18023 посетителя онлайн
5 951 70
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Збереження української державності буде смертю російської імперії

Якщо Росія зможе втримати Україну — вона зупинить розпад своєї континентальної імперії. Якщо вона втратить Україну, почнеться реальний період розпаду російської імперської державності. Не Російської Федерації. При цьому це може включати, що Росія, розпадаючись, зможе приєднати значні частини територій колишніх колоній: Схід України, Абхазію з Південною Осетією.

Це не означає, що імперія не розпадається. Розпадеться, забираючи собі частину територій країн, які вона не змогла повністю утримати у своїй сфері впливу чи територіальній інтеграції.

У новому порядку, який може виникнути в результаті розпаду російської імперії, на якійсь міжнародній конференції колишнім радянським республікам доведеться погодитися з новими кордонами і з новою демографічною ситуацією в обмін на те, що Росія більше ніколи не зможе диктувати їхнє майбутнє, — тому населенню, яке тут залишиться.

Це, звичайно, не буде та Україна, яку ми знали до 2014 року. Та Україна загинула, і ми її більше ніколи не побачимо. Це буде нова Україна, післявоєнна, в інших кордонах, з іншою демографією, іншою національно-державною філософією. Якщо ця Україна виникне, тому що альтернативою є приєднання українських земель до Російської Федерації і остаточне закінчення українського проєкту, принаймні на етнічних землях. Ми між двома такими виборами.

Звичайно, ще раз повторю, збереження українського державного проєкту одночасно буде смертю російської імперії. Але скільки для цього буде потрібно років, жертв, поневірянь і масштабізації конфлікту — я вам цього не скажу.

Континентальна імперія так просто не здається. Вона може поховати під своєю смертю величезну кількість очікувань сусідніх країн. Навіть тих, які не були частиною імперії.

Топ комментарии
+21
"Це буде нова Україна, післявоєнна, в інших кордонах, з іншою демографією"
І тут автор безперечно правий

показать весь комментарий
09.11.2025 19:50 Ответить
+9
>вона зупинить розпад своєї континентальної імперії.

Не бачу розпаду, в чому він проявляється?

>Якщо вона втратить Україну, почнеться реальний період розпаду російської імперської державності. Не Російської Федерації. При цьому це може включати, що Росія, розпадаючись, зможе приєднати значні частини територій колишніх колоній: Схід України, Абхазію з Південною Осетією.

Розпад, поєднанний з анексією земель. Що за антиінтелектуальна маячня?
показать весь комментарий
09.11.2025 21:12 Ответить
+6
Враховуючи те що ЄС голосує за більшість законів і постанов разом з монобільшістью, навіть якби події в 2019 розвернулись по іншому, кардинальних змін не відбулось би. Приймались би майже ті самі рішення, був би той самий об'єм грошей і можливостей. Була б покращена дипломатична складова і трішки військова.

А стосовно національної катастрофи все вірно. Можна пробачити все: корупцію, дурість влади, невдачі на фронті, але розворот агресії війська і правлячого класа всередину країни ні. Притому що це підтримує частина громадян. Ніяка сила, ніякі обіцянки, ніякі гроші не втримають тут людей. Бо довіри немає і вона не відновиться ніколи.
показать весь комментарий
09.11.2025 20:51 Ответить
Комментировать
Сортировать:
"Це буде нова Україна, післявоєнна, в інших кордонах, з іншою демографією"
І тут автор безперечно правий

показать весь комментарий
09.11.2025 19:50 Ответить
А чим не подобається Бангладеш? Ну, не хочеш з Бангладешу, будеш брати з Непалу. Все одно ж хтось працювати мусить замість тих, що втекли до Європи
показать весь комментарий
09.11.2025 20:51 Ответить
І втечуть ще більше. Країни глобального Півдня це наша нова реальність, що б не сталось. Або кацапи, білоруси, молдовани, і так далі, якщо тут створять зарплату 2500 євро а паспорт своєї країни буде захищати гастарбайтерів від мобілізації. Тоді так, ці теж можуть приїхати. Питання в тому що якщо Лукашенко хоча б намагається запросити українців на ПМЖ, то наші ні.
показать весь комментарий
09.11.2025 21:12 Ответить
Лука вже шось починає закидати, що в країні потрібні робочі руки. Навряд шоб він цим агітував чучмеків.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:12 Ответить
А чим тобі подобається бангладеш-непал? І чому ти їх хочеш?
показать весь комментарий
10.11.2025 08:57 Ответить
Звичайно автор правий ... недаремно пан Портников отримав в 2023 році Шевченківську Премію за згоди ОПи!
показать весь комментарий
09.11.2025 22:12 Ответить
коли розпадалися Британська, Французька, Іспанська чи Австро-угорська імперії - вони не забирали собі тисячі кв. кілометрів території з іншим етнічним складом населення, максимум якісь невеличкі острівки, десь за тисячі кілометрів від метрополії

