9240 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Чотири категорії СЗЧ

зсу, військові

Росіяни вже підняли і понесли по паблікам озвучену Федоровим статистику СЗЧ - 200 тисяч. КІлькість захмарна. Але хто ці люди. Вирішила трохи розтлумачити аби збавити градус здивування - засудження.

Чи дійсно всі ці люди дизертири?

Насправді існує аж 4 категорії СЗЧ.

  • Перша - це ті, хто недолегалізувався у війську. Тобто, воїн, який хотів перевестися в інший підрозділ і не отримав цієї можливості пішов на переведення через СЗЧ. Це була популярна схема ще минулого року. Навіть деякі підрозділи мали нахабство публічно пропонувати такий тип переведень. Та все не так добре закінчується для цієї категорії. Адже для легалізації в новому підрозділі треба ще й рішення суду, який може тривати місяці.

Так от, є безліч воїнів, які воюють вже у нових підрозділах, але так в них і не оформленні.

І тут я вас здивую - це і пілоти-бомбери і навіть штурмовики. Тобто людина фактично у війську. Юридично - без прав і посади, ГЗ і гарантій від держави у разі поранення чи загибелі все ж воює. Я знаю особисто такі випадки.

І міністр Федоров заявив, що нам потрібно вирішити проблему з СЗЧ.

Рішення - це на законодавчому рівні змінити процедуру розгляду у суді для саме таких воїнів. Повторюсь - їх чимало.

  • Друга категорія - СЗЧ після перебування в окопі понад 100 днів. Нажаль повертатись після такого "життєвого квесту" знову в піхоту і заходити на позицію на невизначений час вдруге, погоджуються не всі. І саме такі воїни теж потрапляють в статистику СЗЧ.

Рішення проблеми - надавати воїну гарантії, що після виходу з окопу він матиме право вибрати іншу посаду. Навіть в іншому підрозділі. к наприклад це сталось із Сергієм Тищенко, який провів в окопі 471 день, а після нього повернувся на посаду парамедика в медроту.

  • Третя категорія - найбільш злосна - "схематозники". Або як їх називають у військах професійні СЗЧ.

Тіпи, йдуть у СЗЧ перед заходом на позицію. Потрапляють у "обрез" (батальйону резерву). Відстежуються там якийсь час і коли приходять "покупці" з інших бригад, погоджуються на посади. Проходять знову підготовку. Стають на ГЗ. Отримують місяць-два це ГЗ, а перед заходом на позицію і на завдання - знову у СЗЧ. І далі по колу. І по кілька разів.

Рішення - єдина база таких схематозників, в яку мали би доступ всі підрозділи ЗСУ. Щоб підрозділ розумів, що він бере саме такого бійця, який отримуватиме державне забезпечення без жодного бажання виконувати завдання, скільки сил і засобів би в нього інструктори в новому підрозділі не вкладали би.

  • Четверта категорія - СЗЧ після БЗВП. Найбільш масова. Але теж не 200 тисяч. Такі стають дезертирами навіть не побувавши в першому бою. От із ними треба працювати.

Рішення - це ті, кого можна переконати і з кого можна створити воїна. Але тут мають бути і психологи і командири, які розтлумачать, що за Україну не вm&рають, а вb£вають. І цьому можна навчитись. Бо жоден професійний воїн не народився з автоматом.

