9923 посетителя онлайн

Концепція Територіальної оборони

Автор: 

Концепція Територіальної оборони

Створення сучасної територіальної оборони в Україні давно є актуальним, проте питання передумов формування ТРО, пріоритетних завдань, ухвалення закону, а також доктринальні проблеми, як і раніше, залишаються відкритими.

Пріоритетні завдання сучасної ТРО:

1. Швидке реагування на будь-які ситуації у своїй зоні відповідальності, які становлять загрозу життю та здоров’ю громадян.
2. Боротьба з незаконними збройними формуваннями, диверсійними групами та агентурою противника.
3. Забезпечення розгортання ЗСУ.
4. Забезпечення правопорядку згідно з законодавством України.
5. Інформування населення про загрози, інформаційно-психологічний спротив, цивільно-військове співробітництво.
6. Кібербезпека.
7. Цивільна оборона.
8. Виконання мобілізаційних та призовних заходів.
9. Патріотичне виховання, навчання.

Доктринальні проблеми ТРО в Україні:

1. Відсутність визначення основних цілей та завдань ТРО у системі оборони держави.
2. Розбудова ТРО ЗСУ фактично як ще одного виду СВ та проблема відсутності людських та матеріальних ресурсів для розвитку ТРО за рахунок контрактників
3. Відсутність єдиної вертикалі управління, дублювання функцій ТРО іншими державними структурами зі складу МВС, НГУ, ДПСУ, військкоматами.
4. Держава не має ресурсів для забезпечення масової мобілізації, запаси озброєння та можливості економіки достатні виключно для кадрових військ та вмотивованих добровольців.
5. Визнання, що виконання завдань ТРО забезпечують не кількість, а організація та мотивація добровольців з місцевого населення.
6. Побоювання, що опора на місцевих добровольців призведе до створення "приватних армій".
7. Звуження функцій ТРО передусім до охорони об’єктів під час війни
8. Збільшення чисельності ТРО можливо виключно як результат ефективної роботи з населенням та мотивації добровольців
9. Для залучення добровольців потрібні нові моральні та етичні принципи розбудови військових колективів ТРО.
10. Оскільки ТРО не виконує завдань постійно, а готується тільки на випадок мобілізації, забезпечити дієздатність та фінансування неможливо.

Передумови створення ефективної ТРО та ухвалення закону:

1. Ухвалення закону про ТРО потребує передусім затвердження концепції та доктрини ТРО, які визначають цілі, завдання, структуру, а також аналіз досвіду застосування ТРО у 2014 та 2018 роках.
2. Проведення відкритих парламентських слухань щодо концепції, доктрини, аналізу досвіду та законопроєкту про ТРО, затвердження цих документів та передача на розгляд РНБО.
3. Законопроєкт має подаватися до ВР президентом України.

Пріоритетними завданнями для створення ТРО є:

