8847 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Чотири причини, чому я не підпишу контракт із ЗСУ

зсу

Насправді причин значно більше, але зупинюся на основних.

В умовах останніх змін, коли законодавці пропонують покращення умов служби для контрактників, варто розуміти, що існує дві категорії потенційних кандидатів на контракт.

Перша — мобілізовані військовослужбовці. Саме вони становлять більшість армії і є основним резервом для збільшення кількості контрактників. Частіше цим кандидатам вже далеко за 30 років.

Друга — "ухилянти". Та частка цивільних громадян, яких так прагнуть залучити центри комплектування.

Тому будемо відвертими: більшість нинішніх змін спрямована саме на те, щоб переконати мобілізованих підписати контракт.

Чому цього не зроблю я?

1. Пенсія

Багато людей приходять на контрактну військову службу заради права на військову пенсію. Я ж у неї не вірю.

Для мене важливо не те, скільки пенсії будуть платити, а те, наскільки довго вона залишатиметься достатньою для життя.

На сьогодні права на військову пенсію за вислугу років я не маю. Для цього потрібно або 25 календарних років служби, або після досягнення 45 років мати не менше 25 років загального стажу, з яких щонайменше 12 років і 6 місяців — військова служба.

Я витратив вісім років життя на військове волонтерство — працював у військовій логістиці та був волонтером-інструктором. За це отримав подяки та відзнаки, але не отримав пенсійного стажу. Та вже і не маю часу цей стаж створювати (якщо би хотів собі державну пенсію).

Моя життєва позиція завжди була іншою: створювати активи та бізнес, які в майбутньому на пенсії забезпечуватимуть пасивний дохід. Проте війна та проблеми з мобілізаційною системою (ухилянство співгромадян, які не планують приходити на заміну мене) фактично позбавили мене можливості займатися цим.

Сьогодні багато добровольців, які воюють із перших днів повномасштабного вторгнення, опинилися перед вибором: контракт або продовження служби без нього.

Перспективи забути про цивільне життя та забути про можливість формування майбутніх пенсійних дотацій. Будь готовий зустріти сиву старість на пенсію жебрака від держави.

2. Відповідальність

Контракт часто означає не лише стабільність, а й додаткову відповідальність.

Саме кадровим військовим найчастіше передають матеріальні засоби та посади, пов'язані з матеріальною відповідальністю.

На практиці це означає роки паперової роботи, списання майна, розслідування втрат і постійний ризик отримати на себе так звані "вісяки" — майно, яке фактично втрачено, але юридично не списано.

Передати таку посаду іншій людині надзвичайно складно. Потрібно знайти того, хто погодиться прийняти на себе не лише майно, а й усі проблеми, які накопичилися роками.

Тобто звільнитися по закінченню війни та контракту із "вісяком", це щє той квест. А війна - це постійні втрати майна.

3. Деградація

Більшість військових професійних навичок погано конвертуються в цивільне життя.

Саме тому багато військовослужбовців після звільнення переживають кризу адаптації.

Бізнес живе за принципом: кожного дня доводь свою користь. Якщо ти не приносиш результат — тебе замінять, або знищать конкуренти.

В армії логіка інша. Там можна роками перебувати на посаді незалежно від ефективності. Через це формується прошарок людей, які звикають до системи, де звільнення майже не загрожує.

Я не хочу втрачати навички та звички, необхідні для цивільного життя. Але примусове затягування мене в контракт щороку віддаляє мене від професійних навиків із цивільного життя. Вони стають не актуальними. Я деградую.

4. Здоров'я

Моє здоров'я вже постраждало внаслідок захисту держави. Я офіційно частково обмежений з цього року (відновлююся), якому дозволили бути в бойовому підрозділі, за що я ціную своє керівництво.

Для контрактника погіршення здоров'я часто означає переведення на тилову посаду. А тилова посада нерідко означає зарплату, на яку складно утримувати сім'ю.

Фактично людина із погіршенням здоров'я втрачає можливість нормально заробляти як у війську, так і в цивільному житті.

Тому перспектива втратити здоров'я і залишитися без реальних можливостей для подальшого розвитку мене не приваблює.

На завершення

Сьогодні кадровий голод у війську дедалі частіше призводить до ситуації, коли людині пропонують вибір без реальної альтернативи: або контракт, або продовження служби.

Я поважаю тих, хто свідомо обирає контрактну службу. Для багатьох це правильне рішення.

Але для мене — ні.