Топ комментарии
+12
4) СЗЧ при першій можливості після бусифікації - цілком логічний крок для нормального чоловіка. Перестаньте принижувати людей і ставитися до них як до рабів, і тоді ця категорія зникне.
показать весь комментарий
15.01.2026 20:09 Ответить
+10
А ті хто за 4 роки задовбався і з*бався - це не категорія? Їх мало? Зідовбався це не лише про небажання - це ті кому здоров'я не дозволяє. Я всієї статистики не знаю але думаю шо їх багато, і саме вони є основним джерелом демотивації - як продукування ухилянтів, так і вашої четвертої категорії. Вводьте чіткі терміни служби і звільняйте тих хто 4+ років. Бо буде біда. Люди бачать що їх чекає, що майбутнього немає і саме тому втікають на старті. ІМХО.
показать весь комментарий
15.01.2026 20:15 Ответить
+9
"ППО-шники не опинялися" - головна задача не піхотних підрозділів - це переведення їх в піхоту, оскільки великої потреби у ППО-шникає немає через низькі втрати там.
Головна проблема СЗЧ - це те, що закінчилися охочі стати безкоштовними рабами-смертниками. Тому або влада почне використовувати дрони замість людей, або нехай платить по 15 млн. гривень з податків за підписання контракту. Відсутність плати за підписання контракту - це ГРАБУНОК українських військових.
"за Україну не вm&рають, а вb£вають". Що сталося з 2 млн. мобілізованих? Мобілізація - це дорога в один кінець!
показать весь комментарий
15.01.2026 17:51 Ответить
Комментировать
Сортировать:
1. Збільшення оплати+введення виплат за оформлення контракту+бонуси контракту 18-24 поширити на всіх добровольців.
2. Нормальна БЗВП з адекватними побутовими умовами (ну є ж нормальні учебки з кімнатами на кілька осіб і душем, а є, наприклад, Гондурас). Плюс, можливість на деякі посади мобілізуватися БЕЗ БЗВП (таке ж було можливо в 2022 і навіть у 2023 році, потім Сирський то прикрив). Якщо людина йде на посаду, де треба за компом сидіти, то йому та БЗВП не особливо і треба.
3. Заборона принаймні добровольців переводити в інший підрозділ/на іншу посаду без їх згоди. Щоб, приміром, ППО-шники не опинялися в піхоті.
4. Відпустки мають бути 45 днів мінімум і 30 обов'язкових.
показать весь комментарий
15.01.2026 17:13 Ответить
"ППО-шники не опинялися" - головна задача не піхотних підрозділів - це переведення їх в піхоту, оскільки великої потреби у ППО-шникає немає через низькі втрати там.
Головна проблема СЗЧ - це те, що закінчилися охочі стати безкоштовними рабами-смертниками. Тому або влада почне використовувати дрони замість людей, або нехай платить по 15 млн. гривень з податків за підписання контракту. Відсутність плати за підписання контракту - це ГРАБУНОК українських військових.
"за Україну не вm&рають, а вb£вають". Що сталося з 2 млн. мобілізованих? Мобілізація - це дорога в один кінець!
показать весь комментарий
15.01.2026 17:51 Ответить
Ви чомусь апелюєте до тільки новеньких які ще ніяк себе не проявили, але чомусь похерили тих хто з перших днів став на захист, коли мови про гроші ще не було. Так само як похерили загиблих. Ті хто воюють з перших днів, а їх залишилося не так вже і багато, мають також права. І на гідну винагороду і на ДЕМОБІЛІЗАЦІЮ.
показать весь комментарий
15.01.2026 19:22 Ответить
Так я ж пишу про гідну оплату праці та більші відпустки усім. А для демобілізації багатьох тих, хто воює з перших днів, спочатку необхідні нормальні ВЛК, бо у багатьох уже стан здоров'я не для служби. Власне, нормальні ВЛК для всіх треба, бо чимало СЗЧ - люди із букетом хронічних хвороб, визнані "придатними" (це стосується як новомобілізованих, так і тих, хто служить вже давно).
показать весь комментарий
15.01.2026 19:46 Ответить
Ідеї хороші, я особисто, та багато хто за, дійсно так було б легше, але якщо на військовослужбовця кожного дивитись окремо:
По 1. А в чому винні, ті хто служить, наприклад з 2014 року, і станом на 2022 рік служили по контракту і зараз продовжують по старим, вони не люди, так само як і мобілізовані??? Може просто зарплату підняти (той самий посадовий оклад який менше мінімалки, навколо якої вона формується).
2. Коштів не має, якщо 107 курс в польші - це 500-700 пострілів на добу, то в Україні аналогічний - 50-60 (і це не проста піхотна частина), не має в Україні нормального БЗВП і не може бути в системі кумівства. Є поодинокі виключення, але це "потімкінські села". Виділили + 2 дні на тренування по збиттю дронів, і що? Тренують, ні, ну може 2 рази з АК (з АК б...ть) по мішені на дроні, і це все робиться за годину, бо більше ресурсів не має, нафіга додаткові 2 дні маринувать, ніхто не може зрозуміті (ну в "потьомкінському полку" може і стріляють картечу, хоча б з автоматичного хатсана).
3. Так не буде, бо в системі кумівства, ніхто не захоче до кума йти в частину, бо там п..ць і всі про це знають, а тому можно доукомлектувати тільки примусова, а за скарги кума ніхто не зніме, бо вище кум.
4. із-за браку кадрів, 30 днів та 15 обов'язкових ледь витягують, не дадуть.
Но, в цьому напрямку дійсно треба щось робить, однозначно.
показать весь комментарий
16.01.2026 14:27 Ответить
4) СЗЧ при першій можливості після бусифікації - цілком логічний крок для нормального чоловіка. Перестаньте принижувати людей і ставитися до них як до рабів, і тоді ця категорія зникне.
показать весь комментарий
15.01.2026 20:09 Ответить
поставив коня позаду воза - чому виникла ситуація з розшуком "нормального чоловіка" ?