1. ТРО має стати окремим родом військ ЗС, підпорядкованим безпосередньо Головнокомандувачу ЗСУ.
2. Командувач ТРО має призначатись президентом за поданням Головнокомандувача ЗСУ та погодженням міністра оборони.
3. Усі структури, які виконують завдання ТРО у цивільній та у військовій сфері МВС, державні об’єкти у складі ТСОУ, передаються до складу МО та підпорядковуються Головнокомандувачу ЗСУ, створюється єдина вертикаль управління.
4. На ТРО покладаються завдання, які наразі виконуються багатьма оперативними частинами НГУ, ДПСУ, військкоматами, ротами охорони, бригадами та батальйонами ТРО.
5. Добровольці ТРО можуть за згодою долучатися до участі в ООС та до інших завдань ЗСУ, на час виконання на них розповсюджуються усі права військовослужбовців контрактної служби ЗСУ.
6. Командування ТРО має бути розбудовано за моделлю громадянсько-військової організації згідно з досвідом країн Естонії та Литви, як успішно діюча та зрозуміла для нашого суспільства система. Пропонуємо назву Добровольчі сили територіальної оборони України, яка представляється більш відповідною для нової ролі ТРО.
7. Командний склад бойових добровольчих сил ТРО на рівні рота-бригада складається з кадрових офіцерів, сержантів ЗСУ, командири відділень та взводів призначаються командирами рот, батальонів, бригад з числа добровольців.
8. Перевагами сил ТРО мають стати висока громадянська свідомість та мотивація, швидкість реагування на загрози, високий рівень підготовки, знання місцевості та зв’язки з населенням, сусідська взаємодопомога.
9. У кожній обласній та районній державній адміністрації створюється штаб ТРО, який підпорядковується командиру бригади (батальону) ТРО в даному регіоні.
10. У кожній області створюється одна оперативна частина – бригада (батальйон), яка відповідає за оперативне управління усіма підрозділами ТРО у свої зоні відповідальності, кількість рот, батальйонів, учбових центрів залежить від кількості добровольців у даній місцевості та оперативних завдань ТРО.
11. Бригади ТРО складаються із трьох компонентів – професійних підрозділів управління, розвідки та забезпечення у постійній готовності, добровольчих сил підвищеної готовності, добровольчих сил загальної готовності, які входять до складу бригади (батальону) у своїй зоні відповідальності.
12. Підрозділи постійної та підвищеної готовності у складі бригади ТРО забезпечуються усім необхідним для негайного реагування та щоденного виконання службових завдань, включно з транспортом. Поповнення сил ТРО за рахунок оперативних частин НГУ, ДПСУ, баз ТСОУ дозволить провести таку реформу без залучення значних додаткових коштів державного бюджету.
13. У складі командування ТРО ЗСУ та бригад мають бути створені добровольчі структури для інформаційно-психологічного спротиву противнику та кібербезпеки.
14. Бригада розгортає учбові центри, які полегшують населенню доступ до різних видів бойової підготовки та виховання.
15. Добровольці ТРО отримують право на зберігання, носіння та застосування автоматичної та короткоствольної зброї для виконання поставлених завдань та самооборони у визначених наказом місцях, у тому числі вдома та на на вулиці, згідно з законодавством України.
16. Військкомати ліквідуються, їхні облікові функції та мобілізаційна робота передаються цивільним службовцям МО у складі штабів ТРО ОДА, РДА, функції розгортання та мобілізації бригад ТРО передаються Добровольчим силам ТРО ЗСУ.
17. До складу добровольців ТРО можуть належати службовці інших силових структур та державних органів України.
18. Моральні та етичні питання у взаємовідносинах добровольців Добровольчих сил ТРО, які не врегульовані законодавством та статутами, мають регулюватися судами честі та зборами добровольчого складу підрозділів.
19. Громадські організації, у тому числі ті, які створювались для легального отримання мисливської та травматичної зброї, можуть долучатись до виконання завдань ТРО згідно з визначеною процедурою. Видача дозволів на зброю без взаємодії з силами ТРО неможлива.
20. Збори добровольчих підрозділів проводяться виключно для організації бойової підготовки або виконання службових та бойових завдань згідно з призначенням, залучення добровольців до господарчих питань можливо тільки за добровільною згодою.

