8738 посетителей онлайн
16 204 81

"Я тебе туди не посилав" і "мені за тебе не платять": що робити ветерану, якому відмовляють у безкоштовному проїзді?

Автор: Антон Красов

Чому сконструйований механізм реалізації права на безоплатний проїзд, який діє зараз, неодмінно призводитиме до конфліктів і порушень прав ветеранів.

Право на безкоштовний проїзд – одна з основних пільг, яку мають ветерани та якою часто користуються. Водночас немає жодної іншої пільги, яка викликала б стільки емоцій, конфліктів та дописів у соціальних мережах з прикладами порушень і відмов.

Оскільки це основна пільга, її реалізація доволі символічна і відображає стан та особливості нинішньої системи пільгового забезпечення як ветеранів, так і інших категорій громадян. Тому право на безкоштовний проїзд заслуговує уваги та детального аналізу для усвідомлення того, в чому саме полягає основна причина порушень. Знайти цю системну помилку та усунути її – це завдання, яке потрібно виконати.

Я тебе туди не посилав і мені за тебе не платять: що робити ветерану, якому відмовляють у безкоштовному проїзді? 01

З точки зору права, ми маємо чітке і недвозначне законодавство щодо безоплатного проїзду в автомобільному транспорті.

Так, право на безоплатний проїзд у міському, приміському, обласному та міжміському автомобільному транспорті мають учасники бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни. Вони, пред’являючи своє посвідчення, мають право на безоплатний проїзд (ст.12,13 ЗУ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"). Цьому праву відповідає обов’язок водія та перевізника здійснювати перевезення пільгових категорій громадян (Правила пасажирських перевезень, постанова КМУ № 176 від 18.02.1997 р).

Щодо членів сімей загиблих, то після рішення Конституційного Суду таким особам було відновлено право на безоплатний проїзд, що перед цим було скасовано наприкінці 2014 року. В період 2015-2018 рр. такою можливістю могли скористатися лише батьки загиблих військовослужбовців, натомість діти загиблого і вдова/вдівець були позбавлені цього права. На цей час УСІ члени сімей загиблих можуть користуватись правом безоплатного проїзду так само, як і учасники бойових дій. Але, на жаль, випадки порушень їхніх прав непоодинокі.

Формально процедура реалізації права проста. Зайшов до транспорту, пред’явив посвідчення (в міському транспорті) або прийшов до каси, придбав квиток (для міжміських перевезень) – і все. Але на практиці, на жаль, реалії зовсім інші.

ВІДМОВИ ВІД БЕЗОПЛАТНОГО ПРОЇЗДУ

В різний час і за різних обставин без перешкод часто-густо не обходиться.

Серед таких бар’єрів - відмови водіїв у разі пред’явлення посвідчення ветеранами, наприклад: "я тебе туди не посилав", "мені за тебе не платять", "а чим мені сім’ю годувати", "вас таких багато їздить" "вже є два пільгові місця", "ідіть в тролейбус – там безплатно", "де таке написано, щоб я тебе возив", "якщо держава дала пільгу, то хай держава і платить" або просто водій зупиняє транспортний засіб і відмовляється їхати, поки учасник бойових дій не оплатить проїзд. Також, бачачи людину у формі, водій може не зупинитися і вдати, що не угледів потенційного пасажира на зупинці. Всі ці приклади давно відомі, ними рясніють соцмережі. Однак, окрім порушення права на безкоштовний проїзд, – це ще й приниження гідності, що ставить особу, яка має право на безоплатний проїзд, в позицію прохача, начебто вона випрошує свою пільгу чи відбирає в когось гроші. Герої, які пройшли війну, боронили наш суверенітет і незалежність, вимушені вислуховувати такі репліки на свою сторону. Це неприпустимо.

Я тебе туди не посилав і мені за тебе не платять: що робити ветерану, якому відмовляють у безкоштовному проїзді? 02

Якщо говорити про безкоштовний проїзд у міжміському транспорті (окрім сплати станційного збору), то тут у разі звернення до каси автовокзалу теж буває не все так просто: вам можуть не продати квиток на конкретний рейс, повідомивши, що начебто "вже зайняті пільгові місця", (хоча обмеження місць в законодавстві немає), або якщо ви пред’явили посвідчення перед тим, як запитаєте про те, чи є вільні місця, то вільних місць різко може не виявитись, або взагалі не продадуть пільговий квиток на жоден рейс, тому що, за словами касира, "їм ніхто не відшкодовує кошти" та будуть названі інші надумані причини. Також давно відома схема, коли на рейс деяких перевізників неможливо купити квиток, в тому числі і пільговий через касу, а лише через їхні безпосередні офіси, а там вже пільгових квитків не продають, тільки за повну вартість.

Якщо ж учасник бойових дій живе у населеному пункті, де немає каси, але проходить маршрут його міжміського автобусу, то, як правило, водій відмовляє йому у безоплатному проїзді, аргументуючи, що "по пільгу звертайтесь до каси та купуйте квиток" (хоча це не відповідає законодавству).

Неодноразово доходило і до скандалів, коли водій виштовхував воїна з маршрутки, принижував його перед пасажирами, і навіть до бійок, коли після порушень прав били вже водія або змушували вибачатись та ставати на коліна.


Такі ситуації миттю поширювались мережею, викликаючи хвилю обурень та ще більше підігрівали недовіру, неприязнь і агресію між водіями і бійцями. Всі це дії та емоції не від хорошого життя і це чергове підтвердження, що треба негайно це змінювати. Така ситуація давно вийшла з-під контролю і потребує вирішення.

Я тебе туди не посилав і мені за тебе не платять: що робити ветерану, якому відмовляють у безкоштовному проїзді? 03

ЩО РОБИТИ ?

