідея начебто непогана, хоча і нереальна з нашою (тимчасово окупованою) владою. Я розумію, що до пана Казаріна ну дуже багато запитань, але намагаюсь об'єктивно оцінювати дописи, не дивлячись на прізвища.
Автору на майбутнє (до речі, вже давно пора би журналістам не вляпуватись у такі пастки) - дискляймер щодо варіативності будь-яких цифр, пов'язаних з держтаємницею. Знижає рівень критики на 20-80%.
показать весь комментарий
23.09.2025 16:53 Ответить
Може й прооворився ,мимоволі. Це значить що з мільйонної армії тільки 150 тисяч мобілізіваних, яких треба міняти , а все інше- якісь охвіцери та прапорщики.
показать весь комментарий
23.09.2025 17:03 Ответить
Проіпсошив, а не проговорився
показать весь комментарий
23.09.2025 18:04 Ответить
В країні щороку зростає дефіцит справедливості. А за несправедливу державу пересічні не бажають класти життя. Коло замкнулося. Тепер або повна справедливість або повна капітуляція. Влада про справедливість для роботяг чути не хоче. Висновок про недалеке майбутнє країни очевидний.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:30 Ответить
Дякую за притомний коментар
показать весь комментарий
23.09.2025 15:20 Ответить
люди мають берегти свої життя...
показать весь комментарий
24.09.2025 06:47 Ответить
Так а 100 років тому гнати на смерть неписемних мужиків було простіше бо середній IQ навіть у США був 68 -тобто сьогоднішній рівень розумової відсталості. Ніж сьогодні коли в кожного компютер в кармані.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:31 Ответить
На всі питання поставлені автором в цьому дописі можу дати однозначну відповідь ні, ні, ні......
показать весь комментарий
23.09.2025 13:34 Ответить
Насправді я бачу три найголовніші проблеми в країні - і мобілізація не входить в цей перелік , бо є наслідком цих трьох.

Перша проблема - це тотальна БРЕХНЯ ТА ЛИЦЕМІРСТВО ,якІ викривляють РЕАЛЬНІСТЬ - і не даю бачити речі такими ,як вони є . А отже приймати правильні рішення для виправлення ситуації.

Друга проблема - це ПОВІЇ . Громадські лідОри думок ,валаньтори ,медійні барбершопвоїни та депутати-камандіри - тобто всі ці зелені політруки -які за недорого продають свою честь та совість вилизуючи від гівна владу , породжуючи ПРОБЛЕМУ НОМЕР 1 . І Казарін - одна з таких елітних валютних ексортниць ,яка обслуговує нашу недоеліту .

І третя проблема - це дебіли та корисні ідіоти . Які слухають шльондр лярв ,лахудр та інших публічно -політичних шльондр ,які видають своїх сутенерів за благодійників нації і -і підтримують цей цирковий балаган.

Не буде ніяких перемох та навіть нормальної мобілізації до тих пір доки ці три проблеми не вирішаться. А з цією владою - вони не вирішаться ,оскільки вона імпотента ...
показать весь комментарий
23.09.2025 13:46 Ответить
П. С . Коли патріот Казарін публічно покається за те що 2014 ДОБРОВІЛЬНО отримав московський паспорт і шість років був громадяним ********* ?

