9985 посетителей онлайн
6 373 60

Кафедры не могут решать за студентов, какие предметы изучать, - Квит

Министр науки и образования Сергей Квит дал пояснения по недавней рекомендации высшим учебным заведениям составлять расписание таким образом, чтобы студенты имели "окна".

Об этом министр образования и науки Сергей Квит рассказал в интервью Цензор.НЕТ.

"Не все поняли, почему мы советуем составлять расписание таким образом, чтобы студент имел "окна". Но это очевидно: если студент хочет прослушать какой либо курс на другом факультете или кафедре, то непременно будут возникать накладки в расписании. Ведь он или она не может одновременно находиться в двух местах. Понимаем, что формировать такое расписание трудно, но это нужно делать, потому что от этого зависит качество учебного процесса", - отметил Сергей Квит.

Читайте также: У многих вузов есть средства, но нет желания работать на реализацию нового Закона о высшем образовании, - Минобразования

По поводу того, не будет ли на местах саботироваться процесс свободного выбора студентами предметов для изучения, что предполагается новым "Законом о высшем образовании", министр категоричен.

"Кафедры не могут решать за студентов, куда они должны записываться. Им нужно сделать презентации предлагаемых на следующий учебный год курсов, причем сделать это заблаговременно, весной. Студенты должны ознакомиться с выборочными предметами и сертификатными программами, а уже потом выбрать то, что их заинтересует. То есть, мы говорим об изменении организации учебного процесса", - добавил министр.

Полный текст интервью читайте здесь.

Топ комментарии
+11
Кафедры не могут решать за студентов, какие предметы изучать, - Квит - Цензор.НЕТ 8909
показать весь комментарий
26.03.2015 09:46 Ответить
+4
Пусть детки благодарят своих бабок и дедок, выбравших судьбу своим деткам. Никому не позволено рушить страну Вы еще стенку головой на прочность попробуйте, а потом не жалуйтесь что стена крепкая. Не нравится страна-живите там где комфортно. Выбор большой!
показать весь комментарий
26.03.2015 10:34 Ответить
+3
Студент должны платить за каждый взятый курс отдельно. А потом пусть берут столько курсов и учатся столько лет сколько хотят. Заплати и выбирай.
показать весь комментарий
26.03.2015 09:56 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Кафедры не могут решать за студентов, какие предметы изучать, - Квит - Цензор.НЕТ 8909
показать весь комментарий
26.03.2015 09:46 Ответить
Студент должны платить за каждый взятый курс отдельно. А потом пусть берут столько курсов и учатся столько лет сколько хотят. Заплати и выбирай.
показать весь комментарий
26.03.2015 09:56 Ответить
Да нет у нас никаких выборочных предметов. Откуда он это взял вообще?
показать весь комментарий
26.03.2015 09:50 Ответить
это покаместь.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:41 Ответить
В Могилянці це практикується вже 23 роки, але це дуже складно для навчального процесу.
І великі університети спочатку повинні купити, або створити програму, яка б дала можливість студентам онлайн записатись, так як це відбувається в Европі. А то студенти бігають з листочками, а потім їх *******...складно.
показать весь комментарий
26.03.2015 13:04 Ответить
Если бы перед моим рождением господь бог сказал мне: "Граф! Выбирайте народ, среди которого вы хотите родиться" - я бы ответил ему: "Ваше величество , везде, где вам будет угодно, но только не в России!" У меня хватает смелости признаться в этом.Я не горжусь, что я русский, я покоряюсь этому положению. И когда я думаю... о красоте нашей истории до проклятых монголов и до проклятой Москвы, еще более позорной, чем сами монголы, мне хочется броситься на землю и кататься в отчаянии от того, что мы сделали...»
(у листі Б. М. Маркевичу 26 квітня 1869р) Толстой А.К. Собрание сочинений в 4-х тт. Т. 4. - Москва. издательство"Правда", 1980г.стр.445
показать весь комментарий
26.03.2015 09:50 Ответить
Обычай вы наш переймёте,

