6974 посетителя онлайн
5 979 43
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Безпілотник Artemis ALM-20 - наш аналог "Шахед"

Индустрия дронов

Безпілотник Artemis ALM-20 - наш аналог “Шахед”

Україна спільно зі США та Німеччиною представила безпілотник нового покоління Artemis ALM-20.

Він фактично стає символом технологічного паритету із масово застосовуваними іранськими “Шахедами”. Цей дрон поєднує штучний інтелект, велику дальність польоту та гнучку архітектуру управління, що робить його універсальним інструментом у сучасній війні.

Проєкт став результатом міжнародної кооперації оборонних індустрій США та України, а виробництво планується розгорнути також у Німеччині — що демонструє поступову індустріалізацію українських оборонних технологій на рівні НАТО.

Паралельно завершується підготовка до серійного виробництва американо-українського безпілотника Artemis ALM-20, який також називають Deepstrike. Він має дальність польоту понад 1600 км і використовує систему наведення на базі штучного інтелекту. Його виробництво також охоплюватиме США, Україну та Німеччину, що вказує на формування тристороннього альянсу у сфері безпілотних систем.

Завдяки цим проєктам Україна переходить від ролі імпортера оборонних технологій до повноцінного партнера у створенні стратегічних систем нового покоління, здатних змінити баланс сил у небі.

Дрон з візією глибоких руйнувань

Безпілотник Artemis ALM-20 (Deepstrike) — продукт американсько-українського проєкту під координацією компанії Auterion. Його призначення — глибокі удари: ураження об’єктів далеко за лінією фронту, куди традиційні тактичні засоби не завжди можуть дістатися.

Дальність польоту Deepstrike — близько 1,6 тис. км, бойова частина — 45 кг. Така комбінація дає змогу вражати пріоритетні військові цілі: командні пункти, аеродроми, склади боєприпасів та інфраструктуру тилу, зберігаючи при цьому високу точність ураження.

Ключова відмінність — система наведення. На борту стоїть обчислювальний модуль Skynode N, який забезпечує роботу в умовах повної втрати GPS-сигналу. Deepstrike може діяти автономно, використовуючи алгоритми на основі штучного інтелекту та візуальні дані для виявлення й ідентифікації цілей.


Це означає дві важливі речі. По-перше, дрон зберігає ефективність у середовищі електронних перешкод — захищений від традиційних засобів глушіння. По-друге, автономні можливості скорочують залежність від каналів зв’язку й зовнішнього керування, що ускладнює його перехоплення або відключення в полі бою.

За заявами виробника, система гарантує дуже високу точність на фінальній ділянці траєкторії — що робить Deepstrike не просто засобом дальнього ураження, а інструментом для селекційних, стратегічних ударів з мінімальними побічними втратами.

У підсумку: Deepstrike — це не лише збільшена дальність і бойова частина, а й суттєве підвищення автономності та стійкості до ЕМП/глушіння. Такий комплекс змінює підхід до планування операцій у тилу супротивника і ставить нові вимоги до систем протиповітряної та радіоелектронної оборони.

Амбіційний проект

Повідомлення Auterion про платформу Artemis / Deepstrike заслуговує на увагу через своє амбіційне формулювання: йдеться не просто про одиничний прототип, а про масовий серійний автономний далекобійний дрон, ефективність якого, за офіційними заявами, вже підтверджена у реальних операціях по території РФ. Формулювання «дальній транзит» і «наземне спрацювання» вказують на поєднання здатності долати великі відстані з автономними механізмами виявлення та ураження цілей — тобто на архітектуру, орієнтовану на самостійні транзитні операції і завершення удару без постійного зовнішнього керування.


Існуючі публічні свідчення підсилюють цю інтерпретацію, але вимагають диференційованого підходу. На початку грудня 2024 року під час візиту канцлера Німеччини було продемонстровано апарат, зовні подібний до “Шахеда”; за його габаритами та очевидними характеристиками він навряд відповідає заявленим параметрам 1,6 тис. км і бойової частини 45 кг, проте може відображати “молодшу” модифікацію платформи — спрощену, легшу реалізацію тієї ж архітектури. 