Чи він вважає ,що не має каятися? - оскільки ,як казав генерал Колчак : " Не трогайте артистов, проституток и кучеров. Они служат любой власти"
показать весь комментарий
23.09.2025 13:49 Ответить
Тепер в нього є шевченківська премія , яка криє російський паспорт.
показать весь комментарий
23.09.2025 13:54 Ответить
Дорогі подарунки ескортницям - традиційна річ - бо ж ублажать "папіків" справа не з легких....
показать весь комментарий
23.09.2025 13:57 Ответить
А Бойко Герой України і що тепер?
показать весь комментарий
23.09.2025 17:02 Ответить
Яка країна-такі і герої
показать весь комментарий
23.09.2025 17:06 Ответить
Бойко Герой вже давно.
показать весь комментарий
23.09.2025 18:57 Ответить
Шановний А.Штундер! Я вважаю, що ви дещо переплутали, тобто дебіли та корисні ідіоти це і є влада, яка, в свою чергу, породжує БРЕХНЮ, ЛИЦЕМІРСТВО ТА ПОВІЙ!
показать весь комментарий
23.09.2025 21:40 Ответить
Частково розділяю вашу думку...
показать весь комментарий
23.09.2025 21:57 Ответить
Актуальна стаття, але для чого Гампа приплів? о_о Павлу варто ще раз фільм передивитись, тоді він побачить, що Гамп пішов на службу як випускник коледжу.
показать весь комментарий
23.09.2025 14:14 Ответить
Персонаж Гамп був нормальним ?? Придатним для служби, насправді ??
показать весь комментарий
23.09.2025 18:58 Ответить
Гамп був випускником коледжу, - подивись фільм ще раз, якщо з пам'яттю проблеми.
показать весь комментарий
23.09.2025 19:10 Ответить
Але ж рядового Раяна він таки спас
показать весь комментарий
23.09.2025 21:29 Ответить
П. П .С.

Чи наважаться перші особи на чесну розмову з країною? Джерело: https://censor.net/ua/b3575670

Після чесної розмови з країною - перші особи стануть першими засудженими до смертної кари в новітній історії України - за державну зраду і смерті десятків тисяч українців.

Тому Кізяріну краще не зачіпати цю слизьку тему - і надалі писати пропагандонські статєйки про партію ухилянтів цих підлих,що ховаються - роботяг та селян - Микол та Степанів ,які винні у всіх бідах , І мріяти про перетворення СБУ в ФСБ з посадками за пости та лайки в кращих традиціях ********* ,які він перейняв будучи її громадянином
показать весь комментарий
23.09.2025 14:19 Ответить
Афтор вчергове натякаэ що влада не має жодного відношення до проблем,і і винні в цьому хто завгодно, але не влада, не дай боже.
показать весь комментарий
23.09.2025 14:26 Ответить
так, автор прямо говорить, що в усьому винні кляті здорові та розумні ухилянти, які незважаючи на повну самовідданість державних мужів ховаються за їх спинами від війни
показать весь комментарий
23.09.2025 16:50 Ответить
Ну ні. Тут він чітко у всьому звинуватив абстрактну владу. Якби і самого єлдака всемогутнього, його шавку-балакуна бубочку, правда не називаючи жодрого прізвища. Може тепер вже так можна? І за це нічого не буде?
показать весь комментарий
23.09.2025 16:52 Ответить
Почнемо з того, що американська система призову показала абсолютну неефективність і стала однією з причин поразки у В'єтнамі. Там величезна історія СЗЧ, відкосів, тотального спротива народу, там та ж сама історія з вишами і різкого збільшення студентів призивного віку. Загалом в США тим чи іншим чином уникнули призову та/або участі в бойових діях 50% з тих, хто був призваний. Для поціновувачів цікава історія з https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D1%81%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%88%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B2%D1%91%D1%80%D0%BA%D0%B0 Безстрашною Четвіркою.

Ще тоді тестування і поділ суспільства на розумних і патріотів, показало що патріотів набагато менше, і балом завжди правлять розумні. Наша дєбільна влада і її інформповії майже одразу оголосили розумних ухилянтами і розпочали по суті інформвійну. Це насправді катастрофа, бо патріоти війну не витягують, особливо таку масштабну, яку має тягнути Альянс, а не одна відносно невелика країна. І потім ми де факто готуємось до самознищення, коли Кулєба називає справжні цілі цієї війни - https://www.youtube.com/watch?v=IlzVcxXVodY заміщення населення та імпорт мігрантів з країн Півдня.