На честь вы поруху научитесь класть,

И вот, наглотавшись татарщины всласть,

Вы Русью её назовёте!
показать весь комментарий
26.03.2015 10:13 Ответить
Якась кацапська маячня, дрімуча як марійські хащі. По-перше, Россїя се Україна, тобто кацап природно не хотів народитися в Україні. По-друге, Москва не має стосунку до Руси, ані перед монголами, ані після монголів. По-третє, ніяких "русских" не існує в природі, тобто кацап мав роздвоєну особистість. По-четверте, кататися по землі в п'яній істериці - се щось суто кацапське, тваринне. Висновок такий, що кацап той був архетипічним кацапом.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:13 Ответить
Это что? Предлаем на выбор "Квантовую механику" или "Политологию"? И пусть человек, который в этом ни бум-бум, выбирал????
Сергей! Вы в своём уме??? Или политолохические науки съели мозги?
показать весь комментарий
26.03.2015 09:52 Ответить
Ключевое слово - КАФЕДРЫ. Студент может выбрать из перечня предметов, но в пределах кафедр своего факультета...
показать весь комментарий
26.03.2015 10:03 Ответить
Згідно з новим законодавством, студент має право вибрати певну кількість предметів з будь-якого факультету. Те, що запропонує кафедра нелінійних рівнянь, теоретично має право слухати філолог, якщо забажає. Звісно, це певний відсоток, але має право.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:56 Ответить
Для получения сертификата "специалист" нужно получить оценку своих знаний по определенному к-ву предметов. Что непонятно? Ясно что всякие политологии инженеру нужны только для общего развития.Хотя если ты собираешся руководить людьми, одного сопромата мало. Данная система предьявит требования к качеству преподавания. Если препод дает то что можно и в учебнике прочитать, то зачем тратить на него время?
показать весь комментарий
26.03.2015 10:14 Ответить
На фига технарю учить этот бред типа "Политология", "Социология". Это наплодили, чтобы не выгонять из технических вузов гуманитарных никому ненужных преподов.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:22 Ответить
Вуз готує освічених людей. Вузьких фахівців готують училища.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:57 Ответить
Вообще-то есть перечень обязательных предметов...
показать весь комментарий
26.03.2015 09:55 Ответить
Тем более студент не знает реально, что ему нужно знать. Наверное этот выбор идет от гуманитарщины - типа буду изучать китайскую литературу или французскую.
В технических науках не может быть выбора между матанализом и теормехом.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:24 Ответить
Студент не знає, що йому треба для отримання спеціальності? І не може це з'ясувати? Тоді нафіг такому дурню вища освіта.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:37 Ответить
Іди працювати гімнокачьом на ферму,там не нада нічого вибирати.
Навики з лопатами у вас є.
показать весь комментарий
26.03.2015 09:57 Ответить
Баран, з тебе не вийде інженера! Не вивчивши належні дисципліни, ти просто не складеш іспитів.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:33 Ответить
Та, твоє щастя, що в часи твого учнівства тобі вказували, які предмети вивчати.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:41 Ответить
Вова путін ти *****.
Сволоч та паскуда.
Гнида псяча з під яєць.
О така от штука.

Хворм є ти вже давно.
З самого роддому.
Ліліпутом народився..
Ногами до порогу.

Хворим ріс та виростав.
"Психічно горбатим".
Лікуватись не хотів.
Бо встидалась мати.

А тепер прогрес пішов.
Мозок ся з сихає.
І дебільність вся твоя
Боком вилізає.