У березні публічно показали бойове застосування меншого апарата під найменуванням UAS SETH. Відеоматеріали демонстрували роботу в режимі високої автономності, а перші поставки пов’язували з фондом "Повернись живим". https://twitter.com/i/status/1899084623809790007 

Ці факти узгоджуються з твердженням Auterion про операційні льотні випробування в Україні та подальше схвалення урядовими фахівцями, що посилює ймовірність: концепти і рішення, відпрацьовані на легших платформах, могли бути масштабовані в Artemis ALM-20.

Якщо Artemis прагне до характеристик, співставних або вищих за габарити класичного «Шахеда» (приблизно 3,5 м довжини та ~2,5 м розмаху крила), це свідчитиме про суттєвий рівень енергоємності й вантажопідйомності, відкриваючи можливості для напівстратегічних ударів. Одночасно масштабування платформи ставить низку критичних запитань. Насамперед, це наявність і стійкість ланцюгів постачання, готовність виробничих потужностей до серійної збірки, забезпечення технічного обслуговування в експлуатаційних умовах, а також ефективність і можливості контрзаходів ППО та РЕБ.


Наразі наявні дані дозволяють розглядати Artemis як еволюційну траєкторію — від легких, перевірених у полі рішень до масштабованої платформи з підвищеною дальністю та автономністю. Однак остаточна оцінка її бойової ролі і впливу на оперативну ситуацію потребує додаткової верифікації технічних параметрів і незалежних підтверджень серійності виробництва.

Виробництво в трьох країнах

Хоча розробка Deepstrike велася у співпраці з неназваним українським партнером, його виробництво не буде локалізоване в одній країні. Планується запуск складальних ліній у три локації — в Україні, США та Німеччині. Це робить проєкт не лише оперативною відповіддю на поточні потреби, а й потенційно масштабованою технологією для ширшого застосування, зокрема в контексті європейської безпеки та колективної оборони.

Наразі проєкт переходить у фазу масштабування виробництва за підтримки Міністерства оборони США та інших міжнародних партнерів. Польові випробування — включно з польотами без GPS, довгими маршрутом і наземними моделями — пройшли успішно, що дозволяє переходити до серійної збірки. За повідомленням виробника, Auterion, «переход на етап масштабування спрямований на спільне виробництво у великих обсягах», а організація виробничих ліній в трьох країнах має забезпечити і логістичну стійкість, і швидку доступність систем на театрі операцій.


Унаслідок цього Deepstrike набуває рис не тільки тактичного інструмента для конкретного конфлікту, а й стратегічної платформи: розподілене виробництво знижує ризики одноточкових збоїв, пришвидшує логістику постачання та дозволяє інтегрувати систему у ширші оборонні екосистеми союзників.

Топ комментарии
+9
Тобто Україна перетворена в реаліті- полігон для випробування ******** високотехнологічної зброї , причому з обох сторін.

Пане Юрію, після ваших постів з технічними подробицями ******** високотехнологічної зброї , як ви думаєте - що зроблять батьки своїх дітей та доросла молодь ?

ПРАВИЛЬНО - вивозити підлітків або тікати 18+ на Захід за межи цього вічного полігону з Неадекватним Директором полігону, мародерскою охороною полігону та генерало-полковничого верхівкою випробувачів зброї, які постійно вимагають новий людський витратний матеріал для випробувань!

Європу це влаштовує - отримає українську молодь для подальшої асиміляції в своїх країнах, випробує нову зброю в реальній війні та , основне, утримує Путла Поганого на території України , щоб він навіть думав ні про які війни з європейськими країнами та роками гриз нещасну Україну .
показать весь комментарий
18.10.2025 09:56 Ответить
+6
В мене на жаль інші спостереження. Половина моїх знайомих повиїжджали до 22-го, успішно там асимілювались та працюють. Ще частина виїхала після 22-го.

Хочу подивитися на парубка чи дівчину з України, яка захоче працювати на будівництві чи копати канави, або ж бути офіціанткою чи збирати овочі і фрукти.

Ви чомусь берете меншість, і екстраполюєте на всіх. Це не правильно. Більшість це або з ПТУ, або з незакінченою ВО, чи з ВО але недостатньо кваліфіковані. Хлопці, в більшості, радо йдуть на будівництво, чи ремонти, оскільки там досить непогано платять (в Україні й близько таких зп нема). Дівчата йдуть на заводи, а в роботі офіціантом нічого поганого немає. З часом вони знаходять кращу роботу.