В індивідуальному випадку, коли порушили ваше право, рекомендуємо захищатися в правовому руслі. Безумовно, всі подібні відмови – це грубі порушення права на безоплатний проїзд. Щоб захистити своє порушене право, потрібно:

  • викликати поліцію за номером 102 для фіксації факту порушення і притягнення водія до адміністративної відповідальності за самоуправства ст.186 КУпАП;
  • скласти скаргу у 2 примірниках до місцевої ради (міський транспорт) чи РДА/ОДА (приміський чи міжміський транспорт) та управління Укртрансбезпеки. У скарзі необхідно вказати свої дані, описати обставини, під час яких сталося порушення, вказати номер маршруту, транспортного засобу, вказати на неправомірні дії водія та просити про вжиття заходів, проведення перевірки та притягнення винних осіб до відповідальності. Скарги необхідно скласти у 2 примірниках, один з яких зареєструвати у канцелярії вище зазначених установ або відправити на їхню адресу рекомендованим листом з повідомленням. Зразок скарги тут.

Важливо не залишати без оскарження порушення ваших прав, адже несправедливість, яка не була покарана, з часом подвоюється і повертається.

Разом з тим варто усвідомити: навіть після успішного захисту свого права проблема все одно не зникає. Ймовірно, що вона буде повторюватись в інших місцях з іншими людьми. А тому потрібне системне рішення.

КАРАНТИННІ ПОРУШЕННЯ

Під час карантину тема з безкоштовним проїздом знову загострилась і актуалізувалась. 22.06.2020 р. у Кабінеті Міністрів України була проведена окрема нарада під головуванням прем’єр-міністра щодо вирішення проблеми пільгового проїзду та створена міжвідомча робоча група.

Нагадаю, що з початку карантину багато міст на своїй території ухвалили рішення про скасування пільгового проїзду до закінчення карантину, зараз у деяких з них планується часткове відновлення.

Такі рішення з правової точки зору є абсолютно незаконними, оскільки право на безоплатний проїзд зафіксовано на законодавчому рівні і не може бути обмежене чи скасоване органом місцевого самоврядування, навіть під час карантину, який було введено без запровадження надзвичайного стану. З цього приводу є окрема позиція Уповноваженого Верховної Ради з прав людини, щодо незаконності таких обмежень, яка містить детальні юридичні обґрунтування порушення права.

Я тебе туди не посилав і мені за тебе не платять: що робити ветерану, якому відмовляють у безкоштовному проїзді? 04

В ЧОМУ СУТЬ КОНФЛІКТУ

Немає жодного сумніву, що варто вживати різноманітних активних заходів для того, щоб порушень було менше. Від притягнення до відповідальності за вже вчинені незаконні дії винних осіб до просвітницьких заходів, круглих столів, телепрограм, колективних бесід, де би проговорювались, роз’яснювались ці питання з усіма сторонами (органи влади, перевізники, водії, ветерани). Це може мати позитивний, але тимчасовий ефект. Я пам’ятаю 2015-2016 рр. і можу стверджувати, що таких масових порушень, які були тоді, зараз немає. Це результат певної роботи. Однак тепер вони все ще доволі часто трапляються, більша частина з яких просто не доходить до соцмереж і ЗМІ, тому що люди втомлюються постійно боротись і хочуть жити нормальним життям.

Сьогодні для мене очевидно, що юридичні, громадсько-політичні, медійні та інші інструменти можуть бути ефективними для захисту індивідуального права, однак не вирішують проблему по суті. Якщо система не змінюється, надалі все повторюється по колу і вже інші люди проходять через такі ж перешкоди. Найцікавіше, що часто подібна ситуація не подобається нікому: ні користувачам послуг, які стикаються з численними проблемами, ні надавачам, які таку послугу надають і відчувають на собі весь негатив від користувачів, але не в змозі щось змінити. І так продовжується день за днем. Одвічне питання "Чому так"?

А справа ось у чому. Часто механізм реалізації пільгових послуг сконструйований в такий спосіб, що він сам, в тому числі з урахуванням соціальних, економічних, політичних реалій породжує купу проблем для всіх учасників правовідносин.

Послуга з безкоштовного проїзду не виняток. Примітно, що у комунальному транспорті, де кошти за проїзд збирає кондуктор, як правило, не виникає жодних проблем з безоплатним проїздом. В такому випадку його дохід не пов’язаний з конкретним виторгом за день. Якщо взяти маршрутки, то цей транспорт приватний – він належить перевізникам. Оплата за проїзд здійснюється водієві, виторг якого за день напряму пов’язаний з його заробітком. В той же час держава часто не відшкодовує перевізникам (або відшкодовує не всім чи не повною мірою) кошти за проїзд пільговиків. Перевізники своєю чергою забирають ці кошти у водіїв. Внаслідок чого крайніми залишаються водії і пільговики, які зустрічаються в салоні транспорту.

Потрібно подивитись на ситуацію очима різних сторін. З точки зору середньостатистичного водія маршрутки, будь-який пільговик забирає у нього кошти з кишені, не сплачуючи за проїзд, а з точки зору середньостатистичного користувача послуги безкоштовного проїзду водій є злісним порушником закону. Маємо постійне невдоволення і конфлікт. Як наслідок, послуга не працює.

Хочу ще раз звернути увагу: така картина є поясненням глибинних справжніх причин конфлікту інтересів. Це необхідно для розуміння і подальшого вирішення питання. Однак це в жодному разі не виправдовує водіїв і перевізників, які порушують закон. Такі особи мають нести за це відповідальність. Але при цьому потрібно розуміти: практика 5 років реалізації послуги однозначна – конфлікти були, є і, якщо не прибрати їхню причину, вони і надалі будуть, незважаючи на багато скарг, невдоволення, тисячі постів у соцмережах, телепрограм і статей, навіть незважаючи на штрафи, які хоч і рідко, але накладалися на порушників. До речі, нещодавно ухвалений закон від 20.10.2019 р, який посилює відповідальність за порушення права на безкоштовний проїзд, також особливих результатів не приніс. Реальна людська логіка виживання і годування родини буде штовхати водіїв (хоч і не всіх) на порушення. В межах великої країни це проконтролювати і забезпечити неможливо.

І тут ми доходимо до ролі Держави та її функції регулювати суспільні відносини.

Якщо послуга, яка встановлена державою, не працює або працює погано чи не завжди, створюючи багато конфліктів, це виклик для державного апарату. Це його безпосереднє завдання, тому що функція влади – зробити так, щоб послуга працювала, а проблема зникла. Щоб заглушити цей "вічний двигун конфліктів", необхідно проаналізувати процеси публічної послуги та за допомогою управлінсько-правових методів сконструювати її механізм реалізації по-іншому: максимально просто, враховуючи різноманітні ризики та можливі конфлікти, беручи до уваги всі суспільні реалії. Іншими словами, зробити такий спосіб реалізації послуги, де не буде протиборчих сторін, які конфліктують одна з одною, і тоді мотиви для порушення будуть відсутні.