Юрій Бутусов, Цензор.НЕТ

Топ комментарии
+3
Того, о чём тут пишет Бутусов, не будет никогда. А будет что-то наподобие бывшего ДОСААФа, а ныне ТСОУ - оно вроде есть, и даже деньги выделяются, но его никто не видел.)
А кстати, Юрий, что там с ТСОУ? Интересная же на самом деле тема, ведь также касается обороноспособности Украины. Хорошо бы и это гнилое болото сковырнуть.
показать весь комментарий
11.06.2020 10:36 Ответить
+3
тероборона мусить бути непов'язаною з владою, бо ми маємо боронити Україну, а не владу - влада у нас вже вкотре діє в антиукраїнський спосіб. Добровольча армія - ініціатива знизу. Озброєння - власна мисливська зброя та зброя для самозахисту. Вишколи мона проходити з пейнтбольним оснащенням. Творчо підходити до тактики бою, використовуючи досвід УПА, ІРА та інших патріотичних організацій. Особливий наголос робити на патріотичному вихованню - бо технічна підготовка нічого не варта, якшо боєць легко перейде на бік ворога - так всі наші мусора та особісти дружно та масово зрадили присягу в Криму і на дамбасі. І оті військові вчення, шо проходять ВСУ та нацгвардія - то підготовка кадрів для ворога, якшо не виховати у них націоналістичних переконань - вони ж балакають на тих заннятях йєзиком і відточують тільки воодіння технікою. Прийде *****, вони тільки знаки і нашивки поміняють - благо все на велкро
показать весь комментарий
11.06.2020 10:38 Ответить
+3
До речі, якщо вже пішла розмова про створення серьйозних сил тероборони то, чому не підпорядкувати їй також Цивільну оборону на яку виділяються державні кошти але ніхто й ніде про неї не чув. До того ж, радянський рудимент за яким ДСНС підпорядковується МВС в більшості цивілізованих країн відсутній. До того ж, завдання тероборони будуть пересікатися з цими двома службами, як в мирний час так і під час повномаштабних бойових дій.
Звичайно, з іншої сторони це збільшує геморрой але при правильній організації матиме позитивний результат.
показать весь комментарий
11.06.2020 13:59 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Концепція Територіальної оборони - Цензор.НЕТ 6684
показать весь комментарий
11.06.2020 10:28 Ответить
Того, о чём тут пишет Бутусов, не будет никогда. А будет что-то наподобие бывшего ДОСААФа, а ныне ТСОУ - оно вроде есть, и даже деньги выделяются, но его никто не видел.)
А кстати, Юрий, что там с ТСОУ? Интересная же на самом деле тема, ведь также касается обороноспособности Украины. Хорошо бы и это гнилое болото сковырнуть.
показать весь комментарий
11.06.2020 10:36 Ответить
Вони давно віддали все можливе в оренду.
показать весь комментарий
11.06.2020 13:14 Ответить
Тем не менее, государство выделяет им бабло. Где оно? На что оно идёт? Думаю с ТРО будет (если уже не есть) то же самое.
показать весь комментарий
11.06.2020 13:50 Ответить
тероборона мусить бути непов'язаною з владою, бо ми маємо боронити Україну, а не владу - влада у нас вже вкотре діє в антиукраїнський спосіб. Добровольча армія - ініціатива знизу. Озброєння - власна мисливська зброя та зброя для самозахисту. Вишколи мона проходити з пейнтбольним оснащенням. Творчо підходити до тактики бою, використовуючи досвід УПА, ІРА та інших патріотичних організацій. Особливий наголос робити на патріотичному вихованню - бо технічна підготовка нічого не варта, якшо боєць легко перейде на бік ворога - так всі наші мусора та особісти дружно та масово зрадили присягу в Криму і на дамбасі. І оті військові вчення, шо проходять ВСУ та нацгвардія - то підготовка кадрів для ворога, якшо не виховати у них націоналістичних переконань - вони ж балакають на тих заннятях йєзиком і відточують тільки воодіння технікою. Прийде *****, вони тільки знаки і нашивки поміняють - благо все на велкро
показать весь комментарий
11.06.2020 10:38 Ответить
"Свадьба в Малиновке" - 2.
показать весь комментарий
11.06.2020 10:49 Ответить
недоречно
показать весь комментарий