До речі, я з Прикарпаття, моя дружина з Закарпаття. І тут, і там половина виїхала. Навряд вони повернуться.
показать весь комментарий
18.10.2025 15:26 Ответить
+5
Я працюю з молоддю вже 35 років. Часто спілкуюсь з ними. Чи експерт я в цьому питанні? Ні і не кажу про це. Але мій досвід і оцінка реалій каже про те, що повернуться. Повірте, ніхто не хоче працювати на чорновій роботі, якщо ти освічена людина. Зараз виїзджають, бо бояться за своє життя. Хочу подивитися на парубка чи дівчину з України, яка захоче працювати на будівництві чи копати канави, або ж бути офіціанткою чи збирати овочі і фрукти. Громадянство отримати в Європі ДУЖЕ важко. Навіть після одруження треба мінімум 5 років бути платником податків. Чи готова наша молодь до цього? Хтось скаже про Захід України. Так, вони їздять на заробітки, але живуть в Україні. До того ж я чомусь впевнений, що нас приймуть в ЄС. Тоді більшість перестане виїзджати, бо тут буде повно роботи. Не люблю песимістів, які пророкують нам занепад і поганий кінець економіки. Ми вистояли у війні, ми боремося, ми - живі. Тому й маємо право на майбутнє. Еміграція завжди була і є. Але я вірю в нашу молодь. Вона вільна, розумна, самодостатня
показать весь комментарий
18.10.2025 13:38 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Тобто Україна перетворена в реаліті- полігон для випробування ******** високотехнологічної зброї , причому з обох сторін.

Пане Юрію, після ваших постів з технічними подробицями ******** високотехнологічної зброї , як ви думаєте - що зроблять батьки своїх дітей та доросла молодь ?

ПРАВИЛЬНО - вивозити підлітків або тікати 18+ на Захід за межи цього вічного полігону з Неадекватним Директором полігону, мародерскою охороною полігону та генерало-полковничого верхівкою випробувачів зброї, які постійно вимагають новий людський витратний матеріал для випробувань!

Європу це влаштовує - отримає українську молодь для подальшої асиміляції в своїх країнах, випробує нову зброю в реальній війні та , основне, утримує Путла Поганого на території України , щоб він навіть думав ні про які війни з європейськими країнами та роками гриз нещасну Україну .
показать весь комментарий
18.10.2025 09:56 Ответить
Про полігон я не згоден. Без спротиву ми б давно були під рашкою. Без зброї від партнерів вони б захопили нас ДУЖЕ швидко. А тепер про молодь. Так вони виїзджають, бо бояться за своє життя. Це природньо. Чи залишаться вони в Європі? НІ. Там нічого робити. Там араби, там нема перспективи.
показать весь комментарий
18.10.2025 12:58 Ответить
Чи залишаться вони в Європі? НІ. Там нічого робити. Там араби, там нема перспективи

Дуже "експертний" висновок. Прямо в "ціль". Вірна відповідь: більшість залишиться, хтось поїде далі, і тільки малий % повернеться.
показать весь комментарий
18.10.2025 13:24 Ответить
Я працюю з молоддю вже 35 років. Часто спілкуюсь з ними. Чи експерт я в цьому питанні? Ні і не кажу про це. Але мій досвід і оцінка реалій каже про те, що повернуться. Повірте, ніхто не хоче працювати на чорновій роботі, якщо ти освічена людина. Зараз виїзджають, бо бояться за своє життя. Хочу подивитися на парубка чи дівчину з України, яка захоче працювати на будівництві чи копати канави, або ж бути офіціанткою чи збирати овочі і фрукти. Громадянство отримати в Європі ДУЖЕ важко. Навіть після одруження треба мінімум 5 років бути платником податків. Чи готова наша молодь до цього? Хтось скаже про Захід України. Так, вони їздять на заробітки, але живуть в Україні. До того ж я чомусь впевнений, що нас приймуть в ЄС. Тоді більшість перестане виїзджати, бо тут буде повно роботи. Не люблю песимістів, які пророкують нам занепад і поганий кінець економіки. Ми вистояли у війні, ми боремося, ми - живі. Тому й маємо право на майбутнє. Еміграція завжди була і є. Але я вірю в нашу молодь. Вона вільна, розумна, самодостатня
показать весь комментарий
18.10.2025 13:38 Ответить
В мене на жаль інші спостереження. Половина моїх знайомих повиїжджали до 22-го, успішно там асимілювались та працюють. Ще частина виїхала після 22-го.