Погляд твій дебільний
Фейс як у придурка
Йди ти ***** та лікуйся
У лікарню ****.
26.03.2015 08:32
показать весь комментарий
26.03.2015 09:55 Ответить
Пропал дом...
показать весь комментарий
26.03.2015 10:06 Ответить
Должен быть список обязательных предметов для студентов инженерно-технических специальностей, которые подлежат изучению первые два года. Далее можно предлагать специализацию - пусть студент выбирает сам. Если кому-то интересен список обязательных предметов, то вот он:
1. Математический анализ.
2, Линейная алгебра и аналитическая геометрия.
3. Дифференциальные уравнения (обыкновенные, и в частных производных).
4. Теория функций комплексной переменной.
5. Вычислительные методы (плюс какой-то язык программирования: Fortran, Python, C/C++, Java)
6. Общая физика (механика, термодинамика и молекулярная физика, электродинамика, оптика, квантовая механика).
7. Теоретические основы электротехники.
8. Теория механизмов и машин.
9. Сопротивление материалов.
10. Методы оптимизации.
11. Физическая химия.
---
Это - абсолютный минимум, без которого выпускник не может именоваться инженером.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:06 Ответить
Забыли:
12. Теория вероятности и математическая статистика
13. Математические методы исследования операций
14. Моделирование систем
15. Численные методы
16. Интеллектуальный анализ данных
показать весь комментарий
26.03.2015 10:17 Ответить
15-й - он же 5-й; 12-й и 13-й - согласен; 14-й и 16-й - названия несколько неопределённы; скорее всего, содержимое курсов уже должно быть скорректировано под конкретную специализацию. ИМХО, конечно.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:23 Ответить
Забули начерталку і креслення. Що це за інженер, який не може ані зробити, ані навіть прочитати креслення?

"Теория функций комплексной переменной" - цього, здається, ми не вчили, хоча більше 20 років пройшло, я можу і помилятись...
показать весь комментарий
26.03.2015 11:17 Ответить
Зробити _ескіз_ деталі в будь якій проекції, в розрізі і так далі інженер повинен уміти "пальцем на піску" Креслення дає особливий (і необхідний) спосіб мислення. Якщо не навчитись креслити руками, думати так теж не навчишся. Автокад потрібно давати на старших курсах як допоміжний інструмент, а не як основу.
Взагалі, креслити мене навчили ще в школі. Тому, коли я прийшла в інститут, то всі креслення завжди робила сама (і вони були у мене практично ідеальні, це не перебільшення). А от наші одногрупники з Йорданії, які не мали креслення в школі, так і не навчились того в інституті, і на всі курсові і навіть на диплом креслення купували.

Я б ще додала якусь "експериментальну механіку" - де є певне завдання (пов'язане зі спеціальністю, наприклад - міст, підйомний механізм, передаточний механізм) і його потрібно виконати будь яким способом, за допомогою будь яких матеріалів, а також додати відповідні розрахунки.