Так от, поки ця держава не розробить дієву, лагідну, мотивуючу програму роботи з розумними, Хаймарс і коштовний дрон буде нікому довірити. Або якщо це для вас означає переступити через себе, то просто програйте війну і все, капітулюйте вже і розпишіться у власній тупості і безсиллі слідом за США. Ніякі репресії не допоможуть.
показать весь комментарий
23.09.2025 14:48 Ответить
Не доповнили , що у В'єтнамі також починала працювати система фраггінгу(замочи свого мудака-командира). Я вважаю, що такий досвід треба переняти...
показать весь комментарий
23.09.2025 15:47 Ответить
Автор - інтелектуальний елітний п'дар!
Ахвіцер їздить по навчальнмх центрах і всюди бачить людське сміття.
Вони тільки тікають! Більше ні на що не здатні!
А може вони просто прикинули свої шанси на виживання при командирах-м'ясниках і загальний бардак в армії?
показать весь комментарий
23.09.2025 14:49 Ответить
Людина яку проти її волі захопили в рабство - буде тікати на волю при першій нагоді. І туди більше не піде, будуть ловити знов - буде відбиватись всіма засобами які є.
показать весь комментарий
23.09.2025 14:54 Ответить
Павло, ну що ви бігаєте, намагаєтесь загасити пожежу в полі посцявши на вогонь.
Для того щоб не горіло - потрібні були превентивні заходи, послідовна продумана робота,
професійні розумні люди. А не шапіто кварталу95.
Ми пожинаємо те що посіяли. Їжте не вдавіться.
показать весь комментарий
23.09.2025 14:50 Ответить
Найголовніші проблеми України це тупість і хитрожопість. І тупа хитрожопість. І таких, як автор, в тому числі. Ну, блін, ну як можна на четвертому році воювати людьми? Де, блін, ракети, де укріплення, де дрони? За кожне марно втрачене життя будете відповідати, в тому числі і Ви, автор. За кожне.
показать весь комментарий
23.09.2025 14:58 Ответить
Встонадцяте озвучена проблема не отримає реакції чинної влади. Той, хто має відповідати за мобілізацію, і той, хто цю відповідальність саботує, вдруге намилився на президентську посаду. Хто його зупинить?
показать весь комментарий
23.09.2025 15:03 Ответить
Ну точно не паша казарін. Ахфіцер, журналіст, лауреат шевченківської премії і просто класний хлопець.
показать весь комментарий
23.09.2025 16:58 Ответить
На червень 2025 року в Україні було понад 160 тисяч військових пенсіонерів віком 45-60 років. З них 15 тис. продовжують службу у війську; 104 - мобілізовані або добровольці. https://tsn.ua/********/v-********-narakhuvaly-160-tys-viyskovykh-pensioneriv-mobilizatsiynoho-viku-skilky-z-nykh-voiuye-2908436.html Про це тут
показать весь комментарий
23.09.2025 15:07 Ответить
Все що треба знати про панів офіцерів. Я б це гниле болото, яке нахабно ухиляється від мобілізації примусово мобілізував в аналог стройбата. Довіряти захищати країну цим покидькам навіть рядовими, я б не став. Але перед такими дискримінаційними заходами цим все ж таки громадянам держави надпв час для добровільної мобілізації до лав зсу на будь які посади згідно влк та морально-психологічного відбору.
показать весь комментарий
23.09.2025 17:09 Ответить
Ой, ну про що б ще наш щасливий власник російського паспорту крякав, як не про мобілізацію.
показать весь комментарий
23.09.2025 15:30 Ответить
проблема України це такі як казарін, і інші прикоритники і тилові щурі, з зеленим відтінком
показать весь комментарий
23.09.2025 15:41 Ответить
Одна з великої купи проблем. І не сама велика. Класичний політрук."на учьот стану, а воєвать нє пайду". Так як служить пан казарін це мрія всіх піксельних ухилянтів
показать весь комментарий
23.09.2025 17:12 Ответить
Підкажу одне рішення, яке ну не повністю подолає проблему, але на 70%. У нас є кількість населення, для якої цінний Порядок, Лідер, Батіг, ця категорія вже повністю вибрана. Вони отримали що хотіли. Є набагато більша категорія, для якої важлива свобода, демократія, повага до особистості і так далі. І є обісцяний з переляку загальний Захід, у якого є всі ці речи, які потрібні другій категорії.