Хочу подивитися на парубка чи дівчину з України, яка захоче працювати на будівництві чи копати канави, або ж бути офіціанткою чи збирати овочі і фрукти.

Ви чомусь берете меншість, і екстраполюєте на всіх. Це не правильно. Більшість це або з ПТУ, або з незакінченою ВО, чи з ВО але недостатньо кваліфіковані. Хлопці, в більшості, радо йдуть на будівництво, чи ремонти, оскільки там досить непогано платять (в Україні й близько таких зп нема). Дівчата йдуть на заводи, а в роботі офіціантом нічого поганого немає. З часом вони знаходять кращу роботу.

До речі, я з Прикарпаття, моя дружина з Закарпаття. І тут, і там половина виїхала. Навряд вони повернуться.
показать весь комментарий
18.10.2025 15:26 Ответить
Не розказуйте мені казочок. То у вас на Прикарпатті так, бо не хочете вчитися і живете заробітками. Я живу в Харкові, де населення, як майже все Прикарпаття. Тут ситуація інша. І до речі, я родом із Закарпаття і знаю, що кажу. Як тільки вас легалізують в Європі і будете платити податки, то всі втечете додому. Як було з Мацквою, коли там почали "кидати" на гроші. Тому не кажіть за всю Україну і не порівнюйте з Прикарпаттям, де освічена молодь. Самі винуваті, що бідні, бо дурні
показать весь комментарий
18.10.2025 15:53 Ответить
Ага. У вас там прямо всі інтелектуали. У вас заводів просто більше.

Як тільки вас легалізують в Європі і будете платити податки, то всі втечете додому - давно вже оформлюються офіційно по контракту, не всі але зазвичай так.

"І до речі, я родом із Закарпаття і знаю, що кажу" - видно що інформація застаріла.

"Самі винуваті, що бідні, бо дурні" - тупий закид.
показать весь комментарий
18.10.2025 18:15 Ответить
У нас быльше 200 ВУЗів. Роботи повно, то тільки ваші постійно ниють, що ніде працювати. Вічні заробітчани. Я в Закарпатті був буквально літом цього року. Тому інформація ДУЖЕ актуальна. І саме так: БІДНІ, БО ДУРНІ. Бо спочатку в рашку їздили на заробітки, тепер в Європу. Але так і залишились бідними
показать весь комментарий
18.10.2025 18:24 Ответить
Вузи? І скільки з них якісних? У нас це Нафти й Газу, і то туди пробитись треба заплатити нормально. То що робити? А якщо й пробʼєшся, то потім хрін знайдеш роботу. Не треба виписувати про дурних і бідних. У вас теж там вистачає таких. Ви самі в якому вузі вчились? Чому переїхали з Закарпаття? Не було роботи? Створюйте самостійно робочі місця. А то виходить якесь пустословство про "бідних і дурних".
показать весь комментарий
18.10.2025 19:27 Ответить
я в Харків переїхав у 1987 році. Вчився тут. Тепер викладаю математику. Про яку роботу мова? Тепер про ВУЗи. Харківські ВУЗи - найкрутіші виші в Україні. Вони входять у світові рейтинги ВУЗів. Я не знаю неякісних ВУЗів у Харкові. Всі випускають якісних спеціалістів. ХНУ ім. Каразіна, Політехнічний, Юридична академія, навіть університет внутрішніх справ. Це тільки малюсінький перелік. Хоча медики, рятувальники, будівельники і тд теж не хочу принижувати. Їх виші теж зразкові. Може не такі відомі, але кожен 9 із 10 рятувальників вчився в Харкові. Я вже не кажу про Нацполіцію, суддів, прокурорів, журналістів. Навть комп'ютерщики в більшості випускники ХНУРЕ. Тому дивно, що ви пишете про якість наших ВУЗів
показать весь комментарий
18.10.2025 20:41 Ответить
Ой, пане Юрію, я й сам харків'янин (зроду) - то мені трохи сумно спостерігати, що з тими харківськими вишами робиться. 200 - то напевно забагато: ні викладацьких кадрів, ні нормальних студентів для них не вистачає.

В Каразінському університеті завели окремий факультет для бізнесюків; континґент - абсолютна клініка (ледь по складах читають). Усі вчаться за гроші, деканат їх переводить з курсу на курс, щоб не втратити прибуток.