Я тебе туди не посилав і мені за тебе не платять: що робити ветерану, якому відмовляють у безкоштовному проїзді? 05

НАРИСИ НОВОЇ ПОСЛУГИ

Певні спроби, хоча й недостатні, врегулювати це питання були. Йдеться про пункт 8 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 1774-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 06.12.2016 р. та постанову КМУ "Про затвердження порядку надання пільг у готівковій формі № 197 від 14 березня 2018 р., в яких йдеться про можливість запровадження готівкової форми надання пільг.

Відповідно до положень цих актів кожен орган місцевого самоврядування вирішує самостійно, запроваджувати на своїй території монетизацію пільги чи ні. Таким чином, в межах усієї держави це не розв’язує конфліктні ситуації, оскільки десь монетизація буде, а десь ні. До того ж особа з одного міста, де вона їздить за посвідченням УБД (там, де не запроваджена монетизація), не зможе скористатися безоплатним проїздом в тому місті, де монетизація запроваджена, оскільки доведеться платити за проїзд.

Загальний підхід має бути такий: пільга з безоплатного проїзду передбачена на державному рівні, тому її порядок реалізації має бути також простий і однаковий для всіх користувачів на всій території України.

Також заслуговує на увагу ідея електронного квитка, який почав впроваджуватися у великих містах. Однак так само, як і з місцевою монетизацією, йдеться про вибірковість застосування такої послуги лише для мешканців відповідного міста, в якому електронний квиток діє, а гості міста або особи, які там не зареєстровані, маючи відповідно до Закону право на безоплатний проїзд по всій країні, змушені будуть платити за проїзд, що буде незаконним і порушуватиме їхні права, або збирати в себе квитки (кожен квиток має бути засвідчений посадовою особою транспортного підприємства, яка прийняла відповідну оплату, шляхом зазначення прізвища, імені, по батькові такої особи, проставлення власного підпису та штампа цього підприємства із зазначенням дати поїздки, назви населеного пункту), потім приїжджати до органу соцзахисту за місцем реєстрації та звертатись по компенсацію із зібраними квитками. Складніше і не придумаєш! Цей довгий, бюрократичний, механізм також не працюватиме.

Очевидно, що ідеї монетизації та електронного квитка є раціональними, оскільки прибирають причину конфліктів між водієм і пасажиром, але для їх поширення на всю Україну вони потребують доопрацювання.

В такому разі на порядку денному органів влади, експертів та громадськості стоїть завдання розробити новий механізм реалізації послуги безкоштовного проїзду, який буде відповідати таким критеріям, як:

  • екстериторіальність – порядок має бути загальний для всіх осіб, які мають право на пільгу незалежно від їхнього місця реєстрації та населеного пункту, де особа бажає використати своє право;
  • безперешкодність - відсутність потенційних конфліктів інтересів учасників правовідносин під час реалізації права;
  • простота і зручність для користувача. Механізм реалізації має бути простий і доступний без бюрократії, додаткових заяв, довідок тощо;
  • обов’язкова комунікація з ветеранською спільнотою, громадськістю, експертами як під час розробки рішення, так і після його запровадження.

Послуга безоплатного проїзду може стати одним з хороших прикладів перетворення місця конфліктів та невдоволень на зручний і комфортний сервіс. Варто тільки докласти спільних інтелектуальних і комунікаційних зусиль і довести, що це можливо.

Антон Красов, юрист і правозахисник

Топ комментарии
+15
Влада, хватить правоціровать конфлікти. Монетезуйте справедливо всі льготи!
показать весь комментарий
04.07.2020 09:15 Ответить
+10
А діти воїнів, заглиблих в АТО, матимуть такі ж пільги при вступі до ВУЗів, як діти невідомого кого з окупованих територій? Чи є обмеження на їхню кількість у ВАЗах?
Схоже, що ні.
Вік вступаючих до ВУЗів не обмежений. Тобто найпрестижніші ВУЗи країни можуть бути окуповані малограмотним, не виключено що антиукраїнські налаштованим контингентом з окупованих територій, в той час коли зелена влада залишить за бортом дітей тих, хто віддав життя за Україну, і просто розумних дітей країни.

Ця проблема не менш серйозна та загрозлива для майбутнього країни.
Хтось із журналістів збирається її дослідити та висвітлити?
показать весь комментарий
04.07.2020 12:21 Ответить
+9
хочете щось дати то дайте гроші а не "право" ...тоді людина визначиться що їй з ними робити ...чи їздити на маршрутці чи купити хліба чи заплатити за найсправедливішу у світі комуналку ...а може й ліки купить ...перетворили людей на злидні ...особливо це "вбиває" коли бачиш у маршрутці восьмирічну дитину яка тицяє водію посвідчення ...це вже втрачена для суспільства людина ...це готовий люмпен бо він вже все життя буде шукати не можливість заробляти гроші а можливість отримати чергове посвідчення "пільговика" ...
показать весь комментарий
04.07.2020 09:27 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Влада, хватить правоціровать конфлікти. Монетезуйте справедливо всі льготи!
показать весь комментарий
04.07.2020 09:15 Ответить
...і отримайте гроші, яких вистачить на одну поїздку. Якщо забрати у банка усі депозити разом, що з ним станеться? Так і з пільгами, поки ними користуються 10%, все гаразд (і можна красти).
показать весь комментарий
04.07.2020 09:51 Ответить
уже монітезували тарифи, сплачуєш все 100% сам, а держава якщо є кошти потом, пока як ввели таку систему покривають 50% від необхідного.
показать весь комментарий
04.07.2020 11:50 Ответить
А слабо учёт пассажиров в маршрутках наладить?
показать весь комментарий
04.07.2020 14:54 Ответить
Справедливо? Смешно.
показать весь комментарий
05.07.2020 10:39 Ответить
А дырку в бюджете кто закрывать будет? Может ты?
показать весь комментарий
05.07.2020 16:30 Ответить
хочете щось дати то дайте гроші а не "право" ...тоді людина визначиться що їй з ними робити ...чи їздити на маршрутці чи купити хліба чи заплатити за найсправедливішу у світі комуналку ...а може й ліки купить ...перетворили людей на злидні ...особливо це "вбиває" коли бачиш у маршрутці восьмирічну дитину яка тицяє водію посвідчення ...це вже втрачена для суспільства людина ...це готовий люмпен бо він вже все життя буде шукати не можливість заробляти гроші а можливість отримати чергове посвідчення "пільговика" ...
показать весь комментарий
04.07.2020 09:27 Ответить
Я не согласен !
Имеем пример монетизации комуналки ... С поступлением нерастраченных средств на первые числа июНя на счет льготника... И что ? А государство 31 мая вывело эти средства на транзитный счет и не перевело на средства льготника ... В итоге - государство крутит его деньгами. а льготник сидит и ждет "с моря погоды"...