але росія не європейська а азійська імперія, тому її розпад триває по-іншим законам
показать весь комментарий
09.11.2025 20:08 Ответить
По яких законах? Поясніть будь ласка.
показать весь комментарий
09.11.2025 21:08 Ответить
за законами чингісхана (спитайте в туркменів або узбеків), або за законами халіфату (спитайте в греків або євреїв), або за законами оттоманської імперії (спитайте в греків та вірменів)
показать весь комментарий
10.11.2025 00:25 Ответить
А ти вже спитав у туркменів, греків, вірменів? Скількох з них вже встиг опитати?
показать весь комментарий
10.11.2025 08:58 Ответить
показать весь комментарий
10.11.2025 09:14 Ответить
Особливо враховуючи, що 3 з 4 названих не були континентальними.
показать весь комментарий
10.11.2025 09:16 Ответить
ну поцікавтесь що таке була столітня війна, чи якою мовою розмовляли мешканці корсіки
показать весь комментарий
10.11.2025 09:24 Ответить
В Портникова мова йде про те, що важко розпадаються саме континентальні імперії. А ви кажете, що Британська, Французька, Іспанська імперії розпалися легко. Так все вірно - вони ж і не були континентальними.
показать весь комментарий
10.11.2025 09:27 Ответить
перед тим як стати "океанськими" імперіями ці імперії стали "континентальними" в Європі

всі ці розподіли на "континентальних" чи "океанських" досить умовні - те що за океаном теж континент
показать весь комментарий
10.11.2025 09:35 Ответить
Этот самозванный начальник похоронной команды товарищ Иляш тупо и нагло врёт:


"50% етносу поїхали і не вернуть( українки мають сімї з німцями і поляками)
- около 1 млн погиблі+інваліди
- економіки знищена як клас і її відновлення треба сверх зусилля чого не буде
- землі заражені, екологія знищена"

Какие на хрен "50 % этноса поїхали і не вернуться" ? !

Выехали в качестве беженцев 7 миллионов жителей Украины. Это что, 50 % ? То есть, в Украине на 1 января 2022 года было 14 миллионов жителей?

Какая на хрен "економіка знищена", когда в прифронтовом Чернигове действует такое же огромное количество магазинов, кафе и ресторанов, как в 2019 году до ковида и до войны, а в магазинах умопомрачительное изобилие продуктов высочайшего качества. В 2019 году на улицах Чернигова 35 % всех автомобилей - это были совковые старые "Жигули" и Москвичи, а в июле этого я был поражён тем, что в Чернигове теперь все люди ездят только на хороших иномарках, в городе просто шикарные дороги и тротуары.
показать весь комментарий
10.11.2025 01:16 Ответить
"всепропало"____________где то я это уже слышал!
показать весь комментарий
09.11.2025 20:29 Ответить
Тай до зелені було не дуже райдужно...За період з 2014 по 2019 рік з України виїхали мільйони людей, однак точні цифри складно підрахувати, оскільки вони включають як трудових мігрантів, так і біженців, а також різні види міграції (тимчасова, постійна, сезонна). Згідно з даними українських та міжнародних організацій, у 2014 році країну залишили близько 545 тисяч осіб, а в 2015 році - понад 760 тисяч, причому більшість з них вирушили до Росії та Білорусі. У 2019 році, за оцінками уряду, з України виїхало 1,5 мільйона осіб, а загальна кількість українців, що емігрували за 10 років до 2019 року, склала 4 мільйони.
показать весь комментарий
09.11.2025 20:41 Ответить
Враховуючи те що ЄС голосує за більшість законів і постанов разом з монобільшістью, навіть якби події в 2019 розвернулись по іншому, кардинальних змін не відбулось би. Приймались би майже ті самі рішення, був би той самий об'єм грошей і можливостей. Була б покращена дипломатична складова і трішки військова.