Коли доцент отримує чистими якихось 10 тисяч, яка перспектива може бути перед тією вищою освітою?
показать весь комментарий
20.10.2025 11:00 Ответить
Та це все війна. Закінчиться і все стане на свої місця
показать весь комментарий
20.10.2025 11:38 Ответить
Та не тільки війна. Коли міністр науки й освіти починає роботу на посаді з того, що "відмовляється від наукового ступеня" (бо викритий в академічній недоброчесності), які можуть бути до того цензурні коментарі? І влада ця не зацікавлена в тому, щоб населення було освічене й розумне. Їй потрібні ідіотики, щоб голосували "па пріколу".

На багатьох керівних ланках вже засіли аналоги того Лісового - й вони робитимуть усе можливе, щоб ширити саме псевдоосвіту за гроші. Але дипломчики будуть красівенькі.
показать весь комментарий
20.10.2025 11:58 Ответить
От це і є наслідки війни і вибору 2019 року. Але все буде добре, я впевнений
показать весь комментарий
20.10.2025 12:22 Ответить
" Коли міністр науки й освіти починає роботу на посаді з того, що "відмовляється від наукового ступеня" (бо викритий в академічній недоброчесності), які можуть бути до того цензурні коментарі?"
А вот это ты зря. Занимаемая должность требовала степени, ну и залепил говнянку на скорую руку. Не такой уж смертельный грех. А вообще-то мужик хороший "з початком https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5_%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B2_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%83_(%D0%B7_2022) повномасштабного російського вторгнення в Україну 2022 року добровольцем пішов на фронт у складі https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%A4%D0%A2%D0%93 ДФТГ https://uk.wikipedia.org/wiki/95-%D1%82%D0%B0_%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B0_%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE-%D1%88%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%B0_(%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B0) 95-ї окремої десантно-штурмової бригади" и интересный https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%96%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9_%D0%9E%D0%BA%D1%81%D0%B5%D0%BD_%D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87
показать весь комментарий
20.10.2025 13:36 Ответить
Хто-хто "требовал степени"?
показать весь комментарий
20.10.2025 14:34 Ответить
Должностная категория (штатно-должностная категорияhttps://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BE%D0%BB%D0%B6%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F#cite_note-1 [1]) - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F военно-административный термин, который определяет соответствие https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%B6%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C командных должностей https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5_%D0%B7%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5 воинским званиям.