11.06.2020 11:06 Ответить
Тем более, что РФ прямо проталкивает своих агентов влияния в нашу власть
Кремль передал Офису президента Украины список так называемых желательных и нежелательных, с точки зрения РФ, политиков в украинской власти.
В перечень "нежелательных" персон попали девять человек. Речь идет, вероятно, об "антипутинистах" и прозападно настроенных политиках.
В то же время есть фамилии тех, кого Россия хотела бы видеть на различных должностях в украинском парламенте и других органах государственной власти.
показать весь комментарий
11.06.2020 20:42 Ответить
Проблема в том, что у ТРО нет на данный момент оружия на руках (кроме охотничьего с не боевыми патронами), и значит для быстрого реагирования на вторжение нет никаких шансов. Кроме того для блокирования всей ТРО в данном случае противнику всего лишь нужно не дать его вооружить, а сделать это в наших условиях очень легко (с учетом количества вражеской агентуры во всех эшелонах власти спецслужб и армии). Ну и конечно же катастрофически не хватает финансирования и инструкторов.
показать весь комментарий
12.06.2020 04:43 Ответить
Ніякому окупатну не сподобається коли йому картечю в спину з мисливської зброї стріляють
показать весь комментарий
12.06.2020 11:05 Ответить
Существенного вреда оккупантам разрозненные, не координируемые и слабо вооруженные отряды ТРО не смогут нанести, а значит не смогут выполнить основную задачу - выиграть время для передислокации наших войск, если не перевести ее прибалтийский или швейцарский вариант, когда оружие, вплоть до небольших минометов хранится дома у бойцов терробороны. А так это в лучшем случае стратегия как героически просрать еще пару областей, а в худшем вообще бумажная ТРО будет "воевать" только на бумаге у генералов генштаба.
показать весь комментарий
13.06.2020 02:53 Ответить
В Швейцарії армія це і є ТРО, а контр партизанські дії добре підготовлені можуть нанести багато шкоди ворогу. Інша справа що всі ТРО підпорядковуються ментам, воякам Зе влада не довіряє.
показать весь комментарий
13.06.2020 21:50 Ответить
"Інша справа що всі ТРО підпорядковуються ментам" - ШТА????? Откуда ты вообще взял такую чушь? ТРО подчиняется минооброны и формируются местными военкоматами. Ну а насчет недоверия "нашей" с власти нашему народу, то тут полностью согласен (причем это касается не только нынешней, но и прошлой власти), когда страной руководят коллаборационисты-мародеры, то с чего бы им вооружать народ, тем более активную ее часть, майданутых как они называют всех нас. При этом их больше устроит потеря нескольких еще областей страны, чем вероятность вооруженного восстания народа против их антинародых и антиукраинских режимов.
показать весь комментарий
13.06.2020 22:39 Ответить
Ну АТО підпорядковалось СБУ, а це від ментів недалеко. СБУ і досі у зоні АТО/ООС проводить мутні схеми.
показать весь комментарий
14.06.2020 12:01 Ответить
ТРО не имеет никакого отношения к АТО и ООС. Только в 2014-м году сформированные батальоны теробороны отправляли в АТО, потом эти батальоны прикреплялись к бригадам, например 22-й батальон теробороны Харьовской области влился в состав 92-й бригады. Так что никакого отношения ни к МВД, ни к СБУ они не имеют. Хотя почти все добробаты в начале войны были оформлены как структуры МВД и это им не мешало воевать.
показать весь комментарий
14.06.2020 14:12 Ответить
" Хотя почти все добробаты в начале войны были оформлены как структуры МВД"-
сам відповів на своє питання, що там де менти, там обороняти країну неможливо.
показать весь комментарий
14.06.2020 18:05 Ответить
Мне вот интересно, а зачем ты споришь о том, о чем не имеешь ни малейшего представления??? Ты состоишь в ТРО которое находится в структуре МВД или как? Я например состоял в ТРО, записывался в военкомате, сборы и учения проходили под руководством военкоматов, о каком МВД или СБУ ты рассказываешь? Зачем ты несешь откровенный бред?