А стосовно національної катастрофи все вірно. Можна пробачити все: корупцію, дурість влади, невдачі на фронті, але розворот агресії війська і правлячого класа всередину країни ні. Притому що це підтримує частина громадян. Ніяка сила, ніякі обіцянки, ніякі гроші не втримають тут людей. Бо довіри немає і вона не відновиться ніколи.
показать весь комментарий
09.11.2025 20:51 Ответить
Е ні, корупцію пробачати не можна. Особливо зараз. В принципі, це один з основних тригерів чому на фронті не все ок. Люди не дурні.
показать весь комментарий
09.11.2025 21:41 Ответить
Люди не дурні, і ці ж люди воюють за корупціонерів- тут шось не стикується.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:15 Ответить
Ок. Корупціонерів не чіпаємо. Так і запишемо.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:21 Ответить
Ні, треба людей виписати з розумних. Тоді все складпється.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:25 Ответить
Прибрехуєте і робите необгрунтовані припущення: Враховуючи те що ЄС голосує за більшість законів і постанов разом з монобільшістью, навіть якби події в 2019 розвернулись по іншому, кардинальних змін не відбулось би.
показать весь комментарий
09.11.2025 21:51 Ответить
Військо взяло за взірець УНРівське військо, яке могло воювати тільки проти свого народу. З тим же майбутнім результатом.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:20 Ответить
Це дуже спірна думка. Більшовики не відрізнялись миролюбністю і почали традиційно з сепаратизму Донбаса і військової агресії. Поляки теж.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:55 Ответить
Так проти них і не змогли. Донбас , принаймні частина, тоді був пролетарським і пробільшовицьким, і таки мабуть більш ідейним.
показать весь комментарий
09.11.2025 23:22 Ответить
як бонус: купа зрадників нації ще хочуть сюди навезти різнокольорових з індії, китаю, бангладеш тощо, що остаточно знищить залишки української нації
показать весь комментарий
09.11.2025 21:13 Ответить
Так, але питання не зовсім в зраді. По перше бангладешцям можна платити суттєво менше. По друге мобілізація, точніше те в якій формі вона відбувається, зробила вулиці порожніми. Кадровий голод величезний. Ну і перед власниками бізнесу постає питання: або закрити бізнес, або альтернативні варіанти. От ви б яке рішення прийняли?

Інше питання, що відбувається фактично насильницьке витіснення етносу. Перша і головна проблема це дії Росії, а друга це наші способи реагування на загрози.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:14 Ответить
>Інше питання, що відбувається фактично насильницьке витіснення етносу.

Допомогу цьому я і називаю зрадою нації. Проблеми з бізнесом? Автоматизація.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:19 Ответить
Будівельну галузь Ви пропонуєте автоматизувати?СГ???
показать весь комментарий
10.11.2025 05:06 Ответить
"[…] в обмін на те, що Росія більше ніколи не зможе диктувати їхнє майбутнє […]

"[…] доведеться погодитися з новими кордонами […]".

Особливо розчулило оте "ніколи"… В обмін на відмову цілком реальних територій.
показать весь комментарий
09.11.2025 20:37 Ответить
не треба повторювати ленінські тези ...та і те шо хочуть слуги зеленського Мамона ...всі розуміють правду , Україну рвуть вже 1000 років , при цьому розкладі ,коли якась секта кидає капітал на те шоб забрати собі українські землі , а людей змусити їх залишити , можно тільки почекати ,коли ті хто забере українську теріторію ,буде чесно працювати на цій землі для нашого закордоного добробуту ,ми будемо купляти хліб і молоко і всі українські ресурси за копійкі ,а вони хай працюють на нас ....
показать весь комментарий
09.11.2025 20:44 Ответить
Нереально- оптимістично, пане Віталію.
Хотілося б, щоб це "Ніколи не зможе диктувати" справдилося.
показать весь комментарий
09.11.2025 20:58 Ответить
А пропагандисти завжди запускають нереально-оптимістичні тези. Ніколи не кажи ніколи.
показать весь комментарий
10.11.2025 06:46 Ответить
>вона зупинить розпад своєї континентальної імперії.

Не бачу розпаду, в чому він проявляється?

>Якщо вона втратить Україну, почнеться реальний період розпаду російської імперської державності. Не Російської Федерації. При цьому це може включати, що Росія, розпадаючись, зможе приєднати значні частини територій колишніх колоній: Схід України, Абхазію з Південною Осетією.

