8221 посетитель онлайн
8 238 54
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Брехун - гірше ворога

Один із відомих військових воєначальників щоранку зайнятий виконанням достатньо незвичної, але дуже важливої функції. Він доповідає в Генштаб про чужі підрозділи. Де вони знаходяться, як, за його даними, змінилося розташування позицій, які втрачені, а які – ні.

Це потрібно для того, щоб перевірити правдивість даних, які дають підрозділи нагору. Бо кількість брехні… скажімо так, надто велика.

Брешуть командири різних рівнів. Брешуть взводні, брешуть комроти, комбати, комбриги.

Брехня різна. Різного рівня та ступеню шкідливості.

Захоплена ворогом позиція іменується ще нашою, її намагаються відбити, і тільки тоді, коли закінчуються можливості на відбиття, то про неї у певний момент доповідають як про втрачену.

Брешуть, що бійці пропали безвісти. Хоча за сумою обставин очевидно, що люди там уже не живі, але записують як безвісти зниклих.

Брешуть про наявність і стан зброї та обладнання. Брешуть про готовність особового складу.

Брешуть про кількість збитих дронів противника, коли усьому світу очевидна ця брехня.

Є брехня і неочевидна. Коли роту НРК на папері створили, а по факту вони не можуть працювати, бо закуплені Міноборони тисячним накладом вироби "Х" непридатні до застосування, їх треба модернізовувати-переробляти, і жодної успішної операції та рота не здійснила. Або коли навчальний центр "навчив" оператора: по факту той лише пару разів керував дроном, але вже має відповідний ВОС. І доводиться фронтовим частинам тратити свої ресурси, щоб довчати.

Брехати допомагає секретність. Брехати допомагає туман війни, коли важко підтвердити або спростувати факти. Брехати допомагають спеціально навчені люди на відповідних посадах.

***

Брехун – гірше ворога, гірше шпигуна.

Армійські брехуни нам дуже дорого обходяться.

Інформація для прийняття адекватних управлінських рішень на фронті – спотворена. Про слабкості певних місць в обороні інколи дізнаються лише тоді, коли противник вже здійснив багатокілометровий прорив, і про нього повідомив DeepState. Насправді, величезна кількість наших гучних територіальних (і людських, і людських!) втрат – це прориви там, де набріхано про наявність оборони, а по факту там діра.

Ніяке ефективне управління в умовах брехні як армійської традиції – не реальне. Ніякий аналіз, ніяке планування. Ніяке адекватне усвідомлення ситуації, її серйозності для нас, вищим політичним керівництвом, від якого залежить все – не можливе.

Ніяка самоповага, ніякий моральний дух, ніяка віра у власні збройні сили, не втримається під таким потоком брехні.

І я не чув, щоб за брехню карали. Щоб офіційно чи не офіційно.

***

Мені здається, що сила – в правді. Ми надто захопилися приховуванням невдач (і роздуванням успіхів). І пропаганда тепер – навіть у секретних донесеннях, у доповідях командирів.

Правда, натомість має магічні властивості. Правда виправляє помилки і лікує недоліки.

На 4-му році великої війни, на 12-му році війни з ми вже можемо дозволити собі перед ворогом більше правди. Ми маємо дозволити більше правди перед собою.

Правда – сила. Брехун – гірше ворога.

Топ комментарии
+34
Брехня, це суть цієї влади!
показать весь комментарий
07.10.2025 11:57 Ответить
+21
"Один із відомих військових воєначальників ..."

Краще слухати та читати іншого Луценко - Юрія , бо він сміливо називає прізвища - Зеленський , Єрмак, Умєров ...

А Ігор Луценко чогось говорить загадками ... пересічні повинні гадати - кого він має на увазі.
І це на 4-му році війни , коли Неньку ЗЕвлада вперто тягне до КАТАСТРОФИ в цій програшній війні на виснаження, продовжуючи за рахунок нескінченої війни своє владування та тотальне мародерство!