Так что монетизация - это очередное дурилово с ещё БОЛЬШИМ числом потерпевших !
показать весь комментарий
04.07.2020 11:42 Ответить
я ще більше "несогласен" ніж ви ...я ж написав дайте ці гроші людям (на карточку) з якої вони їх можуть зняти в любий момент і буде всім щастя ...і люди при грошах (доплатах) і "маршрутчики" з грошима за проїзд і знову ж бюджет поповненням від податків
показать весь комментарий
04.07.2020 14:55 Ответить
Вы мой пример прочли ? Монетизацию по коммуналке тоже ТИПА ДОЛЖНЫ на счет бросать... Только вот затянули... И сколько в данном случае потерпевших и сколько при без монетизации ?
показать весь комментарий
04.07.2020 16:43 Ответить
"Затянули", бо опалювальний сезон скінчився, а воду, газ і світло треба економити. Поїздки теж треба економити, якщо не працюєш і живеш за рахунок працюючих.
показать весь комментарий
06.07.2020 08:38 Ответить
"якщо не працюєш і живеш за рахунок працюючих." - а при чем тут ваше предположение об этом ?!
Читайте закон ! Там чётко указано, что социальная защита ветеранов войны осуществляется независимо от социального положения и прочего ! Я могу быть самым богатым и на меня могут работать сотни тысяч, и при этом государство ОБЯЗАНО выполнять свои обязательства передо мной !
Я свои перед ним выполнил - я вместо вас "пожил" в окопах ! Так что вы - мне должны !
показать весь комментарий
06.07.2020 13:48 Ответить
Це було б чудово, але не за цієї влади, коли атошників, волонтерів і добровольців саджають ні за що. А тут буде чудовий привід розквитатися з ненависними патріотами.
показать весь комментарий
06.07.2020 08:06 Ответить
Патріоти нехай не ображаються, а добряче подумають, що їм робити з цією владою. На те вони й патріоти.
показать весь комментарий
06.07.2020 08:42 Ответить
проблема з тим пільговим проїздом існує вже давно - тільки тоді не було так багацько УБД, а багатодітні сім'ї, матері одиночки, інваліди різних категорій не могли боротись з наглими водіями. А замутило цю мутку само правітєльство, бо не компенсує перевізникам затрати, перенаправляючи ті бюджетні кошти на інші потреби, або просто крадуть
показать весь комментарий
04.07.2020 09:55 Ответить
Пільги ветеранам (а також всім іншим категоріям) мають бути переведені в монетарну форму в вигляді прямих виплат - "ветеранські", доплата до пенсії або зарплати. І не буде ніяких "зашкварів" з перенесенням виплати пільг з держави на дрібних підприємців. Пільговиків у нас було 550 категорій. Не знаю скільки таких категорій зараз, але будь які пільги і за совка і сьогодня держава в повній мірі ніколи не забезпечувала і саме пільги і їх "перерозподіл" є джерелом корупційного прибутку на всіх рівнях.
показать весь комментарий
04.07.2020 10:20 Ответить
Я не согласен !
Имеем пример монетизации комуналки ... С поступлением нерастраченных средств на первые числа июНя на счет льготника... И что ? А государство 31 мая вывело эти средства на транзитный счет и не перевело на средства льготника ... В итоге - государство крутит его деньгами. а льготник сидит и ждет "с моря погоды"...

Так что монетизация - это очередное дурилово с ещё БОЛЬШИМ числом потерпевших !
показать весь комментарий
04.07.2020 11:43 Ответить
Ты не читаешь;,что тебе умные люди отвечают.
показать весь комментарий
04.07.2020 15:45 Ответить
Это частный случай раззвиздяйства местных чинуш, так что не надо передёргивать. У нас в доме (ОСББ) до монетизации льгот и субсидий ОСББ тянуло на себе содержание льготных категорий т.к. государство компенсировало в лучшем случае раз в полгода, и то частично. Сейчас же все льготники и субсиданты получают живыми деньгами компенсации на карточки, причём регулярно, месяц в месяц. И все довольны!
показать весь комментарий
05.07.2020 08:43 Ответить
Как раз не частный случай... Я общался со многими, и в том числе и с банком. Так они подтвердили, что "такая у них политика"... А политика такая, потому, что они безнаказаны... В постанове написано - в первых числах июня зачислить остаток средств с коммуналки на личный счет - а банк хер забил и на постанову и на людей - и не зачислил - месяц крутил на транзитных счетах в свою пользу !
показать весь комментарий
05.07.2020 10:38 Ответить
А може краще зробити гарантований штраф у 150 тисяч за відмову в перевезенні із власника маршруту /автобуса із них 50 тис тому кому відмовили і 100 тис на потреби ЗСУ. Без права на оскарження.
показать весь комментарий
04.07.2020 10:31 Ответить
Ты не прочел статью. Штраф на кого? На водителя? А водителю кормить семью не надо? А давай на тебя штраф-100 тысяч? Государство породило эту проблему. Установило льготу,но платить за льготу-обязало простого водителя, вместо того,что бы ежемесячно переводить определенную сумму на карточку льготнику.
показать весь комментарий
04.07.2020 15:52 Ответить
Питання вирішувати потрібно. Факт.
Водію потрібно годувати свою родину, А захищати від ворога?
Воїн, на фронті захищав і захищає, від запоребрикових "братьев", не тільки своїх рідних, а й водія і родину водія, і водієві мирні проблеми.
То може водію, як і всім іншим, віддячити воїну, за захист нашого мирного існування, безкоштовною допомогою? Не?
Та й проблему породила не держава, а війна.