"там де менти, там обороняти країну неможливо." - ага, расскажи это Азову или бригаде быстрого реагирования.
показать весь комментарий
14.06.2020 19:22 Ответить
А нащо ти рівняєш штурмові групи з піхотою? Зачистка міст і містечок це спеціалізація таких підрозділів як Азов і Нацгвардія, а вони до МВС мають відношення пряме.
А то що СБУ керувало АТО теж будеш сперечатись? І керує до сих пір.
показать весь комментарий
15.06.2020 00:17 Ответить
"А нащо ти рівняєш штурмові групи з піхотою? Зачистка міст і містечок це спеціалізація таких підрозділів як Азов і Нацгвардія, а вони до МВС мають відношення пряме." - эдак все запущено. Повторяюсь еще раз - зачем ты пишешь о том. в чем ты совершенно не разбираешься??? Ты даже не понимаешь, кто у нас штурмовики. а кто занимается зачисткой населенных пунктов . Да-да это разные подразделения, и как раз задача МВДшных зачистка городов после их захвата штурмовыми подразделениями, а штурмуют десантно-штурмовые бригады или отдельные штурмовые батальонов и рот в составе обычных мехбригад.
"А то що СБУ керувало АТО теж будеш сперечатись? І керує до сих пір." - СБУ руководило АТО номинально (потому что не было объявлено военное положение, а реально всем руководил генштаб ВСУ, поскольку это была общевойсковая операция. Кроме того даже если всем реально руководило СБУ, то чтобы это поменяло, например в отношении ТРО? Тебя что сбушники обидели, что ты пытаешься их обвинить во всех смертных грехах и неудачах?