Сумно мені від таких постів , пане Ігоре. Боїтесь назвати прізвища , то нащо виходити на Цензор?
показать весь комментарий
07.10.2025 13:02 Ответить
+20
Вся зелена влада - це суцільна безперервна брехня...
показать весь комментарий
07.10.2025 12:12 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Повністю погоджуюся з автором! Брешуть з обох боків фронту не тільки у нас! Тому ця війна так затягнулася. І переможе у цій війні той, хто першим перестане брехати! Це має стати гаслом в нашій армії. Інакше ніяка зброя нам не допоможе...
показать весь комментарий
07.10.2025 11:45 Ответить
Луценко, як завжди у своєму журналістському аплуа- репортера. Побачив щось, швидше у першу колонку. А що ти побачив, що там насправді- то нехай " хтось думає" у " хтося" голова велика.

Ігор Луценко, брехня йде із кабінету Зеленьського, якого ти із таким задоволенням саджав у крісло верхоголовкома!
Це в кабінеті маленький напольончик " сучіт ножкой" і не сприймає непозитивних доповідей.
Мало того, розпорядився зняти двох командирів корпусів " за втрату территорій"! Це катастрофа для війська. Будь- який кобриг, чи комкор буде брехати і вимагати " переможних" доповідей від підлеглих. А то напольончик буде злитися..Луценко- у дзекало подивіться, у ньому один із творців тієї брехні.
показать весь комментарий
07.10.2025 13:48 Ответить
100% 👍...
показать весь комментарий
07.10.2025 14:54 Ответить
Так цю істину треба донести Зе: умовою нашої перемоги є достовірна інформація. І в першому абзаці статті написано, що перші кроки вже зроблені. Питання в тому, чи є зацікавленість в перемозі у нього ...
показать весь комментарий
07.10.2025 15:14 Ответить
" Донести" Зеленьському? А донести Зеленьському, щоб він, Зеленьський, перестав імітувати діяльність президента країни а почав обов'язки виконувати по суті ти не бажаєш?

Горбатого могила справить. І Зеленьський вже не подорослішає, а залишиться бородатим підлітком, що бажає оплесків і небажає чути про реальність.
показать весь комментарий
07.10.2025 16:13 Ответить
Зе - непрофесійний актор, і виконує обов'язки президента як непрофесійний актор. Самостійно він навчитися , мабуть, не може. Пораду професіонала дати нікому, бо оточив себе сірими посередностями, на фоні яких він почувається розумним. Як він може ефективно керувати державою при такому розкладі?
показать весь комментарий
07.10.2025 16:44 Ответить
Колись десь читав, якщо підсумувати всі доповіді з фронтових частин т.з. "красной армии" нагору про кількість вбитих німців під час 2ї світової, то буде десь під 3-4 мілліарди.
показать весь комментарий
07.10.2025 18:40 Ответить
В Афгані наша ескадрилья за рік два рази чоловіче населення Афганістана вибила.
показать весь комментарий
07.10.2025 21:51 Ответить
Вам і всім, кому болить Україна - брехуни обходяться дорого.

А от барину-кріпосникові, і нашому, і вашому - зовсім недорого, це непомітна пара мідяків порівняно до сотні накрадених за 6 років мільярдів баксів.

Тоді, знов-таки, до кого звертається автор? І - навіщо?

Краще не стане, оскільки не видалено причину постійного погіршення, яке триває 7-й рік. Ставатиме гірше.

Але клієнтелі барина - бойовим холопам, ярижкам та орендарям - всі ці роки стає краще. Щодня вони грубішають на мільйони доларів. Покращення їхнього життя - не тільки сьогодні, але щодня.