До речі. Пан Віктор писав про штраф не з водія, а з власника
показать весь комментарий
04.07.2020 23:35 Ответить
Да,водители могут за смену десяток пассажиров беплатно. Но. Речь о другом. ГОСУДАРСТВО ДАЕТ заслуженную льготу бойцам. Это правильно. Но оплачивают эту ль6оту не государство,а простой водитель. Я говорю об элементарных вещах. Проще простого-выдать карты и на карты перечислять ежемесячно льготы!!! А иначе получается,что чиновники якобы проявляют заботу,а на самом деле ГРАЖДАНЕ ФИНАНСИРУЮТ ДРУГ ДРУГА. Льготников на проезд,в частности-два десятка,кроме воинов АТО. Инвалиды,пенсионеры,матери-одиночки,и прочеее. Давайте будем становиться как цивилизованные люди.
показать весь комментарий
05.07.2020 13:49 Ответить
Авто пишет : "В той же час держава часто не відшкодовує перевізникам (або відшкодовує не всім чи не повною мірою) кошти за проїзд пільговиків. Перевізники своєю чергою забирають ці кошти у водіїв. Внаслідок чого крайніми залишаються водії і пільговики, які зустрічаються в салоні транспорту. ... З точки зору середньостатистичного водія маршрутки, будь-який пільговик забирає у нього кошти з кишені, не сплачуючи за проїзд, а з точки зору середньостатистичного користувача послуги безкоштовного проїзду водій є злісним порушником закону. Маємо постійне невдоволення і конфлікт. Источник: https://censor.net/r3205638"

Автор, на мой взгляд НЕ ПРАВ в вопросе "обеливания "водителей" за то, что они отказывают льготникам в бесплатном проезде из-за того, что под предлогом, что " перевізники своєю чергою забирають ці кошти у водіїв" !

На самом деле, проблема именно и только в том, что " перевізники своєю чергою забирають ці кошти у водіїв" ! ВОТ, ЧТО НА САМОМ ДЕЛЕ ЯВЛЯЕТСЯ ПЕРВО ПРИЧИННОЙ !

Решив ЭТУ проблему, - решается всё, что описано в статье !
Государство должно регламентировать отношения владельца (перевозчика) и водителей !!!
Что бы водитель никак не зависим от "количества пассажиров" ! И тогда между водителем и пасажиров - не будет конфликт интересов !

А о у нас получается, что между перевозчиком и водителем - какие то ТЁРКИ... При этом водители-сцыкуны - не решаются разбираться своими хозяевами - начинают предъявлять "претензии" своим пассажирам - нарушая тем самим их права !!!!

Отношения между перевозчиками и государством- они должны решать между собой (кто кому, когда и сколько должен) и это никак не должно отражаться ни на водителях, ни на пассажирах !
Я уверен на 1000 %, чт водилы совершенно не знаю, компенсировало ли государство или нет и в каком обьеме льготный проезд перевозчику ! Хозяева 1000% не говорят правды водилам - наживаясь на них !

показать весь комментарий
04.07.2020 11:32 Ответить
Монетизация льгот НЕ ПОДХОДИТ и НЕ РЕШИТ проблему !
Имеем пример монетизации комуналки ... С поступлением нерастраченных средств на первые числа июНя на счет льготника... И что ? А государство 31 мая вывело эти средства на транзитный счет и не перевело на средства льготника ... В итоге - государство крутит его деньгами. а льготник сидит и ждет "с моря погоды"...

Так что монетизация - это очередное дурилово с ещё БОЛЬШИМ числом потерпевших ! Потерпевших будет еще больше, чем при теперешнем положении дел !
показать весь комментарий
04.07.2020 11:45 Ответить
Да еще с регулярным урезанием льготных норм...
показать весь комментарий
04.07.2020 11:46 Ответить
На самом деле все можно решить гораздо проще.
Достаточно КАЖДОМУ льготнику дать безконтактную карточку-билет (как КИЕВ СМАРТ КАРД) и обязать иметь терминал в каждой маршрутке...даже в такси можно что-то похожее ввести, на случай, если ком-то по служебной надобности поехать срочно требуется...(полиция, спасатели, врачи...) приложил вместо оплаты и с водителя никто не должен ничего спрашивать- пусть юристы перевозчика перетирают с юристами государственной организации-"эмитента" карточки...Сразу- и учет, и контроль, кто ездил, куда, сколько раз...и у особо склонных к поездкам можно поинтересоваться, зачем ему ездить в день 18 раз, например?Если есть необходимость, тогда-да, а если катается наш льготник от скуки- просто ограничить количество поездок на день, в соответствии с количеством видов танспорта и пересадок...
И все в порядке будет- и пассажиры льготники довольные поедут и перевозчикам за каждую поездку будет компенсация от государства (или , к примеру, льготы по налогам), и государство в лице минтранса будет знать, СКОЛЬКО реально в каждом городе льготников и куда они все время ездют....
показать весь комментарий
06.07.2020 18:14 Ответить
Вы пишите :"у особо склонных к поездкам можно поинтересоваться, зачем ему ездить в день 18 раз, например?Если есть необходимость, тогда-да, а если катается наш льготник от скуки- просто ограничить количество поездок на день, в соответствии с количеством видов танспорта и пересадок..."

А я вам говорю, что ЛЮБОЕ ОГРАНИЧЕНИЕ ФАКТИЧЕСКОГО ПОЛЬЗОВАНИЕ ЛЬГОТОЙ - НЕЗАКОННО !
Что значит "зачем ему ездить в день 18 раз" - это право человека и он им пользуется !

Так же НЕЗАКОННО, любое "отслеживание" ДВИЖЕНИЕ человека - без решения суда на основании АРГУМЕНТИРОВАННЫХ опреативно-разыскних мероприятий !

Выдать - карточки ... Удостоверения - уже выдали ! Этого достаточно !
А вот, что достаточно - так это регламентировать отношения перевозчиков с их водителями ! Что бы водители не зависели от кол-ва перевезённых пассажиров !