Так от, нехай Франція видасть 155й прямо Зараз паспорта. І всім хто має бажання до неї долучитись. Ну якщо ми вже Щит Європи. Я не розумію чому сім'ї людей які ризикують життям мають вештатись по зйомним квартирам з незрозумілим статусом укр? Нехай Данія не башляє нашим корупціонерам, а надасть скажімо 30 тис. і їх сім'ям громадянство і пільги. Це на етапі надання громадянства нічого не буде коштувати Європі, а для нас це може бути значною мотивацією. Прагматизм і цинізм. Бо будуть росіяни в Відні. Нехай наша дипломатія працює.
показать весь комментарий
23.09.2025 16:17 Ответить
Счас. Ви ще скажіть що ті в кого вже є паспорти і в кого родини у Франції живуть у своїх маєтках повинні йти у 155 бригаду а не красти в тилу.
показать весь комментарий
23.09.2025 16:45 Ответить
"Лікар на ВЛК, який вирішив відправити Юру в армію, зробив йому велику послугу - за бюджетний кошт". Особо "понравилось". 50-летний Юра, будь где не пригодный к службе, оказывается шо то там "выиграл". ВСУ сейчас самая старая армия на планете, ждите победы на днях, а то и раньше, как следствие...
показать весь комментарий
23.09.2025 17:03 Ответить
Автор статті типічний лизун і підхалуйник. Багато слів,а не сказав конкретно хто винуватий в провалі мобілізації В нього---влада,влада. Сцикун ,да хоть скажи ,що згідно Конституції цим повинен займатись ті іті Навіть це не може написати. Гидко таке читати від таких "корисних ідіотів" більше шкоди ніж користі ."Українська ти гнида".
показать весь комментарий
23.09.2025 17:14 Ответить
Партія ухилянтів стала настільки впливовою, що влада та опозиція не ризикують із нею сваритися Джерело: https://censor.net/ua/b3575670

Перший раз не можу не погодитись з павлушою. Дійсно, поліцаї, прокурори, судді, чиновники, різного роду експерти та медіашлюхи, нарешті, ті ж самі тцкуни - словом, всі ці ухилянти дійсно є достатньо впливовими для того, щоб зебуїни їх не чіпали.
показать весь комментарий
23.09.2025 18:56 Ответить
Кінчені недополітики . Дістали вже своїми виборами . Країна спливає кров'ю , і невідомо чи буде існувати в майбутньому , а їм все - вибори . Все за свою політичну шкуру трясуться .
Ну нічого , я вам наобираю ..ять .. Якщо вибори в українську владу взагалі коли небудь відбудуться .
показать весь комментарий
23.09.2025 19:00 Ответить
Зеля намедні заявив слугам, що буде іти на вторий строк
показать весь комментарий
23.09.2025 21:25 Ответить
Дурень думкою багатіє .
Не бути президентом ні йому , ні іншим політикам . Губернатором України буде той кого призначить ***** . Вірніше вже не України , а новоросєї , чи ще якоїсь х.йні .
Україну ******** не кацапи , її згубить внутрішня політична гризня . І діло до цього йде . На жаль . І не йде , а - біжить .
В нашій історії вже було таке , і не один раз . Чвари між київськими князями колись вже згубили могутню державу , яка називалась - Київська Русь . А трохи більше 100 років тому , знову ж таки чвари між українськими політиками знищили в зародку - молоду українську державу .
Я навіть дивуюсь як це ***** і досі до цього не додумався .!? Навіщо спалює ресурси і знищує на війні таку величезну кількість кацапні . Йому достатньо припинити війну і почекати поки наші недополітики зі своїм електоратом - один одного передавлять . А тоді заходь і роби тут що хочеш .
показать весь комментарий
23.09.2025 21:50 Ответить
Я чув таку версію, що йому лише варто зупинись і в нас тут почнеться громадянська війна, особливо коли пацани з фронту підуть в Кієв спрасіть за фсьо
показать весь комментарий
23.09.2025 21:55 Ответить
Ну от , схоже не лише я такої думки .
А пацани на фронті злі не лише на Зелю , вони злі на всіх політиків підряд . І якщо вони прийдуть в Київ то питатимуть з усіх , не лише з політиків . І з суддів спитають , і з прокурорів , і з медиків , які вимагають хабарі - за довідки про поранення наприклад . І з всього суспільства теж спитають .
Я чую від пацанів на фронті про те які думки крутяться в їхніх головах . І я їх розумію .
показать весь комментарий
23.09.2025 22:10 Ответить
Але і ***** на таке тоже піти не зможе, воєнна машина запущена на всі 100. Її не так просто зупинить. І куди подіти "героїв СВО", які приїдуть додом і устроять там такий *******, шо ліхіє дєвяностиє покажуться казкой? От він усю цю ******* хоче розселити на окупованих, шоб вони мирним оркам не муляли, зокрема в Маріуполі по гектару збираються давать
показать весь комментарий
23.09.2025 22:21 Ответить
Хм, хто знає, а у нас Ай-кью а армії заміряють ?
показать весь комментарий
23.09.2025 19:02 Ответить
Циркулем.
показать весь комментарий
23.09.2025 21:23 Ответить
проблема України це її керівництво корумпованне і брехливе
показать весь комментарий
23.09.2025 19:07 Ответить
Із 80 рекрутів змогли відібрати п'ятьох. Абсолютна більшість решти нагадує жертв експерименту Джерело: https://censor.net/ua/b3575670