Чим вам гірше, тим їм краще, а брехун - це просто штатна посада з топовою зарплатнею. Що тут неясного. Їхні джети завжди гріються, але їхні м'які сидіння - не для "мужичків, які десь там лазять по гівну".
показать весь комментарий
07.10.2025 11:45 Ответить
"Брехун - гірше ворога, гірше шпигуна."
Про це говорили давно, але так відверто і переконливо - вперше.
Дякую!!!
На мою думку:
Дурень таож гірше ворога,
зе і ко - гірше і брехуна, і дурня.
показать весь комментарий
07.10.2025 11:46 Ответить
Брехня, це суть цієї влади!
показать весь комментарий
07.10.2025 11:57 Ответить
Як і попередньої!
показать весь комментарий
07.10.2025 15:04 Ответить
Вся зелена влада - це суцільна безперервна брехня...
показать весь комментарий
07.10.2025 12:12 Ответить
💯👍Сила в правді й справедливості!
показать весь комментарий
07.10.2025 12:14 Ответить
В нас вся влада - брехуни. Увесь час розпиналися про "посилення ППО", "захист е/е", а весь "захист" існував поки кацапня просто по е/е НЕ била, от і все. Брешуть і крадуть, крадуть і брешуть.
показать весь комментарий
07.10.2025 12:17 Ответить
А як брешуть ГШ - штабісти щоденно про "втрати ворога з початку повномасштабного вторгнення"??? По наростаючій - уже знищено за мільйони особового складу кацапів, сотні тисяч техніки і озброєнь, тисячі літаків і кораблів. Рахунок пішов уже на цілі області і національні округи рф! Брешуть і оком не кліпнуть. А тим часом ми втрачаємо території, міста, села, майже зруйнована економіка, енергетика, інфраструктура, міста, гинуть люди...
В нинішньої правлячої верхівки БРЕХНЯ УВЕДЕНА В РАНГ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ.
показать весь комментарий
07.10.2025 12:35 Ответить
ти забув додати, що брешуть також і про війну.
А це не війна, це "внутрішній конфлікт", так же у вас кажуть?
І немає втрат серед кацапів, і збивають вони все, що ми запускаємо...
Так же?
показать весь комментарий
07.10.2025 13:51 Ответить
"Один із відомих військових воєначальників ..."

Краще слухати та читати іншого Луценко - Юрія , бо він сміливо називає прізвища - Зеленський , Єрмак, Умєров ...

А Ігор Луценко чогось говорить загадками ... пересічні повинні гадати - кого він має на увазі.
І це на 4-му році війни , коли Неньку ЗЕвлада вперто тягне до КАТАСТРОФИ в цій програшній війні на виснаження, продовжуючи за рахунок нескінченої війни своє владування та тотальне мародерство!

Сумно мені від таких постів , пане Ігоре. Боїтесь назвати прізвища , то нащо виходити на Цензор?
показать весь комментарий
07.10.2025 13:02 Ответить
Якщо він назве прізвища, то буде як з Касьяновим. Ви цього не розумієте? Ви тоді вийдете хоча б з картонкою захищати автора статті з названими прізвищами? Ні? То не давайте недолугих порад!
показать весь комментарий
07.10.2025 15:19 Ответить
Дальше фронта нє пошлют, мєньше взвода нє дадут (с)
показать весь комментарий
07.10.2025 18:42 Ответить
" ... то буде як з Касьяновим ...".

А від кого буде , пане? Мабуть тільки від протермінованої ЗЕвлади на чолі з протермінованим ЛІДОРОМ ?!

Тоді так виходить , що у владі в Києві знаходяться ВОРОГИ УКРАЇНИ , які на війні нищать патріотів та тим самим допомагають Путлу Поганому в його намаганні знищити Україну в цій нескінченій війні на виснаження , вигідній Мацковії ?!

Отже знов таки виходить , що пан військовослужбовець Ігор Луценко просто є витратним матеріалом для ЗЕвлади в її намаганні підіграти Путлу Поганому в його намаганні затягнути цю криваву війну на виснаження України?!

Тоді вже є питання до пана Ігора Луценка - навіщо він фактично приховує від пересічних прізвища та посади відомих йому брехливих поплічників Путла Поганого в українській владі? Краще б вже не виходив з постами на Цензор .
показать весь комментарий
07.10.2025 20:17 Ответить
"Краще б вже не виходив з постами на Цензор" - то не хай всі сидять тихенько і мовчать як в кацапстані?
показать весь комментарий
08.10.2025 09:40 Ответить
З одного боку ви праві, бо напівправда шкодить часто майже так само як брехня.