По этому поводу есть решение Конституционного суда... Если кратко , то государство НЕ МОЖЕТ ДАЖЕ ЧЕРЕЗ ЗАКОНЫ ОТМЕНИТЬ ИЛИ ОГРАНИЧИТЬ пользование льготами - выданными ранее !!!
показать весь комментарий
06.07.2020 19:27 Ответить
Маршруточне бидло треба зразу ставити на місце, а якщо не розуміють - бити, боляче, але акуратно.
показать весь комментарий
04.07.2020 11:33 Ответить
Я сам користуюсь пільгами в громадському транспорті але мушу сказати от що...Всі оці постанови Ради міністрів,закони Верховної Ради про пільговий проїзд розбиваються Конституцією України яка гарантує недоторканість приватної власності і право розпоряджатись нею на власний розгляд...Якщо я маю перевізницький бізнес,плачу з нього податки,плачу зарплату персоналу,утримую і ремонтую то держава може лишень просити мене безкоштовно перевозити певні категоріі,або компенсувати проїзд знову ж таки за моєю згодою...А якщо ні - то переводьте транспорт у комунальну чи державну власність і робіть з ним що хочете,давайте пільги кому хочете...Так є в багатьох багатих(!) країнах...Бо інакше ми дійдемо до ситуаціі,коли пільговик прийде до вас додому і скаже - я буду тутай жити,ось постанова...Або прийде в магазин і безкоштовно вибере собі штани...Зрештою ветерани не за пільги воювали,і державі вартувало б забезпечити їх відповідною роботою,а інвалідам безкоштовно передати малолітражку...як це і було колись за проклятого радянського минулого...І давайте зрештою усвідомимо - пільга принижує всіх,крім жебраків...На своїй шкурі відчув...
показать весь комментарий
04.07.2020 12:19 Ответить
Не хочешь, что бы льготники пользовались твоей собственностью - растрогай договор и уходи с маршрута! А пока ты "общественный транспорт" - выполняй требование ЗАКОНА !
показать весь комментарий
04.07.2020 13:34 Ответить
Ну чому тільки моєю,пане Смартюх?..І Вашою теж...Золотої серединки між капіталізмом і соціалізмом ще ніхто не знайшов...в Китаю,до речі,самий що не є махровий капіталізм з чєловєчєскім раскосим ліцом...Це вже на випередження...
показать весь комментарий
04.07.2020 17:22 Ответить
А діти воїнів, заглиблих в АТО, матимуть такі ж пільги при вступі до ВУЗів, як діти невідомого кого з окупованих територій? Чи є обмеження на їхню кількість у ВАЗах?
Схоже, що ні.
Вік вступаючих до ВУЗів не обмежений. Тобто найпрестижніші ВУЗи країни можуть бути окуповані малограмотним, не виключено що антиукраїнські налаштованим контингентом з окупованих територій, в той час коли зелена влада залишить за бортом дітей тих, хто віддав життя за Україну, і просто розумних дітей країни.