Кроме того вообще какое отношение все это имеет к ТРО???
показать весь комментарий
16.06.2020 01:39 Ответить
4. Забезпечення правопорядку згідно з законодавством України. Источник: https://censor.net/r3201302
*** а йе як? Тіпа кізяків з нагайками - помагати мусорам розганяти мітінги опозиції та гей-паради?
показать весь комментарий
11.06.2020 10:46 Ответить
Пане Юрію, тероборона у наших умовах це гра в бірюльки. Виходить приблизно так: в армії бардак, в нацгвардії бардак, а давайте ми тероборону створимо таку собі. Там ми провалилися, давайте забацаємо щось нове. Думаю, пане Юрію, що слід продовжувати тиск громадянського суспільства на армію, Генштаб, нацгвардію, ВМС, ВПК, щоб продовжилися та підсилилися реформи, зміцніло озброєння, покращилися кадри так, щоб замість енаралів прийшли бойові генерали ізраїльско-американського типу, і т.п. і т.п. Тут Ваша участь є безцінною.
показать весь комментарий
11.06.2020 11:02 Ответить
Аббревиатура "ТРО". Що таке "Р" ?
показать весь комментарий
11.06.2020 11:06 Ответить
ріальна
показать весь комментарий
11.06.2020 11:37 Ответить
Ми концепцію ту вчили ,
В школі ще ,хлопчаки,
Написав Кобзар Великий,
Звалась "Гайдамаки"...
показать весь комментарий
11.06.2020 11:53 Ответить
Вначале надо определиться, кто конкретно занимается и отвечает за территориальную оборону в стране. У семи нянек, как известно... Куча концепций,принципов,дорожных карт, а на выходе 0
показать весь комментарий
11.06.2020 12:51 Ответить
Здається все описано в 4 параграфі.
показать весь комментарий
11.06.2020 13:17 Ответить
Пан Бутусов вкотре дивуэ своэю завзятiстью та глибокою зацiкавленнiстью в проблемах вiйськовоi справи,мабудь ,це для нього поклик душi.ЗСУ втратили багато що,вiд вiдсутньостi в iх лавах пана Юрiя,будь то срокова служба чи то кадровий офiцер.Тож маючи №1 з диванних експертiв пан Бутусов,дiсно,постiйно, квалiфiковано викладаэ своэ бачення проблем оборони ,ЗСУ,в тому числi i проблем територiальноi оборони(ТО).З впертiстью,яка заслуговуэ iншого призначення,пан Бутусов вихваляэ до небес приклад,досвiд розбутови ТО в Естонii i Литвi.Але цi згаданi вельмишановнi краiни з точки зору вiйськовоi потуги ,держави -фантоми,тому iхнi ТО мене не переконують,а переконують ТО в Норвегii,Швейцарii.
Виявляэться,що ТО повинно виконувати ще й функцiю кiбербезпеки,тодi такi ТО будуть на рiвнi ВКС.Чогось невiдомо чи мають ЗСУ такi пiдроздiли,а головне,чи вони функцiональнi. Якщо без гумору,то справа з створенням ТО досить важлива,але з цим керiвництвом ЗСУ може вийти щось добре? Питання,можливо,риторичне.Пану Бутусову мiй респект!
показать весь комментарий
11.06.2020 13:04 Ответить
Кібербезпека є складовою частиною ТО, тому не чудо що вона має входити в функції підрозділів. Серед добровольців знайдеться чимало тих, хто має знання та досвід більший ніж у державних служб.
показать весь комментарий
11.06.2020 13:20 Ответить
Концепція не бездоганна але достатньо добре прописана і може слугувати основою для подальшої розробки. Я надіюсь що, вже є робоча група, яка взьме за це відповідальність. Проблеми тільки в тому, чи потрібна вона владі і хто буде її педалювати? Добре б було мати якийсь ресурс де можна булоб обговорювати деталі та ділитися ідеями з цього приводу. Скажімо, хоч би закладку на Цензорі.
показать весь комментарий
11.06.2020 13:30 Ответить
Бездоганне ворог для добре підготовленого.
Влада в особі Генштабу має власне бачення, що суттєво не вирізняється від поточної організації війська. А саме, бюрократичних посад більше ніж боєготових підрозділів.
показать весь комментарий
13.06.2020 23:42 Ответить
До речі, якщо вже пішла розмова про створення серьйозних сил тероборони то, чому не підпорядкувати їй також Цивільну оборону на яку виділяються державні кошти але ніхто й ніде про неї не чув. До того ж, радянський рудимент за яким ДСНС підпорядковується МВС в більшості цивілізованих країн відсутній. До того ж, завдання тероборони будуть пересікатися з цими двома службами, як в мирний час так і під час повномаштабних бойових дій.
Звичайно, з іншої сторони це збільшує геморрой але при правильній організації матиме позитивний результат.
показать весь комментарий
11.06.2020 13:59 Ответить
Уся пострадянська влада спирається на МВС - це спадок радянського менталітету ЧК комуняків - більшовиків
показать весь комментарий
12.06.2020 11:03 Ответить
Пісьма с Марса.
11.06.2020.
показать весь комментарий
11.06.2020 14:44 Ответить
все вірно. Але діючій владі це все непотрібно.
Не можу сказати, як зараз, але наприкінці лютого не було відкрите фінансування на тероборону. Все.
показать весь комментарий
11.06.2020 15:15 Ответить
Что мешало это сделать предыдущей власти?
показать весь комментарий
12.06.2020 10:21 Ответить
Згоден. Але попередня хоча б щось робила, і в порівнянні з теперішньою як з'ясувалося - немало. Були введені у штат військкоматів посади заступників з тероборони, формувалися перші (у 2017 році) загони тероборони, влітку того ж року прийшли їх злагодження, потім комусь у МО прийшла думка створити бригади ТРО, але поки ще вони залишаються на папері.