ТЦК ловить неякісний ресурс.
показать весь комментарий
23.09.2025 19:09 Ответить
головна проблема України це Zе при владі

і ті хто його підтримують
показать весь комментарий
23.09.2025 19:36 Ответить
Основна проблема мобілізації полягає в тому, що навіть її покращення мало що змінить. Росія + П.Корея + найманці з третіх країн все одно зможуть виставити більше людей, ніж ми. Друга проблема мобілізації в тому, що м'ясники і дебіли серед офіцерів та генералів нікуди не діваються і продовжують командувати. Їм скільки свіжих мобіків не дай, застосують їх так само, як попередніх. І знову будуть кричати, що людей нема, ніким командувати. Кадрову політику по м'ясникам зельци міняти не збираються, це очевидно. Їх нагороджують і просувають. Масово залучати іноземців теж не хочуть. Розвивати технології теж не дозволяють, всі бюджети замкнули на своїх дружбанах, лише брешуть про суперракети і т.д.
показать весь комментарий
23.09.2025 19:39 Ответить
Про "мясників" тобі фсб написоло? муділо ти. 3.5 роки друга армія світу не може одержати перемогу над країною ресур с якої в десять раз менший. А в тебе ідіота-----всі оофіцери дебіли.
показать весь комментарий
23.09.2025 20:13 Ответить
Про м'ясників я знаю з того , куди подівся мій свояк на першому бойовому виході. Його стан , можливості я прекрасно знав і його кінець був просто неминучий , тільки я помилився , давав йому 1-2 тижня а він впорався за 3 дні. А щодо ВЛК я знаю бо в свої 57 проходив її і вона мене вилікувала від усіх болячок. А як? А дуже просто лікарі казали що то не їх проблеми як я буду рачки воювати.
показать весь комментарий
23.09.2025 22:53 Ответить
Я як людина з двома вищими освітами взагалі не бачу ніякого сенсу штрумувати посадки? Чи автор хоче, щоб притомних людей в Україні не лишилося зовсім, а остались одні ДИБІЛИ, які будуть сумлінно, строЄм іти і голосувати за Зєльонскага? Не, Паша, так не буде, іди в сраку. Де, курва, ракети: крилаті і балістичні властного виробництва? Пацани вже 4й рів тягнуть щас, щоб мегакарманичі наклепали ракет і роз'їбали Російську Федерацію в хлам. Я ж так розумію їм ще трошки потерпіти і все буде? Ну то хай потерплять, не проблема.
показать весь комментарий
23.09.2025 21:08 Ответить
А чому Шашличний так боїться перестати мобілізувати чоловіків 50+?
показать весь комментарий
23.09.2025 21:19 Ответить
Можна довго дискутувати, що зараз приймуть якесь посилення покарання, якийсь контракт 18-22, знімуть десь відстрочки, бронь, і армія знову наповниться людьми. Але реальність вже інша, точка неповернення пройдена, призов через примус і далі погіршуватиме ситуацію. Фальш і лицемірство, яке навіть не перебиває пропаганда 24/7. Люди не дурні, але хтось має їх саме за них.
показать весь комментарий
23.09.2025 21:31 Ответить
"Дайте мені ЗМІ і я з будь-якого народу зроблю стадо свиней" - Й. Геббельс.
"Брехня повторена тисячу разів стає правдою" - Й. Геббельс.