З повагою, потиснув руку, Ваш Янгол.

Топ комментарии
+15
Яка мінімальна тепер у військових? 30-50 тис? Тобто на тиловій посаді військовому буде складно утримувати сім'ю? На 30 тис мінімум? А як цивіли роботяги утримують свої сім'ї? Чи вони вже не люди? А пересічні пенси на 4-5 тис? Плюс платне лікування? Тому то розумний роботяга не піде добровільно до ЗСУ навіть за великі гроші. Війна не вічна як і життя
показать весь комментарий
14.06.2026 13:36 Ответить
+14
"ухилянство співгромадян, які не планують приходити на заміну мене".
Вас ніхто і не планує заміняти, оскільки демобілізації немає. Мобілізація потрібна для заміни трупів через ефективну діяльність штурмових полків Сирського.
Іронічно, що відповідальність за матеріальні речі є, а за людей немає. Ніхто нікого не покарає, якщо загинули навіть тисячі підлеглих. Навпаки, нагороди роздадуть за "ефективну діяльність".
Ви та решта за це фактично і воюєте.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:42 Ответить
+9
Моя військова частина складається переважно з тих, чия домівка зараз під окупацією. Так от, більшість знімає квартири, оренда яких приблизно 15 тис ( за піднайом МО повертає тільки 3 тис), а треба ще прогодувати дитину, вдягти її, спорядити до школи, самому щось їсти, заправити авто й т.д й т.п. Й це все, на поки що тільки обіцяні нещасні 670 доларів. Цивільна людина принаймні якісь халтурки знайти може, потаксувати у свобідний час, або ще щось. Військовим така діяльність заборонена. Так що не треба тут розповідати казочки про офігенне життя у ЗСУ, коли воїни навіть базові потреби не завжди можуть закрити.
показать весь комментарий
14.06.2026 14:36 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Чудовий допис. Розкладено все "по полицям".
показать весь комментарий
14.06.2026 13:33 Ответить
Яка мінімальна тепер у військових? 30-50 тис? Тобто на тиловій посаді військовому буде складно утримувати сім'ю? На 30 тис мінімум? А як цивіли роботяги утримують свої сім'ї? Чи вони вже не люди? А пересічні пенси на 4-5 тис? Плюс платне лікування? Тому то розумний роботяга не піде добровільно до ЗСУ навіть за великі гроші. Війна не вічна як і життя
показать весь комментарий
14.06.2026 13:36 Ответить
Що ж, кожному своє...
показать весь комментарий
14.06.2026 14:28 Ответить
Мобілізованим за незгоди заключення контракту, пропонують тільки "вічну службу" без жодних покращень, видно так і буде... Наші предки чомусь говорили в давнину «Рабів до раю не пускають», але це не про вільних українців, а про теперішній нарід.
показать весь комментарий
14.06.2026 14:31 Ответить
Моя військова частина складається переважно з тих, чия домівка зараз під окупацією. Так от, більшість знімає квартири, оренда яких приблизно 15 тис ( за піднайом МО повертає тільки 3 тис), а треба ще прогодувати дитину, вдягти її, спорядити до школи, самому щось їсти, заправити авто й т.д й т.п. Й це все, на поки що тільки обіцяні нещасні 670 доларів. Цивільна людина принаймні якісь халтурки знайти може, потаксувати у свобідний час, або ще щось. Військовим така діяльність заборонена. Так що не треба тут розповідати казочки про офігенне життя у ЗСУ, коли воїни навіть базові потреби не завжди можуть закрити.
показать весь комментарий
14.06.2026 14:36 Ответить
Можуть долучитись (закріпачитись) до ЗСУ і "годувати родину" за 20-50 і навіть 120+. В чому проблема. Але ж ніхто притомний сьогодні добровольцем в армію не йде. (крім хіба що певних офіцерських посад)
показать весь комментарий
14.06.2026 14:57 Ответить
Проте! Служба у війську зараховується до загального стажу, в виплати до розрахунку пенсійних виплат. Наразі цивілу майже неможливо зрівнятися по зарплаті із солдатом, який отримує 20 тисяч, не кажучи вже про 20+30 або 20+100. Бо насправді подібні зарплати отримують тільки керівники або менеджери високого рівня у великих компаніях. Навіть 20 тисяч мало хто по факту отримує насправді. Як запрошують на роботи, обіцяють, по факту майже ніхто не отримує її, через певні нюанси.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:12 Ответить
По мере, вторгнення, велика війна триває. Ні в якій масштабній війни не буває демобілізації до її закінчення. Ані для контрактних, ані для мобілізованих.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:28 Ответить
Ну раз ви не йдете в СЗЧ, то значить насправді зарплата та умови в ЗСУ не такі погані, як ви описуєте.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:36 Ответить
Не знаю в якій жопі України мало хто отримує 20 тисяч коли у Львові вже шукають прибиральниць на 30 тисяч.
Про людей які кладуть плитку чи хороших електриків/автомаханіків я вже мовчу
показать весь комментарий
14.06.2026 15:37 Ответить
По друге, можливо було б робити ротації для тих хто воює вже 4-5 років. І не на 6 місяців а щонайменше на 2-3 роки надавати їм відпочинок. Але, для цього всі ті ганебні мудаки, ухилянти, мають згадати про свій обов'язок захищати своїх жінок, дітей, батьків, інших людей. І прийти та змінити частину ветеранів на війні. Ці ухилянти і є рабами, які ладні кацапам підставити свої сраки, аби їх зараз не чіпали. Проте, так не буде! Якщо кацапи прийдуть до їхнього дому, вони підуть воювати далі, їхніх жінок буде "чпокати" весь той рашистський зброд. А діти будуть залучені до рабської праці на окупантів. Доведено долею тих довбойобів, які залишились в окупації.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:38 Ответить
Ні в якій великій війні не буває і 2 мільйонів "нерозшуканих" і ще стільки ж фейково заброньованих, "по догляду", "діточок до 25 рочків" і т.д.
Але в нас чомусь все це є, в корячаться за всю країну 700 тис. мобіків/контрактників.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:40 Ответить
Тільки латентні рабо вимагають якихось покращень або грошей за порятунок своїх жінок, дітей, батьків. В тилу та за кордоном, окрім дійсно хворих, із чоловіків залишились тільки раби.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:41 Ответить
"Ні в якій масштабній війни не буває демобілізації до її закінчення". Наприклад? А мобілізація 50+ і немобілізація 18-25 в яких війна була?
показать весь комментарий
14.06.2026 15:41 Ответить
"ухилянство співгромадян, які не планують приходити на заміну мене".