Ця проблема не менш серйозна та загрозлива для майбутнього країни.
Хтось із журналістів збирається її дослідити та висвітлити?
показать весь комментарий
04.07.2020 12:21 Ответить
Алла , такое у нас как ты пишешь уже давно ( ну лет 6 - 7 ) , добавь к этому еще и детдомовских ( от них вобще крышу сносит ) , спасает положение недобор студентов ( людей мало ) , в среде студентов царит не антиукраинская позиция , а антиправительственная , и до протестов один шаг , а власть протестов не хочет и делает все чеб их небыло
показать весь комментарий
04.07.2020 15:50 Ответить
Давно пора на маршрутках и городских автобусах обязать владельцев работать по билетной ведомости, внедрив в посвседневную практику обилечивание пассажиров. А относительно УЧАСТНИКОВ так те скоро будут нерадивым вставлять гранату в жопу и вынимать чеку. Вопрос решится сразу после первого феерверка.
показать весь комментарий
04.07.2020 12:45 Ответить
Не гранату ,а сигналку - много шума и хлопков- но жопа цела мы ж не каратели какие нибудь!
показать весь комментарий
04.07.2020 17:50 Ответить
ну якщо такий водій- то спершу спитати чи не за Зеленського він голосував? по друге- врізати поміч очі!
показать весь комментарий
04.07.2020 12:49 Ответить
ще простіше поставити камери в салон і самий примітивний лічильник пільгових категорій -
кожен хто має пільгу сканує номер свого посвідчення, і в кінці зміни водій сдає показання цього лічильника хазяїну, який тепер має документальне підтверждення кількості перевезенних пільговіків за добу і місяць, і має право вимагати у Держави (або представника держави, з ким заключав договір на перевезення і де є стаття про перевезення пільговиків)... вимагати сплатити ці надані Державою (а не самим перевізником !!!) пільги.... і тепер вже Держава буде винна перевезнику, а не воїн, удова, сирота, інвалід або пенсіонер, яким 100 раз дорікнуть і 99 разів виженуть ...
а які вже там відносини перевізника і Держави - то не має турбувати пільговіків, яким надали законне право користуватися пільгами а не битися за них або принижуватися, випрошуючи у водія
показать весь комментарий
04.07.2020 12:58 Ответить
Не буду вдаватись до закликів виконувати закони водіями,але дам одну пораду----тільки удар між очі примусить баригу -водія поважати ветеранів. Іншого вони не розуміють. А по законук--забирати ліцензію в перевізника. А всі розмови --"сімью годувати" для дебілів,бо водій робить стільки порушень при перевезенні,що може дозволити возити пільговиків безкоштовно. Але головне ---ціною свого здоровья і життя ветерани дають можливість працювати цьому придурку-водію.
показать весь комментарий
04.07.2020 13:03 Ответить
Так может ты заплатеш за него в транспорте почему водитель должен за него платить
показать весь комментарий
04.07.2020 13:28 Ответить
водитель должен СОБЛЮДАТЬ закон! и РАЗБИРАТЬСЯ ПО ПОВОДУ своих денег с хозяином !
показать весь комментарий
04.07.2020 13:36 Ответить
Вася, ты хоть понимаешь как построен эта работа? Водитель-это чувак на один рейс. Вначале рейса он оплачивает хозяину стоимость аренды,бензина,амортизации,прибыли автовоадельца. Это 80-90 процнентов от будущей выручки. Не хочешь платить-можешь идти лесом. За тобой очередь желающих баранку крутить. Никаких других взаимотношений между хозяином и водителем нет. Даже если водители формально и оформлены на минимальную зарплату.
показать весь комментарий
04.07.2020 16:00 Ответить
Не устраивает работа - уходи на другую ! Не уходишь - значит устраивает ! Только душа хапуги покоя не дает - все за 5 грн удавится хочет !
показать весь комментарий
04.07.2020 16:44 Ответить
То что сейчас происходит-рванье гланд через задний проход. Совкизм в головах процветает. Еще раз,для особо одаренных:-хочет государство льготировать проезд 55 -ти видам льготников- пластиковая карта и на нее зачисляется сумма компенсаций за проезд. А не сталкивать лбами простых работяг и льготников,а самим делать вид,что "облагодетельствовали" нарід
показать весь комментарий
04.07.2020 17:24 Ответить
Як видно з недавнього прикладу найкращою відповіддю на слова водія: "Я тебе туди не посилав" і "мені за тебе не платять" є просто дати йому у диню.
показать весь комментарий
04.07.2020 13:49 Ответить
Сразу в бубен.
показать весь комментарий
04.07.2020 14:27 Ответить
Украина-постсовок. Поэтому и решения -совковые. Когда все вокруг было -колхозное и ничье, такой подход был оправдан. А с частником такой подход не работает. Популисты депутаты наплодили льготников больше чем обычных людей раза в два.Такого нет ни в одной из развитых стран. В развитых странах -хочет дать государство льготу-ОНО должно за это заплатить. На практике это выглядит так:- в транспорте ты ПЛАТИШЬ полную стоимость. А потом получаешь компенсацию. В Испании льготники-это только пенсионеры. Остальные просто получают зарплату. А Испания-одна из самых социалистических стран.
показать весь комментарий
04.07.2020 15:42 Ответить
У нас трошки інакше.
Пільги на проїзд мають студенти до 25 років та пенсіонери (від 65-ти). Все.
Їхні пільгові проїзні з фото. Оформляють вони їх у певних пунктах (де студентські знаю, пенсійні - ні).
Транспорт (автобуси і метро) - державний. Напевне, ті пункти передають інформацію про к-ть оформлених пільгових документів до уряду і тоді отримують відшкодування.
показать весь комментарий
05.07.2020 01:03 Ответить
когда основным решением проблемы льготников, предлагается дать в рыло водителю, у меня возникают сомнения, кто и за что воюет на востоке страны... За то что бы часть граждан всю жизнь пользовалась льготами, бесплатно ездила и не платила за коммуналку, и защищать это свое право с гранатой в курках ? И это безотносительно к финансовому состоянию этих льготных категорй... И это тот образ жизни к которому мы стремимся и который защищаем от агрессоров и оккупантов ? Государство таким образом раздает эту льготу, что по факту ее исполнителем является конкретный водитель маршрутки, или в какой то мере частный перевозчик. Т.е. они за свой счет должны реализовать для определенной категории людей эти льготы. Представим для примера, маршрут который проходит мимо воинской части, где все УБД... Т.е. водитель/перевозчик должен за свой счет заправлять маршрутку, чтобы льготники пользовались положенной по закону льготой. Если в коммунальной сфере льготы оформлены и поставщики услуг хотя бы получают компенсации от государства, в сфере частных перевозок, никаких возмещений нет. И вопрос же не только в УБД... есть инвалиды, чернобыльцы, афганцы, сироты и обычные пенсионеры наконец... Льготы в таком масштабе и в такой реализации стали незаслуженным наказанием для водителей частных маршрутов. Выход только один один - монетизация всех льгот в стране. Сколько может страна , столько и выделяет , все честно... 1000, 100, 10 ... все льготники в равных условиях, и каждый сам решает как ему распорядится льготами... Все проблемы мгновенно отпадут.
А вообще это еще тема до которой рано или поздно общество дозреет - почему 20-30-ти летний здоровый взрослый трудоспособный мужчина, должен бесплатно ездить или не платить за квартиру, без привязки к своему финансовому положению...
показать весь комментарий
04.07.2020 19:44 Ответить
Почему 20-30 летний парень (допустим) прошёл мобилизацию получил боевой опыт должен быть в первой очереди резерва и при любом кипише его первого будут отправлять в зону боевых действий почему?
показать весь комментарий
04.07.2020 22:25 Ответить
"... который защищаем от агрессоров и оккупантов ?" - маю великі сумніви, що ти можеш уособлювати себе з тими хто захищав країну от "агрессоров и оккупантов". А назвати хто конкретно для українців являється "агрессором и оккупантом" слабо? І якщо в тебе "... возникают сомнения, кто и за что воюет на востоке страны...", то хочеться просто сказати: "Іди на куй, мразь медведчуківська".
показать весь комментарий
05.07.2020 08:20 Ответить
Ну ясно.Ми вже не потрібні.Я дємбєль з 4-ї хвилі,ОР-1.Поки клоун при владі в армію не піду,хіба в партизани.Я цим зрадникам і сівохам не довіряю.
показать весь комментарий
04.07.2020 20:43 Ответить
Хотите системное решение?
По первой жалобе лишать перевозчика лицензии за нарушение законодательства. Все.
Теперь сам перевозчик будет лечить своих любителей шансона.
И не надо никуда ходить и жаловаться, тем более, что по телефонам что в КГА, что в Киевпастрансе никто не отвечает и ничего не фиксируется.
показать весь комментарий
04.07.2020 21:51 Ответить
т.е. принудительно, под угрозой закрытия, заставить перевозчиков за свой счет реализовывать льготы, которые раздает государство...
Есть встречная инициатива, обязать всех владельцев личных легковых автомобилей перевозить льготников в стране... под угрозой конфискации авто...
показать весь комментарий
04.07.2020 21:59 Ответить
Есть ПДД. Договорились, что на красный светофора ехать нельзя. Такие правила. Либо выполняй и езди, либо будь пассажиром, раз не согласен.
Есть Застройщики и лицензирование. Нарушает нормы ДБН - сносят здание и лишают лицензии. Какие проблемы?
А здесь что не нравится? Не занимайся этим бизнесом. Другие будут умнее.
И везде эти правила "придумывает" государство!
показать весь комментарий
04.07.2020 23:34 Ответить
Я за монетизацию льгот. Положен бесплатный проезд? Вот тебе 2 вида транспорта туда и обратно, каждый день по 8 грн. Бывает больше, бывает меньше. В среднем, как то так.
В целом, 1000 грн на проезд вполне достаточно, как по мне.
Те, кто ездят, не чувствуют себя ущербными. А кто не ездит, получают нормальную прибавку к пенсии.
показать весь комментарий
04.07.2020 21:57 Ответить
Це просто ница людська поведінка.
Водії, які виняють так з військовими звичайнісіньке безсоромне бидло.
показать весь комментарий
04.07.2020 22:36 Ответить
Я знаю, що чимало учасників бойових дій (серед них і офіцери ЗСУ, які і зараз служать) не користуються правом пільгового проїзду і не показують посвідчення у маршрутках, бо не хочуть подібних скандалів.
показать весь комментарий
05.07.2020 01:06 Ответить
Це правда, бо коли "впаде планка" можеш сісти за кусок малороського гавна (Стерненко як приклад).
показать весь комментарий
06.07.2020 11:04 Ответить
Так.
показать весь комментарий
06.07.2020 20:24 Ответить
"... мені за тебе не платять..."
Та ветерани вже сплатили за вас, таких жадних водіїв, сповна,стримуючи ворога! Де б ви зараз були і чи працювали б взагалі, коли б не ветерани?
До речі багато водіїв дуже чемно ставляться до ветеранів. І я дуже вдячна їм зе це.
показать весь комментарий
05.07.2020 10:45 Ответить
Вот прочитав коменты,делаю выводы - во первых государство сталкивает лбами людей, а само типа ни при делах, так пусть закупит это государство общественный транспорт, и катает льготников хоть целыми автобусами 24 часа в сутки, а так получается хорошо решать проблему чужими руками, не подумайте что я тяну мазу за перевожчиками, но это частный бизнес люди, советская халява кончилась -забудьте, с каждым днем участников АТО все больше и больше, их может количество достичь 60 -70%, плюс другие категории льготников, всех возить бесплатно,потому что у государства денег нет, так лучше может подумать - нахрена в таком гоударстве жить?
показать весь комментарий
05.07.2020 11:28 Ответить
"...наприклад: "я тебе туди не посилав",...
Источник: https://censor.net/r3205638"