Розпад, поєднанний з анексією земель. Що за антиінтелектуальна маячня?
показать весь комментарий
09.11.2025 21:12 Ответить
А це все за Оруеллом - анексію нових територій треба називати розпадом імперії, війну - миром.
показать весь комментарий
10.11.2025 06:47 Ответить
це розпад шредінгера, зрозуміють не всі
показать весь комментарий
10.11.2025 10:44 Ответить
Яке глубокомисліє! Друг болот?
показать весь комментарий
09.11.2025 21:55 Ответить
Дурень думкою багатіє. А якщо тобі рве дупу від інших точок зору - читай чат телемарафону.
показать весь комментарий
10.11.2025 06:48 Ответить
Це як зі смертю пуйла - з 2014 року пророкують, що ось-ось він помре...
показать весь комментарий
10.11.2025 09:00 Ответить
Так, так, і ще путіна скинуть якщо закінчиться війна / в росії буде мобілізація / дрон влучить в кремль (необхідне підкреслити)
показать весь комментарий
09.11.2025 21:41 Ответить
росія , росія .... В світі є багато країн , у народів яких мало землі , мало питної води і мало їжі , але є ядерна зброя. І ці країни недалечко від нас. А у нас немає ядерної зброї і немає союзників.
показать весь комментарий
09.11.2025 22:49 Ответить
А є багато країн, у яких мало землі, невелике населення, нема ЯЗ і все у них норм. Швейцарія, Данія, Швеція, Норвегія, наприклад.

І щось підказує, що секрет не у територіях, а саме у населенні.

"У дурня гроші довго не затримуються".
показать весь комментарий
10.11.2025 00:56 Ответить
смертю російської імперії могло би бути виокремлення русскоязичної республіки етнічних русскіх від русскоязичної імперії етнічних русскіх

але ніхто з русскоязичної опозиції путіну не ставить питання саме так

трансформувати імперію в республіку русскіє опозіціонери згодні лише із збереженням або збільшенням їхньої території - але саме територія і є основою імперії і ідентичності русскіх
показать весь комментарий
10.11.2025 00:58 Ответить
у хабаровському краї параші проживає 400 000 китайців вони в параші плодяться як кролики бо обмежень немає . от коли їх там буде пару мільйонів вони волатимуть як дамбасянє і кримсянє щоб китай їх захистив і буде там хнр і референдум
показать весь комментарий
10.11.2025 06:45 Ответить
Геніально, вакула! То треба просто зачекати, поки китайці розмножаться і їх стане в кілька разів більше.
показать весь комментарий
10.11.2025 06:50 Ответить
колись давно 800 років тому чингізхан створив імперію яка була в рази більшою від римської від олександра македонського від османської . зараз в китаї проживає 1.41 мільярда людей вони дуже талановиті і працьовиті і вони під керівництвом кпк .комуністів. побудували капіталізм . те що китайоси заберуть собі все від урала до владивостока . до речі китайці і досі називають це місто хейшеньвей . немає сумніву а потім підуть на захід і де зупиняться не знає ніхто а перед цим захоплять всю середню азію --- у портнікова не досить ума щоб припустити яким буде світ через 150-200 років
показать весь комментарий
10.11.2025 08:08 Ответить
перша приватизація в російській імперії відбулася за імператора алєксандра 1-го : на уралі государєви пушєчниє заводи передали купцам дємідовим, за мзду, конєчно

потім такий же самий процес відбувся під керівництвом єльцина, в ліхіє 90-тиє

те ж саме відбувається і в китаю

вивіска компартії - то просто вивіска, кожен (Захід, китайський народ) бачить там щось своє, а рєшали роблять своє - і так вже 5 тисяч років
показать весь комментарий
10.11.2025 09:32 Ответить
Мало того, пане Портніков, "Україна за три дня"! Чи то , за 4 роки? Чи то як?
показать весь комментарий
10.11.2025 07:59 Ответить
"Якщо вона втратить Україну, почнеться реальний період розпаду російської імперської державності " - а ЯКЩО не почнеться, пане Портников?
показать весь комментарий
10.11.2025 09:01 Ответить
Знову всі на Портникова накинулися. Він завжди казав чітко і послідовно. Якщо немає гарантій безпеки й взагалі реально не впишуться "союзники" - це дуже довга війна. Довга війна - це гарантована втрата населення (ну будуть кладовища й кладовища, іншими словами) при будь-якому фіналі. А вам все щось не подобається. Так що прийміть визначену нам всім долю з посмішкою. В нас же немає іншого вибору)
показать весь комментарий
10.11.2025 09:15 Ответить
проект - це зелена помилка природи, яка уявила себе главою одної з колись найбільших демографічно, економічно, промислово і т.д. держави у Європі. що афтар пропонує? згуртуватися навколо зеленого шматка лайна в очікуванні... чого?
показать весь комментарий
10.11.2025 11:14 Ответить