Вас ніхто і не планує заміняти, оскільки демобілізації немає. Мобілізація потрібна для заміни трупів через ефективну діяльність штурмових полків Сирського.
Іронічно, що відповідальність за матеріальні речі є, а за людей немає. Ніхто нікого не покарає, якщо загинули навіть тисячі підлеглих. Навпаки, нагороди роздадуть за "ефективну діяльність".
Ви та решта за це фактично і воюєте.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:42 Ответить
А ти звідки "вєщаєш", мабуть із щапічку свого? Хто проспав!? Та кадрові, та добровольці 22-го та 23-го років, майже всі вже віддали життя своє або повністю здоров'я, за вас гнида!
показать весь комментарий
14.06.2026 15:43 Ответить
Ну раз вони не йдуть в СЗЧ, то ЗСУ не так погано, як ви описуєте. Ніхто там не "корчиться".
показать весь комментарий
14.06.2026 15:45 Ответить
А ти піди попрацюй, то узнаєш. Обіцянка - цяцанка.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:45 Ответить
Олігархи розкрадали Україну десятки років, то нехай тепер вони і захищають свої активи.
А для більшості людей у світі держава - це лише юрисдикція зі сплати податків, яку легко міняють міграцією, якщо не влаштовує.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:47 Ответить
"...можливо було б робити..." Це не має жодного значення, що можливо чи неможливо зробити, тому що в реальності владі і так комфортно, тому проблеми армії для них неважливі. Чомусь виключно на військових не вистачає коштів в бюджеті, а на всіх решта завжди знаходяться, навіть для ментів змогли проголосувати за підвищення.
"... Доведено долею тих довбойобів, які залишились в окупації" Точніше яких влада прирекла своєю бездіяльністю на окупацію, висловлюватися потрібно правильно.
Тому не потрібно пробувати заливати "зеленою сичою" всім очі, ніби всі тупі і нічого не розуміють чи не бачать. Влада просто всралася, тому вирішила іти до кінця, а саме вічна війна, яка забезпечить вічну війну. В цій конструкції для них суцільна вигода.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:47 Ответить
А стосовно професій, уточни кого маєш на увазі рабом?
показать весь комментарий
14.06.2026 15:54 Ответить
Якщо до війська прийде 2 млн ухилянтів, то у Сирьского буде більше штурмів, буде більше могил, а не демобілізація.
Людина, що не може залишити частину без дозволу командира, називає інших рабами.
Вже багато жінок в Мелітополі "чпокає" весь той рашистський зброд?
А діти в Мелітополі вже залучені до рабської праці на окупантів?
Якщо немає прав, то немає й обов'язків.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:54 Ответить
ви не в темі
показать весь комментарий
14.06.2026 15:55 Ответить
Рабу не потрібна свобода, раб хоче інших зробити рабами.
Не те біда, що корова здохла, а те, що у сусіда жива.
показать весь комментарий
14.06.2026 15:58 Ответить
Ну то ннхай виїжджають. Чи все влаштовує?
показать весь комментарий
14.06.2026 16:09 Ответить
Вирішу є проблнми - рік за два військовим.
показать весь комментарий
14.06.2026 16:11 Ответить
А тут згоден. Був у відпустці, в Дніпрі. Вересень минулого року. Пішов в спортзал, по старій пам'яти. А там десяток "бугаїв" тренуються. Молоді, здорові, дужі! І у кожного бронь або отсрочка. Всі, бляха, коммерси.
показать весь комментарий
14.06.2026 16:13 Ответить
Не "притомний", а просто трус та латентний колаборанти.
показать весь комментарий
14.06.2026 16:15 Ответить
Із цим погоджуюсь на 100%. Проте, із моїх побратимів, які з окупованих територій, жоден не питає "що я тут роблю, в армії". І ніякі гроші нам не замінять втрату нашого дому, руйнування нашого життя та життя наших родин. Тому, наша справа - помста і намагання втримати кацапів, щоб не окупували нових територій. А ось ті, формально чоловіки, хто на вільних територіях ховаються "під спідницями" своїх жінок, я зневажаю та відверто не розумію.
показать весь комментарий
14.06.2026 16:24 Ответить
Ну ти ж продовжуй! Продовжуй про принади русского міра. От же ж...
показать весь комментарий
14.06.2026 16:26 Ответить
Я воюю за те, щоб рашисти не дійшли до інших міст та сел, як дійшли до Маріуполя чи Бердянська. Якщо я загину, то за своїх і чужих дітей, в не за Зелю та "зелених".
показать весь комментарий
14.06.2026 16:33 Ответить
Ухилянтів. Мова не йде про професії.
показать весь комментарий
14.06.2026 16:34 Ответить
То ти з Мелітополя "вєщаєш"? Тоді зрозуміло.
показать весь комментарий
14.06.2026 16:35 Ответить
рашисти не дійдуть і без вас. У випадку загрози обвалу фронту Захід просто дасть більше грошей на зброю. Ви просто економите гроші Заходу на зброю. Україна ніколи в принципі не може програти, оскільки Україну підтримує Захід.
показать весь комментарий
14.06.2026 16:44 Ответить
Про які "принади" ти говориш? Тобі подобається, як тебе "чпокає" весь той рашистський зброд? Чи тобі подобається рабська праця?
показать весь комментарий
14.06.2026 16:47 Ответить
Не йдуть у сзч бо вибору іншого не мають,сзч це не вихід,це зрада побратимів
показать весь комментарий
14.06.2026 16:56 Ответить
По закону демобілізації немає, але по факту списуються "бо своє відслужили".
Шабунін, для прикладу.
показать весь комментарий
14.06.2026 17:16 Ответить
Їм влада створила умови, щоб вони ці міста окупували, в разі підготовки війни цього б не сталося.
показать весь комментарий
14.06.2026 17:23 Ответить
Кацап, ти описав райське життя в окупованому Мелітополі. Що ще?
показать весь комментарий
14.06.2026 17:28 Ответить
В такій жопі України, яким є звичайний райцентр. На моєму підприємстві критичної інфраструктури 15 тис. зарплатні на місяць то є гарні гроші. Є такі, що отримують12 і навіть 10 тисяч. У звичайної прибиральниці - мінімалка. Обіцяють в липні підняти зарплату на 20 відсотків, але це неточно.
показать весь комментарий
14.06.2026 17:48 Ответить
Не всі живуть у Києві чи обласному центрі і мають можливість працювати в Сільпо.
показать весь комментарий
14.06.2026 17:51 Ответить
20000?) 5000 зарплатня, а 15000 премія, як нам колись казали)
показать весь комментарий
14.06.2026 18:53 Ответить
коли додому тим, кто в армії 4-5 років? і яким ніякі контракти не потрібні
показать весь комментарий
14.06.2026 19:12 Ответить
First рашисти не дійдуть і без вас.