ЮВТ с Г+Г сделали своё дело - "партия войны" и "зарабатывают на войне"...
показать весь комментарий
05.07.2020 12:37 Ответить
9 граммов-единственное универсальное средство, действующее безотказно , как в случае-"Я тебе туди не посилав" так и коррупции, а так же других уклонов
показать весь комментарий
05.07.2020 17:38 Ответить
"Я тебе туди не посилав" і "мені за тебе не платять" - как ни крути, а надо сделать чтобы платили.
показать весь комментарий
05.07.2020 17:52 Ответить
не может государство раздавать "пильгы" из чужих карманов. Хочет государство чтобы ветераны ездили бесплатно - пусть выдает платит перевозчикам за льготников.
показать весь комментарий
06.07.2020 10:51 Ответить
Компенсацию выделяют перевозчикам, они сами её не берут, так как работают с нарушениями.
показать весь комментарий
08.07.2020 07:40 Ответить
Якщо хтось помнить було таке 02.2015 р. - 1000 грн. бойових за день, тобто тільки при прямому бойовому контакті з ворогом - от по такому критерію і треба виписувати УБД.
показать весь комментарий
06.07.2020 10:55 Ответить
Такие ситуации на самом деле бесят... особенно, когда видно, что боец инвалид, хочется такого водятла самого выкинуть из салона...
А с другой стороны они заложники системы полукриминального бизнеса...
Во всем виноват нал.Никаких билетов, никакого учета....Водила дал план -остальное-его...не дал- доложил свои....

На самом деле все можно решить гораздо проще.
Достаточно КАЖДОМУ льготнику дать безконтактную карточку-билет (как КИЕВ СМАРТ КАРД) и обязать иметь терминал в каждой маршрутке...даже в такси можно что-то похожее ввести, на случай, если ком-то по служебной надобности поехать срочно требуется...(полиция, спасатели, врачи...) приложил вместо оплаты и с водителя никто не должен ничего спрашивать- пусть юристы перевозчика перетирают с юристами государственной организации-"эмитента" карточки...Сразу- и учет, и контроль, кто ездил, куда, сколько раз...и у особо склонных к поездкам можно поинтересоваться, зачем ему ездить в день 18 раз, например?Если есть необходимость, тогда-да, а если катается наш льготник от скуки- просто ограничить количество поездок на день, в соответствии с количеством видов танспорта и пересадок...
А если в маршрутке на терминале "0" льготных поездок - вопрос к перевозчику -уклонение от обеспечения предоставленного государством льготного проезда.
Это -неуважение к обществу и к государству (и возможность поиметь какие-то штрафы с нарушителя).
И все в порядке будет- и пассажиры льготники довольные поедут и перевозчикам за каждую поездку будет компенсация от государства (или , к примеру, льготы по налогам), и государство в лице минтранса будет знать, СКОЛЬКО реально в каждом городе льготников и куда они все время ездют....
показать весь комментарий
06.07.2020 18:24 Ответить
По поводу касс, вы не правы! УБД нет обязанности брать билет в кассе. Удостоверение и есть билет. И те действия, которые вы описали, не логичны. Если в кассе не продают льготный билет, то на кого вы будете писать? Автостанция не перевозчик и не несут ответственности за перевозку пассажиров. А на водителя, как вы себе представляете, водитель уехал и вы вызываете полицию по 102? Приедет полиция, дай Бог в течение 30 минут, бывает и час надо подождать, экипажей на всех не хватает, потом где они водителя этого ловить будут, если водитель будет за это время за 60-70 км?
Статья не соответствует действительности и решению Верховного суда!
показать весь комментарий
08.07.2020 07:36 Ответить