Відповідальний громадянин сам іде у ТЦК і реєструється. А там як провидіння вирішить.
показать весь комментарий
16.01.2026 00:33 Ответить
А ті хто за 4 роки задовбався і з*бався - це не категорія? Їх мало? Зідовбався це не лише про небажання - це ті кому здоров'я не дозволяє. Я всієї статистики не знаю але думаю шо їх багато, і саме вони є основним джерелом демотивації - як продукування ухилянтів, так і вашої четвертої категорії. Вводьте чіткі терміни служби і звільняйте тих хто 4+ років. Бо буде біда. Люди бачать що їх чекає, що майбутнього немає і саме тому втікають на старті. ІМХО.
показать весь комментарий
15.01.2026 20:15 Ответить
Я навіть більше скажу. В 22-му я пішов сам і ху*сосив ухилянтів. Але тепер кардинально змінив свою думку. Якби я тоді знав що доведеться служити 4+ років (а точніше до самої пенсії чи смерті) - я б теж став ухилянтом. Або втік з учебки.
ЗІ так я ахфіцер
показать весь комментарий
15.01.2026 20:21 Ответить
"Задовбався" це мабуть не ті, кому здоров"я не дозволяє.
Вибачайте.
показать весь комментарий
16.01.2026 00:35 Ответить
Мабуть треба поянити. У мене болить спина. Але постійно доводиться тягати якісь речі. Через що ще гірше. Півроку, рік - можна терпіти. Але за чотири - задовбався вже. Чи нога і ти ходиш на костилях. Недосип. Контузії і постійні головні болі і т.д. І тому подібні речі. Те що можна терпіти рік, два, але потім настає виснаження. Армія це не тільки війна. Це неможливість нормально лікуватися, нормально їсти, нормально спати. Взагалі нічого нормального. І якщо у тебе ще якість проблеми то через час приходить кізда. Та і якщо нема то все ріво кізда, бо вони за кілька років точно з'являться.
показать весь комментарий
16.01.2026 06:31 Ответить
Тому що увесь штат солдат недообстежений або взагалі необстежений. При нормальному обстеженні виявляються хвороби про які ви би ніколи і не подумали. Офіцерам похєр на фізичний стан солдата. Офіцер до жодного ящика не підійде і важче стопки не підніме. Оце все не виведення бойових бригад на ппд і злагодження. Тобто солдат не годен працювати. Проте штаби можуть сидіти як сидять десятиріччями. Ха ха ха.
показать весь комментарий
16.01.2026 07:51 Ответить
Де ви бляха служите? Бо у нас ахфіцери іпашать на на рівних. Є звичайно мазані, але такі і є серед солдатів. А решта - звичайні раби. І їбашать за всих і звіздюлей вигрібають більше солдат. Єдине що може на ноль не пошлють, але на ноль у нас і так не пошлють бо ми тиловики і у нас всі обмежені.
показать весь комментарий
17.01.2026 07:45 Ответить
А із спиною під час своєї відпустки зробіть МРТ. У вас одразу виявлять протрузії, запалення і т.д. Буде написано вимагає консультації невропатолога і нейрохірурга. З цією паперою у госпіталь і після лікування якось видурюйте ще реабілітацію хоч би 20 днів. Нормальний нейрохірург радить лікуватися не менше 30 днів. Галімі мед роти вколють обезбол і напишуть звільнення на пару днів. Ха ха ха.
показать весь комментарий
16.01.2026 07:59 Ответить
Шо таке відпустка? хахаха
Для консультації нервопатолога знову таки треба дозвіл пана-рабовласника. А він звичайно його не дасть. А нервопатолог без направлення в/ч не прийме. Отаке у нас рабовласництво, малята.
ВИМАГАЮ ЧИТКИХ ТЕРМІНІВ СЛУЖБИ і звільнення від рабства демобілізації для тих хто 4+ років!
показать весь комментарий
17.01.2026 07:38 Ответить
показать весь комментарий
16.01.2026 19:21 Ответить
Ну от щоб не було першої категорії, треба щоб був перевод із бойової бригади в бойову без погоджень із різними гівнюками. Тобто солдат іде служити під командування від одного полковника до іншого. Тобто від гіршого до кращого. І не треба ніяких погоджень. І що значить підрозділи мали нахабство? Правильно робили підрозділи, що через сзч пропонували переведення. Чого? Тому що армія + без хабаря не працює. А бездарні полковники залишаться без особового складу. Для чого та армія +, якщо все одно треба брати паперове погодження у того, хто ніколи його тобі не дасть? Ну от не буде в нього настрою тобі підписати твій рапорт і все. І ніхто нічого не зробить. Тобто паперова армія розквітає з новими силами. Для чого тоді ще електронна форма цієї галімої хєрні? Для того щоб посадити ще галіму штатну одиницю на електронку. Ха ха ха.