К примеру, https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%80_%D0%B2%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0 командир взвода - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B5%D0%B9%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%82 лейтенант или https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%88%D0%B8%D0%B9_%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%82 старший лейтенант, https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%80_%D1%80%D0%BE%D1%82%D1%8B командир роты - старший лейтенант или https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD_(%D0%B2%D0%BE%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5_%D0%B7%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5) капитан, https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%80_%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%BD%D0%B0 командир батальона - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D1%80 майор или https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA подполковник, https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%80_%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%B0 командир полка - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA полковник, https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%80_%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%B8 командир дивизии - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BB-%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D1%80 генерал-майор и так далееhttps://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BE%D0%BB%D0%B6%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F#cite_note-we_1995-2 [2
показать весь комментарий
20.10.2025 14:40 Ответить
То, значит, "степени требовал военно-административный термин"?
показать весь комментарий
20.10.2025 14:42 Ответить
Ви в переважній більшості проводите фахову аналітику і наводите грамотні аргументи.
Але чомусь не враховуєте одного з найважливіших макро-показників - відсоткової диспропорції між працюючим населенням і пенсіонерами.
А він в нас в Україні нажаль найгірший у всій Європі - і тенденції до подальшого погіршення.
Поки що ніхто не запропонував системного комплексного багаторівневого багаторічного сталого плану для суттєвого радикального перелому цих негативних тенденцій.
А без цього майбутнє дуже примарне.
показать весь комментарий
18.10.2025 18:31 Ответить
Головне завдання України зараз - вижити. Ми це і робимо. Після війни з цим всім будемо розбиратися. Я завжди вірив і вірю в український народ. Ми зараз найзгуртованіша нація у світі. Подивіться, як хлопці захищають країну, як населення збирає донати і все необхідне для фронту. Так, гниди є. Вони завжди є і будуть, але якщо ми не будемо вірити в себе, в свою країну, то зникнемо. Тоді нащо гинуть наші герої? Нащо цец спротив? Хто не хоче в цій країні жити - поклав паспорт на митниці і йди світом. Ми нікого не тримаємо. Нащо мені в Україні люди, які не хочуть тут жити? Зараз світ технологій. Великої кількості людей, щоб орати, сіяти, щось вирощувати не треба. Потрібні ОСВІЧЕНІ люди, а не заробітчани. Я ненавиджу, коли хтось хвалиться, що зараз на заробітках, а ми в Україні - дурні. Ні . Це він дурень, тому й бідний. Мій дідусь, який до 1944 року володів 3 заводами в Закарпатті, колись мені сказав: "Не шукай гарної долі на чужині, бо там тільки горе знайдеш"
показать весь комментарий
18.10.2025 19:01 Ответить
ТОму що дупа різко почала зросатит ще після карантину 2020, який тоже був "геніально" облаштований . І багато почали думати про виїзд ще тоді, і війна лише підтвердила щоце було вірно. Сенсу повертатися нема, зовсім.
показать весь комментарий
19.10.2025 10:56 Ответить
Карантин був облаштований краще, ніж в багатьох країнах, в тому числі і європейських. Не дивлячись на те, що умови стартові були гірші, чим багатьох країнах. Але це все одно був жах
показать весь комментарий
19.10.2025 14:09 Ответить
Дивно, але постійно Ви, пане Мовчан, перший поскиглити.
Це робота така чи Ви від природи плаксій?
Скиглити це перше що потрібно народу України в нашому ********* становищі.
показать весь комментарий
20.10.2025 08:46 Ответить
а де в цьому всьому доляха зеленого та миндича?? Що нема...ну тоді такі шахеди нам непотрібні...
показать весь комментарий
18.10.2025 10:04 Ответить
я ж написав, що невідомий український партнер)))) Тому там точно нема долі Міндича)))) Але БПЛА вже працюють по русні
показать весь комментарий
18.10.2025 12:59 Ответить
Згоден с вами. Харків був та мабуть досі залишається інтелектуальною столицею України.
Стосовно деяких важливих опцій Artemis ALM-20, зокрема - бойових операцій у складі роїв, то, на відміну від ворожих Гераней, прямих згадок про інтеграцію Artemis ALM-20 у рої (swarm operations) у доступних джерелах немає - фокус на автономних глибоких ударах одиночними апаратами. Однак, пишуть, що платформа AuterionOS (основа Skynode N) підтримує ройові сценарії: вона тренована на FPV-роях і адаптована для координації множинних БпЛА.
Ворог дуже просунувся у тактиці застосування Гераней, зокрема, у комбінованих ударах з Герберами для насичення ППО. Можливо і нам з партнерами до ALM-20 доцільно розробити та серійно виробляти ще й аналоги Гербер для масованих комбінованих ударів по тилам ворога.
показать весь комментарий
19.10.2025 01:47 Ответить
Цікаво: за чотири роки війни США, Німеччина та Україна зробили дрон, який можливо може наздогнати за своїми ТТХ іранський "мопед"? То хто ж тоді справжня наддержава?
показать весь комментарий
19.10.2025 09:38 Ответить
Ну я б так не казав. Шахед пройшов величезний період оновлень і оснащень. Я пам'ятаю перший Шахед, який впав на Північній Салтівці весною 2022 року. Це було одоробло з мотором від мопеда. Гриміло, свистіло, легко ріддавалось впливу РЕБ. Але москалі теж вчаться. Вони доробили його, переобладнали, запустили масове виробництво. А Artemis ALM-20 - це вже якраз остання версія Шахел, до того ж більш удосконалена і дороблена. Таке буває. В НАТО тільки зараз почали думати про БПЛА. У них інша докрина: повно літаків, ракет, есмінцев і тд. Вони не воюють в ближньому бою, як ЗСУ. Тому й БПЛА були літакового типу
показать весь комментарий
19.10.2025 12:22 Ответить
Спочату то був, німецький мопед, в вісімдесяті роки
показать весь комментарий
19.10.2025 14:12 Ответить
Це копія Шахеда?
показать весь комментарий
19.10.2025 11:18 Ответить
Вище пояснив все)
показать весь комментарий
19.10.2025 12:25 Ответить
показать весь комментарий
20.10.2025 16:10 Ответить
Пиотковский высмеивал шахед как устаревший еще 2022 году
показать весь комментарий
19.10.2025 20:17 Ответить
У него были основания так считать. То что год назад пыталось долететь до Израиля было настоящим дерьмом.
показать весь комментарий
19.10.2025 20:55 Ответить
От тому я й написав, що Artemis є аналогом ********* Шахеди, який модернізували
показать весь комментарий
20.10.2025 11:10 Ответить
Вау! Ми зробили аналог БПЛА 80х років,
показать весь комментарий
19.10.2025 20:29 Ответить
щоб не було такого... зроблять у США, а тоді скажуть шо використовувати можна тільки куди дозволимо
показать весь комментарий
19.10.2025 21:22 Ответить
Нарешті розкрився ОПіешний політрук у всій красі. Я так і знав що непросто так він тут дрстрочить.