Але реальність на жаль така що багато військових чия посада і відповідальність і справді мають вагу в ЗСУ достатньо обгрунтовано бояться помсти нашої ублюдської влади ледь не за кожне слово. І бояться навіть не за себе, а за свої колективи, бо кейс Касьянова був надто промовистим.
Деякі взагалі не пишуть на політичні теми - як Донік. А деякі як от Луценко, говорять тільки про якісь неперсоніфіковані проблеми.

Чи краще всім публічним військовим чесно назвати прізвища головної проблеми не дивлячись на наслідки?
Мені важко оцінити наслідки. І підбити підсумок таких дій в плюс чи мінус для загальної справи захисту країни також.
Підозрюю що наша дріб'язкова мстива себелюбива клоунська влада буде намагатись душити кожного такого бунтаря не рахуючись із жодним негативним впливом на обороноздатність.
І це вже було проілюстровано кейсом навіть не Касьянова а Залужного.

Звісно з точки зору людської гідності і чесності перед собою і суспільством такий варіант кращий.

Але нам як мінімум непогано було б мату якусь реальну опозицію для того що всі подібні правдоруби мали можливість дієвого захисту в разі конфлікту із зеленими більшовиками.
А цього на жаль я зараз не бачу, бо переважає і далі хибна концепція конформізму "не на часі".

Тому персонально я вважаю що називати проблему своїм смарагдовим іменем чи не називати це досі питання вибору кожного хто відповідає за щось більше ніж за самого себе і засуджувати людей за це я сьогодні б не зміг.