А що маємо зараз: база УДА - розформована, зброя найбільш вмотивованого добровольчого формування офіційно передана 3 полку СП, на фронті залишилися невеличкі підрозділи добровольців, які інтегровані у бойові порядки ЗСУ. При державницькому підході усі добровольці, які мають досвід бойових дій на Сході, повинні були бути залученими до підрозділів тероборони, які будуть підтримувати високий рівень боєздатності. Але теперішній владі це точно не треба..
показать весь комментарий
12.06.2020 10:33 Ответить
Еще 144 реформы забыли упомянуть в актив предыдущей власти!
показать весь комментарий
12.06.2020 11:48 Ответить
я не про стьоб, а про реальні дії.
показать весь комментарий
12.06.2020 14:44 Ответить
Теоретик нагородил столько, что это точно не будет работать!
В Украине полно людей с боевым опытом и патриотично настроенных. Это не должна быть обязаловка. От государства необходимо только обеспечить место встречи, обеспечить оружием и контроль обучения и слаживания действий подразделений для всех желающих. Местные военкоматы могут взять на себя эти все функции. Через 5 лет проб и ошибок сформируется гражданское активное общество, способное защитить свой район, где они проживают по всей Украине.
Это намного будет эффективней решение , чем хаотично организованная оборона из патриотов. 6 лет потеряли просто.
показать весь комментарий
12.06.2020 10:21 Ответить
Хто, Зе довірить громадянам зброю? Та він всирається від страху від вояків ЗСУ, що тут казати про пересічних громадян, тим паче озброєних
показать весь комментарий
12.06.2020 11:01 Ответить
Предыдущий гетьман тоже страдал той же болезнью?
показать весь комментарий
12.06.2020 11:47 Ответить
Порох той хоч вояків не змішував з лайном, за власний кошт снайперські системи купував, грощі на військові програми не урізав, підняв армію, війська не відводив від завойованих кров ю земель
показать весь комментарий
12.06.2020 17:24 Ответить
Романе, ну не треба вже цих поросячих лозунгів. Ну нудить вже..
"Вояків не змішував з лайном" - але нагороджував боягузів та дизертирів які тих вояків кидали в котлах та тікали у Київ. І знав про це! Знав свиняча жирна потвора і все одно замилював очі бо це було ганебно. За чий кошт були придбані і де і як військові різні ніштяки та іграшки ( особливо в якому обсязі) - я б тобі розповів бо сам цим займався. Єдине за що я тобі можу головою поручитися бо це істина- що майже все придбано та нелегально переправлено в Україну було на гроші та плечах звичайних українських людей. Доярок, вчителів, викладачів ВУЗів, малих бізнесів, волонтерів та самих військових і за кошт багатьох іншіх небайдужих людей які не вірили поросятині що вона крала крала а тут раптом - дасть! Тому не чекали а РОБИЛИ. Бабусі пенсіонерки 5 грн останні віддавали та приносили якісь розкладушки на пункти волонтерів - "хоч що -небудь хлопцям на передовій" . І це в час коли у поросятини був пік доходів по різним оффшорам..Тобто зрозуміло хто "підняв" нашу армію? Чи ще ні? Не порося це робило Воно тільки піарилося на цьому. Треба віддати належне - піарилося дуже переконливо та вміло. Не докопаєшся. Навіть документи приготовані майже справжні на те що це падло не робило ніколи. Йому було насрати навіть на те що хлопці у спеку по дві доби сиділи без води навіть. За те Мудойобенко - кращий гівноштаб. Нажаль не можна розказати як і що приходило у військо - бо це по законам того і частково теперішнього часу - майже кримінал. Порушення..По іншому нічого совсім не було б. Порося зі своїх накрадених лярдів виділило на артсистеми за весь час - аж 200 тис. гривень про які гуділи всі праски в країні два місяці. Ганьбище товстосраке! ВСЕ! "гроші на військові програми не урізав" - це що - заслуга така чи це обов'язок президента воюючої держави? Не урізав а паралельно зі свинарчуками мародерило на оборонпромі? Чи теж " пухнастий білий нічого не знав" ? Ви вже реально задовбали цією маячнею Романе .Ви всі . Вже ті хто реально підіймав армію настільки збурені та "збішені" що скоро за "порося підіймало" будуть просто реально бити в табло. За поширення пропаганди від мародерської свині. Дивіться не попадіть...
показать весь комментарий
14.06.2020 11:34 Ответить
Звиняй друже, але армію Порох підняв з нуля, тут ясно що без волонтерів мало щоб спрацювало, але Порох країнгу від Януковоща отримав разграблену і без бюджета, що там казати про ЗСУ. А снайперську зброю Порох закуповував десятками комплектів - це не я один знаю. І ще одне - Муженко приймав участь особисто у військових операціях у 2014 у зоні АТО, не треба заперечувати, він бувна передку, а не ховався в бункерах.
показать весь комментарий
14.06.2020 12:08 Ответить
> людей с боевым опытом и патриотично настроенных.

Це ви про себе?
показать весь комментарий
13.06.2020 23:43 Ответить
Ідея як завжди гарна, АЛЕ - для початку треба анулювати ватне ТБ в Україні з ії ватними шоу і совкодрочерською мораллю, бо НІХТО З ВАТНИКІВ не буде зі зброєю захищати Україну, для Них Параша це друзі, горілка, "свати" і інший совкодрочерський треш.
Спочатку треба почати зі школи виховувати Українців, а не ватний ліберастичний натовп, тоді буде як в Швейцарії - люди можна буде довірити зброю, бо проти України вони ії ніколи не повернуть
показать весь комментарий
12.06.2020 10:58 Ответить