показать весь комментарий
16.01.2026 02:39 Ответить
Це ось хто:
https://www.pravda.com.ua/columns/2025/12/04/8010332/
https://www.pravda.com.ua/articles/2025/06/16/7517270/
Це ті, хто чули про Сопіна, Танчика, Сахарука і т.д., як чатують на людей в лікарнях і поліклініках, під психушками і наркоманськими центрами, хапають і знущаються, що влаштувала ця влада, яке пекло на Землі для людей, які ні в чому не винні, і при тому як все заставлено джипами биків із ксівами, як не воюють треновані і підготовлені, заброньовані силовики, 90% ментів, а в містах всі 100, муніципальні варти, міські охорони, молоді відставники, мількони офіцерів після кафедр чогось не воюють, от тому і СЗЧ, з народу можна знущатись до певної межі, хіба що мета щоб всіх повбивали хто не блатний,
показать весь комментарий
16.01.2026 07:21 Ответить
Поставили б себе на місце тих людей! Чи то вже не люди. як їх силою схопили і за них вирішили, що життя їх скінчилось, не дивлячись ні на що, вони мають вмерти за корупційні посади покидьків, щоб вони не воювали разом із своїми псами? Ось, наприклад, як мене схоплять і кинуть в окоп чи в безглуздий штурм, то як мені до цього ставитись, коли я ще в школі отримав довідку непридатний в мирний час і обмежено придатний у військовий, маю купу проблем зі здоровʼям, в той час, як не воюють підготовлені і треновані? До того ж, як є обовʼязки, то мають бути і права. Не маємо тут жодних прав, при тому багатьох не було і до війни, як от на справедливий суд - покидька, що покалічив мою маму, судять вже 6-й рік, все куплено у тому судді, де верховодить отой головачов, мільярдер з маєтком на Ларнаці, що на 5 років пересидів свій термін. А батька з однієї лікарні виписали за 1 день у жахливому стані, а в іншій замордували! І де наше конституційне право на доступну медицину і справедливий суд? А тепер і решти позбавили.
показать весь комментарий
16.01.2026 08:17 Ответить
Хоча, в принципі, як інженерні війська "воюють" в батаьоні монако замість того, щоб підготувати укріплення, а солдати, які нічому не вчились, не служили і навіть воєнніка не мали, самі риють собі окопи і сидять в них, коли от зараз за вікном мінус 20 градусів! У мене термометр показує 18 за вікном. Уявіть собі на хвилиночку зараз сидіння в такому окопі. Це часто вірна смерть навіть без бою. І на що ці хапуги-керманичі, на яких самих тавра ніде ставити, прирікають людей?
показать весь комментарий
16.01.2026 08:21 Ответить
А є статистика, скільки гине солдат в перший місяць, саме після отієї нев'їбенної бзвп?
Чи то, як повезе? Попадеш до командира воїна, стратега тактика, виживеш.
Попадеш, до пристосуванця конченого м'ясника, загинеш в перший вихід.
показать весь комментарий
16.01.2026 08:36 Ответить
Знайомий прийшов добровільно, записався розвідником, потім його в штурмовики, він сзч. Вернувся .Потім перевівся в до другої бригади,після чого пів года без зарплати, шукав довго правди, поки знайомий тупо не зайшов в офіс МО в Київ з також самою проблемою і зі шкандалем не разрулив, зараз все виплатили за всі місяці по 100к...
показать весь комментарий
16.01.2026 08:47 Ответить
а командири дауни тепер до сзч не мають ніякого відношення?
ще й пишуть що людина яка пробула тисячу днів на позиції може вибрати собі іншу посаду, а чого вона там пробула стільки часу авторів цієї писанини не цікавить? і цікаво чи вибере людина собі нову посаду коли його командир довбойоб дав йому квиток в одну сторону, а той вижив.
P.S. потрібно вирішувати проблему з відповідальністю командирів методом зняття з посад і розжалування хз до рядового складу з подальшою відправкою на позиції де той вимушений герой просидів тисячу днів
показать весь комментарий
16.01.2026 13:35 Ответить
200 тис. це ще замало, справжня цифра 500 тис +)
показать весь комментарий
18.01.2026 11:03 Ответить