Але я як і ви хотів би дожити до моменту коли активна частина суспільства прийде до розуміння такої необхідності.
показать весь комментарий
08.10.2025 10:38 Ответить
Автор пише про брехню серед військових. Але проблема починається навіть не в Міноборони чи в генштабі, в на самому верху політичного керівництва. Саме звідти ростуть ноги, задається тенденція брехні як на фронті, так і в суспільстві.
показать весь комментарий
07.10.2025 13:30 Ответить
Просто брехня є зручною.
І для творців, і для споживачів.
Завжди можна сказати "нас ввели в оману".
А що люди загинули та позиції втрачені...
Так на війні як на війні...
показать весь комментарий
07.10.2025 13:46 Ответить
Якщо бреше Порошенко, то все добре.
показать весь комментарий
07.10.2025 14:01 Ответить
Не брехня - ІПсО.
Так тепер "працюють" медіа і з них беруть приклад виЬЬлядки жОПи і ОСОБИСТО всранського.
ТАК останні 30 років працює мафія в парашці, яка лізе будувати узкій мір ва всьом мірє.
А чому??
Та тому що потрібне ШОУ.
Де брати сценарій??
Правильно в парашці.
І робити ШОУ.
Правда, навіть гірка, ларьочникам, шоуменам та й просто мафії, яка себе називає політичними партіями, НЕ ПОТРІБНА.
Потрібно ШОУ на якому, можна заробити.
От тільки ЩО робити простим українцям, як вижити в умовах, коли шоумени перетворились в заробітчан на крові.
ДумайТЕ(((((((
показать весь комментарий
07.10.2025 14:06 Ответить
ДИВНА СТАТТЯ тим,що якраз про це я сьогодні думав.путін не бреше - він прямо вже заявляє що без України нема сенсу існування рашки.і весь військово політичний тиск на українців має мету захопити Україну в сферу впливу росії.ворог діє відкрито і це вже наша справа як ми з ним справимось.друге діло падаль зелена - ясно що це один з важелів окупації,але падаль зелена БРЕШЕ БРЕШЕ І БРЕШЕ.іще й четвертий рік БРЕШЕ. гірше ворога - зрадник,брехун ,слуга диявола.бо він є батько брехні.
показать весь комментарий
07.10.2025 14:24 Ответить
"Брехуна гірше ворога" вже обрано у 2019 на найвищу керівну посаду. Тож просто смішно дивуватися, що ******* нижче "брехуни гірше ворога" плодяться та множаться тисячами. Риба гниє з голови. ЗЕлена риба вже майже повністю згнила, бо голова в неї була гнила від самого початку, а зараз гниє та смердить вже вся її ЗЕлена смердюча тушка.
показать весь комментарий
07.10.2025 14:45 Ответить
"Фальсифікації- НІ!" "НІ - брехні!" Такими були колись гасла помаранчевого майдану... А що маємо зараз, під час війни? Кому і чим допомагають потоки брехні в силах оборони та в тилу? Ворогу - вбивати, калічити та брати в полон наших побратимів, окуповувати наші території, руйнувати наші домівки. Агентам ворога - продовжувати безкарно зливати інформацію рашистам, організовувати диверсії та розповсюджувати дезу. Аморальним, некомпетентним та безвідповідальним командирам та начальникам - продовжувати обіймати посади, просуватися по службі, отримувати вищі звання, незаслужені славу, нагороди та грошове забезпечення. Рядовим - втрачати боєздатність, віру в нашу перемогу та справедливість, корупціонерам в тилу - розкрадати оборонний бюджет і допомогу партнерів... перелік можна продовжити.
Правду написав Ігор Луценко: сили оборони уражені епідемію небезпечного вірусу брехні. Терміново необхідні щеплення та інтенсивна терапія захворювання вірусом брехні "різного рівня та ступеню шкідливості."
показать весь комментарий
07.10.2025 15:17 Ответить
кончай бухать, писатель!
показать весь комментарий
08.10.2025 12:07 Ответить
а ти в дурдомі сьогодні перший встиг халат вдягнути - уже доктор діагнози всим ставити мастак.чепуха галіма.
показать весь комментарий
08.10.2025 20:10 Ответить
Прізвище Ім'я по Батькові, хто бреше розкажи Ігоре - містер очевидність.
показать весь комментарий
07.10.2025 16:37 Ответить
Брехня в армії носить особливий камуфляж, який має назву "військова таємниця".
показать весь комментарий
07.10.2025 19:50 Ответить
Кожному українцю слід усвідомити просту річ - абсолютно все, що розповідає йому влада, є маніпулятивною брехнею
показать весь комментарий
07.10.2025 17:06 Ответить
Армія- це сколок суспільства, країна брехунів.
показать весь комментарий
07.10.2025 17:45 Ответить
Он ще кому війна, а кому мати рідна
https://www.facebook.com/watch/?v=4250152041896082
Ізраїль продає РЛС кацапам!
показать весь комментарий
08.10.2025 00:34 Ответить
Без брехні не було б війни.
показать весь комментарий
08.10.2025 02:11 Ответить
Брехня - це наслідок відсутності контролю та відсутності покарання за брехню.
показать весь комментарий
08.10.2025 02:29 Ответить
Брехня то ще таке. Зараз солдати не бажають виїжджати на бч. Чому? Тому що кожен гівнюк полковник може зняти з тебе премію за те що ти не підбив дрон. А цей дрон пошкодив озброєння скажімо. Значить що? Значить краще сидіти на другій лінії на 30 к. і ходити ліс піляти, ніж займатися обстрілами кацапів. Для солдата сенсу немає. Краще ще на рз зламати саушку, ніж готувати для неї позицію, щось там стріляти і у підсумку заробити догану. За нізащо. Тотальна корупція, некомпетентність, розумова відсталість, повна неконтрольованість любого майора, полковника - оце є найбільша біда. Кожен з покидьків офіцерів не дотримується жодного статуту, нормативно-правового акту, законодавства. Самі собі закривають бойові як їм заманеться. Хоча є наказ згідно якого ніякий штаб більше 50к. премії не може мати взагалі. Любий майор ставить собі по 100 к. Пишуть що займаються управлінням вогнем. Хоча це управління може здійснювати любий сержант дивлячись на монітори. І найголовніше в їхніх табелях стоїть управління вогнем 30 днів в місяць цілодобово. Оператори при майорі працюють по 15 діб. А сам майор 30. Тобто ні какати ні пісяти ні в душ сходити майор не може. То лише солдати сидять по кафешках, магазинах і квартирах з тьолками. А майори і полковники патужно несуть службу. Так що брехня це фігня, а не проблема. Проблема в головному мозку. Найгіршим представникам гомінід дають майорів, полковників, генералів без жодної відповідальності. Рай для криміналу любого пошиву. Ось що відбувається насправді. Ха ха ха.
показать весь комментарий
08.10.2025 05:09 Ответить
Повністю підтримую.
Але нажаль не з цією армією. Бо брехню толерують самі командири. А за гірку правду карають, ліплять догани і знімають з посад. Се ля ві. Совок цвіте і пахне, причому чим далі тим сильніше. Тільки не подумайте про квіточки. Цвіте гниль і пахне лайном, я про це єслішо.
показать весь комментарий
08.10.2025 08:32 Ответить
брехня зараз в армії це наріжний камінь, прибери його й все завалиться..., не буде ні посад, ні теплих місць, ні просування по службі, ні величезних "бойових" без боїв, ні можливостей красти все, до чого можна дотягнутись, ні прекрасних схем на закупках, відновленні й будівництві укріплень... від цього ніхто не відмовиться ніколи...
показать весь комментарий
08.10.2025 09:40 Ответить
Брехати допомагає не секретність , а повна відсутність відповідальності . За брехню треба жорстко карати , але зараз нічого цього нема , тому брехати й не бояться . А деякі командири навпаки - брехню ще й заохочують .
Брехня в донесеннях призводить до невиправданих втрат о/с і техніки , а це вже можна прирівняти до злочинів таких як - злочинна халатність з обтяжуючими , або навіть - навмисна шкода державі .
Я ще розумію коли не говорять всієї правди суспільству , але коли таке серед самих військових , я цього геть не розумію .
показать весь комментарий
08.10.2025 11:39 Ответить
Все йде від Верховного головнокомандувача саме тому було звільнене вище військове керівнництво в лютому 2024 року не подобаются йому патріоти,тому набрав в ОП відвертих ворогів де один гірше другогоі в якого рейтинг понад усе.
показать весь комментарий
08.10.2025 11:55 Ответить
На жаль Луценко прав. Брехня зашкалює. Зараз, наприклад, йде суцільна брехня про наші далекобійні ракети, яких по факту немає і при цій владі не буде.
показать весь комментарий
08.10.2025 12:24 Ответить
Від наших політиків всі наші 30 років іде дуже багато брехні. 95%. Деякі з них навіть отримують велике задоволення від того як вони дурять народ. Вони професіональні брехуни.