ТФКП - просто не пам'ятаю. Може воно у нас якось інакше називалось.
показать весь комментарий
26.03.2015 11:43 Ответить
Это всё очень важно для инженера-конструктора, согласен. Однако далеко не все инженерные специальности являются конструкторскими. Например, радиотехнические специальности имели несколько видов: радиотехника (0701), радиоаппаратостроение (0704), конструирование и производство радиоаппаратуры (0705), также: радиофизика; радиосвязь, радиовещание и телевидение. Для, скажем, 0704 и 0705, начерталка и черчение - абсолютно критичны, а для остальных (физиков и схемотехников)- важны лишь с ознакомительной точки зрения. Тут можно долго спорить.
показать весь комментарий
26.03.2015 12:00 Ответить
Скажімо, для теплоенергетика (спеціальність "теплові електричні станції") критично не лише знати тепломасообмін, а і все, що стосується ТЕС - від електрочастини до підготовки вугілля і води, від пуску блоку до конструкції котлів і турбін, від розуміння процесів (фізика-хімія) до управління станцією і графіків ремонтних робіт, від екології до економіки. Випускники цієї спеціальності потім працювали в рембригадах, проектному інституті, інженерами на ТЕС, керівниками в обленерго і навіть в міністерстві (це лише по спеціальності). Тобто, спеціалізація настільки широка, що конструювання (просте) було б не зайвим, а от "історія кпрс" (якої позбулися завдяки нашому курсу ) була нафікнада А вміти читати креслення потрібно всім (випускникам цієї спеціальності).
показать весь комментарий
26.03.2015 12:55 Ответить
Начерталка и черчение - в общем, да, с поправкой: с ватманами и кульманами сейчас мало кто носится; так что нужен, скорее. AutoCAD и/или подобные системы.
ТФКП: к сожалению, без него нельзя. Например, полноценно изучить ТОЭ не получится, т.к. установившиеся и переходные процессы в электрических цепях, а также теория фильтров - для них ТФКП является математической "мельницей".
показать весь комментарий
26.03.2015 11:24 Ответить
Ніколи не забуду фразу, яку я, будучи 23-річним "зеленим" інженером, почув від француза-гарантійщика, який приїздив до Києва. Ми його діставали запитаннями - як працює оцей чи той таємничий блок (це стосувалося телебачення). Він намагався пояснити якісь тригонометричні і нелінійні перетворення, ніхто не розумів. Тоді мсьє сказав: "панове, не ображайтеся. Наші інженери 5 років вивчають вищу математику, а ви 5 років вивчаєте марксистську філософію. Але не сумуйте, я бачу що ви хороші практики і я певен що ви інтуїтивно розберетеся з обладнанням. Даю вам пораду - посидіть у патентних фондах вашої наукової бібліотеки, познайомтеся зі способом мислення західних інженерів. Це розширить ваш світогляд.
Мсьє Бурдон знав ситуацію: він працював з країнами "3-го світу" - совок, арабські та африканські країни. Було це у другій половині 70-х років.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:07 Ответить
На самом деле, все вышеперечисленные премудрости преподавались и изучались в советских вузах как положено. Другое дело что 80% студентов просто "забивали болт" на физико-математические предметы. По-хорошему, их надо было просто гнать из технического вуза, если они не могли сдать все предметы хотя бы на четвёрку.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:12 Ответить
Сейчас технические специальности забиты кучей гуманитарных предметов похлеще, чем при совке. И это требуют такие министры, как Квит. Раздувание учебных планов за счет гуманитарщины.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:20 Ответить
Ти де живеш? Він їх всі скоротив. Тепер наші інженери будуть інженерами, але неосвіченими ремісниками, радій.
показать весь комментарий
26.03.2015 11:00 Ответить
ЭТО ВЫСЕР ПОКЛОНИКА ТАБАЧИЛЫ!
показать весь комментарий
26.03.2015 12:27 Ответить
Не звизди.Как раз математику и преподавали больше,чем практические науки.Взаимозаменяемость инженеров была потрясающая.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:20 Ответить
Питання ще "ЯК" викладали. Пам"ятаю своє навчання (КПІ).
1 семестр - аналітична геометрія, "ліміти", поняття похідних та інтегралів. Викладачка - 23-річна дівчинка, новоспечена дружина доцента. Предмет знала, але нас боялася. Виявилося що вона вагітна і ледве дотягла до сесії. 2-й семестр - диференційні рівняння. Викладала така собі "бой-баба", за дипломом інженер, а не математик. Читала безсистемно, з відставанням від інших груп потоку, предмет ми практично не засвоїли. 3 семестр - читав старий алкаш, доцент. Рівень засвоєння приблизно такий же. 4 семестр - спецкурс "конформні перетворення". Викладач "зі сторони". Навіщо цей курс нам - він не міг пояснити. Кому ми можемо подякувати - це викладачці ТОЕ, яка знала, що ми ніфіга не знаємо з фізики і математики і за дві лекції "підтягувала" нас по системі "експрес".