Без кого "без вас" ?? Таких сотні тисяч, без служби яких, рашисти дійдуть до кордонів Європи.
показать весь комментарий
14.06.2026 20:33 Ответить
Пане автор, вибачайте, Ви кому руку тисните з повагою ?
Тут 70 % ухилянти сльози ллють, або ждуни.
показать весь комментарий
14.06.2026 20:35 Ответить
Браво. Досі дивують теми тут на цензорі, про військових які сидять по 2-3 місяці в окопі на нулі бо нема ким замінити Правда вона трохи інша - люди там сидять бо не можуть їх звідти витягнути через кілзону і так само завести на ротацію, і чекають слушних умов починаючи від погоди.
показать весь комментарий
14.06.2026 20:45 Ответить
Це мінімум повинен бути.Особливо в умовах повномасштабної війни
показать весь комментарий
14.06.2026 21:15 Ответить
Просто виконуйте 17 статтю Конституції! І не навпаки виконуйте. Але толку говорити, он послухайте Гончаренка:
https://www.youtube.com/watch?v=hF02FowB_Gg
Камельчук каже, що єдиний вихід розігнати ТЦК.
https://www.youtube.com/watch?v=ECCz9-CkSSE
На Закарпатті закатували людину, де ця новина на провідних ресурсах?
https://antikor.info/articles/844337-tragedija_na_zakarpatje_posle_zaderhanija_i_prebyvanija_v_tk_v_reanimatsii_umer_29-letnij_muhchina
Ми вже комахи під ногами міндичів, наше життя нічого не стоїть?
показать весь комментарий
14.06.2026 21:19 Ответить
Не зовсім, вислуга років у військових вважається з урахуванням участі в бойових діях, у льотчиків і в мирний час теж є коефіцієнт (у деяких видах авіації рік за два)
показать весь комментарий
14.06.2026 21:39 Ответить
Військовослужбовці Збройних Сил України мають право на військову пенсію за вислугу 25 і більше років. Розмір пенсійних виплат залежить, зокрема, від стажу військової служби, при обчисленні якого враховується участь захисника у бойових діях.