"Чи залишаться вони в Європі? НІ. Там нічого робити. Там араби, там нема перспективи."
***
"я чомусь впевнений, що нас приймуть в ЄС. Тоді більшість перестане виїзджати, бо тут буде повно роботи."
***
"Не люблю песимістів, які пророкують нам занепад і поганий кінець економіки."
***
"Головне завдання України зараз - вижити. Ми це і робимо. Після війни з цим всім будемо розбиратися." Післявійни. Неначасі.
***
"Ми зараз найзгуртованіша нація у світі."

Але політрук - то таке. І не таких бачили.
А от скажіть люди: чи хочете ви жити в одній країні з такими істотами, які настільки зневажають, цькують, презирливо насміхаються над біднотою? Над тими хто працює? Я б вам не радив.

"Хочу подивитися на парубка чи дівчину з України, яка захоче працювати на будівництві чи копати канави, або ж бути офіціанткою чи збирати овочі і фрукти. "
***
"То у вас на Прикарпатті так, бо не хочете вчитися і живете заробітками."
***
"Самі винуваті, що бідні, бо дурні"
***
"БІДНІ, БО ДУРНІ. Бо спочатку в рашку їздили на заробітки, тепер в Європу. Але так і залишились бідними"
***
"Зараз світ технологій. Великої кількості людей, щоб орати, сіяти, щось вирощувати не треба. Потрібні ОСВІЧЕНІ люди, а не заробітчани."

Але все ж таки є одне питання: "Хто не хоче в цій країні жити - поклав паспорт на митниці і йди світом." А ЩО, ТАК МОЖНА?

""Не шукай гарної долі на чужині, бо там тільки горе знайдеш"
Добре що таких дурнів мало серед людства. Бо така гарна країна як США ніколи б не була створена.
показать весь комментарий
20.10.2025 07:04 Ответить
От політруком мене ще не обзивали))) Це так смішно писати про людину, яку не знаєте. Так, я проти заробітчан, бо знаю їх ситуацію не з розмов. Так, я за те, щоб українці були освіченими і не працювали за копійки ні в Україні, ніде-інде. Чи проти я бідноти? Так, бо вважаю, що, маючи освіту і мізки, є можливість краще жити, є можливість розвиватись. Я народився в глухому гірському закарпатському селі. Міг теж на заробітки їздити. Був приклад мами, яка роками їздила на буряки. Батько загинув, коли мені було 4,5 роки. Але я вчився, добре знав математику, поїхав вчитися, набиратися розуму. З моїх однокласників майже всі й досі їздять по заробітках або спилися і сидять вдома. А могли стати освіченими людьми, непогано деякі з них вчилися, заробляти на себе, вести бізнес, бути заможніми, але зробили свій вибір. Як і я зробив. Тому не треба мені тут розказувати якісь байки про ОП-шного політрука. Я ненавиджу Зе і тих, хто привів країну до всього цього. Але й не треба забути про тих, хто привів їх до влади. Отих 73%. Бо саме вони бідні, бо дурні
показать весь комментарий
20.10.2025 11:08 Ответить
"Большинство всегда неправо потому, что большинство людей идиоты"

Э.А. По
показать весь комментарий
20.10.2025 13:53 Ответить
Розмову про безпілотники кацапські "послєдоватєлі" перевели в коментарях на те "как всьо плохо". Значить зачепило.П.Н.Х.
показать весь комментарий
20.10.2025 08:34 Ответить