Проте спецпредмети читали грамотні фахівці. Більш того, давали нам завдання розписати наприклад уходи режимів при виході з ладу того чи іншого елемента схеми.
Тепер про "маразми":
1 курс. Історія кпсс. Викладач явно був з Західної України, свідомий. маскувався. Паралельно йшли курси "М-Л етика", "М-Л естетика", науковий атеїзм.
2 курс. Діамат, істмат. Читала пані, яку вигнали з держуніверситету за аморалку. Іноді приходила з бодуна і матюгалася на лекціях.
3 курс. Політекономія капіталізму (нормальний дядечко, але згодом звільнився). Політекономія соціалізму - злобний сталініст, ходив у френчі.
4 курс: науковий комунізм. Читав відставний кагебіст, який пройшов Прагу-1968. Бухав, але тримався в рамках.
Ось і співставте - скільки було математики і скільки - лайна собачого.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:55 Ответить
P.S. Ще в студентські роки, коли треба було підігнати математичну базу під якусь технічну проблему (інтелектуальні "халтури", конструювання апаратури на замовлення), я звертався до друзів з фізфака Універа і вони в "два рухи пальцями" все розписували. То була епоха логарифмічних лінійок.
показать весь комментарий
26.03.2015 11:04 Ответить
Вообще то советские инженеры получали очень хорошую общую подготовку, в отличии от западников которые были нацелены только на одну установку, один процесс. Но это имело и отрицательные стороны.Например в летном училище готовили летчиков-инженеров, которые имел минимальный налет. Он и не летчик, и не инженер.Его еще доучивать надо. Американцы готовили летчика-истребителя только на определенный тип самолета. И он имел налет 400 часов, и мог садится на палубу авианосца идущего со скоростью 18 узлов. Там все летчики-истребители -это летчики палубной авиации. Кстати, такого уровня пилоты в России один-два.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:26 Ответить
КВІТ , НЕ З ТОГО ПОЧИНАЄМО , ЗАМИЛЮЮЧИ ОЧІ ТА ВІДВОЛІКАЮЧИ УВАГУ НА ВСІЛЯКІ ФЕЙКИ .. ПОВІДКРИВАЛИ КИШЕНЬКОВИХ УНІВЕРСИТЕТІВ , ДЕ ВСІ Є , АБО МЕДАЛІСТАМИ , АБО З ЧЕРВОНИМИ ДИПЛОМАМИ , ЯКІ ПЕРЕВЕЛИСЬ В КИЇВ . ЩОБ ОТРИМАТИ ДИПЛОМ КНУ , А ДІЙСНО ТАЛАНОВИТА МОЛОДЬ НЕ ЗМОГЛА ПОСТУПИТИ .
показать весь комментарий
26.03.2015 10:13 Ответить
Серйозні науково-практичні речі, за які бізнес платить реальні гроші, ніколи не потраплять в лекції чи практичні для студентів. Хіба що викладачам, які є реальними профі в тій чи іншій галузі, почнуть давати за публічне розголошення такої речі адекватну компенсацію.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:24 Ответить
Это все старо как мир.Наша профессура и производство-это два разных мира. Если наших учебных корифеев сунуть в реальное производство, то производству будет кердык. Не знаю как где, но в моей отрасли так.
показать весь комментарий
26.03.2015 10:30 Ответить
Вузы в Украине все больше напоминают ПТУ. Вот и Вы не понимаете чем отличается высшее образование от профессионального
показать весь комментарий
26.03.2015 10:45 Ответить
Пусть детки благодарят своих бабок и дедок, выбравших судьбу своим деткам. Никому не позволено рушить страну Вы еще стенку головой на прочность попробуйте, а потом не жалуйтесь что стена крепкая. Не нравится страна-живите там где комфортно. Выбор большой!
показать весь комментарий
26.03.2015 10:34 Ответить
ЭТО ОНИ ИМЕЛИ ВВИДУ ЧТО СТРАШНО ВЫХОДИТЬ И ЕХАТЬ!!БЕНЗИН ДАРАГОЙ,ТРАМВАЙ ДАРАГОЙ,МАГАЗИН НЕРЕАЛЬНО ДАРАГОЙ...ТАК ЧТО ЛУТШЕ УЧИТСЯ ДОМА-ДЕШЕВЛЕЕ БУДЕТ....геть вальцмана до прафффэсара!
показать весь комментарий
26.03.2015 12:51 Ответить
Вікна - це прекрасно. Аудиторний фонд у вас є для цих вікон?
показать весь комментарий
26.03.2015 10:59 Ответить
Преподаю в ВУЗе с 1993 года и могу однозначно сказать, что "окна" в расписании не помогут (или очень мало помогут) студентам в посещении дополнительных занятий вне расписания. ИМХО, надо поставить "дисциплины по выбору студента" на такое время, когда ни у одной группы из потока нет обязательных пар - обычно это вечернее время.
показать весь комментарий
26.03.2015 13:01 Ответить