Саме ці дві цитати чудово ілюструють, чим займається телешмарафон та придворні писаки по типу Казаріна.
показать весь комментарий
23.09.2025 23:34 Ответить
Казала, кажу і буду казати: бусифіканти воювати за цю державу НЕ будуть! Хочете замість батальону Валідол батальон здорових мужиків? Запропонуйте гроші. Великі гроші, за контракт, як у паРаші. І тоді з подивом побачите, як учорашні ухилянти, які ховалися деінде, біжать стадом в ТЦК.

Але, звісно держава на таке не піде. Які контракти для худоби - державі же треба своїх виродків-дупутатів мільйонерами тримати, що б ця мерзота своїм ****** ведмедиків за 500к з троянд купляла!
показать весь комментарий
23.09.2025 22:10 Ответить
Навіщо платити гроші, коли лоха можна мобілізувати на халяву? Так він ще й сам собі купить амуніцію, щоб не померти в перші хвилини бою. Профіт очевидний
показать весь комментарий
23.09.2025 22:34 Ответить
Це все дурні фантазії. На рашці платять великі гроші. І туди йдуть служити алкаші, наріки, зеки і дебіли макна-хуйляри. От і все.
Справедлива мобілізація ВСІХ категорій і справедлива демобілізація через 2-3 роки так само як і невідворотність покарання дали би війську набагато більше якісного ресурсу.
показать весь комментарий
24.09.2025 00:39 Ответить
Чи СБУ прийде в гості до тих, хто в соцмережах агітує проти мобілізації?

ахаха. Це я ) Четвертий рік в армії. Приходьте до мене в гості ) Бо кількість людей яких я відговорив йти в армію... я не скажу. Але я буду продовжувати це робити поки не буде демобілізації. Бо мені совість не дозволяє втягувати інших в те що я вважаю гівном.
Просто я живу по закону "роби іншим так як хотів би щоб робили тобі''. А я б не хотів зараз. Хоча в 22-му вступив в гівно добровільно.
Жаль (
показать весь комментарий
23.09.2025 22:15 Ответить
PS хто не поняв про гівно, це з анекдоту.
Вєчно ти Пєтька кудись вступаєш. То в гівно, то в армію партію.
показать весь комментарий
23.09.2025 22:18 Ответить
Там подруга депутанта тьомкі дубнова отримала подарунок - трояндового ведмедика за 570 тис. гривень! А потім ще й виявилось, що для неї це дрібниці. бо вона має колекцію годинників за півмільйона євро, де один годинник кожтує 165 тис. євро! Откаої! Ни питання, навіщо в війну такі розкоші, каже, заваліть своє жало і ставте лайки! Це вже нагадує історію з нестачею хліба і порадою їсти тістечка!
показать весь комментарий
23.09.2025 22:17 Ответить
У заникавшогося в тилу Паші постійно чешуться руки строчити про клятих ухилянтів.
показать весь комментарий
24.09.2025 06:59 Ответить