Міністерство оборони розʼяснює, як саме участь у бойових діях зараховується до військового стажу для призначення пенсії за Законом «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Згідно з цим Законом, до вислуги років для визначення розміру військової пенсії один місяць військової служби зараховується за три місяці - за умови, що протягом цього місяця військовий брав безпосередню участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв'язку із збройною агресією російської федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів під час дії воєнного стану.

Щоб надалі було правильно проведено підрахунок вислуги років, командирам військових частин, установ, закладів, органів військового управління поставлене завдання долучати до особових справ військовослужбовців довідки про безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв'язку з військовою агресією російської федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів під час дії воєнного стану.
показать весь комментарий
14.06.2026 22:03 Ответить
" ... ті, формально чоловіки, хто на вільних територіях ховаються "під спідницями" своїх жінок, я зневажаю та відверто не розумію."

Скільки разів пан Олег це казав вештаючимся у тилу поліціянтам, прокурорам, суддям , потдатківцям , митникам , депутатикам від СлугТогоНароду ... та й більшості ТЦКашників , особливо тим, що в балаклавах ?
показать весь комментарий
14.06.2026 22:05 Ответить
Мабуть є і п'ята причина, найважливіша.... Страшнувато на фронті...
показать весь комментарий
14.06.2026 22:19 Ответить
Прокинься, ти обісрався
показать весь комментарий
14.06.2026 23:11 Ответить
Бачу регулярно деяких кадрових, котрих ще з атошних часів знаю. Бачу я як ті гниди "здоров'я та життя віддають". А гинуть ,омусь добровольці та мобілізовані
показать весь комментарий
14.06.2026 23:15 Ответить
Мариночка, це ви можете вільно виїжджати! Очі розплющте - виїзд чоловікам дозволено тільки обраним б л я!
показать весь комментарий
14.06.2026 23:37 Ответить
Грошей намалюйте. Після 5 похорон закінчились.
показать весь комментарий
14.06.2026 23:47 Ответить
чмошнік макогон або завали є бало гнида або давай в ЗСУ
показать весь комментарий
15.06.2026 01:07 Ответить