Бо вони походять не від українського народу і є гнидами московських вошей і ненавидять Україну и народ, а тільки обкрадають народ. Злочинці.
показать весь комментарий
08.10.2025 14:41 Ответить
Більщість журналістів, особливо на ТБ каналах - говорящі голови політиків-брехунів і хазяїв каналів.

І ця брехня вигідна політикам і олігархам, а не вигідна народу і країні. Політики придумують міфи і нав'язують їх як істину - як при ссср. Це не дивно, бо вони походять з номенклатури ссср, там брехали і нав'язували міфи і тут ті ж манери і звички. По іншому вони не можуть і не здатні.
Немало активістів їм теж допомагають брехати.
На брехні державу не розвивають. Бо в народі дехто брехню з готовністю сприймає, дехто терпить, а декому брехня гидка. В результаті розкол суспільства.
показать весь комментарий
08.10.2025 22:20 Ответить
В інших країнах бачуть яка в нас брехлива і крадійська ситуація. Це зменшує допомогу друзів і збільшує кількість неприятелів.

Брехня в армії - відображення дикої брехні зверху. Катастрофічна ситуація.
показать весь комментарий
08.10.2025 22:58 Ответить
До речі і в коментарях дуже багато брехні. Ясно, що брехню нав'язують політики в олігархи, але багато хто в коментарях повторюють брехню, не бачачи в цьому нічого поганого. Напевно більшість з таких на проплаті чи самі зацікавлені.
показать весь комментарий
08.10.2025 23:34 Ответить
Цікаво,Янелох -це правда?
показать весь комментарий
09.10.2025 08:09 Ответить